برنامه یاد بعضی نفرات
 
«سیمرغ» به پاریس می‌رود
طنین آواز همایون شجریان در جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا
 موسیقی ما- پروژه‌ی «سیمرغ» اثر حمید متبسم با آواز همایون شجریان در بخش جنبی جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا در پاریس روی صحنه می‌رود.

كنسرت «سیمرغ» كه تاكنون اجراهای فاخری در ایران و نقاط مختلف دنیا از جمله هلند داشته، قرار است هم‌زمان با برگزاری جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا به مدت سه شب در پاریس اجرا شود.

 این اثر حمید متبسم  به همراهی همایون شجریان در پاریس اجرا می‌شود. كنسرت «سیمرغ» در زمره یكی از برجسته‌ترین آثار موسیقی سنتی ایران قرار دارد. با توجه به هدف برگزاری جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا كه ارتقا و حمایت از زبان و ادبیات پارسی در میان فارسی زبانان ایران، افغانستان و تاجیكستان است، برگزاركنندگان این جشنواره تصمیم گرفتند این كنسرت كه قطعاتش برگرفته از شاهنامه فردوسی است را بار دیگر در این رویداد هنری روی صحنه آورند.

در این کنسرت اشعار فردوسی بر اساس داستان زال در دستگاه‌های چهارگاه، همایون، اصفهان، ماهور و نوا اجرا خواهد شد. نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا ژانویه ٢٠١٨ در پاریس برگزار می شود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 11:35

دیدگاه‌ها

دوشنبه 24 مهر 1396 - 21:25

چه جوریه که همه ی سایت‌ها اسم خلعتبری رو برای رهبری سیمرغ در پاریس اعلام کردن ولی سایت شما که مستقیم با خود آقای خلعتبری و صفاريان و رجب پور گردهمایی اسكايپى داشتین، اسم خلعتبری رو اعلام نمیکنند!؟ با خودتون چند چندین؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین آواز همایون شجریان در جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا | موسیقی ما