برنامه یاد بعضی نفرات
 
هلالی, حامد زمانی
همکاری مداح قدیمی کشور «عبدالرضا هلالی» با خواننده جوان و پر سر و صدای این روزهای موسیقی «حامد زمانی» در قطعه «امام رضا (ع)»، بهانه ای بود که سراغ این دو چهره برویم:
وقتی دکتران دینی گفتند آن خواننده رپ مرتد است، یعنی او باید بمیرد
موسیقی ما - بهمن بابازاده : «عبدالرضا هلالی» را باید یکی از موفق ترین مداح های نسل کنونی نام برد. مداحی که سوای همه اخبار و حاشیه های رنگارنگی که در این سالها سراغش آمده، به قول خودش توانسته خیلی از جوانان را از سرکوچها، پای منبر بکشاند و از این بابت خوشحال است. اما موضوع این نیمچه پرونده ای که پیش روی شماست، قرار نیست مداحی باشد. اصل ماجرا به ماه رمضان امسال مربوط است که بعد از شنیده شدن صدای بسیاری از چهره های پاپ در قالب تیتراژ های تلویزیونی، یک صدا و یک چهره جدید باعث شد خیلی ها حس کنجکاری شان گل کند و پی خبر را بگیرند:«حاج رضا هلالی در کنار حامد زمانی تیتراژ برنامه جشن رمضان را خوانده است». خبر خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و رسانه ها سراغش رفتند تا ته و توی ماجرا را دربیاورند. اما هلالی سکوت کرد و حاضر به گفتگو نشد تا این تیتراژ یکی از خبرساز ترین برنامه های ماه رمضان شود. حضور «حامد زمانی» که پیش از این صدای او را در چند کار اجتماعی شنیده بودیم، مزید بر علت شد تا خیلی ها برای شنیدن قطعه «امام رضا(ع)» با صدای این دو چهره مجاب شوند. متن حاضر نتیجه گفتگوی دو ساعته «موسیقی ما» با هلالی و زمانی است که در یکی از جمع های دوستانه این دو نفر انجام شده است. گفتگویی صریح و داغ که گلچینی از صحبت های رد و بدل شده را می خوانید:

*از اینجا شروع کنیم که حاج «رضا هلالی» مداح معروف و محبوب ایران، به عنوان خواننده تیتراژ وارد عرصه موسیقی کشور می شود. چه اتفاقی باعث شد که این پیشنهاد را قبول کنید؟
هلالی: من همیشه مداح هستم و هیچ وقت تغییر نمی کنم. سعی می کنم اصالت خودم را که مداحی اهل بیت است از دست ندهم. این نوکری امام حسین(ع) و خدمتگذاری اهل بیت هیچ وقت نباید ترک شود. اما این اتفاق هم به خاطر این که اول از همه نام مبارک امام رضا(ع) بود و به نیت امام هشتم شیعیان راس ساعت 8 شب پخش می شود. من خادم امام رضا(ع) هستم و این را یک نوکری و خدمت برای خودم تلقی می کنم. احساس می کنم یک وسیله ای است برای اینکه بیشتر بتوانم دلها را به این آستان و حرم نورانی نزدیک کنم و این موسیقی هم که در آن بیشتر صدای آقای «حامد زمانی» را می شنوید در راستای همان نوکری بوده است. من خیلی کوتاه و در ابتدا و آخر قطعه به عشق حضرت رضا(ع) حضور دارم. سالهاست نوکر یک هیئتی هستم که به نام حضرت رضا(ع) می باشم و نام خودم هم که «عبدالرضا» است و من شفاگرفته امام رضا(ع) هستم. همه این موارد باعث شد تا بیشتر بتوانم دین خودم را ادا کنم و احساس کردم برای نزدیک افطار یک اتفاق خوبی است و فکر می کنم مثبت بود و مطمئنا رضایت اهل بیت را هم به دنبال دارد.


*حامد تو بگو که این تیتراژ از کجا پیشنهاد شد و چه شد که به فکر همکاری با حاج رضا هلالی افتادی؟
زمانی: تهیه کننده برنامه آقای«احسان ارغوانی» از قبل آیتم امام رضا(ع) را در کنداکتور قرار داده بودند. منتها قرار بود یک سری تصاویر از حرم ضبط و با یک موسیقی پخش شود. به دلیل دوستی با آقای ارغوانی، در جریان آمدن و رفتن شعرها بودم و بعد از یک سری پیشنهاد، آن چیزی که می خواستیم به دست نیامد. چون خواندن از ارزشهای اعتقادی یا مذهبی یا سیاسی به نظر من درد می خواهد. نهایتا به این نتیجه رسیدند که این آیتم را من بسازم. حاج رضا در جریان است و ایشان ملودی کار را بارها خوانده اند و این ملودی کاملا هیئتی است و با آن سینه می زنند. این ملودی جواب داده و بارها شنیده بود و مردم هم دوست اش داشتند و یک زیرکی و سیاستی بود که یک ملودی موفق را مجددا پخش کنیم! شعر را عوض کردیم چون حاج رضا بر تکلف بیشتر این شعر معتقد بود. من می خواستم که شعر ساده تر باشد ولی بعد از همفکری هایی که داشتیم به «پیمان طالبی» یک تم دادم و او ویرایش کرد. کارهای این تیپ دقیقه نودی است و تنظیم آن یک روزه بود.


*حامد جرقه اولیه ای که به ذهنت رسید که با حاج رضا همکاری داشته باشی، از کجا آمد؟
زمانی:
اگر به پیشواز تلفن من و مداحی هایی که در سایت حاج رضا وجود دارد دقت کنید یک زیر مایه موزیک دارد. این دقیقا تفکر باز و روشن فکری حاج رضا را می رساند البته روشن فکری به آن معنی نه! این را می رساند که اگر موزیک خوب باشد چرا که نه و چرا درونمایه ی مذهبی و موسیقی باهم جمع نشود. ما با حاج رضا کارهای زیادی برای محرم و فاطمیه و... انجام دادیم و این اولین کار نبود. اتفاقا کار حضرت مهتاب(س) را که ساختیم برای خواندن به حاج رضا پیشنهاد کردم اما بنا به دلایلی نشد. من دوست دارم هر وقت که کار راجع به اهل بیت باشد از حاج رضا مشورت بگیرم. این یک فضای خوبی بود و ضمن استقبال حاج رضا، شبکه هم کمک کرد و مجوز پخش کار را دادند.

*حاج رضا قطعا پیشنهادهای زیادی برای کار و مراسم های مختلف به شما می شود. چه چیزها و شرایطی باید باشد که شما آن حضور را قبول کنید؟
هلالی:
رنگ و بویی از اهل بیت داشته باشد. هر جا که رنگ و بویی از اهل بیت باشد جای پای ما هم هست. ضمن اینکه آن موازین دینی و اسلامی رعایت شود.


*یعنی در مورد آن تحقیق می کنید؟
هلالی:
بالاخره متوجه می شویم. من اگر با آقای زمانی کار می کنم متوجه هستم که ایشان جنس هیئتی دارد و از ارادتمندان اهل بیت است و رعایت تمام موازین شرعی را هم می کند. در این برنامه و تیتراژی که اجرا شد آن موازین رعایت شد چون به آقای زمانی گفتم من یک مداح هستم و این گره خوردن موسیقی شما و مداحی با همدیگر می تواند یک اتفاق خوب و رو به جلو برای اهل بیت و این دستگاه باشد. اگر بشود این کار باز هم پیش بیاید استقبال می کنم.


*آقای هلالی، جامعه موسیقی ایران به خصوص جغرافیای موسیقی پاپ نسبت به حضور چهره های جدید در این عرصه بارها شاهد تشنج ها و داستانهای گوناگون بوده است. خیلی ها حتی نسبت به حضور بازیگرها در عرصه موسیقی اعتراض داشتند. آیا هیچ وقت به این فکر نکردید که شاید حضور شما در این عرصه با حاشیه های مختلفی رو به رو شود که در بلند مدت به رزومه قبلی شما صدمه بزند؟
هلالی:
بالاخره هر کاری یک سری حاشیه‌های مخصوص خودش و یک سری بازخوردهایی را دارد که مثبت یا منفی هستند. اما اگر احساس کنم در هر کاری که برای اهل بیت است خلوص و صفای دل وجود داشته باشد مطمئنا اهل بیت و به خصوص حضرت رضا(ع) می‌توانند به آن شخص نمره می‌دهند و آن کار اگر ماندگار نباشد حداقل تاثیرگذار خواهد بود. بالاخره در مواقعی مثل ماهی که خلاف جهت شنا می کند برخی کارها انسان را پخته تر می کند. منظور من این است که خلوص و معرفت در هر کاری اگر باشد انشالله از سمت اهل بیت برکت می آید. در کنار آن حاشیه هایی هم وجود دارد و ممکن است مورد پسند یک سری باشد و مورد پسند برخی دیگر واقع نشود. در کل فکر می کنم در هر اتفاقی اگر خلوص باشد مسائل دیگر را به جان می خریم. در بحث مداحی شاید خیلی آن مقوله «شور» را نمی‌پسندند و می گفتند از شکل سنتی نباید خارج شود...


* ولی شما ایستادید و سبک خودتان را جا انداختید.
هلالی:
الان احساس می کنم شاید خیلی به نفع این دستگاه و جریان بود. در زمانه ای که به سادگی نمی توان جوانها را با این اوضاع فساد و اعتیاد و ماهواره به دست آورد این داستان سینه زنی و شور توانست یک تحول خیلی خوبی ایجاد کند که خیلی از جوان ها را به نظر من از سر کوچه ها جمع کرد و پای منبر امام حسین(ع) آورد. با توجه به این که اعتقادات آنها نسبت به امام حسین(ع) فطرتا هست، ولی اگر ذره ای هم بیشتر شود برای ما برد است.


*حامد، تو یک رزومه قبلی با اتفاقات و ماجراهای مختلف داشتی. فکر نکردی که این همکاری باعث بشود که هجمه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد؟ یا با همخوانی با یک مداح معروف نترسیدی که موسیقی‌ات زیر سایه‌ی مداحی قرار گیرد؟
زمانی:
من هم فضایی را انتخاب نکردم که جنجال برانگیز باشد یا اینکه بحث موزیک و فرم بر محتوا غالب باشد. اگر دقت کرده باشید زیر صدای حاج رضا یک فضای خیلی خلوت است و در انتها صدای سه تار شنیده می شود. زیرا می‌خواستیم که حرمت مداحی هم حفظ شود و ترکیب درستی باشد. شما اگر کار من از ابتدا تا الان را بررسی کنید سعی کرده‌ام در کارهایم همیشه حرفی که می‌زنم حرف اهل بیت و قرآن باشد. به من لقب خواننده «ارزشی» یا «انقلابی» را داده‌اند ولی کلا کار من خواندن از ارزش‌ها است. خواه ارزش‌های مذهبی باشد یا اعتقادی و برای من فرقی نمی‌کند با چه کسی یا چگونه بخوانم. اگر دری باز شود و توفیقی حاصل شود آن را دو دستی می‌چسبم و این کار هم که قبل افطار و برای امام رضا(ع) بود لطف خاص خودش را دارد. من هیچ وقت محتوا را فدای فرم نمی کنم.


*می خواهم «حاج رضا» این سوال من را جواب بدهد. حامد تو در مصاحبه های مختلف به این دیالوگ اشاره کرده ای که «من خواننده سیاسی هستم». حاج رضا، همخوانی شما با یک خواننده که ادعا دارد خواننده سیاسی این مملکت است، تقابل بین سیاست و مذهب برای شما به شمار نمی روند؟ درباره تبعات آن فکر کرده بودید؟
هلالی:
من هم یک آدم سیاسی هستم. چطور یک بقال، در بقالی خود حرف سیاسی می زند ولی یک مداح نباید حرف سیاسی بزند؟


*منظورم جایگاه شما بود.
هلالی:
اتفاقا جایگاه من یا ایشان و موضع گیری ها ویژه تر است.
زمانی: تقابلی وجود ندارد چون سیاست ما عین دیانت ماست.
هلالی: برخی می گویند آقا شما را چه به سیاست؟! و به نظرم این جور نگاه درست نیست.


* یعنی در مورد این اتفاق کاملا تفکری صورت گرفته؟
هلالی:
ببین ایراد می گیرند ایشان خواننده است و چرا در بحث سیاسی دخالت می کند؟ حرف من این است که چطور یک راننده تاکسی می تواند در بحث سیاسی وارد شود و نظر بدهد؟ می خواهم بگویم همه می توانند نظریه بدهند و موضع گیری و صحبت در فضای دوستانه داشته باشند. همه ما زیر پرچم انقلاب و رهبر هستیم ولی می خواهم بگویم همه می توانند اظهار نظر سیاسی داشته باشند. برای چه نباید «رضا هلالی» در بحث سیاسی نظر ندهد و سکوت کند؟ مخصوصا در جایی که احساس کند به دین ضربه می خورد. چرا آن «رپر» خارج از کشور که به راحتی وارد دنیای موسیقی شده و شروع کرده به مقدسات شیعیان توهین کردن، می تواند این اجازه را به خودش بدهد ولی حامد زمانی از راه موسیقی پاسخ ندهد؟ به نظر من اتفاقا ایشان کار بسیار درستی انجام داده اند.
زمانی:در کار ما سیاست و دیانت اصلا تقابل ندارند.


* تداخل چطور؟
زمانی:
اصلا در یک راستا هستند. حرف سیاسی ما همان حرف امام حسین(ع) است و در یک مجموعه هستند. به خاطر همین است که حاج رضا با من می خواند چون همه اینها در راستای یک گفتمان است. چون سیاست ما سیاست امام حسین(ع) و اهل بیت است. هیچ تقابلی ندارد و اگر خارج از این باشد من دیگر خواننده سیاسی نیستم و این سیاست را قبول نخواهم داشت.
هلالی: می خواهم بگویم قبل از اینکه شما یک روزنامه نگار یا یک خبرنگار باشید، محب امام حسین(ع) و یک شیعه هستید. قبل از هر چیزی ایشان هم بالاخره شیعه است و این مساله قابل انکار نیست. برای هرکسی در راستای کار خود و برای من که مداح هستم، بیشتر است. ایشان خواننده است و باید دین خود را نسبت به چهارده معصوم ادا کند و همانطور که شما هم دین خودتان را ادا می کنید.


*حامد فکر می کنی دوست داران سبک تو چه تصویری از «حامد زمانی» در ذهن خود دارند؟
زمانی:
احساس می کنند به خاطر نوع کار من یک آدم کاملا پاک و معصوم هستم ولی اینگونه نیست. امام علی(ع) در جایی اشاره می کنند ببینید که چه میگوید، نه اینکه که میگوید. بارها گفته ام که به حرف من نگاه کنید و شخص«حامد زمانی» ارزش و اعتباری ندارد. به نوع لباس پوشیدن و آرایش مو و صورت من ایراد نگیرید و وارد حاشیه نشویم. واقعا آن دنیا مشخص می شود که من چگونه انسانی بودم.


*این هم یکی از صحبت هایی است که در یکی از رسانه ها عنوان شد. می گویند خواننده ای که مذهبی می خواند چرا ظاهرش به این شکل است؟
زمانی:
سعی می کنم سنگین لباس بپوشم و کلا من از دوران کودکی این شکل لباس می پوشیدم. من مسابقات کشوری قرآن شرکت می کردم ولی با شلوار جین. البته آن به اقتضای سنم بود، ولی وقتی سن بالا می رود دیگر نمی توانم مثل آن موقع لباس بپوشم. من هیچ تغییری نکردم و فقط اقتضای سن است. می گویند چرا در یک برنامه ریش داری و در یک برنامه تلویزیونی دیگر صورتت را اصلاح کرده ای! این را به پای حرفی که من می زنم نگذارند و آن حرفی که می زنم مقدس است.


*بزرگترین حسرت زندگی «عبدالرضا هلالی» در فضای کاری خودش چیست؟
اگر بگویم نمی‌گویید که می‌خواهد این وارد فضای احساسی بشود؟! خداوند همه چیز به من داده است و واقعا سپاسگزار او هستم. بزرگترین آرزوی من یک چیز است و شاید همه بگویند به کجا می روی ولی آرزو است. آرزوی من دیدن «امام زمان(عج)» است. شاید چشم و زندگی و مال من به آن فضای ایده آل نرسد ولی همین تلاش من برای این امر فکر می کنم مقدس است. شاید هیچ وقت او را نبینم ولی می خواهم در آن دنیا بگویم که من خیلی تلاش کردم و دوست داشتم تو را ببینم. بزرگترین آرزوی من همین است و برای آن تلاش می کنم.
 
  • زمانی: آثار «سامی یوسف» سطحی است
خیلی ها اعتقاد دارند که سبک و سیاق کاری «حامد زمانی» را باید نوعی تثیر پذیری از «سامی یوسف» خواننده جهانی مسلمانان دانست که با آثار مذهبی اش با یک موسیقی مدرن توانسته طرفداران زیادی را در جهان به دست بیاورد. اما خود این خواننده در این باره نظر دیگری دارد.

*حامد اگر قرار باشد درباره نوع فعالیت تو در مقیاس جهانی مثال بزنم شاید بهترین گزینه ای که بتوان مورد بحث قرار داد «سامی یوسف» است. خیلی ها تو را دنباله رو سامی یوسف می دانند که یک خواننده ارزشی ولی فراری از سیاست است. این تنها شاخه ای است که نوع فعالیت تو و سامی یوسف را جدا می کند؟
زمانی:
اصلا «سامی یوسف» الگوی من نبود. اولا که مذهب او با من فرق دارد و این طبیعتا در حرفی که می زند تاثیر دارد. ثانیا ما در دو فرهنگ متفاوت زندگی می کنیم. اصلا کارها از یک نوع نیست چون سیاست در کارهای او دخیل نیست. تندی و رادیکال بودن کار من به دلیل نمک «سیاست» است که وجود دارد و به همین جهت است که اعتقادات من، رو است. کارهای سامی یوسف را سلیقه ی من نمیپسندد چون سلیقه ی من حرف عریان سیاسی و مذهبی است، کارها شاید از لحاظ تکنیکی قوی باشد اما عمق ندارد. احساس می کنم او به درد همان جامعه می خورد و من به درد جامعه شیعه که حرف هایشان بایدعمیق تر و رادیکال تر باشد.


* فکر نمی کنی «سامی یوسف» با لطافتی که در نشان دادن دین به جامعه جهانی داشته، تاثیرگذارتر بود و با فراری بودن از سیاست و پرداختن به لطافت دینی، بیشتر توانسته در جامعه جهانی تاثیرگذار باشد؟
زمانی:
کارهای سامی یوسف از نظر من دارای یک محتوای سطحی است. یعنی به درد جامعه ای مثل جوامع غربی می‌خورد که معارفی شبیه معارف دینی ما در آنجا کمتر به چشم می‌خورد و به نوعی روحیه اسلام‌طلبی مسلمانان را ارضا می‌کند. ولی در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم مردمی که پای منبر می‌نشینند می‌خواهند حرف‌هایی که در هیئت و پای منبر می‌شنوند را خواننده همانها را بیان کند و جنس کارهای من از آن نوع است. اصلا من دنبال جذب کردن نیستم و من آمده‌ام حرف یک عده‌ای را بزنم که تا الان خواننده نداشتند.


* حاج رضا شما در این مورد چه نظری دارید؟
هلالی:
من زیاد پیگیر کارهای سامی یوسف نیستم ولی فکر نمی‌کنم این موارد تداخل داشته باشند. در مواقعی لطافت به دردنخور می‌شود. در داستان امام حسین(ع) عقل می‌گوید که 72 نفر در برابر یزید و در این جنگ مغلوب می‌شوند اما تاریخ این را نشان نداد و حرف حق را باید بیان کرد. بیان حرف حق در مواقعی با لطافت و در مواقعی با تندی یا با خون است. من یک آدم احساسی و لطیف هستم ولی دین و دین داری این را برنمی‌دارد. دین و دین داری برای مواقعی لطافت و برای مواقعی تندخویی می‌‌طلبد. مثل اینکه هم دافعه علی(ع) و هم جاذبه علی(ع) را باید بپذیریم .
 
