برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی سایت موسیقی ما با آهنگساز و تنظیم‌کننده فعال و جنجالی این روزها
بهروز صفاریان: محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی حقیقت را گفته
موسیقی ما - بهروز صفاریان را همه کسانی که از دور و نزدیک با موسیقی پاپ ارتباط داشته‌اند می‌شناسند. کسی که در این 16-17 سالی که از شروع دوباره موسیقی پاپ در ایران می‌گذرد، در اغلب بزنگاه‌های حساس و در بیشتر اتفاقات جاده‌صاف‌کن که سرآغاز راهی برای دنباله‌رویِ دیگران شده، به عنوان یک آدم مؤثر حضور داشته است. چندی پیش از او قطعه دیگری منتشر شد که می‌تواند در آینده اتفاقات تازه‌تری را رقم بزند؛ آهنگی مشترک از فریدون و آرمین زارعی. حرف‌های جنجالی اخیر محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی و کنسرت های پاپ هم بهانه دیگری بود که به سراغ بهروز صفاریان برویم و نظرش در مورد ماجراهای اخیر را بپرسیم. اگرچه بخش‌هایی از صحبت‌های جنجالی بهروز در این گفت‌وگو به درخواست خودش حذف شده، اما همچنان پر است از حرف‌هایی که می‌تواند تا مدت زیادی سوژه بحث و تبادل نظر علاقه‌مندان و اهالی موسیقی باشد.
 
  • *آدم وقتی از یک اتفاق فاصله می‌گیرد، بهتر می‌تواند در مورد آن قضاوت کند. الان با گذشت حدود پنج ماه از انتشار آلبوم فریدون، نظرت نسبت به آن چیست؟
پس از آن میزگردی که برای این آلبوم در سایت «موسیقی ما» برگزار شد و با بازخوردهایی که از جامعه گرفتم، الان حس میکنم که بیشتر به این آلبوم علاقهمند شدهام. دلیلش هم همان مواردی بود که آنجا اشاره کردیم. یعنی فکر میکنم که برای یک اثر موسیقایی، بیش از هر مسأله تکنیکی یا روی آوردن به کارهای تکراری و کمریسک، روح داشتن مهم است و در «عشق یعنی...» این روح دمیده شده. به هر حال همیشه منتقدان ایرادات فنی به هر اثری وارد میکنند و من یاد «فرانک سیناترا» میافتم که یکبار در کنسرت، شخصی از میان تماشاچیان به او میگوید که صدای تو بد است و او پاسخ میدهد: «من هم با تو موافقام که صدای من بد است ولی این همه آدم که دوستم دارند را چهکار کنم؟!» وقتی می‌شنوم این همه آهنگهای ریتمیک که شبانهروز میشنویم، به خلوت آدمها راه پیدا نمیکند و در عوض، «عشق یعنی...» جامعه را گرفته، برای من خبر خوبی است. الان وقتی که برمیگردم و به آلبوم رجوع میکنم، احساس خوبی نسبت به آن دارم. همچنین مطمئناً پله بعدی هم برای تولید اثر زیباتر هم خواهد بود.
 
  • * صحبتی برای پروژه بعدی فریدون شده است؟
نه، در حال حاضر هم من پروژههای زیادی در سال جاری دارم و نمیدانم که فرصت همکاری با او مجدداً رخ خواهد داد یا نه. علیرغم اینکه صدای فریدون را خیلی دوست دارم، اما شرایط کنار هم قرار گرفتنِ ما کمی سخت است و فقط با حضور تهیهکنندهای قوی مقدور میشود که در این آلبوم امکانش فراهم شد و نمیدانم بعداً هم این‌گونه بشود یا نه.
 
  • * این قطعهای که اخیراً از شما، فریدون و آرمین منتشر شد هم جنجالهای زیادی به پا کرد. بازخوردهایش چطور بود و اصلاً چه شد که به دنبال تولید چنین قطعهای رفتید؟
همانطور که قبلاً هم گفتم، انجام کارهایی که شنیده شود، کار سختی نیست؛ اما متفاوت انجام دادنش سخت است و احتیاج به فکر و زمان مناسب دارد. البته بازخوردهای این قطعه بیش از تصور خودم بود. به نظرم همیشه آدم باید به کارهایی که انجام میشود نگاه کند و ببیند چرا در اغلب آثار پاپ امروز ما، چنین بازخوردهایی دیده نمیشود. بههرحال طرز فکرهای جدید و جیغ بنفشهایی که باعث جلب توجه میشود، در موسیقی پاپ در حال کم شدن است. میتوان گفت این قطعه -البته نه صرفاً به دلیل ساختار- چنین اتفاقی شبیه انفجار بود و شبیه برخی کارهای کارنامه من در سالهای گذشته هجمه زیاد مثبت و کمی هم انتقاد و ناباوری را به دنبال داشت. در یک کار پاپ، تیراژ یا شنیده شدن اهمیت زیادی دارد. از زمانی که این کارها در سطح جامعه شنیده می‌شود، کمکم بار منفی انتقادات کاهش پیدا می‌کند و تأثیر خودش را میگذارد.

سالها قبل در برنامه «شب شیشهای» گفتم که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید برای سلایق مختلف، هر نوع موسیقی را پخش کند. تمام مردم حق دارند چیزهایی که باب سلیقهشان است را از رسانه خود دریافت کنند و مجبور نشوند به دنبال ماهوارهها بروند. در آنجا مجری گفت که مثلاً مگر موسیقی رپ را میشود پخش کرد؟ من هم گفتم بله، اما رپ سالم باید ساخت. اگر شما به تاریخ آن برنامه نگاه کنید، میبینید زمانی است که رپ ایرانی تازه در حال شکلگیری است و الان به جایی رسیده که در مورد هر مسأله ممنوع و خطقرمزی در آن صحبت میشود که در بسیاری از موارد، در جمع خانواده قابل پخش نیست.

این ماجرا اگر در آن زمان مدیریت میشد، الان به این نقطه نمیرسیدیم. چرا که اگر از خوانندههای رپ آمار بگیرید، همگی دوست دارند برای رسیدن به درآمد و جریان ثابت زندگی، وارد عرصه مجاز شوند و خودشان را تثبیت کنند. شاید اگر تکتک این آدمها به صورت هدفمند وارد بازار مجاز میشدند، هیچکسی اصلاً به چنین جریانی رو نمیآورد و این موسیقیهای رد شده از خط قرمز در جامعه به این شکل راه نمیافتاد. اما اتفاق افتاد و در بازار غیرمجاز آنچه که باید و نباید گفته شد. الان هم به راحتی نمیتوان این قضیه را جمع کرد.

من شخصاً فکر کردم با چهرهای که از این فضاها خوانده وارد همکاری شویم. خود آرمین دوست نداشت که دیگر درباره این مسائلی که قبلاً از آنها خوانده، حرفی بزند. این استعداد در رپ ما وجود دارد که بتوانند در اوج جذابیت، حرفهای خود را به صورت سالم بیان کنند. این همان حرفی است که من سالها قبل در برنامه «شب شیشهای» گفتم که در youtube این برنامه موجود است. فکر کردم شاید قطعه «نیستی» میتواند تلنگری برای این اتفاق باشد. مرکز موسیقی مدتها بود که به دنبال نمونهای سالم برای معرفی رپ فارسی میگشت. فکر کردم این قطعه را میتوانم تولید کنم و محکی بزنم ببینم چه بازخوردی در جامعه دارد.

هدف دیگری که داشتم، این بود که از آن بافت رپ آمریکایی که ساختار خاص خودش را دارد، به سمت موزیکالیته حرکت کنم. این به عنوان شروع است و قطعاً میتوان کارهای بیشتر و زیباتری انجام داد. همچنین جهان دارد بار موسیقی را از کارهای تماماً الکترونیک به سمت اینسترومنت و ساز زنده سوق می‌دهد؛ البته در تلفیق صحیح با موسیقی الکترونیک و مدرن. من هم سعی کردم این موضوع را لحاظ کنم. البته همه اتفاقات هم خیلی سریع رخ داد و کل کار شاید در یک هفته انجام شد. در کل میتوانم بگویم کار خیلی خوبی بود و امیدوارم این بار هم راه خوبی را برای سایرین باز کند.
 
  • * یکی از نکات برجسته کارنامه بهروز صفاریان برای من این است که در این 18 سالی که از شروع دوباره موسیقی پاپ میگذرد، هرجا پای اتفاقات مهم و جادهصافکن در میان بوده، معمولاً اسم تو هم شنیده شده. از آلبوم «مسافر» و «دهاتی» شادمهر گرفته تا ارکستر محمد اصفهانی، آلبوم «دورنگی» بهنام صفاریان، آلبوم «اسکناس» شاهکار بینشپژوه، آلبوم «غریبه» فریدون و... این قطعه فریدون و آرمین هم یکی از همین اتفاقات است که نشان از هوشمندی تو دارد. اینها را چطور پیشبینی می‌کنی؟
دقیقاً نمیتوانم بگویم که چگونه تشخیص میدهم. اما از کودکی همیشه با رویاها و تصاویر ذهنی‌ام زندگی می‌کردم. در نوجوانی و جوانی با اصل رویاهایم مواجه میشدم، میدانستم که این نقاط میتواند همان نقاط خوب باشد. زیباییشناسی هم در وجودم بوده که مثلاً تشخیص دادهام صدای آدمی مثل «فریدون» با وجود اینکه شاید چیزهای دیگری نداشته باشد، اما زیبایی دارد که اتفاق خوبی را با آن میتوان رقم زد. به هر حال این یک مقدار درونی است. از بچگی اینها را در رویاهایم میدیدهام و برای همه اینها پیشتولید فکری داشته‌ام.

من علاقه زیادی به جریانسازی دارم تا تولید زیاد. به قلهای که پانزده سال قبل فتح کردهام، میتوان دوباره و چندباره رفت ولی رفتن به قلهای که قبلاً فتح نشده، برایم جذابتر است. دلیل کمکار شدن من هم این بود که دلیل جذاب و پرکششی برای بازگشت به جایی که قبلاً بوده‌ام نداشتم و دست یافتن دوباره به آنها برایم تکراری است. یک خواننده زمانی که مشهور میشود، تا سالیان سال اگر همان کارهای قبلیاش را بخواند، مردم از او می‌پذیرند. اما من خواننده نیستم و باید کاری انجام دهم که فارغ از اسم‌ها مطرح شود. در تمام این سالها مشغول کار بودهام و حتی یک ثانیه هم زمان بیکاری نداشتهام.
 
  • * مثلاً همه میگویند تو در زمینه اجرای زنده و رهبری ارکستر، توانایی داری ولی کمکاری.
البته خیلی هم کم‌کار نبوده‌ام اما با شرایط موجود ترجیح دادم دلیل قانع‌کننده‌ای برای کار لایو داشته باشم و بعد به آن فکر کنم. به عنوان مثال پارسال برای اولین بار در ایران کنسرت-تئاتری برگزار کردیم که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و از هر لحاظ بسیار موفق بود؛ چرا که در موسیقی بهترین‌ها را کنار هم قرار دادم.

این اواخر صحبت رهبری ارکستر محسن چاوشی هم شد و او هم در یکی از مصاحبههای خود به این مسأله اشاره کرد که امکانات موجود در کشور ما از 12 سال قبل که من با محمد اصفهانی روی صحنه میرفتم تا امروز تقریباً همان است. هنوز همان سالن میلاد هست و یک برج میلاد هم اضافه شده که به لحاظ صدا با آن سالن تفاوت زیادی ندارد و آن را در اختیار کنسرتهای پاپ نمیگذارند. در شهرستانها هم که هیچ امکاناتی نیست. از نظر مسائل مالی هم معذوراتی وجود دارد که دست شما را برای اجرای کنسرت میبندد. به آن اندازهای که میشد در زمینه موسیقی لایو کار کرد، من در سال 80 با محمد اصفهانی همکاری کردم. فیلم آن اجرای ما در باغ غدیر اصفهان منتشر شده و میتوانید آن را با اجراهای امروزی مقایسه کنید و ببینید که آیا تفاوتی دارد؟ از دست من هم خارج بوده که بتوانم امکانات خیلی حرفهای بیاورم یا کارگردانی صحنهای کنم. برای تهیه‌کننده‌ها هم فعلاً نمی‌صرفد که دست به چنین خرج و هزینه‌هایی بزنند!

الان شرایطی به وجود آمده که در مقایسه با سال‌های گذشته پول کمتری به جیب تهیهکنندهها میرود و مردم هم انگیزه کمتری دارند که کنسرتها را با همان شکل تکراری و همیشگی دوباره ببینند. به همین دلیل، کنسرتها در سه سال اخیر به لحاظ مخاطب، ریزش چشمگیری داشته است. در این شرایط، میتوان وارد نسل بعدی کنسرتها شد و من حتماً وارد خواهم شد. در زمینه تولیدات استودیویی هم بیکار نبوده و با خوانندههای مختلف همکاری داشتهام. ایدئولوژیهایی که در فکرم داشتم را با آدمهای بااستعداد در زمینه‌های مختلف تعامل کردم و آن طرز فکر را امروز در بخش وسیعی از جامعه موسیقی و ترانه میبینید و می‌شنوید. زمان به گونهای بود که باید همهچیز با هم جور میشد.
 
  • * واژه پاپ در این سالها آنقدر بد استفاده شده که این روزها میشنویم حتی برخی از اهالی موسیقیهای غیرپاپ برای کنایه زدن به یکدیگر از واژه «پاپ» به عنوان طعنه استفاده میکنند...
من هم در جامعه موسیقی سنتی و کلاسیک با این موضوع برخورد کردهام و از شنیدن آن ناراحت میشوم. زیرا در موسیقی پاپ، ما آثار فاخر و سخیف را در کنار هم داریم اما حق نداریم کلیت این سبک را در یک نگاه زیر سوال ببریم. هیچکسی حق چنین کاری را ندارد. اما موسیقی سنتی چون ریشه و قدمت بیشتری در جمهوری اسلامی دارد، خود اساتید احساس میکنند که پایههای مستحکمی دارند. اساتید موسیقی سنتی زحمات زیادی نسبت به تخصص خود کشیدهاند و وقت زیادی صرف کردهاند و جوابی که باید بگیرند را نگرفتهاند. همین موضوع باعث شده که دل‌آزرده شوند و نسبت به خواننده پاپی که ظرف سه سال با زحمت کمتری نسبت به آنها سوپراستار میشود و میتواند بیست سانس کنسرت برگزار کند، ته دل همه این آدمها یک دلگیری ناخودآگاهی وجود دارد.

من در اینجا به آنها حق میدهم، اما اگر بخواهند کلیت موسیقی پاپ را سخیف بدانند، میتوانیم به ریشههای موسیقی کلاسیک ایرانی برگردیم و بگوییم که موسیقی روحوضی هم بخشی از موسیقی سنتی است؛ همان موسیقی که در فیلمفارسیها استفاده میشده! هنوز هم اگر به سفرهخانه بروید، موسیقی سنتی مینوازند. اگر قرار باشد بیمنطق صحبت کنیم، ما هم میتوانیم چنین ارجاعاتی به آن جنس از موسیقی نسبت بدهیم. اما واقعیت این است که موسیقی سنتی جزئی از افتخارات ملی ما است و من هم آن را دوست دارم و در جای خود از آن دفاع میکنم. ولی این اجازه را به هیچکدام از اساتید نمیدهم که راجع به موسیقی پاپ فاخر چنین اظهار نظری انجام داده و همه انواع موسیقی پاپ را با یک چوب برانند.

چیزی که ما در موسیقی نسل کم‌سن امروز کم داریم، اصالت موسیقایی ایرانی ما است و موسیقیهای پاپ کشورهای منطقه مثل عربها و ترکها، این اصالت را حفظ کردهاند. البته داریم استثنائاتی مثل «عَمرو دیاب» که کلاً به سمت موسیقی اسپانیش میرود و فقط کلامش عربی میماند یا در بین ایرانیها «آرش» که کلامش فارسی مانده و موسیقیاش کلاً غربی است. اما برخی عربها همچنان ریتمها و ارکستراسیون اصیل خود را حفظ و در موسیقی پاپ استفاده میکنند. اما اکثر مخاطب موسیقی سنتی ما به نسلها و سن و سال خاصی محدود میشود. من گاهی احساس میکنم که فقط پدران ما باید این موسیقی را گوش کنند! چرا نباید با یک ادبیات موسیقایی جدید و خلاقیت، تعصبات را بکشیم و در آن موسیقی جسارت ایجاد کنیم؟

من فکر میکنم بچه‌های جامعه ما که بزرگ شوند، به نوعی آمریکایی بزرگ خواهند شد؛ چون با موسیقی رپ و هاوس و ترنس رشد میکنند. اما اصالت موسیقایی ما چه میشود؟ یعنی فقط باید برای همان اقلیت باشد؟ یعنی اساتید نباید موسیقی خود را به مرحلهای برسانند تا نسل جوان هم با آن احساس خوبی داشته باشد؟

چند نفر از فعالان نسل جدید موسیقی ایرانی هم که میخواهند برای گسترش مخاطب آثارشان قدمی رو به جلو بردارند و آدمهای انصافاً ارزشمندی هم هستند، وارد عرصه پاپ میشوند. من سوالم از اهالی موسیقی سنتی این است که اگر پاپ بد است چرا به سراغش میرویم؛ اگر خوب است چرا اینهمه تحقیرش میکنیم؟ من البته ایرادی به این مسأله وارد نمیکنم و از آنها تشکر هم میکنم که چنین کاری انجام میدهند. شاید از این طریق و چنگ زدن به موسیقی پاپ بتوانند نسل جدید را با موسیقی کلاسیک ایرانی آشتی دهند.
 
  • * میتوانی در این زمینه مثالی بزنی؟
من همه قطعات آلبوم «نه فرشتهام نه شیطان» همایون شجریان را نشنیدهام. اما آن قطعه «چرا رفتی» که ویدئویش منتشر شد را شنیده‌ام. در نوع خودش کار بسیار تأثیرگذار و اتفاق خوبی است. من فکر میکنم آن آدم برای وارد شدن به عرصه پاپ انتخاب بدی نکرده و شاید اصلاً همایون شجریان در مورد موسیقی پاپ چنین نگاه منفی نداشته باشد. اما دیگرانی هستند که این موسیقی را سخیف میدانند و زمانی که دنبال مخاطب بیشتر هستند، لباس پاپ بر تن موسیقی خود میکنند.
 
  • * آخرین باری که موسیقی سنتی گوش دادی چه زمانی بوده؟
سالهاست که من دنبالکننده موسیقی سنتی نیستم اما دوستهای زیادی در بخش تهیه و تولید موسیقی سنتی دارم که از طریق این افراد عدد و رقمهای فروش و تیراژ کنسرتها و آثار موسیقی ایرانی را میدانم و دنبال می‌کنم. البته آثاری که نظرم را جلب کند را حتماً پیگیری می‌کنم، اما متأسفانه تعداد این آثار زیاد نبوده است.
 
  • * اینکه میگویی باید اتفاقی رخ دهد که موسیقی سنتی را همه گوش کنند، صرفاً به بحث تیراژ مربوط میشود؟
تیراژ به لحاظ فروش منظورم نیست. منظورم بیشتر تأثیرگذاری و شنیده شدن است. ممکن است شما بگویی تیراژ فروش یا تعداد دانلود فلان آلبوم پایین بوده اما آن را به وفور در جامعه بشنوی و بالعکس. ولی من خودم کمتر شنیدهام که اثری در موسیقی ایرانی تحولی ایجاد کرده یا در جامعه فراگیر شده باشد. تو چنین آلبومی در خاطرت هست؟
 
  • * مثلاً «نینوا» یا «راز نو» حسین علیزاده قطعاً یک اتفاق مهم در موسیقی ایرانی است.
«نینوا» را من هم شنیدهام و خیلی دوستش دارم. اما برای چه سالی است؟
 
  • * 62.
از 62 تا الان به قول تو که بیشتر در جریان هستی، چه اتفاقاتی رخ داده است؟
 
  • * البته کارهای دیگری هم بودهاند از پرویز مشکاتیان، کیهان کلهر و... پس منظورت از آن اتفاق صرفاً فروش است یا تحول موسیقایی؟
در حالت ایده‌آل هر دو. من میگویم در ابتدا باید موسیقی ساختار درست و محکمی داشته باشد اما باید بتواند از طریقی خود را وارد قلب و دل مردم کند و این رسالت موسیقی است. نظیر کارهای کلاسیک زیادی که در سالهای گذشته مردم از آن لذت بردهاند. اما سرعت روند پیشرفت موسیقی سنتی را به‌هیچ‌وجه نمیتوان با پاپ مقایسه کرد. سرعت پاپ خیلی زیاد است ولی به نظر من موسیقی سنتی در این سالها تکان ویژهای نخورده است. حتی حاضر نیستند در نحوه ساخت ساز یا کوک آن هم تغییراتی ایجاد کنند و میگویند نباید از آن سیستم سنتی و قدیمی خارج شود!
 
  • * حرفهای اخیر محسن چاوشی هم در این زمینه خیلی جنجالساز شد. تا جایی که باعث شد او تمام پستهای اینستاگرامش را پاک کند. نظرت راجع به حرفهای او چیست و اینکه کلاً با جدا کردن موسیقی پاپ و سنتی و در تقابل قرار دادن آنها موافق هستی؟
حرفهایی که محسن درباره موسیقی کلاسیک گفته بود، به نوعی در دل همین حرفهای من نهفته است. فکر میکنم محسن گفته بود که اگر موسیقی سنتی به لحاظ فروش و تیراژ بضاعتی داشت، خیلی از آنها پا به عرصه پاپ نمیگذاشتند. این بازگو کردن حقیقتی است و محسن چاوشی فقط نظر شخصی خودش را نگفته. مردم اول با حقیقت مخالفت میکنند، سپس آن را مسخره میکنند و بعداً به عنوان یک امر بدیهی میپذیرندش. محسن چاوشی جرأت داشته و این حرفها را بیان کرده و نیازی هم نداشته که این صحبتها را مطرح کند. به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگترین خوانندهای است که در جامعه وجود دارد و فکر نمیکنم گفتن این مطالب در جهت دیده شدن بیشتر تأثیری برایش داشته باشد.

این آدم هم اگر از بازگو کردن این حقایق قصدی داشته، با جرأت و صراحت تمام عنوان کرده است. شاید اساتید متعصب، با حرف این آدم که چهره متفاوتی نسبت به خوانندگان پاپ دارد، باسواد است و در کارهای خود از اشعار مولانا و... استفاده میکند، تکانی بخورند و به این موضوع فکر کنند. نظر من این است که چاوشی حرف‌های درستی زده است. محسن چاوشی هم مثل من به ارزشهای موسیقی سنتی و بضاعت آن کاملاً واقف است. اما ما توقع داریم یک اتفاق و جریان نو در این سبک به لحاظ کیفیت و نوع اجرا بشنویم و از این تکرارها فاصله بگیریم.
 
  • * و داستان کنسرتهای محسن چاوشی بالاخره به کجا میرسد؟
من مدتی قبل با روزنامه «هفت صبح» در این باره صحبت کردم که جنجالی شد. به خاطر وضعیت استانداردهای کنسرتها و تعادلهایی که در مسائل مالی وجود ندارد، در حال حاضر نمیبینم که بتوان به سرعت، آن سطح از استانداردی که در نظر داریم را عملی کنیم. اما با آدمهای مختلف رایزنی میکنیم تا بتوانیم این اتفاق را صورت دهیم.
 
  • * این اجرای استاندارد مد نظر شما چه تفاوت خاصی نسبت به سایر اجراها دارد؟
نمیدانم چگونه باید بگویم. شما وقتی که یک تلویزیون میخرید، نمیتوانید بگویید که کیفیت‌اش چگونه است اما زمانی که آن را کنار یک تلویزیون قدیمی قرار میدهید، متوجه میشوید که چقدر بهتر است. همه مسائل فنی ذرهذره کنار همدیگر جمع میشوند و نظم میگیرند و در نهایت یک اجرای استاندارد و باکیفیت را رقم می‌زنند.
 
  • * یعنی غیر از بحث ساوند و موسیقی، مسائل دیگری هم دخیل است؟
کنسرت فقط بحث ساوند و موسیقی نیست. بخش عمده آن نور و شو است. سال گذشته یک کنسرت-تئاتر برگزار کردیم. دوست داشتم که همیشه تئاتر و موسیقی با همدیگر تلفیق شوند و ما میتوانیم نمایش و حرکات موزون روی صحنه داشته باشیم. الان در کنسرتها فقط ویدئو پروجکشن بدون هیچ برنامه‌ریزی خاصی میاندازند و مردم تصاویر را نگاه میکنند و این کافی نیست. کارگردانها و هنرمندان خوبی در زمینه کاریوگرافی داریم که باید آنها را وارد صحنه کنیم و اتفاقات جدیدی در صحنه داشته باشیم. باید همهچیز کارگردانی شود و برنامه روی ثانیه و دقیقه پیش برود.
 
