برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ترانه‌ای از «روزبه بمانی» و معرفی یک خواننده جدید
گروه «دارکوب» پس از ماه‌ها سکوت «تندیسی از سراب» را منتشر می‌کند
موسیقی ما – «دارکوب» بالاخره سکوت طولانی‌اش را می‌شکند. این گروه باسابقه تلفیقی شنبه هفته آینده تک‌آهنگ «تندیسی از سراب» را به صورت اختصاصی از سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد کرد. ترانه این اثر توسط «روزبه بمانی» سروده شده و موسیقی آن هم اثری از گروه دارکوب به سرپرستی «همایون نصیری» است. این گروه در حالی فصل جدید فعالیت‌های هنری خود را آغاز می‌کند که آخرین آلبوم آنها به نام «نوکوب»، تابستان سال گذشته به بازار عرضه شد. در حالی که انتظار می‌رفت آنها فعال‌تر از گذشته ظاهر شوند، فقط یک اجرا در برج میلاد تهران را روی صحنه بردند. اما ظاهراً این بار باید منتظر دوران پرکاری این گروه پرطرفدار باشیم. خصوصاً آنها با ترانه‌سرا و خواننده‌ای جدید دوباره پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند.

همایون نصیری درباره جدیدترین اثر گروه «دارکوب» به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«قطعه جدید ما «تندیسی از سراب» نام دارد. ترانه توسط «روزبه بمانی» سروده شده و خواننده آن هم «محمد ذاکر حسین» است. من، «دارا دارایی»، «مسعود همایونی»، «آرین ملیکیان» و «آرش مقدم» در ساخت این قطعه حضور داشته‌ایم. ضبط در استودیو «تم» مازیار مرتاضیه و ضبط درامز هم در استودیو «کسری ابراهیمی» انجام شده است. «آرش پاکزاد» هم وظیفه میکس و مسترینگ کار را بر عهده داشته و طراحی و گرافیک این کار هم اثری از «هومن نصیری» است.»

او سپس خواننده جدید گروه را اینگونه معرفی کرد:«محمد ذاکرحسین اهل شیراز است و از طریق دوست شاعرمان آقای «داود غلامی» با ایشان آشنا شدیم. با این خواننده خوب مشغول کار هستیم و ایشان موزیسین توانایی هم هستند. تار و سه‌تار می‌نوازند و در زمینه آهنگسازی هم فعالیت می‌کنند و همکاری ما با ایشان در این قطعه، خوب از آب درآمده است. همچنین محمد ذاکرحسین حیطه تخصصی فعالیتش، موسیقی سنتی است.»

سرپرست دارکوب درباره همکاری با روزبه بمانی و اینکه آیا قطعه جدیدشان مثل «تُرُش‌رو» یا «دست برآریم» هیت می‌شود هم گفت: «ترانه‌های روزبه بمانی به آلبوم «نوکوب» نرسید اما در فصل جدید کارهای گروه «دارکوب» با او بیشتر همکاری خواهیم داشت. در حال کار بر روی چند ترانه او هستیم ولی «تندیسی از سراب» به عنوان اولین همکاری ما منتشر می‌شود. ترانه و فرم کار کاملاً مدل همیشگی «دارکوب» است. در این قطعه هیجان و ریتم «دارکوب» وجود دارد. از همان اول که کار شروع می‌شود امضای گروه در موسیقی و ترانه وجود دارد و فکر می‌کنم الان موقع مناسب برای آغاز همکاری ما با روزبه بود. در این مدت لازم بود که همدیگر را پیدا کنیم و حرف‌هایمان را یکی کنیم و نتیجه کار هم خیلی خوب از آب در آمده است. ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا بهترین اثر ممکن را ارائه کنیم و امیدواریم که این کار هم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.»

نصیری سوال مبنی بر اینکه چرا در فصل بهار و تابستانی که اکنون به پایانش نزدیک می‌شویم اجرای زنده نداشتند را هم اینگونه پاسخ داد: «قصد داشتیم در ماه شهریور کنسرتی را برگزار کنیم و حتی سالن هم رزرو کرده بودیم ولی در حال آماده‌سازی کارهای جدید هستیم. دیدیم بهتر است کارهای جدید آماده شود تا کنسرت جدید را با این آثار به علاوه کارهای هیتی که از قدیم داشتیم برگزار کنیم. به این نتیجه رسیدیم که رپرتوار کنسرت هم جذاب‌تر می‌شود و شاید وقفه زمان برگزاری کنسرت یکی دو ماه بیشتر شود اما می‌توانیم اجرای خوبی را روی صحنه ببریم. تصمیم گرفتیم در ماه آذر و پس از ایام محرم و صفر با قطعات جدید در تهران اجرای برنامه داشته باشیم.»

همایون نصیری در پایان گفت:«در حال تولید هستیم ولی الان برای هر تک‌آهنگ مجوز می‌گیریم و منتشر می‌کنیم تا اینکه آلبوم آماده شود و فکر می‌کنم مجموعه جدید «دارکوب» برای فصل زمستان آماده انتشار باشد. ترجیح دادیم به دلیل پخش بد آلبوم‌ها و مشکلاتی که در پخش آلبوم «نوکوب» داشتیم، فعلاً چند تک‌آهنگ منتشر کنیم و به گوش مخاطبان برسانیم و سپس برای انتشار آلبوم برنامه‌ریزی داشته باشیم. به این ترتیب فکر می‌کنم کارها بهتر به گوش مخاطبان برسد تا اینکه دو سال برای یک آلبوم زحمت بکشیم و نهایتاً با یک پخش بد، کار شنیده نشود. نهایتاً باید بگویم که تا پیش از محرم یک قطعه دیگر و کلیپ تصویری «تندیسی از سراب» را منتشر خواهیم کرد.»

قطعه «تندیسی از سراب» شنبه هفته آینده به صورت اختصاصی از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 11:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «دارکوب» پس از ماه‌ها سکوت «تندیسی از سراب» را منتشر می‌کند | موسیقی ما