برنامه یاد بعضی نفرات
 
تجلیل از پیشکسوت عکاسی موسیقی در این برنامه؛
آغاز سومین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم
موسیقی ما - مراسم افتتاحیه سومین جشنواره و جایزه موسیقایی همایون خرم (نوای خرم 3)، پنجشنبه شب -14 مرداد ماه- با حضور تعدادی از هنرمندان، اجرای چند برنامه موسیقایی و تقدیر از یک عکاس پیشکسوت موسیقی در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.
 
تقدیر از «محمد دولو» -عکاس پیشکسوت موسیقی- به پاس سال‌ها تلاش در عرصه عکاسی موسیقی یکی از بخش‌های آیین افتتاحیه بود که با حضور بردیا صدرنوری (دبیر جشنواره و مدیر موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»)، محسن سلیمانی (مدیر فرهنگسرای ارسباران)، رضا خرم (فرزند زنده‌یاد همایون خرم) و ناصر ایزدی (مدیر بخش موسیقی موسسه «راد نو اندیش») انجام گرفت.
 
دولو حین اجرای این مراسم تقدیر گفت: «نزدیک به 60 سال است که به طور مستمر با هنرمندان فعال عرصه موسیقی در ارتباط هستم و این باعث افتخار من است که موفق به عکاسی بسیاری از هنرمندان و استادان این عرصه شدم. جالب اینکه خیلی از هنرمندانی که امروزه به عنوان استاد و مدرس موسیقی مشغول به فعالیت هستند، عزیزانی بودند که من در دوره کودکی، زمانی که در اردوهای مدرسه حضور پیدا می‌کردند، عکاسی می‌کردم و امشب باعث مباهات و افتخار من است که در میان برخی از آنها حضور پیدا کرده‌ام.»
 
«رضا خرم» فرزند زنده‌یاد همایون خرم نیز در بخش دیگری از مراسم پیامی را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:
 

«بسیار شادمان و هزاران بار خداوند را شاکر هستیم که «نوای خرم» وارد سومین سال از وجودش شد. افزایش شوق و ذوق در کودکان و نوجوانان نسبت به موسیقی اصیل و غنی ایرانی، تلاش فراوان و همت و اراده محکم این عزیزان برای یادگیری ظرایف موسیقی اصیل ایرانی توأم با تمرین و ممارست، ترویج بیش از پیش اخلاق‌مداری در میان این طیف، از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای این جشنواره تا کنون است. به هر ترتیب دست اندرکاران این رویداد در تلاشند تا تاکید کنند موسیقی اصیل ایرانی بسیار غنی است و اگر کاستی وجود دارد، نیازمند تلاش بیشتر اهالی موسیقی ایرانی است.
 
تو درخت خوب منظر همه میوه‌ای و لیکن
چه کنم به دست کوته که نمی‌رسد به سیبت (سعدی)

امیدواریم که در سایه تلاش با عشق و خلوص از این درخت ریشه‌دار و پرثمر بهره وافر گرفته شود. ما امشب گرد هم آمدیم تا سومین دوره جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) را آغاز نماییم، از پوستر آن رونمایی کنیم و اجرای برگزیدگان گروهی دوره دوم و بخشی از ثمره جشنواره را شاهد باشیم.
 
 از مجموعه نجیب و زحمتکش موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش تشکر فراوان دارم. زیرا اجرای چنین برنامه‌هایی با این گستردگی مخاطب به وسعت ایران عزیز با این نظم توسط بخش خصوصی جز با عشق و دریادلی مقدور و ممکن نیست. ما همواره بر این باور بودیم که روح بزرگ پدر همواره نیروی حرکه اصلی این حرکت است. روح ایشان و تمام بزرگان از دست رفته موسیقی اصیل ایرانی شاد.»

 
رونمایی از پوستر سومین جشنواره و جایزه «نوای خرم» نیز بخش دیگری از مراسم افتتاحیه بود که در این بخش رضا خرم و محمد دولو از پوستر جشنواره رونمایی کردند.
 
اجرای چندین قطعه موسیقایی به آهنگسازی استاد همایون خرم در بخش های مختلف مراسم با هنرمندی هنرمندان کودک و نوجوان دوره‌های گذشته جشنواره و جایزه «نوای خرم» بخش عمده مراسم افتتاحیه را تشکیل می‌داد.
 
اجرای قطعه‌های «ساغرم شکست ای ساقی» با هنرمندی صدرا پیشدادی (سنتور)، دیبا پیشدادی (پیانو)، «غوغای ستارگان» با هنرمندی آرشاک انوری (پیانو) و آرشیدا انوری (ویولن) از شیراز، «راز دل» و «اشک من هویدا شد» با هنرمندی علی مثقالی همت‌آبادی (ویلون)، محمد مثقالی همت‌آبادی (تمبک) از قم، «باز آمدی» و «راز دل» توسط گروه «ضرباهنگ» به سرپرستی و نوازندگی پیانو سپاس صدرنوری و هنرمندی آسمان صدرنوری (تنبک، همخوان)، یکتاسادت احمدی‌زاده و شبنم بهرامی اصل (ویولن‌سل)، غزل روزبهانی (ویولن)، امیرحسین سیف نوری (کمانچه)، پریما صبوریان و فریماه خرمی (همخوان) از جمله آثاری بودند که در مراسم افتتاحیه برای حاضران در برنامه اجرا شد.
 
گروه «مهر نواز» به سرپرستی آرمان حیدریان از شهر چالوس با اجرای دو اثر «گمشده» و «بهار گلها» و گروه هنرمندان خردسال متشکل از سپهر زاهدی‌نیا، آرمین باقر کاسه‌گری، سیده زمانه هاشمی‌اشکا، سیده شادیا پورحجتی،صدف صیاد، غزل احمدی نوازندگان ویولن و پوریا محمدپور تمبک، ارکستر «گل‌ها» به سرپرستی پویا بنی‌اسدی از کرمان با اجرای «در میان گل‌ها» و «شهزاده رویاها»، گروه «ارکستر ترنم مهر» به سرپرستی زهرا کریمی از شهریار با اجرای دو آهنگ «آنچه گذشت» و «پیک سحری» نیز از جمله گروه‌هایی بودند که در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.
 
میلاد کیایی، جهانشاه صارمی، پری ملکی، فاروق کسمایی، کوشا کرمی و مزدا انصاری از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم (نوای خرم 3) حضور داشتند.
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 - 09:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آغاز سومین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم | موسیقی ما