برنامه یاد بعضی نفرات
 
نقد موسیقی کلاه‌پهلوی در بیست و چهارمین برنامه نقد نغمه
با حضور فریدون شهبازیان و مانی جعفرزاده
نقد موسیقی کلاه‌پهلوی در بیست و چهارمین برنامه نقد نغمه
موسیقی ما - موسیقی مجموعه کلاه‌پهلوی با حضور فریدون شهبازیان، آهنگساز این اثر و مانی جعفرزاده، منتقد در بیست و پنجمین برنامه نقد نغمه مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، این نشست در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی کلاه‌یپهلوی که هر جمعه از شبکه اول سیا پخش می‌شود از جمله آثار در رده الف تلویزیون به شمار می‌رود از فیلمنامه‌ای منسجم و بازی‌های درخشان به همراه کارگردانی در خور اعتنا بهره می‌برد و داستان آن به خوبی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سال‌های اولیه قرن حاضر را تصویر می‌کند. فضایی که سعی شده بدون هیچ پیشداوری گزارشی بی‌طرفانه از آنچه در سال‌های ابتدایی حکومت رضاشاه پهلوی گذشت را در معرض قضاوت و داوری بینندگان قرار دهد.

موسیقی این سریال از جمله وجوه برجسته و مثبت آن به شمار می‌رود فریدون شهبازیان توانسته با بهره‌گیری از فضایی خاص و نغمه‌پردازی و سازآرایی ویژه خود حس بودن در آن فضا را به تماشاگر القاء‌کند. نکته جالب توجه اینکه موسیقی این مجموعه یک ویژگی برجسته دارد و‌آن ارکسترال بودن کار است که با صرف هزینه و دقت و ظرافت فراوان ضبط شده است.

شهبازیان پیش از این موسیقی فیلم‌هایی چون پاییزان، و سریال معصومیت از دست رفته و آثار شاخص دیگری راهم ساخته است و چند بار جایزه بهترین موسیقی متن فیلم را از جشنواره موسیقی فجر به دست آورد. شهبازیان پیش از این در دومین برنامه نقد نغمه که به نقد و ارزیابی آلبوم گریز با صدای استاد نادر گلچین اختصاص داشت حضور یافته بود.

مانی جعفرزاده که به عنوان منتقد این کار در نشست حاضر خواهد بود، دکترای آهنگسازی و تئوری موسیقی از دانشگاه مالاگا (اسپانیا) ۲۰۰۳ میلادی را دارد. او همچنین دارای رساله در فلسفهٔ هنر و زیبایی‌شناسی با موضوع حاشیه‌ای بر فرهنگ شنیداری معاصر ایران - معرفی جریان‌های اصلی موسیقی ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی و مقایسهٔ تطبیقی آن‌ها است و علاوه بر آن در زمینه تدریس موسیقی هم در کنسروانوار تهران ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷، دانشگاه تهران، دانشکدهٔ هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد اسلامی حضوری پیوسته دارد وعلاوه بر‌آن برای چند فیلم سینمایی آهنگسازی کرده است.

نشست نقد نغمه در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز ۲۳ بهمن در فرهنگسرای اندیشه، واقع در خیابان شریعتی، پارک اندیشه، نرسیده به سید خندان است و ورود برای عموم آزاد است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نقد موسیقی کلاه‌پهلوی در بیست و چهارمین برنامه نقد نغمه | موسیقی ما