برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش «موسیقی ما» از مراسم تشییع «آندره آرزومانيان» - 1
عکس ها: سعید عبداللهی
گزارش «موسیقی ما» از مراسم تشییع «آندره آرزومانيان» - 1
موسیقی ما - پيكر آندره آرزومانيان صبح امروز با حضور هنرمندان برجسته موسيقي از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع شد.مراسم تشييع آرزومانيان با حضور مجيد انتظامي، ناصر چشم‌آذر، يغما گلرويي، فريدون شهبازيان، حسن رياحي، فاضل جمشيدي، ماني رهنما، رازميك اوحانيان، شهرام ميرآقا، بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي، علي ترابي سرپرست دفتر موسيقي ارشاد، روبن آرزومانيان، فردين خلعتبري، محمد ميرزماني، لوريس چكناواريان، داود گنجه‌اي، رضا تاجبخش، بامداد بيات، كارن همايونفر و تني چند از هنرمندان موسيقي و سينما در تالار وحدت برگزار شد.

*آرزومانيان هميشه در پشت كارهايشان پنهان مي‌شد

در ابتداي اين مراسم محمد سرير رئيس هيئت مديره و مدير عامل خانه موسيقي گفت: سخن گفتن در اين شرايط بسيار براي من دشوار است. آندره نامي است كه آثارش حداقل در 4 دهه اخير منتشر و به دست علاقمندان رسيده است. او هميشه سعي مي‌كرد به جاي اينكه در كنار آثارش باشد در پشت آنها پنهان مي‌شد بر اين اساس بسياري مردم نغمه‌هاي او را نمي‌شناسند و فقط مي‌دانند هنرمندي چيره‌دست آنها را نواخته است.
وي ادامه داد: او با سعه‌ صدر، سخاوت ، توانايي و احساس كارهايش را اجرا مي‌كرد و اثر انگشت او در آثارش بسيار مي‌درخشد. در حوزه نوازندگي حضور او براي آهنگسازان به نوعي نعمت تلقي مي‌شد چرا كه توانسته بسياري از آثار را با نوازندگي‌اش جلا دهد.
اين آهنگساز بيان داشت: او در حوزه آهنگسازي نيز بسيار فعال بود به طوري كه بسياري از موسيقي‌هاي آوازي، موسيقي فيلم و سريال از كارهاي او محسوب مي‌شود.
مدير عامل خانه موسيقي اظهار داشت: كار متعهدانه از نشانه‌هاي بارز شخصيت هنري او بود چرا كه هر چه توانايي و ظرافت داشت با سخاوت تمام در آثارش ارائه مي‌كرد كه من كمتر هنرمندي با اين خصلت ديده‌ام.
سرير ادامه داد: او در اين دو سال اخير بسيار رنج كشيد كه من از اين موضوع ناراحت بودم اما در اين شرايط سخت نفسي كه او مي‌كشيد و حضورش در كنار ما احساس مي‌شد بسيار ارزشمند بود.
او دوره‌ها و فراز و نشيب‌هاي زيادي را در زندگي‌اش داشت اما هميشه با لبخند، رضايت و انرژي در استوديو حضور پيدا مي‌كرد.
رئيس هيات مديره خانه موسيقي گفت: در كارهاي اجرايي هميشه محبتش را نثار مي‌كرد كه اين مي‌تواند براي ما الگو باشد. او هميشه عنوان مي‌كرد كه من يك هنرمند خودآموخته هستم كه هيچ وقت ما ندانستيم كه او اين توانايي را از كجا به دست آورده است.
اين آهنگساز با بيان اين كه آندره هنرمند به دنيا آمد، اظهار داشت: من به هيچ عنوان فكر نمي‌كنم او از ميان ما رفته و تمامي آثاري كه در دهه‌هاي آينده از او منتشر مي‌شود داراي اثرانگشت اين نوازنده پيانو است. او در جشن‌هاي خانه سينما همچون گوهري مي‌درخشيد و تمامي آثار سينمايي را تنها با سازش اجرا مي‌كرد.
سرير در پايان صحبت‌هاي خود با تشكر از حضور هنرمندان در اين مراسم اظهار داشت: اميدوارم در محافل شادتر ديدارهاي بيشتري با هم داشته باشيم.

