برنامه یاد بعضی نفرات
 
تجربه جدید این گروه نسبت به اجراهای قبلی آنها در تهران رقم خورد
کنسرت در ارتفاع به سبک «ماکان بند»
موسیقی ما - جدیدترین کنسرت گروه «ماکان» در تهران شامگاه سیزدهم فروردین برگزار شد. اعضای این گروه در ادامه تور نوروزی اجراهای خود با کنسرتی متفاوت‌تر از سایر اجراهایشان به دیدار دوستداران خود در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی پایتخت رفتند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این کنسرت نسبت به اجراهای قبلی ماکان، اینترو و همچنین طراحی دکور آن بود. چرا که برای این اجرا، سازه مرتفعی طراحی شده بود «امیر مقاره» و «رهام هادیان» اجرای خود را از روی آن سازه و ارتفاع زیاد نسبت به کف سالن میلاد شروع کردند. در بخش‌های مختلف کنسرت هم نوازندگان با حضور روی این سازه در کنار خوانندگان گروه ماکان قرار می‌گرفتند.

این کنسرت به همت موسسه «آوازی نو» روی صحنه رفت و تلاش خوبی برای ایجاد تفاوت نسبت به کنسرت‌های گذشته ماکان بند بود. موضوعی که یکی از حلقه‌های گمشده مهم در کنسرت‌های موسیقی است و اغلب خواننده‌ها و همچنین شرکت‌های برگزاری تمایل چندانی برای موضوع کارگردانی و ایجاد تفاوت‌های بصری در کنسرت‌ها ندارند.

موضوع کمبود امکانات و همچنین عدم پتانسیل سالن‌های برگزاری کنسرت در کنار هزینه‌های بسیار زیاد و روزافزون اجراهای موسیقی دلایلی است که برای عدم کارگردانی در کنسرت‌ها ذکر می‌شود. اما در چنین شرایطی باز هم با کمی سختی امکان ثبت تجربه‌های جدید در کنسرت‌ها وجود دارد.
اعضای ماکان بند از چند روز پیش از برگزاری کنسرت سیزدهم فروردین به مخاطبان خود وعده اجرای متفاوتی را داده بودند و همچنین  از آنها درخواست کرده بودند تا فیلم‌های این کنسرت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند. چرا که به گفته ماکان بند این کنسرت برای ماه اردیبهشت هم تمدید می‌شود و باید برای مخاطبانی که به تماشای سانس‌های تمدیدی می‌نشینند هم جذابیت داشته باشد.

اعضای ماکان بند در این کنسرت رپرتواری از قطعات جدید و خاطره‌انگیز خود مانند مسافرت، یه لحظه نگام کن، هر بار این درو، دو تا ستاره، آسه آسه، حالا که اومدی، دلگیری، حیف، با تو، دوره گرد و معرفت و... را اجرا کردند.

تور جدید کنسرت‌های ماکان بند از ماه اردیبهشت آغاز می‌شود و گفته شده است که آنها برنامه‌های ویژه‌تری که مکمل این کنسرت باشد را برای اجرای تهران تدارک دیده‌اند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 16:47

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت در ارتفاع به سبک «ماکان بند» | موسیقی ما