برنامه یاد بعضی نفرات
 
به عشق هنر و مردم و سرزمینم کار می‌کنم
سینا سرلک در گفت‌و‌گو با موسیقی ما
به عشق هنر و مردم و سرزمینم کار می‌کنم
موسیقی ما-لی لاضایی: خواننده سنتی موسیقی کشورمان از تاخیر آلبوم جدید خود با عنوان» بی‌منت می‌«گفت و اعلام کرد که این تاخیر دلیلی ندارد جز اینکه خودمان برای دریافت مجوز دیر اقدام کردیم و به همین دلیل انتشار آن نیز با تاخیر همراه خواهد بود.

سینا سرلک با بیان اینکه انتشار آلبوم» بی‌منت می‌«زماندار و طولانی شده است، تاکید کرد: آهنگسازی این آلبوم به عهده محمد مهدی باطنی است و هم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برد که تصمیم داریم انتشار آن را در کمترین زمان ممکن انجام بدهیم.

خواننده» فرزند ایران «در ادامه یادآور شد: آلبومهای دیگری در دست انتشار دارم که از میان آن‌ها می‌توان به آلبوم» در زیر باران «اشاره کرد. این آلبوم را نگار دستمالچی آهنگسازی کرده است و تا بهمن یا اسفندماه روانه بازار موسیقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آلبومهای دیگری در دست انتشار دارد، در ادامه خاطر نشان کرد:» خسته دل «نیز عنوان یکی دیگر از آلبومهایی است که خوانندگی آن به عهده من بوده است و پیمان خازنی آهنگسازی آن را انجام داده است. این آلبوم نیز آماده انتشار است اما هنوز زمان دقیق انتشار آن مشخص نشده است و تا این لحظه معلوم نیست که چه زمانی وارد بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: آلبوم» راز پرواز «به آهنگسازی احمدعلی راغب، با صدای من از چهار سال پیش آماده انتشار است که تا کنون موفق به انتشار نشده است. قرار بود این آلبوم توسط شرکت فرهنگی-هنری سروش منتشر و روانه بازار موسیقی شود ولی هنوز خبری از انتشار آن نیست.

سرلک در پاسخ به اینکه انجام کارهایی اینچنینی و به موازات هم تاثیرمنفی در روند آلبوم دارد یا خیر گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که هیچ یک از این کار‌ها شبیه به یکدیگر نیست چون آهنگسازان مختلفی آن‌ها را ساخته‌اند. من با تولید کردن کار زیاد مخالف نیستم، مشروط بر اینکه کیفیت کار فدا نشود. مهم این است که قطعات از کیفیت خوبی برخوردار باشند. شما می‌توانید ۵۰ قطعه کار تولید کنید ولی مردم آن‌ها را بشنوند و دوست داشته باشند.

وی با بیان اینکه کم کار کردن اصلا به معنای خوب کار کردن نیست، تاکید کرد: مثل این است که بگوییم در بازی فوتبال، تیمهای باشگاهی یا بر فرض تیم ملی، سه بار در سال بیشتر بازی نکند، این خیلی مسخره است. خیلی از هنرمندان با اینکه هنرمند خوبی هستند ولی چون خیلی کم کار می‌کنند، شناخته شده نیستند و جایگاهی در بین مردم ندارند. افراد متبحر و قهاری را در امر خوانندگی و نوازندگی می‌شناسم که به همین دلایل و نیز به دلیل کم کار کردن و دیده نشدن در بین مردم گل نکرده‌اند و مردم کار‌هایشان را نشنیده‌اند.

وی افزود: من بر این عقیده‌ام که هنرمند بیشترین انتظاری که به لحاظ کاری دارد این است که حداقل مردم سرزمین خودش او را بشناسند. در غیر این صورت کارش ارزشی نخواهد داشت چرا که هنرمند برای انبوه مردم کار می‌کند و اگر کار‌هایش را در صندوق بگذارد و در آن را ببندد، دیگر هنرمند نیست.

سینا سرلک در ادامه با اشاره به اینکه به او کارهای زیادی پیشنهاد می‌شود گفت: از آنجایی که بعد اقتصادی قضیه برایم اهمیت چندانی ندارد، از بین کارهایی که پیشنهاد می‌شود دست به انتخاب بهترین‌ها می‌زنم و گرنه می‌توانم در طول سال کارهای بیشتری انجام بدهم. ضمن اینکه اگر کم کار باشم نیز توقع و انتظارات مردم را نمی‌توانم برآورده کنم. چرا که مردم توقع کارهای بهتر و جدید‌تر دارند. اگر تولید متوقف شود در حق خودمان و مردم خیانت کرده‌ایم. وقتی فضا برای کارکردن هست باید کار کنیم و ادامه بدهیم.

