برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه کنسرت 18 اردیبهشت این خواننده
«مهدی مدرس» از بیماران مبتلا به دیستروفی در تمرین ارکسترش میزبانی کرد
موسیقی ما – مهدی مدرس در کنسرتی خیریه، روز هجدهم اردیبهشت ماه در سالن «ایوان شمس» روی صحنه می رود و همه عواید حاصل از این برنامه به بیماران مبتلا به دیستروفی اختصاص می یابد. مهدی مدرس این روزها مشغول برنامه ریزی برای کنسرت پیش رو است. ما هم در یکی از روزهایی که او و اعضای ارکسترش مشغول تمرین بودند به استودیو آنها سر زدیم و با اتفاقات جالبی مواجه شدیم. تمرین مدرس و گروهش این بار متفاوت بود زیرا مهمانان ویژه ای داشتند.

با اینکه دقایقی از ساعت مقرر برای شروع تمرین گذشته بود اما هیچ کدام از اعضای گروه وارد سالن اصلی استودیو نمی شدند. منتظر مهمانان خود بودند و با هم این قرار را داشتند که تا زمان ورود آنها تمرین را آغاز نکنند. سرانجام از راه رسیدند. با رویی گشاده و انرژی مثبت بسیار بالا وارد شدند و مهدی مدرس و گروهش هم از آنها کردند. سپس همگی به سمت سالن تمرین رفتند. این مهمانان وظیفه انتخاب قطعه اول را بر عهده داشتند. همگی متفق القول اعلام کردند که تمایل دارند شنونده یک اثر شاد باشند. انتخابی که شاید برخی از ما هم برای شنیدن موسیقی نداشته باشیم ولی آنها اینگونه نبودند. در ظاهر با بیماری سخت دیستروفی دست و پنجه نرم می کردند اما در باطن انرژی مثبت زیادی داشتند.

شش نفر از بیماران مبتلا به دیستروفی همراه خانواده های خود در جلسه تمرین مهدی مدرس حضور پیدا کردند و تا پایان شاهد روند آماده سازی این گروه برای کنسرت 18 اردیبهشت بودند. علاوه بر گفتگو با اعضای ارکستر در انتخاب قطعات هم نقش داشتند و مهدی مدرس با هم فکری این شش نفر قطعه بعدی را برای اجرا در تمرین انتخاب می کرد! نهایتا هم با کمک این خواننده و اعضای ارکستر برای بدرقه بیماران دیستروفی از استودیو خارج شدند.
 
  • بیماری دیستروفی چیست؟
هرنوع اختلال رشد در موجودات و بافت‌ها و اندام‌های زنده براثر سوءِتغذیه یا فقدان مواد غذایی قابل‌مصرف را دیستروفی می گویند. دیستروفی ماهیچه‌ای  سلسله بیماری‌های بسیار حاد ژنتیکی پیشرونده وابسته به کروموزوم ها است که باعث تخریب یا اختلال در بافت ماهیچه‌ای می‌شود. دیستروفی ماهیچه‌ای شامل ۸ نوع بیماری است که نمونه شاخص و شدید آندیستروفی ماهیچه‌ای دوشن است. دیستروفی ماهیچه‌ای غیر قابل درمان بوده و تاکنون هیچ دارویی برای درمان آن ساخته نشده است. محققان در حال تحقیقات بر روی این بیماری‌ها هستند و تاکنون موفق به ساخت چند ژن و داروی آزمایشی شده‌اند که بر روی حیوانات آزمایشگاهی مؤثر بوده است. امید است در آینده‌های نزدیک درمان دیستروفی ماهیچه‌ای قطعی شود.
 
  • کنسرتی به نفع مبتلایان دیستروفی
کنسرت مهدی مدرس برای حمایت از بیماران مبتلا به دیستروفی در حالی برگزار می شود که این اولین اجرای او با قطعات آلبوم جدیدش یعنی «مسیر رویایی» در تهران به شمار می رود. اثری که در آذر سال 93 روانه بازار شد و مدرس پس از آن در چند شهرستان روی صحنه رفت. گفته می شود که احتمالا این خواننده در تابستان سال جاری کنسرت بزرگی در شهر تهران داشته باشد.

در ادامه می توانید نظاره گر عکس های «زهرا عباسی» از تمرین مهدی مدرس باشید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 00:57

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مهدی مدرس» از بیماران مبتلا به دیستروفی در تمرین ارکسترش میزبانی کرد | موسیقی ما