  • هلالی:به «رضا صادقی» و«محسن چاوشی» حس ناسیونالیستی دارم!
بخش هایی از این گفتگو به بازار موسیقی این روزهای کشور اختصاص داشت. بازاری که قطعا نگاه این دو چهره در مورد آن می تواند جالب باشد:

*حامد ایده آل تو برای ورود به جامعه موسیقی کشور کجاست ؟ دوست داری در این عرصه به چه چیزهایی برسی و سقف آرزوهای تو در عرصه موسیقی مجاز و مذهبی کشور کجاست؟
زمانی:
موسیقی من به گفتمان من و حرف و دین و ارزشهای انقلاب ما متصل است. ایده آل من وقتی است که هرجا حرفی از دین و انقلاب هست موسیقی «حامد زمانی» هم آنجا باشد. من چون قاری قرآن بودم به زبان عربی تسلط دارم و همچنین زبان انگلیسی، دوست دارم در این فضا کار کنم و پس از انتشار آلبوم بیشتر در فضای زبان های مختلف کار کنم که کارها صرفا مختص ایران نباشد. دوست دارم هر کجا حرف از ائمه و ارزش های خوب این مملکت هست موسیقی «حامد زمانی» هم آنجا باشد.


*موسیقی در حال حاضر وارد فضایی شده که منتقدان موسیقی واژه ابتذال را برای آن به کار می برند. فکر می کنید دلیل این از مسیر اصلی خارج شدن موسیقی کشور و وارد فضاهای غیراعتقادی شدن چیست؟
هلالی:
تنبلی خود بزرگان است. حتما یک سری خلاهایی بوده و اینها را چرا بزرگان موسیقی پر نکردند؟ که الان از به وجود آمدن به قول خودشان ابتذال گلایه مند باشند؟ اگر یک کسی مثلا دزدی می کند حتما خلاء دارد. می‌خواهم بگویم اگر یک روزی ابتذال وارد قضیه‌ای می‌شود به خاطر ضعف بزرگان آن راه است. تنبلی از این موضع است که سعی نکردند شاگردان و افرادی را تربیت کنند که در آن فضا و سلیقه خوب رشد کنند. حالا که می‌بینند مشکلات وجود دارد به جای آسیب‌شناسی و تربیت صحیح اسم ابتذال را قرار می‌دهند.

زمانی: یکی اینکه موسیقی ماشینی و موسیقی پارتی الان به عرف تبدیل شده که من اسم آن را موسیقی زودگذر می‌گذارم. موسیقی در کشور ما خیلی ارزان است یعنی هرکسی به خودش اجازه می‌دهد وارد این عرصه بشود در حالی که فیلترینگ خاصی وجود ندارد. این سبب می‌شود کسی که اسم خود را شاعر می‌گذارد از نکات ابتدایی شعر آگاهی نداشته باشد. این نوع موسیقی، گوش مردم را هرز میکند و وقتی گوش مردم هرز شد، تفکیک موسیقی خوب از بد دشوار میشود و آن وقت باید برای درمان این معضل کلی هزینه کرد.


*«رضا صادقی» علاقه ویژه ای به شما دارد. می خواهم به صورت خاص در مورد رضا صادقی که اینقدر شما را دوست دارد صحبت کنید.
من توفیق نداشتم که ایشان را زیارت کنم اما او را یک انسان موفق می دانم. در ضمن ابه ایشان تعصب ناسیونالیستی دارم چون او هم یک جنوبی است! من هم به ایشان و هم آقای «محسن چاوشی». در مورد آقای رضا صادقی می خواهم بگویم که می دانم بسیار زحمت کشیده است. می توانم درک کنم که او با زحمت و حس ایستادگی به اینجا رسیده است. خاک این راه را خورده است و فکر می کنم به زعم خیلی ها انسان موفقی است و به او تبریک می گویم.


* «محسن چاوشی» تا کنون چند اثر برای امام رضا(ع) نظیر «کلاغ روسیاه» را خوانده است که خیلی هم معروف شدند. اینکه «عبدالرضا هلالی» در مورد «محسن چاوشی» نظر مثبت را دارد طبیعتا این سوال را ایجاد می کند که حاج رضا هلالی هم انتخاب هایی را در عرصه موسیقی دارد که کار ارزشی انجام می دهد و محسن چاوشی یکی از انتخاب های جنابعالی است.
هلالی:
احساس می‌کنم با آقای چاوشی یا آقای زمانی که کارهایی برای اهل بیت دارند یک همبستگی دیگری دارم و من از آنها هستم و آنها از من. حس نزدیکی نسبت به آنها دارم و ندیده عاشق آنها می‌شوم چون از محبوب من می گوید و امکان ندارد او را دوست نداشته باشم.
 
  • زمانی: بیش از پنج هزار ایمیل تهدید آمیز داشتم!
به هر حال کار کردن به عنوان یک خواننده اجتماعی و سیاسی، ماجراهای خاص خودش را دارد. در قسمت‌هایی از این گپ و گفت، موضوع صحبت به سمت حواشی و اتفاقات رنگارنگ سالهای گذشته رفت و حاشیه هایی که خود زمانی و هلالی در مورد آنها خیلی واضح و شفاف سخن گفتند:

* کار موسیقی ارزشی پاپیولاری بوده که تو همیشه از ته دل گفته باشی ای کاش این کار با صدای من بیرون آمده بود؟
زمانی:
همان جوابی است که دادم. من در سیاسی یا مذهبی خواندن معتقد به عریان خواندن هستم یعنی حرف رُک زدن. من شاعر هستم و قبل از ورود به موسیقی شعر می گفتم. در این تیتراژ بحث را سخت نکردم، یک مناجات و درد دل است. مثلا مناجات امیرالمومنین(ع) در مسجد کوفه چقدر رو و راحت است. به گوش من کار عریان مذهبی یا سیاسی نرسیده و به خاطر همین برایم دلچسب نبوده و آرزو نکردم که آن را بخوانم. جنس کارهای من یک کم رادیکال تر و تندتر است و از تکلف و دوپهلو کردن بحث گریزان هستم.


*این عریانی باعث نشده هیچ وقت بترسی که مخالفان اعتقاداتی که داری برایت مشکل ساز شوند؟
مخالف که زیاد دارم. شاید برای هیچ خواننده ای اینقدر مخالفت و هجمه توهین نبوده و این در ذات کار من است. ذات کار رادیکال، سنگ زدن است و اگر محافظه کاری می‌کردم و دو پهلو می‌خواندم، شاید هیچ مخالفت و هجمه‌ای نبود!. هیچ وقت فرار نکردم و این که من خودم می‌گویم خواننده سیاسی و ارزشی هستم نشان می‌دهد که ترسی ندارم. سر قضیه آن «رپر» خارج از کشور، بیش از پنج هزار کامنت و ایمیل تهدید و فحش داشتم و تلفن‌های عجیبی نیز می‌شد که خیلی از آنها حتی آن رپ خوان را نمی‌شناختند و صرفا با موضع‌گیری من مشکل داشتند. گفتم سیاستی که ما داریم سیاست اهل بیت است. من فوق لیسانس علوم سیاسی دارم و کلا سیاست را خوب می‌شناسم. در دانشگاهی هم درس خوانده‌ام که همه طیف از کمونیست ، سکولار ، مذهبی و بسیجی و... بوده است. یک مدتی خیلی درگیر این جوگیری‌ها بودم ولی این تثبیت رخ داد. یعنی این که حرف حق کدام است و وقتی که شما علم را در کنار تجربه‌ای که دارید قرار بدهید متوجه می‌شوید که حرف دین شما همان حرف حق است و دیگر از چیزی نمی‌ترسید.


*دین ما می گوید همیشه سعی کنید در برابر مخالفان با سعه صدر وارد شوید. تو بر روی صفحه شخصی خودت نوشتی که من ده میلیون تومان به قاتل آن خواننده رپ خارج از کشور می دهم که به مقدسات اسلامی توهین کرده است.
زمانی:
من نمی خواستم این بحث رسانه ای شود. همان موقع که این اثر را شنیدم یک حسی به من دست داد و در صفحه شخصی ام، یک مطلبی نوشتم و فردای آن روز دیدم در خبرگزاری های پیچیده. در ماه رمضان هستیم و خدا شاهد است اصلا قصد نداشتم که این اتفاق خبری شود.
هلالی: ما یک سری خط قرمزها داریم. اگر روزی شما در خیابان با مادرتان باشید و یکی از راه برسد و به مادر شما فحش بدهد و به تمسخر بگیرد، مطمئنا به سادگی از کنار او رد نمی شوید. تا آنجایی که بتوانید با وی مبارزه خواهید کرد. شاید خیلی ها صحبت های زیادی در مورد اهل بیت داشته باشند و سوال می کنند. اگر من صحبتی دارم باید بیان کنم و جواب بگیرم ولی جواب کسی که توهین کرد، توهین است. کسی که شخصی را می کشد حکم قصاص دارد و نمی توانیم به کسی که قتل می کند یا فحش می دهد بگوییم چرا این کار را انجام می دهید.


* در حدیث های ما هست که وقتی ائمه از کوچه ای که مخالف اعتقادات اسلامی بودند رد می شدند همه با سنگ ایشان را می زدند. ولی آن بزرگوار بارها با مهربانی به آنها سلام می کردند.
هلالی:
شکمبه گوسفند بر پیامبر(ص) می ریختند ولی او رد می شد. اما مقتضیات زمان پیغمبر(ص) با الان یا مقتضیات زمان خانه نشینی امیرالمومنین(ع) با کربلا متفاوت است. ما یا مقلد یا مجتهد و یا مرجع تقلید هستیم. مراجع ما وقتی حکم ارتداد ایشان را صادر کرده اند بنده موظف و مکلف هستم هرجا که او را دیدم، بکشم. می خواهم بگویم یک روزی اگر کسی به مادر من توهین کند به او سیلی می زنم و در روی او می ایستم. من در مقابل اعتقادات خودم سکوت نمی کنم کما اینکه مسیحیت هم در برابر توهین به پیغمبر خودش سکوت نمی کند. ما باید حدود ادیان را رعایت کنیم و احترام بگذاریم.
زمانی: اینها از امام هادی(ع) شروع می کنند تا حساسیت شیعه را بسنجند! بعد اگر بخاری بلند نشد نعوذ بالله بروند سراغ دیگر ائمه !چرا امام خمینی(ره) در برخورد با «سلمان رشدی» کتاب ننوشت و آن حکم را صادر کرد. به دلیل اینکه تو دهنی بزند و کسی جرئت تکرار آن را نداشته باشد.
هلالی: اصلا این مسائل برنامه ریزی شده است. اینها می خواهند ببینند حساسیت شیعه نسبت به اعتقادات چقدر است. از آن طرف اگر یادتان باشد یک فیلمی برای پیامبر(ص) درست کردند و دیدیم که چند مسلمان شیعه و اهل سنت اعتراض کردند و کشته هم شدند. ما اگر نسبت به اعتقادات خود حساس نباشیم و دیگران یاد نگیرند که به اعتقادات میلیونها شیعه احترام نگذارند برخورد ما هم عین خودشان می شود. 
 
  • از سوء استفاده هنری تا «محسن رجب پور»!
برخی صحبت ها و نقل قولها در لابه لای صحبت های اصلی زمانی و هلالی در حین مصاحبه رد و بدل شد که حیفمان آمد از کناررشان بگذریم. در این بخش برخی از این نقل قولها را مرور کرده ایم:

* زمانی: همه مردم واقعا صدای حاج رضا را دوست دارند و من هم خودم را ابتدا به امام رضا(ع) و بعد به فضایی که حاج رضا در کارهایش دارد نزدیک کردم.
* هلالی: موضوع این است که تمام افراد در ایام محرم یکپارچه عزای امام حسین(ع) را دارند. ایشان هم یک خواننده است ولی در جای خودش یک محب اهل بیت و امام رضا(ع) است. اگر بتواند به نحو احسنت از موزیک خود به نفع این جریان استفاده کند برد کرده است.
* هلالی: دکترهای دین ما مراجع ما هستند. ما در این قضیه دکتر داریم و حق نداریم که سرخود بیاییم بگوییم که آن آقای خواننده رپ، باید بمیرد. زمانی که مرجع داریم و ایشان می گوید ارتداد، یعنی او باید بمیرد. راه هایی هم هست نظیر توبه و او باید عذرخواهی و توبه کند.
* زمانی: اسلام از یک طرف آیه قرآن دارد که می گوید:«اشدا علی الکفار رحما بینهم» که یعنی رحمت و سیلی زدن هر کدام جایگاه خاص خود را دارد. من یک مورد را اضافه می کنم. برخورد اسلام در زمینه غرض و جهل تفاوت دارد. در مواقعی که شخصی از روی جهالت کاری را انجام می دهد برخورد اسلام همان دست روی سر کشیدن است. اما در برخوردهای مغرضانه اسلام تودهنی می زند. اتفاقا در بحث آن خواننده، حرکت مغرضانه بود ومن به نیت تو دهنی زدن آن کار را انجام دادم. اسلام هم آسان ترین و مهربان ترین دین و هم سخت ترین دین و خدا هم در جایی ارحم الراحمین است و در جایی دیگر شدید العقاب! اگر جواب هایی که می دهیم صرفا از نوع مصلحت گرایی و کارهای هنری باشد آنها می گویند که دوباره و به ائمه دیگر توهین می کنیم ولی وقتی تو دهنی خورد دیگری از او خبری نشد.
* هلالی: عملکرد آن خواننده رپ، سواستفاده از هنر است. من اجازه ندارم به اسم و این که موسیقی دان هستم به بقیه توهین کنم.
* زمانی: ضربه ای که من از خواندن در این فضا می خورم هیچ کدام از خواننده ها نمی خورند. بایکوتی که من می شوم صرفا به خاطر ارزشی خواندن است. جالب است این را بگویم که دربخش مسابقه یکی از برنامه های شبکه تهران همه تیتراژهای ماه عسل و ماه رمضان شرکت داده شده اند بجز کارهای من ، به نظر شما خنده دار نیست؟
* زمانی: سال 89 بود که من با «محسن رجب پور» قرارداد آلبوم عاشقانه داشتم و می توانید از محسن رجب پور بپرسید که چرا بهم خورد؟ قراردادی بسته شده موجود است اگر آن را ادامه می دادم الان یک خواننده عاشقانه با کارهای قوی بودم. ولی سر قضیه آن خواننده رپ، انتخاب من شروع شد. الان دارم ضربه های آن را می خورم ولی این ضربه خیلی هم شیرین است. چون برای اعتقاداتم است.
* هلالی: جا دارد یادی کنم از مرحوم «سید جواد ذاکر» که واقعا مظلوم بود. مردم نشناخته و متعصبانه موضع گرفتند و او را تخریب کردند.
* هلالی: خیلی سخت است که مردم یک چیز دیگری فکر کنند که تو آن نیستی. من شاید آن چیزی نباشم که در ذهن مردم هست و شاید «رضا هلالی» را خیلی انسان پاک و مقدس می دانند که این هم از لطف سید الشهدا(ع) ولی واقعا این نیست. شکسته نفسی نمی کنم و من یک انسان معمولی و ممکن الخطا هستم که باید سعی بر کم کردن خطاها و انسان خوب بودن داشته باشد.
* هلالی: من روضه خوان هستم و بیشتر به این جلسات و روضه ها علاقه دارم. هر هفته جلساتی داریم و من هر هفته یک آلبوم منتشر می کنم! ولی هیچ وقت برنامه ریزی برای به قول شما انتشار آلبوم، نداشتم.


عکس: سعید عبداللهی
تنظیم و پیاده کردن گفتگو: وحید لشکری
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1392 - 03:27

دیدگاه‌ها

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 10:49

آقای زمانی خیلی پخته و سنجیده حرف زدند واقعآ جایی برای شک و ابهام نزاشتند
مرسی حامد جان

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 12:02

حامد زمانی واقعا شجاعه! ممنون که محافظه کار نیستید و حرفتون رو که درواقع حرف دل ماست راحت میزنید.چقدر خوبه که از سیاست نمیترسید واونو جزئی از کارتون میدونید. ممنون موسیقی ما بابت مصاحبه!فکر کنم خیلی از شبهه ها برطرف میشه.

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 12:53

آقای زمانی واقعا عالی و سنجیده صحبت کردند
خوشحالم از اینکه چنین خواننده ای تو کشورمون هست
ممنون آقای زمانی

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:11

ایمان ناشری

سلام ..طاعات و عبادات همه جونهای پاک ایرانی قبول درگاه حق تعالی ..
نمیدونم حرفام رو از کجا شروع کنم ..
فقط افتخار میکنم به خوانندگان پاک داخل کشور عزیزمون ایران که ما رو به دیدن روی پاک اسمونی ها امیدوار میکنن و ما رو مدام عاشق پرواز میکنن ..

حاج هلالی به نکته ظزیفی در خصوص محسن چاوشی اشاره کردند اگرچه خود من یه خورده از ش گله مندی دارم چون بعد تمجید دکتر اصفهانی ازیشون تشکر رو رسا نه ای نکرد ..
ولی محسن چاو.وشی یک انسان بزرگی که نامش سالیان سال باید تو موسیقی نه ایران حتی دنیا هک بشه ..
بخدا قسم ایشون حتی اگه همین الان برن لس انجلس شک نکنید 4 خواننده بزرگ و پیش کسوت لس انجلسی ارزو دارند که با ایشون کار مشترک داشته باشند ..
ولی ایشون هنوزم که هنوزه پشت پا به اعتقادات خودش نذاشت برا ائمه اطهار برا شهدای جنگ و خرمشهر ترانه میخونه ..
مسلما چاووشی این ترانه ها رو برا دل خودش میخونه نه چیز دیگه ..
وگرنه خیلی وقت پیش ها میرفت لس انجلس ترانه های و در کابارها و کازینوها میخوند همون کاری که 12 سال پیش یه خواننده دیگه کرد ..در حالی که چاووشی در حال حاضر از همه لحاظ از اون اقا هم چه از لحاظ کلاس موسیقی و چه از لحاظ شهرت محبوبتره مشهورتر ..
امیدوارم موسیقی ما این جمله رو تایید کنه ..مردم چشم و گوششون باز شده همون خواننده ترانه همه چی ارومه که تو داخل ایران خواننده درجه 4 هم نبود به محض خارج شدن ایشون از ایران ترتیب کار مشترک با 2 تا خواننده پیش کسوت لس انجلس نشین با این اقا داده شد که چنین القا کنند که خوانندهای داخل ایران رو به رفتن ان سوی ابها و وارد شدن در شهوات و گناه هیچ مشکلی ندارند و به شدت مورد حمایت قرار خواهند گرفت ..
ولی هنوزم موندندو از خدا و دل خودشون که به 14 نور پاک متصل شد ه میخونند و خیل عظیمی از جوننها رو به یاد اسمونی ها میندازنند و به نوعی به جوننهای ایرانی گوشزد میکنند که یادتون باشه ما ایرانی ها هنوزم که هنوزه در هر جایگاهی که باشیم مشرقی هستیم و عشق و حال و هوای لحظه دیدار رو داریم ..
دارن به ما میگن یادمون باشه کی هستیم و قلبمون دنبال کدوم اغوش پرمهر میره ...
کدوم آغوش بالاتر از نور ائمه اطهار ؟؟؟
نه فقط محسن چاووشی همه خوانندها از یگانه و رضا صادقی گرفته تا بنیامین و سعید شهروز و علی عبدالمالکی و مهدی یراحی و مرحوم ناصر و ققنوس اوای ایران زمین دکتر اصفهانی به اندازه دریا دستهای مهربون اسمونی ها رو به ما نشون دادند ..
یادمه یکی از ترانه سراهایی که خیلی دنبال حاشیه هم هستش و خیلی هم ادعا داره و غزل خداحافظی رو هم خونده بود که چطور دوباره غزلش اغاز شده به حالت تمسخر گفته بود ما ایرانی ها عاشق گریه و نوحه هستیم برا همین خوانندگانی مثل رضا صادقی و بنیامین که مداح بودند خیلی طرفدار پیدا کردند ..
از همین جا بهش میکنم تو یا ایرانی نیستی یا ایرانی ها رو نشناختی اگه شما نتونستی گریه شبا چهره ماه رو ببینی ..اگه تو نتونستی اگه خداوند این توفیق رو بهت نداد که چنین چیزایی رو درک کنی برو دنبال نقص خودت بگرد که به اینجا رسیدی و روح لطیف ایرانی ها رو به باد تمسخر میگیری ....
یادمه بعد مرگ مرحوم ناصر هم تو وبلاگش نوشته بود که مرحوم ناصر من رو غافل میدونست و من هم ناصر رو خرافاتی میدونستم ...
بگذریم حالا یه خواننده جدید هم اومده به اسم حامد زمانی که اغتقادات خودش رو به هیچ وجه زیز پا نذاشت تا به هر دلیلی مشهور تر و محبوب تر بشه ..
براش ارزوی موفقیت میکنیم
موسیقی ما خواهشا اگه نیاز به ویرایش نداره تایید بشه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:45
محمدرضا صادق زاده ارجمند

آقای ناشری
شما در سمت چپ پایین بر روی اسم خود کلیک کن و به گزینه ی حساب من بروید و در اونجا ویرایش رو بزنید و اینگونه میتونید فامیلیتون رو درست کنید

2.178.23.208
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:02
زهرا سادات حسینی

من برای هر هنرمندی که شجاع باشه و از ابراز عقاید باارزشش نترسه واقعا ارزش قائلم و بهش افتخار میکنم.از جناب چاووشی که هنوزم هنرش رو تو ایران خرج میکنه سپاسگذارم.