این خواننده درادامه خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم با کم کردن ضعف کار‌ها و زیاد کردن نقاط قوت، پیشرفت خود را تضمین کنیم. هر که بگوید کار‌هایش ضعف ندارند، دروغ گفته است. باید این ضعف‌ها را شناسایی کرد و به کم کردن آن‌ها پرداخت. این نگرش من است. دوست دارم اگر یک روز از دنیا می‌روم کوله باری از آثار ارزشمند و در حد خوب به بالا برای همه به یادگار گذاشته باشم. چرا که معتقدم جایگاه هنر بستری برای خرابکاری نیست. دوست دارم بین لایه‌های مختلف مردم سرزمینم و نیز سرزمینهای دیگر، و در کل کره خاکی اثر خوبی از خود بر جای بگذارم. چون هنر حدومرز ندارد و بشر هم مانند هنر بی‌حد و مرز است. بشر توانایی این را دارد که خودش را به همه دنیا عرضه کند.

وی همچنین گفت: ما در دنیا خیلی از هنرمندان را داریم که از نظر اخلاق شاید خیلی درخور توجه نباشند ولی توانسته‌اند هنرخود را مطرح کنند اما متاسفانه در ایران اینطور نیست و با وجودی که هنرمندان اخلاق مدار زیادی داریم متاسفانه به دلیل کمبود تبلیغات کسی آن‌ها را نمی‌شناسد. این یک ضعف است. من به نوبه خودم تمام تلاش و توانایی خود را به کار می‌گیرم که موسیقی خودم را در حیطه کاری خودم به دنیا معرفی کنم. این تمام آرزوی من است. من هم باید جوری باشم که همه دنیا من را بشناسند. چون به عشق هنر و مردم و سرزمینم کار می‌کنم و نمی‌خواهم این جوهره‌ای از هنر که در من هست، درراه اشتباه صرف شود. امیدوارم موفق شوم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

آقای سرلک
شما سعی دارید رکورد علیرضا افتخاری رو در تعداد آلبوم منتشره بزنید؟یعنی شما اعتقاد دارید که در یکسال ۵۰ تصنیف می خوانید و همه از نظر کیفیت عالی هست؟اگر اینجوری بود که الان موسیقی مون اینجا نبود که برادر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

آقای سرلک سلام . من یک نقد برای شما دارم. چرا این همه البوم؟ در 4 ماه نزدیک 5 یا 6 البوم؟ چرا مثل استاد خودت محمدرضا شجریان البوم بیرون نمیدی و سالی یک عدد و آخرش 2 عدد؟ این همه البوم با قیمتهای بالا هم تو فروش تاثیر داره هم مخاطب زدگی و دوری از صدای شما.خواننده باید مردم رو طوری پیش ببره که مخاطب یعنی مردم خودشون بگن سینا سرلک چرا البوم نمیده نه اینکه بگن این همه البوم چرا.سالار عقیلی یادمه تو 1 سال 7 البوم بیرون داد. یکم به حرفام فکر کنید. من سایتتون رو پیدا نکردم هر چی گشتم مجبور شدم اینجا نقد کنم. با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

کارها وصدای آقای سینا سرلک خلیلی بهترازبعضی خواننده هاست هرچه بیشتر بهتر,موسیقی سنتی خیلی بیشتراز موسیقی پاپ پیشرفت کرده وحرفی برای گفتن داره شعرهاش هم شعرهای عامه پسند وخوبیه ومحتواوسازهای مختلفی هم داره وآرامش بیشتری هم به انسان میده جوانانی مثل آقای سینا سرلک ,همایون شجریان, وسالارعقیلی ومحمد معتمدی که آثاردرخور وقابل توجهی دارند باید مورد توجه وحمایت قرارگیرند, امیدوارم دوستان یکم درانتقادهاشون ملاحظه کار باشند وبجا انتقاد کنند .

با آرزوی موفقیت برای خواننده عزیزآقا سینا

نادر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به عشق هنر و مردم و سرزمینم کار می‌کنم | موسیقی ما