برنامه یاد بعضی نفرات
 
در اولین نشست خبری سال جدید، برنامه شش ماهه ارکستر سمفونیک تهران تشریح شد
علی رهبری: ما در ارکستر به کسی توهین نکردیم و خیلی ساده عذر برخی را خواستیم
موسیقی ما - اولین نشست خبری «علی رهبری»، مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران، در سال جدید صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد که به تشریح برنامه شش ماهه ارکستر سمفونیک تهران و برخی حواشی ایجاد شده حول این ارکستر پرداخت. علی رهبری در ابتدای این نشست به ناشی‌گری که سال‌های سال در ارکستر سمفونیک حکمفرما بوده اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در این سال‌ها، هیچگاه شاهد یک رویه منظم و استاندارد برای ارکستر نبودیم. هم اکنون نزدیک به ۷۰ هنرمند جوان جذب ارکستر شده‌اند که انتخاب این افراد کار سختی بود و در حال حاضر هم مشغول تمرین سمفونی پنجم بتهوون هستیم.»

رهبری در ادامه درباره فعالیت‌های ارکستر گفت: «برنامه شش ماه آینده ارکستر مشخص شده است؛ نمی‌‏گویم که به سطح یک ارکستر اروپایی رسیده‌ایم اما ۵۰ درصد راه را رفته‌ایم و برای نتیجه مطلوب، نیازمند یک پروسه زمانی دو ساله هستیم.»
 
  • الان دیگر در ارکستر نوازنده-فرمانده نداریم
علی رهبری درباره برخی رفتارهای نوازندگان ارکستر سمفونیک گفت: «هر ارکستر با یک سری مشکلات داخلی مواجه است که خوشبختانه امروز این مشکلات حل شده‌اند. یک عده انگار در ارکس‌تر فرمانده بودند اما در حال حاضر کسانی روی صندلی‌های ارکستر نشسته‌اند که به نوازندگان دیگر دستور نمی‌دهند. ما خیلی ساده افرادی که در کار ارکستر سمفونیک تهران اختلال ایجاد می‌کردند را شناسایی کردیم و عذر بعضی از آن‌ها را هم خواستیم.»

علی رهبری در مقابل واژه سختگیری به آن معنا که درباره او بیان شده بود گفت: «برخی فکر می‌کنند من خیلی سختگیرم اما واقعا این طور نیست و فقط دیسیپلینم از کودکی درست بوده است. تنها چیزی که می‌خواهم این است که کار‌ها بر اساس نظم و انضباط پیش برود.
 
  • فلوت اول ارکستر، سر تمرین‌ها چرت می‌زدند!
رهبر ارکستر سمفونیک تهران در جواب خبرنگاری که درباره مشکلات «ناصر رحیمی»، فلوت اول سابق ارکستر سمفونیک سوال کرده بود، گفت: «ایشان در بسیاری از مواقع که ما مشغول تمرین بودیم، چرت می‌زدند و ظاهرا خمار بودند. اما درباره اینکه عنوان شد من به او توهین کرده‌ام باید بگویم اصلا با ایشان هیچ برخوردی نداشتم.»

رهبری در ادامه گفت: «شب قبل از اجرای افتتاحیه و در تمرین جنرال، به ایشان گفتم که شما از نت خارج شدید اما عکس العملشان این بود که سازشان را درون جعبه قرار دهند و بنشینند! این رفتار در هیچ جای دنیا قابل پذیرش نیست البته من معتقدم اشتباه از وزارتخانه بوده که پای این افراد در ارکستر سمفونیک تهران باز شده است.»

رهبری در ادامه مشکلاتی که این نوازنده برای ارکستر به وجود آورده بود را عنوان کرد و درباره شب افتتاحیه ارکستر گفت: «ما طبق روال همه جا از نوازندگان خواستیم که یک ساعت قبل از اجرا در سالن حاضر شوند اما ایشان تنها فرد غایب ارکستر بود. با توجه به اینکه فلوت اول مهم‌ترین ساز من در ارکستر است چنان استرسی را متحمل شدم که حتی از فلوت دوم که هیچگاه تجربه نشستن در جایگاه بالاترش را نداشت خواستم که جای فلوت اول بنشیند. واقعا احتمال داشت همه برنامه‌هایمان برای شب افتتاحیه خراب شود اما ایشان درست پنج دقیقه قبل از اجرا رسیدند!»
 