  • * فکر نمیکنم این سنگ بزرگی که شما برداشتهاید، حالا حالاها به مرحله اجرا در بیاید.
اینها خیلی هم دور از ذهن نیست. الان دارند سالنهای جدید با ظرفیت بیش از دو یا سه هزار نفر با استاندارد بالا میسازند و کارهای دیگری هم در دست انجام است. برای جایزه «ققنوس» هم کارگردانهای جدیدی وارد میکنیم و مشغول آزمون و خطاییم تا به نتیجه مطلوب برسیم. فعالیت بعدی که در حال انجام آن هستم، یک استعدادیابی از سراسر ایران یا دنیا در زمینه خوانندگی و بخشهای دیگر موسیقی است. پروژه خیلی بزرگی است و داوران زیادی دارد. آدم اصلی این پروژه خودم هستم و شخصاً میخواهم استعدادیابی کنم و همکاران دیگری در طول اجرا کنار من قرار خواهند گرفت. از آدمها تست میگیریم و نتیجه عملی را در اختیار آنها قرار میدهیم. مردم را هم کاملاً در جریان تولید میگذاریم و از طریق رسانههای خانگی، تلویزیونهای اینترنتی و آنلاین این کار را انجام خواهیم داد. این اتفاق امسال انشاءالله رخ می‌دهد.
 
  • * اتفاقی که طی سالهای اخیر چند بار صحبت آن شده و حتی به مرحله اجرا هم رسیده و هر بار جلوی آن گرفته شده است!
اولین کسی که به فکر این جریان افتاد من بودم و دیگران هم این ایده را از من گرفتهاند. من هفت، هشت سال پیش قصد داشتم که این کار را انجام دهم و صحبتهای جدی هم مطرح شد ولی دوستان دیگر وارد عمل شدند. حتی در بعضی از موارد من را به همکاری دعوت کردند. اما این کار با آنها تفاوت دارد و پروژه بزرگی است و آدمهای بزرگی در کنار من قرار دارند. وظیفه من تهیه و هدایت این جریان است و استعدادیابی را انجام میدهم. دوستان خواننده، آهنگساز و حتی فیلمساز هم برای بررسی کاراکتر استعدادهای تازه حضور خواهند داشت. این پروژه را می‌خواهیم سالی دو یا یک بار برگزار کنیم. جایزه ما هم این است که برای آن خواننده آثار یا آلبوم تولید و به بازار ارائه میکنیم. جامعه تهیهکنندگان هم اعلام آمادگی کردهاند که با هنرمندانی که ما معرفی میکنیم کار کنند.
 
  • * برای پایان گفت‌وگو بد نیست در مورد خوانندههای نسل اول پاپ هم صحبت کنیم. چه شد که بخش عمدهای از آنها فراموش شدند و آیا به نظرت از آن نسل هیچ خوانندهای قابل برگشت هست؟
اگر از جنبه کلی بخواهیم نگاه کنیم، آدم قابل برگشت و غیرقابل برگشت معنی پیدا نمیکند. اگر واقعاً یک خواننده بضاعت داشته، در صحنه بوده و هست؛ مثل شادمهر عقیلی. در آن زمان حجم تولیدات موسیقی ما کمتر بود و مردم روی همه آثار دقیقتر میشدند. شهرت اکثر خوانندگان نسل اولی را روی همین حساب میگذارم. یعنی شاید اگر امروز بود، اکثر آن خواننده ها بضاعتی برای شهرت و موفقیت نمیداشتند. اگر امروز با آن خوانندهها و همان رنگ صدا و تفکرات کار کنیم و موفق شوند، پس حتماً بضاعت و استحقاق لازم را داشتهاند. محمد اصفهانی جزو کسانی است که اگر کار خوب و امروزی برایش تولید شود، مردم او را همچنان می‌پذیرند، حتی بیش از سابق. الان سلیقهها و تنوع تولیدات خیلی بالا رفته است. آدمهایی که واقعاً بضاعت دارند، ماندهاند و آدمهایی که به خاطر شرایط آن زمان معروف شدهاند، فقط در خاطرهها هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 06:48

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:11

تنها موسیقی که امروزا کشش نداره همین پاپه :|
همه کارای تکراری ... تکرار تکرار تکرار ..
چاوشی یه حرفی پرونده الانم پشیمونه

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:40
mehdi34

تو اصلا مصاحبه رو خوندی حرف میزنی ؟ خود چاوشی ام صد بار گفته موسیقی پاپ هم تکراری شده
خود چاوشی دیگه زده تو راک و کمتر پاپ کار میکنه
هیچ وقت هم از حرفایی که میزنه پشیمون نمیشه جناب زیر خاکی !

169.86.78.155
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:43
چشمه طوسی

این جمله فک کنم واسه همه مخالف ها کافی باشه :
به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ‌ترین خواننده‌ای است که در جامعه وجود دارد و فکر نمی‌کنم گفتن این مطالب در جهت دیده شدن بیشتر تأثیری برایش داشته باشد.
کسی این مطلب و میگه که یکی از بزرگترین موزیسین های ایرانیه
مرسی محسن چاوشی
پرچم همیشه بالااااااااااااااااااااااااااااااااااااست

232.189.147.248
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:48
ap

لااقل مصاحبه رو بخون بعد کامنت بذار لطفا
یه جوری شده یه عده هر جا تا اسم چاوشی رو میبینن سریع میان یه حرفی تخریبی چیزی میزنن
دوسش ندارین؟ خب موسیقیشو گوش ندین

67.218.155.210
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:11
Saeed Mehrban

آره درسته,تكرار وجود داره...اما تنها كسي كه هميشه كاراي جديد ارائه ميكنه همين آقاي چاووشيه
همه هم مثه شما نيستن كه يه چيزيو بپررونن.مردم عقل دارن ازش استفاده ميكنن,شماهم بهش رجوع كني بد نيس

57.48.36.133
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:09
حسن عاشق چاوشی

این بازگو کردن حقیقتی است و محسن چاوشی فقط نظر شخصی خودش را نگفته. مردم اول با حقیقت مخالفت می‌کنند، سپس آن را مسخره می‌کنند و بعداً به عنوان یک امر بدیهی می‌پذیرندش

احسنت بهروز صفاریان
به شدت نکته دقیق و عمیقی بود!

60.133.4.36
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:14
حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::

به نظرم تیترای موسیقی ما و توضیحات نچندان جالبش باعث شد یه عده گارد بگیرن و اعتراض کنن!
والا مصاحبه رو کامل بخونی میبینی حرف بدی نزده خیلی ساده و بی پرده واقعیتی رو گفته که خیلیا جرات گفتنشو ندارن.

181.23.211.13
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:19
حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::

منظورم تو کامنت بالا مصاحبه محسن بوده
توضیحات سینا سرلک عزیز هم برام جالب بود

درود بر شما عزيزان و با احترام به مردمِ فهيم و ارزشمندِ سرزمينم ايران . روىِ صحبتم با عدّه اى اندك از افرادى هست كه متأسفانه در همه شرايط به خودشان اجازه ميدهند در كارِ افرادِ كاربَلَد ، دخالت كنند !!! بعد از همكارى من و محسن چاوشى ، و استقبالِ بى نظيرِ مردم ايران از اين كارِ مشترك ، ٣ روز پيش مصاحبه اى از محسن چاوشى در ايران منتشر شده بود كه من از طريق سايت موسيقى ما ، گفتگوىِ محسن رو ديدم و بعد از آن با هم صحبتهاىِ بسيارى كرديم . محسن كاملاً حرفهاىِ دلش رو زده و كاملاً حقايق رو بيان كرده در كُلّ مصاحبه و هيچگونه توهينى به هيچكس نكرده !!!! در مورد ضعف برپايى برنامه ها اشاره كرده ، كه كاملاً درست هست و اگر محسن هرگز كنسرتى در ايران يا جاىِ ديگر اجرا نكرده به دلايل شخصى كه دارد ، من كنسرتهاىِ بسيارى در داخل و خارج از كشور اجرا كرده ام و كاملاً با حرفهاىِ محسن چاوشى در ارتباط با ضعف اجرايى برنامه هاىِ كنسرت در ايران ، موافقم . ما هنوز سالن استانداردى براىِ اجراىِ موسيقى نداريم !!!! صدابردارِ تحصيل كرده در زمينهء صدا و اصولِ آن ، بسيار كم داريم . آرامشِ خاطر براىِ برپايى كنسرت نداريم . اين را همهء موزيسين ها مى دانند ، منتها بعضى ها اين موارد را به صراحت ميگويند امّا عدّهء بسيارى بيان نميكنند . حالا يا نمى خواهند بگويند يا اينكه مى ترسند برنامه گذارها ، ديگر برايشان كنسرتى برپا نكنند . بنده سالهاست كه موسيقى اصيل كار ميكنم و از دردِ دلِ بسيارى از خواننده ها و موزيسين هاىِ سنتى ( اصيل ) به خوبى مُطّلع هستم . همين اوضاع براىِ موسيقى پاپ هم هست ، به شكلى ديگر . من به موسيقى اصيل عشق مى ورزم و كارهاى بسيارى در اين عرصه انجام داده ام ، امّا هيچگونه حمايتى از اين نوع موسيقى و هنرمندانِ اي عرصه صورت نميگيرد ، نه از طرف اسپانسرها و عدّه اى از مردم و نه از طرفِ نهادهاىِ مربوط به موسيقى . ٢٣ سال از اين موضوع را خودم ديده ام و رنج كشيده ام . حالا عدّه اى به صحبتهاىِ محسن معترض شده اند !!! اعتراض به چه حقّى ؟ مگر شما كه اعتراض ميكنيد ، دردِ من ، محسن و امسال ما را ميدانيد كه بيخود و بى جهت و بدونِ سوادِ لازم ، دهان به گفتن حرفهاىِ بى ربط باز ميكنيد . به اين رفتارهاىِ كودكانه خاتمه دهيد و خجالت بكشيد از اينهمه رنجى كه ما ميكشيم به خاطِرِ بى توجّهى و بى سوادىِ شما ، كه از روىِ بيكارى زياد ، به كارِ همه كار داريد . اگر به دنبالِ مطالعه و سواد برويد ، هرگز اين اتّفاقات نخواهد افتاد . با احترام به مردُمِ سرزمينم ايران . سينا سرلك

155.62.74.124
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 21:04
Mas

همه چی صفر
MAS

244.8.86.82
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 16:43
زیر خاکی

پاپ گوش کنا ریختن سرم :)))
عزیزم چاوشی درک درستی از موسیقی و سبکهای گوناگون نداره
توی هر سبک کار کردن که نمیشه گفت تفاوت
دیده تو سبک پاپ نمیتونه به جایی برسه زد تو سک راک
اونجا هم تجربه ای نداشت ولش کرد الان زده تو کارای شیشو هشتی واسه عروسیا :)
که البته تو این کارا موفق تره :)))))

81.213.164.81
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 21:52
ناشناس

حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::
استاد سینا سرلک هم به گونه ای بلغور کردن که انگار همه ی ادمهایی که با ایشان مخالف هستن بی سواد هستن !
متاسفانه اینروزا خیلیا خودشونو با سواد میگیرن که نشون از کم سوادیشونه و حرفای بیجا میزنن و توقع دارن همه ی ملت حرفهاشونو تایید کنن !!!!
سینا جان اصلا تو هانس زیمر ما جواد یساری :))))

227.251.102.105
جمعه 15 خرداد 1394 - 02:21
Otan Vargas

جناب زیرخاکی!
من درک موسیقیایی ندارم. میشه لطف کنی بگی کدوم ترک پاروی بی قایق 6/8 بود؟

214.12.214.137
جمعه 15 خرداد 1394 - 18:04
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

زیر خاکی حتما تو سال 89 موندیه
الان سال 94 چاوشی تو سه آلبوم بعد حریص چیزی به عنوان شیش هشت نداره

تمام خواننده های که تو ستون سمت راست نظر سنجی همین هست از این سبک ها دارن نه محسن چاووشی
چاووشی از یه شاخه نیلوفر وارد سبک پاپ راک شد و الان به بلوغ تو شناخت سبک راک رسید

سبک چیل اوت (آهنگ قطار) چند نمونه تو ایران داشتیم؟؟؟هان

226.202.206.77
جمعه 15 خرداد 1394 - 22:49
Otan Vargas

دوست عزیز!
من سطح موسیقیاییم بسیار فقیره. شما که موسیقی فاخرگوش کن هستی، میشه بگی کدوم ترک آلبوم اخیر چاوشی 6/8 بود؟ یا مینا؟

157.107.103.4
شنبه 16 خرداد 1394 - 11:19
ساسان

زسراکی از سطح اسمت معلومه که نباید جوابتو داد:))))))))
عزیزم محسن چاووشی رو با بقیه ی خواننده ها اشتب گرفتی تنها خواننده ایی که سه چهارساله شیش و هشت نخونده چاووشیه در ضم دوستان هم گفتن محسن چاووشی از سال 87 سبک پاپ راک رو استارت زده.
اتفاقا چاووشی تو پاپ هم موفق بود که اگه نبود البوماش پر فروشترین البومای سال نمیشدن.
خود پاروی بیقایق یه تحول عظیم تو موسیقی کشور ما بود که تا حالا هیشکی همچین جسارتی نداشته که بخواد این سبکارو استارت بزنه اوج تفاوت تو اهنگای چاووشیه از اشعار کلاسیک و موسیقی سنتور و نمیدونم ترنس و راک گرفته تا چیل اوت و پاپ سنتی و تلفیقی ....
حالا این همه ما میگیم کیه که بفهمه :)))))))
باز میان میگن فلان بهمان والا:))))))))))))

11.190.196.126
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:21

آقا جان مادرت بیخیال فريدون آ سرايي شو..... دمت گرم
حالا حتما ميخاي ی 4سال وقت رو تلف کنی بعدم بگی آلبوم ابدال من نیست.

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:22
امید آرمین

اخوی جان
اتفاقا اونیکه بیخیال شده بهروز صفاریانه و تهیه کننده های فریدون و خودش بدنبال بهروزند!!
حداقل اگه طرفدار فریدونی قبل از اظهار فضل مصاحبه هاشو بخون و پیگیر باش!

88.187.130.223
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:40
مصطفی عظیمی

جناب آقای امید عزیز!
مصاحبه رو خوب نخوندین گویا!بهروز صفاریان گفتن که خیلی دوست دارم با فریدون همکاری کنم اما بخاطر حجم بالای کارهای در حال ساخت؛فرصت لازم رو ندارم و برای این همکاری یه تهیه کننده ی قوی لازمه که بتونه کارها رو روبراه کنه که این حرف ایشون اصلا جالب نیست.چرا که ایشون کاستی های آلبوم عشق یعنی رو براحتی به گردن فریدون انداختن و در حرکتی که اصلا برازنده ی ایشون نیست اعلام کردن آلبومی که 3سال روش کار شده ایده آل من نیست ولی وقتی بازخوردای خوب کار رو دیدن تغییر موضع دادن و گفتن آلبوم محبوب این روزهامه!
پرکاری نتیجه ی خوبی برای یه موزیسین به همراه نداره و این همواره ثابت شده.ایشون اگر بجای همکاری با خوانندگانی نظیر علی لهراسبی؛بهنام صفوی؛معین سجادی و... -که البته همگی خوانندگانی قابل احترامن- انرژی و وقتشون رو پای امثال فریدون بذارن شک نکنید نتیجه فوق العاده خواهد شد.خودشون هم گفتن که فریدون انتخاب اولشونه اما خب باید به نظر ایشون در همکاری با سایر خوانندگان احترام گذاشت و بهتره با رویه ای که در حال حاضر در پیش گرفتن با فریدون همکاری نکنن چرا که انتظار از این دو بسیار بالاست و با توجه به مشغله های این روزهای بهروز نتیجه ی خوبی به همراه نخواهد داشت.

ضمنا اینو از بنده نشنیده بگیرید اما در صورتی که بهروز به آلبوم فریدون نرسه ایشون کار بر آلبوم جدید رو با افرادی نظیر امید محرم زاده؛یاسر محمودی و مسعود جهانی آغاز خواهند کرد

225.240.109.51
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 04:33
فرناز( علی لهراسبی.شهاب رمضان.بهنام صفوی)

جناب عظیمی:
منم با تمام احترامی که برای آقای فریدون آسرایی قائل هستم ولی به نظرم آقای بهروز صفاریان خودشون بهتر تشخیص می دهند که در حال حاضر با چه خواننده هایی کار کنند و انرژی و وقت براشون بگذارند...
مطمئنم همکاری بهروز صفاریان با علی لهراسبی و بهنام صفوی حتما فوق العاده خواهد شد... حتی شاید به مراتب موفق تر از همکاریشون با آقای آسرایی.

183.67.147.28
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:31
امید آرمین

آقای عظیمی
پس من هم بی پرده بگم، بنده از روابط فریدون و بهروز اطلاع دارم، اصلا از روند کاری عشق یعنی، بهروز راضی نبود، ۳ سال کار بر روی البوم حرف فریدونه درصورتی که من اطلاع دارم ۱ ساله بهروز قبول کرده مدیریت هنری آلبوم رو به اصرار فریدون و بیشتر از اون تهیه کننده آلبوم بر عهده بگیره!
بهروز تو حرفش یکی به نعل زده یکی به میخ از سر اجبار، من باهاش صحبت کرده بودم گفت هنوز آلبوم ایده الم رو نساختم چون خیلی عوامل در شکل گیری اش دخیل هستند، رابطه الان فریدون و بهروز ۳۰ درصد زمان تولید غریبه نیست!
من از فریدون پرسیدم ایشون گفت تهیه کننده فقط در ازای حضور بهروز میتونه این پروژه رو حمایت کنه، این رو جسته گریخته تو مصاحبه هاش هم گفته، اگه پیگیر باشید!

110.125.23.246
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 11:56
Mehdi Mika

کاش یک نفر پیدا میشد و به من میگفت آقای صفاریان تو آلبوم آخر فریدون چه کار شاقی انجام داده که مستحق تعریف و تمجید باشه!!!
ماها متاسفانه سوزنمون گیر کرده رو اسامی! آقا ایشون یه زمانی کارشون خیلی درست بود و به قول نگارنده جاده صاف کن و جریان ساز بودن اما تو چند سال اخیر چه کار بزرگی انجام دادن؟! چه تنظیم خفنی انجام دادن که بشه تمام قد ازش دفاع کرد
باید بپذیریم جوونایی که الان اومدن دارن کار میکنن شدیدا موقعیت صفاریان هارو به خطر انداختن! جوونایی مثل سیروان و کوشان

107.45.97.80
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:56
امیر

بهروز صفاریان و چاوشی هر دو ب تکرار رسيدنه...پله ی بعدی کار شون می رسه ب ابتذال.
این دو دارن واسه غرق نشدن ب آخرین چیزی ک ب دستشون میخوره چنگ میزنن.
چاوشی با رویای تنظیم هایی ک صفاریان با فريون انجام داد؛ و صفاریان با امید ب هجمه ی کورکورانه هواداران چاوشی آقای اجرای زنده.......
بزرگترین اشتباه فریدون فرصت ندادن ب :یثربی خالصی و رسولی ک فقط تو ی روز شاهکاردخداحافط نگر راساخت

156.138.144.234
شنبه 16 خرداد 1394 - 03:40
Saman (UK)in Iran

میکا اینم از اون حرفا بودااا!!!
همین که اهنگ عشق یعنی رو امسال همه شدیدا درگیر کرده معلومه البوم کار خوبی بوده اگرم منظورتون اینه که یگانه با تنظیمهای سبک که اونم با کمک دوستان انجام میده لابد تنظیماش از بهروز بهتره(!!!)که در لفافه میخاهید بگید دیگه صحبتی نیست سایرین هم که هیچ اون کوشان و سیروان هم که دوستمون گفت اصلا در مقابل بهروز موزیسین نیستن اف ال کارن اگه تونستن کنار صفاریان ساز بزنن و کم نیارن موزیسین میشن با نرم افزارو موزیک چینی کسی موزیسین نمیشه هر چند برای کوشان احترام قاعلم ولی کسی بهروز نمیشه اینو بفهم لطفاااااااااااااا :))

10.120.60.40
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 00:02
ناشناس

جناب سامان! شما به چه حقى به خودت اجازه ميدى با ملت اين شكلى حرف بزنى؟ من جناب ميكا رو نميشناسم ولى سوالش سوال منم بود، شما چه حقى به خودت ميدى با اين لحن تمسخر آميز و از بالا به پايين اين شكلى خطاب كنى و حرف بذارى تو دهن ملت؟ كه مثلا خيلى موسيقى بارته؟ الان مگه ايشونو ميشناسى كه اين طور با اين شكلك خنده ها و ((اينو بفهم)) خطابش كردى؟ خجالت بكشيد بابا…
ايرونى جماعت كلا نميتونه نظرشو بدون توهين و بى احترامى به ديگران بزنه! در اون صورت هم كلا حرفى نداره!
البته بگم درخت هر چى پر بارتر سر به زير تر…
الان اين بنده خدا اسمى از يگانه آورد؟ نه واقعا سواله واسم؟ شما خودت اينو ميگى بعد مسخره هم ميكنى! مسئله اينجاس كه خيليا از جمله خود من از بهروز صفاريان انتظار بهروز صفاريان بودنو دارن، متوجهيد كه اين مسئله با قياس با بقيه كاملا تفاوت داره؟
اصن كوشان و سيروان كنار بهروز صفاريان نتونن ساز بزنن…چيزى از تنظيم كننده بودنشون كم ميشه؟ اصن از كامپيوتر و دم و دستگاه واسه تنظيم استفاده كنن…چيزى از خلاقيتشون كم ميشه؟ بين تنظيم كننده و نوازنده و آهنگساز و نهايتا موزيسين تفاوتهايى هست، همه كه شهرداد روحانى نميشن، يكى هم بايد سيروان باشه يكى هم بايد صفاريان باشه، چه بسا موزيسين هايى كه اصن فعاليت ندارن، چه بسا تنظيم كننده هايى كه آثار ماندگار ساختن ولى سواد يه موزيسين كاملو ندارن، اصن مقايسه ى تنظيم كننده ى آكوستيك با الكترونيك اشتباهه و در عين حال هر دو نوعش نيازه، پرواضحه بهروز صفاريانى كه غريبه و نون و دلقك و… تو كارنامه ى كاريش داره بعد الان به دروازه هاى دنيا رسيده يعنى افت كرده، البته هر هنرمندى يه دوره ى افت داره ايشونم مثل بقيه،
بعد عشق يعنى هيت شد؟ تو رو مولا؟؟ والا نميدونم چى بگم…كى و كجا هيت شد ما نبوديم!

