برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای گروه‌های اوهام، میلاد درخشانی، بادزنگ، داریوش آذر، شهریار مسرور و داماهی لغو شد
ماه طلایی برای موسیقی مستقل از دست رفت
اجرای کدام هنرمندان جریان فرعی به دلیل شیوع کُرونا لغو شد؟
اجرای گروه‌های اوهام، میلاد درخشانی، بادزنگ، داریوش آذر، شهریار مسرور و داماهی به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا لغو شد. پس از دو ماه تعویق، کنسلی و شک در برگزاری کنسرت ماه اسفند قرار بود برای موسیقی جریان فرعی، مستقل و آلترنیتیو پررونق  باشد اما این بار هم به واسطه فراگیر شدن ویروس کرونا این اجراها با مشکل مواجه شد.
براساس اعلام دفتر موسیقی وزارت ارشاد کلیه اجراهای موسیقی تا تاریخ 9 اسفند لغو شد و هنوز خبری در رابطه با تاریخ‌های بعدی منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود تاریخ مذکور تمدید شود. اما اجراهای پیش رو که هنوز بلاتکلیف هستند مربوط به چه گروه‌ها و ژانرهایی است.

اوهام
بی‌شک مهمترینِ این اجراها مربوط به گروه اوهام به سرپرستی شهرام شعرباف است که قرار است پس از پنج سال به همت نشروپخش جوان در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه بروند. در اجرای پیش رو گروه شاهرخ ایزدخواه از اعضای اولیه را در اختیار ندارد اما بابک ریاحی‌پور کنار شعرباف خواهد بود. بلیت‌های سانس اول این اجرا در 24 ساعت اول تمام شد و سانس دیگری برای علاقه‌مندان اضافه شد. علاوه بر روزبه قلیپور که به عنوان درامر کنار است فهام گوهری از گروه رادیو نیز از جمله نوازنده‌های مهمان اوهام در این اجرا است.

بادزنگ
گروه الکترونیک/ آلترنیتیو راک مشهدی بادزنگ قرار بود یازدهم اسفند در برج آزادی برگزار شود. این گروه که تشکیل شده از علیرضا احمدزاده و مسعود فیاض‌زاده است تا به حال دو آلبوم منتشر کرده است؛ دنیای ناتموم و دره خاموش. آن‌ها در یک سال اخیر فعال‌تر از همیشه ظاهر شدند. یک کنسرت در برج آزادی برگزار کردند و پس از آن هم در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفتند. آن‌ها در ماه گذشته یک ویدئو از اجرای زنده و یک موزیک ویدئو منتشر کردند. قرار بود در کنسرت پیش رو در اجراهای زنده سیامک بغدادی، علی باغفر و کسرا سبکتکین آن‌ها را همراهی کنند.

داماهی
گروه داماهی که امسال با آلبوم جدیدش به نام «در من برو شکار» را روانه بازار کرد قرار بود 11 و 13 اسفند در تالار وحدت روی صحنه برود که مانند دیگر گروه‌ها، کنسرتشان لغو شد. داماهی که پس از 3 سال آلبوم دومش را منتشر کرده یک کنسرت در کاخ سعد آباد برگزار کردند و در آذر آخرین کنسرت پاییزیشان را در تالار وحدت برگزار کردند. داماهی که پس از انتشار آلبوم، ساخت قطعات جدید را هم آغاز کردند و در آخرین کنسرتشان چهار قطعه منتشر نشده با آثاری از علی‌خان حبیب‌زاده و ابراهیم منصفی اجرا کردند.

داریوش آذر
داریوش آذر که در ماه گذشته اولین اجراهای شخصی‌اش پس از جدایی از پالت را برگزار کرد قرار بود در اسفند ماه بازهم مهمان برج آزادی باشد اما این اجرا هم لغو شد. داریوش آذر که فعالیتش در موسیقی جریان فرعی را دنگ شو آغاز کرد عضو اصلی گروه پالت هم بود. پس از چند سال فعالیت با پالت به دلیل برخی اختلافات و فعالیت شخصی از این گروه جدا شد. او آلبوم آبی خاکستری را پس از چند تک آهنگ منتشر کرد؛ آلبومی که حال و هوای آلترنیتیو پاپ داشت. آذر با اعضای گروه آتراوان تمرینات کنسرتش را آغاز کرد و دو سانس اجرا در برج آزادی برگزار کرد. او همچنین سابقه  همکاری با محمدرضا و همایون شجریان، گروه دال، نیما رمضان، میلاد باقری، نیما رفیع و محمد شریعت را در کارنامه دارد.

شهریار مسرور
شهریار مسرور که از موزیسین‌های قدیمی سبک بلوز، کانتری و راک در ایران محسوب می‌شود قرار بود امسال برای دومین بار کنسرت برگزار کند. شهریار مسرور اوایل دهه هشتاد با آلبوم «بهشت از آن تو» و قطعه تهران بین هواداران موسیقی بلوز راک در ایران شناخته شد و با آلبوم «گاهی وقتا» توانست موفقیت پیشین را تکرار کند. او چندین سال از فعالیت دور بود و ایران را ترک کرد اما با تک آهنگ عادت دوباره وارد مارکت موسیقی ایران شد. در اجرای پیش رو قرار بود مازیار خواجیان (گیتار بیس)، علی باغفر (درامز)، شایان نقره ساز (کیبورد) و هامون ضرابی (گیتار الکتریک) مسرور را همراهی کنند.

میلاد درخشانی
میلاد درخشانی قرار بود با نوازندگان طراز اول در سالن اندیشه حوزه هنری روی صحنه برود. این تمدید کنسرت قبلی او بود که به همت نشر و پخش جوان برگزار شد؛ اجرایی از قطعات با کلامش در دو آلبوم «حرف بزن» و «اشارات نظر». همچنین درخشانی در این اجرا از چند قطعه‌ی جدید رونمایی کرد. نوازندگانی که در این اجرا میلاد درخشانی را همراهی کردند عبارتند از: کسرا سبکتکین (گیتار بیس)، پیانو (رضا تاجبخش)، امین طاهری (درامز)، طاها مظاهری (گیتار)، هومن نامداری (کلارینت) و پدرام درخشانی (سنتور).
همچنین لازم به ذکر است دفتر موسیقی وزارت ارشاد هنوز تاریخ کنسل شدن اجراهای اسفند را تمدید نکرده و احتمال می‌رود اجرای ماکان اشگواری و امیر صارمی در فرهنگسرای نیاوران لغو شود.
همچنین اجراهایی از جمله گروه کلاغ‌ها در باران، جالبوت و فستیوال کوچه در شهرهای دیگر هم لغو شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398 - 21:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای کدام هنرمندان جریان فرعی به دلیل شیوع کُرونا لغو شد؟ | موسیقی ما