2.191.22.163
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:38
ايمان ناشری

سلام .. ممنون از لطفت محمد رضای عزیز

خیلی لطف کردی ..
برام مهم بود

151.245.112.229
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:15

خدا آقای زمانی رو برای این نظام و انقلاب حفظ کنه

حامد جان اجرت با سیدالشهدا

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:31

چه جالب تو مویبقی عاشق صدای چاوشیم و تو مداحی عاشق صدای هلالی

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:11
Rasool Dezhpoor

من هم همین طور چون شعرا شون حرف دله.....

2.190.67.181
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:11
Rasool Dezhpoor

من هم همین طور چون شعرا شون حرف دله.....

2.190.67.181
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:39

اقای زمانی و همینطور اقای هلالی بی نظیرن
موفق باشید همیشه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:41

چه جالب تو موسیقی عاشق صدای چاوشیم و تو مداحی عاشق صدای هلالی

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:58

زمانی: آثار «سامی یوسف» سطحی است !!!!
آقای زمانی میدونی داری چی میگی ؟؟!! سامی یوسف آهنگاش بسیار قویه من نمیدونم از کجا اینو میگی

رضا هلالی باز دمش گرم 2 تا بهترین خواننده های ایرانو نام برد مخصوصا رضا صادقی

در ضمن آقای زمانی این کارتون با رضا هلالی بسیار بسیار ضعیف بود شما اول به فکر کاره خودت باش ... یه سری کارای خوب و یه سری کارای ضعیف شنیده میشه ...
لطفا در مورد اهل بیت کاراتون رو دست کم نگیرید .

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:44
sina musavi

سامی یوسف خیلی نتونسته سیاست رو وارد مذهب کنه به همین خاطر کاراش خیلی سطحیه و برای جامعه خودش خوبه

در صورتی که سیاست ما عین دیانت ماست. و الانم این همه جنگ و انقلاب نشووون داده که سیاست و دیانت هرگز از هم جدا نیستن
آقای زمانی تو کاراشون سیاست(روش زندگی) رو با کارهای مذهبی تلفیق کردن که این کارا خیلی قویتره.
در ضمن آقای زمانی هم تو مصاحبه های قبلیشون گفته بودن که از آقای محسن چاوشی خوششون میاد.
کار امام رضا هم به دل خیلیا نشست و یه کار دلی بود برای آقا که اشک خیلیا رو دم افطار در آورد.با حرفای بی پایه شما که بیای بگی ضعیف بود ضعیف نمیشه

2.190.21.102
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:39
عاشق مشکی

برادر من جو گیر نشو
تمام قشنگ بودن آهنگ های یوسف فقط به مذهبی بودنش هستش
چون میخواد تمام مردم دنیا رو باخبر که اسلامی هست که زیبا تر از تمام دین های دنیاست البته نه این که دین های دیگه (دین های الهی) زیبا نیستند
این آقا اومده سیاست رو به قول شما قاطی کرده که خودنمایی باشه نه چیزه دیگه ای شما هم از کسی حمایت کن که نونه بازوشو میخوره نه .......

109.162.165.188
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 02:17
فرزاد

سامی یوسف کاراش سطحیه دیگه فقط کافیه مقایسه بشه با اثار دیگه

128.140.122.23
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:29
سایه

دوست عزیز آقای زمانی حرفشون این بود که (حرف من عریان سیاسی و مذهبی است، کارها شاید از لحاظ تکنیکی قوی باشد اما عمق ندارد. احساس می کنم او به درد همان جامعه می خورد و من به درد جامعه شیعه که حرف هایشان بایدعمیق تر و رادیکال تر باشد.) سامی یوسف رو تکذیب نکردن و دلایلشون کاملا درست بود،
+در ضمن کدوم کار آقای زمانی ضعیفه؟ با دلیل بگو تا با دلیل جواب بگیری.

5.116.157.158
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:03
محمدرضا صادق زاده ارجمند

خانم سایه
میشه شما با دلیل بگید کدوم کاره آقای زمانی قشنگه

2.178.23.208
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 06:02
زهرا۲۲ساله

عاشق مشکی لطفاجونگیرتون شماکه مدعی اسلام هستین ازکی تابه حال اسلام توهین وتهمت روجایزدونستن؟؟؟
منظورتون چیه که نون بازوتون روبخورین؟؟مگه اقای زمانی خدای ناکرده ازدیوارمردم بالارفته؟؟خب معلومه نون بازوشومیخوره ودراین راه سختی های زیادی متحمل شدن؟؟؟الانم دارن سختی میکشن؟؟؟وگرنه این همه تخریب واسه چیه ؟؟؟
شماباگفتمان اقای زمانی مشکل دارین نه امیخته شدن سیاست درقالب هنر؟؟؟...

5.117.173.236
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 06:11
زهرا۲۲ساله

همه ی کاراش قشنگه...
اگه قشنگ نبودش کارامام رضا(ع)رتبه اول روازبین تیتراژهای شهرباران کسب نمیکرد؟؟اگه قشنگ نبودش وقتی کارتحریمش رودربرنامه دیروزامروزفردا روگذاشتن مردم اینقدرپیامک نمیدادن تابازم درهمون شب پخشش کنن؟؟اگه زیبانبودش توسایت تبیان شناسنامه اش رتبه اول روتودانلود کسب نمیکرد؟؟و........
کمی هم پای تلویزیون خودمون بشینین بدنیست؟؟؟
واسه شما انقلاب واسلام زیبانیست همون کارای اون وریازیباست؟؟درک زیبایی روبه همگان ندهند؟؟

5.117.173.236
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:42
sina musavi

این آقا اومده سیاست رو به قول شما قاطی کرده که خودنمایی باشه نه چیزه دیگه ای شما هم از کسی حمایت کن که نونه بازوشو میخوره نه .......

فعلا که شما جوگیر شدی
همونطور که اشاره شد کارای سامی یوسف به درد جامعه خودش میخوره و برای اونا خیلی خیلی هم خوبه

شما از کجا میدونی میخواد خودنمایی کنه ؟شما که اینقد مسلمونی و دم از مذهب میزنی چرا تهمت میزنی مگه تو از نیت آدما خبر داری فقط خداست که به نیت ها آگاهه.برا چی به خاطر تعصبای بیجایی که داری یه نفر رو تخریب میکنی ؟نمیدونی چقد گناه تهمت زدن زیاده؟ برو از آقا حامد حلالیت بطلب به خاطر تهمتهای ناروات

در ضمن من از حامد زمانی حمایت میکنم چون برعکس تهمتی که شما بهش زدی داره نون بازوش رو میخوره...

از حامد زمانی به خاطر غیرت مسلمونیش و شجاعتش و مرامش تا آخر نفسم حمایت میکنم

یا علی

2.190.30.254
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:14
فهیمه طاهرپور

منظور ایشون از سطحی گفتمان سامی یوسفه نه کارهاش تو وبلاگش هم در این باره بحث شد که کارهای سامی یوسف اگرچه از نظر هنری خیلی قویه ولی از نظر ایدئولوژیک ناقصه که بر می گرده به محیط کاریش. آخه این باب غلطیه که خواننده هایی که تو کشورهای اسلامی زندگی می کنن مخصوصا ایران شیعه الگوشون برای کار اسلامی خواننده ای باشه که تو غرب و بنابر مقتضیات اونجا می خونه

2.179.220.241
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:26
فهیمه طاهرپور

جناب مشکی این که قاطی شدن هنر و مذهب و سیاست از نظر شما عجیبه به خاطر قرائت غلط شما از اسلام مخصوصا تشیعه. اولین کسی که در اسلام دین رو از سیاست جدا دونست معاویه بود. سپاهیان حر هم تو کربلا پشت امام حسین نماز خوندن ولی بعد کشتنش. اصلا عاشورا یعنی سیاسی بودن اسلام اگه امام حسین دردش فقط نماز و رحمانیت دین بود که کشته نمی شد، ائمه هم به شعرایی که دربارهشون می سرودن پول زیادی می دادن چون اون موقع هم مثل الان با اعتقاد از اسلام خوندن بها داشت. این همه خواننده با سفارش صدا و سیما از مفاهیم مذهبی و انقلابی فقط تو مناسبت ها می خونن هیچکی درد هنر پیدا نمی کنه حالا یه نفر که با اعتقاد از این مفاهیم می خونه همه بهش هجمه می کنن که نکنه یه وقت اسلام ناب به خطر بیفته با این آمیختگی با سیاست

2.179.220.241
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:35
فهیمه طاهرپور

جناب محمد رضا صادق زاده ارجمند
من البته با اعتقاداتم زندگی می کنم ولی الکی از کسی که هم اعتقادم باشه دفاع نمی کنم. این که کدوم کار ایشون قشنگه البته قشنگی یه بحث سلیقه ای ولی به نظر من
شهریاران جوان
مکر شیطان
زنان مقاومت
زیبایی عشق
فرمانده
پرواز
فریاد فردا
ایران سربلند
دیروز امروز فردا
قلاده های طلا
تحریم
آخرین قدم
کارهای خیلی قشنگ ایشونه که من شخصا خیلی دوسشون دارم. البته کارهای قشنگ دیگه ای هم دارن ولی من اینا رو بیشتر از همه دوست دارم
البته شما از کس دیگه ای پرسیده بودین ولی منم خواستم نظرم رو بگم

2.179.220.241
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 15:46
samane

اولا ضعیف یا قوی بودن با قشنگ و زشت بودن فرق میکنه، شما فرمودید کار های آقای زمانی "ضعیفه" پس لازمه که دلایل منطقی بیارید.
البته خیلی خودتون رو اذیت نکنید ما میدونیم مشکل شما کجاست، مشکل شما فقط "کلام" آقای زمانیه...

151.241.49.24
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:16
ف.ش

سلام آقا یا خانم مشکی. این اثر از نظر شما خیلی ضعیف بوده! لطفا کمی انصاف داشته باشید! خیلی ها با این آهنگ برای امام رضا (ع) اشک می ریزند.... و یک مورد دیگر هم این که آقای زمانی نظر خودشان را درباره ی آثار سامی یوسف توضیح دادند. جنس کار آقای زمانی با سامی یوسف متفاوته. کار های او شاید از نظر آهنگ قوی باشد ولی خیلی از مضامین مهمی که در آثار آقای زمانی قرار دارد شاید در آثار ایشون نباشد... خدا رو شکر آقای زمانی تا به حال هر اثری که برای اهل بیت (ع) داشته اند به لطف خود آن بزرگواران بسیار دلنشین بوده است. لطفا کمی منصف تر باشید!
ما از آقای زمانی حمایت می کنیم به خاطر ارزش هامون. به خاطر این که شاید تنها کسی هستند که توی هنر موسیقی آرمان هایی را فریاد می زنند که کمتر کسی به اهمیت آن توجه کرده و اگر کار های ایشان اینقدر دلنشین است به خاطر این است که خالصانه و از ته دل خوانده شده است. ما تا آخر از چنین افرادی حمایت می کنیم.

2.178.145.33
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:10

همکاری این دو چهره خیلی عالی بود، واقعا به دل نشست. امیدوارم بازم شاهد این نوع کارها باشیم.

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:20

آقای زمانی اگه یه درصدم به راهت شک داشتم دیگه بااین مصاحبه اون یه درصدم رفع شدوالان مطمئنم که راهی که انتخاب کردی مقدسه تااخرباهاتم وطرفدارت می مونم....

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:22

آقاي زماني جدا من باهمه حرفاي شماموافقم.متاسفانه ماداريم توي خيلي ازموضوعات واردسازش ومسالمت ميشيم امااين اصلادرست نيست.آقاحامدکسي به نظرمااهميت نميده شماصداي ماروبگوش همه برسونيد.مادرمقابل هرهتک حرمتي سرسختانه مي ايستيم مسالمت جايي نداره.علي يارت حامدجون

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:37

اگر بخوام نظر واقعی خودم رو درباره جناب زمانی بی پرده بگم، مسلما نظرم تأیید نخواهد شد. فقط میتونم بگم که درک نمی کنم که چرا این گفتگو در یک سایت موسیقی منتشر شده.

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:54
sina musavi

این موضوع به موسیقی ارتباط داره
سپهر جان در مورد حامد زمانی بیشتر تحقیق کن...
من که چند ساله از طرفدارای پروپا قرص ایشون هستم آقای حامد زمانی رو به بی ریایی و صداقت و شجاعت میشناسم که متاسفانه خیلی تهمت ناروا به ایشون زدن
همه ما در قبال تهمتهایی که ناروا به هم میزنیم اون دنیا مسئولیم و باید جواب بدیم
اگه همه به این نکته که اون دنیا بابت تهمتها باید جواب پس بدن فکر میکردند این همه تهمت به ایشون زده نمیشد

متاسفانه خیلیا تهمت میزنن که ایشون برای مشهور شدن رفته سمت کارای مذهبی و سیاسی

اولا مگه شما از نیت واقعی ایشون خبر دارید که تهمت میزنید.فقط خدا میدونه و بس
در ضمن کی برای مشهور شدن تو این دوره زمونه میره کار سیاسی میخونه؟
کار سیاسی خوندن هیچ نتیجه ای جز ریزش طرفدار نداره
درسته شما حرفاتون رو در مورد حامد زمانی ننوشتید ولی من خواستم جواب یه سری تهمتهایی که به حامد زمانی عزیزم میزنن رو بدم.چون واقعا تهمتهای بی اساسی که میزنن ناراحت کننده است

2.190.21.102
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:58

شما که میگید قراردادتان با آقای رجب پور بهم خورده، ولی همه اهالی موسیقی میدونند که آقای رجب پور هنوزم پشت شماست و شما رو ساپورت میکند. من به آقای رجب پور توصیه میکنم نگران نباشن که در ارشاد به خاطر ایشون به حامد زمانی گیر بدن قضیه بنیامین و آریان فرق داره حامد زمانی با این کارایی که کرده مجوزه همه آلبوماش صادر شده
هیچقت هیچ خواننده ای با این کارا به هیچ جا نمیرسه و تعداد اندکی طرفدار خاص داره که اگه بشه اسمشونو طرفدار گذاشت
خواننده باید از جنس مردم و مردمی باشه نه اینکه بخواد با این جور کارا و کارای سیاسی محبوب بشه
امیدوارم موسیقی ما تایید کنه
باتشکر

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:05
sina musavi

سلام آقای صادق زاده ارجمند
من آقای رجب پور رو نمیشناسم پس در مورد چیزی که نمیدونم نظر نمیدم
اما در مورد اینکه فرمودید هیچ خواننده ای با این کارا به هیچ جا نمیرسه و تعداد کمی طرفدار خاص داره خوب در مورد به جای رسیدن که مقام اخروی رو خدا تعیین میکنه و در موردطرفدار داشتن این کاملا بدیهیه اینو خود آقای زمانی هم قبل از اینکه شما بگی میدونستن که کاراشون کلی مخالف خواهد داشت ولی نکته اینه که آقای زمانی اصلا دنبال طرفدار نیستند و به خاطر همین راحت حرف حق رو میزنن و از هیچ حرف و حدیث و دشمنی هم نمیترسن.

من خودم از طرفدارای ایشون هستم .مگه ما چطوری هستیم که نمیشه بهمون کفت طرفدار؟ما تا پای جونمون برا اعتقاداتمون می ایستیم نه تا جایی که طرفدار جمع کنیم.امام حسین(ع) و لشکرشون خیلی کم بودند اما از زیادی دشمن نترسیدند چون به چیزی که میگفتن اعتقاد داشتن و تا پای جون پاش ایستادن.
مگه ما مردم نیستیم که میگید خواننده باید از جنس مردم باشه.سیاست ماعین دیانت ماست
حامد زمانی یه خواننده ایه که حرفاش از جنس خداست و حرف خدایی به دل میشینه
یا علی
در این شبا ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید

2.190.21.102
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:29
atiyeh

خب به نظر شما جنس مردم چیه؟ یه سری آهنگای عاشقانه سطحی که اینروزا هرکی از راه میرسه یه نمونشو میخونه؟ چرا اینقدر مردمو سطح پایین فرض میکنید؟ بابا گوشمون از این اراجیف عاشقانه پره دیگه حالا یکی کار متفاوت میکنه یعنی از جنس مردم نیست؟ کارای آقای زمانی کم طرفدار نداره به نظر شما اونا جزو مردم نیستن؟!! خوبه والاااااااا

151.238.67.19
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:29
علیرضا

دمت گرم محمد رضا
کاملا موافقم
ایشون از الان مجوز همه ی البوماش رو گرفته
خودش که هیچی از خوانندگی نمیدونه
پای یه مداح رو هم به موسیقی وا کرده
امیدوارم تایید بشه این کامنت

151.240.149.166
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:04
زینب کوثری

نمیدونم از نظر شما به جایی رسیدن ینی چی؟ ولی میدونم کاری که آقای زمانی انجام میدن قطعا و یقینا حقه وقطعا نتیجه میده مهم نیس چقد طرفدار داشته باشه مهم اینه که گفته بشه ،اگر ایشون دنبال جذب مخاطب بود میتونست مثل همه خواننده ها عاشقانه بخونه اونوقت یه عده مثل شما که فک نمیکنم دنبال کار با محتوا باشن دورش جمع میشدن ،قرار نیس کارای ارزشی و پرمحتوا همه رو جذب کنه این کار طرفدار خاص خودشو داره شما نمیپسندی دلیل نمیشه مدام بگی این خواننده طرفدار نداره .ما طرفدارشیم وخدارو شکر روز به روز داره تعداد حامیان راهشون بیشترم میشه

151.238.169.7
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:19
زهرا سادات حسینی

اگر به تاریخ موسیقی رجوع کنید میبینید که خیلی از خواننده ها واهنگسازان فعال سیاسی هم بودند و همیشه عقاید سیاسی خودشون رو در اثارشون گنجوندن .قصدم مقایسه نیست ولی بتهوون هم در جریان انقلاب فرانسه ووقتی تحت تاثیر شخصیت ناپلئون قرار گرفت سمفونی شماره سه اش رو تقدیم ناپلئون کرد که به سمفونی بناپارت مشهور شد و همچنین ویکتورخارا که جونش رو در راه ابراز عقاید سیاسیش داد و جان لنون هم برای مقابله با سیاستهای خصمانه انگلیس علیه کشورهای دیگه از گرفتن لقب شوالیه امتناع میورزه و...و...و... که بهتره برید خودتون تحقیق کنید واطلاعاتتون رو بالا ببرید.حالا باهمه ی اینها ما بیایم بگیم اینا همشون با کارای سیاسی محبوب شدن که اگه شده باشن هم حقشونه چون همیشه انسانهای شجاع محبوب وقابل تحسینن. فقط منظورم به شما نبود و باهمه ی کسایی هستم که از تلفیق هنر وسیاست ایراد میگیرن.در حال حاضر هنر خودشم تو یه موقعیت سیاسی قرار داره ومتاسفانه یا خوشبختانه شجاعت استفاده از این پتانسیل هنررو تو کشور ما معدود خواننده ای داره.

