برنامه یاد بعضی نفرات
 
18 , 19 مرداد در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران؛
رسیتال گیتار «لیلی افشار» برگزار می‌شود
موسیقی ما - کنسرت گیتار کلاسیکـ «لی‌لی افشار» روزهای ۱۸ و ۱۹ مرداد در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما»، لیلی افشار نوازنده گیتار کلاسیک نخستین زن دنیاست که در رشته نوازندگی گیتار دکترای خود را اخذ کرده است.

افشار قصد دارد رسیتال گیتار خود را در روزهای ۱۸ و ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار کند. افشار در این کنسرت به اجرای آثاری از آهنگسازان معاصر می‌پردازد. وی در این اجرا قطعه‌هایی از تدسکو، باخ، لئو براور و البنیز را برای علاقه مندان می‌نوازد.

همچنین براساس روال دیگر کنسرت‌های لیلی افشار، او در این کنسرت قطعه‌هایی از موسیقی محلی مناطق مختلف ایران را نیز اجرا می‌کند. این قطعات را افشار برای گیتار تنظیم کرده است. لیلی افشار هر ساله چند ماهی از وقت خود را در ایران سپری می‌کند و در زمان بودنش در ایران کنسرت‌ها و مسترکلاس‌هایی را برای علاقه مندان به موسیقی برگزار می‌کند.

امسال نیز کلاس‌های افشار در تهران، ساری، تبریز، اصفهان و کرمانشاه در حال ثبت نام و برگزاری است. ثبت نام در این کلاس‌ها از طریق سایت «خانه گیتار ایران» انجام می‌شود. لی‌لی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز کرده و ازجمله نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک در جهان و نخستین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است. این هنرمند که لیسانس موسیقی خود را از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است.

این نوازنده گیتار تاکنون کنسرت‌های متعددی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و استرالیا برگزار کرده است.

رسیتال گیتار کلاسیک لیلی افشار در روز ۱۸ مرداد، ساعت ۲۱ و در روز ۱۹ مرداد، ساعت ۲۰ برگزار می‌شود. بلیت فروشی این کنسرت از طریق گیشه فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و قیمت بلیت‌ها نیز ۴۰ هزار تومان است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 11:09

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 12:42

به وجودشان افتخار میکنیم واز حضورشان سپاسگزاریم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رسیتال گیتار «لیلی افشار» برگزار می‌شود | موسیقی ما