  • باید در ارکستر ۱۶ تا ۱۸ رهبر مهمان داشته باشیم
علی رهبری با اعلام اینکه شخصا تا ۶ ماه آینده رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده خواهد داشت، گفت: «طی برنامه‌ای که برای ارکستر در نظر گرفته‌ایم قرار است تا شش ماه آینده شخصا رهبری ارکستر را برعهده بگیرم و بعد از آن از رهبرهای مهمان استفاده کنیم. ارکستر سمفونیک تهران احتیاج به ۱۶ تا ۱۸ رهبر میهمان دارد به همین دلیل از تمام رهبران ایرانی کتبا دعوت‌ به همکاری کرده‌ایم. البته به این معنا نیست که هر سال از آن رهبران در ارکستر بهره می‌بریم، بلکه باید آنقدر کارشان خوب باشد که در سال‌های آینده هم با آن‌ها همکاری کنیم.»

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه نشست گفت: «در برنامه شش ماههٔ ما، سولیست‌های مطرحی مثل «الکساندر رودین» که از نابغه‌های ویولنسل دنیا است، «نوین افروز» یکی از بهترین سولیست‌های ایرانی پیانو و افراد دیگر به اجرای برنامه خواهند پرداخت به این ترتیب که سولیست‌ها دو شب رسیتال می‌دهند و دو شب بعد هم در ارکستر سمفونیک حضور خواهند داشت.»

او با بیان اینکه افتخار شروع برنامه‌های ارکستر سمفونیک با یکی از بهترین سولیست‌های ایرانی را دارد گفت: «رسیتال اول را یکی از سولیست‌های بزرگ دنیا به نام «رضا ناژفر» به عنوان نوازنده فلوت اجرا می‌کند و دو شب بعد هم در جایگاه فلوت‌اولی ارکستر می‌نشیند و حدس می‌زنم که از مهر ماه ایشان به طور رسمی در ارکستر فعالیت خواهد کرد.»

رهبری در جواب اینکه با توجه به شعار کنسرت یعنی: «سمفونی نهم بتهوون برای همه مردم»، قرار است به صورت رایگان برای مردم هم اجرا کنید گفت: «از من پرسیدند که چرا فقط برای مسئولین و خانواده نوازندگان اجرا گذاشتید به همین دلیل تصمیم گرفتم ۱۲ اجرا برای عموم مردم بگذارم اما نه به صورت رایگان چون اصولا افراد قدر چیزی که به عنوان رایگان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد را نمی‌دانند.»
 
  • تا پایان هفته قرارداد نوازندگان امضا خواهد شد
رهبری با اشاره به زمان قراردادهای نوازندگان گفت: «با آقای ارسلان کامکار مشورت کردیم و در ‌‌نهایت به مبالغ و دستمزدهای معقولی رسیدیم. بر‌‌ همان مبنا برای قرارداد نوازندگان سه درجه مختلف تعیین کردیم که خوشبختانه همه نوازندگان هم از این رقم راضی هستند. البته قرارداد‌ها هنوز امضا نشده که احتمالا تا پایان همین هفته امضا خواهند شد.»

علی رهبری در پایان این نشست درباره کنسرت مایستر گفت: «از این پس ارکستر سه کنسرت‌مایستر خواهد داشت؛ «پدرام فریوسفی»، ‌«ارسلان کامکار» و «بردیا کیارس» که در اجراهای مختلف، در این جایگاه می‌نشینند و خوشبختانه مشکلی هم با این موضوع ندارند. رهبری درباره گروه کُر ادامه داد: «حمید عسگری» هم دیگر رهبر گروه کُر نیست و ما برای گروه کُر نیازمند یک رهبر کارکشته و خوب هستیم که بتواند اُپرا هم اجرا کند.»

برنامه موسیقایی ارکستر سمفونیک تهران در شش ماه آینده:

کنسرت‌ها
چهارشنبه ۲ اردیبهشت: چایکوفسکی سرناد برای ارکستر زهی و بتهون سمفونی شماره ۵
پنجشنبه ۳ اردیبهشت: چایکوفسکی سرناد برای ارکستر زهی و بتهون سمفونی شماره ۵
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت: بتهون کنسرتو پیانو شماره ۵، دوژاگ سمفونی ۹، سولیست پیانو: نوین افروز
پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت: بتهون کنسرتو پیانو شماره ۵، دوژاگ سمفونی ۹، سولیست پیانو: نوین افروز
چهارشنبه ۲۷ خرداد: گریگ کنسرتو برای پیانو گریگ پرگینت سوئیت و چایکوفسکی رومئو ژولیت، سولیست پیانو: ماریان لاپشانسکی
پنجشنبه ۲۸ خرداد: گریگ کنسرتو برای پیانو گریگ پرگینت سوئیت و چایکوفسکی رومئو ژولیت، سولیست پیانو: ماریان لاپشانسکی
چهارشنبه ۲۴ تیر: برامس کنسرتو برای ویولن مندلسون سمفونی ایتالیایی، سولیست ویولن: دالیبر کاروای
پنجشنبه ۲۵ تیر: برامس کنسرتو برای ویولن مندلسون سمفونی ایتالیایی، سولیست ویولن: دالیبر کاروای
چهارشنبه ۱۴ مرداد: کنسرتو ویولنسل دوژاک و شهرزاد اثر کورساکوف، سولیست ویولنسل: الکساندر رودین
پنجشنبه ۱۵ مرداد: کنسرتو ویولنسل دوژاک و شهرزاد اثر کورساکوف، سولیست ویولنسل: الکساندر رودین

