برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سرفصل‌هایی چون آموزش مفاهیم اساسی پیانو، تکنیک نوازندگی و تئوری موسیقی
حمید براری کتاب «پرواز با پیانو» را ترجمه کرد
موسیقی ما- حمید براری کتاب «‌پرواز با پیانو» را منتشر کرد. در این کتاب علاوه بر آموزش مفاهیم اساسی پیانو، تکنیک نوازندگی و تئوری موسیقی هم آموزش داده می‌شود، در هر فصل از این کتاب قطعاتی تنظیم شده‌اند که با توانایی هنرجو منطبق هستند و با همنوازی استاد به یک قطعه کامل تبدیل می‌شوند.

این مترجم درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «مجموعه کتاب‌های «Piano Adventures» که من آن ‌را «‌پرواز با پیانو» نامیده‌ام، مجموعه‌ای است بالغ بر 300 جلد کتاب آموزش پیانو در 5 سطح اصلی از مقدماتی برای کودکان 6-5 ساله تا بزرگسال را شامل می‌شوند و هر سطح خود شامل 4 جلد کتاب است. این مجموعه کتاب‌ها در لد با نام «Adult Piano Adventure» خلاصه شده‌اند. برخلاف عنوان آن، این اثر را می‌توان به کودکان 7 سال به بالا نیز آموزشداد؛ چراکه مطالب آن از ابتدایی‌ترین نکات آموزشی موسیقی شروع می‌شود.
 
او در ادامه عنوان کرد: «مجموعه کتاب‌های «‌پرواز با پیانو» روشی جامع در آموزش پیانو ارائه می‌دهد؛ به‌واقع در این کتاب علاوه بر آموزش مفاهیم اساسی پیانو، تکنیک نوازندگی و تئوری موسیقی هم آموزش داده می‌شود. در هر فصل از این کتاب قطعاتی تنظیم شده‌اند که با توانایی هنرجو منطبق هستند و با همنوازی استاد به یک قطعه کامل تبدیل می‌شوند. مولف سعی کرده است از قطعات نام آشنا برای یادگیری بهتر هنرجویان استفاده کند. یکی از ویژگی‌های این اثر آموزش دیدخوانی است. هنرجو با یادگیری فاصله‌ها و دنبال کردن خط موسیقی و بدون توجه به دستان خود می‌تواند به این مهارت دست یابد.»‌
 
او با بیان این که در همان فصل‌های ابتدایی مفهوم گام پنج درجه‌ای به هنرجو آموزش داده شده، اظهار کرد: «تا انتهای کتاب هنرجو می‌تواند یک گام ماژور را تحلیل کرده و آن را بنوازد. همچنین او مفهوم انتقال گام را یاد می‌گیرد و انتقال یک قطعه به گام دیگر را در این کتاب تمرین می‌کند. در فصل‌های انتهایی کتاب هنرجو با آکوردها و نقش آن در هارمونیزه‌کردن ملودی آشنا می‌شود. آکوردهای اصلی و معکوس کردن آنها و کاربردشان در جمله‌های موسیقایی را یاد می‌گیرد و از این طریق می‌تواند هم قطعات خود را بهتر آنالیز کند و هم بهتر آنها را بنوازد.»
 
حمید براری در پایان گفت: «موضوعاتی مثل بداهه‌نوازی می‌تواند هم برای هنرجو لذت‌بخش باشد و هم او را به آهنگسازی علاقه‌مند کند. در اینجا استاد با هنرجو همنوازی می‌کند و به او می‌آموزد که چگونه یک ایده موسیقایی را بداهه‌نوازی کند.»
 
 
انتشارات طراحان تین مجموعه کتاب‌ «‌پرواز با پیانو» اثر نانسی فابر و رندال فابر را با ترجمه حمید براری منتشر کرده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 13:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید براری کتاب «پرواز با پیانو» را ترجمه کرد | موسیقی ما