برنامه یاد بعضی نفرات
 
با قدرت بر می‌گردم، قول می‌دهم...
آخرین حرف‌های «نریمان» دو ساعت قبل از اینکه به کما برود:
با قدرت بر می‌گردم، قول می‌دهم...
موسیقی ما - بهمن بابازاده: هفت، هشت سالی هست که از ورود پدیده‌ای به نام «نریمان» در بازار موسیقی کشور می‌گذرد ولی این خواننده پس از انتشار تنها آلبوم رسمی‌اش (نریمان ۸۶)، فعالیت رسمی‌اش دیگر قطع شد و نتوانست در دنیای موسیقی حضور داشته باشد. پخش چند ویدئو از او در شبکه‌های ماهواره‌ای باعث شد که مهر ممنوع الکاری روی اسم او خورده شود و بیش از هفت سال اجازه فعالیت در داخل کشور را نداشته باشد.

با اینکه این خواننده حدود سه سال است که دیگر هیچ حضوری در شبکه‌های ماهواره‌ای نداشته، اما حکم او همچنان پابرجاست و هنوز نمی‌تواند هیچگونه فعالیت رسمی‌اش را ارائه دهد. چهار روز پیش بود که خبر رسید نریمان حال و روز جسمی مناسبی ندارد و در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده. پیگیری خبر باعث شد اطلاعات دست اولی درباره او و اوضاع اخیرش به دست بیاوریم. در همین اثنا بازار شایعات و صحبت‌های حاشیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه هم داغ داغ بود و اخبار عجیبی نیز درباره دلایل بستری شدن این خواننده منتشر شد.

به لطف مدیر برنامه‌های این خواننده توانستیم دو ساعت قبل از اینکه «نریمان» وارد اتاق عمل شود، گپ و گفتی با او داشته باشیم. گپ و گفتی که حالا با دانستن اینکه او به دلایل نامعلوم پس از جراحی به کما رفته، عمیق‌تر و خواندنی‌تر به نظر می‌آید.

  • دو ساعت بعد قرار است وارد اتاق عمل بشوی و زیر تیغ جراحی بروی. عملی که به قول دکتر‌ات شانس زنده ماندن تو ۵۰ – ۵۰ است. الان در دلت چه می‌گذرد؟
ببین ماجرا را لطفا رومانس نکن! من از تو خواهش کردم که اینجا باشی تا مانع از بوجود آمدن برخی شایعه‌ها بشوی. شاید مضحک به نظر بیاید ولی من الان به تنها چیزی که فکر می‌کنم امید به زندگی است و با تمام انرژی می‌خواهم روی آن تخت دراز بکشم. هنوز کارهای زیادی دارم و مطمئن باش دلم روشن است که از این مرحله زندگی هم رد می‌شوم و اتفاق بدی قرار نیست بیفتد.

  • خوب اصل ماجرا چیست؟ تو اصلا چرا اینجایی؟ شایعات خیلی زیاد است. تو سکته مغزی کردی؟ تصادف کردی؟ افسردگی‌ات باعث تخریب روانی‌ات شده؟ تومور داری؟
معمولا جامعه ما طوری ست که خیلی زود به شایعه‌ها دامن زده می‌شود. اصل ماجرا این است که غده بزرگی در سر من تشکیل شده که باعث سرگیجه‌های شدید و در بعضی اوقات از هوش رفتن من می‌شد. من ماجرا را زیاد جدی نگرفتم ولی به مرور بعضی اتفاقات افتاد که باعث شد دیگر جدی‌تر نسبت به درمان این بیماری عمل کنم. حالا هم این جراحی همه چیز را مشخص خواهد کرد.

  • پس دغدغه تو این است که قبل از رفتن‌ات به اتاق عمل خیالت درباره حرفهایی که در مورد تو زده خواهد شد، راحت شود.
ببین در سالهای گذشته بسیاری از قهرمان‌ها و ستاره‌های ما در معرض اتهام‌های فراوان اخلاقی قرار گرفتند. خیلی‌ها از این شایعه‌ها ضربه خوردند و مورد اتهام قرار گرفتند. صحبت‌هایی از قبیل زیاده روی در مصرف مشروبات و اوردوز و... می‌دانی؟ مگر ناصر عبداللهی نبود؟ یا احمد رضا عابدزاده؟ آبروی آدم‌ها راحت جمع نشده که با یک اتفاق کوچک به باد برود.

