.
رنج عمیق چهل نوازنده
گفت‌وگو با تعدادی از نوازندگانی که از ارکستر سمفونیک تهران کنار گذاشته شدند
مدیر تولید: 
تصویر: 
تدوین: 
plays 146084
چهل نوازنده‌ی ارکستر سمفونیک تهران که برخی‌های‌شان سابقه‌ی قریبِ دو دهه نوازندگی در این ارکستر را داشتند از ارکستر اخراج شدند. این یک جمله‌ی ساده‌ی خبری نیست؛ می‌شود به عنوانِ یک فاجعه‌‌ی هنری به آن نگاه کرد.  این یعنی چهل نوازنده که بسیاری‌شان عمرِ خود را برای این ارکستر گذاشته بودند، به عشقِ ارتقای سازشان از بسیاری خوشی‌های‌شان گذشته بودند، برنامه‌های زندگی‌شان را با تاریخِ کنسرت‌های‌شان هماهنگ کرده بودند؛ حالا چند ماهی است که از خانه‌شان دور افتاده‌اند و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر منبعِ رزق‌شان را از دست داده‌اند.

بهانه‌ی این اتفاق؟ گفتند باید آزمون دهید و این در حالی است که در ارکسترهای سراسرِ دنیا این آزمون در سه مرحله (و فقط یک بار برای همیشه) برگزار می‌شود که مرحله اول پشت پرده و دو مرحله دیگر حضوری است و معیار انتخاب این نوازندگان طبق استانداردهای جهانی است که هیچ ربطی به شرقی و غربی بودن ندارد و نوازنده پس از طی این مراحل تا زمانی که بازنشسته شود در آن ارکستر و در همان صندلی که انتخاب شده خدمت خواهد کرد.

در این باره با سیامک کریمپور، ماکان خوی نژاد، پژمان اختیاری، کاوه میرحسینی، نازنین احمدزاده و فروغ فضلی صحبت کرده‌‌ایم. لطفا ویدیوی کامل این گفت‌وگو را در سایت «موسیقی ما» ببینید و نظرِ خود را درباره‌ی سخنانِ این نوازندگان بیان کنید.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
12 + 5 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو رنج عمیق چهل نوازنده از سایت موسیقی ما | موسیقی ما