2.191.22.163
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:45
فهیمه طاهرپور

اقای ارجمند از اینده افراد و نیتشون فقط خدا خبر داره و من مثل شما درباره چیزی که نمی دونم اظهار نظر نمی کنم. در باره خودم می گم که از طرفداراشونم که از نظر شما جز مردم محسوب نمی شم.
البته صدا و تکنیک کارهای ایشون خیلی خوبه ولی چیزی که باعث شده من از وقتی کارهای ایشون رو بیشتر شناختم دیگه نتونم بقیه اهنگهایی که دارم رو وش کنم فقط به خاطر اعتقاداتمه. من خجالت نمی کشم که تو این دوره زمونه با اعتقاداتم زندگی می کنم هرکاری می کنم به خاطر اعتقاداتمه درس خوندم، فعالیتهای علمی ام هر چی که فکرش رو بکنید کارهای ایشون رو هم برای این دوست دارم که انگیزه ام رو قوی می کنه هر وقت خسته می شم یا ناامید یا احساس می کنم این بار برای دوش من زیادیه تو هر زمینه ای حتی عصرها که روزه خیلی اذیتم می کنه کارهای ایشون رو گوش می دم این که کنسرت های بیشتری برگزار کنن یا نه یا اینکه البوم بدن یا نه هم تاثیری در این کارم نداره.

2.179.220.241
جمعه 11 مرداد 1392 - 07:44
احمد کویری

موسیقی سامی یوسف سطحیه؟!!!سامی یوسف هم خیلی زحمت کشیده درست نیس اینطوری در بارش حرف زدی حامد زمانی!شما که دم به دقیقه میگی من در این فضا اذیت شدم شما تو ایران که کشور مسلمونیه اذیت شدی وای به حال سامی یوسف.این طرز حرف زدنت درست نبود حامد آقا
شما تا چند تا خانم طرفدارت شدن نباید خودتو ببازی.یادت نره تو حامد زمانی هستی نه بشتر.توهین و بی احترامی نکنید.بیچاره سامی یوسف داره واسه چه کسایی میخونه...

91.98.1.144
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:09

من اینجور کارهایی که برای امام رضا خونده میشنو به شدت دوست دارم اونم با صدای

اقای هلالی...اما با شنیدن کارهای سیاسی از جمله کارهای اقای زمانی به شدت مخالفم و دوست ندارم

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:08
sina musavi

آخه مذهب بدون سیاست و سیاست بدون مذهب به چه دردی میخوره؟
سیاست روشیه برای زندگی کردن دین هم اومده برای زندگی راهکار داده

2.190.21.102
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:28

مصاحبه جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:40

درود بر محسن چاوشی که با کارهاش نظر همه رو جلب کرده.

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:48

سلام
از موسیقی ما نهایت سپاس گذاری را دارم.مصاحبه ی خوبی بودو خیلی از ابهامات رو برطرف کرد.
ممنون

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:24

آقای بهمن بابا زاده هم توی موسیقی ما فعالیت میکنن هم توی همشهری جوان؟؟؟

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:41

.vaghean chera levele kare khodeshoono ba gozashtane in mosahebe payin miaran.vaghean hanooz too shokam........vaghean vase musice ma moteasefam.

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:50

سلام
مصاحبه ی خوبی بود...
من همه ی کارای سامی یوسف رو نشنیدم اما همونا که شنیدم ..به نظرم یه سری مفاهیم کلی مطرح میکنه ، درر واقع یه پوسته ای از اسلام
خب هیچ کدوم از دشمنای اسلام با این پوسته کاری ندارن ، یک خواننده ی مسلمون باید مسائل اصلی تری رو مطرح کنه ، باید ظلمی که به مسلمونا میشه رو فریاد بزنه
نمیدونم چرا بعضیا فکر میکنن وقتی یک خواننده ای بر علیه تحریم و برای بیداری اسلامی و قدس و ...میخونه چهره ی خشنی از اسلام ارائه کرده ؟؟؟؟
مقاومت و جهاد و ایستادگی در برار ظلم هم جز مهمی از دین ماست...
به نظرم این دوستان باید اول یک تعریفی از اسلامِ مد نظرشون ارائه کنن
سیاست ما عین دیانت ماست ....گاهی یادمون میره

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:03

عبدالرضا هلالی در کنار محمود کریمی بهترین مداحان اهل بیت هستن.
صدای حامد زمانی رو خیلی دوست دارم و خیلی زود نامش در کنار بزرگان موسیقی قرار خواهد گرفت.
در مورد محسن چاووشی و رضا صادقی هم باید بگم که عـــــــــــــــاشقشونم...

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:04

يگانه صداي زخم خورده نسل من:
مــــــــــــــحــــــــــــــــــــــــســــــــــن چــــــــــــــــاووشِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِـــــــــــــــــــي

بقيه رو...

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:05

به به برادر زماني

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:27

مرسی حامد

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:31

اول یه خداقوت به آقایان هلالی و زمانی و دوم تشکر از موسیقی ما بابت انتشار این مصاحبه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 17:43

باسلام
واقعا اقای زمانی گل گفتین که جمله معروف ایت الله مدرس مبنی بر سیاست ماعین دیانت ماست دیانت ماعین سیاست ماست من موندم چرابرخی افراد فکرمیکنند راه سیاست ودیانت ازهم جداست همین صهیونیست ها که مدعی جدایی دین وسیاست اند پس چراموبه مو دارند طبق موازین دینی تحریف شده ی یهود(فراماسونی)جلو میرن؟
درموردسامی یوسف هم موافق ام باهاتون بایستی درجامعه غربی که هیچی ازاسلام ناب محمدی(ص)نمیدونن بالطافت برخوردکردتاافرادبیشتری جذب بشه ولی درجامعه ی مااکثرامسلمون زاده ایم وازاسلام خبرداریم ونیازی به شمردن خصلت هاییپیامبراکرم (ص)که همه میدونن(منظورم همون خصلت هایی که سامی یوسف بیان میکنن) نیست..
داداش خوشم میاد مثه خودم رکی ادمای ترسو دوپهلو صحبت میکنن؟وگرنه حرف حق روبایستی زد اونم شفاف ...ادماییکه واسه کسب منافع یابرااینکه منافعشون به خطرنیفته دوپهلو حرف میزنن؟نه کسی مثله شما که صراحتا موضع گیری خودتون رونشون میدین وچه شفاف وباشجاعت درانتخابات موضع خودتون رونشون دادین..هزاربارهم بخوان به شما توهین کنند ماهمچنان هستیم تاوقتی شماهستید......طلاکه پاکه چه منت به خاکه....بزارهرچی دق ودلی دارن خالی کنن ماکه شمارومیشناسیم که حاضرین واسه انقلاب واسلام جونم بدین اره برادربه راهت ادامه بده (که میدونم ادامه میدین)چون راهت درسته ،مسیرت حقه......
وقتی نیمایوشیح هم سبکی جدیدازشعر روارائه دادبهش سنگ انداختن ولی به راهش ادامه داد والانم همه تسلیم شماهم دنیایی جدید ازموسیقی روارائه میدین بزارسنگ بندازن دیریازود همه متوجه میشن که راهتون درسته هرچند شماکجا ونیما کجا ؟منظورم اینه راه شما مقدسه ولی راه نیما فقط تغییرسبک شعربودش....

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:12

یه خبر خوش دربرنامه شهرباران که کلیپ امام رضا(ع)روپخش میکنه به گفته مجریان برنامه بیشترین میزان دانلود روازمیان تیتراژهای برنامه روداشته وبیشترین درخواست کننده
به اقای زمانی واقای هلالی تبریک عرض میکنم بابت این شاهکارشون که موج استقبال مردمی رودرپی داشته

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:50
محمدرضا صادق زاده ارجمند

وای..............
چه خبری دادی
به ضرس قاطع میتونم بگم بهترین خبری بود که امسال شنیدم
دیگه از خوشحالی شب خوابم نمیبره

2.178.23.208
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:42
سایه

این خبر خوبتون صرفا جهت اطلاع اونایی که گفتن این کار ضعیفه...
+به هر حال مردم ما قدرت تشخیص دارن و این کلیپ یکی از ماندگارترین کارای آقای زمانیه.

5.116.157.158
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:57
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

راست میگی؟ الله اکبر......حال چه کنم با این خبر؟ گویا تمام فرشتگان مرا در اغوش گرفته اند.هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه

2.147.85.241
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:56
sina musavi

آقایون به جز مسخره کردن کار دیگه ای ندارید
این خبر برای خیلیا خوش بود و برای شمانه
نمیدونم چه دلیلی هست بری زیرنظر یکی از طرفدارهای یه خواننده که یه خبر براش خوشه مسخره بازی در بیاری
مگه ما میایم شما رو مسخره میکنیم که شما این کار غیراخلاقی رو انجام میدید
فرهنگ داشته باشید
شما که دم از احترام به نظر بقیه و توهین نکردن به ملعونی که به امام شیعیان توهین کرده میزنید پس اینکارا هیچ معنی جز دشمنی با جهت سیاسی آقای حامد زمانی نداره. انگار بحث شما اصلا تلفیق سیاست و هنر نیست بحث شماها یه چیز دیگه است...
آقای حامد زمانی تا آخر برای حمایت از شما ایستادیم
علی یارت پهلوووون
همیشه راه حق دشمن زیاد داشته
خدا هممون رو عاقبت بخیر کنه
این خبر صرفا جهت اطلاع دوستانی بود که گفتن کار ضعیفه

2.190.30.254
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:14

خدا مبارزان در راه دفاع دین رو نگه داره

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:16

من از نظرات بعضيا تعجب كردم !!!!!!!!!
انگار فقط تيترها رو خوندن و نظر دادن ! بهشون پيشنهاد ميكنم اول كل مصاحبه رو مو به مو بخونن...
نظر آقاي زماني كاملاً درسته درباره كارهاي سامي يوسف ...لطافت كاراي سامي يوسف به درد جامعه امروز ايران ما نميخوره واقعاً... ! صداي بلندتري ميخوايم ما جووناي ايراني...صدايي كه محكم داد بزنه براي اثبات عملي اون عشقي كه سامي ازش حرف ميزنه... تا اينجا اسير حرف بوديم از اين به بعد بايد عمل كرد...
آقاي شريف بله صداي سامي رو همه قبول داريم كه الهي است اما مطمئن باش اگه شيعه بود داد ميزد تو دنيا همونطور كه مسلمون بودنش رو جار زد! و البته شما بگرد يه بيت خشن از تو شعراي كاراي حامد پيدا كن بيا همينجا بهمون نشون بده تا ما هم اون خشني رو كه ميگي درست درك كنيم!
...آقاي ارجمند هم بدونن هميشه راه حق طرفداراش كم بودن در طول تاريخ(كمي مطالعه در تاريخ كمكتون ميكنه) اما فعلاً كه دنيا از همون يه عده كم و خاص داره حساب ميبره و ديگه نميدونه چه جوري اين طرفدارا رو نابود كنه !هرجور ميزنن چند برابر ميخورن كه !!
متشككرم بابت اين مصاحبه ... بهترين مصاحبه اي بود كه تا حالا خونده بودم خيلي پرمحتوا و مفيد بود...
دست امام رضا رو سر جفتشون تا ابد انشاالله

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:27

مرسی بهمن بابازاده عزیز مصاحبه خیلی خوبی بود سوالاتت خیلی خوب بود آما با جواب های سوالا بسیار خندیدیم ! مرسی

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 02:22
ریحانه.ق

جواب این سوالا رو متاسفانه هرکسی نمیتونه هضم و درک کنه...
باید واقعا بهش اعتقاد داشته باشی ... شما بخند...خندیدن به اعتقادات دیگران ...
برای ما این حرکت از جانب امثال شما عادیه هرروز توجامعه شاهدش هستیم در بسیـــــــــاری از موارد...
روزی هم میرسه که ...

188.158.176.166
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 18:43

"هلالی: تنبلی خود بزرگان است. حتما یک سری خلاهایی بوده و اینها را چرا بزرگان موسیقی پر نکردند؟ که الان از به وجود آمدن به قول خودشان ابتذال گلایه مند باشند؟ اگر یک کسی مثلا دزدی می کند حتما خلاء دارد"
:
والا ما هرچی مداحی از ایشون شنیدیم یا دزدی از کار های مجید خراطها بود یا شادمهر یا محسن چاووشی !
واقعا جای این مصاحبه تو این سایت نبود . جواب همه سوالارو از روی احساس میدن هیچکدوم از جواباشون با عقل جور در نمیاد.آقای هلالی همچنان منتظریم آن خواننده رپ خوان را بکشی چرا که جواب توهین توهین است .هه! :d
این بهترین سوالی بود که پرسیدی بهمن جان:
در حدیث های ما هست که وقتی ائمه از کوچه ای که مخالف اعتقادات اسلامی بودند رد می شدند همه با سنگ ایشان را می زدند. ولی آن بزرگوار بارها با مهربانی به آنها سلام می کردن.
اما حاج رضا چه جوابی دادن ؟ زمان ما با مان پیامبر فرق میکنه ؟ آخه اینم شد جواب؟
با تمام احترام به بهمن بابازاده و دیگر دوستان سایت موسیقی ما باید بگم این گفتگو ارزش خواندن نداره !
بازم مرسی

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:43
زهرا۲۲ساله

اقامحمدرضا تهمت تهمت تهمت ممنوع؟!
این نظرشماست فک نکن ماخبراز شادمهرنداریم ؟؟؟؟وخراطها وچاوشی روهم گوش دادیم؟؟؟ مداحی های حاج رضا بااهنگ های غمگین خراطها کجا؟
اصلا این قیاستون مشکل داره اگه بخوایین اقای هلالی روبایه مداح مقایسه کنیدصحیحه نه بایه خواننده؟
اره اگه حاج رضا وهربچه شیعه باغیرتی نحسی روببینه میکشدش؟دراین مورد حاج رضا واقای زمانی کامل توضیح دادن......فقط میتونم بگم حداقل ازرواسمت مشخصه که به اسم هم شده شیعه هستین وحاشابه غیرتت.....خواهشمندم مردونگی وغیرت روزیرسوال نبراقامحمدرضا؟؟؟؟
اره باعقل جوردرنمیاد نه باعقل اکثریت باعقل شما؟؟؟برادرببین مشکلت ازکجاست؟؟؟
اینوبدون همین بس که امام راحل سلمان رشدی روهم حکم قتلشوصادرکرد؟دراین دوره هم علمای عزیز هم حکم قتل نحسی روصادرکردن؟بااین کاراتون منطق روزیرسوال نبرین؟؟؟؟
اقامحمدرضااگه کسی به مادرت یاخواهرت توهین کنه ساکت میشین وقربون صدقه اش میری که طرف بیادعذرخواهی؟؟؟؟حالا واسه ماائمه (ع)ازخانواده وجونمون هم مهمتره نمونه اش ۸سالدفاع مقدس......
درضمن همین رپ خونتون ازروی غرض وهدفمند این توهین هاروکردن نه ازروی نادانی (که هرچند بااین کارش جهالت ونادانیش رواثبات کردش)؟؟؟؟
امام راحل فرمودن هرگاه امریکاداره ازتون تعریف میکنه حتماعیبی توکارتونه اگه عیبی توکارنحسی نبودش اربابش امریکا وصهیونیزم ازش حمایت نمی کرد...؟؟
لطفا یکباردیگه مصاحبه روبخون که اقای هلالی وزمانی درکنارهم جواب روتکمیل کردن ونیازی نیست خودتون رواذیت کنید خوندن یانخوندن شمامهم نیست؟؟

5.120.78.109
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 02:00
حسین

عذر میخوام شما که اینجوری همه چی و به مسخره گرفتی معلومه که جوابتم یه چیزه مسخره ایه
اولا شما یه کار بیار که رضا هلالی از کارای مجید خراتها دزدی کرده باشه والا اگه به نوشتنه منم بلدم بنویسم که از علی اصحابی خونده از احسان خواجه امیری خونده یه چیزی و نمیدونید الکی نظر ندید ممنون میشم تهمتم نزنید لطفا والا به خدا طرف هیچی نمیدون میاد میگه فلان کس از فلان کس دزدی کرده نکمید این کارارو
راستی اگه خدا بخواد مسلمونید دیگه درسته
یکی به عزیزترین کست توهین کنه همینجوری میشینی میگی آفرین ادامه بده خوشم اومد
خب عذر میخوام طرف باید خیلی بی غیرت باشه که همچین حرفی و بزنه نه قبول دارید دیگه
راستی اگه ارزش خوندن نداره اگه ارزش خوندن نداشت واسه چی نظر گذاشتی مهمه که نظر گذاشتی فقط خوندن متن خودش نیم ساعت وقت میخواد پس ارزش داره
آفرین پسر خوب
دیگه الکی تهمت نزن فکر کن بعد نظرت و بنویس

2.191.100.99
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:54
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

درود بر تو محمد رضا.واقعا این اقایون بویژه اقای زمانی و دیگر تندروهایی که میگن باید این خواننده ی رپ به قتل برسه خواهان خشن کردن و زشت کردن روی زیبای دین اسلام هستند.

2.147.85.241
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:32
sina musavi

اولا بابت تهمتی که زدید باید بگم اگه دین ندارید لااقل آزاده باش

جواباشون کاملا بر اساس آموزه های دین ماست و عقلیه.خالا با عقل شخص خاص شما جور در نمیاد یه بحث دیگه است

بله در دین مبین اسلام گاهی اوقات که مراجع اعلام میکنن جواب توهین مرگه تازه نه توهین که شما داری مسخره میکنی

در ضمن خطاب به همه دوستانی که میگن در دین اسلام باید فقط مهربانی کرد:
1-چرا امام حسین (ع) جنگ کردند اون هم با وجود تعداد کم

2-مراقب باشید آخر و عاقبتتون نشه مثل اون کاتبان و حافظان قرآنی که روی امام علی (ع) که قرآن ناطق بودند شمشیر کشیدند!!!!

3-یه نگاهی به آیات قرآن بندازید این همه آیه جهاد و خشم بر کفار داریم و ....

