برنامه یاد بعضی نفرات
 
پای صحبت‌های نوازنده و آهنگساز نامدار موسیقی ایران به بهانه شانزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی
اردشیر کامکار: خانه موسیقی نوپاست و نیاز به حمایت دارد تا انتقاد
موسیقی ما - اردشیر کامکار گفت: «در شرایط کنونی، نیاز به همراهی و همدلی داریم تا کم‌کم مشکلات موسیقی را رفع کنیم و مسیر بالندگی موسیقی ایران -در شرایط سختی که با آن روبه‌رو هستیم- هموار شود.»
 
به گزارش «موسیقی ما» اردشیر کامکار، نوازنده و مدرس پیشکسوت کمانچه در خصوص عملکرد خانه موسیقی و دیدگاه‌اش نسبت به این نهاد گفت: «خانه موسیقی می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در زمینه موسیقی داشته باشد و اقدامات مؤثری در این خصوص انجام دهد. هنرمندان حوزه‌های مختلف در این مکان کنار هم جمع می‌شوند و می‌توانند نظرات‌شان را با هم در میان بگذارند. در واقع، این خانه، مکانی متعلق به موسیقی و موسیقی‌دانان است.»
 
  • انتقاد باید برخاسته از حقیقت باشد
این نوازنده بر اهمیت شیوه درست انتقاد تأکید کرد و گفت: «باید بدانیم که چه‌طور انتقاد کنیم. این کار نیاز به آموزش دارد تا بتواند تأثیر مثبتی بر نقاط ضعف داشته باشد. البته انتقادپذیری هم امر مهمی است که باید به آن توجه شود. انتقاد باید برخاسته از حقیقت باشد. خانه موسیقی امکاناتی دارد که بسیار محدود است، منابع مالی که در اختیار خانه موسیقی قرار می‌گیرد، اصلاً کافی نیست و برخی از هنرمندان، این خانه را با چنگ و دندان نگه داشته‌اند.»
 
کامکار ادامه داد: «ما در این شرایط، نیاز به همراهی و همدلی داریم تا کم‌کم مشکلات موسیقی را رفع کنیم و مسیر بالندگی موسیقی ایران -در شرایط سختی که با آن روبه‌رو هستیم- هموار شود. موسیقی باید توسط ارگان‌های مختلف حمایت شود. اما امروز این وظیفه به گردن خود هنرمندان افتاده و کار را مشکل کرده است.»
 
او در ادامه گفت: «من امروز را زمان مناسبی برای طرح دشمنی و انتقادهای بی‌اساس نمی‌دانم؛ چون خانه موسیقی نوپاست و به استقلال نیاز دارد. در شرایط استقلال کامل خانه موسیقی و موقعیت تثبیت صنف هنرمندان است که می‌توانیم از عملکرد آن انتقاد سازنده کنیم.»
 
  • می‌توان کنسرت‌هایی به نفع خانه موسیقی اجرا کرد
اردشیر کامکار با اشاره به جلسات ماهیانه‌ای که در خانه موسیقی برگزار می‌شود، هنرمندان را مکلف به حضور در این جلسات دانست و گفت: «هنرمندان با حضور در این جلسات و طرح پیشنهادها و نظرات خود می‌توانند عملکرد خانه موسیقی را برای حرکت در مسیر درست کمک کنند. حتی می‌توان کنسرت‌هایی به نفع خانه موسیقی به اجرا در آورد. ما باید برای موسیقی کشور یک اتاق فکر ایجاد کنیم؛ چون نیاز به این اتاق فکر در شرایط اجتماعی و امکانات فرهنگی کشور بیش از اندازه احساس می‌شود. باید این جلسات با هدف‌گذاری ویژه همان جلسه برگزار شود. البته کسانی هم باید در این جلسات حضور داشته باشند تا جلسه در مسیر موضوعی که به خاطرش برپا شده، حرکت کند.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آبان 1394 - 14:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اردشیر کامکار: خانه موسیقی نوپاست و نیاز به حمایت دارد تا انتقاد | موسیقی ما