برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرانجام پس از ماه‌ها سیروان خسروی و ماکان بند روی صحنه رفتند
کنسرت با طعمِ بغض
موسیقی ما- سرانجام پس از ماه‌ها، «سیروان خسروی» و گروه «ماکان» به اجرای برنامه پرداختند تا جزو اولین خوانندگانی باشند که طلسمِ اجرای زنده را با تاخیری طولانی مدت بشکنند. در این میان چهره‌های دیگر موسیقی پاپ از جمله رضا صادقی نیز خود را برای اجرای کنسرت آماده می‌کنند و این در حالی است که هم‌چنان از اجرای برنامه توسط گروه‌های موسیقی سنتی خبری نیست. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بعد از فروکش کردنِ پاندمی کرونا نیز اهالی موسیقی سنتی تا ماه‌های بعد هیچ برنامه‌ای را روی صحنه نبردند. تفاوت اما این‌بار در این‌جاست که در پاندمی، گرو‌ه‌های موسیقی کلاسیکِ ایرانی، لااقل در خارج از کشور به اجرای برنامه می‌پرداختند؛ در حالی‌که هم‌اکنون این اتفاق نیز رخ نمی‌دهد. البته به نظر می‌رسد این تصمیمی خودخواسته از طرفِ‌ اهالی موسیقی است که ترجیح می‌دهند کنسرت‌های خود را با تاخیر برگزار کنند؛ دلیل اما هر چه هست، فرقی نمی‌کند؛ آن‌چه مهم است از بین‌رفتنِ معیشتِ تعداد زیادی از هنرمندان در روزهای سختِ اقتصادی این روزهاست. شرایطی که در ماه‌های آتی نیز تحت تاثیرِ برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر، تعطیلات نوروزی و البته نزدیکی ماه مبارک رمضان قرار خواهد گرفت.

 اما صرف‌نظر از این موضوع، سیروان و ماکان‌بند در کنسرت‌های اجرا شده توسط خود تلاش کردند این نکته را یادآوری کنند که در شرایطِ متفاوتی از گذشته به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
سیروان؛ دیگر زندگی را دوست ندارد؟

کنسرت‌ِ «سیروان» با تمام کنسرت‌های برگزارشده توسطِ این خواننده در تمام سال‌‌های گذشته متقاوت بود؛ او قطعه‌ی «دوست دارم زندگی رو» را اجرا نکرد تا این نکته را گوش‌زد شود که برنامه‌‌اش متاثر از شرایطِ‌ این روزهای جامعه است. «سیروان» به اجرای قطعاتی از آثارش چون «تو خیال کردی بری»، «ساعت ۹»، «جاده رویاها»، «بی مرز» و «مونولوگ» را به اجرا درآورد.

«سیروان» در ابتدای این برنامه به مخاطبانش گفت: «خوشحالم بعد از هفت ماه دوری از شما دوباره به اجرای برنامه می‌پردازم؛ به اندازه‌ای خوش‌حالم که شاید شما متوجه‌ی آن نشوید. به هر حال امیدوارم شبِ خوبی را کنار یک‌دیگر داشته باشیم.»

سیروان خسروی در بخشی از کنسرتِ خود ضمن اشاره به تعطیلی چند ماه اجراهای زنده و وضعیت معیشتی نامطلوبی که در این حوزه برای برخی از نوازندگان و فعالان عرصه موسیقی پدیده آمده؛ توضیح داد: «در ایام کرونا و اتفاقات اخیری که منجر به تعطیلی کنسرت‌ها شده بود کسی آنچنان که باید از پشت پرده وضعیت زندگی برخی از موزیسین‌ها خبردار نبودند. در حالی که ما می‌دانیم این عزیزان چه شرایط بدی را تا به امروز گذراندند. شرایطی که امیدوارم به زودی در وضعیت مطلوب‌تری قرار گیرد تا هیچ هنرمندی نگران چنین مسائلی نباشد.»

سیروان در بخشی از کنسرتِ خود از برادرش «زانیار» دعوت کرد تا روی صحنه حضور پیدا کند؛ این اتفاق با استقبالِ‌ شدید مخاطبان همراه شد و این بخش از کنسرت که به اجرای سه قطعه مشترک اختصاص پیدا کرده بود، از بخش‌های هیجان‌انگیزِ کنسرتِ خواننده‌ی پرطرفدار بود.

یاشا حکمی (کیبورد)، امید دانایی (گیتار بیس)، نیما حمیدی (درامز)، آرش عیوضی (بیس)، بهنام رهنما (گیتار بیس)  از جمله هنرمندانی بودند که سیروان را در اجرای برنامه‌اش همراهی کردند.
 
امیر مقاره گریست

اما سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز در دو سانس، پذیرای طرفداران «ماکان‌بند» بود. این گروه نیز تصمیم گرفت در اجرای خود قطعه‌ی شادی اجرا نکند و تنها به اجرای قطعاتِ عاشقانه و آرام خود بپردازد. امیر مقاره، در طول کنسرتِ خود دو بار گریست بی‌آن‌که دلیلِ این ماجرا را برای مخاطبانِ خود توضیح دهد.

در این میان، اعلام این خبر توسط «امیر مقاره» که با عادی شدنِ شرایط شهرِ زلزله‌زده‌ی خوی، در این شهر به اجرای کنسرت رایگان خواهد پرداخت؛ یکی از مهم‌ترین اتفاقاتِ کنسرتِ شبِ گذشته بود.  

امیر مقاره و رهام هادیان در اولین کنسرتِ خود پس از ماه‌ها، آهنگ‌های رفت، ناخدا، یه لحظه نگام کن، خدا، دیوونه من، حیف، حق بده، نارنجی، دوره‌گرد و قصه من را اجرا کردند. «قصه‌ی من» از جدیدترین قطعاتِ منتشر شده توسط این گروه است و «ماکان بند» نخستین اجرای زنده از این قطعه را انجام داد.

در این میان هنگام اجرای قطعه‌ی «نارنجی» هادیان تنها به نوازندگی پیانو اکتفا کرد و مقاره خوانندگی آن را به تنهایی انجام داد. او گفت که بیش از پنج سال تلاش کرده تا این آهنگ همان چیزی بشود که می‌خواسته است. البته هادیان نیز قطعاتی را به صورتِ تک‌صدایی اجرا کرد.
 
 در سانس اول این برنامه، دختر نوجوانی به همراه مادرش، از خوی به این برنامه آمد و دو خواننده‌ی موسیقی پاپ میزبان او شدند. 
منبع: 
ایرنا، مهر و ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 12:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت با طعمِ بغض | موسیقی ما