برنامه یاد بعضی نفرات
 
میثم مروستی
میثم مروستی در گفت و گو با موسیقی ما:
جشن موسیقی ما قدم بزرگی در موسیقی کشور بود
موسیقی ما - لی لا رضایی: ویلونیست مشهور کشورمان که تا کنون در آلبوم‌های بسیاری نوازندگی کرده و خود نیز دارای آلبوم مستقلی با صدای خود است، درباره جشن بزرگ موسیقی ما گفت: این مراسم یکی از خاطره‌انگیزترین مراسمی است که در ایران و برای موسیقی برگزار شده است.

میثم مروستی در گفت و گو با موسیقی ما، درباره اولین نظر سنجی موسیقی ما که برگزاری جشنی بزرگ با حضور بزرگان سبک‌های مختلف این عرصه همراه بود، گفت: صد در صد برگزاری این جشن به نفع موسیقی ایران خواهد بود. چرا که این مراسم، مراسم بی عیب و نقصی و کاملی بود. البته از دوستان موسیقی ما چنین چیزی با این همه امتیازات مثبت بعید به نظر نمی‌رسید. خیلی خوب بود و جا دارد از همین تریبون از تمامی دست‌اندرکاران مراسم تشکر و قدردانی کنم بابت اینکه قدم خوبی برای موسیقی ایران و اهالی آن برداشتند که شاید از عهده هر کسی برنیاید.

این نوازنده در ادامه افزود: آنچه که می‌شود به آن اشاره کرد این است که ما توقع داشتیم خیلی از دوستان هنرمند نیز در این مراسم باشند و از آن‌ها تقدیر شود که این اتفاق نیفتاد و متأسفانه در مراسم حضور نداشتند. اگر معیار حضور ، فعالیت‌های هنرمندان در سال 91 بود که باید بگویم بسیاری از دوستان نوازنده در سال 91 فعالیت‌های بسیاری داشتند و در آلبوم‌های بسیای نوازندگی کرده‌اند. اما در این میان نامی از آن‌ها برده نشد. در بخش نوازندگی می‌شد از افراد بیشتری نام برده شود. مثلاً در میان هم سازهای خودم از دوستانی همچون علی جعفری پویان و پدرام فریوسفی می‌توان نام برد که در سال گذشته خیلی اکتیو و فعال بودند.

وی همچنین افزود: البته نمی‌توان منکر این شد که حضور تمام اهالی موسیقی در این جشن نیازمند امکانات بیشتر و سالن بزرگ‌تر و تمهیدات بیشتر است و شاید چنین چیزی مقدور نبوده است ولی به هر حال از تمام هنرمندانی که زحمت می‌کشند باید در چنین فرصت‌های خوبی تقدیر شود.

مروستی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه این جشن به صلاح موسیقی کشور است یا خیر، گفت: مسلما به صلاح موسیقی کشور خواهد بود. این واقعا اتفاق بزرگی در عصه موسیقی بود که امیدوارم تداوم داشته باشد. ضمن اینکه کنار هم قرار گرفتن اهالی موسیقی در هر ژانر و با هر سبکی ایده خوبی بود که به مرحله اجرا هم رسید. صد در صد چنین چیزی بسیار خوب است. همه جای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد. خوب است که این دوستان سالی یک بار گرد هم آمده و حداقل همدیگر را از نزدیک بشناسند و با هم آشنا شوند و شاید هم بعداز این آشنایی‌ها همکاری‌های بیشتری صورت بگیرد که در جهت پیشبرد موسیقی کشور است.

وی در پایان گفت: نه تنها این جشن، بلکه تمامی جشن‌ها و مراسم این‌چنینی، انگیزه‌ها و همدلی‌ها را بیشتر از قبل می‌کند. این مساله باعث قرابت و نزدیکی همه سبکها به هم می‌شود و کسی چه می‌داند؟ شاید اتفاقات خوبی برای موسیقی کشورمان از همین جشن‌ها بیافتد که برای ما دور از ذهن و دور از تصور است. امیدوارم ما نیز بتوانیم برای چنین حرکتی مفید باشیم. چرا که این حرکت به نفع همه اهالی موسیقی است و کسی منفعت شخصی از آن نمی‌برد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 21 تیر 1392 - 15:52

دیدگاه‌ها

جمعه 21 تیر 1392 - 21:10

واقعا درسته .
موسیقی ما کار بزرگ و افتخار آمیزی انجام داد که امیدوارم هر سال این اتفاق بیافته

شنبه 22 تیر 1392 - 01:29

سایت فقط موسیقی ما

باتشکر از سرکار خانم لیلا رضایی

شنبه 22 تیر 1392 - 13:11

بي شك استاد مروستي بهترين نوازنده ي ويولن ايران هستن و صد در صد نكاتي كه ايشون ذكر كردن راهگشاي نسل آينده خواهد بود اميدواريم روزي برسه كه نوازندگان ما در دنيا شناخته بشن و نامشون در سرتا سر جهان بدرخشه.

شنبه 22 تیر 1392 - 13:40

صد در صد موافقم.
مرسی موسیقی ما

دوشنبه 24 تیر 1392 - 18:45

میثم مروستی واقعا تو نوازندگی حرف نداره
مرسی موسیقی ما

دوشنبه 24 تیر 1392 - 19:02

مرسی موسیقی ما ما ما ما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن موسیقی ما قدم بزرگی در موسیقی کشور بود | موسیقی ما