برنامه یاد بعضی نفرات
 
Ironp
در اطراف چشمه (Around The Well)
آیرون اند واین (Iron & Wine)
بردیا برجسته نژاد: ساموئل بیم (Samuel Beam) هنرمند 34 ساله‌ی  آمریکایی با نام هنری آیرون اند واین (Iron & Wine) یکی از محبوب‌ترین هنرمندان موسیقی فولک حال حاضر دنیا بشمار می‌رود. در نوجوانی وی به‌عنوان پیشخدمت در رستوران دریمینگ واقع در کالیفرنیا مشغول به‌کار شد . پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی هنر با گرایش نقاشی و پس از آن سپری کردن تحصیلات عالیه در دانشگاه فیلم فلوریدا، به‌عنوان استاد سینما و فیلم‌برداری در دانشگاه میامی و دانشگاه بین‌المللی هنر و طراحی میامی مشغول به‌ کار شد. بیم بعد از گذشت هفت سال از نوشتن و ساخت موسیقی فولک و آکوستیک بنا بر پیشنهاد تعدادی از دوستانش، چهار آهنگ از ساخته‌های خود را اجرا و ضبط نمود و موفق شد قراردادی را با شرکت ساب پاپ رکوردز (Sub Pop Records) منعقد نماید. اولین آلبوم وی تحت عنوان The Creek Drank The Cradle در سال 2002 توسط شخص بیم در استودیوی خانگی‌اش نوشته، اجرا، ضبط و تهیه شد. این آلبوم توانست توجه منتقدین و مردم را به خود جلب کند. در این آلبوم آشکارا می توان تاثیر بزرگانی نظیر نیک دریک (Nick Drake)، الیوت اسمیت (Elliott Smith)، جان فاهی (John Fahey) و Simon & Garfunkel بر موسیقی ساموئل بیم را مشاهده نمود.
اما شهرت جهانی وی برای بازخوانی آهنگ Such a Great Heights از گروه The Postal Service بدست آمد تا جایی که این گروه در B-Side خود این اجرا را در کنار اجرای اصلی خود قرار داد و منتشر نمود. آلبوم بعدی در سال 2004 تحت عنوان Our Endless Numbered Days در یک استودیوی حرفه‌ای و توسط چندین نوازنده به تهیه‌کنندگی برایان دک (Brian Deck) منتشر شد. این آغاز مردمی شدن بیم و استفاده از موسیقی او در تبلیغات M&M's و Ask.com، فیلم‌های In Good Company و Garden State و سریال‌های Grey's Anatomy و The L Wordبود. در سال 2007 آلبوم سوم او با عنوان The Shepherd's Dog موفق شد رتبه‌ی بیست و چهارم چارت آمریکا را تصاحب کند. همچنین این آلبوم توانست به‌عنوان یکی از 10 آلبوم برتر سال توسط مجله‌ی معتبر Paste انتخاب شود. بیم در پاسخ به سئوال The Independent در خصوص این آلبوم می گوید: «این یک آلبوم تبلیغاتی سیاسی نیست، اما کاملا از اغتشاشات سیاسی الهام گرفته است. چون من واقعا از انتخاب مجدد جرج بوش به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا متحیر شدم!». ساموئل بیم علاوه بر این سه آلبوم تا کنون هفت EP نیز منتشر نموده است، از جمله همکاری مشترکی با گروه مشهور Calexico و دو اجرای زنده در سال 2006.
پس از گذشت دو سال از آخرین آلبوم آیرون اند واین، در 19 می 2009 (29 اردیبهشت 1388) چهارمین آلبوم او تحت عنوان Around The Well منتشر خواهد شد. این آلبوم که مانند آثار قبلی آیرون اند واین توسط کمپانی Sub Pop منتشر شده است، در قالب دو CD و در مجموع شامل 23 آهنگ است. این مجموعه حاوی آثار منتشر نشده وی در چند سال فعالیتش، از ضبط‌های خانگی و ترکیبش با سازهای و نوازنده‌های استودیوی، است. در این آلبوم سه آهنگ منتشر نشده برای فیلم The Good Company و همچنین بازخوانی آهنگ Waitin' For a Superman از گروه Flaming Lips، آهنگ Such Great Heights از گروه The Postal Service و آهنگ Love Vigilantes از گروه New Order منتشر خواهد شد. این گروه مشغول برنامه‌ریزی جهت برگزاری تور این آلبوم در می 2009 و تدارک تهیه آلبوم بعدی خود در سال 2010 است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

عالیه من این گروه رو خیلی دوست دارم ممنون از مطلب خوبتون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیرون اند واین (Iron & Wine) | موسیقی ما