برنامه یاد بعضی نفرات
 
26 و 27 آذر در پردیس چارسو
کنسرت فیوژن «پروژه آرین کشیشی» برگزار می‌شود
موسیقی ما – کنسرت فیوژن یک گروه که نوازنده های سرشناس و باسابقه ای را در خود می بیند، در پردیس چارسو روی صحنه می‌رود.

به گزارش «موسیقی ما»، کنسرت فیوژن «پروژه آرین کشیشی» 26 و 27 آذر در پردیس چارسو روی صحنه می‌رود و دوستداران این سبک از موسیقی می توانند پس از مدت ها شاهد اجرایی این چنینی باشند.

آرین کشیشی درباره این کنسرت و محتوای موسیقی این گروه در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما»، توضیح داد: «موسیقی که در این کنسرت قرار است اجرا شود هم فیوژن و هم جَز است. کارها اینسترومنتال است و بی‌کلام. اعضای گروه هم به جز خودم، حمزه یگانه (پیانو)، سهراب رمضان زاده (درامز)، هومن نامداری (ساکسفون) و دونوازنده از ارمنستان هستند که سازهای ترومپت و ترومپون را می‌نوازند.»

کشیشی درباره حضور این دونوازنده ارمنستانیدراین کنسرت نیز توضیح داد: «این نوازنده‌ها با توجه به موسیقی‌ای که قرار است دراین کنسرت اجرا شود، انتخاب شده‌اند و چهره‌هایی بسیار حرفه‌ای و شناخته شده در این کشور هستند.» این نوازنده قدیمی در ادامه افزود: «این گروه تحت عنوان «پروژه آرین کشیشی» فعالیت‌هایش را آغاز و ادامه خواهد داد و سرپرستی گروه را هم خودم بر عهده دارم. بیشتر موسیقی‌هایی که قرار است اجرا شود را خودم ساخته‌ام. چند قطعه از ساخته‌های حمزه یگانه قرار است اجرا شود و چند کار و اثر مهم و مشهور موزیسین‌های معروف دنیا در این کنسرت اجرا خواهد شد. سال گذشته 11 و 12 مهر در سالن فارابی کنسرت برگزار کردیم و واکنش‌های جالبی را هم در پی داشت. هم از طرف دوستداران این سبک و هم از سوی موزیسین‌ها. قصد داشتیم با فاصله زمانی کمتری نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کنیم ولی به دلایلی نشد. تداخل کنسرت‌های برخی نوازنده‌های گروه در اجراهای دیگر و مجوز و برنامه ریزی‌های ما دلایلی بود که باعث شد این کنسرت با فاصله زمانی بیشتری نسبت به کنسرت قبلی روی صحنه برود.»

کشیشی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب نسل حاضر موسیقی، توانایی و علاقه‌ای برای ارتباط برقرار کردن با این سبک از موسیقی را دارا هست یا خیر، توضیح داد: « تا 6، 7 سال پیش اوضاع خیلی بهتر بود. در دوره کنونی اوضاع اصلا خوب نیست. در دوره کنونی کنسرت‌های پاپ شدیدا باب شده است. هم نوازنده‌ها شدیدا درگیر این کنسرت‌ها شده‌اند و درگیر درآمدزایی ، و هم مخاطبان موسیقی به این قبیل اجراها روی خوش نشان داده‌اند و کنسرت در ایران تنها در این قبیل اجراها خلاصه شده است. این در حالی‌ست که من یادم هست در چند سال گذشته کنسرت‌ گروه‌های فیوژن مثل «آبرنگ»، «نایما» و... برگزار می‌شد و استقبال خوبی هم از آنها صورت می‌گرفت و آنها اصلا دغدغه بلیت فروشی نداشتند. به هر حال این قبیل کنسرت‌ها در آن زمان مخاطب خودشان را داشتند ولی الان و در دوره کنونی احساس می‌کنم کمی تمرکز مخاطب و جامعه روی این قبیل موسیقی‌ها کم شده ولی به نظرم با تقویت بحث‌های کیفی کنسرت‌ها و رسانه‌ای شدن اجراهای این چنینی و اطلاع‌رسانی درست، می‌شود فضا را باز هم به دوره‌های قبلی و استقبال ازاین اجراها بازگرداند.»

او درباره فعالیت های جدید این گروه در قالب انتشار تک قطعه و البته فعالیت های شخصی خود در ارکستر سایر نوازنده ها و گروه ها نیز در انتهای صحبت هایش گفت: «قطعه «تشویش» تک قطعه‌ای است که رکورد شده و در همین یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد. فعلا این اثر را قرار است منتشر کنیم و به مرور فعالیت‌های گروه را گسترش دهیم و بتوانیم بیشتر و بیشتر آثار و فعالیت‌هایمان را در دید قضاوت مخاطبان و اهالی موسیقی بگذاریم. فعلا این دومین کنسرت رسمی ماست و امیدواریم بتوانیم با یک اجرای خوب و قابل توجه، به مرور نظرها را به خود جلب کنیم. درباره بخش دوم سوال تان هم باید بگویم که فعلا فقط در گروه «کامنت» همکاری دارم و روی آلبوم گروه در حال تلاش و تولید‌ایم. کنسرت کامنت هم احتمالا دی ماه در تهران برگزار خواهد شد و به مرور اطلاعات و اخبارش منتشر می‌شود. ولی ارکستری که به صورت فیکس ساز بزنم نه. بیشتر ترجیح دادم در دوره کنونی قعالیت‌های مستقل خودم را پیگیری کنم.»

گفتنی‌ست اطلاعات و اخبار این کنسرت به همراه جزئیات بلیت فروشی کنسرت « پروژه آرین کشیشی» در روزهای آِنده در «موسیقی ما» اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 - 13:09

دیدگاه‌ها

شنبه 14 آذر 1394 - 02:33

عرض خسته نباشيد به مديريت سايت
فكر مي كنم در باره ي انتخاب خبر اولتون كمي بيشتر بايد تامل كنيد. اين آقا رو كه اصلا معلوم نيست كيه و يه كنسرت كوچك توي يه سالن كوچكتر داره رو گذاشتين خبر اول و هنرمندان خوشفكر تر و سر شناس تر رو گذاشتين زير خبر ايشون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت فیوژن «پروژه آرین کشیشی» برگزار می‌شود | موسیقی ما