برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همراه جمعی از پیشکسوتان موسیقی
معاون هنری وزیر ارشاد با اکبر گلپایگانی دیدار کرد
موسیقی ما - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از پیشکسوتان موسیقی ایران، به دیدار اکبر گلپایگانی رفتند.به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دیدار اکبر گلپایگانی درباره احوال این روزهای خود گفت: اخیرا شعر و آهنگی از آقای پازوکی به دستم رسید و دوست داشتم در سن 82 سالگی این ترانه را بخوانم. «دروغ نگو آینه که من هنوز جوونم/ واسه دلای خسته بازم می‌خوام بخونم» بیتی از این ترانه است که هفته گذشته در منزلم ضبط کردم.

او افزود: امروز خواننده‌های جوان پیشرفت تکنیکی خوبی دارند ولی حس لازم در کارهای موسیقی کم‌تر دیده می‌شود. امیدوارم جوانان روزی به این مرحله هم برسند.

گلپا ادامه داد: بنده یکی از چهار خواننده گل‌های جاویدان بودم. به مال دنیا هم نیازی ندارم و حقوق و مزایای مربوط به هنرمندان پیشکسوت خود را نیز بخشیده‌ام. قصد دارم منزل مسکونی خود را وقف هنرستان موسیقی کنم تا جوانان علاقه‌مند از این امکان بهره‌مند شوند.

او خطاب به هنرمندان حاضر در جمع گفت: شما دوستان هنرمندم این‌قدر خاکی هستید که نمی‌دانید هر کدام چه سهم مهمی در موسیقی ایران دارید.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای استاد گلپا آرزوی سلامتی کرد و گفت: لازم است که هر از گاهی به همراه هنرمندان به استادان موسیقی سر بزنیم و از احوال آن‌ها باخبر شویم.

گلپایگانی یکی از آرزوهای خود را همین دور هم جمع شدن دوستان هنرمند خود عنوان کرد و گفت: بعضی از هنرمندان مدت‌ها در بستر بیماری بودند ولی کسی از آن‌ها عیادت نکرد و پس از مرگ آن‌ها، همه در مجلس‌شان شرکت کردند. این هنرمندان در دوران زندگی خود به دیدار دوستان‌شان نیاز داشتند.
 
در این دیدار، شاهین فرهت به استاد گلپایگانی گفت: شما آواز ایرانی را بین مردم آوردید و به مردم شناساندید. شما تکیه‌گاه هنرمندان هستید. افسوس امروز ملودی‌های ماندگاری مانند آن زمان را نداریم.

محمد سریر، رییس هیات مدیره خانه موسیقی نیز از استاد گلپا درخواست کرد عضو افتخاری خانه موسیقی شود: ما خاطرات زیادی با صدای شما داریم و تاسف می‌خورم که جوانان امروز این خاطرات را نخواهند داشت. سایه شما بر سر موسیقی ایران پایدار باشد.

داود گنجه‌ای با قدردانی از فراهم شدن شرایطی که جمعی از هنرمندان بتوانند با استاد گلپایگانی دیدار کنند، گفت: استاد گلپا تمامی ویژگی‌های یک موسیقی‌دان را دارد چرا که موسیقی ما عاطفی است.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز در تماس تلفنی، برای استاد اکبر گلپایگانی آرزوی سلامتی کرد و گفت: امروز امکان حضور در این جمع را نداشتم ولی دلم آن‌جاست. من با صدای شما زندگی کردم.

هوشنگ کامکار نیز خطاب به اکبر گلپایگانی گفت: پدرم عاشق صدای شما بود. شما در قلب همه مردم ایران جای دارید. ایرانیان با صدای شما زندگی کرده‌اند.

فرهاد فخرالدینی و شهرام ناظری نیز با تماس تلفنی جویای احوال استاد گلپا شدند.

حسن ریاحی، داود گنجه‌ای، محمد سریر، هوشنگ کامکار، شاهین فرهت، لوریس چکناواریان، حسن مهرجردی در این دیدار، معاون امور هنری را همراهی کردند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1393 - 16:40

دیدگاه‌ها

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 16:47

استاد خیــــــــــــــــــــــــــــــــلی دوست دارم . ازسایت شماهم یه چیز خواستیم جواب ندادید.هر روزم سر میزنیم ولی خبری نیست

پنجشنبه 17 اسفند 1396 - 16:16
اردشیروطنخواه

باسلام وادب واحترام خدمت سروران گرامی عارضم خدمتتان که کدام مسول یاشخص جوابگوی این ناسپاسییها وممنوع تصویربودن ومجوزصادرنکردن به کنسرتهاوخیلی ناملایمات دیگربه استاداکبرگلپایگانی مردحنجره طلایی ایران بودندایشان موسیقی واوازرابه نحواحسن بوجوداوردنددکترین افتخاری اخارج اایرلن بوی دادندکشورهای خارج متوجه شدندکه هنرمندی هست که کامله ازهمه جهات وازوی تقدیربشه انوقت ماهاچه کردیم باوی بشریت رازیرسوال بردندجوابگوبایدباشند

46.224.174.209
سه شنبه 7 بهمن 1393 - 18:46

همه اساتید محترم و قابل احترام هستند استاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 21:09

واقعا لذت بردم

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 00:20

مست مستم ساقیا دستم بگیر...

زنده باشند همه استادان ، گلپا ، ایرج ، شجریان ، گلچین و ...

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 14:36

سلام چرا از آهنگهای محسن ابراهیم زاده نمیزارید

شنبه 9 دی 1396 - 12:53

سلام. آدرس هنرستان موسیقی کجاست؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معاون هنری وزیر ارشاد با اکبر گلپایگانی دیدار کرد | موسیقی ما