نظر خودمم راجع به اين مباحث اخير تو همين كامنت ميگم:
حقيقتش اينه كه نه فقط موسيقى سنتى كه پاپ هم آنچنان كشش نداره، دلايلش هم زياده، پر واضحه الان مثل قبل آلبومايى مثل نيلوفرانه و…كه همه رو درگير ميكردن كارى ساخته نشده، ولى افرادى مثل همايون شجريان و عليرضا قربانى دارن تمام تلاششونو ميكنن كه كاراى زيبا بسازن، البته الان يه مقدار بين تعريف كار دلنشين با كار موفق تفاوت ايجاد شده،
در مورد پاپ هم همينطور، كلا تو همه ى سبكا خواننده و سازنده و تعداد كاراى خروجى زياد شده در نتيجه كار ضعيف هم زياد ساخته ميشه اين وسطا، ولى كار خوب هم پيدا ميشه، كار زيبا هم پيدا ميشه كه نياز به تبليغات بيشتر داره،
ولى خود من اگه نخوام انقدر يه طرفه فقط به سمت سازنده ها ايرادو بدونم، ميگم كه به نظرم مخاطبا مهمترين دليل كشش نداشتن كليت موسيقى ان، مردم يه مقدار كم طاقت و بى توجه و سطحى نگر و عجول شدن، يا يه اثر هنرى همون آن نظرشونو جلب ميكنه يا هيچى! هر كى يه فلش داره هزار تا آهنگ توشه تكنولوژى بهش اين موقعيتو ميده كه از هر كدوم خوشش نيومد همون لحظه بزنه بعدى! و هيچ وقت نميتونه كار نوى زيبايى رو اصن پيدا كنه! و در نتيجه ميره سمت همون قديمياى نوستالژيك
قبلا ولى يا نوار كاست بود با اون شرايط سختش و قبلتر هم يه ويديو ميومد سالى يه بار با ده تا آهنگ كه هر چى بود ملت ميذاشتن رو چشمشون! كلا شلوغى و ترافيك خواننده و سازنده و موسيقى كه همينطور همه جا ريخته مردمو بى توجه كرده
البته اين فقط يكى از دلايله! ولى به نظر خودم مهمترين دليله
از آهنگاى اخير تو عرصه ى پاپ از تو فكر ميرم يگانه و تو عرصه ى سنتى از نرو عليرضا قربانى خيلى لذت بردم و فكر كنم جزءآهنگايى بودن كه به يه مهلت و توجه احتياج داشتن
در مورد نظر چاووشى راجع به كنسرت هم مخالفم
با تشكر

201.113.15.95
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 10:04
Mehdi Mika

بزرگواران موسیقی ما! من متوجه نمیشم چرا باید نظر سراسر توهین یک کودک(البته از نظر موسیقیایی میگم) ثبت بشه بعدش جواب بنده رو ثبت نکردین؟!! واقعا دلیلش چی میتونه باشه؟!
یه بار دیگه میگم آقا پسر...
کل صحبتات فوق العاده سطحی و پرت بود اما چند نکته
کسی در مورد یگانه حرف زد؟!! لفافه؟!! حیف که خوشم نمیاد کسی رو مسخره کنم...
تنظیم عشق یعنی از زمان خودشم چند سال عقب تر بود! کلا بهروز صفاریان تو تنظیم الکترونیک در مقابل امثال سیروان و کوشان و آرون حرفی واسه گفتن نداره
اصلا وایسا ببینم!تنظیم میدونی چیه؟! تنظیم الکترونیک و آکوستیک چی؟! قطعا با این اظهار نظر خنده دارت در مورد ساز زنده نمیدونی تنظیم چیه کلا! یا شایدم انتظار داشتی تنظیم الکترونیک رو با ساز زنده دربیارن؟!
پسر جان همین اف الی که میگی اگه بری تو محیطش گم میشی!!
متاسفانه بعضیا تو دخمه فکری خودشون گرفتار شدن و نمیتونن از بیرون به مسائل نگاه کنن
من تو زمینه موسیقی به چیزی که میشنوم اعتنا میکنم نه به اسامی افراد
شمام خوش باش
ایشالله که این بار تایید میفرمایید

207.137.47.175
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:23

زنده باد بهروز صفاریان . همیشه حرفایی که میزنه حساب شده هست و تنها کسی که تو تلویزیون ایران هم تو برنامه زنده جرات کرد این حرفا رو بزنه بهروز بود ( برنامه شب شیشه ای که البته زمان برنامه رو کم کردن )
منتظر همکاری های قطعا درخشان بهروز صفاریان و محسن چاوشی در اینده و در البوم چنگیز هستیم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:36

صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید برای سلایق مختلف، هر نوع موسیقی را پخش کند. تمام مردم حق دارند چیزهایی که باب سلیقه‌شان است را از رسانه خود دریافت کنند و مجبور نشوند به دنبال ماهواره‌ها بروند.
========
حرفتو باید طلا گرفت بهروز عزیز اگر یه شبکه موسیقی میزدن اخه چی میشد من شبا که پای تیوی میشینم اگر فوتبال نداشته باشه اینقدر کانالا رو عوض میکنم بلکه یه برنامه درست حسابی داشته باشه ولی دریغ از هیچی
در حالی که یه شبکه موسیقی داشتیم این وضع نبود
حرفای محسن چاوشی عزیز و بهروز صفاریان هم کاملا درسته . موسیقی سنتی و اصیل کاملا قابل احترامه ولی تکرار خیلی توش موج میزنه اکثرا یا میخوان تقلید استاد شجریان کنن یا اساتیدی مثه شهرام ناظری یا ...

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:52
mohsen 5678

با این کامنتتون متوجه شدم که کلا اهل سنتی نیستین.........
میشه دقیقا نام ببرین کدوم کار شبیه کارهای استاد شجریان یا ناظریه؟؟؟؟؟/
پسر استاد شجریان هم ازش تقلید نمیکنه چه برسه به دیگران.........
البوم های اخیر همه متنوع و به دور از تکراره اگه سنتی دوست بودین کاملا قابله لمس بود........
این پاپه که درگیر تکراره....

29.39.142.100
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:38

درود بر بهروز صفاریان عزیز که با دفاع تمام قد خودش از استاد محسن چاوشی تو دهنی بزرگی به بعضیا زد !!!اون عده که میگفتن استاد چاوشی بهونه میگیره و نمیتونه کنسرت بزاره حالا با صحبتهای بهروز صفاریان که یکی از بهترین هنرمندان این کشوره فهمیدن که استاد چاوشی اگر کنسرت نمیذاره دقیقا به خاطر همین وضعیت سالن ها و دم و دستگاه اون بوده و نمیخواد مثل بعضیا بیاد وجیبش رو پر کنه و یه جای کنسرت جنگ شادی تحویل مردم بده!!در مورد موسیقی سنتی هم استاد حرفاشون رو زدن و چه زیبا بعضیا رو با سخن ارزندشون با خاک یکسان کردن!!!!امثال فرزاد فرزین حتی در خواب هم نمیتونن تصور کنن محبوبیت استاد چاوشی داشته باشن

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:38

آقای چاووشی در مورد موسیقی سنتی نظرشون رو گفتن که محترمه و ممکنه موافق و مخالفانی داشته باشه! اما در مورد کنسرت ها...
اینکه چاووشی کنسرت های ایران رو به جنگ شادی تشبیه کرده توهین به خوانندگان، نوازندگان، تهیه کنندگان و به خصوص توهین به شعور مردمی هستش که تو این کنسرت ها شرکت میکنن! درست نیست یه نفر صرفا به این دلیل که آدم معروفیه بیاد به جامعه خودش توهین کنه
کسی حق نداره چاووشی رو به خاطر کنسرت نذاشتن مورد تمسخر قرار بده بنابراین ایشون هم حق نداره کسانی که کنسرت برگزار میکنن رو ببره زیر سوال
ایشون اگه خیلی ادعاشون میشه میتونن بیان کنسرتی برگزار کنن که به قول خودشون جنگ شادی نباشه! اگه نمیتونن، حق ندارن به کسایی که با همین شرایط لحظه های خوبی رو واسه هواداراشون رقم میزنن بتازن! منم از شرایط کنسرتای حال حاضر راضی نیستم و خیلی به ندرت کنسرت میرم اما نمیشه نقش این کنسرت هارو تو ایجاد شور و حال تو جامعه و انرژی که به مردم میده نادیده گرفت
انتقاد کردن خیلی کار راحتیه ولی باید دید کسی که انتقاد میکنه تو عمل حرفی واسه گفتن داره یا نه
در کل این اظهار نظر ایشون رو به هیچ عنوان نپسندیدم و به نظرم خارج از اخلاق حرفه ای بود
اما با این وجود امیدورام که شرایط مد نظرشون فراهم بشه تا بتونن کنسرت های خوبی برگزار کنن و هواداراشونو از این انتظار چندین و چند ساله نجات بدن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:22
حسن عاشق چاوشی

توهین ؟؟
عزیز یه صحبت کلی و یه انتقاد کلی تعمیم داده نمیشه به کل جریان ... حداقل من این برداشتو ندارم بر خلاف تو!
و مثلا خیلی از موزیسین ها و خواننده ها اومدن و گفتن که سطح کارهای پاپ نازل شده !
ایا میشه اونو به کل جریان پاپ تعمیم داد ؟
ایا گفتن این حرف توهین محسوب میشه به خواننده ها و مردم ؟؟؟
اگه جوابت نه هست,, پس چطور حرف های چاوشی توهین محسوب میشه ؟؟؟
اتفاقا برعکس نظرت کاملا پسندیدم حرفای محسن و بهروز و!

173.254.250.40
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:38
حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::

متاسفانه خواننده ها فقط برای پول و شهرت کار میسازن و کنسرت میزارن کسی به فکر ارتقای موسیقی نیست البته هستن اما انگشت شمار...
خودتون که جواب خودتونو دادید ! مردم این روزا میرن کنسرت خواننده های پاپ که جیغ بکشن و شادی کنن این کارو شومن ها هم انجام میدن... کنسرت خنده که نیست کنسرت موسیقیه!

150.165.188.120
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 11:42
Mehdi Mika

حسن جان...
اینکه بگی سطح موسیقی پاپ رو به نزوله اصلا بی احترامی نیست! خود منم قبول دارم این موضوع رو
اما آقای چاووشی اومده تمسخر کرده کنسرتارو! گفته جنگ شادی! این واقعا توهین به شعور یه عده نیست؟!
اگه میگفتن کنسرت های موسیقی در سطح نازلی برگزار میشن بنده قطعا نظرشون رو تایید میکردم اما وقتی با این ادبیات در مورد کنسرت ها نظر میدن به هیچ عنوان نمیشه دفاع کرد از اظهار نظرشون! به هر حال محسن چاووشی همیشه جزو هنرمندای اخلاق مدار بوده و اینطور صحبت کردن در مورد همکاراشون و مردمشون به نظر من برازنده ایشون نیست
اما دوست عزیزی که میگی ملت میرن خوش بگذرونن تو کنسرت! خب همه جای دنیا همینطوره! مردم میرن کنسرت که لحظه های خوبی داشته باشن و از موسیقی هم لذت ببرن! ولی آیا تفاوتی وجود نداره بین کنسرت های سوپر استارای موسیقی با کنسرت یه خواننده محلی؟!! یعنی شما میگی هر کی تو این مملکت کنسرت بذاره سالنش پر میشه؟! معلومه که نه!
کنسرتی که یگانه قطعه یه هفته به عید رو اجرا میکنه اگه دیده باشی همه ساکت هستن و خیلیا دارن گریه میکنن! آیا این جنگ شادیه؟! یا کنسرتش تو لس آنجلس! قطعه یکی هست از مرحوم پاشایی رو اجرا میکنه و فضای فوق العاده ای تو سالن به وجود میاد! اینا جنگ شادی هستن؟! یا اصلا کارای جالبی که فرزاد فرزین تو کنسرتاش انجام میده! اینا جنگ شادین؟! شما به وضوح میتونی ببینی کنسرت هایی که توسط افراد حرفه ای تر برگزار میشه خیلی با کیفیت تره و به همین علتم هست که امثال یگانه و خواجه امیری و فرزین و... این تعداد کنسرت رو در طول سال اجرا میکنن و همیشه هم سالن هاشون پره ولی در مقابلش بعضی خواننده ها به مرور دارن مخاطباشون رو از دست میدن! بنابراین کنسرتی که توش موسیقی بهتری اجرا بشه قطعا تاثیر گذارتره و لحظه های بهتری رو هم واسه مردم ثبت میکنه

3.237.106.109
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 12:13
danesh jamshidi

عزیز توهین به شعور مردم رو اون خواننده ای میکنه که البوماش تکرار پشت تکراره فقط برای چاپیدن و چپاول جیب ملت.!! خواننده ی کنسرت گذار محترم اگر احترام به شعور مخاطب بلد بود یکم قیمت بیلیت رومیاورد پایین تا همه لذت ببرن ولی انقد کنسرتی زیر 50 ملیون واسه جیبش نمیصرفه.. احترام رو خواننده ای میزاره که تو هر اثر جدیدش ایده ی جدیدی رو به نمایش میزاره .

221.167.199.59
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:46
Mehdi Mika

آقای عزیز مغالطه نکن توی بحث! کسی درباره آلبوم حرفی نزد اینجا! حول صحبتای من پیرامون اظهار نظر محسن چاووشی در ارتباط با کنسرت بود! صحبتای شما هیچ ارتباطی به بحث نداشت
در ضمن کنسرت گذار با خواننده فرق میکنه! اینو که دیگه حتما میدونی؟!! یعنی قیمت رو هم خواننده تعیین نمیکنه
محسن چاووشی هم اگه یه روز کنسرت بذاره مطمئنا قیمت بلیطاش زیر 50 تومن نیس ک!!

172.117.52.225
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:34
راک استار

مهدی میکا جان
معلومه تا حالا کنسرت نرفتی وگرنه "جنگ شادی" رو توهین تلقی نمیکردی!!

یه احتمالم اینه که جُنگ رو جَنگ خونده باشی :| :)))))))))))))

119.40.227.251
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:47
حسن عاشق چاوشی

ببین حرفمون یکیه
منظور محسن هم همین سطح نازل کنسرتا بوده !
بازم میگم بنظرم توهینی در کار نبوده .. فقط صراحت این دفعه بیشتر از همیشه بوده !
حالا شاید اون کلمه حساسیت برانگیزشده و باعث واکنش هایی شده!
ولی اصل قضیه زیر سوال نمیره بنظرم!
قطعا حرفش درمورد همه نبوده و همه رو شامل نمیشه ولی خب خیلیارو شامل میشه
که من باز دفاع میکنم از حرفش
همون طور که وقتی کسی میگه سطح کارهای پاپ نازل شده ( نه همش ولی بازم خیلیارو شامل میشه)
دفاع میکنم از حرفش !

225.153.13.31
شنبه 16 خرداد 1394 - 12:35
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

ببخشید چون چاوشی گفتن جُنگ شادی ینی اشاره دارن یه محسن یگانه؟

168.98.239.96
شنبه 16 خرداد 1394 - 16:01
Ehsan Bozorgi

مهدی جان....
فکر نکنم صراحت در گفتار جایی توهین تلقی شه!!!
خب اگه از حق هم نگذریم بعضی از این کنسرت ها هم کم از این لفظی که به کار برده شد را هم نداره!!
بعدشم فکر نکنم واژه جامعه ای که اینجا بکار بردی درست باشه!!!!
میگی کسی حق نداره به عدم برگزاری کنسرت محسن خرده بگیره بعد خودت تو چند سطر پایین میای حرفتو نقض میکنی....
البته به عنوان یه مخاطب حق داری ازادانه نظرتو بگی ولی حس میکنم این دوگانگی در نظر و کلمات نتونه نظرتو کامل به دیگران منتقل کنه.....

228.102.11.61
شنبه 16 خرداد 1394 - 17:30
Mehdi Mika

دوستان انگار متوجه صحبت بنده نشدن! یکی میگه آلبوم یکی میگه محسن یگانه...
وقتی آقای چاووشی میگه کنسرت های حال حاضر مثل جنگ شادی هستن و به همین دلیلم کنسرت نمیذارن یعنی اینکه کلا تمام کنسرت های ایران از نظر ایشون همینطورن دیگه! وگرنه اگه کسی بود که از نظر ایشون کنسرت سطح بالا اجرا میکرد معنیش این میشد که تو همین ایرانم میشه کنسرت خوب اجرا کرد پس باید خودشونم تو این چند سال شروع میکردن به کنسرت گذاشتن! اما از نظر ایشون کلا کنسرت های ایران یعنی جنگ شادی
اصلا کاری به یگانه و امثالهم ندارم! فقط مثال زدم
حالا من نظرم این بود که این ادبیات رو نباید به کار میبرد و انتقاد به جاش رو با لحن محترمانه تری مطرح میکرد
شما نظرتون اینه که خیلی کار خوبی کرده! خب دیگه بحث خاصی نداریم که! نظرات و برداشت ها متفاوته

199.119.110.32
شنبه 16 خرداد 1394 - 22:16
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اینجور که مهدی میگه ینی اگه یکی در بیاد بگه فوتبال ما کثیف یا موسیقی ما با رانت پیش میره ینی همه مخاطب این جمله محسوب میشن

140.218.33.59
شنبه 16 خرداد 1394 - 23:13
حسن عاشق چاوشی

نه ببین مهدی
بازم همون مثال رو میزنم
اگه اینجوری که تو میگی باشه پس اون اشخاصی هم که میگن موزیک پاپ سطحش نازل شده
پس لابد منظورشون کل موزیک پاپِ ؟؟؟ نه دیگه منظورشون همه نیست!

چاوشی هم همینو گفته
وقتی چاوشی میگه کنسرتا شبیه جنگ شادیِ مطمئنا منظورش به همه نیست !

((یعنی اینکه کلا تمام کنسرت های ایران از نظر ایشون همینطورن دیگه! وگرنه اگه کسی بود که از نظر ایشون کنسرت سطح بالا اجرا میکرد معنیش این میشد که تو همین ایرانم میشه کنسرت خوب اجرا کرد))

از این قسمت حرفت اینطور میشه نتیجه گرفت که یا کنسرتا جنگ شادین یا سطح بالا ؟؟؟
نه دیگه خب ممکنه کنسرتی جنگ شادی نباشه ولی در سطح متوسطی باشه ! و منظور محسن هم همینِ و میگه به این سطح متوسط کنسرت نمیزارم!

164.254.11.73
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 09:55
Mehdi Mika

اوکی رفقا! ولی در نظر داشته باشید اون آدمایی که میگن فوتبال ما کثیفه و موسیقی ایران فلانه خودشونم فعالیت دارن تو این عرصه! پس اگه بخوان کلشو زیر سوال ببرن یعنی خودشونم دارن زیر سوال میبرن اما محسن چاووشی چون خودش کنسرت نمیذاره اینجور مصاحبه ممکنه باعث سوء برداشت بشه
من فکر میکنم اگه خودتونو بذارین جای هوادارای خواننده های دیگه خیلی خوشتون نیاد از این اظهار نظر
به هر حال بازم تکرار میکنم که انشالله شرایط مد نظرشون فراهم شه و کنسرت بذارن

78.233.154.58
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:43

دقیقا همینه
چاوشی حرفاش همیشه با دلیل میزنه
زنده باد چاوشی زنده باد بهروز صفاریان
شاهکار چنگیز : به زودی

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:57

اونایی که موزیک پاپ رو زیر سوال میبرن واقعا دارن از بی مخاطبی خودشون زجر میکشن و خون گریه میکنن

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:04

آقای صفاریان شماها وهمکارانتون چه گلی به سر موسیقی پاپ زدین ماهی پنج شش آلبوم پاپ تولید میشه یکی از یکی ضعیفتر که ارزش دانلود کردن هم ندارن چه برسه به گوش دادن موسیقی پاپ ما شده یه محل واسه کاسبی کاش یه مدت موسیقی پاپ تعطیل بشه یه نفس بکشیم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:11

من هم دارم میگم که چاوشی واقعیتو گفته و نیازی به پشیمونی نیست،چون واقعیتو گفته.

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:19

محسن چاوشی جرأت داشته و این حرف‌ها را بیان کرده و نیازی هم نداشته که این صحبت‌ها را مطرح کند. به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ‌ترین خواننده‌ای است که در جامعه وجود دارد و فکر نمی‌کنم گفتن این مطالب در جهت دیده شدن بیشتر تأثیری برایش داشته باشد...حرف حسابی !!!! باشد که ایمان بیاورید !!!! ادمین فدایی داری

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:24

زنده باد استاد بهروز صفاریان
همین مصاحبه کلی توش درس و کلاس درس بود، تا ببینیم بازیدید کننده ها چه برداشتی دارند
البته بجز اکثریت ترول ها :)))))

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:26

فقط و فقط تاسف برای کسی که فکر میکردم سواد موسیقایی بالایی اداره.........
اهالی موسیقی سنتی باید به پاپ چنگ بزنن.......
- سرعت روند پیشرفت موسیقی سنتی را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان با پاپ مقایسه کرد........
محسن گفته بود که اگر موسیقی سنتی به لحاظ فروش و تیراژ بضاعتی داشت، خیلی از آنها پا به عرصه پاپ نمی‌گذاشتند........
جناب این شمایی که باید به افرادی نظیره استاد شجریان و ناظری و افتخاری وصل شین........
موسیقی پاپ داره پیشرفت میکنه؟؟؟؟الان کدوم البوم توی این چند سال تونسته سراسر ایرانو بترکونه؟؟؟
چه کسی از سنتی پاپ خوان شده؟؟؟؟/
این اظهارات شما فقط و فقط ماست مالی سخنان اقای چاوشی برای خوش کردن دله هواداران متعصبشون چشم از فردا استاد شجریان میاد از شما و جناب چاوشی مشاوره میگریه که چطوری اهنگ بدن بیرون.
در ضمن چون بچه های ما دارن امریکایی بزرگ میشن دلیل به بی کشش بودنه سنتی نیست دلیلش طرز تفکر افرادی مانند شماست.....

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:43
Otan Vargas

دوست عزیز! من به همه ی سبک ها احترام میذارم ولی سلیقه ی خودمو دارم. اسم و سبک برام فرقی نداره. شما موسیقی پاپ رو در نظر بگیر. خواننده هایی مثل یگانه، فرزین، چاوشی، شادمهر، سیروان، دکتر اصفهانی و ده ها خواننده ی پاپ دیگه داریم که هر روز دارن محبوب تر میشن. هر روز سبک ها و سازها و فضا های جدیدی داره با پاپ ترکیب میشه. چند تا خواننده ی بزرگ موسیقی ایرانی میشناسید که حاضر باشن آهنگی اجرا کنن که ساز غربی داشته باشه؟ چند هنرمند سنتی بزرگ حاضرند در دستگاه های موسیقی اصیل تغییراتی ایجاد کنند بلکه خلاقیتی شکل بگیره؟ به نظر بنده موسیقی سنتی همچنان مثل همیشه قدرت و ظرافت داره ولی خلاقیت کم.

چندتا آلبوم سنتی میتونید نام ببرید که اندازه ی آلبوم پاپ فروش داشته باشه؟(اصلا اسمش روشه: مردم پسند) درضمن کسی از کلمه ی پاپ خوان استفاده نکرد. همایون هم با اینکه هنرمند بزرگیه، سبکشو با پاپ و راک تلفیق کرده. بچه ها ی جدید آمریکایی میشن چون هیچ جا موسیقی سنتی نمیشنون. چون سلیقه تابع زمانه و هر سبکی(سنتی،پاپ،راک،کلاسیک یا...) اگه میخواد سلایق جدید رو به خودش جذب کنه باید خلاقیت نشون بده. کشش داشتن یک موسیقی به معنای ضعف اون نیست. لطفا بفهمید. کشش داشتن یعنی توانایی کشیدن مخاطبان "جدید" . وگرنه طرفداران قدیمی که هیچ وقت هنرمندشون رو تنها نمیذارن.
این ها نظر بنده بود. اگه از یه هنرمند متنفر باشید، کاملا حق دارید. میتونید به جای اون به موسیقی مورد علاقه ی خودتون گوش بدید یا به جای مغالطه ی توهین و تمسخر، با دلیل و منطق "انتقاد" کنید. نه این که به اسم انتقاد توهین کنید و هر انتقادی رو توهین تلقی کنید.

79.251.249.127
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:38
mohsen 5678

این قدر ردیف ها و دستگاهای متنوع وجود داره که نیازی به تغیرات نداره این قدر بی عیب هستند که نیازی به تحول نداره بله تیراژ البوم های پاپ بالاست ولی کدوم البوم تونسته همه رو راضی کنه؟؟؟؟وقتی با این همه گوشه و ردیف و دستگاه روبه رو هستی هیچ وقت به تکرار نخواهی رسید هیچ وقت......
البوم سنتی هم قضیش مثل کتابه چون کتاب کم خونده میشه یعنی کتاب ضعیف داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی کتاب چیز بدیست......
جناب چاوشی دقیقا گفتند میبینید که همایون هم دارد پاپ میخواند که منظورشون چرا رفتیه که اهنگسازش کلا این مسئله رو رد میکنه اگه هم ارایش غلیظه که خیلی بعید میدونم منظورشون این باشه که پاپ نیست....به فرض که گیریم این کارها همه پاپ ایا درسته فقط به خاطر دو کار بگیم همایون پاپ میخواند.....
این موسیقی همیشه طرفدارای خودشو داشته و خواهد داشت چه کم چه زیاد این دیگه بستگی داره به سلیقه افراد من الان جوانان بسیار زیادی رو میشناسم که جذب موسیقی سنتی اند بلاخره نباید از یک بچه انتظار داشت بشینه اشعار حافظ گوش بده که.......
من جناب چاوشیو دوست دارم و کاراشونم دنبال میکنم اینها نظر من بود شماهم به جای تعصب کور کورانه لطفا چشمتونو به واقعیت باز کنید.....

112.72.78.185
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:37

تشکر از بهروز صفاریانی که پای باج ندادنش به این و اون محبوب قلب هاست....
قطعا همکاری های جدیدش با بزرگانی همچون استاد محسن چاوشی و استاد محمد اصفهانی سر و صدا خواهد کرد...
امیدوارم ب روزهای اوجش برگرده و موسیقی پاپ رو مجددا تسخیر کنه

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:49

چرا رفتی چرا من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم نا شکیباست
چرا رفتی چرا من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

خیالت گرچه عمری یار من بود
امیدت گرچه در پندار من بود
بیا امشب شرابی دیگرم ده
ز مینای حقیقت ساغرم ده
چرا رفتی چرا من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

چرا رفتی چرا من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم نا شکیباست
چرا رفتی چرا من قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

دل دیوانه را دیوانه تر کن
مرا از هردو عالم بی خبر کن
بیا امشب شرابی دیگرم ده
ز مینای حقیقت ساغرم ده
ز مینای حقیقت ساغرم ده

چرا رفتی چرا من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم…

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:55
mohsen 5678

بهتون پیشنهاد میکنم البوم مستور ومست رو هم از همایون عزیز گوش کنید.......

128.40.249.62
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 17:04
Modern Talking

آقا محسن راستش من زیاد از موسیقی سنتی خوشم نمیاد ولی این چرا رفتی رو که با پاپ قاطی شده خیلی دوست دارم این آلبومی که شما میگی هم مثل همین چرا رفتی بوی پاپ میده؟مثل همین خوبه؟

25.186.243.159
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 18:22
mohsen 5678

چرا رفتی پاپ نیست...........قاطیش هم نشده.......
اگه چرا رفتی راضیتون کرده اونم راضیتون میکنه به قول شما بوی پاپ نمیده ولی متوجه میشین شکوه و عظمت موسیقی سنتیو......

