برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم جدید گروه محبوب پینک فلوید در راه است؛
دیوید گیلمور در آلبوم جدید پینك فلوید Endless River با قطعات سولوگیتار خود می‌درخشد
رولينگ استون/ دنيل كرپس: دو دهه انتظار براي آلبوم جديد پينك فلويد سرانجام دهم نوامبر امسال به سر مي‌رسد. به تازگي پريويو 30 ثانيه‌اي از آلبوم منتشر شده كه چشم‌اندازي‌ست از آنچه طرفداران در تمام اين آلبوم خواهند شنيد. دومين پيش‌نمايش منتشر شده از اين‌ آلبوم اداي ديني بود به ريك رايت كيبورديست پيشين اين گروه و حالا اين كليپ جديد 30 ثانيه‌اي هم ديويد گيلمور را به مركز صحنه مي‌برد.

صداي گيتار بلاشك صداي ساز گيلمور است و هنوز هم به درخشندگي ‌آوايي‌ست كه او با ترك Shine On You Crazy Diamond خلق كرد و حتي شايد بيشتر يادآور سولو ترك‌هاي‌ اواخر دهه هفتاد او مثل Raise my Rent هم باشد. صداي بم گيتار راجر واترز به سختي شنيده مي‌شود، يادآور اين نكته كه واترز هيچ‌گونه درگيري‌اي با اين آلبوم نداشته است.

رولينگ استون پيش از اين نوشته بود كه اين آلبوم آلبوم سازها خواهد بود، اگرچه ليريك يكي از ترانه‌ها را با نام Louder Than Words همسر گيلمور - پالي سمسون - نوشته است. به غير از اين بيشتر آلبوم گلچين همان كارهايي‌ست كه در سال 1994 آلبوم The Division Bell  را تشكيل دادند. پس از مرگ رايت در سال 2008 گيلمور تصميم گرفت كه بار ديگر به‌آنچه رايت و درامر گروه، نيك ميسون ساختند نگاهي بيندازد.

گيلمور در اين باره گفته: ما تقريبا به 20 ساعت از چيزي كه سه نفري باهم ساخته بوديم گوش كرديم و از بين آن موسيقي‌اي را كه براي آلبوم جديد مي‌خواستيم بيرون كشيديم. در طي سال‌هاي اخير هم بخش‌هاي جديدي به آن اضافه كرديم و بعضي را هم دوباره ضبط كرديم و تمام تكنولوژي استوديو را مهار خود كرديم كه يك آلبوم پينك فلويدي قرن بيست و يكم‌ي بسازيم. با مرگ ريك و فكر كردن به شانس دوباره بودن با او، اين مي‌تواند فهرستي از كارهاي قابل عرضه همه ما باشد، با اين حس كه اين بخشي از چيزي‌ست كه ما همگي زماني كل آن بوديم.

در حقيقت ترك Autumn ‘68 اين آلبوم اشاره‌اي مستقيم است به ترك Summer ’68 كه رايت در سال 1970 آن را سروده و ساخته بود. The Endless River هم با حس و حالي آشنا ادامه‌اي است بر ترك‌هايي با تم شكست‌هاي اجتماعي و عاطفي، ترانه‌هايي با عناويني مثل Things Left Unsaid ، The Lost Art of Conversation و  Louder Than Words.
مترجم: ويسنا فولادي
منبع: 
سایت هفت فاز
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1393 - 10:21

دیدگاه‌ها

یکشنبه 9 فروردین 1394 - 10:39

ممنون از توضیحات و مقاله خوبی که نوشتید - من یکی از طرفداران پینک فلوید هستم و نئوشته شما رو ÷سندیدم و با اجازتون توی فیسبوک انتشار میدم . ممنون از مقاله خوبتون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دیوید گیلمور در آلبوم جدید پینك فلوید Endless River با قطعات سولوگیتار خود می‌درخشد | موسیقی ما