برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی پیام ‌میرجعفری
آلبوم موسیقی «بخشایش» منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «بخشایش» به آهنگسازی پیام ‌میرجعفری منتشر شد. 

این مجموعه دارای هشت آهنگ به نام‌های بخشایش، نیایش، آسنا، مستان، آوادیس، مهرآمیز، آرامش و یادآورد است.‌ در این آلبوم هنرمندانی همچون استاد جعفر فیض‌اللهی، شاهرخ پورمیامین، پاشا هنجنی، نورایر گاپویان، شهرام پورمیامین، علی فیض‌اللهی، روناک رنجبین، هامون رحیمی‌فر، الهام رمضان، لرتا سرکیسیان، آنیتا نصیری کیان، پانته‌آ محمدی و احمد سرتیپی همکاری داشته‌اند. بخش‌هایی از این آثار که با حمایت موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (باس) عرضه شده، در کشور ارمنستان ضبط شده است.
 
پیام میرجعفری، آهنگساز «بخشایش» در توضیح برخی از آثار این مجموعه گفت: «قطعه «بخشایش» به سفارش گروه حنانه و بر اساس آخرین سروده مرحومه سرکار خانم منصوره فِیلی ساخته شده است. ضمن ادای احترام به مرحومه فیلی، در تلاش بودم که به زبان موسیقی روح ایشان را به درگاه ابدیت بدرقه کنم. ساخت قطعه «مستان» سه ماه طول کشیده است که بر اساس دو غزل از شمس تبریزی است و وجه تسمیه این اثر نیز به خاطر بیتی با مطلع «مستان سلامت می‌کنند» است. به عنوان آهنگساز سعی داشتم که عظمت شعر را در موسیقی پیاده سازی کنم.»

میرجعفری درباره قطعه یادآورد اینگونه توضیح می‌دهد: ا«ولین بار تم اصلی قطعه، با شنیدن خبر از دست دادن چندی از دوستان و آشنایانم به ذهنم خطور کرد و این موسیقی را ادای احترامی به آنها می‌دانم.»
 
پیام میرجعفری که در رشته موسیقی در کشور ارمنستان ادامه تحصیل داده، از کنسرواتوآر دولتی کمیتاس ایروان ـ ارمنستان مدرک کارشناسی رشته آهنگسازی کلاسیک را دریافت کرده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 14:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم موسیقی «بخشایش» منتشر شد | موسیقی ما