رسیتال‌ها
یکشنبه ۳۰ فروردین: رسیتال فلوت و پیانو رضا ناژفر ساعت ۲۱
دوشنبه ۳۱ فروردین: رسیتال فلوت و پیانو رضا ناژفر ساعت ۲۱
دوشنبه ۴ خرداد: رسیتال پیانو نوین افروز
سه شنبه ۵ خرداد: رسیتال پیانو نوین افروز
دوشنبه ۲۵ خرداد: رسیتال پیانو ماریان لاپشانسکی
سه شنبه ۲۶ خرداد: رسیتال پیانو ماریان لاپشانسکی
دوشنبه ۲۲ تیرماه: رسیتال ویولن دالیبور کاروای
سه شنبه ۲۳ تیرماه: رسیتال ویولن دالیبور کاروای
دوشنبه ۱۲ مرداد: رسیتال ویولنسل الکساندر رودین
سه شنبه ۱۳ مرداد: رسیتال ویولنسل الکساندر رودین
 
  • سمفونی نهم بتهون برای همه مردم
روزهای نهم و دهم اردیبهشت، ششم و هفتم خرداد، سوم، چهارم، بیست و هفتم و بیست و هشتم تیر و روزهای بیست و یکم تا بیست و دوم مردادماه، سمفونی نهم بتهون با شعار «سمفونی نهم بتهون برای همه مردم» در تالار وحدت اجرا خواهد شد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 21:04

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 15:56

كدوم مبالغ؟ من عضو اركستر هستم ولى مبلغى در كار نيست و مثل كنسرت قبلى همه چيز پنهانى انجام ميشه،ضمنا مبلغ قرارداد يه چيز توافقى هست و كسى (اعم از كنسرت مايستر و اقاى رهبرى) نميتونه دستمزد كسى ديگرى رو تعيين كنه مگر با توافق كه فعلا در كار نيست و فقط اجبار هست.مطمئنا همه اهالى موسيقى ميخونن اين صحبت هارو،چه خوب ميشد پشت سر همديگه صحبت نميكرديم و اسمى گفته نميشد.به هرحال موقع جنگ و انقلاب و تحريم و ده ها مسئله ديگه كه هميشه هنرمندها باهاش دست و پنجه نرم ميكردن اقاى رهبرى اون ور دنيا اسمشونو از على به الكساندر تغيير داده بودند.امثال اقاى رحيمى كم هستن تو اين مملكت.شايد اقاى رحيمى هم تو مشكلات فرار ميكردند الان جاى ايشون بودند.هنرمندهاى عزيز به همديگه احترام بذاريد.........

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 21:03
ناشناس

هر کی تو ایران زندگی نکنه و خونه زندگیش یه جای دیگه باش جرم کرده؟ این چه منطقیه؟
در ضمن اگه شرایط بده چه اصراری که شما تو ارکستر ساز بزنی؟ خوب ساز نزن بزار ارکستر بدون شما به کارش ادامه بده. اصلا مگه شما نمیگی ارکستر سرت کلاه داره میزاره ، خوب شما استعفا بده .
شما میگی بده بعد دودستی هم چسبیدی. شما اول تکلیفتو با خودت مشخص کن

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 21:14
حسام

آقاي نا شناس همه دوست دارند تو اركستر ساز بزنن اركستر كه مال پدرت نيست كه ميگي تو اركستر ساز نزن.يا اخلاقتو خوب كن يا برو. به سلامت

5.114.27.72
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 19:55

آقای رهبری شما تا الان کجا بودین بعد از این همه سال امدین به یکی از بهترین نوازنده های مملکت توهین میکنید مثل اینکه کارتون توهین کردنه پس اگر این توهین نیست مس میشه بگین چیه؟؟شما جایگاهتون هرجا باشه نباید این اجازه رو به خودتون بدید به کسی بی احترامی کنید ....