235.137.61.21
جمعه 15 خرداد 1394 - 09:42
Modern Talking

آقا محسن آخه تو آهنگ چرا رفتی صدای سازای غربی مثل پیانو و ویلون(که در موسیقی سنتی اصیل ایرنی هیچ کاربردی نداره)به گوش میرسه! تازه آرایش غلیظ رو هم شنیدم اون دیگه الکترونیک بود!!!! یعنی تو تاریخ موسیقی سنتی ایران یه همچین چیزی بی سابقه بوده!!!

219.235.59.153
شنبه 16 خرداد 1394 - 02:16
mohsen 5678

تو این البوم از سازهای غربی در تمامیه ترک ها استفاده شده ولی سبک رو ساز تعیین نمیکنه........

14.95.18.21
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:00

قابل توجه دوستانی مثل ... که سرشو مثل کبک کردن تو برف اما بالاخره قبول میکنید، خواهیم دید.
صفاریان:
* محسن چاوشی * "" به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ‌ترین خواننده‌ای است که در جامعه وجود دارد....""
به قول فامیل : من دیگه حرفی ندارم!؟

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:08

درسته ایشون تو موسیقی به جایگاه خوبی رسیدن ولی زیادم نباید حرفاشونو جدی گرفت چون با هر کی کار میکنه فقط از همون تعریف میکنه و این نشونه ی موسیقی دان نیست.موسیقیدان باید نظرش کلی باشه در مورد همه.شک ندارم اگه حرفای چاووشی رو یکی دیگه میزد اولین نفر همین ایشون ایراد میپرفت ازش.
در آخر یه ضرب المثل هست میگه:
کاری که آلبوم نگاه و پاییز تنهایی با طرفدارای چاووشی کرد هیتلر با لهستان نکرد :))))))
جالبه از این 2 آلبومم فقط طرفدارای چاووشی ایراد میگیرن خخخخ.
و من الله جارو
لطفا تایید

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:31
علی-طرفدار آقای خاص

کاری که محبوبیت چاوشی با تو کرد،چنگیز با ایران نکرد.
در ضمن پر حرفی و بیهوده گویی از نشانه های عقل کم است.
و من الله الشفا

3.47.207.59
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:01
حسن عاشق چاوشی

(((درسته ایشون تو موسیقی به جایگاه خوبی رسیدن))) ؟؟
ع جدی ؟ الان تاییدش کردی ؟ بابا ایوالله بهروز صفاریان بعد از خوندن کامنتت تو پوست خودش نمیگنجه :)
خوبیش اینِ که همیشه باید خودتو به یکی بچسبونی تا یه حرفی بزنی :)
اگه البوم( تکرار مکررات خوانندت ) ارزش داشت اونو به البوم دیگه ای نمیچسبوندی که اندکی اعتبار کسب کنه:)
مطمئنا کسی که البومش چیزی نداره خودشو به دیگران میچسبونه :)

اون چیزی که عیانِ اینه که فعلا اسم چاوشی خواب و خوراک رو بر تو حروم کرده :)
نشونه هاش همه جا هست

69.115.52.35
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:10
mohammad reza

خدایی تو اینقدر جوک میگی و همه هم مسخرت میکنن خسته نمیشی ؟
تنها طرفدار خواجه امیری که تو این سایت میبینم تویی
حاجی ایدی ایمیلی چیزی ازت بذار بقیه بچه ها باهات بهتر بحث کنن ببینن چی میگی اصلا بلدی دو کلام صحبت کنی
یه بار نظر دیدم ازت به حسین صفا میگفتی تنظیم کننده!
مدیران محترم موزیک ما هم بهتره نظرات این فرد که کلا همش تکراری هست و تایید نکنن یا نظراتی که درجوابش هست رو همه رو تایید کنن

213.20.161.41
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:04
حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::

ابوالفضل عزیز دلیلش اینه که ایشون تقریبا با همه ی بهترینها کار کرده و این بهترین ها تعریفی بودن که تعریف کرده ازشون...
من تا بحال ندیدم بهروز بی جهت از کسی تعریف یا انتقاد کنه....
ایشون از ژاکث محسن چاوشی سال 88 انتقاد کرد و واقعا انتقاد بجایی بود اگرم الان از پاروی بی قایق تعریف کرده بخاطر دوستی با محسن نیست به خاطر خوبی آلبومه
از نظر خیلی از منتقدا و مخاطبا و دوستان خود محسن پاروی بی قایق بهترین آلبوم مجازش بود
در مورد پاییز تنهایی هم بی راه نگفته آلبوم آخر احسانو اگه با سلام آخر مقایسه کنیم واقعا میشه گفت پیشرفت داشته؟؟؟
خواهشا بدون تعصب نظر بدین

55.203.108.206
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:25
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

محمد رضا جان من تو همه برنامه ها اعم از اینستاگرام و ... هستم.بعضی از دوستانتون هم منو دارن

4.199.189.142
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 11:25
AmirHosein

همش تقصیر این آموزش و پرورشه دیگه
امتحانای ابتدایی رو تو هفته اول خرداد تموم کردن
این بیکار شده اومده اینجا یه چی بپرونه
با حرف حسن موافقم لازم نبود برای بالا کشیدن آلبوم خوانندت (هه) از محبوبیت و مقبولیت یگانه و آلبومش استفاده کنی
همه هم میدونن رابطه دو محسن و طرفداراشون باهم خوبه و با این حرفای تو به هم نمیخوره

134.182.59.105
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 12:27
احسان

ابولفضل جان اینو بخون:
به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ‌ترین خواننده‌ای است که در جامعه وجود دارد
بعد از این برو تو تنهاییت بشین بگو این حقم نیست این همه تنهایی
و با خواننده محبوبت زمزمه کن و درد ودل کن
حتی عنوانی که برای خودت انتخاب کردی رو از طرفدارای چاووشی تقلید کردی(احتمالا از نوید ترابی)
فکر کنم اینقد که تو صفحه های چاووشی وقت گذاشتی برای خودت وقت می زاشتی الان جراح مغز بودی

101.218.163.108
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 14:52
ناشناس

چه زیبا گفت دوستمون. کاری که محبوبیت محسن با تو کرد ، چنگیز با ابران نکرد :)))))))))))))))))))))))))))))
سر جمع نگاه و پاییز تنهایی 200 هزار نسخه نشد. 200 هزار کجا 50 هزار تو چاپ اول کجااااااااااااااااااااااااااا
:))))))))))))))))))))))))))))))))

62.10.237.130
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:29
ساسان

این حرفارو میزنی که جواب کامنت بگیری؟؟
باو جوابش ندید اینم یه روز خوب میشه :)))))))))))))))))))

53.152.221.225
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:47
راک استار

ابوالفضل جان چند تا نکته

1- حسن خیلی راس میگه. تو همیشه موقعی که میخوای از چاوشی بد بگی خودتو میچسبونی به فرزاد فرزین و محسن یگانه... بگذریم که هر دوی اینا رو چاوشی بالا اورده!! ولی خدایی با این کارت ثابت میکنی خودتون هیچی ندارید برای گفتن!!

2-واقعا طرفداران خواجه امیری خیلی کن توی این سایت !! فقط تویی و اون مهدیه که الان جهت مثلا تخریب چاوشی شده طرفدار موسیقی سنتی ههههه!! کلا هم فقط با اسم اوردن از چاوشی خودتونو تو چشم میارید

3- دقت کردی که محمدرضا شجریا میاد چه چه بزنه دهنش ثابته. ولی احسان که میاد چه چه بزنه تمام بدنش تکون میخوره مخصوصا فکش؟!!!من که کلی حال میکنم از دیدن این صحنه:دی تازه تو فیلم یه کنسرتش اومد چه چه بزنه جیغ زد با هدفون گوش میکردم شب بود تا صبح خوابم نبرد!!!از اون فالشای ماندگار موسیقی ایران بود!!!

4-متاسفم واسه این طرفدارای چاوشی که انقدر جدی میگیرنت!از کنار تو باید به سادگی گذشت...

تایید لطفا

71.191.120.189
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 17:38
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

لقب معروف ترین کاربر سایت رو بهت تبریک میگم !!! البته این معروفیت رو هم از چاوشی داری !!!! با چنگیز حمله خواهیم کرد !!

202.63.249.68
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 17:41
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

علی طرفدار آقای افکت:
چنگیز تو این آلبومای امسال مجو میشه چون خوتننده های بین المللیمون آلبوم دادن یا میخوان بدن:محسن یگانه.فرزاد فرزین.بنیامین و .... چنگیز هم بدون شک فقط طرفداراش میتونن گوش بدن مثه چارو
جسن:
فعلا اون چیزی که شمارو از خواب و خوراک انداخته نظرات منه که مثل آتشی وجود شمارو میگیره :)))))))
آلبوم تکرار مگررات رو میتونی سمت راست جایگاهش رو با جاارو مقایسه کنی و بعدش غلط کردک غلط رو گوش کنی :)))))) در ضمن جمله ی تکرارت خیلی خنده داره آخه احسان عاشق و عشق 2 و تنهایی و تاوان و حس رو زیاد خونده تو آلبومای قبلی :))))) تکرار خخخخ.
حامی مطمعنم تو هم یکی از همین طرفدارای چاووشی در یک لباس دیگه هستی وگرنه میدونستی آهنگ مثل تنهایی و عشق 2 و هراس و تاوان تو سلام آخر پیدا نخواهد شد.
امیر حسین:
حب خندیدیم کمدین خوب کشورمون :))))))
بله یه نگاه تو تاپیک پاییز تنهایی و نگاه بندازی میبینی فقط چاووشیستا انتقاد کردن :)))))) قفط چاووشیستا :))))))))))))
احسان:
حودت چواب خودتو دادی.این حقم نیست تیتراژه که انقد گرفت؟
چاووشی هم تیتراژ خونده چرا هیشکی گوش نمیده؟ مادر نمونش که همه به تیتراژ نرسیده کانال رو عوض میکردن :
ناشناس:
دوست ناشناسمونم تو کار پخش آلبومه خبر داره از فروشا خخخخخ.امان از رقم های م در اوردی که سایتای معروف تاییدش نکردن ولی بازم بعضیا خوشحالن خخخخ
راک استار:
1-ما خودمونو با کسایی که در عرصه ی بین المللی افتخار اوردن مقایسه کردیم ولی نچسبوندیم چون نیازی نداریم.چون همین هفته ی پیش صدای پاییز تنهایی به گوش جهانیان رسید مانند آلمان و انگلیس و هلند و ...
2-بله طرفداران خواجه امیری همه نوع قشری هستن و واقعا هم میشه از کامنتای زیر پستای احسان اینو فهمید نه مثه بعضیا که فقط طرفداراش 4 تا بچه دبستانی باشن که بیان تو سایت.ما بیشتر وقتمونو با دیدن کنسرتای خارج کشور بیشتر این روزا سپری میکنیم :
3-شما همچین فیلمی که تو چه چه میزنه فالش میخونه بیار من میرم از سایت ولی سعی نکن با جوک مارو بخندونی :) میتونی چه چه ایشون در هلند و ... هم ببینی :) در ضمن مقایسه ی ایشون با شجریان کار درستی نیست چون کار شجریان از اول سنتی بوده ولی احسان پاپ سنتی که بعضی جاها برای بستن دهن امثال شماها یه چه چه میزنه که نفس هارو تو سینه حبس میکنه :)
4-طرفداران چاووشی هم همه ی سایت میشناسن.بازیگران طنز خوبی میشن :))))))))))
لطفا تایید
نه توهینی کردم نه چیزی فقط جواب دادم.لطغا تایید

196.145.109.126
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 18:14
mohsen 5678

راک استار
میشه لطف کنی ویدیوی جیغ کشیدن خواجه امیریو بذاری........
میخوام ببینم چه جوری موسیقی ما جایزه داده برای اجرای زندشون......

107.113.138.43
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 18:31
ناشناس

ابوالفضل (اسطوره ي خوانندگي ايران:احسان خواجه اميري)
یعنی از این نظر اخری که گذاشتی کاملا مشخصه چه حالی داری
شادی رو از بقیه نگیر
((کاری که آلبوم نگاه و پاییز تنهایی با طرفدارای چاووشی کرد هیتلر با لهستان نکرد)) چقدر فکر میکنی این جوک ها رو مینویسی !!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا این وسط البوم نگاه رو برای چی نوشتی
با چنگیز همه ی این البوم ها رو نابود میکنیم

24.225.225.7
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:47
mehdei007

ای راک استار ای پر جذبه همین که واسه زیر سوال بردن احسان اسم شجریان و میاری وسط جواب خودتو دادی.رضا صادقی حرف خوبی میزد .گفت واسه باغبان خاکی باش نه واسه گربه.فقط یه چیز بهت میگم.آدام لامبرت نفر دوم امریکن ايدول واسه زیر سوال بردن تمام خوانندگان به اصطلاح راک خون کافیه..من همیشه از شنیدن موسیقی خوب لذت بردم مخصوصا آهنگ دیدار شمس و مولانا همایون و معتمدی. خوانندگان موسیقی اصیل هم با سوادن هم خوانندگان خوبين. من در مورد این مصاحبه صحبت کردم.همایون یا قربانی میخونن بیان خیلی از خواننده های پاپ و زیر سوال ببرن حتی مسخرشون کنن .ولی اینکار رو نمیکنن. اینم به اشیا میگن. اون.

181.206.195.158
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 20:25
حسن عاشق چاوشی

بازم داری میچسبونی خودتو به دیگران .. بابا از تکرار مکرراتت بگو قول میدیم زیاد نخندیم :)
نمونه ای از جوک های بسیار نشاط اور عنصر شادی بخش سایت :
(نظرات منه که مثل آتشی وجود شمارو میگیره)
اصولا پیج های چاوشی موجود و نظرات یه نفر هم موجودِ و شعله های اتش هم حول همون فرد موجود :)

(( یه نگاه تو تاپیک پاییز تنهایی و نگاه بندازی میبینی فقط چاووشیستا انتقاد کردن ))
خب کسی که اون پیج هارو خونده باشه فقط نمیدونه چطوری بخنده به عبارت بالا :))

((چاووشی هم تیتراژ خونده چرا هیشکی گوش نمیده؟))
چاوشی یه تیتراژ خونده( سنتوری) با بزرگمرد سینمای ایران که خوانندت با لابی هم نمیتونه حتی
با دستیارش یه تیتراژ کارکنه :)
و همون یه کار به کل تیتراژ های بی شمار خوانندت برای سریال های ابکی می ارزه و شنیده شده !

فروش البومم که خب بعضیا به نصف ماهم نمیرسن خب حق دارن به اشک ریختن پناه بیارند :)

اما این بینظیر بود ((صدای پاییز تنهایی به گوش جهانیان رسید ))
:))))))))))
معرفی میکنم:
جهانیان پاییز تنهایی ,,, پاییز تنهایی جهانیان

جای دیگه فقط نگو انصافا :)
حداییش هیچ وقت از این نظراتت کم نکن به شدت شادی افرینی !
فقط برای بالا اوردن خوانندت به یگانه و فرزین نچسبون خودتو تا فک کنیم البوم خوانندت اندکی ارزش داره !

در مورد این ارای بقل سایت هم زیاد بهت خرده نمیگیرم چون س و سالت اقتضا نمیکنه که درک کنی !
این ارا پرِ ارای منفیِ و ارزشی نداره ! و با تموم این احوالات تفاوت امتیازاشون 2 درصدِ از 100 درصد :))
2 از 100 ! درکش فقط واسه کسی سخته که تا پنجم ابتدایی بشتر ریاضی نخونده باشه !

به پنجم بودن البوم خوانندت اونم با هزار تا رای و البته با ارای منفی افتخار کن .. سطحت در همین حدِ :))

ضمنا به تموم نظرسنجیای این سایت از سال 87 تا الان رجوع کن و بعد وقتی رتبه اول تموم این سالها رو دیدی و وقتی تعداد ارای سال 91 رو دیدی ( 100 تا 150 هزار رای )
فقط سکوت کن و از دست نرو به بن بست نرو رو داربستم نرو
هیچ جوره نمیتونی غمت و دردت رو التیام ببخشی :)
تایید

86.98.137.212
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 23:19
راک استار

اصلا وقت و حوصلشو ندارم بخوام با ادم فاقد کاری مث تو صحبت کنم!! ولی خب گفتی میری اگه لینک بذارم

http://www.aparat.com/v/1WFQ8
دقیقه یک روی کلمه "اخر"
خودت که بعید میدونم
ولی هر کی این تیکه رو گوش کنه حتی کم سواد ترین افراد فالش بودنشو میفهمن
من اون شب جدا خواب از سرم پرید :)) با هدفون!!فکرشو بکن! بیچاره اونایی که رفتن کنسرتش. اسم اینو میذاری لابد افتخار افرینی تو کانادا ههههه!!
فیلم از چه چه گذاشتنش نذاشتم که از حرکات نامتعارف فک و بدنش بیشتر از اینا خندت نگیره از دست نری!

خب من دیگه نبینمت تو موسیقی ما. طبق حرفی که بالا زدی
((انقدر بد اوج میخوند که تو البوم جدیدش یه اوج هم نداشت!! از ترس خراب کردن کنسرت))

موسیقی ما تایید کن لطفا . لینک که از سایت عمومی اپاراته. حرفها هم همه مودبانه :)

230.101.191.186
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 01:46
aaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiisssss3

ابوالفضل جون من جواب بده اگه این سایت و محسن چاوشی نبودن تو کجا میخاستی کمبود محبت هاتو جبران کنی؟؟؟؟؟؟؟؟
راست میگن دیگه تقصیر اموزش پرورشه دبستانی ها رو زود تعطیل کرد بیکار شدن. تو هنوز فرق تنظیم کننده و شاعر و نمیدونی اخه بچه:)))
این اهنگایی که تو از احسان نام بردی همش واسه خودت هیت بوده و ما ندیدیم کسی جایی بشنوه. اگرم بعضی ها گوش میدادان واسه دینکه از تی وی پخش میشد. اونکار- مادر -محسن هم واسه حضرت فاطمه خونده که معلومه فهم نداری که مردم این کارارو زیاد گوش نمیدن تو ماشین. وگرنه کل ایرانی های جهان هر 4 تا ترک سنتوری رو از حفظ میخونن واسط .
هر وقت پستی از محسن میاد این حرارت بون تو هست که بالا میره و سریع میای زیرش نظر میدی واسه جلب توجه !!!
حالا خدایی اگه محسن نبود کمبود محبت هاتو کجا جبران میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:)))))))))))))
موسیقی ما لطفا تایید

104.226.172.223
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 11:21
محسن = فرهاد

ابولفضل
" آلبوم تکرار مگررات رو میتونی سمت راست جایگاهش رو با جاارو مقایسه کنی..."
برو ببین چه تعداد رای داده شده به پارو چه تعداد رای داده شده به بقیه آلبوما!؟
"دوست ناشناسمونم تو کار پخش آلبومه خبر داره از فروشا خخخخخ.امان از رقم های م در اوردی که سایتای معروف تاییدش نکردن ولی بازم بعضیا خوشحالن..."
برو روزنامه هفت صبح 3روز بعدشو بخون یا سایت تسنیم سرچ بزن یا ... میفهمی آمار فروش پارورو؟!
اما در کل نرود میخ آهنی در ..........؟؟؟........ برو خوش باش تابستون اومده وقتت زیادی آزاد شده.
لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااا مهندس تایید

171.6.51.63
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 20:04
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

راس میگین من خیلی بیکارم.میدونین چرا؟ چون دارم جواب کسانی رو میدم که خوانندشون زیر پتو کحسرت میذاره!!! سلام آخر همه جا سنتوری رو قورت داد بعد باز میگه تیتراژ!!!
کسی که به اون فیلم میگه فالش معلومه طرفدار کسی میشه که اصن صدا ندازه!!!!
جهان سوم جاییست که خواننده ای که افتخارش یه پتو و دستگاهه با خواننده ای که هفته پیش تور اروپا داشته مقایسه میشه.!
واقعا جهان سومه خخخخخ.
فروش آلبوم با رقمای من در اوردی و آلبومی که هیچ جا شنیده نمیشه جز زیر پتوی طرفداران ولی آلبومی که اروپا هم شنیدش و تو ماشین ها هم شنیده شد ولی با یک جک میگن تکرار نکررات :))))
در آخر شمارو دعوت میکنم به دیدن این ویدیو و البته در اون ویدیو قبلی دوستمون سطح سوادشو نشون داد و اجرش با امام حسین:))) جیغ خخخخ.یه دونه فالشی نداره خوبه حالا
http://www.aparat.com/v/NVRmq
و نکته ی آخر آهنگ جدید آقای عاشقانه ها بزودی میاد بیرون د استقبال مردم از این آهنگو میتونین با مادر و اون آهنگ با سینا سرلک مقایسه کنین.البته از رو نمیرن بعضیا ))))
موسیقی ما تایید کن دیگه جواب نمیدم کامت آخر بود

138.250.197.166
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 21:12
راک استار

چی شد قرار بود من فالش رو کنم تو بذاری بری. قرار نبود؟

اون جیغ رو اسمشو چی میذاری؟
همین که خودت خودتو نشون دادی واسه من کافیه :)) نمیخواد از سایت بری. بمون و شادمون کن. خدا خیرت بده.... اتفاقا وجود افراد گُر گرفته ای مث تو نیازه واسه ثابت شدن محبوبیت و بزرگی چاوشی

وگرنه کدوم بیکاری پیدا میشه تو هر تاپیک از خواجه امیری بد بگه؟
فقط به عنوان حرف اخر: فالشو داشتی :))

افتخار میکنم خواننده مورد علاقم زیر پتو اهنگی خوند که همه ایران تحسینش کردن. از جمله خودت که میگی کاش چاوشی برگرده به اون دوران!رنگ عوض کردنت تو حلقم!!

کاری که محسن چاوشی زیر پتو میکنه خواننده مورد علاقت پشت میکروفون 5000 دلاری سالن کنسرت کانادایی نمیتونه بکنه !! و این است فرق زمین و اسمون!!

تایید موسیقی ما در مقام پاسخگویی در نهایتِ ادب و احترام

118.206.54.225
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 22:07
علی-طرفدار آقای خاص

جالبه نظرات محترمانه تایید نمیشه!
ولی ابوالفضل حالا که همه بهت خندیدن به نظرمن چند روز نیا فضای مجازی.یکم به درساتم برس تا وقتی معدل ابتدایی میاد به جای خیلی خوب ننویسن متوسط و یا ضعیف...
راستی خوانندتون این همه زحمت میکشه بره و به قول خودت صداشو به گوش اروپاییا برسونه ولی خواننده ما که هیچ جا دیده نمیشه و گوشه گیره صداشو از عراق تا مکزیک و آمریکا همه گوش میدن(با این که زبونشو نمیفهمن و ففط عاشق جنس صداشن).
من خودم با اینا حرف زدم که میگم.
-------------------------
هر وقت دیدید کسی به شما حسادت می کند به او احترام بگذارید،چون ااو واقعا درک کرده که شما از او بهترید.
تو یه جوری رفتار میکنی که انگار چاوشی بهتر از خواجه امیریه!!!!!شاید واقعا هم همینطوریه

7.145.82.71
جمعه 15 خرداد 1394 - 01:54
aaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiisssss3

ابوالفضل نگفتی اگه محسن نبود چجوری میخاستی کمبود محبت هاتو جبران کنی؟؟؟؟؟
بله آدم باید به اینکه از زیر پتو خودشو محبوب کرده و خار شده تو چشم بعضی ها افتخار کنه
نه اینکه از اسم باباش و صدا و سیما استفاده کنه :)))))))))))))) جیززز

229.112.230.45
جمعه 15 خرداد 1394 - 03:28
حامی :: احسان خواجه امیری :: مهدی یراحی ::

آقا ابوالفضل چون از روی تعصب نظر نمیدم دیگه؟ چون توو همه پیجها اعلام حضور و جنجال به پا نمیکنم؟
با این کارا احسانو بیشتر خبرابش میکنی
چند روز دیگه آهنگ احسان منتشر میشه....
بعد به خاطر شما یه نفر پیج آهنگ احسان توسط همین چاوشیستا تیربارون میشه........!
دود این کارای جنابعالی میره تو چشم احسان

254.240.225.93
جمعه 15 خرداد 1394 - 18:13
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اگه آلبوم محسن چاوشی ایراد داشت که غیر خودت یکی هم پیدا میشد ک بهش گیر بده

این دو آلبومی که اسم بردی یکیش تکرار مکررات بود که سرجمع دوبار آهنگ هاشو تو دست مردم دیدم دیگری هم چیزی نمی گم ک حاجت به بیان نیست
لاز نیست چیزی بگم

در آخر تشکر می کنم از حسن که خوب جواب اینو میده

156.165.246.150
جمعه 15 خرداد 1394 - 18:24
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

تا قبل اینکه صفاریان بیاد ما فکر می کردیم ژانر خواننده ت سنتی

چاوشی خودش تنهایی محبوب ترین و باسوادترینه نیازی به چپوندن اسمش کنار دیگری نیست
امروز رفتم سالن دیدم خواننده ت نبود نگرانش شدم

219.36.74.140
شنبه 16 خرداد 1394 - 11:41
ساسان

دلخوشیه این برادرمون ابوالفضل میدونی چیه؟؟تور کنسرتای خواجه امیری تو اروپا:)))))))))
مثلا فک کردی اروپا یا ادمایی که اونجا زندگی میکنن کین یا چجورین؟؟؟ فک میکنی سطح موسیقیاییشون خعلی بالاس؟؟؟ ...اینروزا دختر پسرا چه تو ایران چه تو اروپا و امریکا فقط میخوان یه مراسمی باشه خوش بگذرونن کاری ندارن که خواننده کیه میگی نه فردا یه کیبورد وردار یه سالن و استیج هم کرایه کن برو اهنگ شیش و هشت 40 سال پیش و بزن و بخون اگه 100000 هزارنفر سالنتو از دختر و پسر پر نکردن هر چی دوس داری بیابگو:))))))))))))))))))))))))))
تایید لطفا

188.178.21.193
شنبه 16 خرداد 1394 - 16:04
حسن عاشق چاوشی

میخاستم بازم جوابتو بدم ولی دوستان جوابتو دادن و با اون فیلمی که راک استار گذاشت صمیمانه و از ته قلب برات تاسف خوردم
و ناراحت شدم !
راک استار جان کاش اون فیلم رو نمیذاشتی این بنده خدا الان چجوری به تحصیلش ادامه بده اخه :)
خوانندش یه صدا داشت که دیگه اونم در نمیاد :)
(انقدر بد اوج میخوند که تو البوم جدیدش یه اوج هم نداشت!! از ترس خراب کردن کنسرت)).. دقیقا!
ولی انصافا تا این حد فکر نمیکردم تو ذوق بزنه !

