برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاصل دونوازی فرج‌نژاد و قمصری منتشر شد
«افشان» گام سومِ «عصیان»
موسیقی ما - «افشان» نام سومین قطعه از پروژه‌ی «عصیان» است که با دونوازی می‌دیافرج‌نژاد و مصباح قمصری منتشر شد. به گزارش موسیقی ما، به نقل از روابط عمومی پروژه «عصیان»، پروژهٔ «عصیان» به همت می‌دیا فرج‌نژاد شکل گرفته و تا کنون دو مرحله از این پروژه به سرانجام رسیده است. «تارنگ» و «پرسه» دو قطعه‌ای بودند که در ماه‌های گذشته در قالب پروژه «عصیان» منتشر شدند. «تارَنگ» در قالب اثری صوتی و تصویری و «پرسه» هم به صورت صوتی منتشر شد.

اکنون اما نوبت به سومین گام این پروژه رسیده است. «افشان» هم مانند دو قطعه‌ی گذشته محوریتش «تارِ» فرج‌نژاد است. این بار اما، مصباح قمصری با «بم کمان» در کنار میدیا فرج‌نژاد ساز می‌نوازد.

میدیا فرج‌نژاد درباره «افشان» و همکاری با مصباح قمصری می‌گوید: این نخستین همکاری من و مصباح قمصری است و به طور حتم آخرین همکاری ما نخواهد بود؛ چرا که افق‌های مشترکی در کارمان هست. به خصوص در حوزه موسیقی سازی که هر کدام از ما تجربه‌های متفاوتی در این زمینه داریم.

او ادامه می‌دهد: هر کدام از ما دنیایی متفاوت داریم؛ مصباح در موسیقی خودش آوانگارد است و قالب گریز؛ از طرفی موسیقی من ریشه‌های ایرانی دارد و ترکیب این دو برایم جذاب است. من جایی میان سنت و مدرنیته هستم و مصباح در فضاهای مدرن کار می‌کند. این ترکیب اگر به درستی و هوشمندانه اعمال شود می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد و البته اگر این ترکیب فکر نشده شکل گیرد مانند شمشیری دولبه، می‌تواند باعث نتیجه‌ای بد شود.

آهنگساز و طراح پروژه «عصیان» می‌گوید: من از نتیجه همکاری با مصباح قمصری راضی‌ام و فکر می‌کنم آثار مشابه «افشان» جایش در موسیقی ما خالی است. آثاری که خط ملودی ایرانی دارند و در عین حال عناصر مدرن در آن دیده می‌شود. هدف ما خلق موسیقی آرتیستیکی بوده است که بتواند صدای نسل و روح خودمان باشد.

فرج‌نژاد تاکید می‌کند: پروژه «عصیان» برای بیان حالات درونی خودِ من به وجود آمده و هر کسی که با من هم نوا باشد در این پروژه در کنار من خواهد بود. «افشان» نخستین دونوازی من با دیگر هنرمندان در پروژهی «عصیان» است و باز هم از این دونوازی‌ها خواهیم شنید.

 «افشان» در آواز افشاری ساخته شده است. «افشاری» را انتخاب کردهام چرا که در گنجینه شنیداری مردم ایران جای خاصی دارد و روح ایرانی عمیقی در آواز «افشاری» جاری است.

این آهنگساز درباره روند صدور مجوز آثار بی‌کلام می‌گوید: متاسفانه با وجود تمام صحبت‌هایی که درباره سهولت کار برای صدور مجوز آثار بی‌کلام شده است؛ صدور مجوز «افشان» که اثری بی‌کلام است حدود دو ماه طول کشید. در حال حاضر این روند صدور مجوز برای موسیقی بی‌کلام، ضربه‌ای بد به این ژانر محسوب می‌شود.

فرج‌نژاد دربارهی آثار بعدیِ پروژهی «عصیان» می‌گوید: قطعه‌ی بعدی عصیان هم در حال میکس و مستر شدن است و امیدواریم در یک ماه آینده به گوش مخاطبان برسد. قطعه‌ی بعدی برای خودم شگفتی خاصی خواهد داشت.

میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی پروژه‌ای با عنوان «عصیان» طراحی کرده که قرار است قطعه‌های آن به صورت تدریجی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. این پروژه شامل چندین قطعه ی موسیقی با محوریت ساز تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر می‌شود. در ‌‌نهایت هم همهی این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.

آثاری که در قالب پروژهی «عصیان» ساخته می‌شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه دارد.

در ادامه می‌توانید قطعهٔ «افشان» را از تماشاخانه موسیقی ما بشنوید.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 11:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «افشان» گام سومِ «عصیان» | موسیقی ما