برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزئیات برگزاری جشنواره موسیقی نواحی بررسی شد
احمد صدری: مهم است که در این دوره‌ی جشنواره‌ی نواحی به سمت وجوه افتراق برویم
موسیقی ما- در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، اعضای شورا درباره ژانر محور بودن یا نبودن جشنواره موسیقی نواحی، مقوله وحدت در کثرت موسیقی اقوام، زمان و مکان برگزاری این جشنواره و تغییر نام آن به گفت‌وگو پرداختند. 

جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمیدرضا عسگری، کیوان آقامحسنی، نوید وزیری و نرگس ذاکرجعفری برگزار شد.
 
ژانر محور بودن یا نبودن جشنواره
 
در ابتدای این جلسه که به صورت آنلاین برگزار شد، محمدعلی مرآتی درباره ژانر محور بودن جشنواره موسیقی نواحی اظهار کرد: «جشنواره باید به سمتی حرکت کند که بتواند تبدیل به یک رسانه‌ شود تا بیان‌های مختلف موسیقی در این جشنواره امکان بروز و ظهور پیدا کنند؛ چون ما اگر بیاییم کانال ورودی را محدود کنیم عملاً راه رصد کردن یک سری اتفاقات موسیقی که در این مناطق وجود دارد را هم می‌بندیم. من فکر می‌کنم اگر به مفهوم وسیع‌تری برسیم که بتواند جذب حداکثری داشته باشد بیشتر می‌توانیم به هدف جشنواره نزدیک شویم.»
 
احمد صدری نیز در ادامه این بحث به مقوله وحدت در کثرت اشاره کرد و گفت: «در سال‌های اخیر در جشنواره نواحی بر مبنای وحدت‌محور بودن حرکت کردیم ولی ترجیح این است که در دوره جدید جشنواره، وجوه افتراق‌شان بررسی شود. ما در سال‌های گذشته هم تنوع موسیقی داشتیم ولی خط محوری مشخصی هم وجود داشت که همه این‌ها را به همدیگر پیوند می‌داد. من فکر می‌کنم ما خود به خود تنوع را خواهیم داشت و ترسی از این ماجرا وجود ندارد. به همین خاطر به نظرم مهم است که در این دوره به سمت وجوه افتراق برویم.» 
 
نرگس ذاکرجعفری هم عنوان کرد: من هم موافق این هستم که جشنواره را طوری برگزار کنیم تا همه با هر دیدگاهی بتوانند از جشنواره استفاده کنند.
 
حمید عسگری دیگر عضو شورا بود که در این خصوص صحبت کرد و گفت: به نظر می‌رسد جمع با مسئله تنوع توافق دارد. فکر می‌کنم خود تنوع می‌تواند یکپارچگی یک کشور را نشان بدهد. کثرت در وحدت اینجا نمود پیدا می‌کند.
 
زمان و مکان برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی
 
در ادامه این جلسه، محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی درخصوص زمان و مکان برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: زمان جشنواره موسیقی نواحی در سال‌های اخیر همواره در هفته وحدت بوده است. یعنی اگر بخواهیم به سنت سال‌های قبل عمل کنیم باید این چند روز را به‌عنوان تاریخ برگزاری جشنواره اعلام کنیم و لازم است ملاحظات استان برگزار کننده را نیز در خصوص زمان برگزاری جشنواره بدانیم.
 
او درباره مکان برگزاری جشنواره نیز عنوان کرد: به تازگی استانداری کرمان برای برگزاری این دوره جشنواره اعلام آمادگی کرده است و ان شاءالله با بهره‌مندی از دیدگاه شورای سیاستگذاری، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین‌طور هنرمندان عزیز، در این باره نیز بزودی تصمیم‌گیری می شود. در سال‌های اخیر کرمان میزبان شایسته ای برای این جشنواره بوده است. تنوع موسیقی نواحی در سراسر کشور، باعث شده استان‌های دیگری نیز خواهان استقبال از موسیقی نواحی باشند.
تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 14:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احمد صدری: مهم است که در این دوره‌ی جشنواره‌ی نواحی به سمت وجوه افتراق برویم | موسیقی ما