((کاری که محسن چاوشی زیر پتو میکنه خواننده مورد علاقت پشت میکروفون 5000 دلاری سالن کنسرت کانادایی نمیتونه بکنه !! و این است فرق زمین و اسمون!!))
احسنت عالی بود :)

حامد جان تقصیر خودشِ دوست داره همه بهش بخندن دیگه
خب ماهم دور هم میخندیم :)

بعضیا چه توهمی دارن که کسی که نه ملودی میسازه نه تنظیم و چشمش به دستان دیگرانِ
رو با کسی که توانایی این کارارو داره مقایسه میکنند!
البته یه صدا هم داشت که دیگه ماشالله به لطف برگزاری کنسرتای بی شمار در سالن های ورزشی در نمیاد!
خدا پدر ضرغامی رو بیامرزه باعث دیده شدن بعضیا شد !

49.166.232.168
شنبه 16 خرداد 1394 - 20:42
mohsen 5678

من چندتا فیلم دیگه از اجرای میوه ممنوعه اسطوره ی تیتراژ دیدم این اقا کلا همه ی کنسرتاش اخر رو این طوری تلفظ میکنه و توی اون سالن به علت ضعف صدا برداری فالش به گوش میرسه ولی با متاسفانه یا خوشبختانه فالش نیست.....چون اگه دقت کنیین کاملا مشخصه اشتباه صدابردار و مشکل صوتی باعث این موضوع شده چون صدا سوت میکشه که ناشی از ضعف سیستم صوتیه.....

40.145.107.242
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 20:26
Mehdi Mika

آقای حامد خواجه زاده عزیز! این بخشی از کامنت شما در مورد آلبوم نگاه هستش:
"به عنوان یه هوادارا محسن چاووشی توصیه میکنم که به این آلبوم فرصت بدید یه آلبوم دلی و دوست داشتنیِ.. من که پسندیدم"
میخوام بدونم منظورت از حاجت به بیان نیست همین بود؟!! یعنی همون بیانات قبلی یا بیانات دیگه ای مد نظرت بوده که عنوان نکردی؟!
انشالله که برداشت من اشتباه بوده و وسط دعوا نرخ تعیین نکرده باشی

209.121.166.114
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 23:13
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

ینی مطمئن بودم جوابیه نثار میکنی چون الآن بخاطر مصاحبه چاووشی کاملا می شد پیش بینی کرد
کاش کامل کپیش میکردی... جاهای بهتری از حرفام هم بود
من تو بدترین نظرات رو موضع خودم هستم و خواهم بود تو همین پست علاوه بر خودت، چاوشیستایی هستن ک میدونن یگانه جز 3 انتخاب اول منه ... خودت خو تو چند بحث دیدی من تو بدترین شرایط باز چشم رو علاقم نمی بندم

کاش کلمه ی (حاجت رو فاکتور می گرفتم) اصلا دوست ندارم همچین سو برداشتی بشه من آهنگ "خواب"چاوشی و "تو فکر میرم" جز Most Player گوشی منه... کلمه ی حاجت رو حذف می کنم ک سو برداشت نشه

ولی حالا ک به اینجا رسید دوست نداشتم اینو بگم بدت نیاد ولی رفتارت دقیقا مثه رفتار سینوسی اَدمین های هواداری محسن یگانه ست... انتظار از هرکسی داشتم الا خودت ک بیای موضع بگیری
محسن چاووشی اسمی از کسی نبرد شکوه و گلایه ش رو از برگزاری کنسرت ها گفت... ولی تا کید میکنم فقط به خاطر سکوت سکوت سکوتی که همیشه داره با کوچک ترین حرف بزرگترین مسئله ازش میسازن و متاسفانه دقیقا کپی همونا رفتار کردی...
متاسفانه آخر این رفتار سینوسی منجر شدن به بدترین فحش ها و بد و بیراه ها تو پیج چاووشی و چاوشی هم مجبور شد تمام پست ها رو حذف کنه... آخرشم با افتخار گفتن اِ چاووشی کم آورد(منظورم شما نبودا)

سوالم اینه خودتی و خودت، اگه یگانه میگفت کنسرت های امروزی بیشت تر به جنگ شادی شباهت داره عکس العمل خودت چی بود! اگه یکی بگه جوون های مروزی تنبل آماده خور هستن باید مخاطب این حرف کل جامعه باشه!!!! نمیدونم تو چه قالبی مثال بزنم که متوجه منظورم بشی

یه جمله ای ک مخاطبش فرد خاصی نبود رو سوق دادن به افراد خاص مد نظرشون... یه مسئله ای که کاملا مشخص
موسیقی تلفیقی برای معرفی سبک سنتی تاثیر گذارتره ،،شد توهین به هویت موسیقی... ینی تلفیقی که همایون ارائه داد نگرفت! همه گیر نشد!!
نظراتو بخون تو پست مصاحبه،، محسن چاووشی شد کسی ک توهین کرده به هویت موسیقی بخاطر اینکه گفت سنتی کشش نداره!! آیا سبک سکون و بی تحرک تکراری سنتی مخاطب جدید اضافه کرد یا سبک تلفیقی همایون؟

کنسرت ها بیشتر به جنگ شادی شباهت دارن شد توهین به نفر خاص ینی یگانه و فرزین(خب تنها هواداریی که موضع گرفتن همین دو خواننده بودن) جالب اینجاست که دو هواداری ک بیشتر از همه به همدیگه نزدیکن حالا فرزین کمتر
اگه خودت رو جز مخاطب چاووشی میدونستی حتما پست اینستاگرامش رو میخوندی که چاووشی توضیح داده ... قصد ندارم بت بسازم از چاووشی و کورکورانه دفاع کنم

خواهشا تایید شود مرسی

183.153.229.140
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 09:55
Mehdi Mika

ببین رفیق! من جوابیه ننوشتم واست! فقط منظورتو خواستم واضح بگی! البته تو همون کامنت اولتم تقریبا واضح گفتی! وقتی جمله اولت اینه که آلبوم اول تکرار مکررات بود دومیشم حاجت به بیان نیست دیگه سخت نیست تفسیر این که منظورت چیه
از این بحث بگذریم
من نمیدونم چرا انقد حساس شدین به کامنت من! آقا جان من با اصل حرف چاووشی موافقم اما با نحوه بیانش به هیچ عنوان! ایشون باید پخته تر اظهار نظر کنن! نمیتونستن بگن اکثر کنسرت های ما شبیه جنگ شادی هستن؟! آقا قبول کن وقتی ایشون که خودش کنسرت نمیذاره اینجوری نظر میده سوتفاهم میشه که انگار داره سایرین رو مسخره میکنه هر چند که ایشون منظورشون این نبوده باشه! فقط من نبودم که اینطوری برداشت کردم! به جز طرفدارای چاوشی تقریبا همه باهاش مخالفت کردن! شمام یه خرده منطقی به مسائل نگاه کن نه فقط تو فاز طرفداری
اینکه تو اینستای چاووشی چه اتفاقی میفته جاش اینجا نیست! تو همین یه ماه گذشته چندین بار پیش اومده که چنتا از طرفدارای چاووشی اومدن تو پیج یگانه توهین کردن و... ما که نمیتونیم این رفتارهارو تعمیم بدیم به کل هوادارا یا به اون خواننده
اتفاقا طرفدارای یگانه همیشه خیلی محجوب بودن! تو همین مواردی که میگم کوچکترین توهینی به چاووشی نشد که اگه برعکسش اتفاق می افتاد مطمئنم قضیه فرق میکرد
حرف من خیلی ساده بود! اگه از یگانه و فرزین نام بردم به این خاطر بود که بگم میشه تو همین ایرانم کنسرت خوب اجرا کرد!
همه اونایی که منو میشناسن از جمله خودت میدونن که همیشه از چاووشی هم حمایت کردم و همیشه هم گفتم کسی حق نداره به خاطر کنسرت نذاشتنش ببرتش زیر سوال! هیچ دلیلی هم نمیبینم که بخوام امثال چاووشی رو تخریب کنم
ولی ظاهرا از نظر شما هر چی که محسن خان چاووشی بفرماین صد در صد درسته و هیچکسم حق نداره کوچکترین انتقادی به ایشون بکنه!! بت درست کردن همینه دیگه
اما داداشم! من مدلم این نیست! اگه فکر کنم یه کاری اشتباه انجام شده بدون اینکه در نظر بگیرم شخص مورد نظر کی هست قطعا ازش انتقاد میکنم و اصلا تبعات بعدیش برام مهم نیست
یا علی

9.215.84.118
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 11:57
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

مرسی اینجور ک تو میگی ما دروغگوییم ... هرجور ک دوست داشتی برداشت کن و قضاوت کن
ما حساس نشدیم رو کامنتات. شماها حساس شدید به یه نقد همیشگی، منتها چون لحن عوض شده تو بوق کرنا کردید که تو این پست ک مربوط به حرف محسن راجع موسیقی تلفیقی و کشش موسیقی سنتی بود بحث کنسرت ها رو پیش آوردید... فقط دو قشر خواننده توهین کردن یکی هوادارای فرزین دومی هواداری محجوب یگانه ... سرمون رو نکردیم تو لاک هواداری و تعصب. قضیه حباب هم همین بود یه عده ادمین جوگیر ربطش دادن به چاووشی ک یگانه منکرش شد. حالا چاووشی میگه من منظورم شخص خاصی نیست باز ربطش میدن به اون اشخاصی ک دوست دارن...
امیدوارم ک نظر خودت باشه نه نشات گرفته از تاثیرپذیری از نظرات ادمین های جوگیرِ هواداری...

210.212.33.164
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 12:37
Mehdi Mika

مشکل اصلی اینه که متاسفانه شما مباحث رو داری شخصی میکنی! اصلا من به یگانه کاری ندارم!! بحث من سر اظهار نظر چاووشی هستش! اصلا اگه یگانه هم مثل چاووشی کنسرت نمیذاشت باز من به این اظهار نظر ایشون انتقاد میکردم!هیچ فرقی برام نمیکرد!حالا میخوای باور کن میخوای نکن
این ادمین هایی که میگی رو خداوکیلی نمیدونم کی هستن و کجا هستن!!وقت و حوصلشم ندارم که بخوام برم تو پیج های هواداری ببینم کی چی گفته! من یه ادمین میشناسم اونم آرش حسینی مدیر وبلاگ و رفیق فابریک محسن که هیچوقت به یاد ندارم کوچکترین بی احترامی به چاووشی کرده باشه! حتی این قضیه حباب رو هم تو همین مدت اخیر فهمیدم که چه جریاناتی مضحکی واسش درست کردن
من همیشه نظر واقعیه خودمو میگم و کاری ندارم بقیه باهام مخالفن یا موافقن! انقدم برای شعور خودم ارزش قائل هستم که تحت تاثیر حرف کسی نظر ندم! اما ظاهرا این ادمین هایی که میگی رو خودت تاثیر خیلی بدی گذاشتن که انقد واست مهم شدن و هی اسمشونو میکشی وسط

44.182.7.31
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

تا حدودي موافق تا حدودي نه.مثلا موسيقي تلفيقي تا حدودي تونسته نسل مارو با موسيقي سنتي آشتي بده.اما اشكال كار چيه كه نسل ما با موسيقي سنتي يا كلاسيك ايراني بيگانه شدن؟! اين ريشه در سياست صدا و سيما و ارشاد مملكت داره...?

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

حقیقت ها رو باید گفت تا به جامعه موسیقی کمک بشه.محسن چاوشی و بهروز صفاریان بی پرده حرفاشونو میزنن و این خوبه.باید به احترامشون کلاه از سر برداشت!

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

هرچی میگه درسته

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

مصاحبه اش یه کلاس درس بود واقعا، و تمام واقعیت رو همیشه بهروز صفاریان با شهامت میگه چون برای پول موسیقی کار نمیکنه و هدف چیز دیگه است، برخلاف موزیسین های حال حاضر که برا پول حاضرند تن به ساخت هر نوع موسیقی بی کیفیت و تکراری بدهند و جای گوش کردنشون هم تو پارتی و کلابه نه مارکت موسیقی

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

هر کسی باید در درس و سطحی که تحصیلاتش رو داره نظر بده و الا هر کسی برای خودش بهترینه

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

فلک به مردم نادان دهد زمام مراد / تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس است

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

کاش میشد یه جا این اساتید رپ و پاپ زنده بخونن و یه خواننده سنتی هم بخونه تا معلوم شه چی به چیه :-)

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 03:44
Saman (UK)in Iran

آخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
جانا سخن از زبان ما میگویی!
موزیک پاپ نابوده!
با احترام به صفاریان خلاق و زحمت کش...

117.193.159.115
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:58
mohsen 5678

کاری نداره شما برو اوج اهنگ چرا رفتیو توی کنسرت همایون گوش بده..........
بعدشم برو رپ گوش بده اون وقت عیار اجرای زنده میاد دستت........
اسم اساتید رو نبردم چون قابله قیاس نیست.....

193.243.45.66
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

پاپ باید عامه پسند باشه! وگرنه اسمش پاپ نیست

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

واقعیتهای جامعه در اشعارما هست اما در لفافه گفته میشه نه مثل رپ که آدمو عصبی و پرخاشگر کنه. همه اینروزا داغونن ببینین

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

دید ایشون نسبت به مخاطب موسیقی اشتباهه. کلا موسیقی سنتی و پاپ رو نمیشه با هم مقایسه کرد و از طرفی پاپ ایرانی هم بهرحال ریشه از همین موسیقی ایرانی میگیره.

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

آخه جالب اینجاست که هم آقای چاوشی و هم آقای صفاریان شاهدشون دو آلبوم آخر همایون شجریان که از شکل و قالب سنتی دور شده!! ولی باید دقت کنند که همایون فرم خواندنش عوض شده ولی هنوز هم که هست گام ها و نوع خواندنش پایبند به دستگاههای اصیل موسیقی ایرانی

ولی با این نکته که در هر دو جامعه افرادی که به موسیقی کلاسیک علاقه دارند هرچند کمه ولی خیلی پابقرص و محکم ایستادند پشت هنرمندان سنتی کار

تووی غرب هم نسبت موسیقی تمام کلاسیک به پاپ و راک و رپ تقریباً شبیه خط سیر تووی ایرانه!

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

اى خدااااااا ما با چه عتيقه هايى شديم يك جامعه اونم چى جامعه هنرى... اين اقايون همون بهتره با اف ال استديو مشغول باشند ?

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:21
ناشناس

وقتی اسم اف ال استدیو رو اوردی فهمیدم اصلا بهروزو نمیشناسی!

164.144.113.228
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

ایشون ...با هر کی کارکنه فقط از همون تعریف میکنه.زیاد جدیش نگیرین

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

حرف دل من

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

nazaresho ghabol daram...safariyan kolan karesh doroste:)

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

موسیقی اصیل قابل مقایسه با هیچ سبک از موسیقی نیست پاپ که خوبه حتی موسیقی کلاسیک اروپا هم در مقابل اصیل ایرانی چیز ناچیزی است

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

بس کنید این تعصبهای بیخود رو،تمام کشور های پیشرفته تو تمام زمینه ها پیشرف دارن بخاطر اینه که تعصب کر و کورانه کنار گذاشتن حالا ما موسیقی سنتی ما با این همه پتانسیل،از ۳۰سال پیش تا حالا همونگونه اجرا میشه،بابا باید طبق نیاز مردم پیش رفت باید ذائقه سازی کرد بابا،دست از تعصب کور کورانه بردارید بزارید موسیقی سنتی پیشرفت کنه بابا،اه.موسیقی سنتی ما شده مثل طراحی ماشین ایران،مثلا پراید ۲۰سال پیش با همین شمایل ت ولید میشد بعد ۲۰سال هم همینطوره بلکه ضعیف تر،حالا خودروساز کشور دیگرو ببینید سال ب سال تغییر درست و بجا دارن،همین روال تو موسیقی سنتی ماهم هست،وعلتش اینه که ما تعصب داریم و قانعیم از رو بی سوادیمون،و موزیسین هامونو وادار به ساختار جدید نکردیم..

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 03:46
Saman (UK)in Iran

والا ادل جان!من که موسیقی روز دنیا رو پیگیرم جرات زدن همچین حرفی رو ندارم!
موسیقی سنتی ایران هنوز هزار توی عمیقش برای این نسل کشف نشده که لازم باشه خودشو به روز کنه بهتره شما خودتونو با اون هماهنگ کنین!!

38.17.248.227
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

پرفروشترین کتاب درامریکا مثنوی معنوی مولاناست. اونها بسیاربه موسیقی اصیل ایرانی علاقه دارن. ازفرانسه برای شرکت درکنسرت استادشجریان میان. این ماهستیم که گمان میکنیم موسیقیمون کهنه شده. چون اساسا ماایرانیها خودمونو گم کردیم. شیفتهٔ اوناهستیم. اوپرا در غرب به ذلت موسیقی ایران درهمین مملکت نیست واین تقصیرماست که براحتی موسیقی وطمون رو زیرسوال میبریم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:41

تعصب تو فرهنگ لغت یعنی کوتاه فکر،پس دست ازاین تعصبا بردارید،موسیقی سنتی از پتانسیل فوق العاده قوی تری برخورداره. به این چیزای کم قانع نباشید لطفا،من با صفاریان و چاوشی موافقم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:45

بهر حال من با ادمای گنده موسیقی پاپ برخورد داستم به جان خودم، انقدر که از بهروز تعریف و پیروی میکنن تو سبک کار از کسی نمیکنند و من میسوزم اینا رو میبینم اما یک مشت هوادار یا موزیسین های دی جی پارتی میان تخریب یا خلاف واقع میگن، صفاریان وزنه سنگینیه عزیز جاان، حداقل ارشیو برنامه ساعت ۲۵ رو ببینید، هرکی اومده تو حرفاش بهروز رو تنه موسیقی پاپ یا تعریف کرده

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:38
ناشناس

کاملا درسته

202.191.147.191
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:49
mohsen 5678

بله درسته حرفتون ولی سوادشون دربرابر استاد شجریان استاد ناظری فردین خلعتبری و...........
هیچ حرفی برای گفتن نداره.........

167.209.227.134
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:45

موسیقی سنتی به پاپ چنگ میزنه که دیده بشه؟آخه تو کجا بودی وقتی موسیقی سنتی بوجود اومد و پاپ هنوز اصلاً وجود نداشت.شما اگه یه ذره سواد موسیقی داشتی می فهمیدی که پاپ اصلاً موسیقی نیست.هجویاتِ.دیگه چه برسه به رپ که داره گند میزنه به سلیقه ی موسیقایی مردم.واقعاً متاسفم که امثال اینها مثل موریانه افتادن به تغذیه کردن از موسیقی ایران

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 19:56

بهروز صفاریان:
محسن چاوشی به لحاظ تیراژ، تاثیرگذاری و محبوبیت، بزرگترین خواننده ای است که در جامعه وجود دارد.
الان هوادارنماهای سایر خواننده ها سکوت کنن لطفا. اینها که دیگه صحبتهای ما هوادارهای محسن چاوشی نیست که ما رو متهم به تعصب کنید. اینها حرفهای یک کارشناسه.
سکوت لطفا

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:29

متاسفم براي آقاي صفاريان

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:42

همه خواننده هادارن تو همین سالن ها میخونن و مخاطبشونم دارن همه هم راضی ان حالا که چاوشی میخاد بیاد بخونه کل سیستم اجرای زنده ایرانو میخان عوض کنن سالن و صدا ونور مشکلی نداره درسطح خوبیه هنوز دستگاهی اختراع نشده که تو کنسرت همزمان صدای چاوشی رو به صدای تو آلبوماش تبدیل کنه

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:45

منتظر شما و محمد اصفهانی هستیم .

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:46

نیست الان موسیقی پاپ ما تو جهان حرف اول رو میزنه!!!!! آره موسیقی سنتی دیگه عوام پسند نیست و جاش رو به موسیقی عوام پسند یا پاپ داده اما دلیلش بهتر بودن و پیشرفت موسیقی پاپ نیست...دلیلش دور کردن مردم از موسیقی سنتی و هل دادنشون به سمت موسیقی پاپه...اگه کسی هم از اهالی موسیقی سنتی دنبال کارهای پاپ میره دلیلش فقط جذب عوام و شهرت است...ضمنا با دو کلام جان پدر برقصا گفتن کسی با سواد نمیشه......

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:00

محسن چاوشی به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ‌ترین خواننده‌ای است که در جامعه وجود دارد و فکر نمی‌کنم گفتن این مطالب در جهت دیده شدن بیشتر تأثیری برایش داشته باشد.

بهروز صفاریان
----

هدف کل کل های پوچ هواداری نیست,هدف اینه که به خیلی از کسایی که چاوشی رو به باد حرف های بی سرو ته گرفتن ثابت بشه که "سکوت" گاهی وقتا باعث میشه عقده های شخصی تون رو دیگران نفهمن...

لطفا سکوت کنید

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:25

بهروزصفاریان کسی است که اکثر خواننده های مشهور امروزی مدیون اون هستن چون قبل از ارائه کارهاشون در بازار ، کارهاشون رو از فیلتر صفاریان رد کردن . مساله ای که شاید 99% مخاطبین پاپ ندونن .
امیدوارم اون مسابقه ای که وعده اش رو داد برگزار بشه تا خیلی ها بفهمن خواننده شدن خیلی هم الکی نیست و خیلی موارد هست که یک نفر رو تبدیل به خواننده مشهور میکنه .
با تشکر

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 03:52
Saman (UK)in Iran

افرین ولی خواننده های مشهور امروز ما تو این لاینا نیستن!اگه برن همشون مرحله اول اوتن!!
آخه خواننده اول باید فالش نباشه خوببب! :::::::))))))))))))))

213.246.36.125
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:45

من كاري به تاييد صفاريان ندارم
قبلا هم نظرم اين بود كه محسن چاوشي درست ميگه و بهاش موافق بودم
تلفيقي كه محسن ازش حرف ميزنه بايد اجرا بشه مثل البوم سيزده

تشكر از صفاريان بخاطر شفاف سازي
و درود بر محسن چاوشي بزرگ

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 22:29

موسیقی رو اصلا نمیشه اینجوری تقسیم بندی کرد. چه بسا آثار سنتی که فقط سازبندی سنتی داشتند و یا آثاری که در نگاه اول پاپ، اما بشدت متعلق به دستگاههای قدیمی موسیقی ایرانی هستند.