*آرزومانيان از كودكي در موسيقي نابغه بود

در ادامه اين مراسم حسن رياحي آهنگساز ضمن تسليت به مناسبت درگذشت آروزمانيان گفت: من او را سالها پيش به واسطه دوستي با برادرش شناختم و از همان كودكي متوجه استعداد و نابغه او شدم. او نوازنده بسيار خوب، شيرين‌نواز، مؤدب و با احترام بود و مطمئن هستم ياد و خاطره‌اش به خاطر كارهايي كه انجام داده در دل و ياد همه ما مي‌ماند.
كارن همايونفر نيز با خواندن شعري براي آندره گفت: ياد او هميشه در دل‌هاي ما خواهد بود و من از طرف خودم به همه پيانيست‌هاي دنيا اين فاجعه را تسليت و از سوي كانون آهنگسازان سينماي ايران از حضور همه تشكر مي‌كنم.

*با كوچ آندره موسيقي بخش بزرگي از زيبايي‌اش را از دست داد

بابك صحرايي ترانه‌سرا نيز در اين مراسم گفت: من فكر مي‌كنم با كوچ آندره موسيقي ما بخش بزرگي از زيبايي‌اش را از دست داد. نغمه‌هاي شيريني كه در اين سه- چهار دهه با نواي پيانوي او همراه بوده هميشه به گوش مي‌رسد. متأسفانه جايگزيني براي اين هنرمند وجود ندارد چرا كه او به نحوي پيانو مي‌نواخت كه ديگر تكرارشدني نيست.
وي ادامه داد: لبخند شيرين او هميشه در نوازندگي‌هايش همراهش بود كه اين مسئله فرم نوازندگي او را متفاوت مي‌كرد.
اين ترانه‌سرا اظهار داشت: آخرين كاري كه با او داشتم آلبومي به آهنگسازي و خوانندگي ماني رهنماست كه با تنظيم و پيانونوازي آرزومانيان انجام شده اما هيچوقت فكر نمي‌كردم او خيلي زود ملودي مرگ را بنوازد.
بابك صحرايي صحبت‌هاي خود را با خواندن ترانه پيانو به اتمام رساند.

*چكناواريان آثار آرزومانيان را به صحنه مي‌برد


لوريس چكناواريان ديگر سخنران اين مراسم با بيان اين كه صحبت در خصوص يك هنرمند بزرگ كار سختي است، افزود: او هنرمند بزرگي بود و من از اين جهت كه نتوانستم او را در اين روزها ببينم بسيار متأسفم.
وي ادامه داد: من به عنوان يك ارمني به حضور چنين هنرمندي افتخار مي‌كنم چرا كه معتقدم او يك هنرمند واقعي ايراني بود.
اين آهنگساز گفت: اميدوارم بتوانم تا سال آينده كنسرتي را از آثار آرزومانيان برگزار و رهبري كنم.

*خوانندگي ماني رهنما براي آندره

در پايان اين مراسم ماني رهنما با ذكر خاطره‌اي از آرزومانيان گفت: زيبايي نوازندگي ايشان سري داشت كه وامدار نسلي است كه براي موسيقي ارزش بسيار قائل بودند. هر هنرمندي كه از آن نسل آمد برجسته و تكرار نشدني است. ما هم اكنون هنرمنداني از اين نسل داريم كه بايد تجليل شايسته از آنها بعمل آوريم.
او در پايان صحبت‌هاي خود قطعه پيانو را خواند و با آمدن پيكر آرزومانيان هنرمندان طي مراسمي خاص او را تا بهشت زهرا بدرقه كردند.
منبع: 
موسیقی ما + فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

به نام خدا

درگذشت هنرمند توانا ، محبوب و محجوب موسیقی سرزمین ام موجب تالم بسیار من شد . من که همواره حسرت فیض نبردن از محضر استاد نادیده ام آندره آرزومانیان را به دل خواهم داشت از خداوند بزرگ شادی روح آن مرحوم را به وسعت نیک نامی اش و برای بازماندگان این یگانهء اخلاق و هنر صبری بلند به قامت اندوه شان و باقی عمر سایر هنرمندان بیدار دل ایران زمین را آرزومندم . خدایش بیامرزد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

خدا بیامرزتش
مانی رهنما هم هست... مثل همیشه در کنار داریوش تقی پور

آلبومک مانی که در راهه تماما آهنگهای پیانو هست که آندره آرزومانیان زده پیانوهاشو
روحش شاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

بهروز کجاست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزارش «موسیقی ما» از مراسم تشییع «آندره آرزومانيان» - 1 | موسیقی ما