برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه موسیقی دستان بیست ساله شد
موسیقی ما - در آستانه بيست سالگي تاسيس گروه «دستان» اين گروه در سال 1390 آلبوم «به نام گل سرخ» را با صداي سالار عقيلي و پروژه دو صدائي جديدي را با سپيده رئيس سادات و محمد معتمدي اجرا خواهد کرد.

گروه «دستان» سال 1370 شمسي برابر با 1991 ميلادي تاسيس شد و در اين مدت کنسرت‌هاي متعددي در مراکز فرهنگي و فستيوالهاي بزرگ جهاني از جمله بخش فارسي راديو آلمان DW، راديوغرب آلمانWDR ، راديو برلين SFB ، راديو فرانکفورتHR2 ، خانه فرهنگ هاي جهان در برلين، فستيوال فاز مراکش، فيلارموني کلن، فيلارموني ارونج کانتي، تئاتر شهر پاريس و بسياري از فستيوالهاي بنام اروپا وآمريکا برپا كردند.

برپايي کنسرت با ارکستر سمفونيک بي بي لندن و ارکستر فيلارمونيک شهر ليژ در بلژيک نيز از ديگر دستاوردهاي گروه دستان در اين مدت محسوب مي‌شود.

ضبط آثار آهنگسازان گروه و برخي از آهنگسازان ديگر و انتشار آلبوم‌هايي همچون «بوي نوروز» ، «ساز نو آواز نو» ،«سفر به ديگر سوي»،«حنائي» ،«سه نوازي دستان»،«شوريده»(برنده عنوان شوک موسيقي از مجله موسيقي لوموند و جايزه بهترين موسيقي سال 2003 از وزارت فرهنگ فرانسه )،«گل بهشت»، «لوليان» ،«ماه عروس»، »«درياي بي پايان»، «غژک کولي» و «خورشيد آرزو»( برنده جايزه نقد صفحه از آلمان)، «به نام گل سرخ» و «نغمه زير خاکستر» نيز از ديگر دتاسوردهاي اين گروه در آستانه بيست سالگي‌ است.

بر اساس اين گزارش، گروه دستان قصد دارد در برنامه جديد خود آلبوم «به نام گل سرخ» اثر حميد متبسم را که دو سال پيش در ايران منتشر شد و در بهار سال جاري در اروپا با موفقيت به اجرا درآمد، خرداد ماه سال 1390 در تهران و چند شهرستان ايران به صحنه ببرد.

در اين اثر رجيب چاکرابورتي - نوازنده تواناي هندي- گروه دستان را همراهي خواهد کرد و برگزار کننده اين کنسرت شرکت «نقطه تعريف» (منتشر کننده اين سي دي ) خواهد بود.

همچنين گروه دستان پروژه تازه‌اي را به آهنگسازي سعيد فرجپوري و حميد متبسم با صداي «سپيده رئيس سادات» و «محمد معتمدي» در دست تهيه دارد که قرار است سپتامبر سال 2011 در کانادا و آمريکا به صحنه برود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

شعربیشتری بنویسید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه موسیقی دستان بیست ساله شد | موسیقی ما