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 21:45

باسلام خدمت تمام دوستان و هنرمندان عزيز.من نميخوام با غرض صحبت كنم اما خيلي بي انصافيه كه در مورده استاده و هنرمنده بزرگي به نام ناصر رحيمي به اين شكل صحبت كنيم.ايشون نه تنها نوازنده بزرگ و بي تكراري هست بلكه از نظر اخلاقي و فروتني و اخلاق حرفه اي نظير ندارند.
كجا بوديد كه ايشون شب تا صبح تو استوديو بودن. زماني كه آقاي علي رهبري بعد از انقلاب اين مملكت رو رها كردن و رفتن اما اين مرد شب تا صبح تو استوديو يا نواخت يا ناظر ضبط بود.درود بر اين مرده بزرگ كه به هيچ كس نه بي احترامي كرد و نه اجازه داد كسي بهش بي احترامي كنه.
تو هر رشته اي افرادي آمدند و جايگزيني پيدا كردند اما هيچ كس جاي استاد رحيمي نيومد و نخواهد آمد.بيايد قدر اساتيده بزرگي مثل ناصر رحيمي رو تا زماني كه داريمشون بدونيم.

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 22:37
ناشناس

مگه ناصر رحیمی تو استودیوها مجانی واسه خیر خدا کارکرده ؟ تو ایران غیر از استودیو مگه جایه دیگه ای هم برای کار کردن نوازنده ها هست؟ مگه بقیه نوازنده ها تو استودیو کار نمیکنن؟ حالا رحیمی تو این استودیوها چی زده؟ آهنگ پلنگ صورتی زده یا کنسرتو از موتزارت؟
به یکی بگن اشتباه میزنی توهین کردن؟ به یکی بگن چرا دیر مییای توهین کردن؟
یکم فکر کنید .

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 09:19
عليرضا

جناب رهبري عزيز كه با نام ناشناس پاسخ من رو داديد سلام
استاد رهبري شما درست ميفرماييد ايشون بابت تمام كاراشون دستمزد گرفتن اما ما ميدونيم كه ايشون نوازنده فعال ،حرفه اي و با اخلاقي هستند.اگر ايشون تو استوديو آهنگ پلنگ صورتي زدن يابراي هر خواننده اي يا هرجا و سبكه ديگه اي نواختن نشون از اينه كه سطح تكنيك ايشون چقدر بالاست و اينگه اين فرد قابليت زدن هر سبكي رو دارند،همه ما ميدونيم كه ايشون كارهاي زيادي در سبكهاي كلاسيك ، جز ، پاپ و حتي نواختن سبكهاي فولكلور را هم دارند چه ايراني و چه خارجي.مگه كسي كه ميخواهد نوازنده خوبي باشد حتماً بايد كلاسيك بزند؟اين حرف شما به نظرم با اين همه تجربه اي كه شما داريد به گفته خودتون غلطه
.من تو اركستري بودم كه اين مرد بزرگ با سالها تجربه آمد و به جوانهاي اون گروه كه بي تجربه تر بودند مثل يه پدر دلسوز كمك ميكردو هيچ دستمزدي هم نمي گرفتند اما هيچ وقت كسي رو مسخره نكرد و با كسي بد اخلاقي و بد دهني نكرد اما شما چي استاد رهبري عزيز كه ميفرماييد از ايشون تجربتون بيشتره چرا اخلاقه حرفه اي رو رعايت نكرديد؟ شما الان هم كه از نظر من ناراحت شديد باز هم به ناصر رحيمي بي احترامي ميكنيد و ميگوييد كه ايشون پلنگ صورتي ميزنه.اي كاش كه به جاي اينكه ميخواستيد ايشون رو خراب كنيد در كناره ايشون كمكه بزرگي به اركستر سمفونيك تهران ميكرديد و كمك ميكرديد كه جواناني كه اول كارشونه توي اركستر در كناره شما و استاد رحيمي از تجربه هاي شما استفاده كنند اما شخص شما كاري كرديد كه بزرگاي موسيقي ما يا از اول مثل استاد كريم قرباني با شما همكاري نكنند يا مثل استاد رحيمي بيايند و پشيمون از آمدن بشن. اين اساتيد سرمايه ملي هستند. الان اركستر سمفونيك مانده با چندتا نوازنده بي تجربه و كم سن و سال ،اين براي خوده شما و كاره شما خيلي بده كه از اين نوازندگان استفاده كنيد چون نتيجش پايين آمدن سطح كيفيت و لِول كاريه شماست.الان هم دير نيست.
با احترام خدمت استاد رحيمي و استاد رهبري عزيز

5.116.150.176
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 14:01
ناشناس

آقای محترم فامیلی بنده کریمی هست نه رهبری ٬ نوازنده هم هستم نه رهبر ارکستر. در ایران هم زندگی نمیکنم. شما هم خودتو معرفی کن. همه جای دنیا سطح نوازنده رو با زدن آثار کلاسیک مثل موتزارت تعیین میکنن اما تو ایران برعکس با زدن پلنگ صورتی سطح تعیین میشه. انتظاری هم نیست.

