برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور بزرگانی چون مجید انتظامی، بهرام دهقانیار و دیگر چهره‌های شاخص موسیقی
جشنواره‌ی موسیقی «نوای مهر» برگزیدگانش را شناخت
موسیقی ما- آیین اختتامیه‌ی نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» عصر روز پانزدهم اسفندماه با معرفی برگزیدگان این رویداد هنری در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدعلی فقیه (سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید) در سخنانی گفت: «موضوع امروز، خوشبختانه یکی از رشته‌های پرطرفدار هنر است که وجودش با هارمونی، توازن و اعتدال عجین شده است. اگر ما در ایران از موسیقی حرف می‌زنیم یکی از وجوه آن انرژی‌زایی و تحرک روحی و روانی است. درست برعکس آن چیزی که برخی می‌گویند. موسیقی‌ای که ما بر آن تاکید داریم موسیقی تحرک‌آور است. در دوران پر افتخار دفاع مقدس بخشی از آن شور و انرژی که می‌گرفتند از موسیقی بود. قطعاتی که ما امروز آنها را زمزمه می‌کنیم. در واقع موسیقی زبان مشترک بین‌المللی برای انتقال پیام است.»
 
وی ادامه داد: «اگر ما موسیقی را به عنوان یک مفهوم که هنرمندان بزرگ دنیا آن را تعریف می‌کنند و درباره تاثیرات میان‌نسلی آن سخن می‌گویند برآورد کنیم، باید گفت موسیقی اثر نافذی دارد. حتی موسیقی بی‌کلام به درستی پیام خود را منتقل می‌کند. ما ارزش‌های فراوانی در کشور داریم و چیزی آنها را ماندگار نمی‌کند، مگر اینکه در لفافه هنر منتقل شود. امروز که نیاز داریم ارزش‌ها را با زبان گیرا منتقل کنیم، موسیقی بسیار موثر است و ما در بنیاد شهید قطعاً حمایت می‌کنیم. به ویژه موسیقی مردمی که بار بیشتری به دوش می‌کشد.»
 
 در ادامه‌ی این مراسم گروه کر «مهر وطن» به سرپرستی مسعود نکویی قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کردند. ضمن اینکه بخش دیگری از مراسم، به اهدای برگزیدگان بخش نماهنگ اختصاص داشت. بهرام دهقانیار به نمایندگی بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.
 
در بخش نماهنگ با اهدای تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی از نماهنگ «رسم عاشقی» به تهیه کنندگی اسحاق مجیدی به عنوان رتبه اول، نماهنگ «اقیانوس بی‌پایان» به تهیه کنندگی مریم رزاقی و عبدالرضا باقری به عنوان رتبه دوم، نماهنگ «ایرانیم» به تهیه کنندگی هادی طاهرفر به عنوان رتبه سوم، نماهنگ «هدیه» به تهیه‌کنندگی کامران همت‌پور به عنوان رتبه چهارم و نماهنگ «نشانی» به تهیه کنندگی حسن قهرمانی تجلیل شد.
 
همچنین هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نماهنگ «فاطمیون حرم» به تهیه کنندگی آستان قدس و نماهنگ «عشقی به نام ایران» به تهیه کنندگی علی یگانه تقدیر کرد.
 
در ادامه مراسم، برگزیدگان بخش «تک‌آهنگ» معرفی شدند و مجید انتظامی به نمایندگی از هیئت داوران این بخش آرا برگزیدگان را اعلام کرد.
 
هیئت داوران جشنواره در بخش سرود دانش‌آموزی با اهدای تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی از گروه سرود «نسیم صبا» از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رتبه اول، گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان و گروه سرود «مصباح الهدی» از فارس به طور مشترک به عنوان رتبه دوم و گروه سرود «شهید فرجی» از تهران و گروه سرود «جوانه‌ها» از مشهد مشترکاً به عنوان رتبه سوم تجلیل به عمل آوردند.
 
در این بخش و در قسمت تک‌خوان از علی‌اصغر قهرمانی تکخوان گروه سرود «شهید فرجی»، از تهران به‌عنوان تک‌خوان برگزیده تجلیل شد.
 
هیات داوران همچنین با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر کرامتی تکخوان گروه سرود «ندای ثامن» از تهران و نیما نیک‌بخت تکخوان گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان تقدیر کرد. اما در بخش گروه‌های کر، هیئت داوران از تکخوان گروه کر «پارسه» محمد رضازاده تقدیر به عمل آورد.
 
هیات داوران با اهدای لوح تقدیر از گروه کر «شقایق» به سرپرستی عباس بهادر از چهارمحال بختیاری تجلیل کرد.
 
گروه کر مهر وطن به سرپرستی مسعود نکویی رتبه اول، گروه کر «پارسه» به سرپرستی طیب فقیه رتبه دوم و گروه کر «طنین» به سرپرستی احسان صادقیان رتبه سوم را در این بخش کسب کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 12:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره‌ی موسیقی «نوای مهر» برگزیدگانش را شناخت | موسیقی ما