چرا بی پایه حرف میزنید.ان خطاب به مسلمونا
اما خطاب به غیر مسلمونا::::: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
شما فقط همین یه حدیث رو که برای مهربانی کردن اومده بلدید؟ چرا حدیث ها و روایات دیگه رو نمیارید؟به نفعتون نیست ؟

2.190.30.254
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:47

ممنون اقای زمانی و هلالی عالین

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 21:03

یا علی ابن موسی االرضا

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 21:04

آقای حامد زمانی شجاعتتون تحسین برانگیزه درود بر غیرتت
خدا شما رو برای اسلام و انقلاب حفظ کنه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 21:34

من نمیدونم آقای هلالی برچه اساسی اون حرفو زدن که گفتن جوانان رو از سرکوچه پای منبرمیکشانند شاید این قضیه تا چند سال پیش درست بود. ولی اون اتفاقی که برای آقای هلالی افتاد و همه قضیه رو میدونید من نمیتونم اینجا بگم چون تایید نمیشه چطور همچین حرفی رو زده.
من به شخصه بعد از اون اتفاق دیگه هلالی رو قبول ندارم فرق ایشون با جمشیدی مجری برنامه ی ماه خدا چی بود که الانم خیلی جاشون خالیه ایشون رو ممنوع الکار کردن ولی هلالی رو
امیدوارم اینم تایید بشه
ممنون موسیقی ما

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:12

جاداره همین جا از آقای زمانی و آقای هلالی تشکر کنم خیلی این قطعه امام رضا زیباست و خیلی ها واقعا عاشق این قطعه هستند این رو به عینه دیدم ...چرا آقای زمانی رو با سامی یوسف یکی میکنند واقعا نمیدونم ایشون کجا سامی یوسف کجا...این مصاحبه باعث شد خیلی از ابهامات و حاشیه ها و چیزای دیگه برطرف شه خدارو شکر...هرچقدر از این دو بزرگوار تشکر کنیم بازم کمه اجرتون با امام رضا (ع)

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:31

چرانظرات منو تایید نمی کنید؟
خواهشا بزارینشون.....

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:52
زهرا۲۲ساله

ممنون که نظرات روگذاشتین...

5.119.37.150
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:20

سلام
نمیخوام در مورد اعتقادات این جوون تازه راه پیدا کرده به موسیقی صحبت کنم اما من چیزی که میفهمم اینه...: کسی که یک شبه خواننده میشه یک شبه هم از صحنه کنار میره...اگر قراره صحبت از اعتقادات دینی باشه باید با دست پر اومد تو میدون...با یه عقبه ی دینی پر و پیمون با یه عقل و درک سرشار از مبانی و اعتقادات دینی با یه ظاهر دینی با یه کوله بار پر از مفاهیم و اصول ادبیات فارسی...مصداقشم دکتر محمد اصفهانی هستش.نه اینکه خودمونو خواننده ی اهل بیت معرفی کنیم بعد بیایم بگیم آقا من اگه اینجا ریشمو تراشیدم شما نگاه کنید ببینید من چی میگم و به ریش من کار نداشته باشید! بعدشم بیایم حدیث از حضرت علی بیاریم...!!! آخه عزیزم کاربرد این حدیث اینجاست؟؟؟شما نمیدونی که از آیات قرآن و از احادیث باید در جایگاه خودشون استفاده کرد نه در جهت مقاصد شخصی...؟؟؟آقای زمانی! خواننده جوان! شما خواننده مذهبی نیستی بلکه خواننده ای هستی با جهت گیری خاص سیاسی...!که من با درست یا غلط بودن خوانندگی در وادی سیاست کاری ندارم...ثانیا حرف رک زدن بدرد شعر و موسیقی نمیخوره!!! وقتی شما در ایهام و لفافه شعر میگی و منظور اصلی رو خود مخاطب با تفکر متوجه میشه اینجاست که به دلش میشینه و طرفدار شما میشه.برای مثال بازهم باید شمارو ارجاع بدم به آثار بیشمار دکتر اصفهانی...توصیه میکنم کمی درمورد ایشون تحقیق کنی! هیچ تا حال فکر کردید که چرا از کوچیک و بزرگ پیر و جوون مذهبی و غیرمذهبی دوستش دارن؟!!! تا حالا فکر کردی چرا تا یه تیتراژ ازش توی تلویزیون پخش میشه همه میخ میشن پای تلویزیون؟!!! خواننده ی مذهبی یعنی این آقای زمانی...شما جوونی و هنوز خیلی کار داری.امیدوارم توی مسیر صحیح قدم برداری...موفق باشی

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:07
مهدی

سعید جان دمت گرم
دقیقا حرف دل منو زدی
حامد زمانی کجا خوانندگی کجا واقعا خنده داره
ایشون همون بهتره هر چهار سال بره توی ستاد های منتسب به گروه فکری و ...خودشون برای طرفداری های همین افراد سیاسی بخونند

5.52.190.247
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 07:37
زهرا۲۲ساله

اقاسعید۲۳ساله برادرمن اینکه اقای زمانی واسه مقاصدش خونده رومتوجه نمیشم؟؟؟
ایشون قالب کاراش یامذهبی ان که واسه اهل بیته(ع)یاسیاسی که درباب ظلم هاییکه به خواهان ازادی واستقلال روامیدارن؟
مثل کار"ارمیتا"درموردفرزندشهیدداریوش رضایی نژاد
کار"پرواز"درموردشهیداحمدی روشن
کار"قدس"درموردمردم مظلوم فلسطین
کار"تحریم"درموردظلم هاییکه استکباروامپریالیسم به ایران اسلامی میکنه
کار"فریادفردا"درموردایستادگی درمقابل زورگویی هاییکه به کشورمون میکنن واینکه ماخودمون باسرافرازی کشورمون رومیسازیم ...
و........حالا کدوم یک ازاین کارها واسه مقاصدشخصی اقای زمانیه فقط دریه صورت میتوان گفت چون ایشون به عنوان یک انسان خواهان ازادی ویه ایرانی مسلمون داره بهش ظلم میشه وایشونم برارفع این ظلم وحقش میخونه؟؟؟
دوما دین درجاتاجای زندگی ماحضورداره ومثله کسانی که میگن دین روفقط منحصربه خونت کن وواردجامعه نکن روصحبت نکنین برادرمن جای دین درهمه جاست رضازاده روندیدین باابوالفضل(ع)گفتنش به تبلیغ دین همت گذاشت؟؟همه بایستی درهرپست وجایگاهی که هستیم به تبلیغ عقائدمون بپردازیم؟؟؟این ضعف ماست که به تبلیغ دینمون نمی پردازیم ؟؟؟شماتبلیغات صهیونیزم هاروندیدین که حتی توجام جهانی هم ازش استفاده میکنن حتی توفیلم های کارتون؟؟؟
اتفاقا بعضی موقع هابایستی رک بود واسه محض اطلاعتون بریداثارهنرمندان دوران مشروطه روبخونید که بازبانی رک به بیان اوضاع جامعه پرداختن؟؟؟
واسه محض اطلاعتون ایشون دریه خانواده مذهبی بزرگ شدن همچنین قاری قران هستن واطلاعات کافی هم دارن وایمان به ریشه است نه ریش!!؟؟؟نمی خوام توهین کنم چه بساریش داشتن وبه این مملکت خیانت هم کردن؟؟؟
درمورددکتراصفهانی بایستی بگم ازصمیم قلب ارادت خاصی به ایشون دارم ولطفا کاراقای زمانی که به طورجدی ازسال۸۴وارد این عرصه شدن بااقای اصفهانی مقایسه نکین.....
التماس دعا

5.117.173.236
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 10:25
sina musavi

سلام سعید جان
آقای حامد زمانی یک شبه نیومده که بخواد یک شبه بره.ایشون از سال 84 موسیقی پاپ رو به صورت حرفه ای پیش گرفتن یعنی تا حالا میشه 8 سال و خوردی.که خوب اینم به خاطر اطلاعات ناقصتون بود!!!!!!!
ایشون الان دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند و خیلی هم مومن و متعهد...همونطور که اشاره کردید ایشون با یه عقبه ی دینی پر و پیمون با یه عقل و درک سرشار از مبانی و اعتقادات دینی اومدند.
عقیده من مثل شما نیست من دین و ایمون رو تو ریش داشتن و نداشتن نمیبینم
همونطور که حامدجان گفتند امام علی (ع) فرمودند که ((به حرفی که گفته میشه دقت کنید نه به کسی که حرف رو زده )) که این در جواب شما که معتقدی فقط باید به حرف ریشدارها گوش کرد کاملا مصداق داره و اصلا هم بی ربط نیست.هرکسی که یکم بخواد فک کنه و حق طلب باشه میبینه که بی ربط نیست.
ایشون کلی کار مذهبی دارن که میتونید برید ببینید
در ضمن خیلی از سلیقه ها کار رک رو میپسنده مثل بنده که کارهای ایشون رو دوست دارم .صداشون هم که فوق العاده است به نظر من
سلیقه شخصی خودتون رو در موسیقی معیاری برای تخریب دیگران قرار ندید لطفا
شما از ایهام و لفافه شعر خوشت میاد یکی دیگه از رک گویی های حامد زمانی و یاس خوشش میاد.جنگ که نداریم به زور سلیقه خودمون رو بخوایم به خورد دیگران بدیم شما خوشت نمیاد خوب گوش نکن به سلامت....دیگه چرا الکی برا تخریب حامد زمانی بهانه میاری
شما برو همون کارهای آقای اصفهانی رو گوش کن که خوشت میاد.هر کس هرچی دوست داره گوش کنه چرا تخریب میکنی؟بدون داشتن آگاهی کامل
ما که وقتی تیترازای حامد زمانی پخش میشه میخ میشیم سر جامون. با خیلیاش هم اشک میریزیم

2.190.30.254
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 18:13
ریحانه.ق

آقای سعید 23 ساله شما چقدر راجع به ایشون اطلاع دارین؟؟؟ ایشون کجا یه شبه خواننده شده؟؟؟
الان 8 ساله از اواولین کارشون گذشته وتازه دارن اولین آلبوم رو منتشرمیکنن کارای معدودی ازشون تو صداوسیما پخش میشه و... تازه خودشونم هیچ ادعاو درخواستی برا پخش کاراشون نداشتن!!!
درضمن ایشون که یه آدم بی سواد نبودن که الکی بیان تو این راه از نوجوانی تو کلاسای قرآنی شرکت داشتن
و قاری بودن تو موسیقی هم همین طور.الانم فوق لیسانس علوم سیاسی دارن.اشعاریم که توکاراشون استفاده میکنن اگه از اشعارپرمعنای خودشون نباشه اکثرا ازآثارکسانی مثل علیرضا قزوه ،فاضل نظری،میلادعرفان پور،دکترمحمدمهدی سیارو... هستش!مثلا یه باری از امروز رو دوشته ... چطورشعریه از نظزشما؟؟؟خوندن از ائمه مث امام رضا،حضرت زهرا،امام هادی،امام علی،امام حسین؟؟؟اینا چیه پس؟؟؟
کی تا حالا اومده از ارزش حجاب برا جوونای ما خونده...؟؟؟ زیبایی عشق واقعا زیبا نیست؟؟؟ من که یه دخترم
زیبایشو میفهمم و حس میکنم و احساس افتخاراز چادری بودنم...!اگه خواننده مذهبی نیست چرا بایدازشهدا بخونه ازجانبازا؟؟؟ ازتحریم از قدس؟؟؟اینام جهت گیری خاص سیاسیه؟؟؟ دکتراصفهانی هم برای همه ما محترم مگه کسی ایشونا نفی کرد؟؟؟ تو بحث منطق میگن"اثبات یه چیز به معنای نفی چیزدیگه نیست" پس چراشما هی سعی در خراب کردن دیگران دارید؟؟؟
اتفاقا الان شرایطیه که لازمه حرف رک زد،دشمنای ما دارن خیلـــــــــی رک وراحت به اعتقادات ما توهین میکنن وضدش کلی آثار هنری و به شیوه های مختلف تو عرصه های مختلف میسازن اونوقت ما...
نمیدونم چرا وقتی کسای دیگه ای مثلا بعضی رپ خوان ها میان دردای اجتماعی رو رک میگن گاهی هم آمیخته با توهین چیزی نیست اما حرف خوب وحق رو نباید رک زد!!!
ماهم به شما توصیه میکنیم بیشتردر موردآقای زمانی تحقیق کنین و قضاوت بی جا نفرمایید!

188.159.65.19
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:09
کوثر-ج

واقعا آدم افسوس میخوره!!!!!!!!!!!!!!1
آخه من به شما چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
شما آقای اصفهانی رو با این سابقه ی کاری با آقای زمانی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من از شما میپرسم آقای اصفهانی از اول کارشون همچین استقبالی از کاراشون شد؟؟؟؟؟؟؟ یا حالا بعد از این همه سابقه اینطوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای زمانی شروع خوبی داشتن و به یقین بهتر از این هم ادامه خواهند داد...به کوری چشم حسوداشون!!

37.254.29.88
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 22:32
مهدی

خانم کوثر خانم منم امشب هم مثل شما متعجب شدم و هم بسیار افسوس خوردم که استاد دکتر محمد اصفهانی رو با زمانی مقایسه میکنید ای کاش کامنت قبلی منو سایت موسیقی ما تائید می کرد تا بدونید که همین آقای زمانی هنر اصلیش چیه ....!
ضمن اینکه دکتر از همون اول با چنان استقبالی رو برو شد که تحسین همه خواننده های اونطرف آبی رو هم در بر داشت از تون خواهش می کنم من بعد حرف های خنده دار و بی معنی نزنید که مردم بهتون اساسی شک می کنند
از سایت موسیقی ما خواهش می کنم حتما این نظرم رو تائید کنه

5.52.26.29
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 14:57
سعید23 ساله

اول! دوستی که اشاره کرد آقای زمانی واسه مقاصد شخصی نمیخونه مگه من گفتم واسه مقاصد شخصی میخونه؟؟؟! بنده عرض کردم از سخن حضرت علی(ع) در جهت مقصد شخصی استفاده کرده مثل بسیاری از لیبرالیسم های امروزی که حتی از آیات قرآن در جهت مقاصد شخصی استفاده میکنن یکی هم نیست بگه بابا تو این آیه رو نصفه خوندی!!! اگه بیاد بقیه اش رو بخونه معلوم میشه این آیه اصلا مصداق سخن ایشون نیست...! ولی نمیخونه.چرا؟ یا از روی جهل یا از روی قصد...!!!
دوم! دوستان درمورد ریش آقای زمانی مغلطه فرمودند...!!! بله.انسان بودن به ریش نیست به ریشه ست...بنده که الان در خمت شما هستم لیسانس فیزیک جامدات دارم و اتفاقا ریش هم نمیذارم ولی همیشه نمیذارم!!! این که آقای زمانی فرمودند من کلا ریش نمیذارم ولی برای فلان برنامه ریش گذاشتم این یعنی باد به هر جهتی بوزه من باهاش میرم...این یعنی یکی به نعل یکی به میخ...این یعنی نون رو به نرخ روز خوردن...!!!
سوم! بنده نام سلطان صدا (دکتر محمد اصفهانی) و حنجره ی الهی اش رو نیووردم که ملعبه ی دست یه مشت آدمی بشه که هیچی از موسیقی نمیدونن! رنگ و روی کلاس آواز ندیدن.دستشون به یه ساز موسیقی نخورده اونوقت در مورد محمد اصفهانی و شخصیتش و عقایدش حرف میزنن!!! اون آقایی که گفت تو برو همون محمد اصفهانی رو گوش کن میدونه محمد اصفهانی کیه؟؟؟خب معلومه نمیدونه...!
محمد اصفهانی کسیه که در سال57 در بهشت زهرا در سن 12سالگی قرآن مراسم سخنرانی رهبر انقلاب رو خوند.
از نظر علمی رتبه 176 کنکور سراسری رشته تجربی رو بدست اوورد.
قبل از ورود به عرصه موسیقی سالهای سال در حوزه تواشیح فعالیت کرده و تک خوان گروه تواشیح "اهلبیت" بوده و هنوز هم هستند.
اگر بخواهیم نام پنج نفر رو در عرصه موسیقی سنتی ببریم نام استاد تازه از دست رفته استاد "همایون خرم" در بین اونهاست...محمد اصفهانی افتخار داشته که یک فول آلبوم از استاد خرم (تنها ماندم) رو با صدای خودش بازخوانی کنه که انصافا خوب از پسش براومده...! استاد "محمد بیگلری پور" که ایشون هم تازه فوت شدن کسی بوده که اولین سرود ملی ایران رو ساخته(!!!).محمد اصفهانی کسی بوده که افتخار داشته سه ترک (بانگ عمر-چنگ و نای-...) رو با ایشون کار کنه.
از همه اینها مهمتر افتخار شاگردی استاد بی بدیل موسیقی ایران استاد "محمدرضا شجریان" و شاگرد ایشون "علی جهاندار" رو داشته.
محمد اصفهانی شاید منعطفترین حنجره تاریخ موسیقی ایران رو داره! تمامی گامهارو مثل یک آب خوردن اجرا میکنه و به اعتقاد مرحوم استاد خرم تمام ظرائف موسیقیایی سنتی رو میدونه.درخشش و فروغ محمد اصفهانی در سالهای78 تا84 به حدی بود که تحسین خوانندگان لس آنجلسی رو هم برانگیخت!!! تا جایی که از صدای او در آثار خودشون استفاده کردند...!!!
کارنامه محمد اصفهانی پر است از هزار هزار نقاط روشن ریزو درشت دیگه که از حافظه من و حوصله مخاطبین خارجه...من گفتم آقای زمانی باید ایشون رو الگوی خودش قرار بده.ابلهه اون کسی که محمد اصفهانی رو با این جوون مقایسه کنه و اسم محمداصفهانی رو سبک ببره...
در مورد صراحت در موسیقی و حرف رک زدن هم متاسفانه منظور منو دوستان متوجه نشدند...و به این شعر مولانا بسنده میکنم که میفرماید:
حال پخته در نیابد هیچ خام پس سخن کوتاه باید و السلام

212.86.69.1
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 06:33
زهرا۲۲ساله

اولا اقاسعید نه من ونه سایر طرفداران اقای زمانی به هیچ خواننده ای علی الخصوص اقای اصفهانی توهین نکردیم همچنین نفی نکردیم؟؟اصلامگه اینجابحث درمورددکتراصفهانیه؟؟؟خواهشابحث روبه حاشیه نکشونید؟؟
درمورد لیبرالیسم ها و...که اولا تهمت نزنید دوما لیبرالیسم یعنی نوعی منش وخط ومشی ازادسیاسی واقتصادی وفرهنگی واجتماعی ومذهبی که دران فردمخالف دخالت حاکمیت است....خب حالا کدوم یک از کارای اقای زمانی باتعریف لیبرالیسم هاهمخونی داره که به همچین تشابه ایی رسیدین؟؟؟ایاایشون مگه باحکومت سرجنگ دارند که اینجوری تشبیه کردین؟؟درضمن معنی ایه روخوب وکامل وبه جا گفتن وهمین واسه اثبات به حق بودن حرفای اقای زمانی بس که قبل ازایشون امام راحل همچین فتوایی رودادن ودرحال حاضرعلمای عزیز....مگه خدای نکرده شماهم با فتوای امام راحل وعلمای عزیز هم مشکل دارین که به این قضیه میتازین؟؟؟درضمن بیان کردن این ایه یاحدیث چه مقاصدی از اقای زمانی روتاییدمیکنه جزصحت تودهنیش به اون ملعون واین تودهنی صرفا مقاصدشخصی نیست بلکه مقاصد تمام بچه شیعه های باغیرته؟؟؟؟اگه تودهنی اقای زمانی ازبعدمادی براش منفعت داشت الان این همه توهین وتخریب رواینجاشاهدنبودیم؟؟؟؟
سوما براظاهراقای زمانی شایدایشون برا تنوع دوست دارن ریش بزارن یانه؟؟؟وهربرنامه ای که ایشون دعوت میشن متناسب باکارها وارمانشونه وهرکی ام ارمان های ایشون رودوست داشته باشه کاری به ظاهرشم نداره مگه مخالفینشون؟؟؟بعدشم مگه ایشون همیشه علم غیب دارن که چه زمانی دعوتشون میکنن تابزارن محاسنشون بیاد؟؟؟؟
اصلا براامثال ماظاهر ایشون مهم نیست چون سطحی نگرنیستیم؟؟؟واگه شماازظاهرشون خوشت نمیاد کسی مجبورتون نکرده کاراشون روگوش بدین؟؟؟؟یعنی اگه کسی ریش زد دیگه تااخرعمرحق نداره بخواد بازم ریش داشته باشه یاسبیل و.....
واقعا براتون متاسفام که ماروبه چه بحث های حاشیه ایی میکشونید تامجبورشیم بیاییم درمورد ظاهریه فرد نامحرم توضیح بدیم؟؟؟؟
خوشت نمیاد به سلامت
بازم میگم ماباهیچ خواننده ی متعهدی مشکل نداریم ازجمله دکتراصفهانی عزیز وبه شخصه ازطرفدارای دکتراصفهانی هم هستم واگه بخوان دکتراصفهانی رومثل اقای زمانی ترورشخصیتی بکنن موضع گیری وحمایتشون میکنم.....
لطفاتمام نظراتم روبزارین نه ازمیون چندین تاگلچین کنید......
عدالت رورعایت کنید الگو اقاامام علی (ع)

