برنامه یاد بعضی نفرات
 
در روزهای اخیر شاپور رحیمی و رضا عبداللهی در شفاخانه بستری شدند
دو هنرمند موسیقی در بستر بیماری
موسیقی ما- شاپور رحیمی ـ خواننده و نوازنده عود و مدیر سابق مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ـ به دلیل برخی اختلالات ریوی غیرکرونایی در شفاخانه بستری شد. 

شاپور رحیمی به دلیل برخی اختلالات ریوی غیرکرونایی در بیمارستان دهخدا در قزوین در بخش مردان بستری شده است و اکنون در وضعیت مساعدی قرار دارد. شاپور رحیمی (محمد رحیمی) در سال ۱۳۴۵ در برنامه کودک رادیو ایران به‌ عنوان خواننده فعالیت هنری خود را آغاز کرد. سپس نزد اسماعیل مهرتاش به یادگیری ردیف وی پرداخت و پس از آن از محضر اساتیدی چون محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی، نورعلی برومند بهره برد. سبک خوانندگی وی تحت تأثیر محمود کریمی است که ۱۸ سال شاگرد وی بوده‌است.

شاپور رحیمی ردیف‌های سازی و نواختن عود (بربط) را نیز نزد نصرالله زرین پنجه و منصور نریمان فرا گرفته‌است.در سال ۱۳۹۲ مدرک درجه یک هنری به رحیمی اعطاء شد.

علاوه بر آن «رضا عبداللهی» (شاعر و ترانه‌سرا) نیز در پی ابتلا به کرونا در شفاخانه بستری است. حال این هنرمند نیز رو به بهبود است.

رضا عبداللهی متولد سال ۱۳۳۰ است. «جاده را طی می‌کنم با یاد تو»، «یاد تو در دل من طوفان به پا می‌کند»، «یاس پشت پنجره یعنی که تو» و «قهوه را نیم‌خورده باقی گذاشت» از مجموعه شعرهای این شاعر هستند. از او همچنین پنج تصحیح و مقابله و مقدمه شامل دیوان «والی اصفهانی»، «میرزا ابوالحسن فراهانی»، «شفیعی شیرازی»، «صبوری تبریزی» و «حسرت همدانی» منتشر شده است. «پژوهشی پیرامون زحاف رایج در شعر فارسی» نیز از دیگر آثار اوست.

ناصر عبدالهی، مازیار، علیرضا عصار، بیژن خاوری، قاسم افشار، عباس بهادری و مهرداد کاظمی از خوانندگانی هستند که ترانه‌های رضا عبداللهی را اجرا کرده‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 11:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دو هنرمند موسیقی در بستر بیماری | موسیقی ما