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 23:03

محمد اصفهانی جزو کسانی است که اگر کار خوب و امروزی برایش تولید شود، مردم او را همچنان می‌پذیرند، حتی بیش از سابق
ای ول بهروز جان قدر زر رو زرگر میدونه

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 23:45

استاد موزیسین ایران حرفاش عین واقعیته .
حرفاشو رک و راست و بدون پرده میزنه دمش گرم.
واسه محسن چاووشی عزیز هم ارزوی موفیقت میکنم امیدوارم با بهروز یه البوم ماندگار تولید کنند.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:00

عالی بود مصاحبشون

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 01:24

متاسفانه محسن چاوشي طرفدارايي داره كه بعضي وقتا به ضرر محسن كار ميكنن با انتقادهاي الكي
كه از ديگر خواننده ها ميكنن
بخاطر همين تعداد افرادي كه با چاوشي مخالفت ميكنن زياد شده
هركي يه جوري مياد كه بر عليه چاوشي حرف بزنه من به شخصه برام ثابت شده
به نظرم بهتره با دقت بيشتري كامنت بزاريد قرباني اين ماجرا محسن چاوشي ميشه
اونم بي جهت و فقط بخاطر طرفداراي متعصب ايشون

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:10

اون اول مصاحبه قسمت فانش بود. شاهد فراگیری آلبوم فریدون شدیم.فک کنم شما کلا تو دبی موندین دیگه برنگشتين. یه کم از جسارتتون تو این آلبوم بگید مام بفهمیم بقیه ام که فعلا دستتون تو یه کاسه اس.فقط آلبوم فراتر از الکترونیک و گوش بدی سواد آقایون را کر مشخص میشه.موسیقی سنتی هیچی نداشته باشه خواننده داره.مشکل اصلی پاپ خواننده هاشن .بیشترشون صداشون قابل شنیدن نیست.واسه اعتبار خودتون هم شده از پاپ امروزی دفاع نکنید.اون روضه ها رو هم واسه خودتون نگه دارید.آقایون غزل و اشتباه میخونن دم از مولانا میزنن.پاپ امروز پاپ نیست .ترشی بندريه.چند روز پیش آلبوم راه منو گوش دادم. با روح و روان آدم بازی میکرد.نمیدونم چرا یاد مصاحبه معروف یکی از مهاجرا افتادم.فقط اهنگاي احسان معنای واقعی ترانه پاپه. این موسیقی من درآوردی تلفیقی هم ارزوني خودتون.در حد کارای امین غلامياريه.میگن تلفیق با پاپ مترقبه.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:45
امید آرمین

من داشتم نظرت رو میخوندم به عنوان مثلا یک منتقد...! تا رسیدم به تعریفت از احسان...
به اینجا که رسیدم فهمیدم تو هم از نسل هوادارنماهای پوچ هستی شایدم اجیر شده! تو اصلا در چه حدی هستی اصلا که روی موسیقی بهروز صفاریان نقد میزاری، کسی که همه و لا اقل خواننده محبوبت احسان قبلا از فیلتر ایشون رد شدن و...!
ضمنا ما تو موسیقی سنتی، کارهای روحوضی زیاد شنیدیم پس بهتره به اون سبک زیاد ننازی اخوی

77.172.129.198
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 02:13
mehdei007

واسه من مهم نیست در موردم چه فکری میکنی.اولا اجیر شده خودتي.دومی.زمانی که این آقا میاد همون اول یه جوک میگه.کسی که حرفه آیه این کاره.من دیگه حرفی ندارم.این مصاحبه فقط در جهت منافع این اقاس.من کجا اومدم ایشونو زیر سوال ببرم.اون اول مصاحبه همه چی رو مشخص میکنه.آلبوم عشق یعنی فراگیر شده.? کدوم ترکش. چه ريسکي تو این آلبوم کرده که ما ندیدم.کدوم کارشناس از عاشقانه های احسان دفاع کرد.یا تسویه حساب شخصی با روزبه بود.یا ایراد گیری های بیخود.این تناقضات در ذهن من ایجاد شائبه میکنه. من تا هزار سال دیگم.. عاشق احسانم هر روزم عشقم بهش بیشتر میشه. از تمام کاراشم دفاع میکنم. چون زحمت می کشه.اگه احسان فقط بشینه تو استودیو آلبوم جمع کنه معلوم میشه آدم باسواد و خوش صدا کیه.پاییز تنهایی باید منظورشو بفهمی. این حرفا بو داره از همون میز گرد بو دار بود..در آینده مشخص میشه احسان قدم در چه راهی گذاشته.از این به بعدم فقط میخوام از خواننده مورد علاقم دفاع کنم. میخوام بشم.شبیه سابقم.چون هرچی کوتاه بیای یه عده هوا برشون ميداره.فقط منتظر یه مطلب از احسانم. کارتون فقط تیکه انداختنه. پوچی در آینه که تحرک نداشته باشی. فقط البوماي احسان و با هم نسلانش مقایسه کن همه چی دستگیرت میشه.شما ها خودتون رو دست کم گرفتید.موسیقی رياضيه تابلو نقاشيه.تشخیص خوب و بدش خیلی راحته. چرا نمياي به این مصاحبه گیر بدی. آلبوم پاییز یه شاهکاره از لحاظ انتقال مفهوم بیشتر طرفداراي احسانم دوسش داشتن.
اینک زیر نور افکن اوج شعر من
قصه قصه ی مردی که غرورش را رها نکرد.

199.42.118.94
جمعه 15 خرداد 1394 - 19:00
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

همین راک استار مولانا میخونه که بیشتر از بقیه پاپ خون ها و سنتی خون ها می گیره

ره صد ساله سنتی باز ها رو یه شبه رفت
دوما همایون شجریان یه پاپ تلفیقی میره که خیلی از پاپ خون ها نتونستن هیت این چنینی بسازن پس لدفا حرف پوچ نثار کامنت نکنید

210.91.112.5
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:55

روزی که سلطان محسن کنسرت بزاره دیگه تلویزیون قدیمی ها نمی تونند بیاند ادعای کنسرت خوب کنند و بگن ما چه چه میزنیم :)))))))

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 03:12

خدا رو سپاس(!) که به لطف باران کوثری و تهمورس و همایون چرا رفتی رو همه مردم ایران شنیدند
و فهمیدند چیزی بنام موسیقی سنتی/دستگاهی هم در ایران تولید میشه!
من نمی دونم اگه چرا رفتی پاپه پس چرا هیج خواننده پاپی توانایی اجرای ساده ترین قسمت هاش رو نداره؟!
یعنی ویولا و ویولون و کنترباس و پیانو قبلا در موسیقی سنتی نبودند؟!!
با اضافه شدن گیتار به آلبوم نه فرشته ام نه شیطان آلبوم از سنتی به پاپ تغییر سبک میده؟!!!

حتما اگه جناب صفاریان(که خیلی ازشون انتظار داشتم) آلبوم های خوانندگان ایرانی مثل علیرضا قربانی همایون شجریان وحید تاج محمد معتمدی و ... رو بشنوند نظرشون درباره تکراری بودن این سبک عوض میشه هتا(حتی) بیشتر آلبوم های استاد شجریان هم نوآورانه است

اگه آواز خوندن به تکرار رسیدن سبک رو نشون میده موسیقی پاپ کلا تکراریه ...
دز ضمن جیزی که معلومه تنظیم کنندگان پاپ در این جند سال گذشته شدیدا از سازهای موسیقی ملی مثل سنتور تار سه تار کمانچه عود و ... در جهت نوآوری و تغییر سبک استفاده کردند و اونها دارند به موسیقی ملی چنگ می زنند ...

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:46
مصطفی عظیمی

درود بر جناب بیات عزیز!
پیشنهاد میکنم که دوستان عزیزی که ادعای کلیشه ای بودن موسیقی اصیل رو دارن؛این آلبومها رو گوش کنن:

بوی باران؛گنبد مینا و جان عشاق؛دود عود از استاد محمد رضا شجریان
یادگار دوست و مولویه از استاد شهرام ناظری
شهر خاموش از استاد کیهان کلهر
نه فرشته ام ... و با ستاره ها از همایون شجریان
حریق خزان و هم آواز پرستوهای آه از علیرضا قربانی
پنهان چو دل از حمید رضا نوربخش...
و صدها آلبوم جاودانه ی دیگر که لذت شنیدن اونها؛روح انسانو بی نیاز از هر اثر موسیقایی دیگر میکنه!
ای کاش قدر داشته هامون رو بیشتر بدونیم و با ژست گرفتنهای روشن فکرانه سعی در تمسخر و تخریب ریشه هامون نکنیم!

43.11.60.27
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 03:56

ولی خدایی عشق یعنی هیته سال هستوبچه هاومن که از همه جای دنیا و ایران توی عید جمع شده بودن دور هم 80 درصد دوست داشتن...!فکر کن از امریکا پسر دایی توی گوشیش مرطب میشنید باقی هم همینطور...
حلقه مفقوده امروزه موزیک پاپ احساس حقیقی بر اساس تکنیک درست و پخته...

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 14:01
mohsen 5678

کامنتاتونو که میخوندم درمورد موسیقی سنتی متوجه شدم که چقدر هم فکریم..........

158.34.234.101
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 04:44
Saman (UK)in Iran

زنده باد محسن جان
اشکال این نسل اینه که از هیچی اطلاع ندارن ی سری پاپ بی محتوا شده خوراکشون راجع به عالمو ادمم نظر میدن خب نکنیدبابا اقلا یکم موزیک دنیارو گوش کنید اگه واسه سنتیه خودمونم کشش ندارین خب اینجوری اقلا به موزیک پاپ داغونه تقلیدی نمیگید موزیک!
والا اعصاب ادمو خورد میکنن ادم جاو دنیا خجالت میکشه بگه مام موزیک داریم با این وضعه بقرنج!
شاد باشی محسن جان...

213.96.49.40
جمعه 15 خرداد 1394 - 00:25
mohsen 5678

اینا اگه یک بار بدون تعصب صدای یک خوااننده ی در جه سوم سنتی رو هم گوش بدن اون وقت میفهمن اینایی که میگن سلطان و اسطوره جلوی اون خواننده درجه سومه باید لونگ بندازه.......
شماهم شاد باشی.....

131.101.53.76
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 09:23

انصافافريدون بااین نصدایی ک سوپر صدای هیچ نیازی ب صفاریان نداره.....صفارياني ک تنظیم درست از دستش در رفته.
فریدون بدون این آقا شاهکارايي مثله :از تو دورم و سلام رو خونده پس معلومه اگه بخواد میتونه.
ولی این آقا بی فریدون چ کار درستی تا حالا زده?
مطمئنم البوم چاوشي هم فقط تبلیغ خواهد بود؛چاوشی ب چیزی ب اسم صدا و قدرت اجرا نیاز داره ن بهروز صفاریان ک یک تنظیم کننده منسوخه.
اشتباه صفاریان اینه ک به خاطر موج سازی طرفدار های چاوشی تو فضای مجازي خیال کرده خبری هست...صفاریان غلط فکر بکنه کدوم کار چاوشی رو میشه ده یال دیگه گوش داد?
کسایی ک میگن امثال:چاوشي و بگانه؛جهانبخش و پاساژی...ججلیلی؛خزانها و علیزاده و......هزار تای دیگه خواننده هستن و دنبالشون ميرن همین جوانا هایی هستن ک تو جامعه ای زندگی کردنه ک بهشون گفتنه "موسیقی خرامه".
بعدم اجازه نفس کشیدن به موسیقی درست رو ندادن......نتیجه این دوره جوان هایی هست ک بجای دل بستن به موسیقی سراسر روح دار و عمیق ایرانی ؛سوپر استارسون امثال چاوشی شده؛حتی قدرت درک موسیقی پاپ رو هم ندارن.
آلبوم عشق یعنی.... دو تا نقطه ضعف داشت؛تنظیم های دم دستی صفاریان و نداشتن شعر های اجتماعی و عاشقانه عمیق و کمی پیچیده تر.....
مطمئنم بی صفاریان هم آلبوم بعدی فریدون این جنتلمن موسیقی ایران ک فریب و دروغ تو کارش نیس شاهکار خواهد بود ....کسی ک با فضای مجازی خواننده نیست چون احساس و تکنیک و قدرت اجرا و صدا داره خواننده س.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 14:04
mohsen 5678

کاملا باهاتون موافقم اتفاقا چند هفته پیش سالگرد افتضاح دروازه های دنیای ایشون وجناب خواجه امیری و جناب بمانی بود..........بزرگان موسیقی پاپ.......اره سنتی ضعیفه که شما اینجوری گند میزنی....

216.20.82.17
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:28
مصطفی عظیمی

امیر عزیز در خوب بودن فریدون هیچ بحثی نیست و بی شک اگه آلبوم جدید رو با وقت بیشتر و در کنار استاد کاکایی و رسول یونان بسازه؛بدون تردید شاهکار خواهد شد.بهروز صفاریان تنظیم کننده ی قابل احترامیست که دلیل افت این روزهاشون پرکاریه.معضلی که گریبان افرادی نظیر بهنام ابطحی؛مجید رضازاده؛پدرام کشتکار و در مقطعی سیروان رو گرفت و این روزا بهروز صفاریان داره در این مسیر حرکت میکنه.
ترانه های ضعیف عشق یعنی هم بخاطر انتخابهای ضعیف فریدونن که صفاریان نقشی تو اونها نداشته.
بهروز صفاریان هم از ارزش فریدون و تواناییهاش بخوبی آگاهه و هر وقت قصد ساخت کاری متفاوت رو داشته از فریدون کمک گرفته چرا که یه فاکتور مهم برای شنیده شدن اون کار قدرت اجرای خوانندست.نمونه ی این همکاری قطعاتی نظیر داری میری تو وخیام از آلبوم شبح و قطعه ی نیستی که جدیدا منتشر شد.

251.100.113.26
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:08

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روز‌ها اگر در خیابان قدم بزنید صدایی که بیش از همه از ماشین‌های در حال تردد شنیده می‌شود، صدای محسن یگانه است. اما نه آهنگ‌های آشنای او؛ بلکه قطعه‌هایی از تازه‌ترین آلبومش.

تقریبا یک هفته از انتشار آخرین اثر محسن یگانه با عنوان «نگاه» می‌گذرد. این اثر از یک طرف با فروش خوبی از سوی علاقه مندان به موسیقی مواجه شده و از طرف دیگر برخی‌ها به این آلبوم ایرادهایی وارد می‌کنند. این دسته دوم آلبوم «نگاه» را با دیگر آثار محسن یگانه مقایسه می‌کنند و معتقدند یگانه در اثر تازه‌اش حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته است.

با این حال آلبوم «نگاه» با تیراژ اولیه 300 هزار نسخه در بازار منتشر شده و با فروش خوبی هم مواجه شده است. در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های فرهنگی که آلبوم محسن یگانه را می‌فروشند؛ به شرکت «پخش دنیای هنر» نسخه‌های بیشتری از این آلبوم را سفارش مجدد داده‌اند؛ چرا که آنچه در ابتدا از شرکت گرفته‌اند به فروش رفته است.

این یعنی آلبوم «نگاه» در اصطلاح reorder شده است. البته نباید این واژه reorder را با بازنشر اشتباه گرفت.
reorder به این معناست که برخی از فروشگاه‌هایی که آلبوم را می‌فروشند اعلام می‌کنند که کلیه نسخه‌هایشان به فروش رسیده و تقاضای نسخه‌های بیشتری دارند. اما در مقابل بازنشر یک آلبوم به این معناست که از تیراژ اولیه آلبوم در حدود 80 درصدش به فروش برسد. در این حالت آلبوم به مرحله بازنشر می‌رسد.
در ایران اغلب آلبوم‌های موسیقی پاپ reorder می‌شوند.

تا کنون در تاریخ موسیقی ایران تنها آلبومی که سه بار بازنشر شده، آلبوم «حباب» با صدای محسن یگانه بوده است. این آلبوم را شرکت هنر اول منتشر کرد.

در حال حاضر تنها یک هفته از انتشار آخرین اثر محسن یگانه می‌گذرد و این آلبوم این روز‌ها هم به خوبی به فروش می‌رسد و با استقبال علاقه مندانِ یگانه روبه رو شده است.

برخی هم منتظرند تا چند هفته از انتشار آلبوم محسن یگانه بگذرد و سپس آمار فروش این آلبوم را با آخرین اثر محسن چاووشی «پاروی بی‌قایق» مقایسه کنند. شاید آلبوم «نگاه» بتواند از نظر میزان فروش، «پاروی بی‌قایق» را کنار بزند.

آلبوم «نگاه» در دو بسته بندی متفاوت ارائه شده است. یک بسته بندی به صورت «دی جی پک» که قیمتش 5 هزار تومان است و یک بسته بندی هم به صورت معمولی که قیمتش 4 هزار تومان است. در بسته بندی دی جی پک دفترچه‌ای قرار دارد که اشعار و توضیحاتی درباره آلبوم برای مخاطبان ارائه شده است.

تبلیغات آلبوم «نگاه» به گونه‌ای بوده که برایش پوسترهایی ویژه چاپ شده و استندهایی برای قرار دادن جلوی فروشگاه‌ها هم منتشر شده است.

چاووشیا به این نکته دقت کنین:
تا کنون در تاریخ موسیقی ایران تنها آلبومی که سه بار بازنشر شده، آلبوم «حباب» با صدای محسن یگانه بوده است.

تا الان بیشترین فروش آلوم مربوط به یگانه است.پس نبینم دروغ بافی کنین

یعنی یگانه دست نیافتنیتر از چیزی است که فکر کنین

ناراحت نشین.خب همه که نابغه نمیشن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 14:46
علی-طرفدار آقای خاص

اگه چاوشیو کلا حذف کنیم....یعنی محسن یگانه از شادمهر هم بیشتر فروش داشته؟؟؟نه بابا؟شادمهر فک کنم 7میلیون بود اگه اشتباه نکرده باشم و یگانه هم جلو زدش.
تبریک به هوادارای یگانه...فانتزی های جالبی دارید....هه
هر وقت تو کم تر از یه روز آلبوم یگانه نیم میلیون به فروش رفت و به تیراژ دوم رسید من به شما حق میدم.
البته باید در نظر گرفته بشه که وقتی به تیراژ بعدی میرسه چقدر فروش رفته.فروش مهمه عمویی
در ضمن نگاه مال سال جاری هستش ولی پاروی بی قایق مال سال قبل...مقایسه کردنشون خنده داره.

160.19.202.9
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 16:20
amirsa

بله هیچکس محسن یگانه نمیشه!
البته ترانه های البوم پاروی بی قایق(مخصوصا دزیره) چاووشی عالی بودن ولی من شخصا تو مقایسه ی صدای یگانه و چاووشی یگانرو ترجیح میدم تنها مشکلم با چاووشی صداشه که اونم به سلیقه ی خودم برمیگرده!

252.246.115.74
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 17:55
ناشناس

من نه طرفدار یگانم و نه هیچ خواننده دیگه.ولی صداشو خیلی دوست دارم
هدفمم قیاس کردن سال گذشته و امسال نبوده فقط خواستم بقیه بودن پرفروشترین آلبوم کشور حباب یگانه است تا الان و بیخودی چاووشیا دروغ سر هم نبافن
اینکه شادمهر چند میلیون فروش کرده واسم مهم نیست چون هیچ منبع داخلی تایید نکردن که حرفشون صحت داره یا نه و اینکه شادمهر یک کلمه بنویسه 7 میلیون فروش رفته واسم مثل جوک میمونه.
کلا یاد گرفتم حرفی رو بدون مدرک قانونی نه باور کنم و نه ترویج کنم

قصد تخریب نه خود چاووشی رو دارم ونه هیچ خواننده دیگه ای رو ولی حقیقت برملا میشه

170.189.56.78
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 18:20
ناشناس

هیچوقت فروش البومتوم به پاروی بی قایق نخواهد رسید
به قول خودتون جاستیا
نبینم اینجا تبلیغ کنید خوانندتون رو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این متن هم نوشته ((شاید آلبوم «نگاه» بتواند از نظر میزان فروش، «پاروی بی‌قایق» را کنار بزند.))
شایددددددددددددددددددددددد که من فکر نمیکنم بتونه

11.83.207.192
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 20:44
حسن عاشق چاوشی

عزیزم رفتی یه مطلبی گذاشتی که سراسر خنده است عزیزم !

نمیدونم کدوم طرفدار یگانه اینو نوشته ولی به شدت ناشیانه عمل کرده
برو از بزرگترات بپرس بهت میگن جریان چیه !

فقط این یه تیکه اخرش بود
((تا کنون در تاریخ موسیقی ایران تنها آلبومی که سه بار بازنشر شده، آلبوم «حباب» با صدای محسن ))

تاریخ موسیقی ایران ؟؟؟ :))
تو همین یه تیکه رو ببین تا تهش رو بخون

عزیز بیشترین فروش البوم مال شادمهرِ اونم با اخـــــــتـــــــــــــــــــــــــــــــــــلاف!
و در سالهای اخیر هم که یکه تاز این رقابت محسن چاوشیِ
تیراژ اول البومش 500 هزار نسخه بوده که در یک روز به فروش رسیده ! دقت کن یک روز
در البوم سیزده تو دو روز رفت تیراز دوم تو این البوم تو یه روز !
تیراژ دیگران خیلی کمترِ از جمله یگانه! مثلا به حدود نصفش که اینجا نوشته 300 هزارتا!

هر چیزی رو دیدی نزار اینجا تبلیغات معکوس میکنی واسه خوانندت
تایید

135.47.122.24
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 01:16
علی-طرفدار آقای خاص

اینکه حقیقت برملا میشه شکی نیست.
خب من یه بی خبر از حقیقتم و میخوام حقیقتو بدونم.میشه فروش آلبوم حباب یگانه رو بهم بگی؟؟؟؟؟؟؟چقدر فروش داشت؟

45.12.56.43
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 10:45
چنگیز

بابا تو دیگه کی هستی

خبر گزاری تسنیم ک جایگاهش معلومه
پس صحت اخبارشم معلومه
والا ما ک نشنیدیم همه گیر بشه
تهیه کننده و خود یگانه هم حرفی از به تیراژ دوم رفتن دوم آلبوم نزدن
چنگیزززززززززززززززززززززززززززززززز میاد واسه فتح

42.49.176.110
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:36

صحبت های آقای صفاریان در مورد موسیقی سنتی کاملا از بی اطلاعیشون از جریان موسیقی سنتی در سالهای اخیر نشئت میگیره. کاملا مشخصه ایشون کوچکترین پیگیری نسبت به موسیقی سنتی امروز ما ندارن ندارن. چیزی که خودشون تو همین مصاحبه هم بهش اعتراف کردن: " من همه قطعات آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» همایون شجریان را نشنیده‌ام. اما آن قطعه «چرا رفتی» که ویدئویش منتشر شد را شنیده‌ام!!! "
مگه میشه یه نفر کارهای آهنگسازای جوونی که امروز تو موسیقی سنتی فعالیت میکنن رو شنیده باشه و بگه موسیقی سنتی در جا میزنه!!
مگه میشه کسی آهنگ های علی قمصری و برادران پور ناظری و مهیار علیزاده و فردین خلعتبری و... شنیده باشه و بگه موسیقی سنتی هیچ نو آوری توش نیست و هنوز مثل سی سال پیش اجرا میشه و پیشرفت نکرده!!!
کاش مصاحبه کننده ی محترم از ایشون میپرسید شما اصلا علی قمصری رو میشناسید که با این اطمینان و غرور درباره موسیقی سنتی روز صحبت میکنید؟؟

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 10:49

ایول به بهروز صفاریان

هر حقيقت از سه مرحله مي گذرد: اول مورد تمسخر قرار مي گيرد. دوم به شدت با آن مخالفت مي شود و سوم به عنوان يك امر بديهي مورد

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 11:43

واقعا اون تشبیهی که درباره ی تلویزیون کرده عالیه
وقتی کنسرت محسن چاوشی با رهبر ارکستیه بهروز صفاریان برگزار بشه اون موقع هست که فرقش با بقیه کنسرت ها معلوم میشه
امیدوارم بهروز تو این استعدادیابی سطح ملی و فراملی موفق بتاشه
چنگیز هم که خودتون میدونید ---> بزودی

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

استادصفاریان اونقدر مرام و درک هنری داره که هنر و کارنامه هنریش خیلی واسش مهمتره! هرکسی جای اون بود بعد دوتا آلبوم که معروف شده بود حتما کلی پول از این سابقه و اسم و رسمش در می آورد اما ایشون نه تنها این کارو نکردن بلکه همیشه حامی هنرمندان موسیقی پاپ بودن و هستن! اگه حرفا و پافشاریهای ایشون در متقاعد کردن مدیران وقت موسیقی نبود الان بعید میدونم فضای موسیقی به این شکل میشد! هرکسی براحتی داره کار میکنه و جو موسیقی کلی درآمد زا شده واسه خیلی از جوونا..

