برنامه یاد بعضی نفرات
 
طبق اعلام مدیر مرکز موسیقی حوزه‌ هنری
باشگاه‌های هنری تولید محور در حوزه هنری راه‌اندازی می‌شود
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی باشگاه‌های پنج گانه هنری تولید محور در این مجموعه خبر داد.
 
«میلاد عرفان‌پور» -مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری- از راه‌اندازی باشگاه‌های هنری تولید محور در حوزه هنری خبر داد و گفت: «در ادامه فعالیت‌های باشگاهی این مرکز در نظر داریم تا علاوه بر باشگاه تصنیف و ترانه، باشگاه‌های تنظیم‌کنندگان، خوانندگان، آهنگسازان و نوازندگان را نیز راه‌اندازی کنیم. این مرکز به منظور ارتقای تولیدات، آموزش و تربیت هنرمندان متخصص و توانمند در حوزه موسیقی در حال راه‌اندازی مجموعه باشگاه‌های هنری خود است.»
 
عرفان‌پور ادامه داد: «نخستین باشگاه مرکز موسیقی حوزه هنری سال گذشته کار خود را در حوزه تصنیف و ترانه آغاز کرده است. بر همین اساس گروهی از تصنیف‌سرایان و ترانه‌سرایان عموما جوان و برتر کشور در این باشگاه عضویت پیدا کرده اند. در ادامه فعالیت‌های باشگاهی این مرکز در نظر داریم تا علاوه بر باشگاه تصنیف و ترانه، طی فراخوان هایی، باشگاه‌های تنظیم‌کنندگان، خوانندگان، آهنگسازان و نوازندگان را نیز راه‌اندازی کنیم. روند فعالیت‌های باشگاه‌های مرکز موسیقی حوزه هنری بر اساس آموزش ضمن تولید اثر است. اعضای هر باشگاه متناسب با فراخوان های منتشر شده ما به ارائه طرح‌های خود می‌پردازند که در ادامه طرح‌های برگزیده مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت. تمامی مراحل کار باشگاه از ارائه طرح تا تولید نهایی اثر زیر نظر کارشناسان ما ضمن آموزش‌های لازم و مداوم انجام می‌شود.»
 
عرفان‌پور در ادامه گفت: «همچنین علاوه بر پی‌گیری طرح‌های دریافتی از اعضای هر باشگاه و تلاش برای پختگی هر چه بیشتر آنها برای آماده‌سازی کامل جهت تولید، کارگاه‌های آموزشی کوتاه یا چند روزه نیز بر اساس وضعیت مقتضی هر باشگاه، برگزار می‌شود. کارگاه‌های گفته شده ممکن است چند ساعته یا چند روزه برپا شوند. البته از آنجایی که هر باشگاه در حوزه تخصصی خود کار می‌کند و به تنهایی نمی‌تواند منجر به خلق یک قطعه موسیقی کامل شود، حلقه‌های تولیدی یک اثر موسیقی شامل تصنیف و ترانه سرا، تنظیمکننده، خواننده، آهنگساز و نوازنده با اعضای این باشگاه ها تشکیل می‌شود. هر یک از این حلقه‌ها طبق برنامه‌های ما کار تولید را ادامه می‌دهند. اعضای باشگاه‌های ما زیر نظر کارشناسان به صورت مداوم ارزیابی کیفی می‌شوند تا افراد برتر شناسایی و در تولیدات مهم مورد استفاده قرار گیرند.»
 
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در مورد چگونگی ورود هر یک از علاقه‌مندان به این باشگاه‌های هنری یادآور شد: «عضوگیری باشگاه‌های مرکز موسیقی حوزه هنری طبق فراخوانی که اعلام خواهیم کرد، انجام می‌شود. در این فراخوان ها از علاقه‌مندان و استعدادهای موسیقی در حوزه‌های گوناگون دعوت می‌شود تا سوابق فعالیت‌های هنری خود را ارائه دهند که پس از بررسی نمونه آثار داوطلبان و در صورت نیاز برگزاری مصاحبه تخصصی، اعضای هر باشگاه انتخاب می‌شوند. این در حالی است که کیفیت فنی برآمده از دانش داوطلبان برای عضویت در هر باشگاه و «آن» هنری هر یک از آنها که به زیبایی اثر می‌انجامد و تاثیرگذار می‌شود یکی از ملاک‌های مهم ما در پذیرش داوطلبان باشگاه‌های مرکز موسیقی حوزه هنری است.»
 
این شاعر و ترانه‌سرا در مورد محدودیت‌های احتمالی در انتخاب اعضای باشگاه‌ها بیان کرد: «ما در عضوگیری محدودیت تعداد داریم اما محدودیت سنی نداریم. با این حال بیشتر شاهد حضور جوانان یا علاقه‌مندانی که شوق، انگیزه، توان و پویایی جوانان را داشته باشند، خواهیم بود.در حال حاضر هم اعضای باشگاه تصنیف و ترانه انتخاب شده‌اند. اعضای این باشگاه در پی برپایی یک دوره آموزشی از میان برگزیدگان آن انتخاب شدند. هدف دیگر راه‌اندازی این باشگاه‌ها تقویت اقتصاد هنر کشور از راه پرداخت حق‌الزحمه‌های باشگاهی به اعضای فعال و صاحب اثر است. رفته‌رفته به هر عضوی که اثری از او برای تولید نهایی تصویب شود مبلغی به عنوان خرید اثر هنری پرداخت می‌شود که همین موضوع به ورود این عزیزان به بازار حرفه‌ای هنر موسیقی کشور کمک می‌کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 17:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باشگاه‌های هنری تولید محور در حوزه هنری راه‌اندازی می‌شود | موسیقی ما