برنامه یاد بعضی نفرات
 
18 مرداد با حضور هنرمندان این فستیوال؛
نشست خبری فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» برگزار شد
موسیقی ما - نشست خبری نخستین فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» شامگاه 18 مردادماه در مجموعۀ فرهنگی‌ تاریخی نیاوران با حضور مسئولان این فستیوال و هنرمندان شرکت ‌کننده برگزار شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا»، در ابتدای این نشست خبری که در فضای باز کاخ نیاوران برگزار شده بود، کاوه گرایلی (سخنگو و مشاور هنری فستیوال در سخنانی دربارۀ اهداف این رویداد هنری سخن گفت.
 
او توضیح داد:‌ این فستیوال به شکل کاملا حرفه‌ای و البته در بخش خصوصی برگزار خواهد شد و این رویداد می‌تواند، زمینه را برای برگزاری فستیوال‌هایی از این دست فراهم کند. ما برای این برنامه از هنرمندان طراز اول کشور و گونه‌های مختلف موسیقی که همگی جزو بهترین‌ها هستند، بهره برده‌ایم.
 
گرایلی همچنین گفت:‌ هریک از هنرمندان شرکت‌کننده که از نسل‌های مختلف هستند، تنوعی در آثارشان وجود دارد که باعث می‌شود، این جشنواره محدود به نوع خاصی از موسیقی نشود. امیدوارم، پس از برگزاری این رویداد در کاخ نیاوران بتوانیم، در بیستون کرمانشاه نیز اجراهایی برای علاقه‌مندان موسیقی داشته باشیم.
 
وی افزود: از نظر من اجرا در مکان‌های تاریخی، قدم مثبتی است که امیدوارم استمرار پیدا کند و بتواند، انگیزۀ خوبی برای ورود هرچه بیشتر بخش خصوصی در رویدادهای موسیقی شود.
 
سپس هوشنگ کامکار (آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی کامکارها) دربارۀ اجرای گروهش در این رویداد هنری در سخنانی مطرح کرد:‌ این فستیوال واقعه‌ای بسیار مهم است و باید برگزاری آن را به فال نیک بگیریم. امیدوارم این فستیوال تداوم داشته باشد و چنین رویدادهایی که پس از انقلاب خیلی کم به وقوع پیوسته‌اند، از این پس بیشتر دیده‌ شوند. خوشبختانه موسسۀ خیریۀ محک هم به این فستیوال وارد شده و این نشان از اهداف انسان‌دوستانۀ این رویداد نیز هست.
 
او با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی هنرمندان افزود: اجرای گروه موسیقی «کامکارها» در این فستیوال از دو بخش تشکیل می‌شود که یک قسمت آن به موسیقی فارسی و قسمت دیگر به موسیقی کردی اختصاص دارد.
 
در ادامۀ این نشست خبری کیخسرو پورناظری (آهنگساز پیشکسوت و سرپرست گروه «شمس») در سخنانی دربارۀ اجرایش در فستیوال اظهار کرد: خوشحالم هنوز هنرمندانی هستند که دلشان برای این آب و خاک می‌تپد و چنین فستیوالی را برگزار کردند. بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، کنسرت گروه «شمس» در این فستیوال از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول تکنوازی من به همراه سازهای ضربی، بخش دوم سه نوازی به همراه تهمورس پورناظری و سهراب پورناظری را خواهیم داشت و در بخش پایانی نیز ساخته‌های بنده به همراه گروه «شمس» اجرا خواهد شد.
 
همچنین، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) که قرار است، در این فستیوال روی صحنه برود، در سخنانی دربارۀ اجرایش اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در کنار هنرمندان و استادان دیگر در این رویداد حضور دارم. اجرای بنده با همراهی یک کویینت زهی به سرپرستی امیر باورچی، هارپ‌نوازی نازلی بخشایش و دو ساز کوبه ای شکل خواهد گرفت.
 
این هنرمند پیشکسوت افزود: بسیار خرسندم که برای اولین بار در فضای باز چنین کاری  را انجام می‌دهم و از این بابت بسیار هیجان دارم. زیرا اجرای موسیقی در کاخ نیاوران تهران برای هموطنانم فضای جدیدی است که من هم دوست دارم آن را تجربه کنم.
 
دکتر آراسب احمدیان (مدیرعامل موسسۀ خیریۀ محک) که به عنوان یک حامی معنوی در کنار فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» حضور دارد، در این باره در سخنانی مطرح کرد:‌ تک تک استادانی که امشب اینجا حضور دارند، حرکت‌های زیبای انسان‌دوستانه‌ای را برای محک انجام دادند و با ظرفیت‌هایی فرهنگی که داشتند، توانستند ویژگی‌های یک نهاد اجتماعی خیریه را بروز دهد تا پیام عشق و دوستی را به جهان منتقل کنند. اینکه یک هلدینگ صنعتی وارد جریان هنری شده، می‌تواند سرمنشأ خدمات بیشتری در معرفی هر چه بهتر مؤسسۀ محک به مردم باشد.
 