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 19:35
ناشناس

دوست عزيز آقاي كريمي شما كه زر ايران زندگي نميكنيد از كجا ميدونيد كه سطح يه نوازنده رو با زدن آهنگ پلنگ صورتي تعيين ميكنند؟ چند با شما رو خواستن تعيين سطح كنن يا لطفاً بگيد كجا آهنگ پلنگ صورتي رو واسه تعيين سطح امتحان گرفتن.
متاسفانه كلاسيك كارها بر اين گمانند كه چون كلاسيك ميزنند درجه يك هنري رو دارند در صورتي كه موسيقي و هنر صليقه اي هنرمند كسي كه هم تكنيك داشته باشه هم حس خوب و هم اخلاق خوب و حرفه اي كه استاد رحيمي عزيز از نظر من و خيلي ها كه ايشون رو ميشناسند بارصحبتهاي من موافقند.بعدش هم به نظر من موسيقي كلاسيك هيچ جذابيتي نداره بر خلاف نظر شما كه من به نظر شما احترام ميذارم.
ناصر رحيمي وقتي تو استوديو و اجراي زنده اينقدر بدون نقص مينوازه به نظرم ديگه حرفي براي گفتن نذاشته كه منو شما راجبه اين استاده محترم صحبت كنيم.اگر ايشون بد ميزنند پس چرا اينقدر خواهان داره و اكثر موزيسين هاي ايران ايشون رو دوست دارند؟ چرا؟ حتما مردم كشور و موزيسين هاي ما همه بي سوادن وهمه پلنگ صورتي گوش ميدن ديگه؟ ايشون اگه بد ميزنن چرا از اول آوردينش و بعد از رفتنشون از شاگرداي استاد ميخاهيد كه با اركستر همكاري كنند؟ چرا؟
يه رهبر مثل شهرداد روحاني اينقدر فروتن و با اخلاق و يكك نفر هم مثل آقاي رهبري پر ادعا.

5.117.185.225
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 19:48
علرضا

من يه سوال دارم الان و اينكه اركستر سمفونيك از آقاي رحيمي پلنگ صورتي رو براي تعيين سطح امتحان گرفتن؟ اگر گرفتن كه كاره آقاي رهبري مشكل داره و سطح ايشون پايين كه اين آهنگ رو تست گرفتن.اگر هم نگرفتن هيچ تعيين سطحي پس حتما به نوازندگي اين استاد اعتماد داشتن.اگر هم موتزارت رو تست گرفتن پس حتما استاد رحيمي سطحشون بالا بوده و موتزارتو صحيح نواختن.دوست عزيز مشكل استاد رهبري و استاد رهبري بر سره نواختن موتزارتو پلنگ صورتي نبوده بر سره حسادت و بد دهني و رفتاره غيره حرفه اي اقاي رهبري بوده.
شما كه خارج از ايران زندگي ميكنيد از كجا ميدونيد كه أقاي رحيمي پلنگ صورتي ميزنه؟ دوست عزيز گذشت زمان نشون ميده كه كي خوب بودو كي بد.من با شما هم بارهم بحثي نداريم ديگه خودت شاهد باش.
موفق باشيد

5.114.27.72
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 23:13
محمد

نوازنده سالاری عواقب بسیار بدی برای یک ارکستر دارد و استاد رهبری بدون هیچ توهینی عذر نوازنده ای که باعث اختلال در ارکستر میشد را خواستند.

ادامه دادن این بحث ها آن هم توسط طرفداران رحیمی به صورت رگباری (نظرات از یک ip منتشر میشود) باعث تاسف است. جای اینکه در برابر رهبری موضع بگیرید، خودتان را اصلاح کنید.

حداقل رزومه کاری و توانایی های استاد رهبری را در نظر بگیریم جای بحث فنی باقی نمیماند مگر اینکه استاد خودشان طبل بر بی اعتمادی بکوبند.

همچنین در طی مدتی که استاد رهبری به کار گرفته شدند کاملا تغییرات و حرکت های خوب مشهود است و امیدواریم این اقدامات خوب ادامه یابد.

2.145.168.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 23:15
محمد

نوازنده سالاری عواقب بسیار بدی برای یک ارکستر دارد و استاد رهبری بدون هیچ توهینی عذر نوازنده ای که باعث اختلال در ارکستر میشد را خواستند.

