برنامه یاد بعضی نفرات
 
vanmorri
هفته‌های ستاره‌ای – اجرای زنده در هالیوود بول (Astral Weeks Live at the Hollywood Bowl)
ون موریسون (Van Morrison)
[ بردیا برجسته نژاد ]
«جرج ایوان موریسون»، با نام هنری «ون موریسون»، یکی از اسطوره‌های موسیقی انگلستان بشمار می آید. این هنرمند 63 ساله، خواننده، آهنگساز، نویسنده، شاعر و نوازنده سازهای بی‌شماری از قبیل گیتار، هارمونیکا، ساکسیفون، درامز و کیبورد است. وی فعالیت هنری خود را از سال 1958 آغاز نمود و تاکنون بیش از 35 آلبوم استودیویی منتشر کرده است. اولین فعالیت هنری وی به عنوان خواننده اصلی و رهبر گروه Them در اوایل دهه 60 است که بعد از جدایی از این گروه فعالیت انفرادی خود را آغاز کرده است. «ون موریسون» از دید مجله‌ی معتبر «رولینگ استون» در فهرست صد هنرمند برتر تمامی دوران رتبه‌ی چهل و دو و در فهرست صد خواننده برتر تمام دوران رتبه‌ی بیست و چهار را به خود اختصاص داده است. همچنین از دید شبکه‌ی VH1 در فهرست صد هنرمند برتر راک اند رول تاریخ موسیقی، رتبه‌ی بیست و پنج نصیب این هنرمند شده و مجله‌ی معتبر Paste در فهرست صد آهنگساز برتر در قید حیات، جایگاه بیست و دو نصیب این هنرمند کرده است. سبک موسیقی «ون موریسون» تلفیق استثنائی و منحصر بفردی از موسیقی فولک، بلوز، سول، جز و گاسپل بوده و این امر باعث شده که از وی به‌عنوان یکی از غیرمعمول‌ترین و عجیب‌ترین خواننده‌های تاریخ راک اند رول نام برده شود. وی همچنین بدلیل خدمات خود به عالم موسیقی در سال 96 از طرف ملکه‌ی انگلستان مفتخر به دریافت نشان OBE (Officer of the Order of the British Empire) شد.
تا بیست روز دیگر مجموعه‌ی جدیدی از «ون موریسون»، شامل دو اجرای زنده‌ی وی در لس آنجلس و کالیفرنیا، منتشر خواهد شد. این مجموعه که در تاریخ هفتم و هشتم نوامبر سال 2008 ضبط شده است، پنجمین آلبوم Live (اجرای زنده) «موریسون» در طول فعالیت هنری وی است. این مجموعه تحت عنوان Astral Weeks، که برگرفته از نام دومین آلبوم «موریسون» محصول سال 1968 است، شامل اجرای زنده‌ی هشت آهنگ مشهور وی می باشد. «موریسون» در خصوص این مجموعه می‌گوید: «این کنسرت به من این فرصت را می دهد تا آهنگ‌ها را به همان شیوه‌ای که باید باشند اجرا کنم. این پویایی که در ضبط اجرای زنده وجود دارد هرگز در استودیو قابل دستیابی نیست. شما چیزی را که می‌شنوید همان است که اجرا می شود. آهنگ‌ها نه میکس می‌شود و نه تنظیم مجدد و من این صدای خام و بی آرایش را ترجیح می‌دهم.»
این مجموعه به مدت 68 دقیقه، در تاریخ 10 مارس 2009 منتشر خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1387 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

http://hide-url.net/04e0d39f سلام، بردیا جان گفتم شاید تاحالا آلبوم جدید و تازه ی گروه U2 رو دانلود نکرده باشی اون هم آدرسش (دوباره چک کن) البته مطمئنا تاحالا دانلودش کردی ولی خب هنوز پخش رسمی نشده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

ون موریسون یکی از بهترین خوانندگان کل تاریخ هستش.موسیقی فولک راک رو احیا کرد.و در ضمن یکی از نمادهای ایرلند محسوب می شود و یکی از مفاخر موسیقی بریتانیا و جهان هستش. مرسی بردیا جان از مطلبت خبر خوبی بود اجراهای زنده ی بسیار قوی داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

صدا مثل همیشه گرم و قدرتمند واقعا" از آلبوم لذت بردم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ون موریسون (Van Morrison) | موسیقی ما