185.5.159.211
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 12:12
کوثر-ج

چی میگید آقا مهدی میشه بفرمایید هنر اصلی آقای زمانی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به جای اینکه تهمت به افراد بزنید و سعی کنید آبروی اونها رو ببرید برید حرف زدنتون رو درست بفرمایید که مردم اگه کامنت های ما و شما رو بخونن به کسی جز شما شک نمیکنن
شما چون خودتون اساسا شکاکید به همه اساسی شک دارید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

37.254.44.18
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:31

واقعا خدا حامد زمانی را حفظ کنه.دستش درد نکنه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:45

جمله ای که آقای زمانی در مورد سامی یوسف گفتند، بنده رو نسبت به خودش کمی دلسرد کرد !
سامی یوسف نسبت به فضایی که در اون بزرگ شده و رشد کرده، اتفاقا خیلی قوی و بین المللی کار کرد و تونست تمامی مسلمانان جهان رو نسبت به آثار خودش جذب کنه.
سخن ایشون در مورد سامی یوسف به نظرم حس خودخواهی و خودپسندی ایشون رو به من منتقل کرد. چون سامی یوسف کجا و حامد زمانی کجا ! سامی یوسف کسیه که تا به حال به پنج زبان زنده دنیا موسیقی اجرا کرده و این در سطح بین المللی واقعا کم نظیر و شاید بتوان گفت بی نظیره. قطعه حسبی ربی ایشون واقعا کار زیبایی هست که به چهار زبان زنده دنیا اجرا شده و قطعه مادر ایشون واقعا معرکه ست.
در حالی که آقای زمانی به صورت خیلی محدود کار کرده و فقط در کشور شناخته شده هست.
از لحاظ تکنیکی و پیشرفته بودن اجراها آثار سامی یوسف اصلا با حامد زمانی قابل مقایسه نیست.

کلیپ شهر باران حامد زمانی که از شبکه یک پخش میشه بی نهایت آماتور و غیر حرفه ایست.
با توجه به سن کمی که آقای زمانی داره به ایشون توصیه میکنم که مراقب شهرت باشند. چون شهرت اکثر آدما رو خراب میکنه و به بیراهه می کشونه !

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:17
زهرا۲۲ساله

...جناب الف یکباردیگه نظراقای زمانی روبخون وبهش فکرکن ایشون گفتن ماازدوفرهنگ متفاوتیم وگفتن سطحیه منظورشون ازسطحی بودن اینه که به مباحث عمیق اسلام نپرداخته بلکه به پوسته وظاهردین پرداخته وایشونم گفتن که سامی یوسف به دردجامعه خودش میخوره ومنم به دردجامعه خودم وشماکارای اقای زمانی که بازبان عربی خونده رونشنیدین مثل همون کاردرموردبیداری اسلامی.....
اقای زمانی اول راه هستن وهمان طورکه خودشون گفتن قراره به زبانهای دیگه هم بخونن پس لطفا اقای زمانی روباسامی یوسف مقایسه نکنید؟؟؟؟؟
اره اقای زمانی سنش کمه ولی عقل ومعرفت ودرکشون ازخیلی هابیشتره وفراترازسنشونه ودنبال شهرت نیستن وگرنه کاری داشت که بره باچند تاالبوم عاشقانه به شهرت برسه؟؟؟نه جناب الف ممنون ازدلسوزیتون ولی شناختی که من ازاقای زمانی دارم ایشون همچین شخصی نیستن وواسه شناخت بیشترشون سایرمصاحبه هاوتمام کارهاشو بخون وگوش بده؟؟؟
درموردتیتراژ شهرباران اگه اماتوروغیرحرفه ای بودش پس دلیل این همه استقبال عمومی چیه؟؟اینکه مجریان برنامه برکت برنامشون میدونن؟؟اینکه مجریان برنامه میگن بیشترین میزان دانلودودرخواست روداشته واین همه موج واستقبال مردمی چیه؟؟؟
نمیدونم برنامه شهرباران روهمیشه میبینین یانه ولی چرابه محض پخش کارامام رضا(ع)ناخوداگاه اشک اکثراریخته میشه ومهمونای برنامه هم اشک میریزن وازش تعریف میکنن خب مطمئنا چون کاردلیه وکاری که ازدل برایدبردل میشینه؟؟؟واگه اماتوری وغیرحرفه ای بودش اینقدرتاثیرنداشت واستقبال مردم زیادنبودش؟؟؟؟؟
التماس دعا

5.120.111.84
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 12:23
الف . حا

زهرا خانم 22 ساله
شما در نیت و افکار آقای زمانی هستید که انقدر با اطمینان کامل در مورد ایشون صحبت می کنید ؟
در ضمن بنده نگفتم ایشون دنبال شهرت هستند. منم گفتم باید مراقب باشند. چون شهرت بعضی وقتا از وسط راه یکدفعه با انسان همراه میشه و اگر انسان روی نفس خودش کار نکرده باشه شخص رو زمین میزنه
استقبال زیاد اصلا هیچ ربطی به حرفه ای بودن و یا آماتور بودن تصویر نداره. من خودمم بار اول با شنیدن اینکار گریه کردم. منظور من از لحاظ تخصصی و تکنیکی بود که فکر نمیکنم شما در این زمینه تخصصی داشته باشی
پس متعصبانه روی چیزی که آگاهی نداری صحبت نکنید.
در ضمن این چیزی هم که فرمودی دلیه و از اینجور حرفا درست ولی ملاک نیست. نمونش هم آقای مجری ای که سحرهای ماه رمضان میلیون ها ایرانی رو دلشون رو بدست آورده بود و الان به دلایلی، دیگه ایشون از صدا و سیما خداحافظی کردند و ماجرایی که براشون پیش اومد ... .

37.130.224.22
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:43
زهرا۲۲ساله

جناب الف اولا بنده کاملا ازاقای زمانی شناخت دارم وبرام اثبات شده است این موضوع
دوما بازم میگم کارشون غیرحرفه ای واماتوری نیست ومگه شما چی ازمن میدونید که میفرمایین شماهیچی سردرنمیارم ازموسیقی؟؟؟
جوری حرف میزنین که انگاری بنده فقط کارهای اقای زمانی روگوش دادم وازهیچ خواننده خبرندارم وازدم ودستگاه موسیقی بی اطلاع ام؟نه جناب الف لطفاذهن خونی هاتون روببرین جایه دیگه؟؟؟
اصلاشمامدعی هستین که این کارغیرحرفه ای واماتوریه پس خواهشایه نقد کامل ازاین کارایشون مبنی برغیرحرفه ای بودنش روبادلائل علمی ومنطقی بیان کنید؟؟تاماهم بدونیم که اطلاعات موسیقیایی شمادرچه حده؟؟؟
درسته واسه اعتقاداتم جونم میدم ولی افراط وتفریط هم نداریم وموسیقی هم جزئی اززندگی بشره وماهم متوجه ایم که چی میگیم وتعصبی هم رویه این قضیه خرج ندادم؟؟؟
وصحبت هام کاملا منطقیه واین نظرشماست؟؟

واسه موسیقی ماهم متاسفم که نظراتم رونمیزاره..؟؟؟اخه شماکه نظرات طرفدارای اقای زمانی رونمیزارین پس چراباهاشون مصاحبه کردین؟؟؟درهمه ی کامنت هام اخلاق رورعایت کردم ولی متوجه کارهای موسیقی مانشدم؟؟؟؟؟

185.5.158.133
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:45

با احترام به آقای زمانی ولی ایشون مثل اینکه اطلاعاتشون درمورد سامی یوسف اشتباهه...
آقای سامی یوسف شیعهس... اینکه تقیه میکنه کاملا مشهوده ها...!!

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:00

سلامی دوباره ..
صمیمانه از خواهران و برادران عزیز خواهش میکنم در خصوص حرفهای اقای زمانی درباره سامی یوسف احساسی برخورد نکنند ..حرفهای اقای زمانی در خصوص سامی یوسف کاملا اشتباه و تعجب اور بود
به نظرم حامد زمانی اگه بتونه نصف کارهایی که سامی یوسف برا معرفی حضرت محمد ص و اسلام تو دنیا کشیده رو به منصه ظهور برسونه خیلی هنر کرده
بعد بیاد از سامی یوسف انتقاد بکنه و بگه کارهاش سطحی هستش !!
سامی یوسف یک چهره بین الملی هستش که تداعی کننده اسلام تو دنیای موسیقی هستش ..
بخدا قسم اگه فقط 3 الی 4 نفر دیگه تو دنیا مثل ایشون بودند و اینطور از موسیقی برا رسیدن به اهدافشون استفاد ه میکردند خیلی از تفکرات مردم غرب در خصوص دین مبین اسلام و چهره نورانی حضرت محمد ص تغییر میکرد ..
درسته حامد زمانی هم زحمتی برا موسیقی در راستای اهداف حق برداشته ولی اصلا به نظرم قابل قیاس با سامی یوسف نیست چه برسه که بخواد بگه کارهای سامی یوسف سطحی هستش ...
یه کسی که تو دنیا نماینده موسیقی اسلام بوده و از ستمدیده گان دنیا حمایت میکنه کارهاش سطحیه ؟؟؟؟!!!!
اولین بار یکی از قطعات ایشون رو شبکه 3 سیما میدیم و گوش میکردم از شدت ذوق تمام چشمام پر از اشک شده بود ..یک جوون خوش چهره و زیبا تو لندن مرکز فساد علی رغم اینکه موقعیت داشته خیلی راهها رو بره تمام هم و غمش شده معرفی اسلام و چهره پاک محمد مصطفی ص علیه ..
درسته که سنی هستش ولی خوب شاید اونجور توجیه نشده باشه و موقعیتش نبوده که شیعه بشه و به نورایت مولالموحدین علی ع و نور پاک ائمه پی ببره ..
اگرچه خودم امیدوارم هرچه زودتر شیعه بشه چون لیاقتش خیلی بیشتر ازیناست ..

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:52
فاطمه

سامی یوسف یه خواننده اسلامیه وبه نظرمن باتوجه به محیطی که ایشون توی اون رشدکرده کاری که داره انجام می ده برای معرفی اسلام به دنیاقابل تحسین وستایشه،ولی برادرمن ارزش معنوی کارهای آقای زمانی خیلی بیشترازآهنگهای سامی یوسفه،مثل آهنگهایی که ایشون درمدح ائمه (ع) خونده یاآهنگ پرمحتوایی که درمورد حجاب که ازارزشهای دین ماست خونده.سامی یوسف برای ماایرانیها که شناخت کاملی ازدین اسلام داریم یه خواننده اسلامی ایده ال نیست.مطمئنم اگه حامدزمانی به جایگاهی که سامی یوسف ازنظرشهرت ومحبوبیت داره برسه باآهنگهای مذهبیش که خیلی عمیق تروپرمحتواترازآهنگهای سامی یوسف اندمی تونه توآشنایی مردم دنیابااسلام وحتی بالاترازاون مذهب تشیع تأثیرگذارباشه.بهترنیست به جای حمله به حامدزمانی ازایشون حمایت کنیم تابه هدف باارزشی که داره که هدف همه ماایرانی هاییه که دلمون برای دینمون می تپه،برسه؟

5.52.192.149
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:57
زینب کوثری

فک می کنم کسی که داره احساسی برخورد میکنه شما باشید جناب ناشری . مگه آقای زمانی چی گفتن که اینجوری موضع گرفتید . در اینکه چقد آهنگ های سامی یوسف در تبلیغ دینمون نقش داشته هیچ شکی نیس در اینکه چقد آدم خوبیه بحثی نیس اینکه میگن سطحیه منظورشون اینه که داره پوسته اسلام رو معرفی میکنه اما این روش برای ایران جواب نمیده باید مطالب صریحتر بیان بشه .

151.238.170.50
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:02

این اقای زمانی موسیقی به خاطر خود موسیقی نمیخواد بلکه به خاطر افکارشه.ونمیدونم چرا عقیده دوستان در مورد موسیقی اینطوریه .اخه مگه میشه همه چی رو باهم قاطی کرد...

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:06

للحق..
نمیدونم چرا بعضی از خواندگان مصاحبه بیخودی نظر میدن..هیچ وقت بدون منطق حرف نزنید..اگه شما به سایت های آقای زمانی سر بزنید میبینید چقدر طرفداردارن..اونم نه طرفدار قیافه و این جور چیزا نه..ما طرفدار آقای زمانی هستیم چون هدف و اعتقاداتمون یکیه..وبه خاطرش جونمونو میدیم..ممنون از حرفای رک و راستتون..
یاعلی..التماس دعا..

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:16

شرمنده من نمیتونم جواب تک تک کسایی رو که ضد آقای حامد زمانی حرف زدن بدم..ولی خواهشا ماها وشماها که اینقذر اینترنت میخوریم یه چند مگابایتشو بذاریم برای تحقیق کردن در مورد چیزی که میخواییم حرفشو بزنیم...دل حا مد زمانی رو با حرفاون و تهمتامون که شکوندیم جدا..اون دنیا چه جوری میخواییم جواب خدا رو بدیم...ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه طرفه به قاضی نرید ..که از همین جماعت بد میبینید چون دارید به خط قرمزاشون نزدیک میشین..!!

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 00:32

جونم محسن چاوشى که انقدر مورد توجه همه قرار گرفته.همچنين درود به آقاى هلالى و حامد جان

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 01:16

چه جالب
کسایی که زیر پستای مربوط به آقای زمانی کامنت میذارن یه عده آدم ثابتن.
خود حامد زمانی رو زیاد کسی نمیشناسه ولی کامنت گذاراشو دیگه همه میشناسن :))))))))))))
هنوز نمیدونم دلیل مصاحبه با این آدمای بی منطق و قتل دوست چی بوده.

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:55
حدیث کریمی

دلیلش اینه مرد از نامرد معلوم بشه /اونی که غیرت نداره ازاونی که باشرفه تشخیص داده بشه ..... آره باشرف از بی غیرت تشخیص داده بشه درجواب اون یکی حرفتم اولا ماها رو باحامدزمانی میشناسن ،نه حامد وباما، ثانیا این برای ماطرفداران خامدزمانی باغیرت باشرف بسی افتخاره که درهرشرایطی متحد ویکدل از حامدارزشی خوون انقلابیمون حمایت میکنیم این نشون میده ما وحامدزمانیمون توچیزای باارزشی مثل دین ناموس واعتقادات مشترکیم وتومسیردرستی حرکت میکنیم ...و بودنمون باهمدیگه سرمسایل مادی و دنیوی وشهوانی نیست مااصولاکارمون درسته ..... موسیقی ما این نظرمم تاییدکد لطفا ///این آقا توهین کرد من جواب دادم....پس عدالت و رعایت کن بی زحمت

91.98.210.168
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:52
زهرا۲۲ساله

اه چه جالب نمردیم موافقان ومخالفان اقای زمانی توموسیقی ما یه چیزمون مشترکه اونم پایه ثابت بودنه؟؟
اره ثابتیم همونطور که شمامخالفا پایه ثابتین چه جالب ؟؟؟
چه جالب این بارچهره های جدید تری به موافقان اضافه شده وافراد بیشتری جذب شدن ؟؟چه جالب ؟؟؟
اره واقعا تااین حددرکتون پایینه که متوجه نشدین به خاطراینکه هردوطیف پایه ثابت موسیقی ماهستن پس طبیعیه ما که جزء موافقان اقای زمانی هستیم پایه ثابت باشیم مثل شمامخالفای اقای زمانی که پایه ثابتین؟؟چه جالب!!
اقاحمیدزیادخودتون رواذیت نکنید چون هیچکی تااین حدازیه فردگمنام حمایت نمیکنه؟؟تااین حدبه یه فردگمنام توهین نمیکنن وتخریبش نمیکنن؟؟اگه اقای زمانی مشهورنیست وگمنامه پس چراخودتون روبه اب واتیش میزنین واسه تخریبش؟؟؟یعنی اینقدربیکارتشریف دارین؟؟
دلیل مصاحبه اولا چون این وب درمورد موسیقیه پس طبیعیست دوما ایکیوروبرم یعنی متوجه نشدین بخاطراین روزاست که تیتراژ اقای زمانی پخش میشه وبازم طبیعیست؟؟؟؟
درموردنحسی توکامنت سایرین توضیح دادم وهمچنین اقایون هلالی وزمانی توضیح دادن؟؟؟
ربطش به اینه که اقای زمانی بخاطر توهینی که به اعتقاداتش شده وکسی به اسم خواننده به امام دهم شیعیان توهین کردن واقای زمانی باتوجه به غیرت بچه شیعه بودنش وهمچنین درک کردن رسالت هنریش به اون نحسی تودهنی زده وبه همین خاطر امثال شمادارین تخریبش میکنین واقای بابازاده لطف کردن واسه رفع شبهات این سوال روپرسین حالامتوجه شدین شما؟؟؟؟؟
بی منطقم امثال شماهستین که هیچ درکی از هنرومذهب وسیاست ندارین واز پشت پرده موسیقی غرب وبازی های سیاسیش ندارین نه اقایون هلالی وزمانی؟؟؟
ایابه زعم شمامنطق همان تسلیم شدن درمقابل امپریالیسم وسرتعظیم فرواوردن درمقابل زورگویی وظلمه ایاااا؟؟؟
خواهشا بازم کامنتم روبزارین....

5.122.189.42
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:13
کوثر-ج

حالا جالب تر اینکه بدونی آقا حمید مخالفای آقای زمانی یه سری افراد ثایت و محدودتری هستن!!!!!!!!!

37.254.29.88
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 01:32

خیلی جالبه هلالی شده جزی از موسیقی!
چاووشی که این همه تعریف تمجید می کنید چرا یه بار جرعت نداره زنده بخونه!

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 01:41

به نام حضرت دوست
راهی که برادر زمانی در پیش گرفته راهیست که جهان تشنه آن است. تشنه حقیقت، تشنه عشق الهی، تشنه خدا.
اسلام به داشتن چنین جوانان غیور و دلیری افتخار میکند.
برادر عزیزم دعای ما بدرقه ی راه تو. زیر سایه امام رضاع، در پناه حضرت حق به امید موفقیت های روز افزونت.
الهم عجل لولیک الفرج

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 02:06

سلام به دوستان جو گیرم!!
آیا این جناب مداح همان...
ببین کیا صحبت از دوستی اهل بیت می کنند!!
قربونت برم خدا، چقد غریبی تو زمین..
...یا امام حسین

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:01
محمدرضا صادق زاده ارجمند

بله این همونه که چند سال پیش
اگه اینجوریه خوب اون جمشیدی بیچاررو برگردونن تلویزیون تازه برای اون که فیلم و عکسش در نیومده
الان موقع سحره و جاش تو برنامه شبکه 1 خالیه

2.178.23.208
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 09:12
sina musavi

بترسید از تهمت زدن

اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید

2.190.30.254
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 23:10
فهیمه طاهرپور

آقای ارجمند اقای جمشیدی خودشون به خاطر ناراحتی از کسایی که بهشون تهمت زدن امسال نیومدن حتی تو افطاری صدا و سیما هم بودن . با این ممنوع الکار اعلام کردنشون به جای دوستی دشمنی می کنید باهاشون.