ادامه دادن این بحث ها آن هم توسط طرفداران رحیمی به صورت رگباری (نظرات از یک ip منتشر میشود) باعث تاسف است. جای اینکه در برابر رهبری موضع بگیرید، خودتان را اصلاح کنید.

حداقل رزومه کاری و توانایی های استاد رهبری را در نظر بگیریم جای بحث فنی باقی نمیماند مگر اینکه استاد خودشان طبل بر بی اعتمادی بکوبند.

همچنین در طی مدتی که استاد رهبری به کار گرفته شدند کاملا تغییرات و حرکت های خوب مشهود است و امیدواریم این اقدامات خوب ادامه یابد.

2.145.168.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 23:22
ناشناس

جناب ناشناس عزیز. من هم دقیقا موافقم با نظر شما که موسیقی کاملا سلیقه ایه. اما وقتی موضوع همنوازی بین ۱۰۰ نفر آدم مطرح دیگه نمیشه سلیقه شخصی این ۱۰۰ نفر رو در نظر گرفت. دیگه ارکستر میشه مثل شهربازی . والا همه جای دنیا همینجوری. باور نمیکنی بیا اینجا سر هر تمرینی هم بخوای میبرمت مردونه از نزدیک شاهد باش.
آقا علیرضا شما یه بار دیگه کامنتارو بخون. کسی از کسی امتحان نگرفته بحث پلنگ صورتی و کنسرتو از موتزارت به عنوان مقیاس مناسب برای ارکستر سمفونیک مطرح شد.
منم مثل شماها نوازندم . اینجا هستند نوازنده های درجه یک که تا حالا شماها حتی یکبار هم اسمشونو نشنیدین. مثل ماهان اصفهانی. کیان سلطانی و ... من مصاحبه استاد رهبری رو خوندم راج به فلوت یک. گفته آقای رضا ناژفر و میخواد بزار جا رحیمی. من که تا حالا اسمشو نشنیده بودم اما یوتوب پیداش کردم. خدایی رحیمی یک تار موی ناژفر هم نمیشه. باور نمیکنی بزن تو یوتوب.
شما بچه های ایران فکر میکنید ما اینجا از ایران خبر نداریم؟
اقای علیرضا شما چه طرفداری هستی نمیدونی رحیمی پلنگ صورتی زده گذاشته تو یوتوب؟ بیا اینم لینکش
البته راجع به کیفیتش صحبت بحث نمیکنیم حالا اگر هم خیلی اصرار دارین اعلام کنین بدم چند تا استاد دانشگاه کبی براتون نقدش کنن
https://www.youtube.com/watch?v=LrBjReLVDx0
اینم انصافا اجرای همین ناژفر که این همه سال تو ایران بی نام و نشون بوده. اصلا خودتون اسمشو از مصاحبه اقای رهبری بردارین تو یوتوب سرچ کنین. دم اقای رهبری گرم که همچین استعدادایی رو پیدا میکنه برمیگردونه ایران. حق داره بنده خدا بابا
https://www.youtube.com/watch?v=ETC27GjnAMA

84.114.92.41
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:10

جالبه خيلي واسم كه آقايي كه ٣٥ سال خارج از كشور بودند و ٢ سال پيش با دستمزده ٨،٠٠٠،٠٠٠ توماني موافقت نكردندو با كسي كه توي بمب باران با تمتم مشكلاتي كه بود تو اين مملكت با دستمزده ناچيز به موسيقي مملكت و مردم ايران خدمت كردو اين همه شاگرداي خوب تربيت كرد بارآقاي رهبري مقايسه ميكنيد.آقاي رهبري عزيز خارج از كشور زندگي كردن جرم نيست اما اين كه خارج از كشور با نام الكساندر و با صليب و در اسراييل اجرا بذاريد مشكل داره.
همه از پايين به بالا ميرن اما آقاي رهبري از بالا به پايين اومدن.
چرا ايشون هر كشوري كه ميروند براي رهبري با ايشون به مشكل بر ميخورن؟ چرا تو بلگراد با و تو آنكاراو اسپانيا.تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها.
خواهشم از خبر نگاران اينه دنبال حقيقت باشند نه اينكه كسي رو بزرگ كنند و كسي رو خراب.
زمان فقط به همه نشون خواهد داد كه كي راهش درست بوده آقاي رحيمي يا آقاي رهبري.