او ادامه داد:‌ مؤسسۀ محک در طرح توسعه بیمارستانی خود به زودی از یک مکان جدید در کنار بیمارستان فعلی بهره‌برداری خواهد کرد. در این مجموعه یک سالن آمفی‌تئاتر طراحی شده که ظرفیتی حدود ۶۰۰ نفر دارد و ما امیدوار هستیم تا در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی‌هایی را برای استفادۀ بهتر و بیشتر از این مکان فرهنگی برای فعالیت‌های هنرمندان داشته باشیم.
 
آرین کشیشی (نمایندۀ گروه کامنت) نیز دربارۀ حضور در این فستیوال اظهار کرد:‌ از اینکه که در فستیوال خصوصی «بارانا» حضور پیدا کردیم، بسیار خوشحالیم و شاهد اجرای آثاری هستیم که گروه‌های مختلف در ژانرهای متنوع حضور مؤثری در آن دارند.
او افزود: اجرای کنسرت در این رویداد هنری یک کار خیر محسوب می‌شود که همۀ ما در آن سهیم هستیم و می‌توانیم در کنار سایر هنرمندان به اجرای برنامه بپردازیم. ما غیر از اجراهای همیشگی گروه «کامنت» قرار است، یک قطعۀ مشترک با گروه داماهی نیز اجرا کنیم.
 
رضا کولغانی (نمایندۀ گروه داماهی) نیز توضیح داد:‌ گروه «داماهی» قرار است، در این فستیوال در کنار بزرگانی چون ستاد پورناظری، گروه کامکارها، استاد چکناواریان و استاد شهرداد روحانی اجرا داشته باشد که این باعث خوشحالی ما است.  در این اجرا در کنار چیدمان جدیدی که برای گروه در نظر گرفته‌ایم، قطعۀ «مُردن مردونه» یکی از آثار ابراهیم منصفی را به صورت مشترک با گروه «کامنت» اجرا خواهیم کرد.
 
امید نعمتی (خوانندۀ گروه «پالت») سخنران دیگر این نشست خبری بود که در سخنان کوتاهی مطرح کرد:‌ بسیار مفتخریم در فستیوالی شرکت کنیم که همواره برای اجرای اساتید حاضر در آن هیجان داشته‌ام. هنرمند آلمانی که در آلبوم «شهر من بخند» گروه ما را همراهی کرد، سال‌ها پیش فستیوالی را در حیاط خانۀ مادربزرگش با 17 مخاطب آغاز کرد. 5 سال بعد وقتی گروه ما به آن فستیوال دعوت شد، با فستیوالی مواجه شدیم که 4 هزار مخاطب را از کل آلمان در یک روستا جمع کرده بود. من امیدوارم که فستیوال «بارانا» هم تداوم داشته باشد و به زودی به یکی از فستیوال‌های مهم کشور تبدیل شود.
 
لوریس چکناواریان نیز دربارۀ اجرایش توضیح داد: بنده پیش از این هم با مؤسسۀ «محک» فعالیت‌هایی داشتم و امروز بسیار خوشحالم که در این پروژه مشارکتی که توسط بخش خصوصی برای حمایت از بیماران این مؤسسه  انجام می‌پذیرد، حضور داشته باشم. به اعتقاد من مهمترین درمان برای هر بیماری، موسیقی و هنر است که می‌تواند در کنار همکاری و مشارکت مردم، نقش مؤثری را در ترویج فعالیت‌های مردمی و حمایتی داشته باشد.
 
در بخش پایانی این نشست خبری تهمورس پورناظری به عنوان رییس فستیوال در سخنانی گفت: آرزوی کودکی من این بوده است که بتوانم، چنین هنرمندان بزرگی را در کنار هم ببینم.  البته شاید به لحاظ برنامه‌ریزی انجام‌ شده، فضای مختصری برای حضور هنرمندان بزرگ موسیقی این سرزمین فراهم آمده باشد اما با وزن و چگالی که در محتوای این برنامه‌ها می‌بینیم، به این باور می‌رسم که فضای مورد نظر در بالاترین شکل ممکن برگزار می‌شود.
 
این آهنگساز و نوازنده ادامه داد: خوشحالم بزرگانی که نه نیاز به کنسرت دارند نه به فسیتوال و هر کدام در منظومۀ خودشان خورشیدی هستند به این فستیوال آمدند و این امید بزرگی برای ماست تا این راه ادامه پیدا کند. من، سهراب پورناظری و گروهی که این فستیوال را برگزار می‌کنند، هدفی جز استمرار آن نداریم.
 
پورناظری همچنین گفت: قرار است، 5 درصد از فروش بلیت‌های اجراها به موسسۀ «محک» تعلق بگیرد که شاید مبلغ قابل توجهی از لحاظ مالی نباشد اما می‌تواند این پیام را بدهد که همه ما ز یک گوهر هستیم و این مساله‌ای است که از نظر معنوی ارزش دارد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 12:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست خبری فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» برگزار شد | موسیقی ما