  • مگر نمی‌گویی دلت روشن است که اتفاقی نخواهد افتاد؟
به هر حال همین الان‌اش هم کلی علیه من صحبت شده که واقعا ناراحت کننده بوده. دکتر من آن پشت است و تو می‌توانی در مورد همه چیز با او صحبت کنی.

  • ولی من می‌خواهم با خود تو صحبت کنم. گفته می‌شد تو دیگر قید کار در ایران را زده‌ای و مقیم خارج کشور شده‌ای.
نه. من همیشه دوست داشتم در مملکت خودم کار کنم ولی به قدری در این سال‌ها به من ظلم شد و اذیت شدم که واقعا دچار ناراحتی‌های روانی و اعصاب شدم.

  • چرا بعد از انتشار آلبوم «نریمان ۸۶» از گود موسیقی بیرون آمدی و دیگر کنار کشیدی و رفتی سراغ ویدئو‌هایت؟ کارهای تو که به خوبی مورد توجه قرار گرفته بود و خیلی زود اوج گرفته بودی. چه اتفاقی افتاد؟ چرا ادامه ندادی؟
ببین کم لطفی و بی‌معرفتی برخی از دوستان نزدیک من بزرگ‌ترین دلیل این اتفاق بود. چون من مرتکب اشتباه بزرگ و غیر قابل بخششی نشده بودم و فقط چند ویدئو تولید کرده بودم. ولی همین دوستان دور و بر خودم برخی صحبت‌ها و گمانه زنی‌ها را سر زبان‌ها انداختند و مسئولین موسیقی کشور هم تحت تاثیر همین صحبت‌ها نزدیک به چهارسال است که مجوز آثار من را صادر نمی‌کنند. خود مسئولین به من علنا گفتند که برو و شش ماه دیگر بیا کارت را درست می‌کنیم. مسئولین بلند پایه دفتر موسیقی. از من خواستند که هیچ فعالیت ماهواره‌ای نداشته باشم تا کارم درست شود. من نامه نگاری‌ها و دیدارهای زیادی را با دیگر مسئولین هم داشتم. قول‌های زیادی شنیدم و آخرین صحبتی هم که به من شد این بود که چند ماه بعد، مجوز آلبوم تو را هم مثل مجوز آلبوم «مهدی مقدم» صادر می‌کنیم. قول مساعد دادند. واقعا هم در برخی مشکلات مساعدت و همکاری خوبی از سوی دوستان دفتر موسیقی دیدم ولی در مجموع کم لطفی عده‌ای از دوستان باعث شد من از این وادی دور بمانم و این مشکلات برایم پیش بیاید.

  • آلبوم جدیدت فقط مشکل حراست دارد؟
سه سال است که همه مجوز‌های آن صادر شده. مجوزهای شعر و ترانه و موسیقی آن صادر شده و فقط مجوز حراست‌اش مانده. برای آن هم خیلی رایزنی شد ولی به نتیجه درستی نرسیدم. متاسفانه بعضا شاهد نگاه‌های گزینشی و سلیقه‌ای در این باره بودیم که من دلیل‌اش را درک نمی‌کنم. همزمان با من بسیاری از خواننده‌های دیگر هم در ماهواره ویدئو‌های آنچنانی داشتند ولی مشغول اجرای تور کنسرت‌هایشان در تهران و شهرستان بودند. من واقعا به خاطر این موضوع و این ممنوعیت‌ها سالهای سختی را سپری کردم. مخصوصا سالهای ۸۷ و ۸۸ که اوج کار من بود و نمی‌توانستم در ایران برنامه اجرا کنم. حالا هم چندین ماه است که همین فشار‌ها باعث شد مریضی و اعصابم هم به هم بریزد و الان روی تخت بیمارستان با تو این صحبت‌ها را انجام دهم.

  • اگر همه چیز به خیر بگذرد و تو به سلامت از این مریضی خلاص شوی، باز هم سعی‌ات را برای ادامه فعالیت در ایران انجام خواهی داد؟
شک نکن. اصلا برای همین بوده که من ریسک این عمل را به جان خریده‌ام. هیچ انگیزه‌ای به جز فعالیت رسمی در ایران ندارم و ببه آن امید زیر تیغ می‌روم.

  • حرفی مانده؟
من با انرژی و ایمان فراوان به اینجا آمده‌ام. انگیزه‌های زیادی برای ادامه مسیر هنری‌ام دارم. بگو همه برایم دعا کنند... یادت می‌ماند؟ با قدرت بر می‌گردم. قول می‌دهم...