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 14:15
ناشناس

میشه لطفا تاریخ کنسرت در اسرائیل رو اعلام کنید؟ اگه تاریخ رو نگید دروغگو هستید و حرف بی اساس زدید.
میشه اسم این هر کشور رو دقیق بگید؟ مطابق با رزومه استاد رهبری ایشون ۵ سال رییس ارکستر مالاگا. دیگه چند سال باید رهبر یه ارکستر باشه؟ منطقی نیست که آدم با یه ارکستر دعوا داشته باشه بعد ۵ سال هم دعوا داشته باشه. حرف شما منطقی نیست.

84.114.92.41
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:46

تا کی ما باید شاهد اینجور حرفها باشیم همه عشق وکیفشونو آون ور دنیا میکنن واخر سر .سر از ایران در میارن چون اینجا کسی با گذشتشون کار نداره در ضمن آقای الکساندر در حدی نیستی. که در مورد استاد رحیمی حرفی بزنی استاد فلوت ایران فقط .فقط ناصر رحیمی همه ایران میشناسیش هنوز رو دستش نیومده در ضمن آقای رحیمی اصلا مایل به کار با این ارکستر که چنین رهبری در ه نیست لطفاً نگو من عذرشونو خواستم.

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 14:05
ناشناس

شما چرا انقدر حسودی. خوب شما اگه فکر میکنی اینجا بهشت و به همه داره خوش میگذره خوب چرا نشستی تو ایران.

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 00:38

سلام
خواهشم اينه از اعضاي اركستر كه شما ها كه اينقدر ادعاي حرفه اي بودن ميكنيد چرا اينقدر ترسو هستيد و جرات اعتراض نداريد كه همتون پشت استاد رحيمي پنهان كرديد خودتون رو و ميترسيد از اينكه جلوي آقاي رهبري باستيد.درود بر ناصر رحيمي كه مثل كوه براي حفظ حرمت نوازندگان اركستر با شهامت اعتراض خود رو بيان كرد.آقايوني كه ناراحت هستيد از آقاي رهبري بيايد زيره همين پيام من باراسم واقعي خود نظر بديد.هيچ كدومتون نه شهامت داريد نه پشت هم هستيد متاسفم براي اركستر سنفوني با جمع كردن ٤ تا نوازنده آماتور و غير حرفه اي و بچه سال.

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 20:27
ناشناس

شما بیزحمت اول شهامت خودتو نشون بده خودتو معرفی کن بعد از معترضان بخوا اسمشونو زیر کامنتت بنویسن

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 03:22

اکستری که اول جنگ داشت سرود میزد شما جای استاد رهبری با اینهمه توانایی بودید میشستید سر جاتون؟!اصلا تو اون بلبشو به استاد رهبری ارکستر میدادن؟؟
شما خودتون رو بزارید جای ایشون...
حالا حداقل اسم اران رو بلند کردن توی دنیا بد کردن؟!حداقل همین کشورای آسیایی و خاورمیانه آرزوشونه استاد بره رهبری... کره جنوبی که امروز دماغش رو واسه ما بالا میگیره التماس استاد رو میکنه و سایرن هم....

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 19:57
Pegah

اقا امين كدوم همه توانايي؟؟؟خيلي ها زمان جنگ و زمان انقلاب موندن و به خاطره عشقشون به ايران سوختن و ساختن و خدمت كردن به موسيقي ايران.هم كلاسيك كارها و هم تو سبكهاي ديگه.به نظر شما براي ناصر رحيمي شرايط براي رفتن نبود؟ بود اما دليلش براي موندن چي بود؟اسم ايران رو كجا بردند بالا ؟ ايشون اي كاش نام خوبي رو تو كشورش داشت كره جنوبي پيشكشش.اما آبروي ايران رو هم تو اسپانيا و تركيه بردند كه نوازنده ها با ايشون درگير شدند.بگذريم.هم شما حقيقت رو ميدونيد و هم ما

5.114.27.72
سه شنبه 25 فروردین 1394 - 03:09
ناشناس

ببخشید خانم پگاه ٬ میشه بگید در ترکیه و اسپانیا کدوم ارکستر دقیقا در چه تاریخی و دقیقا در چه موردی مشکل داشتن با استاد رهبری؟ البته جهت اطلاع خودم میخوم بدونم چون ما موزسینها اینجا در اوپا چیزی در این موارد نشنیدیم بلکه برعکس همه از ایشون خوب میگن. البته شاید شما در ایران بیشتر و بهتر از ما که اروپا زندگی میکنیم از اوضاع اروپا و بخصوص حتی مسايل داخلی ارکسترها هم خبر دارید.

