برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی تیتراژ سریال «مختارنامه» متعلق به من است
محسن شریفیان،‌ سرپرست گروه «لیان»:
موسیقی تیتراژ سریال «مختارنامه» متعلق به من است
موسیقی ما - محسن شریفیان گفت : موسیقی تیتراژ ابتدا و انتهای سریال "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری برگرفته از موسیقی مذهبی بوشهر است که حدود 10 سال پیش به صورت کتاب و آلبومی با نام " اهل ماتم" که اثری پژوهشی متعلق به من بود توسط نشر دیرین منتشر شده است.

شریفیان پژوهشگر موسیقی بوشهری با اعلام این خبر ضمن انتقاد از عدم ذکر عنوان موسیقی و نام پژوهشگر در تیتراژ سریال "مختارنامه"  گفت : خوشبختانه موسیقی تیتراژ این سریال با استقبال مخاطب مواجه شده است ؛ اما علی رغم حرفه ای بودن عوامل تولید این مجموعه تلویزیونی نامی از موسیقی مذهبی بوشهر به میان نیامده است.

این نوزانده نی انبان در پاسخ به این سئوال که با توجه به پخش 10 قسمت از سریال "مختارنامه" چرا تا کنون اعتراضی نکرده است گفت : بی توجهی در ذکر نوع موسیقی و نام پژوهشگر و خواننده را پای نا آگاهی گذاشتم اما متاسفانه متوجه استفاده تبلیغاتی از این موضوع شدم به همین دلیل تصمیم گرفتم نسبت به این اقدام غیرحرفه ای اعتراض کنم؛ البته در انتهای تیتراژ پایانی این سریال میرباقری نام منبعی که از آن استفاده کرده را ذکر کرده است اما در عین حال نامی از جهانگیر نصری اشرفی که گردآورنده این مجموعه است به میان نیامده و یا حتی نامی از خانم صدیقه بهرانی که خواننده اثر است ذکر نشده است.

شریفیان در ادامه به مراحل گرد آوری و تنظیم مجدد موسیقی که در تیتراژ ابتدا و انتهای سریال مختارنامه پخش می شود اشاره کرد و گفت : قطعه ای که به عنوان موسیقی تیتراژ این سریال مورد استفاده قرار گرفته است از میان 47 قطعه ای که در کتاب "اهل ماتم" به همراه سی دی در سال 81 منتشر شده ، انتخاب شده است و من به عنوان پژوهشگر برای تهیه این آلبوم مرارت های بسیاری تحمل کردم؛ خوب یادم هست که در سال 1380 برای ضبط این آلبوم امکاناتی در اختیار نداشتم و با صدا و سیمای مرکز بوشهر صحبت کردم و فقط استودیو را در اختیارم قرار ‌دادند و تمام هزینه‌های این اثر از پذیرایی تا ایاب و ذهاب بعضی از هنرمندان که آن‌ها را باید از روستاها می‌آوردم، و همچنین راضی کردن عوامل ضبط به عهده خود من بود بدون اینکه دستمزدی برای خود و همکارانم درنظر گرفته باشم.

وی در ادامه افزود : با این اوصاف بی انصافی است که حقوق مادی و معنوی افراد نادیده گفته شود و حتی از ذکر نام پژوهشگر این اثر دریغ کنند.

این پژوهشگر که به تازگی آلبوم "شروه خوانی" موسیقی بوشهر را توسط نشر ماهور منتشر کرده است در توضیح جزئیات گردآوری این آلبوم گفت : هدف از ارائه این آلبوم گردآوری انواع و اقسام شیوه های شروه خوانی در بوشهر بود و سعی کردم تا آنجا که ممکن است حق مطلب را نسبت به این هنر اصیل بوشهری و هنرمندان این نوع موسیقی ادا کنم و برای پیدا کردن انواع سروه خوانی علاوه بر آثار موجود از آرشیو های خانگی نیز استفاده کردم از همین رو برخی از مقام های شروه که در این آلبوم شنیده می شود برای اولین بار است که منتشر شده است.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

منم حقو به نوید میدم و آقای معترضو محکوم میکنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

بابا یه بچه دو ساله هم می دونه این موسیقی متعلق به عزاداری بوشهره ..
خوبه کسانی که نظر می دن اطلاعاتشون رو زیاد کنن
فرهنگ عزاداری بوشهر خیلی غنیه و ریشه داره .. جالب نیس با کپی برداری از فرهنگ بوشهر اسم های دیگه به شهرت برسه
افراد زیادی در زمان طولانی برای این فرهنگ زحمت کشیدن لطفا نادیده نگیرین
با تشکر از سایت خوب موزیک-ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

ظاهرا آقای شریفیان همیشه در حال اعتراضند یادمه پارسال همین موقع به رضا صادقی اعتراض کردند که ایشون با بزرگواری جوابشونو دادند و حالا امسال واسه مختار نامه معترضند.بس کنید این لج و لج بازیهارو.جای این کارها یه کاری کنید به صورت زیبایی از لحاظ هنر بین مردم جلوه کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

ببینید
محسن راست میگه خود رضا صادقی هم عادت کرده مثلا اسم سیروان رو تو آلبوم وایسا دنیا نیاورد و آهنگ پارسالش هم که نوحه بوشهری بود که آقا رضا به اسم خودشون زدند.لطفا شما اگه لینک پاسخ رضا صادقی رو به محسن دارید بدین ما هم بخونیم/
سریال مختار بسیار زیباست و کادر حرفه ای داره و این کار عجیب بود.من این آهنگ لالا رو خیلی وقت 3.4 سال پیش تو گوشیم داشتم ولی با این میکسی که شده خیلی باحال تر شده /ولی باید اسم خانم بهرانی رو حتما مینوشتند دور از انصافه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من به شریفیان تبریک می گم که اینگونه از حق خدش و موسیقی جنوب دفاع می کند. همینطور به سریال مختار نامه که اشتباه خودشون را با درج نام این هنرمند در تیتراژ اصلاح می کنند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

سلام دوستان میتونید برید سرچ کنید و جواب رضا صادقی رو بخونید .سیروان هم تا دید آلبوم رضا مورد تشویق قرار گرفت اینطوری گفت.زندگیه دیگه خیلیا تا از صفر به بالا ها میرسند دیگران چشم دیدنشونو ندارند.نه سیروان خیلیهای دیگه اینطوری هستند.دق و دلی شونو نو مطبوهات و پیامها به سایتها خالی میکنند وخیلیهای دیگه با بزرگواری سکوت کرده و چیزی نمیگن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من تمامی حرفای اقای شریفیان رو تکذیب میکنم موسیقی تیتراژ مختارنامه را بنده سرودم و خواندم و برای سرودن و خواندن این کار چه مرارت ها که نکشیدم. من فقط حقوق مادی میخوام این درست نیست حقوق مادی من نادیده گرفته بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من به نوید حق میدم ...

باید حقوق مادی شو بدن ..

دروغ که نداره بگه ... نوید جان ، این حق توئه ، ما حمایتت میکنیم!

:دی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی تیتراژ سریال «مختارنامه» متعلق به من است | موسیقی ما