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

چقد خوبه که کمی منصفانه تر در مورد افرادی همچون استادصفاریان قضاوت کنیم.. استاد صفاریان به هیچ جایی وصل نیست که بخواد بترسه و حرفشو بخاطر منافع شخصیش یا وصل بودن به گروه یا جایی، سانسور کنه! ایشون تنها کسی هستن که توی ایران موندن و نهال نوپای موسیقی پاپ رو به اینجا رسوندن! بجایی که الان خیلیا براحتی دارن کار میکنن و هستن! این کار کردنشونو مدیون استاد صفاریان

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

هرکسی توانایی درک موسیقی سنتی رو نداره اگر میتونستن درک کنن دیگه جای این بحث ها نبود، درضمن هرکسی سلیقه ای داره، خواهشا سلیقه هاتونو تحمیل نکنید!!!!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

این که بخوایم با یک سبک یه سبک دیگه ای از موسیقی رو به کوبیم کاملا غلطه.اما راجع به تغییر گفتید بنظر من تغییری که روی اصول باشه و آگاهانه میتونه به بیشتر دیده شدن یه سبک موزیک-چه پاپ چه سنتی- کمک کنه. قرار نیست که موسیقی ما هرچیزی که بود از قبل کاملا همونجور پیش بره...موسیقی برای مردمه و باید با توجه به زمانش جلو بیاد و هم بتونه سلیقه بسازه -مثلا موزیک رپ برای جامعه سلیقه ساخت وگرنه تا ده سال پیش کسی نمیدونست رپ چی هست که البته جریان رپ میتونست هدفمند پیش بره که کوتاهی شد-و هم از سلیقه مردم تاثیر بگیره و این مرز باید توسط هنرمند حفظ بشه بنظرم اگه توی موزیک سنتی یکم منعطف تر عمل بشه قطعا میتونه هیت بشه مثلا فکر نمی کنم الان کسی باشه که چرا رفتی همایون رو نشنیده باشه... و این که بگیم فلان سبک بده درست نیست...زیبایی موسیقی به همین سبک های متنوع و انعطافیه که داره

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

به نظر میرسه جناب صفاریان قدرت تفکیک یکسری مسائل رو ندارند و بنده خدمت شما عرض میکنم که قطعه " چرا رفتی " و همچنین آلبوم آخر همایون شجریان در فضای موسیقی کلاسیک غرب اجرا شده و نه پاپ که به اشتباه از اون با نام پاپ یاد میکنند

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

من حرفی که لان دارم میزنم اصلاً با آقای صفاریان نیست.چون واقعاً نمیدونم ایشون شامل حرف من میشن یا نه.اما خیلی زشته که یه کسی بدون داشتن ذره ای سواد موسیقی و بدون اینکه بلد باشه حتی یک ساز بزنه بشینه پشت کامپیوتر با صداهای آماده نرم افزار های آهنگسازی یه چیزی سر هم کنه.روشم یه شعر هجو عشق زمینی بخونه که آی فلانی ولم کرد،آی الان من چیکا کنم؟! بعد اینو پخش کنه.متاسفانه الان سبک پاپ در ایران همین وضع رو داره.به خاطر همین میگم این سبک در ایران هجوِ.چون اصلاً موزیسین نیستن کسایی که دارن این کارو انجام میدن.شما هم میتونید اجرای بعدی موسیقی من رو تشریف بیارید حضوری باهم در این باره صحبت می کنیم

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

کاملاً درست ميگن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موسیقی سنتی اسمش روشه دیگه!!!سنتیه!قرار نیست اپدیت و به روز بشه که! همیشه همونی که بود,هست و میمونه و نمیشه با سبکای دیگه مقایسش کرد.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

مسئله اینجاست که کسانی دربارهٔ تغییر موسی اصیل ایرانی نظرمیدن که طرفدارش و شنوندش نیستند ومتوجه تغییراتش نمیشن. درموسیقی اصیل ایرانی از بیش از نیم قرن پیش تاکنون انقلابی رخ داده و همچنان ادامه داره که شاید شماکه خیلی گوش نمیکنیدمتوجه این دگرگونی نشدید.امااینکه هنوزنتونسته سلیقه سازی کنه این بخاطر اینه که موسیقی اصیل هیجان رپ وپاپ رونداره و اشعار در لفافه هستندکه عوام،ارتباط برقرارنمیکنند به دلیل نفهمیدن عمق معانی.هیجنای که بنده وامثال بنده دوست نداریم. پاپ و رپ برای من اعصاب خرد کنه. پس اگر این دو باموسیقی اصیل تلفیق بشن،موسیقی اصیل ایرانی،طرفداران چون منی رو ازدست میده پس این خلاف چیزیه که شمامیخواید

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

این آقا گفته موسیقی سنتی باید به پاپ چنگ بزنه تا شاید دیده بشه،من هم راجع به این حرفشون دارم نظر میدم.وقتی یه کسی که داره پاپ کار می کنه و تا به حال یه کار سنتی هم نداشته میاد به این شکل راجع به موسیقی سنتی نظر میده دیگه نیاز به شناختش نیست و معلومه که از روی چه چیزی نظر داده

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

به نظر من زمان كه بگذره نشون ميده كدوم موسيقى ماندگارتره،موسيقى اى كه روى اصل و اصول و سواد يك موسيقيدان تهيه ميشه خودش بيانگره همه چيز هست،درست مثل موسيقى سنتى و اصيل ايرانى

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

آيا فقط تعدد مخاطب نشانه ايست كيفى براى قضاوت يك اثر هنرى ؟!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

پس با اين شرايط ساسى مانكن و امير تتلو اسطوره ى موسيقى اند و اخراجى ها برترين اثر سينمايى ايران و آقاى گلزار بهترين بازيگر قرن سينماى ما

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

من متوجه نمیشم چرا این ملت برای متجدد بودن میخوان اصالت رو تخریب کنن.در آمریکا در کنار سبک بلوز و سایر سبک های جدید هنوز موسیقی کانتری جایگاه خودش رو داره.اما ما میخوایم با تخریب جلو بریم کلا! دوست عزیزم در چیزی که سوادش رو نداری حکم صادر نکن.شما هیچ اطلاعی از غنی بودن موسیقی اصیل ایران نداری.شما برو واسه تو اف ام آهنگ سازی کن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

یکی از شاهکارهای ایشون آلبوم بیخوابی سعید شهروز بود....

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

مردم در تمام نقاط جهان نه تنها ایران حوصله شنیدن موسیقی پیچیده که به تفکر وادارشون کنه رو ندارن.موسیقی کلاسیک هیچ کشوری به اندازه سایر موسیقی های رایج مخاطب نداره.من اگر خودم رو بخوام تنها به عنوان شنونده معرفی کنم. با صراحت عرض میکنم که من نظم کنونی زندگیم رو مدیون موسیقی صحیحم.اون عزیزی که فرمودند موسیقی اصیل طرفداراش قابل قیاس با پاپ نیست کاملا صحیح گفتن.اما شعار بنده اینه که کمیت بالا هرگز نشان دهنده کیفیت بالا نیست.کار آن است که با رنج و سختی بدست اومده باشه.تو موسیقی کلاسیک ایران ده سال که تو این عرصه فعالیت کنی تازه اول راهی.نور علی خان برومند فقط دوازده سال به یادگیری ردیف مشغول بود.نه مثل خوانندگان و آهنگسازان سبک های به قول دوستان محبوب اخیر که پس از انتشار سه تا آلبوم اسطوره محسوب میشن.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

آخه واقعا موسیقی پاپ هم نداریم،موسیقی پاپ دهه 40 و 50 که امثال واروژان توش کار کردن پاپ بوده،الان که یه مشت نوحه با تم های ترکی و عربی داغون،حتی خواننده های خوب پاپ مثل حامی و نیما مسیحا که جزو خوبای این سبک هستن تو ایران هم ازشون استقبال نمیشه بدلیل درک پایین و مسموم شدن ذایقه شنیداری مردم که اونم ضعف مدیریتی و فرهنگی هست که تو حوزه پخش آثار سطح شنیداری مردم رو تنزل دادن.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

همین آقای صفاریان و محسن از موسیقی سنتی هیچی نمیدونن که این حرف هارو زدند. سنتی یک سبک بی حدو مرز است بر خلاف صحبت های چاوشی.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

اول وضع الان موزیک پاپ رو با اون چیزی که باید باشه تشخیص بدین کافیه،نیاز نیست به حوزه موسیقی اصیل ایرانی وارد بشین و نظر شخصی بدین در موردش.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موسیقی اصیل ما مثل موسیقی کلاسیک غرب هست .پیشرفت خودشو به صورت کامل کرده و سبک پاپ یا رپ در پیش چشم موسیقی اصیل ما یا موسیقی کلاسیک غرب مثل بچه های غرغرویی هستند که هر روز غرغر جدیدی میکنن و زود گذر!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

دوستان عزیز اگر نظر عزیزان رو هم بخونید متوجه میشید چند نفر موافق آقای صفاریان هستند و چند نفر مخالف..... موسیقی اصیل ما هیچ وقت نه افت کرده و نه هوادارنش رو از دست داده، اما موسیقی اصیل سبکی مانند کلاسیک غرب، یعنی هواداران ژانر خودش رو داره و ربطی به از دست دادن هوادار نداره و چنگ به سبکی برای حفظ شدن نمیزنه. درضمن این رو هم بگم این موسیقی سبکی هست که کسانی که حوصله فکر کردن رو ندارن رو موسیقی دنبالش نمیکنند، پس نظر ایشون و هر کسی که از راه میرسه و اظهار فضل میکنه صادق نیست

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

از قدیم میگن دود از کنده بلند میشه!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موزیک پاپ یا رپ نه تنها حریف موسیقی اصیل نیستن بلکه هنوز به کمال خودشون هم نرسیدن و نو پا هستن و هر روز از شاخه ای به شاخه دیگر میپرن و بیشتر شبیه تجارت هستند تا هنر خالص

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

خیلی جالبه . عجب .که موسیقی سنتی باید چنگ بزنه به پاپ و رپ

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

کلا موسیقی کلاسیک و اصیل هر کشور دقیقا مثل زبان اون کشوره.هویته ملته

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

خوشحالم که استاد صفاریان دوباره با حرفای کارشناسانه و نقادانه خود، به نکات مهم و زیرپوستی ای اشاره کردن.. نکاتی که فقط و فقط از دید ریزبین و البته تیزبین موزیسینی که سالهاست عمر و جوانی خودشو در جهت بالا بردن ارزشهای موسیقی پاپ صرف کرده، گفته شده.. گذشت زمان ثابت کرده که حرفای استادصفاریان بعد از چندسال بروز پیدا میکنه! ایشون قدرت آینده نگری فوق العاده ای دارن.. حرفاشون بعد از چندسال بطرز عجیبی حقیقت پیدا میکنه.. این بخاطر هوش موسیقایی سرشار ایشونه و البته مطالعه و آپدیت بودنشون.. ایشون درک بالایی از جامعه و مخاطبان موسیقی دارن.. جامعه شناسی و روانشناسی ایشون همیشه منو به حیرت وا داشته.. چندسال دیگه این مصاحبه، و حرفای استادصفاریان واسه خیلی از مردم قابل هضم خواهد بود.. شک ندارم

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

و ای کاش که به جای واژه موسیقی سنتی از موسیقی اصیل استفاده میکردیم.چون سنت هایی که از گذشته به ما رسیدن همیشه خوب نیستن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

رپ اول بره یه فکری به حال ضعف کلامش بکنه . برو بچه های پاپ هم تو استدیو با نرم افزار اتو تیونشون سرو کله بزنن و سعی کنن فالش نخونن

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

واقعا استاد چاوشی ، حرف هاشون درسته

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

قبل از انتقادای کوبندتون به کلام من خودم پیشاپیش بگم که متعصب نیستم و ساز اول خودم گیتار الکتریک هست. ولی برای تاریخچه مملکتم ارزش قائلم . واینم بگم که موسیقیه کلاسیک چه ایرانی و چه غربی به سر حد کمال رسیدن و رپ و پاپ در پیشگاه اینها مثل بچه هایی غرغرو هستند که هر روز غرغر جدیدی میکنن وحالا حالا ها مونده که به کمال برسن لااقل تو ایران.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

تا زمانی که بزرگان موسیقی زندن آقای محسن چاوشی لازم نکرده که نظرشونو فریاد بزنن و فقط به فکر البوم بعدیشون باشن کافیه????

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

بله که حقیقتو گفته.چاوشی همیشه حقیقتو میگه

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

بابا ٤٠سال دارين سنتي ميخونيد از عشق ميخونيد چاووشي راك ميخونه چاووشي شعراي مولانا رو خوند ولي موزيك سنتي چي.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

الكي نيست ١٠٠سال از كشوراي ديگه عقبيم

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

من قصد بحث کردن با کسیو ندارم.. ایشون حدود هشت سال پیش در برنامه شب شیشه ای راجع به عدم مدیریت موسیقی رپ صحبت کردن.. گفتن اگه مدیریت نشه به جاهایی میرسه که نباید برسه! الان بعد گذشت هشت سال همه میدونن که اوضاع موسیقی رپ چه جوریه.. دیگه کسی نمیتونه جمعش کنه... در ضمن من نظر خودمو گفتم.. موسیقی سلیقیه ایه و بهتره که ب نظرات همدیگه احترام بذاریم.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

اطلاعاتتون اگر پایینه نظر ندید به حضرت عباس قسمتون میدم

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موسیقیه سنتی راجع به همه چیز خونده جوون

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

به قران شما نميدونيد اگه چاووشي كنسرت بزاره ايران منفجر ميشه.حالا شما بريد سنتي عشقي گوش كنيد

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

انسانهای تک بعدی و متعصب تا زمانی که در مملکت ما هستند مشکلی حل نمیشه

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

هنرمند در هر سطحی خالق است ولی باید سطح خودشو بدونه و به اصطلاح عامیانه پاشو از گلیمش درازتر نکنه

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موسیقی دستگاهی یا به عبارتی همون سنتی ما ،پیوند عمیقی با فرهنگ ها و هویت ما داره و تعصب همیشه شکننده و مضحکه و بحث با آدم متعصب مجادلست،چون هیچ گاه حاضر به زیر سوال بردن عقاید خود و پذیرش حقیقت رو ندارند و شاید یکی از دلایل عقب موندگی به قول ایشون!،همین تعصب ناشی از عدم اطلاعات باشه.

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

کسانی که به صدای محمدرضا شجریان گوش میدن نباید با هواداران چاوشی بحث کنند، چون سطح موسیقی اصیل ایرانی با پاپ ما زمین تا آسمان هست..... به فرض جوایز دو سبک رو مقایسه کنیم یا ماندگاری آثار رو میبینیم کدوم جوایز جهانی داره و کدوم نداره. می فهممیم که کدوم ماندگار هست و کدومش اگر خوانندش دو سال متوالی آلبوم نده فراموش میشه..... شما همون سلطان رو گوش بدید و بدونید موسیقی پاپ ما هرگز افتخار آفرین نبوده که می فرمایید موسیقی اصیل باعث شده ما عقب بمونیم، اگر موسیقی اصیل نبود ما الان در کارنامه موسیقی ایران نامزد جایزه گرمی نداشتیم..... با این حال عیسی به دین خود، موسی به دین خود

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

سطح موسیقی اصیل ایران بسیار بالاتر از صحبت های اهالی پاپ است و این مصاحبه ها ذره ای از ارزش های موسیقی اصیل کم نخواهد کرد

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

حرفاشون 100% درسته

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

موافقم

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

چه حرفها !موسیقی سنتی رو اصلن برای چی مقایسه کردن با پاپ اونهم از منظر خودشون ?!!!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

حقیقت تلخ بوده و هست,چاوشی حق را گفت,صفاریان تایید کرد

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

خدایا موسیقی اصیل کشورو با پاپ مقایسه میکنن!!! تعصبات و نظرات افراطی آدم رو کر میکنه!!!

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:24

محسن چــاوشی از لحاظ محبوبیت تاثیرگذاری و تیراژ بزرگترین خواننده ایست که در جامعه حضور دارد این رو من از روی تعصبم نمیگم بهروز صفاریان میگه کسی که سال هاست تو موسیقی این مملکت داره فعالیت میکنه و بی اغراق جزو بهترین هابوده و هست با خواننده های زیادی کار کرده ساخته,تنظیم کرده,ایده داده, کنسرت رهبری کرده و و و... نه چاوشیسته نه از روی تعصب حرف میزنه بلکه فقط حق و حقیقت رو بیان میکنه ، به هر حال #حق رو باید پذیرفت محسن چاوشی "خواننده اول این مملکته" و این خیلی حرف سنگینیه

جمعه 15 خرداد 1394 - 00:31
mohsen 5678

بله خیلی این حرف سنگینه و نقص صحبت های صفاریان عزیز که میگن سنتی کشش نداره..........
دوست عزیز بهترین خواننده کشور یک اجرای زنده 500 نفر نداره اون وقت موسیقی سنتی باید به پاپ چنگ بزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

125.234.147.33
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:38

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دست اندر کاران سایت موسیقی ما.
نکاتی چند در رابطه با مصاحبه به ذهنم رسید که ذکرشان خالی از لطف نیست.
در درجه ی اول این که عنوانی برای مصاحبه و این که "موضوع بحث" پیرامون چه مسائلی قرار بوده بگردد، نیافتم.
اینکه چرا "موضوع" مهم است بر کسی پوشیده نیست. زمانی که موضوع مشخصی برای مصاحبه موجود نباشد بحث به هر سمت و سویی کشانیده شده و حرف های " تراوش یافته از معده " به وفور در میان مصاحبه خودنمایی می کنند.
در درجه ی بعد اینکه ابراز نظر در رابطه با یک ژانر مشخص موسیقی (اعم از کلاسیک، پاپ یا هر ژانر دیگری) تا زمانی که در حیطه ی " سلیقه شخصی " قرار می گیرد، جزو حقوق بدیهی هر فرد است. لیکن زمانی که این ابراز نظر جنبه ی رسمی پیدا کند قطعا بایستی با ادبیات موسیقایی فنی و علمی و به صورت مستند ارائه گردد. البته بگذریم از این که آیا فرد مورد مصاحبه "صلاحیت ابراز نظر" در زمینه ی بحث را داشته یا نه که تشخیص آن البته به عهده ی سایت بوده است...
و نکته ی آخر اینکه با توجه به نقش گسترده و فراگیر رسانه و از این میان سایت محبوب و پربازدیدی همچون موسیقی ما در نحوه آموزش و انتقال جریانات موسیقایی کشور به نسل جدید بدون شک باری سنگین بر دوش مسوولان آن ها قرار گرفته است. با توجه به وضعیت آشفته موسیقی در جامعه ما انتظار حقیر از این رسانه محترم - با توجه به اهمیت بالای بازتاب این قبیل مصاحبه ها و بار آموزشی آنها- جلوگیری از انتشار این قبیل حرف های "صد من یک غاز" و هدایت عاملان آن به حیطه ی تخصص شان است.
با تقدیم احترام
پاینده باشید.

art
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:39

سلام
ایشون کی هستن که باهاشون مصاحبه کردین!؟
که به خودشون جرات اظهار نظر ذرباره موسیقی سنتی رو دادن!
سنگ موسیقی پاپ یک بار مصرف رو به سینه زدن خیلی جالب بود!
اقا نمیدونه اهنگ مرغ سحر 100 سال پیشو همه همه جای دنیا میخونن
یا الهه ناز 70 سال پیشو..
یا ای ایران 60 سال پیشو ...
حالا اهنگ پارسال خواننده محبوب!!!!کی یادشه!!!!
اسطوره های موسیقی سنتی اوازشون گوش فلک رو کر کرده حالا افقا مثل کبک سرشو کرده زیر برف
به اهالی موسیقی سنتی گاید!میده...
البوم سنتی اقای افتخاری 4 میلیون فروش کرده بود بعد از اون دوتا نسخه 2 و یک میلیونی هم داشت
کنسرتهای اقای شجریان به دور از جلف بازی هزاران مشتاق داره
نوای 70 سال پیش بنان و قمر مثل دیوان حافظ زندگی ایرانیاست..
حالا ایشون با چهار تا اهنگ و تنطیم جلف !زود مصرف که به درد چهار تا جوون واسه خالی کردن انرژی به صورت کاذب!هست به خودش جرات میده
اونم از اقایی که یه دونگ صدا داره
اصلا هیچ جایی بین اساتید بزرگ موسیقی ما نداره مثل استاد شهداد که رهبر کنسرت اکرو پولیس یانی بودن یا استاد رهبری یا استا روشن روان و یا استاد احمد پژمان....
حالا شدن کارشناس موسیقی!!
یا کسی که شعرش اینه
دیوارو هل میده تا غمم جا بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به خدا سطح سلیقه جوونا چقدر نازل شده و چقدر به بدبختی خوردیم
که از اینها بت میسازن!!!
متاسفم برای موسیقی پاپ
که اینا شدن اهنگساز و ترانه سرا و خوانندش

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 18:10
mohsen 5678

دوست عزیز
نرود میخ اهنیین بر سنگ......
بیخیال.....

108.247.243.133
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 17:58

بهروز صفاریان بعنوان هنرمندی صاحب سبک و دغدغه مند؛و نیز بواسطه ی اقدامات و آثار درخشانش؛ برای بنده همیشه قابل احترام بودن اما مدتیست که از اون روزهای طلایی و ایده آلهاشون دور شدن.مصاحبه ی اخیر ایشون؛در بطن خودش پیامهایی داشت که جای تامل و نگرانی داره و امیدوارم این دریافتها؛تنها استنباط غلط و سوء برداشت بنده از صحبتهای ایشون باشه.

اینکه جنابعالی میفرمایید که نسل آینده تنها موسیقی غربی رو خواهند شناخت؛حرف پسندیده ای نیست اونم از جانب موزیسینی که عنوان آهنگساز و تنظیم کننده ی ایرانی رو یدک میکشه.جناب صفاریان عزیز؛اگر اساتید موسیقی ایرانی از شرایط گله مندن بخاطر مهجور موندن آثار و کارهاشون نیست؛بخاطر هیت شدن کارهای سخیف و بی محتواییه که گوش نسل جوون ما رو مسموم کردن و تهدیدی جدی برای آینده ی هنر و فرهنگ این کشورن.اگر این اساتید اعتراضی دارن بخاطر اینه که آثار تولیدی این روزها بی هویت و بی ریشه ان و هیچ نشانی از موسیقی غنی خودمون در اونها دیده نمیشه.در این شرایط معدود افرادی که در موسیقی پاپ کشور فعالیت می کنن و میشه به هنرشون دلخوش کرد هم توجهی به این مسائل ندارن.
جناب صفاریان عزیز!وقتی هنرمندان قابلی نظیر جنابعالی و فریدون که خالق آثاری نظیر کبوتر و بوی سیب هستین؛ به قطعه ی عجیب نیستی میرسین؛طبیعی هست که نسل جوان ما در آینده هیچ شناختی از موسیقی اصیل خودمون نداشته باشن.مگر کبوتر و بوی سیب و خیام با بکار گیری المانهای موسیقی اصیل ایرانی موفق نشدن؟این خودش نشون میده که موسیقی ملی ما چقدر جاذبه و جای کار داره.اما متاسفانه همه چشماشون رو روی این مسائل بستن و دم از بروز شدن میزنن.بله بروز بودن خوبه اما با حفظ داشته های فرهنگی و بومی خودمون.
موسیقی ترکیه صدها سال از ما جلوتره و در جهان مطرح و شناخته شدست چون هنرمندان و ستارگانشون ضمن وفاداری به موسیقی اصیلشون و استفاده از ملودیها و رنگها و آوازهای موسیقی ترک؛به بهترین شکل هم از بروزترین تکنولوژیها و امکانات استفاده میکنن.از راک گرفته تا هاوس و ترنس و چیل اوت.کارهای ستارگانی نظیر امره آیدین؛مورات بوز؛مصطفی چچلی؛رافت ال رومان؛سیلا و هنده ینر دلایلی بر این مدعا هستن.اما در کشور ما تمامی هنرمندان و اهالی پاپ با اساتید موسیقی سنتی جبهه گیری کردن و با تکیه بر هیت شدن چند روزه ی یه کار دم دستی؛حرفهای عجیبی نظیر تموم شدن دوران موسیقی سنتی؛جذاب نبودن موسیقی سنتی؛کم تیراژ بودن آثار سنتی و از این دست میزنن.
من هم موافقم که ذائقه ی نسل جوان تغییر کرده؛اما همین مخاطبین امروزی هم وقتی بهشون کار خوب برسه از اون استقبال می کنن.شما و امثال فریدون بجای اینکه رپ خوب برای نسل جوون بسازین؛چه تلاشی کردین که کاری در حد و اندازه ی کبوتر بسازین که ازش استقبال نشده؟شمایی که میفرمایید دنبال نو آوری هستین؛ضمن تمام احترامی که براتون قایلم اما سالهاست تمامی کارهاتون رنگ و بوی تکرار به خودشون گرفتن و بعد از آلبوم بیخوابی هیچ حرکت جدیدی از حضرتعالی و همکارانتون نظیر فریدون دیده نشده و با این وجود دم از تکراری شدن موسیقی سنتی میزنید!

بهروز عزیز!بجای ایده گرفتن از موسیقیهای معمولی این روزها که هیچ سنخیتی با فرهنگ و ادبیات ما ندارن چرا از گنجینه ی آثار بزرگانی نظیر استاد شجریان و ناظری در خلق کارهاتون الهام نمی گیرید؟
منم با شما موافقم که در آینده نسل جدید موسیقی ایرانی رو نخواهند شناخت چون افراد تاثیر گذاری نظیر جنابعالی و فریدون بجای اینکه از اقیانوس ژرف و بیکران ادبیات و موسیقی ایرانی برای دادن خوراک خوب به مخاطب استفاده کنید؛تلاش می کنید تا رپ خوب!!!! تولید کنید و این بسیار تاسف باره!