84.114.92.41
سه شنبه 25 فروردین 1394 - 05:44
amin.k

خانم پگاه من نمیدونم والا شما میدونید حتما بوده دیگه!ولی این بحثها قبلا هم شده که معلومه برای همه تماما از روی غرض بود...
مرحوم استاد ناصری اون سالها زحمت ارکستر رو میکشیدن که به حق تا پای جون کار کردن با ارکستر ولی آخرش هم جونشون رو در این راه دادن با این بساط موسیقی این چند سال ما!و یسیارانی دیگر.شما میگید استاد رهبری هم اینطور میشدن راحت میشدید دور از جونشون!!؟؟

188.159.212.193
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 19:17

درود بر استاد رهبری عزیز.

متاسفم برای این طرز برخورد نظر دهندگان و با استاد...
متوجه هستید چگونه رفتاری دارید؟ آیا مقام خودتون رو در حد استاد میدونید که اینطوری حرف میزنید؟

همانطور که کیروش بازیکن سالاری رو از تیم ملی کنار گذاشت، استاد رهبری هم با نبوغشون فرمانده بازی و نوازنده سالاری رو کنار گذاشتند تا کنسرتی با کیفیت داشته باشیم.

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 20:46

واقعاً متاسفم برات آقای ناشناس لطف کن در مورد استاد رحیمی نطر نده چون احتیاج به اطهار نظر شما نیست آقای رحیمی بخاطر کمک به بچه ها به ارکستر رفته بودن والان دیگه نمیان برین کار بلد رو بیارین واقعا جای تاسفه در ثانی شما از خارج چقدر اخبار داخلی رو دنبال میکنی وهله خیلی به استاد رحیمی حسادت داری ایشون جا رو برا امثال شما ها باز کردن راحت باشین.

سه شنبه 25 فروردین 1394 - 16:36
ناشناس

ببخشید مگه رفتن سر مزرعه که به بچه ها کمک کنن. مگه بقیه نوازنده ها سازشونو با کمک اقای رحیمی میزنن؟ چه کمکی که ایشون سر تمرینا و اخرم سر اجرا دیر اومدن که ممکن بوده اجرا و زحمت همین بچه که میگید ایشون قصد داشتن بهشون کمک کنن خراب بشه و بهم بریزه جلوه این همه سفیر.مصداق بارز دوستی خاله خرسه

84.114.92.41
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 21:53

آفرين به ناصر رحيمي عزيز كه اركستر سمفونيك كسي رو براي جايگزيني ايشون ندارند كه يا بايد از شاگرداي ايشون دعوت كنند كه بيان يا مجبورند كه از اتريش نوازنده بيارن.آفرين به ناصر رحيمي كه هيچ كس به گرد پاش هم نميرسه.

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 09:11

اقاي رهبري عزيز بهتر حرص نخوريد و بهتون پيشنهاد ميكنم حتما جلوي ايينه تشريف ببريد و خودتونو ببينيد
اقاي رحيمي در بيش از صد كنسرتي كه تا به حال در ايران و خارج از ايران برگزار شده حضور داشته و با رهبران زيادي همكاري داشته و هميشه جايگاهشون فلوت ١ بوده و تا به حال نشنيديم ايشون با اين همه رهبري كه كار كرده اند مشكل داشته باشند اقاي روحاني و اقاي كيتارو كه به تازگي كنسرت داشتند اقاي مشايخي اقاي صهبايي اقاي چكنواريان و ....... يعني فقط اقاي رهبري بلده بقيه بلد نيستن؟؟؟؟؟ اهالي موسيقي اختلاف سليقه باعث نشه تجربيات و حرفه ي نفرو نبينيم

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 18:28
کریمی

آقای سعید لطفا تاریخ و محل دقیق کنسرت هایی که آقای رحیمی در خارج از کشور شرکت کردند بگید.
آقای روحانی ٬ صهبایی ٬ فخرالدینی ٬ مشایخی تحصیلی در زمینه رهبری ارکستر ندارند و حتی بصورت عملی و خصوصی هم شاگرد کسی هم نبودند که بشه گفت که تجربی یاد گرفتن و به همین دلیل جرات نقد کسی رو ندارند چون خودشون با این رزومه های جعلی قابل نقدن و مجبورن که با همه رفاقت کنن که اوضاع بی سرو صدا بگذره. نتیجه این کاراشون هم همین شد که ارکسترو بستن.
کیتارو هم که کلا تحصیلات موسیقی نداره. آقای چکناواریانم اگه چیزی نگفته بخاطر اینه که زورش نمیرسیده در مقابل باند بازی بعضی نوازنده ها.

84.114.92.41
یکشنبه 30 فروردین 1394 - 17:09

همين الان ايشون داره انگه خمارى ميزنه به استاد رحيمى ايشون چه مدركى داره برأى اين حرف

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری: ما در ارکستر به کسی توهین نکردیم و خیلی ساده عذر برخی را خواستیم | موسیقی ما