.
نغمه‌هایی برای شهری که دوست می‌داریم
گفت‌وگو با حمیدرضا نوربخش، حجت اشرف‌زاده، پوران وفادار و علیرضا امینی درباره‌ی «نغمه‌های تهران»
plays 137253
موسیقی ما- چند روز پیش «محمد اله‌یاری» (مدیر کل دفتر موسیقی) آب پاکی را روی دست برگزارکنندگانِ کنسرت ریخت و اعلام کرد تا زمانی که واکسیناسیون ویروسِ کرونا به شکلِ عمومی انجام نشود، خبری از برگزاری کنسرت نیست؛ در چنین شرایطی می‌بایست هم‌چنان به کنسرت‌های آنلاین دل‌خوش داشت. در این میان قرار است کنسرتی با عنوان «نغمه‌های تهران» پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری (هفتم مردادماه) در برج میلاد تهران با هم‌کاری خانه‌ی موسیقی برگزار و آثاری از مرحوم مجید وفادار و محمد سریر به همین شکل اجرا شود. این قطعات را ارکستر «نیایش» به سرپرستی «علیرضا امینی» اجرا می‌کند. «وحید وفایی» رهبر ارکستر، «ایمان ملکی» (تنظیم قطعات برای ارکستر)، مهدی محمدی و محمد رضازاده خوانندگان و حجت اشرف‌زاده خواننده مهمان گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند. تمامی خوانندگان این برنامه از شاگردانِ «حمیدرضا نوربخش» (آوازخوان و مدیرعامل خانه‌ی موسیقی) هستند.

در این کنسرت ۱۳ اثر شامل هفت اثر از مرحوم مجید وفادار، یک اثر از جناب محمد سریر، دو اثر از «علیرضا امینی» و دیگر آثار نوستالژیک در ساختار یک ارکستر ملی اجرا می‌شود. نکته دیگر اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته محصول تصویری تمرین‌ها و اجراهای این پروژه در قالب یک بسته تصویری – موسیقایی به انضمام یک کتاب نفیس و چند مقاله پژوهشی به نویسندگی حمیدرضا نوربخش، علیرضا میرعلی نقی و امینی  تقدیم مخاطبان خواهد شد.

به گفته‌ی «علیرضا امینی» علاوه بر برگزاری این کنسرت که یک اجرای آن در روز هفتم مرداد ماه و اجرای دیگرش هم‌زمان با روز تهران انجام می‌شود، برنامه‌ریزی‌هایی هم برای تولید یک آلبوم به نام «نغمه‌های تهران ۱۴۰۰» صورت گرفته که این پروژه نیز در حال تکمیل است. البته این امیدواری وجود دارد که در صورت عادی شدن شرایط کرونا از وضعیت قرمز به وضعیت‌های کم‌خطرتر شرایطی برای برگزاری کنسرت زنده در نوبت دوم اجرا با حضور مردم انجام شود.

به بهانه‌ی برگزاری این کنسرت، «موسیقی ما» گفت‌وگوهایی را با «حمیدرضا نوربخش» (آوازخوان و مدیرعامل خانه‌ی موسیقی)، «پوران وفادار» (برادرزاده‌ی استاد مجید وفادار)، «حجت اشرف‌زاده» (خواننده) و «علیرضا امینی» (آهنگ‌ساز و پژوهشگر موسیقی) انجام داده است که نظرتان را به آن جلب می‌کنیم.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
2 + 5 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو نغمه‌هایی برای شهری که دوست می‌داریم از سایت موسیقی ما | موسیقی ما