.
کارگردان: 
تصویر: 
امید ادب نژاد
تدوین: 
گفت و گو: 
plays 90966
گفت‌وگو با حسن ریاحی (دبیر جشنواره) و محمد اله‌یاری (مدیر کل دفترموسیقی) درباره‌ی سی‌وششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر

موسیقی ما- پس‌فردا سی‌وششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به کار خود پایان خواهد داد. جشنواره‌ای که بزرگ‌ترین رویداد موسیقی ایران در بخش دولتی است و در سال جاری به دلیلِ پاندمی «کرونا» به صورت آنلاین برگزار شد.
جشنواره‌ی امسال البته از جهاتی دیگر نیز متفاوت از سال‌های گذشته است. امسال بعد از دو دوره غیبت مجددا جایزه باربد برقرار و آیین‌نامه جشنواره نیز اصلاح شد. هم‌چنین شورای سیاست‌‌گذاری به آن اضافه شد. شورایی که متشکل است از معاون امور هنری، مدیرکل دفتر موسیقی و چهار هنرمند موسیقی شامل مجید کیانی، نادر مشایخی، شاهین فرهت و حسن ریاحی. تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت محمدرضا اسحاقی گرجی، ملیحه سعیدی، حسن ناهید و زنده یاد احمدعلی راغب نیز برنامه دیگر این دوره جشنواره است. در بخش اجرای صحنه ای دو اجرا نیز به یاد استاد محمدرضا شجریان و یک اجرا به یاد سردار قاسم سلیمانی در جشنواره قرار دارد.

اما چگونه است که با وجود آنکه تمامی جشنواره‌های دولتی دیگر از جمله فیلم، تئاتر و تجسمی به صورت حضوری برگزار شدند، جشنواره‌ی موسیقی به صورت آنلاین به اجرا درآمد؟ این مساله و هم‌چنین ارزیابی این رویداد را در گفت‌وگو با «حسن ریاحی» -آهنگ‌ساز و دبیر جشنواره- و هم‌چنین «محمد اله‌یاری» - مدیر کل دفتر موسیقی- مورد بررسی قرار داده‌ایم.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 8 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو گفت‌وگو با حسن ریاحی و محمد اللهیاری درباره سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از سایت موسیقی ما | موسیقی ما