برنامه یاد بعضی نفرات
 
سپتامبر امسال اتفاق می‌افتد؛
بازگشت دیوید گیلمور با یک آلبوم انفرادی
موسیقی ما - دیوید گیلمور گیتاریست و خواننده گروه راک پینک‌فلوید اعلام کرد که سپتامبر امسال با یک آلبوم انفرادی به صحنه موسیقی بازمی گردد. این آلبوم با تور اروپایی از جمله سه شب اجرا در رویال آلبر هال لندن همراه خواهد بود.

گیلمور تا این لحظه نام یا هرنوع اطلاعاتی از آلبوم تازه‌اش بروز نداده است. پیشتر در سال ۲۰۰۶ هم انتشار آلبوم «در یک جزیره» (On An Island) دیوید گیلمور مصادف شد با تور کوتاه مدتی ماه سپتامبر که نخستین حضور او بر صحنه بعد از ۹ سال بود.

این تور اروپایی از ۱۲ سپتامبر در پولاآرنای کروواسی آغاز می‌شودو روزهای ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر در سالن باشکوه رویال آلبر هال لندن به نقطه اوج و پایان خواهد رسید. ورونا و فلورانس ایتالیا، اورنج فرانسه و اوبرهاوزن آلمان مقاصد دیگر گیلمور در این تور اروپایی هستند.

بلیت‌های این کنسرت از روز ۶ مارس ۲۰۱۵ برای فروش گذاشته شد که اتفاقا مصادف با شصت و نهمین سالروز تولد گیلمور است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دیوید گیلمور سال گذشته هم‌گروهی خود در پینک‌فلوید یعنی «نیک می‌سن» را برای نواختن درام این آلبوم دعوت کرده است.
 
این آلبوم چهارمین آلبوم سولوی گیلمور است. سه آلبوم پیشین او «دیوید گیلمور»، «عقب‌گرد» و «در یک جزیره» نام دارند.

 چندماه پیش در نوامبر ۲۰۱۴ پانزدهمین و آخرین آلبوم استودیویی گروه پراگرسیو راک پینک‌فلوید وارد بازار شد. این آلبوم «رودخانه بی‌انت‌ها» نام دارد که نخستین کار گروه بعد از مرگ ریچارد رایت نوازنده کیبورد و پایه‌گذار پینک فلوید است.

آلبوم جدید پینک فلوید شامل ۱۸ قطعه بی‌کلام در ژانر راک اینسترومنتال و یک ترانه است که پالی سامسن همسر گیلمور شعر آن را سروده است. ۱۲ قطعه از ۱۸ قطعه این آلبوم از ساخته‌های «ریچارد رایت» نوازنده فقید گروه پینک فلوید است که تا کنون مجال انتشار نیافته است. در واقع این دیوید گیلمور بود که به توسعه و انتشار این آلبوم اقدام و آن را به ریک رایت تقدیم کرده است.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا
منبع: 
هنرآنلاین

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 - 16:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازگشت دیوید گیلمور با یک آلبوم انفرادی | موسیقی ما