2.181.71.236
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:12

چرا مصاحبه رو سانسور کردین؟!
قسمتای اصلیش کو؟؟؟؟

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:12

نیت قلبی، این بود که خیلی توضیح و تفسیر ندم،هم به دلیل ذیق وقت و مشغله ی زیاد ، و هم اینکه تا حدی بهم ثابت شده بعضی مواقع، اگه قرار باشه گوش برای شنیدن حق باز باشه، با یک اشاره هم می پذیره و بالعکس،اگه کسی خودشو واکسینه کرده باشه که سخن حق رو نشنوه،مثنوی هفتاد من کاغذ هم تاثیر نداره، و به قولی "در شهر اگر کس است یک حرف بس است"
در پاسخ به دوستانی که از انتقاد آقای زمانی از سامی یوسف،سو برداشت کردند:دوستان عزیز،لطف کنید یه بار دیگه اون قسمتی از متن مصاحبه رو که مربوط به سامی یوسفه دقیق بخونید،بعد بیاید انتقاد کنید.متاسفانه چند وقت اخیر کم شاهد این نبوده ایم که عده ای ،بدون اطلاع دقیق از یک اثر یا خواندن دقیق یک نظر،با صرف یک نگاه سطحی،قضاوت می کنند و صرف برداشت های شخصی خودشون رو حقیقت جلوه می دن و با نگاه غیر منصفانه،رایی رو که برپایه ی اطلاعات ناقص و غیر دقیقه،بسط و انتشار میدن.نتیجه اش این می شه که با نهایت تاسف،شاهد رواج نظرات و قضاوت ها و پیش فرض هایی از افراد ،در جامعه هستیم که اگه ریشه یابی بشه،معلوم میشه همه اش از یک برداشت سطحی و غیر دقیق،یا بدتر از اون غرض مند منشا گرفته...
بیایم در این ماه عزیز تلاش کنیم از این جرگه ی دور از حق و انصاف،دوری کنیم..
شما اگه متن دقیق مصاحبه ذیل سامی یوسف رو که چند خط بیشتر نیست،یه بار دیگه بخونید،اولا آقای زمانی هیچ نقدی به کارهای سامی یوسف" از لحاظ فنی "وارد نکردند و حتی در جایی هم اشاره کردند که کارهای سامی یوسف از لحاظ تکنیکی قوی است.طبق متن صریح مصاحبه،کاملا واضحه ایشون نه تنها انتقادی به "سبک هنری و فنی"کارهای سامی یوسف نداشتند،بلکه تلویحا کارهای سامی یوسف رو از لحاظ فنی"تحسین"هم کردند.نقد ایشون به سامی یوسف و سطحی خوندن آثار او،از لحاظ"محتوا و مضمون "است و نه"فن و تکنیک و قالب".
دوستانی که میگن کارای سامی یوسف از لحاظ قالبی قویه،لطف کنن بگن کجای حرفای آقای زمانی با این مساله تناقض داشت؟؟نقد ایشون"محتوای اثر"سامی یوسفه که دلیلش رو هم بجاش در ادامه ی متنم میگم.از نظر من این موضوع تا بحد کافی در مصاحبه واضح بیان شده و انتظار میره درک بشه و سو برداشت از اون،یا سطحی خوندن مصاحبه رو نشون میده یا خدایی نکرده،غرض و کم لطفی دوستان..
یه توضیح خیلی کوتاه دیگه هم به "عاشق مشکی":البته شما اگه اثر "امام رضا"رو سلیقه ای نپسندید، بنده علی رغم مخالف بودن با شما،سر دعوا ندارم.بالاخره هرکس نظری داره و نظرات،مادامی که صرفا اختلاف سلیقه باشند و نه اختلاف عقیده،همگی قابل احترامند.ولی بهتر بود توضیحی که آقای زمانی قبل از انتشار این قطعه دادند رو هم می خوندید.ایشون از همون ابتدا گفته بودند که این اثر قرار نیست موسیقی محور باشه و اصالت و محوریت تو این ترانه از همون اول قرار بود به "محتوا" داده بشه نه قالب.تو همین مصاحبه هم ایشون گفتند که به خاطر موضوع اثر که امام رضاست و حس همدلی و نزدیکی بیشتربا قلب هاو اکثریت مردم ،سعی کردیم فضا تا حد امکان ساده و بی تکلف باشه؛ و از طرفی چون بنا بود به دلیل نوع خاص کار،حرمت مداحی هم به بیشترین شکل حفظ بشه،فضا نسبت به کارهای سابق آقای زمانی،جنبه ی موسیقیایی اش کمتره تا ارتباط اثر با شنونده و مخاطب بیشتر" دلی "باشه.
ایشون تو این اثر اساسا دنبال تکلف یا فنون موسیقیایی و آواز نبودند .پس لطفا این اثر رو از این دید نگاه کنید و نگاه محتوایی تون پررنگ تر باشه تا نگاه موسیقیایی و آهنگ و...،چرا که هدف این اثر و نحوه ی برقراری ارتباطش از اول هم قرار نبوده به فضای قالب آثار موسیقیایی نزدیک باشه و قرار بود شاهد اثر متفاوتی باشیم که محقق هم شد.
پس لطفا با صرف این اثر،درباره ی تم موسیقیایی و فنی آثار آقای زمانی قضاوت نکنید .ایشون توانایی خودشون رو در عجین کردن تکنیک و محتوا،سابق بر این نشون دادند و آثار سابق ایشون،گرچه اصالتش با متن ترانه و مضامین ارزشی آهنگه،ولی با این وجود هیچ وقت از لحاظ فن و قالب کارو سازبندی و تکنیک ،از سایر رقبا چیزی کم نداشتند.گرچه کارای ایشون روند شیش و هشتی و بهره گیری از آهنگ های تند و محرک رو دنبال نمی کنه-که شاخصه ی ارزشمند کار ایشونه-ولی این باعث نشده قالب و فن،فدای محتوا بشه و غالب کارهای سابق ایشون هم از این فن و تکنیک بی نصیب نبودند.اگه تم موسیقیایی دراثر "امام رضا"خیلی پررنگ نیست ،به خاطراینه که اساسا رسالت این اثر متفاوته.و این به نظر من چیزی از ارزش هنری کارای آقای زمانی کم نمی کنه.والا سابق بر این شاهد آثار قوی اعتقادی مثل "ماه عسل""حضرت مهتاب""این روزا""شبیه تو""حضرت ماه"و...از ایشون بودیم که در عین ارزشی و اعتقادی بودن،از لحاظ موسیقیای و فنی هم قوی بودو به زیبایی محتوای اصیل رو با فن و موسیقی آشتی میداد.
و اما دلایل نقد آثار سامی یوسف:آقای زمانی در ادامه ی مصاحبه هم دلایلشون رو برای نقد محتوایی آثار سامی یوسف،کاملا واضح و شفاف بیان کردند.یه بار دیگه تاکید می کنم :حواسمون باشه قضاوت سطحی بدون خوندن دقیق متن،از انصاف به دور و آفت انتقاده.دوستان منتقد مجددا متن مصاحبه رو بخونن،اگه حوصله ندارید عین حرفای آقای زمانی رو من مجددا میارم:
" احساس می کنم او به درد همان جامعه می خورد و من به درد جامعه شیعه که حرف هایشان بایدعمیق تر و رادیکال تر باشد."
"کارهای سامی یوسف از نظر من دارای یک محتوای سطحی است. یعنی به درد جامعه ای مثل جوامع غربی می خورد که معارفی شبیه معارف دینی ما در آنجا کمتر به چشم میخورد و به نوعی روحیه اسلام طلبی مسلمانان را ارضا می کند. ولی در جامعه ای که ما زندگی می کنیم مردمی که پای منبر می نشینند می خواهند حرف هایی که در هیئت و پای منبر می شنوند را خواننده همانها را بیان کند و جنس کارهای من از آن نوع است"
دوستان،لطفا بگذارید وجدانتون قضاوت کنند:کجای حرفای ایشون ،نقد کلی سامی یوسف بود؟؟؟آیا ایشون گفتند"کار سامی یوسف،ذاتا بد است"؟؟
خیر، ایشون کلیت اثر سامی یوسف رو نقد نکردند بلکه فقط گفتند آثار این چنینی به درد جوامعی مثل جوامع غربی می خوره و "نسبت به تفکرات دینی شیعه" و "هرکسی که در ایران به دنیا اومده و سالها پای منبر نشسته و اطلاعات دینی نسبتا بالایی داره"،آثار سطحی محسوب میشه.
کسی منکر خوب بودن آثار سامی یوسف نشده،بحث بر سر اینه که اون آثار مکان خاص خودش رو می طلبه و نمی تونه روحیه ی یک مسلمان ایرانی رو که سالها با معارف دینی آشناست،به حد ایده آل ارضا کنه.واقعا تعجب می کنم چطور با اینکه خود آقای زمانی هم به این موضوع صریحا اشاره کردند ،با نهایت کم لطفی به ایشون میتازید.
ایشون واضحا تو مصاحبه گفتند که آثار سامی یوسف هم می تونه خوب و تاثیر گذار باشه،ولی برای جوامعی که مردمش یا با اسلام بیگانه اند یا تصویر نادرست و بدبینانه ای نسبت به اسلام و مسلمانان دارند.اتفاقا پرداختن سامی یوسف به بعد "رحمانیت" و جنبه ی "نرمش پذیری و تسامح"تعالیم دینی،برای جوامع غربی –که بر اثر تبلیغات سو، غالبا به مسلمونا به چشم تروریست نگاه می کنن-میتونه مفید و مثمر ثمر باشه و در جهت شناساندن اسلام و پیامبر به عنوان دین رحمت و کم رنگ کردن دیدگاه بدبینانه ی غربی ها به اسلام ،گام برداره.آقای زمانی هم تو مصاحبه شون،نه تنها منکر هیچ کدوم از این مسائل نشدند ،بلکه صریحا هم اینها رو عنوان کردند.حالا چرا یک سری گوش ها نمی شنوه الله اعلم...
بحث آقای زمانی اینه که آثار سامی یوسف،در "ایران"،"جامعه ی اسلامی"و "سلیقه ی مسلمان پای منبر نشسته"سطحی است.این مساله جای انکار نداره.اساسا رسالت کارهای سامی یوسف ،شناساندن اسلام به جوامعی است که با آن بیگانه یا از روی جهل نسبت به آن بدبین اند؛نه برای فهماندن بیشتنر اسلام و پرداختن به کنه و عمق آن به مردمی که با اسلام آشنایند و معارف دینی رو میدونن.
محتوا و واژه ها درآثار سامی یوسف،گرچه ارزشمند و مقدس ،ولی بسیار کلی و در نهایت محافظه کاری بیان میشن.این مساله برای رسوندن پیام اسلام به جوامع غربی،پسندیده است؛ ولی چندان دردی رو از جامعه ی ایرانی مسلمان دوا نمی کنه.مفاهیم آثار سامی یوسف،گرچه ارزشی، ولی کاملا کلی و برای یک مسلمان "واضح" اند.صرف نام بردن از مسائلی مثل توحید در اسلام،پیامبر اکرم و...به درد کسی می خوره که تا به حال این اسم ها به گوشش نخورده یا کمتر خورده،ولی درد چندانی رو از من مسلمان که در فضای این مفاهیم نفس کشیده ام،دوا نمی کنه.اینها برای یک غربی،شاید جدید و جذاب و جالب توجه باشد،ولی برای من مسلمان ،عمق کافی رو نداره.من بارها و بارها از این مفاهیم شنیده و چه بسا ازشنیدن برخی از اونها اشباع شده باشم.من دنبال مفاهیم بیشتری هستم .من به عنوان یک مسلمان،انتظار دارم ترانه و آهنگم،به سایر مسائل دینی و ارزشی و اعتقادی ام بپردازه و من رو در سایر جنبه های دینی ام اغوا کند و تصویری ازدینم،به عنوان یک برنامه ی جامع ارائه کنه.
طبیعتا در این صورت آثار سامی یوسف،گرچه ارزشمند ولی برای من ایرانی مسلمان،سطحی است،چرا که واژه ها و الفاظ آن را بارها و بارها شنیده ام و" صرف نام بردن از برخی مقدساتم به صورت کاملا کلی"به نوعی برایم تکرار مکررات است.من نوعی به عنوان یک مسلمان،انتظار دارم ترانه و آهنگم حرفهای بزنه که تا بحال زده نشده است.مفاهیمی از دینم را فریاد بزنه که تا بحال محجور مونده بود و به آن توجهی نمی شد.انتظار دارم ترانه ی ایده آلم به عمق مفاهیم دینی و ارزش هایم بپردازه و مفاهیمی درش متجلی باشه که سابق بر این نشنیده بودم.شاید شناساندن اسلام به یک مسیحی مسلک،با همین مفاهیم کلی ،بسیار ارزشمند باشه،ولی من نوعی به عنوان مسلمان،دنبال چیزهای تازه ام.نه پرداختن صرف به پایه و اصول دینی که انتظار میره تابحال در اونها به یقین رسیده باشم و خیلی نیازی به تکرار درباب اونها نباشه.
بحث آقای زمانی نقد کامل آثار سامی یوسف نیست.بلکه اینه که اون آثار بیشتربه درد جامعه ی ناآشنا با اسلام میخوره،نه مسلمان پای منبر نشسته که بارها و بارها این مفاهیم به گوشش زمزمه شده.جامعه ی مسلمان نیازمند آثاریه که از پایه و اصول گذر کرده باشند و به کنه و عمق و جزییات مفاهیم دینی پرداخته باشند.جامعه ی مسلمان بارها به کرات،مفاهیمی مثل پیامبر رو شنیده و اصول دین رو مزمزه کرده و آثار سامی یوسف شاید برایش زیبا جلوه کنه،ولی اون عمق و ماندگاری کامل رو نداره.ترانه ها در جامعه ی مسلمان نیاز داره از سایر مفاهیم و ارزش های جدی اسلام هم به عنوان دغدغه یاد کنه،مفاهیمی مثل نبوت،شهادت،ایستادگی،روحیه ی "حب و بغض و جاذبه و دافعه ی اسلام"،سیاست و..این تفاوت خواننده ی ارزشی جامعه ی اسلامی ایران،مثل آقای زمانیه با مسلمانی که در کشور غربی کار ارزشی انجام میده مثل سامی یوسف.امیدوارم تونسته باشم منظورم رو خوب بیان کنم.
فکر می کنم حرفام به نوعی جواب آقای شریف رو هم داد.ضمن اینکه حیفم میاد از فرصت استفاده نکنم و یک مطلب رو همین جا متذکر نشم:
گرچه آقای هلالی و آقای زمانی هردو خیلی خوبتر و کامل تر از بنده به دوجانبه بودن دین اسلام و روحیه ی "شدت و رحمت"در این دین اشاره کردند.ولی متاسفانه چون این قضیه خیلی فراگیر شده که عده ای از دوستان ،علاقه دارند از کل اسلام،فقط روحیه ی نرمش و آسان گیری رو ببینند،فکر نمی کنم گفتن بنده هم خالی از لطف باشه:دوستان ،عزیزان،برادران،هم کیشان،هم وطنان!!!چرا نمی خواهید بینید که اسلام هر دو بعد"شدت"و رحمت"رو با هم داره؟؟؟؟درسته که رحمت خدا بر غضبش غلبه داره ولی چرا از آیات قرآن،"رحما"اش رو می بینید و "اشدا علی الکفار"اش رو نه؟؟؟چرا"تولی"دین رو می بینید و "تبری"ش رو نه؟؟چرا از اسما حسنی خداوندی"الجبار المتکبر"اش رو سانسور می کنید؟؟چرا فقط "رحمت للعالمین بودن"پیامبر رو می بینید؟؟
بله ،ایشون رو سنگ باران می کردند ولی از موضع رحمت وارد می شدند،رو حضرت علی آب دهن می ریختند ولی سکوت می کردند .چرا؟؟؟خیلی ساده است:چون بحث ،"توهین به خودشون" بود و این بزرگواران هم ،هرجا حقی از خودشون ضایع می شده یا بدترین توهین ها هم میشده،مادامی که به پیکره ی اسلام ضربه ای وارد نمیشده ،با نهایت بزرگواری گذشت می کردند.ولی چرا این رو نمی بینید که همین پیامبر و همین حضرت علی ،هرجا" منافع اسلام "رو ولو اندکی درخطر می دیدند ذره ای کوتاه نمی اومدند؟؟؟چرا این رو نمی بینید که همین عزیزان،با نهایت لطف و عطوفتی که داشتند،تا جایی سکوت و رحمت و عطوفت نشون میدادن که توهین متوجه "خودشون "بود و بنا به رحمت واسعه شون،کوتاه می اومدند،ولی اگه جایی کوچک ترین خطری اسلام رو تهدید می کرد،با تمام قوا سرسختانه جلوش می ایستادند.
اصلا حقیقت دین به همین جامعیت و جاذبه ها و دافعه هاست.مومن حقیقی ،کسی نیست که با دوست و دشمن و کافر و منافق و مشرک یه جور رفتار کنه .مومن تجمع اضداده.جغرافیای مومن ،با هر دو محور "شدت "و "رحمت" آشناست،مومن آهنرباست که هرچقدر هم در اون دقیق بشی و ابعادش رو تجزیه کنی،حتی در ریزترین ابعاد وجودی اش دوقطبیه.والله حضرت علی(ع)،حضرت علی شد،نه به این خاطر که مکتبشس آسه اومدن و آسه رفتن بود ،نه به این خاطر که جز سکوت و نرمخویی بلد نبود،برعکس به این خاطر که "جاذبه و دافعه" رو در کنارهم و لازم و ملزوم هم میدید،بلد بود چطور بین "شدت" و رحمت"تعادل برقرار کنه،علی(ع)،علی شد چون تجمع اضداد بود...
یه حقیقت انکار نشدنی تو زندگی اینه که :گاهی لازمه ی" رحمت بودن برای عده ای"،"شدت بودن برای عده ای دیگه "است.
من به تفکرات و ایدئولوژی دکتر شریعتی انتقادات زیادی دارم ولی این جمله رو از ایشون خیلی دوست دارم"به محمد(ص)گفتند "پیامبر مسلح"،آنها به تمسخر و استهزا گفتند ولی من به این صفت پیامبرم افتخار می کنم،چرا که دین من،دینی نیست که در آن دستور داده شود اگر به یک طرف صورتت سیلی زدند،طرف دیگر صورتت را هم برای سیلی جلو بیاور"...
چرا اسلام رو تکه تکه می کنید و از تکه پاره هایش مکتبی می سازید که –نعوذ بالله- خداش،بس رله است و رسول و ائمه اش،کلا ریلکس و سازشکارند و دنیا را آب ببرد،عین خیالشان نمی آید، مبادا تروریست خونده بشن و ناقض حقوق بشر!!!چرا هرکسی از این مکتب ساختگی سرپیچی کنه و رحمت و شدت اسلام رو با هم ببینه ،محکومش می کنید به فاشیست و زورگو و متحجر و متعصب و خشکه مذهب؟؟؟والله من هم از رحمت واسعه ی اسلام بی خبر نیستم ،والله منم میدونم رحمت خدا بیشتر از شدتشه؛ منم وقتی بخوام توبه کنم،سمت مهربونی و عطوفت خدا میرم تا عدالتش؛منم چون اساسا آدم احساساتی هستم،بیشتر خدا رو به صفات جمالیه اش می شناسم.ولی حقیقت انکار نشدنی اینه که منطق اسلام،جمع رحمت و شدت کنار همه، و اساسا هیچ منطقی هم اینو نمی پذیره که یک دین،همیشه و همیشه با یک رویه ی ثابت و" روی خوش نشون دادن و ساده رد شدن و ندید گرفتن"،حفظ بشه...
فکر می کنم به حد خیلی بیشتر از کافی!!!توضیح دادم که برای برخی دوستان روشن بشه،هر"واکنش نشون دادن و جدی عمل کردن و سفت و سخت گرفتنی"،تند روی در دین محسوب نمی شه و چهره ی خشن از دین نمایش نمیده.بلکه حقیقت اسلام-با وجود غلبه ی رحمت خداوند بر غضبش-،بر اجماع "روی خوش"و "رفتار سفت و سخت"اه.فکر می کنم همین که آقای زمانی ،برای بیان اعتقادات مذهبی و ارزش های انقلابی،از قالب های کلیشه ای خارج شدند و از هنر –که مظهر تمام و کمال نرمی و لطافته_برای بیان عقایدشون استفاده کردند وبه موسیقی ،یه عنوان ابزار ابراز احساسات ناب آدمی متوسل شده اند،خودش به خوبی این رو ثابت کنه که ایشون با روحیه ی "اعتدال و نرم خویی"بیگانه نیستند.اصولا نیازی به فلسفه بافی نیست.
فکر می کنم در خلال صحبتام ،به سوالای آقای شریف هم به حد کافی پاسخ دادم.فقط نکته ای در ارتباط با این جمله ی ایشون:" حامد زمانی غیر از حضور توی جلسات انتخاباتی جلیلی چکار کرده؟":
جواب این سوال شما رو ،اگه واقعا دنبال جواب باشید و نه ابراز وجود،اگه واقعا گوشتون برای شنیدن کلام حق بازه و شیش قفله نشده،بنده قبلا دادم.خواهشمندم جوابی رو که درهمین سایت ذیل خبر"دانلود آهنگ امام رضا حامد زمانی و عبدالرضا هلالی"به سوال مشابهی دادم مطالعه کنید.تو اون جواب من به طور کامل،در حد سواد خودم، درمورد عملکرد انتخاباتی آقای زمانی در قالب یک کامنت ،توضیح دادم. اگه قانع نشدید مجددا این شبهه رو مطرح کنید.در اون صورت ،بنده با بحث جدید در خدمت هستم!
البته اگه واقعا دنبال جواب هستید...
صرفا جهت تاکید:آقای زمانی برای کاندیدای خاصی نخوندند،بلکه برای یک"گفتمان"خوندند و طبیعیه که کاندیداهای اون گفتمان –که ففط هم آقای جلیلی نبود-می تونستند از آثار ایشون استفاده کنند.ضمن اینکه فکر نمی کنم خوندن یک فرد فوق لیسانس علوم سیاسی،از یک "گفتمان"و نه یک کاندبدا،نا آگاهانه باشه ،چه برسه به غرضمند...
همچنین فکر نمی کنم صرف "خوندن" از"گفتمان انقلاب"،معادل باشه با "شرکت در جلسات!!! انتخاباتی!!!"
الان که نگاه می کنم مثل اینکه اون نیت قلبیه محقق نشده!!!خیلی ببخشید بابت کامنت طولانی،حس کردم اگه خلاصه تر از این بنویسم،مطلب هرز میشه

