برنامه یاد بعضی نفرات
 
آیین زادروز محمدعلی بهمنی با سخن‌رانی کیوان ساکت، بهروز رضوی، هادی منتظری برگزار می‌شود
شاعر مهربانی‌ها هفتاد و پنج ساله می‌شود
موسیقی ما - آیین زادروز محمدعلي بهمني روز دوشنبه ٢٨ فروردين، به روال دوشنبه هاي شعر نگارستان درمجموعه نگارستان شهر برگزار خواهد شد و كيوان ساكت، بهروز رضوي،هادي منتظري، محمود اقبالي، حسين پرنيا و بسياري از بزرگان شعر و موسيقي به شادباش سه ربع قرن زندگي شاعرانه بهمني مهمان نگارستان شهر خواهند بود.

او خود دربارهٔ تولّدش می‌گوید: «دو ماه به زمان تولّدم باقی‌مانده بود، که برادرم در دزفول بیمار می‌شود. خانواده هم از این فرصت استفاده می‌کنند تا به عیادتش بروند. این است که در قطار به‌دنیاآمدم و در شناسنامه‌ام درج شد متولّد اندیمشک، چون دایی من در ثبت احوال آن منطقه بود، شناسنامه‌ام را همان زمان می‌گیرد. البتّه زیاد آنجا نبودم، همان زمان ۱۰ روز یا یک‌ماه را در آنجا سپری کردیم، در اصل تهرانی هستیم. پدرم برای ده ونک و مادرم برای اوین است. دوران کودکی را تهران، بخش شمیرانات، شهر ری، کرج و... به‌صورت پراکنده بودیم، چون پدرم شاغل در راه‌آهن بود، مأموریت‌های ایستگاهی داشتند. از سال ۱۳۵۳ به بندرعباس رفتم.»

نخستین شعر او در سال ۱۳۳۰، یعنی زمانی که او تنها ۹ سال داشت، در مجلهٔ روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تاکنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگ‌ها، انتشار یافته‌است. بهمنی از سال ۱۳۴۵ همکاری خود را با رادیو آغاز کرد.

این برنامه روز دوشنبه 28 فروردین از ساعت ١٧تا٢٠ درمجموعه نگارستان شهر بوستان گفتگو حضور یابند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 12:25

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاعر مهربانی‌ها هفتاد و پنج ساله می‌شود | موسیقی ما