برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از درگذشت یک خواننده پاپ و ابتلای سه هنرمند دیگر به کرونا طی دو هفته اخیر
موج شیوع «کرونا» در جامعه موسیقی دوباره خروشان شد
موسیقی ما طی دو هفته اخیر میزان شیوع ویروس کرونا میان اهالی موسیقی افزایش پیدا کرده است. به گزارش «موسیقی ما» همزمان با افزایش میزان مبتلایان به این ویروس در کشور که کارشناسان تعبیر به موج سوم کرونا دارند، چند هنرمند موسیقی هم درگیر این بیماری شده‌اند. در این بین متأسفانه هفته گذشته «بهرام نازمهر»، خواننده موسیقی پاپ، به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. پس از آن هم ابتلای سه هنرمند دیگر به کرونا هم تأیید شد. از جمله «رهام هادیان»، خواننده گروه ماکان، که اوایل این هفته اعلام شد که به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر مراحل درمان و قرنطینه را سپری می‌کند.
 
«سهیل حسینی»، شاعر و ترانه‌سرا، هم یکی دیگر از هنرمندان بود که این روزها او هم در خانه تحت درمان است. همکاری با خوانندگانی نظیر حامد همایون، امیر عظیمی و میلاد درخشانی و... بخشی از کارنامه کاری این ترانه‌سرای جوان است. از سوی دیگر به تازگی «مازیار عطاریان» هم در ویدیویی اعلام کرده است که از وضعیت بحران ابتلا به کرونا خارج شده است. او در ویدیویی اعلام کرد که چند روزی است از دستگاه اکسیژن کمتر استفاده می‌کند و مراحل درمان را پشت سر می‌گذارد. مازیار عطاریان در حالی به «کووید – 19» مبتلا شده است که چندی پیش آهنگ و موزیک‌ویدیویی به نام «کرونا» با صدای خودش منتشر کرد. او در این اثر با «بهروز صفاریان» و «امیر ارجینی» همکاری کرده بود.
 
از زمان اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در اسفند سال گذشته تا به امروز برگزاری کنسرت‌های موسیقی متوقف شده است ولی ضبط و تولید آثار موسیقی جریان دارد. در مقطعی که حدوداً سه ماه بود میزان تولید آثار موسیقی هم کاهش چشمگیری داشت اما از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد آمارها نشان می‌دهد که تولید آثار موسیقی افزایش چشمگیری داشته است. این در حالی است که اغلب استودیوهای موسیقی کشور از لحاظ شرایط تهویه و وسعت از استاندارد کافی برخوردار نیستند. همچنین معضل دیگری که وجود دارد حضور پرتعداد هنرمندان کنار یکدیگر در استودیوها است. موضوعی که گاه به فراخور شرایط تولید یک اثر اجتناب‌ناپذیر است اما لزوم فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی قطعاً می‌تواند کاهش چشمگیری در میزان ابتلای فعالان عرصه موسیقی به کرونا داشته باشد.
 
در ماه تیر موج شیوع کرونا و درگذشت اهالی موسیقی خروشان بود. چرا که چند هنرمند با فاصله‌های کوتاه به این بیماری مبتلا شدند و متأسفانه درگذشتگانی هم در این ماه ثبت شد. این روند در ماه‌های مرداد و شهریور افت نسبی داشت اما به تازگی و همانند بخش‌های مختلف جامعه، آمارهای ابتلای اهالی موسیقی سیر صعودی به خود گرفته است.
 
سایت «موسیقی ما» چندی پیش در مصاحبه‌ای با دکتر «مسعود صابری» به بررسی نکات بهداشتی پرداخت که لازم است اهالی موسیقی در استودیوها و هنگام تولید آثار خود رعایت کنند. این متخصص و جراح مغز و اعصاب که در زمینه خوانندگی هم فعالیت مستمر دارد نکاتی را یادآوری کرد که در برخی موارد شاهد رعایت آنها در استودیوهای موسیقی نیستیم. اما مهمترین نکته استفاده مداوم از ماسک و رعایت فاصله حداقل دو متر بود. موضوعی که تمامی کارشناسان پزشکی دنیا هم روی آن تأکید ویژه دارند و مهمترین راه‌های جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا است.
 
 
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1399 - 16:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موج شیوع «کرونا» در جامعه موسیقی دوباره خروشان شد | موسیقی ما