در پایان ذکر این نکته رو هم لازم میدونم که هیت شدن ملاک ارزشمندی یک کار نیست؛اینکه قطعه ای تاثیر گذار و موندنی بشه مهمه و ضمن احترام به شما و همکارانتون مدتهاست چنین اتفاقی از جانب فعالان عرصه ی پاپ نیفتاده و با تمام احترامی که براتون قائلم؛در جواب اینکه میفرمایید موسیقی سنتی ما تاثیرگذار نیست؛باید عرض کنم فقط تصنیفی نظیر دود عود با صدای استاد شجریان؛آهنگسازی زنده یاد استاد مشکاتیان و تنظیم مسحور کننده ی استاد روشن روان؛ارزشمندتر از کل تاریخچه ی موسیقی پاپ ایرانه...

به امید اتفاقات بهتر و شنیدن آثار ارزشمند...

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:44
ناشناس

دقیقا باهات موافقم

119.30.120.223
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:49

خواندن مقاله ی "خلط سه گانه ها" از آقای پویا سرایی تو همین سایت،وقت زیادی ازکسی نمی گیره

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 20:58

واقعا باید خداروشکر کنیم تودوره ای زندگی میکنیم که محسن چاوشی بهترین خواننده ایران داریم .امیدوارم البوم چنگیز که سه شعراز مولانا توش هست . حسین صفاهم که هست البوم فوف العاده ای بشه.بهروز صفاریان هم که هست اگه روزبه بمانی هم باشه که دیگه محسن واقعی رو میبینید و معنای واقعی یک البوم کامل میفهمید

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 23:38

محسن چاوشي درباره موسيقي سنتي حقيقت را گته ...

اين تنها نظر صفاريان نيست

اونايي كه دارن از موسيقي سنتي دفاع ميكنن وجدانتو بزار وسط روزي چند دقيقه سنتي گوش ميديد؟
و چند دقيقه موسيقي پاپ؟

بعد بگيد كشش سنتي تا چه حد هست

باعلي

جمعه 15 خرداد 1394 - 00:17
mohsen 5678

روزی 5 ساعت سنتی و 1 ساعت پاپ......................
دوست عزیز خوشت میومد همایون شجریان یا علیرضا قربانی میومد میگفت البوم چاوشی افتضاح ترین البوم قرن بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایا واقعا اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نه!
چون موسیقیز سنتی مخاطب کمی داره دلیل نمیشه که کشش نداره یا یک فردی که کار پاپ تا حالا نخونده بگیم پاپ میخونه....... اما همین افراد اندک فهیم تر حداقل نسبت به پاپ دوستان تین ایجری هستند..........
کشش سنتی اون قدر هست که دو تا اجرای بین المللی که ازشون دعوت شه باشه چهار تا استاد درست حسابی مثل استاد روحانی داره کشش سنتی اینه نه طرفداراش...........
حالا موسیقی پاپ چی اصلا به قول اقای صفاریان که جناب چاوشی بهترین خواننده ایرانه تا حالا اجرای زنده داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موسیقی پاپ حالش خیلی خیلی خراب تر از سنتیه......

75.15.182.216
جمعه 15 خرداد 1394 - 08:00
مجید

من روزی چهار پنج ساعت موسیقی اصیل ایرانی گوش میدم و به آرامش میرسم و دیدم اونایی که پاپ گوش میدن حتی اهنگ دو دقیقه تحمل ندارن و مدام دکمه بعدی میزنند و به نوعی دچار بیماری روحی هستند

117.45.119.154
شنبه 16 خرداد 1394 - 11:27
وبلاگ سعدابادمذهب

روزی پنج ساعت..؟
اگ من جای شجریان بودم از امثال شما در پیشرفت
موسیقی سنتی استفاده میکردم

یه امار بگیرید متوجه میشید 80 درصد مملکت پاپ گوش میدن

219.129.217.154
شنبه 16 خرداد 1394 - 17:30
mohsen 5678

هر وفت جناب چاوشی از شما برای پیشرفت موسیقیش استفاده کرد استاد شجریان هم از ما استفاده میکنه......
دو نفر نظرتونو رد کردن بحثو کلا بردین زیر سوال در ضمن سنتی هیچ نیازی به پیشرفت فعلا نداره........
من فقط بهتون توصیه میکنم سواد موسیقایی افراد زیر رو مقایسه کنیید......
استاد روحانی استاد مشکاتیان استاد لطفی استاد شجریان استاد ایرج
محسن چاوشی احسان خواجه امیری محسن یگانه رضا صدقی بهروز صفاریان
سطح سواد افراد خط دوم در برابر خط اول مثله یک دانش اموز هنرستان موسیقی در برابره فردیه که دکتری شم هم گرفته در موسیقی اون وقت اگه تعصب کنار باشه فهمیدن غلط بودنه صحبت های جناب چاوشی و صفاریان کار سختی نیست.....
از یک مشت تین ایجر که این روزها مخاطب اصلیه پاپ هستن نباید انتظار داشت که اشعار سنگین حضرات حافظ و مولانا و تحریرهای فوق العاده اساتیدی مثل شجریان ناظری و......گوش بده.....

31.209.49.246
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 16:55
چنگیز

واااااااااااای واقعا شگفت زده شدم من
این دوستان اینجا میگن ما روری 5 ساعت موسیقی سنتی گوش میدیم؟؟
دروغ به این بزرگی آخه !!!!!

اولا ک محسن چاوشی موسیقی سنتی و نفی نکرده و گذشته اونو زیر سوال نبرده ک دوستان دارن آهنگای 70 سال پیش و مثال میزنن
دوما نقد محسن چاوشی به حال این روز های موسیقی سنتی بود به این دلیل کشش نداره ک چون کسانی ک تو این حوزه فعال هستن فکر نوع آوری و تنوع نیستن

سوما بهروز صفاریان عمرش و واسه موزیک پاپ گذاشته پس بدون دلیل از کسی تمجید یا انتقاد نمیکنه
بهروز همون کسیه ک نسل طلایی دهه هفتاد موسیقی پاپ با اون شکل گرفت مثل شادمهر عصار و اصفهانی و خیلی های دیگه

چهارم اینکه بجای هرچقدر شماها اینجا فاز منفی بدید بازم پرچم سلطان بالااااااااااس

پنجمم بگید تا بگم؟؟؟؟

160.209.134.193
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 22:49
mohsen 5678

چنگیز
از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد........مشخصه که دروغ زیاد میگی که همه رو دروغ گو فرض کردی....
من به چند مثال در مورد نواوری البوم سودایی علیرضا قربانی سودایی همایون شجریانم که چرا رفتی مستور ومست ارایش غلیظ و...............زیادن این البوما دوست عزیز در مورد چیزی که سوادت بهش نمیرسه سخن مگو! پس با این مثال ها که همه مال یکی دو سال پیش تا امروز هستن دیدیم که نواوری بسیار زیاد بوده جناب......
بله منم قبول دارم محسن چاوشی بهترین خواننده پاپه ولی ننگ بر منوسیقی که بهترین خوانندش اجرای زنده ندارد!!!!!!!!
بهروز کسیه که کار ضعیف هم کم نداره دوست عزیز نمونه هم بسیار زیاد داره......
پرچم برای پاپ بالاست ولی برای سنتی شبیه لونگی میمونه که باید جلوی سنتی بیوفته!
نکته اخر موسیقی سنتی بدور از تکراره چون ردیف های اوازی و گوشه و دستگاهای متنوعی داره!

7.202.156.89
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 01:59

با چنگیز حمله خواهیم کرد..... ارتش میلیونی هواداران آقای خاص موسیقی ایران

پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 08:59

پاپیا از چی نگران شدند که همه جانبه به موسیقی اصیل ایرانی می تازند فکر کنم دارند متوجه میشن که دوره پاپ داره تموم میشه هرچی مزخرف به مردم دادند بسه دیگه

پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 09:17

هی آقا خوشگل عاشق که گل کارهات بود الان توی حافظه کی مونده ؟؟؟
کاری کن آینده ساز باشی و ماندنی نه با چنگ زدن به مصاحبه ها و حرف های بی سر و ته بخواهی خودت نشون بدی

پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 10:08

مقایسه موسیقی اصیل ایرانی و این چیزی که پاپ می نامند قیاس بین دشت سر سبز و پر نشاط و لجن زاری بیش نیست پس به نفع خودتون که این مقایسه رو انجام ندید

پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 22:54
وبلاگ سعدابادمذهب

تشبيه خوبي بود ولي من ميدونم امثال شما نام سه تا خواننده سنتي بلد نيستين
ميگيد استاد شجريان ولي يه بيت از ترك هاي ايشون حفظ نيستيد
فقط جو داريد بر عليه محسن چاوشي خراب ميكنيد

فرار از واقعيت

150.250.15.8
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 14:05

كلاً آقاى بهروز صفاريان آدم باهوشيه.الان كه ديده كاراش تكراريه و خاص نيست،و از بهترين كارش كه بيخوابى هستش چند سال ميگذره،ولى متأسفانه اسمى نميبره،خودشو به چاووشى نزديك كرده،اگه توى آلبوم بيخوابى يراحى و روزبه بمانى نبودن،بهروز صفاريان همون موقع كمرنگ ميشد..

جمعه 15 خرداد 1394 - 01:45

این آقا حتی زحمت نداده دوتا آلبوم سنتی گوش بده هرچند گوشم بده چیزی نمیفهمه، اونوقت اومده راجبش نظر میده، باور کنید اصن نمیدونه پرویز مشکاتیان کی هستو تو چه دوره ای چه زحمتی واسه بقای موسیقی تو همین مملکت کشیده که این آقا الان بیاد بگه موسیقی سنتی فلان است و بهمان، ما منکر این نیستیم موسیقی پاپ طرفدارش بیشتره ولی تو هر مملکتی هنرمندانش موسیقی اصیلشون رو حفظ میکنند نه تخریب هستن دوستانی که با تمام عشق دارن واسه این موزیک زحمت میکشن شما همراهیشون که نمیکنید سنگشونم نزنید

جمعه 15 خرداد 1394 - 08:48

این آقای چاووشی که به زعم خیلی ها نابغه موسیقی ما تشریف دارن اگر افتخار نزول اجلال به برج میلاد و سالن میلاد نمیدن ( با اوضاع وخیم وضعیت سالن ها و صدا و ساند اونا که درست هم هست کاری نداریم ) لطف بفرمایند یه بار افتخار بدن تو کوداک تیاتر یا آرنا اوبر هاوزن روی صحنه برن، بلکه یک بار هم که شده خیل مشتاقان ایشون، صدای این پدیده رو بدون هزار تا فیلتر و دم و دستگاه بشنون!!!
خواننده اگر صدا داشته باشه، بدون ساز و میکروفون هم صداش جذاب و گوش نوازه، صبح زنده میخونه، عصر میخونه، نصف شب میخونه، نیازی هم به بهونه نداره، به قول یه ضرب المثل معروفمون که : " عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه "

جمعه 15 خرداد 1394 - 09:40

متن زیر از پیج یک روزنامه نگار کپی شده:
........
توضیح: منظور نگارنده از نوشتن این سطور قطعا واکنش به واکنش‌های عجیب به مصاحبه‌ی اخیر چاوشیست؛ بله مطابق معمول مفصل است و خواندنش زمان‌بر سپاس از مهرتان که می‌خوانید؛ اما بدانید منظور نگارنده ابدا اهانت به تک نک خواننده‌هایی نیست که در کنار آلبوم دادن کنسرت می‌گذارند.
کلا هر کاری را که زیاد انجام بدهی می‌شود وظیفه‌ات؛ مثلا دیدید مامان‌ها برای آدم غذا گرم می‌کنند؟ یک روز اگر برسی خانه و مامان نشسته باشد به چای خوردن شاکی می‌شوی که: "مامان خانوم غذای ما رو نمی‌دی؟!" دیگر می‌شود جزء وظایفش که غذای تو را گرم کند بدهد دستت!
سکوت و صبر، منشی تحسین‌شده و به شدت دشوار است! کاری که از پس هرکسی برنمی‌آید؛ شعار هم ندهید! یک نفر در مترو پای‌تان را لگد می‌کند تمام اجدادش را می‌آورید جلوی چشمش! و در بزگوارانه‌ترین حالت می‌گویید: "خدا ببخشه!!"
اگر کسی بدتان را بگوید ثانیه‌ای برنمی‌تابید؛ کسی مخالف‌تان باشد سرکوبش می‌کنید؛ همه بیش و کم همین هستیم! اما چاوشی توانسته این خوی سخت و شیرین صبر را حتما با ممارست به دست بیاورد.
هرچه گفتند؛ هرچه کردند چاوشی آقامنشانه سکوت کرد؛ نامردی کردند، رفیق صدای‌شان کرد؛ تهمت زدند سکوت کرد؛ آلبومش را لو دادند تنها نگاه کرد؛ این‌قدر در برابر همه چیز این صبوری عجیبش را به خرج داد که انگار شده وظیفه؛ آقایان ناراحتند که چه حرف‌ها چاوشی از کی تا حالا زبان باز کرده؟!
چاوشی به سبب آقامنشی‌اش باز خیلی جاها لبش را گاز گرفته و حرف‌هایش را قورت داده؛ مثلا از این گفته که کنسرت‌های ما جنگ شادی‌اند (طبعا جُنگ نه جَنگ!) گفته این بازی‌ها را دوست ندارد اما نگفته که چرا! گفته دغدغه‌های دیگری دارد اما برای این‌که حرمت همکاری خش برندارد نگفته دقیقا چه دغدغه‌ای!
چاوشی باز هم آقامنشی کرده که نگفته من توی کتم نمی‌رود که برای پر کردن جیبم با صدایی که از فرط سرماخوردگی شدید درنمی‌آید کنسرت بگذارم و به جای من هوادارنم بخوانند و من پولش را بگذارم در جیبم!
چاوشی مثلا نگفته که هر سال تولید آلبومی که برخی هنوز معنی ابیاتش را نمی‌دانند کاری بسیار طاقت‌فرساست که اگر بخواهد تمام هم و غمش را بگذارد روی این‌که پای میکروفون کش‌دار بگوید مررررررسی! این آلبوم‌ها تولید نمی‌شود!
چاوشی مثلا نگفته که در آمد از یک آلبوم حتی اگر کمتر از 24 ساعت به تیراژ دوم برسد! به نسبت زمانی که می‌برد سود چندانی ندارد اما برای خواندن روی استیج آن هم اگر بخواهد مثل بقیه با تپق بخواند و راحت بگوید: "بقیه شعر یادم نیست بریم آهنگ بعد!" وقتی از او نمی‌گیرد اما سودی چند برابر دارد!
چاوشی مثلا نگفته این‌که چهار نفر قربانش بروند اصلا نمی‌ارزد که از مولاناخوانی‌اش بگذرد و بیاید در محوطه برج میلا با هوادارنش سلفی بگیرد!
چاوشی مثلا نگفته که دست خودش نیست نمی‌تواند فقط دغدغه خالی کردن جیب ما را داشته باشد بدون این که ذره‌ای به ارتقای سطح سلیقه‌ی ما و موسیقی‌اش فکر کند!
چاوشی مثلا نگفته که برایش سخت است آلبوم دهم‌اش درست مثل آلبوم اولش باشد چون کنسرت‌هایش اجازه نمی‌دهد وقتی برای موسیقی‌اش بگذارد!
چاوشی مثلا نگفته که به گواه بسیاری از کارشناسان اسم و رسم‌دار آوازی کشور در اکثر کنسرت‌ها که بناست فقط محلی باشد برای تفریح و دست و جیغ و هورا کشیدن غالب خواننده فالش می‌خوانند! و می‌گویند این‌ها که نمی‌فهمند!
چاوشی مثلا نگفته سخت است و زمان‌بر رساندن سلیقه‌ی مخاطب از "نمره بیست کلاسو نمی‌خوام" به "با دو تا میخ سیاه مونده روو دیوار سفید"؛ آن‌قدر سخت و زمان‌بر که نمی‌توانی وقت بگذاری برای نمایش خودت؛ باید اول از مخاطب منفعلت یک مخاطب پویا بسازی بعد برایش نمایش اجرا کنی (که وقتی برسد به ایده‌آلش و بخواهد نمایش برپا کند من نگران جیب دیگرانم که ممکن است دیگر به راحتی پر نشود!)
مسئله این‌جاست که چاوشی آقامنشانه پرهیز کرده از این‌که واضح بگوید هدف‌های بزرگ هرگز با شوآف‌های دو ساعته محقق نمی‌شود بلکه باید ابتدا ویرانه را ساخت بعد بر بلندایش فریاد زد وگرنه کاری ندارد بالای تلی از خرابه ایستادن و فریاد زدن و عده‌ای را دور خود جمع کردن؛ مسئله این است که چاوشی خیلی واضح نگفته این موسیقی را خواهد ساخت و بعد درست به وقتش و هنگامی هرکسی گوشه‌ای با تل ویرانه‌اش سرخوش است بر بالای بلند‌ترین بام آبادی می‌ایستد و فریاد می‌زند: "به هر تقدیر شکلک درنیاوردم فقط می‌خواستم شکل خودم باشم... "
مسئله دقیقا اینجاست که چاوشی یک جاهایی آقامنشانه لبش را گاز گرفته و حرفش را قورت داده...
من منتظر روز آبادانی این موسیقی‌ام، روزی که خود مردم دوست ندارند در این همه آبادی تل‌های ویرانه باقی بمانند...

شنبه 16 خرداد 1394 - 14:50
محسن = فرهاد

واقعا حال کردم با این یه تیک
* سخت است و زمان‌بر رساندن سلیقه‌ی مخاطب از "نمره بیست کلاسو نمی‌خوام" به "با دو تا میخ سیاه مونده روو دیوار سفید" *
زمان فقط زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد که افرادی مثل فرهاد ماندگارن و هنوزم میشه با عشق کارهاشونو گوش داد یا افرادی مثل ... ؟؟؟

209.23.87.227
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 02:00
وبلاگ سعدابادمذهب

ناشناس

متشکرم بابت این متن

56.46.2.162
جمعه 15 خرداد 1394 - 10:59

بدا به حال اونایی که به فرهنگ ملی خودشون احترام نمی ذارن . به موسیقی خودشون ...

جمعه 15 خرداد 1394 - 17:54

درود بر استاد محسن جاوشی کبیر و درود بر بهروز صفاریان عزیز که دفاعی تمام قد از اسطوره ی موسیقی ایران استاد چاوشی کردن و با این حرفاشون چشم دشمنان استاد رو کور کردن!!استاد به درستی فرمودن که موسیقی سنتی کشش نداره و این موضوع خیلی وقته ثابت شده و نیازی به بحث و جدل هم نیست!!وقتی ...که در البوم های قبلیش میاد هی الکی چه چه میزنه و گوش ادم رو ازار میده میفهمه که دوران اینگونه چه چه زدن ها سر اومده... فهمیده که باید به موسیقی رو بیاره که از سبک حوصله سر بر سنتی تکراری به دور باشه هرچند البوم جدید ایشون هم با توجه با توانایی های محدود ایشون چیز جالبی در پی نداشت!!این فقط استاد چاوشی بوده که توانست با تکیه بر توانایی های نامحدود خودش البومی مانند من خود ان سیزدهم را منتشر کنه که نظر مثبت تمامی سلایق رو در پی داشته باشه!!چنین شخصیت ارزنده ای وقتی میگه موسیقی سنتی کشش نداره خب مطمءنن حرفش درسنه و وقتی میگه کنسرت بعضیا مث جنگ شادیه خب مسلما همینطوره!!امثال ...و در کل بیشتر خواننده ها در مقابل چاوشی مانند قطره ای در برابر دریا میمونن

شنبه 16 خرداد 1394 - 16:02

خواننده فقط استاد محمداصفهانی...والسلام

شنبه 16 خرداد 1394 - 22:46

حقیقت تلخه ....عشق است محسن چاوشی....

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 12:00

هیچوقت موسیقی سنتی ایرانی مثل موسیقی پاپ فراگیر نخواهد شد، این یک موضوع بدیهیه
موسیقی پاپ بسیار ساده و احساسی است و هر فردی با هر سطحی از تفکر و سواد میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه...دوست دارم، دوستم داشتی، چرا رفتی؟.... و معمولا با ریتم های تکرار شونده و مهیج. البته در همین موسیقی هم کارای بهتر و بدتر از نظر ترانه و موسیقی وجود دارند.
موسیقی سنتی دارای پشتوانه فرهنگی و عرفانیه، لذت بردن ازش نیاز به درک و اندیشه بیشتری داره، در عین حال بسیار نجیب و با اصالته، قطعا اگر قرار باشه به سمت همه پسند شدن بره ویژگیهای برجسته خودش رو از دست میده، هر چند که مثلا دستگاه هایی مثل شور و ماهور و اصفهان به حس و حال مردم کوچه و بازار نزدیکترن و آثار و تصنیف های محبوبی هم در این دستگاه ها تولید شده. در کل مقایسه سنتی و پاپ به نظرم خیلی درست نیست، مثل اینکه بخوایم تئاتر و سینما رو با هم مقایسه کنیم یا خیلی چیزهای دیگه، هر کدام ویژگی هایی دارند که برای خودشون قابل توجه هستند، منافاتی هم باهم ندارن بهترین مخاطب موسیقی به نظرم کسیه که هر کدوم از انواع موسیقی رو بسته به شرایط و حال و هواش بتونه گوش کنه و ازش لذت ببره...

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 21:06

فعالیت بعدی که در حال انجام آن هستم، یک استعدادیابی از سراسر ایران یا دنیا در زمینه خوانندگی و بخش‌های دیگر موسیقی است. پروژه خیلی بزرگی است و داوران زیادی دارد. آدم اصلی این پروژه خودم هستم و شخصاً می‌خواهم استعدادیابی کنم و همکاران دیگری در طول اجرا کنار من قرار خواهند گرفت. از آدم‌ها تست می‌گیریم و نتیجه عملی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. مردم را هم کاملاً در جریان تولید می‌گذاریم و از طریق رسانه‌های خانگی، تلویزیون‌های اینترنتی و آنلاین این کار را انجام خواهیم داد. این اتفاق امسال ان‌شاءالله رخ می‌دهد.
این هم یه فرافکنی دیگه در زمین استعداد یابی از سوی یه نفر دیگه از اهالی موسیقی پاپ.به حرمت هنر قسم که این افراد فقط این موضوع رو دست مایه ای کردن برای تبلیغات خودشون و خبر ساز کردن خودشون و همه اینها فقط حرف و شعاره و توی این بازار آشفته موسیقی هیچکس از یه استعداد گمنام شهرستانی حمایت نمیکنه.آقای صفاریان لطفا با خودت صادق باش و جوانهای ساده رو به بازی نگیر.توی بازار سخیف موسیقی امروز ایران فقط پول حرف میزنه و شما هم فقط برای پول کار میکنید.نمونه بسیار روشن و مشهودش همین آلبوم افتضاح کهکشانی ها با صدای واقعا کهکشانی جناب استاد آروین صاحب بود که یه مشت از این هنرمندای محترم خودشون رو به خاطر پول دست چرک آین آقای پولدار کردن و آبروی هنری خودشون رو به پول این آقا فروختن.اگه راست میگن و از استعدادها حمایت میکنن بیان و برای یک بار،فقط برای یک بار با یه استعداد ناشناخته و دارای وضعیت مالی ضعیف کار کنن.به خدا هرگز نمیکنن.تورو خدا دست از این نقش بازی کردن بردارید تورو خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا .موسیقی ما با عذر خواهی بابت این موضوع که متن پیام یه مقدار تنده اما خواهش میکنم برای شفاف سازی و جلوگیری از به قهقرا رفتن موسیقی پاپ ایران تائید کنید که اگه غیر از این باشه به رسالت حرفه ای رسانه برای شفاف سازی اذهان جامعه عمل نکردید.پس با احترام خواهش دارم که تائید کنید.

پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 18:29

دوباره وقتشه جنون بگیرن

قراره مادرا زبون بگیرن

صدا زدن دوباره مادرا رو

عکس بیارن استخون بگیرن

صدا زدن که بعد از این همه سال

دوباره داغ بچشو ببینه

یه دست لباسشو بدن به دستش

بگن تمام بچتون همینه

این مادرا تمامشون یه عمره

از بچه هاشون یه نشون ندارن

دوباره اومدن به این هوا که

قبول کنن دیگه جوون ندارن

از ما یکیمون از خودش نپرسید

از این همه جوون چرا نشون نیست

چجوری خونشون و پیدا کنن

وقتی پلاکشون و یادشون نیست

دوباره وقتشه جنون بگیریم

برای مادرا زبون بگیریم

بریم تو صف به جای بچه هاشون

سه چار تا تیکه استخون بگیریم

فرستنده متن: محمد صادق انصافی

شنبه 13 شهریور 1395 - 13:08

ماشااللله به چاوشیست ها دمتون گرم
والا محسن زیر پتو خونده حال روز بعضیا اینه (دارن میسوزن)
وای به حال اینکه اجرای زنده داشته باشه
محسن تو تلویزیو ن نیومده به کسی باج نداده اینقدر معروفه
اگه بیاد چه میشه
........
کلا ما چاوشی ها حال میکنیم صداشو زیر پتوگوش کنیم ......اوه اروپا .............وای مردم .........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهروز صفاریان: محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی حقیقت را گفته | موسیقی ما