برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب پایانی جشنواره‌ی موسیقی فجر چه گذشت؟
«پوریا اخواص» و «وحید تاج» روی صحنه رفتند
موسیقی ما- شب پایانی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی با اجرای دو گروه در دو سانس همراه بود که توسط دو گروه موسیقی تلفیقی و ایرانی اجرا شد.
 
در سانس نخست آلبوم «همیشه، لحظه باران» با آهنگ‌سازی «بهنام ابوالقاسم» و صدای «پوریا اخواص» بر اساس اشعاری از «علیرضا کلیایی» برای نخستین بار در یک کنسرت اجرا شد؛ انتشار و اجرای این اثر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در کشور به مدت دو سال به تعویق افتاده بود.

در این اجرا قطعاتی چون آینه، تصویر مات، حاشا، به تماشای تو، کجای جهانی، همیشه لحظه‌ی باران، صدای بارش باران اجرا شد.

در پایان این اجرا، بهنام ابوالقاسم ـ آهنگساز و نوازنده پیانو اثر ـ بیان کرد: «خیلی خوشحالم که در این شرایط سخت توانستیم در خدمتتان باشیم. امشب جای علیرضا کلیایی، شاعر آثار این آلبوم خالی است؛ چراکه به علت ابتلاء به کرونا نتوانست این‌جا باشد. امیدوارم در آینده همان‌طور که شما لبخند ما را می‌بینید ما هم بتوانیم لبخند شما را ببینیم.»
 
در سانس دوم، کنسرتی با صدای وحید تاج با همراهی گروه «آواز سپهر» اجرا شد. در این اجرا که فضایی کاملا آمیخته با موسیقی ایرانی با  اشعاری از فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی خوانده شد.
 
در این کنسرت هفت قطعه از جمله مقدمه که بی‌کلام است، ساز و آواز، تصنیف ایران، ساز و آواز قطعه سپیدار، تصنیف یلدا، ساز و آواز و تصنیف تو می‌روی اجرا شد.
 
نوازندگان این کنسرت شامل بهمن فریادرس سرپرست، آهنگساز و نوازنده کمانچه، بهزاد رواقی تار، حمید قنبری تنبک و امین حیدری و صابر سوری عود بود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 14:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پوریا اخواص» و «وحید تاج» روی صحنه رفتند | موسیقی ما