برنامه یاد بعضی نفرات
 
با رهبری همایون رحیمیان
یک اجرای مناسبتی دیگر توسط ارکستر ملی روی صحنه رفت
موسیقی ما- دومین اجرای ویژه ارکستر موسیقی ملی ایران با شعار «صلح و بشردوستی» به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان برگزار شد. این برنامه نخستین اجرای ارکستر ملی ایران در سال جاری بود و این‌طور که به نظر می‌رسد ارکستر ملی هم‌چنان به اجراهای مناسبتی خود خواهد پرداخت.
 
در این کنسرت قطعه‌های «سبکبال» از استاد حسین دهلوی، «سوئیت دشتی» از استاد جواد معروفی، «به یاد صبا» و «نغمه ترک» از استاد حسین دهلوی، «هشت بهشت» از استاد حسن کسایی و تنظیم استاد جواد معروفی، آهنگ «آذربایجان» از استاد روح الله خالقی، «سرود گل» از استاد حسین دهلوی، «رنگ همایون» اثر درویش خان و تنظیم استاد جواد معروفی و «ای ایران» اثر استاد روح‌الله خالقی اجرا شدند.
 
در جریان اجرای قطعه‌ها نیز تصاویری از اقدامات هلال احمر در بلایای طبیعی همچون زلزله، بهمن، بارش برف در جاده و امدادهای هوایی به نمایش گذاشته شد و بعد از اجرای هر قطعه هنرمندان و رهبر ارکستر با تشویق حضار روبه رو شدند.
 
در جریان قطعه «ای ایران» فیلمی از نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته شد که در پایان نیز مخاطبان به صورت ایستاده و تشویق‌های مداوم از هنرمندان و رهبر ارکستر تقدیر کردند.
 
هشتم می برابر با ۱۷ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.
 
در این برنامه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تبریک هفته هلال احمر در سخنانی اظهارداشت: «سالی که سپری شد، پر از اتفاقات و حوادث مختلف بود و حوادث طبیعی و زلزله‌هایی در داخل و خارج از کشور اتفاق افتاد. همچنین موضوع‌های مختلفی در حوزه‌های بشردوستی و اقدامات قابل توجهی در سازمان های جوانان و امداد و نجات و داوطلبان به واسطه حضور این داوطلبان، اعضا و داوطلبان پرتلاش جمعیت هلال احمر اتفاق افتاد که برای جمعیت هلال احمر باعث افتخار بود و این اقدامات و همچنین خدماتی که به واسطه زلزله شهرستان خوی و زلزله ترکیه ارایه شد، توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ مورد تقدیر قرار گرفت. برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته هلال احمر و تجلیل از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر تدارک دیده شده است که یکی از این برنامه‌ها با همراهی مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرای ویژه ارکستر ملی ایران بود که از مدیریت بنیاد، رهبر و هنرمندان ارکستر تقدیر و تشکر می‌کنیم.»
 
نخستین اجرای ویژه ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان ۱۳ آذر ۱۴۰۱ به مناسبت پنجم دسامبر، روز جهانی داوطلب و همبستگی با کار داوطلبانه و به افتخار فداکاری‌ها و خدمات داوطلبان هلال احمر برای آرامش و آسایش مردم در راستای مسئولیت اجتماعی بنیاد رودکی و با مشارکت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت برگزار شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 13:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک اجرای مناسبتی دیگر توسط ارکستر ملی روی صحنه رفت | موسیقی ما