برنامه یاد بعضی نفرات
 
دارا دارایی در گفت‌وگو با «موسیقی ما» از فعالیت گروه «داماهی» پرده‌برداری کرد؛
موسیقی جدی برای مخاطب عام
موسیقی ما - دارا دارایی، آهنگساز و نوازنده باس در گفت‌وگو با سایت موسیقی ما برای اولین‌بار از شکل‌گیری و آغاز فعالیت رسمی گروه «داماهی» خبر داد. این گروه در جریان پروژه «دو-ر-می-فا-صلح» در برزیل با همراهی ماهان میرعرب، نوازنده نام آشنای گیتار و شایان فتحی، نوازند برجسته درامز و پرکاشن مقیم اروپا، اولین تجربه‌های اجرای خود را از سر گذراندند.

گروه داماهی در حال حاضر متشکل از این نوازندگان است: حمزه یگانه (پیانو و کیبورد)، دارا دارایی (گیتار باس)، ابراهیم علوی (عود و گیتار) و رضا کولغانی (خواننده). در «داماهی» دارایی و یگانه آهنگساز هستند و سرپرستی گروه نیز بر عهده دارا دارایی است.

از جمله ویژگی‌های مهم این گروه تمرین‌های منظمی است که  در طی هفته دارند، مسئله بسیار مهمی که بسیاری از گروه‌هایی اینچنینی که توقع زیادی از آن‌ها می‌رود، به آن توجه ندارند. دارا دارایی در این مورد برای موسیقی ما توضیح داد: «بخشی از قطعات ما تنظیم و بازخوانی آثاری محلی بندرعباس است و بخش دیگری هم به طور کامل توسط خودمان آهنگسازی می‌شود.»

دارا همچنین گفت: «تا اینجای کار طبق برنامه‌ریزهای انجام شده قرار است شایان فتحی در فعالیت‌های اجرایی و حتی ضبط کار‌ها با ما همراه باشد البته اگر همه چیز خوب پیش برود و مشکل خاصی پیش نیاید.»

این نوازنده شناخته شده باس تاکید کرد که رویکرد گروه «داماهی» خلق یک موسیقی جدی است که بتواند مخاطبان عام گسترده‌ای هم داشته باشد. وی افزود: «ما می‌خواهیم یک موسیقی با کیفیت و استادارد بالا تولید کنیم که برای مخاطب عام هم بسیار جذاب باشد.»

تاکید دارا نشان می‌دهد که این گروه از‌‌ همان آغاز کار مخاطب عام را در روند فعالیتش لحاظ کرده و با توجه به عیار نوازندگان این گروه می‌توان این مسئله را به فال نیک گرفت.

دارا در سال جاری فعالیت‌های جانبی‌اش را محدود کرده و به جز یکی دو گروه از جمله گروه «چارتار» خیلی او را بر صحنه اجرا‌ها ندیده‌ایم. ظاهرا قرار است «داماهی» از پدیده‌های مهم نیمه دوم سال ۱۳۹۳ باشد.

حمزه یگانه نیز نوازنده‌ای با استاندارد بالاست که اهالی موسیقی از توانایی‌های بی‌حد او بی‌خوبی اطلاع دارند. او در گروه‌های آبرنگ، نایما، آنسامبل پیتر سلیمانی‌پور و... فعالیت داشته است.

دارا دارایی با حمزه تجارب موفقی با گروه‌های فوق داشته است. دارا اسفند سال ۱۳۹۱ در هفته موسیقی تلفیقی با گروه خود هم روی صحنه رفت تا این در حوزه آهنگسازی هم اولین تجربه‌های رسمی‌اش را رونمایی کند. بعد از آن گروه «داماهی» جایی است که بناست ما تجربیات آهنگسازی این نوازنده جوان و با تجربه را بشنویم. ابراهیم علوی، نوازنده خوش قریحه را هم پیش‌تر در گروه کماکان دیده‌ایم. علوی خیلی نامحسوس یکی از ستون‌های مهم کماکان محسوب می‌شد. رضا کولغانی خواننده و پرفرمر جنوبی هم سال گذشته با ایفای یکی از نقش‌های اصلی فیلم جنجالی «عصبانی نیستم» مورد توجه قرار گرفت. کولغانی برای اولین بار در کنسرت گروه دارا دارایی خوانندگی کرد و آخرین بار هم سال گذشته به عنوان خواننده مه‌مان در کنسرت گروه دارکوب در تالار وحدت روی صحنه رفت.

شایان فتحی هم یکی از بزرگ‌ترین نوازندگان ایرانی مقیم اروپاست. او توانایی بسیار بالایی در نوازندگی درامز و پرکاشن دارد و با استایل شخصی خود، در جریان موسیقی جَز اروپا تصویر نوازنده‌ای صاحب سبک از خود ساخته است. سال گذشته با همراهی ماهان می‌رعرب و دارا دارایی کنسرتی برگزار کردند که بسیار مورد توجه غلاقمندان موسیقی قرار گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1393 - 11:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی جدی برای مخاطب عام | موسیقی ما