طبق آخرین اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار سایت موسیقی ما وضعیت عمومی نریمان بهبود یافته و خطر رفع شده است اما وی همچنان در بیمارستان تحت نظارت است
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خدا شفاش بده

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ممنون از وضعیت مهرداد کاظمی هم خبر بدید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خدا هر چه زود تر مهر سلامتی رو براش بزنه وبه آقوش خانواده باز گرده
انشاالله هم مهر ارشاد زود تر بخوره رو پرونده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

داش نریمان همه برات دعا می کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خدا رو شکر که خطر رفع شده امیدوارم روز به روز بهتر بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ارزوی سلامتی براش دارم

123
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خدا رو شکر که خطر رفع شده ,ما هم کمی از نگرانی در آمدیم .انشا... که خیلی زود روند بهبودی رو طی کنند
لطفا اگر به ایشان سر زدید و احیانا فرصت داشتید با ایشان حرف بزنید(چه به هوش بودند چه نه)بگویید بی صبرانه منتظر بازگشت با قدرتشان هستیم و از خدای متعال شفای ایشان را خواستاریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

vaaaaaaaay mer30 azin mosahebe.
vaghean akharesh boghzam gereft ishala ke ta chand mahe dge az hamin sait khabare conserte mojaz ba ejraye narimane sahiho salemo beshnaviiiiiiiiiiiiiiiim

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

اقای بابازاده!اسم اون البوم "تابستان ٨٦" بود نه نریمان ٨٦
امیدوارم موسیقی ما این نظر رو حذف نکنه،حیفه واقعا!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ناراحت شدم :( ایشاا... که خوب میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خداروشکر
ما که از وقتی مطلع شدیم براشون از خدا آرزوی سلامتی کردیم
انشالله که ایشونم هر چه زودتر به دنبای موسیقی برگردن
با قدرت
ما منتظریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

هرکی که برای ما زحمت کشیده.با اینکه من زیاد کاراشو گوش ندادم اما از خدا میخوام که حال این خواننده عزیزمون رو هر چه سریعتر خوب کنه.ما پشت توییم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خیــــــــــــــــــــــــلی ممنون از موسیقی ما
مرسی
ما هم برای نریمان دوست داشتنی دعا میکنیم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

honarmande aziz ma barat doa mikonim ishala baghodrati ke dar khodet soragh dari barmigardio mibinimet

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

درباره امین حبیبی گزارش تهیه کن که 10ساله مجوز نگرفته و....بی عرضه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ایشالله که به زودی سلامتیه کامل رو بدست میارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

با سلام.
وبلاگ من از جمله وبلاگهایی بود که خبر کما رفتن نریمان را پوشش داد. خیلی ممنون که این مصاحبه را در وبسایت قرار دادید.
به امید آلبوم جدید نریمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خداروشاکرم که بهتره،

من که دیگه داشتم دق میکردم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

وای خدایا شکرت ....... ازتون خواهش میکنم تند تند از حالش باخبرمون کنید ....... من نریمانو خیلی دوست دارم ..... تمام آهنگها و کلیپهاشو دارم ..... وقتی خبرو شنیدم اصلا دلم نمیومد گوش بدم ....... تو رو خدا یه عکس یا مصاحبه از وضعیت الانش بذارید ..... ما چشمامون فقط به سایت شماست ...... مرسی......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

واقعا ناراحت کننده هست که نریمان رفته تو کما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ba arezooye salamati baraye nariman aziz

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

من با آهنگهای نریمان سال 86 بهترین خاطرات تکرار نشدنی رو داشتم با کسی که دوسش داشتم کسی که عشق اولم بود. من ومامانم وااااااااقعا متاسفیم واقعا از ته دل ناراحتیم. امیدوارم که هرچه زودتر خوب بشه. از همین حالا لحظه به لحظه دعاااااااااااا می کنم. نریمان جان خیلی دوست دارم...................... بی اندازه..................

شنبه 17 فروردین 1392 - 19:36

سلام الاهی بمیرم ایشاا...هرچی زودتر خوب میشه بخدا از وقتی شنیدم دارم میمیرم.

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 11:07

kheyli khoshhal shodam az inke nariman joon khob shode.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود با قدرت بر می‌گردم، قول می‌دهم... | موسیقی ما