برنامه یاد بعضی نفرات
 
در کریستیز نیویورک
«اریک کلاپتون» تابلویی از مجموعه‌ی شخصی‌اش به فروش می‌گذارد
موسیقی ما- تابلو نقاشی از مجموعه نقاشی‌های «تصویر انتزاعی» که توسط «گرهارد ریشتر» نقاش مشهور آلمانی خلق شده است به زودی در حراجی کریسیتز نیویورک به مزایده گذاشته می‌شود. صاحب این اثر «اریک کلاپتون» (نوازنده‌ی برجسته‌ی گیتار) است. او این اثر را در سال 2001 خریداری کرد. 
 
ارزش تخمینی این اثر دست کم ۳۵ میلیون دلار برآورد شده است و در حراجی آثار قرن بیستم ماه مه ارائه خواهد شد.
 
این تابلو نقاشی دو متری در سال ۱۹۹۴ خلق شده است و یکی سه اثر «ریشتر» محسوب می‌شود که توسط «اریک کلپتون» موسیقی‌دان انگلیسی در سال ۲۰۰۱ خریداری کرد. تابلو نقاشی که به زودی در کریستیز ارائه خواهد شد، نخستین نقاشی از این سه اثر است که توسط «کلپتون» به فروش گذاشته شد. این نقاشی در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۳۴ میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گرانترین نقاشی متعلق به یک هنرمند زنده در آن زمان شکسته شود.
 
در این تابلو نقاشی رنگ‌های قرمز و زرد بر سایر رنگ‌ها غالب هستند.
 
ریشتر  متولد سال ۱۹۳۲ در درسدن و از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان معاصر دنیا است. هنرمندی که سال‌ها تجربه خلق اثر هنری در انواع و اقسام سبک‌های هنری را دارد، اما بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی شناخته شده است.
 
تابلو نقاشی «تصویر انتزاعی ۵۹۹» که در سال ۱۹۸۶ خلق شده است، یکی دیگر از مجموعه آثار «تصویر انتزاعی» این هنرمند محسوب می‌شود.این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۵ با قیمت قابل‌توجه ۴۴.۵ میلیون دلار فروخته شد.
 
امروزه آثار این هنرمند در موزه‌ها و گالری‌های مطرح جهان همچون موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک، گالری تیت لندن نگهداری می‌شوند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 14:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اریک کلاپتون» تابلویی از مجموعه‌ی شخصی‌اش به فروش می‌گذارد | موسیقی ما