برنامه یاد بعضی نفرات
 
در یک حراجی
نقاشی دیوید بووی ۹۰ هزار دلار فروخته شد
 موسیقی ما - یکی از آثار هنری «دیوید بووی» خواننده مشهور بریتانیایی که اخیرا پس از آنکه از یک فروشگاه کانادایی به قیمت ناچیزی خریداری و کشف شد، روز جمعه در یک حراجی واقع در تورنتو حدود ۹۰هزار دلار به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد.
 
فردی که این نقاشی را به فروش گذاشت یک مجموعه‌دار هنری نیست و  تابستان سال گذشته این نقاشی را در کانادا به قیمت ۴ دلار خریداری کرده بود. در آن زمان خریدار پس از مشاهده نام این خواننده، اثر را برای تایید اصالت به کارشناسان هنری معرفی کرد و در نهایت این نقاشی به عنوان یکی از آثار "بووی" شناسایی شد.
 
پیش از این کارشناسان قیمت تقریبی این تابلو نقاشی را بین ۷هزار تا ۱۰هزار دلار برآورد کرده بودند.
 
به گفته مدیر حراجی که این نقاشی در آن به فروش رسید این اثر یکی از مجموعه پرتره‌هایی است که «بووی» از خود، دوستانش و سایر افراد در فاصله ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ خلق کرده بود.
 
 این نقاشی ۲۴ در ۲۰ سانتی‌متری که یک چهره مبهم با موهای آبی و قرمز است، پیش از این در  سال ۲۰۰۱ در یک وب‌سایت به فروش رسیده بود.
 
«بووی» در مدرسه هنر شرکت کرده بود و صدها اثر هنری در طول زندگی خود جمع‌آوری کرد که پس از درگذشت او میلیون‌ها دلار به فروش رسیدند، اما  آثار هنری که خود او خلق کرده بود به ندرت به فروش گذاشته می‌شوند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 13:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نقاشی دیوید بووی ۹۰ هزار دلار فروخته شد | موسیقی ما