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:41
ايمان ناشری

سلام .. نه خانم مهرداد کاملا مشخص بود منظوئر حامد زمانی چی بود خواهشا کالمنت منو بخونید

محمد اصفهانی به خودش اجازه نداده از سامی یوسف انتقاد کنه ..
خواهشا احساسی برخورد نکنید ..
ارزش کار سامی یوسف هزار برابر بالاتر از حامد زمانی هستش

زمانی حق نداره اینجوری صحبت کنه

151.245.124.22
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 09:31
sina musavi

خانم مهراد کاملا موافقم
چرا متن رو درست نمیخونید و نظر میذارید من یکبار دیگه متن رو تو نظرات میارم .شاید بعضی از دوستان حوصله نکنند دوباره صفحه رو ببرن بالا و دوباره بخونن!!!!!!!!
خیلی ها اعتقاد دارند که سبک و سیاق کاری «حامد زمانی» را باید نوعی تثیر پذیری از «سامی یوسف» خواننده جهانی مسلمانان دانست که با آثار مذهبی اش با یک موسیقی مدرن توانسته طرفداران زیادی را در جهان به دست بیاورد. اما خود این خواننده در این باره نظر دیگری دارد.

*حامد اگر قرار باشد درباره نوع فعالیت تو در مقیاس جهانی مثال بزنم شاید بهترین گزینه ای که بتوان مورد بحث قرار داد «سامی یوسف» است. خیلی ها تو را دنباله رو سامی یوسف می دانند که یک خواننده ارزشی ولی فراری از سیاست است. این تنها شاخه ای است که نوع فعالیت تو و سامی یوسف را جدا می کند؟
زمانی: اصلا «سامی یوسف» الگوی من نبود. اولا که مذهب او با من فرق دارد و این طبیعتا در حرفی که می زند تاثیر دارد. ثانیا ما در دو فرهنگ متفاوت زندگی می کنیم. اصلا کارها از یک نوع نیست چون سیاست در کارهای او دخیل نیست. تندی و رادیکال بودن کار من به دلیل نمک «سیاست» است که وجود دارد و به همین جهت است که اعتقادات من، رو است. کارهای سامی یوسف را سلیقه ی من نمیپسندد چون سلیقه ی من حرف عریان سیاسی و مذهبی است، کارها شاید از لحاظ تکنیکی قوی باشد اما عمق ندارد. احساس می کنم او به درد همان جامعه می خورد و من به درد جامعه شیعه که حرف هایشان بایدعمیق تر و رادیکال تر باشد.

* فکر نمی کنی «سامی یوسف» با لطافتی که در نشان دادن دین به جامعه جهانی داشته، تاثیرگذارتر بود و با فراری بودن از سیاست و پرداختن به لطافت دینی، بیشتر توانسته در جامعه جهانی تاثیرگذار باشد؟
زمانی: کارهای سامی یوسف از نظر من دارای یک محتوای سطحی است. یعنی به درد جامعه ای مثل جوامع غربی می خورد که معارفی شبیه معارف دینی ما در آنجا کمتر به چشم میخورد و به نوعی روحیه اسلام طلبی مسلمانان را ارضا می کند. ولی در جامعه ای که ما زندگی می کنیم مردمی که پای منبر می نشینند می خواهند حرف هایی که در هیئت و پای منبر می شنوند را خواننده همانها را بیان کند و جنس کارهای من از آن نوع است. اصلا من دنبال جذب کردن نیستم و من آمده ام حرف یک عده ای را بزنم که تا الان خواننده نداشتند.

زنده باد حامد زمانی با غیرت

2.190.30.254
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 11:51
زهرا سادات حسینی

اقای ناشری !خود اقای زمانی گفتن که به عنوان یه مخاطب این حرفو میزنن نه ایرادگیری از جایگاه یک خواننده.

2.191.22.163
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:17
ریحانه.ق

مریم جون کاملا باهات موافقم با اینکه طولانی بود اما خوندم و تاییدت میکنم
وقتی آقای زمانی میگن محتوای آثار سامی سطحیه یعنی مسائلی رو مطرح میکنه که برای من و تویی که مسلمان زاده ایم و داریم تو جامعه اسلامی با وجود همه کاستی های هم که توی عمل به دین داریم زندگی میکنیم تاحدزیادی جا افتادست.بله آثارسامی یوسف برای جذب به دین واقعا کارسازه و تاثیرشو هم گذاشته اما آقای زمانی که گفتن من برای جذب نیومدم و برای محکم تر شدن و فریاداعتقادات کسانی اومدم که تا حالا صدا نداشتن! آثارسامی بیشترجنبه ی احساسی و عاطفی به دین داره که البته اونم به جای خودش نیازه در حالیکه کارای آقای زمانی بیشترروح حماسه و مقاومت و امید توش جریان داره مثلا مکرشیطان واقعا عالیه و برای همه مسلموناست ویه جورایی دعوت به وحدته یا حماسه بیتاب که مربوط به رنان و بیداری اسلامیه و قابلیت اینو داره که برای کشورای منطقه و کشورای دیگه هم پخش بشه و تاثیرگذارباشه
به نظر شما اینا مهم نیست اینا چهره اسلامو چطور نشون میده؟؟؟ خشن ایا؟؟؟خشونت یه چیزه مقاومت و غیرت و حماسه هم یه چیز دیگه!!!

188.159.65.19
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 18:29
م مهراد

سلام
آقای ناشری، از سیر کلی صحبت ها و کامنت هایی که تا بحال داشته اید،این برداشت به من دست داد که علی رغم برخی مخالفت ها،روحیه ی حقیقت طلبی دارید و سعی تان بر رعایت انصاف است.مانند برخی از دوستان نیستید که انگار وظیفه ای ندارند جز تاختن با تمام قوا به یک ایدئولوژی ،بدون آگاهی .هرجا هم که از بحث منطقی باز می مانند،زبان به توهین و تمسخر و افترا باز می کنند به هر قیمتی،حتی شکستن حرمت این ماه مقدس..
از نوشته های شما این طور برمی آید که مانند کسانی نیستید که شان قلم را تابحدی در نوشته هایشان پایین می آورند که بنده ترجیح می دهم خیلی با اونها هم کلام نشم،چرا که بیم دارم قلمم هرز شود و نازل
پس برادر من،از شما هم انتظار دارم در این مورد هم مثل کامنت های سابقتون،از جانب منطق و استدلال وارد بشید.اون طور که نوشته های سابقتون نشون میده، اون قدر گوشتون برایر شنیدن حق باز هست که به نتایج قابل قبولی برسیم...
یک جمله ای آقای زمانی داره که شاید اگه بهش معتقد نبود،الان من هم حامی گفتمان اش نبودم:"هوادار من،حامد زمانی را مادامی می خواهد که پایبند به ارزش ها باشد و به محض اینکه حامد زمانی از آن ارزش ها فاصله بگیرد،دیگر او را نمی خواهد"
بنده و بسیاری از طرفداران آقای زمانی،نه تنها تمام تلاشمون رو کردیم که احساسی برخورد نکنیم و ایشون رو همیشه حق به جانب ندونیم،بلکه تموم سعی مون بر این بوده که اگه تعالی و پیشرفت دینی باشه،با همراهی هم صورت بگیره،نه اینکه بخوایم با کامل دونستن ایشون ،راه پیشرفتشون رو سد کنیم.
اتفاقا نکته ی واقعا جالب توجه برای من اینه که وقتی تو سایت بسیاری از خواننده ها(کلی گفتم شر نشه!)گشت و گذار میشه،غالب طرفدارا صرف علاقه ی مفرط به خواننده،احساس می کنن چیزی جز تعریف از زبونشون نباید دربیاد ،مبادا خواننده ناراحت بشه!!!جابجا شاهد تبریک گفتن ها و قربان صدقه رفتن ها و...هستیم،دریغ از چند انتقاد درست و درمان!!!غافل از اینکه همین جانب داری ها و تعریف های بیجاست که مسیر پیشرفت و اعتلای خواننده رو سد می کنه
ولی برعکس،هرجا هوادارای آقای زمانی جمع شده اند،در کنار تعریف و تمجید و حمایت ها،شاهد انتقادهای نسبتا تند و تیزی از برخی از همین هواداران پر و پاقرص هستیم،صرف اینکه "به نظر آن هوادار"،فلان حرکت جزیی آقای زمانی فلان سال پیش اشتباه بوده!!!!خود این مطلب به وضوح نشون میده که هوادار آقای زمانی،به دید متعصبانه به خواننده ی خودش نگاه نمی کنه که خواننده اش بشه مرجع تقلیدش!!بلکه حرکات و سکنات خواننده رو با اصول مقبول دینی خودش تطبیق میده و نتیجه گیری می کنه.همین،خود به خوبی نشون میده که بسیاری از هوادارای آقای زمانی،تموم سعی شون بر اینه که موقع قضاوت درباره ی آثار ایشون،به جای یک نظر دگم و احساسی و خالی از آگاهی،"وجدانی" و "انصافی" نظر بدن
این رو برای شما میگم که احساس می کنم سعی تون بر بحث منطقیه ،نه حاشیه رفتن و به بیراهه کشیدن بحث:بنده نه تنها این بار،که سعی می کنم در غالب بحث هایی که داشته ام،برای اینکه متهم نشم به بحث احساسی و دلی و بی منطق،با دلیل و مدرک و استدلال حرف بزنم و برای هر حرفم دلیل داشته باشم.ادعایی ندارم که صددرصد موفق بوده ام،ولی" تلاشم"بر تحقق این امر بوده.اینجا هم که این مطلب رو گفتم و دفاع کردم براش دلیل آوردم و دلیلم "متن صریح حرفای آقای زمانیه".مطمئن باشید اگه قلبا فکر می کردم آقای زمانی اینجا به "کلیت"کارهای سامی یوسف ایراد گرفته یا از حرفش انتقاد غیر منطقی به سامی یوسف برداشت می کردم،به جای اینکه وقتم رو برای نظر" احساسی" در دفاع از ایشون بذارم،نصف این وقت رو میذاشتم و از ایشون به خاطر این حرفشون انتقاد می کردم.
هر عقل سلیمی حکم میکنه ،دفاع صرفا احساسی من از ایشون،بدون توجه به حقیقت،اون هم تو این شرایط و این ماه که هزار کار مهم و عبادت سر آدم ریخته!واقعا از عقلانیت بدوره...
شما فرمودید برای اینکه احساسی نظر ندم،کامنت شما رو بخونم.من هم توصیه می کنم شما یک بار دیگه مجددا اون قسمتی از کامنت بنده رو که عین حرفای آقای زمانیه،بخونید.شما در صورتی میتونید ادعا کنید حرفای من بدون منطق و صرفا از روی احساساته که نقدی بر دلایل و استدلال های من داشته باشید.حرفهای من،خیلی شبیه برخی ادعاهای دوستان که یهو در هوا شبهه می اندازند و هیچ مدرکی هم براش نمی آرن و صرف ادعاشون رو وحی منزل میدونن، نبود.حرفای من،آغاز و پایانی داشت و با دلیل و برهان حرف زدم و برای حرفم سند و مدرک آوردم.نمیگم اصول فلسفه رو پیاده کردم،ولی بی دلیل و تو هوا هم نظر ندادم.شما ،تا دلایل من را نقد نکردید،نمی تونید بگید "احساسی "نظر دادم.من برای دفاعم دلیل داشتم و مدرک ارائه دادم.شما یا باید دلایل من رو قبول کنید،یا نقد کنید و دلیلی برای ردشون داشته باشید-که اگه منطقی باشه طبعا من هم موظفم نظرم رو عوض کنم و حرف شما رو قبول کنم.مادامی که دلایل و استدلال های من رو نقد نکردید ،نمیتونید ادعا کنید نظرم "احساسی"بوده.
اصرار من صرفا جهت اینه که شما رو فرد منطقی دیدم.شما یک بار دیگه متن بنده،که چیزی جز بازتاب متن اصلی نیست، بخونید.ببینید دقیقا آقای زمانی"چی "رو نقد کرده و به "چی"ایراد گرفته؛اگه در "متن صریح ایشون "جمله ی نادرستی در مورد سامی یوسف دیدید اعلام کنید.
از شما با توجه به عقبه ی مثبتتون،واقعا انتظار ندارم وقتی ایرادی در متن اصلی و نظر "علنی" آقای زمانی نسبت به سامی یوسف نمی بینید،"ذهن خوانی"کنید و بگید"کاملا مشخص بود" منظور" حامد زمانی چی بود".
شما اگه ایرادی در متن صریح انتقاد ایشون پیدا نکردید،این درسته که بگید حتی اگه ظاهر انتقاد ایشون هم ایرادی نداشته،لزوما باطنش دچار مشکل بوده، و ایشون این حرف رو با نیت و منظور خاص دیگری زدند و منظور باطنی ایشون،پایین آوردن سامی یوسف بود؟؟این "منظورخوانی"بدون نقد اصل حرف،از انصاف بدور نیست؟؟
من کامنت شما رو دقیق خوندم.تمام حرف شما بر سر اینه که کار سامی یوسف ارزشمنده چون تعالیم اسلام و پیامبر(ص)رو در جهان گسترش داده،علی رغم موقعیت خاصش و زندگی در جوامع غربی،با به کارگیری لطافت موسیقی و مضامین کلی و لطیف اسلام،چهره ی اسلام رو در جهان غرب بهبود داده و...
سوال اصلی من اینه برادر من:یک جمله از مصاحبه ی آقای زمانی به من نشون بدید که خلاف حرف شما رو بزنه... قرار نیست ما مادامی که به اصل حرفهای یک نفر به عنوان سند قضاوت دسترسی داریم،از روی باطن و نیت درونی و منظور پنهانی ،بدون آگاهی ،اون رو قضاوت کنیم ،که مصداق علنی تهمت و افتراست...شما از "اصل حرف"های آقای زمانی جمله ای نقض این رو بیارید و به من نشون بدید.
اولا آقای زمانی،تا وقتی از ایشون درباره ی الگوبرداری از سامی یوسف،سوال نشده بود و موظف به جواب نشدند،صحبتی در مورد سامی یوسف نکردند.ثانیا درمورد اهل سنت بودن سامی یوسف،آقای زمانی اصلا مانوری بر این قضیه ندادند و فقط غیر مستقیم گفتند این تفاوت مذهب باعث میشه کارهای آقای زمانی ،صریح تر باشه و به مضامین جزیی تری بپردازه.آقای زمانی،"ذات " کار سامی یوسف رو نقد نکردند .نگفتند کار سامی یوسف" به کل"مورد انتقاد است.بلکه گفتند:کار سامی یوسف،"در کشوری مسلمان و آشنا با اصول اسلام" سطحی است .این دو مطلب به مراتب با هم فرق دارند.
واقعا تعجب می کنم،مگه خود آقای زمانی صریحا نگفتند کارهای سامی یوسف اتفاقا برای جوامع غربی که چندان با اسلام آشنا نیستند،مناسب هم هست؟؟مگه خود آقای زمانی نگفتند کارهای سامی یوسف رو هم سلیقه های "غربی ناآشنا با اسلام ولی حقیقت طلب"می پسنده؟؟مگه خود ایشون واضحا نگفتند کارای سامی یوسف روحیه ی اسلام طلبی مسلمانان رو ارضا می کنه؟؟
از شما انتظار ندارم آقای ناشری،که این جملات که متن صریح مصاحبه است،نادیده بگیرید و یک طرفه به قاضی برید.
بر هیچ کدوم از ما پوشیده نیست که کار آقای سامی یوسف ارزشمنده و به خوبی اسلام رو در کشورها ی نا آشنا و جهانی که به مسلمونا به چشم تروریست نگاه می کنه شناسانده.ولی آیا همون مفاهیم کلی،برای پیش برد جامعه ی مسلمان ایران هم ،به اندازه ی تاثیرش تو غرب موثره؟؟از روی انصاف قضاوت کنید آقای ناشری،من هم با آهنگ سامی یوسف اشکم سرازیر میشه و به ادامه ی راهم امیدوارتر میشم.ولی آیا این ،برای تثبیت و اعتلای اعلای دین من-به عنوان یک بچه مسلمان-کافی است؟؟مفاهیم عنوان شده در آثار سامی یوسف،گرچه فوق العاده ارزشمنده،ولی صرفا کلیاتی از اسلامه و بدون شک برنامه ی جامع دین من رو در اختیارم قرار نمی ده.
شما خود قضاوت کنید،نیاز من-به عنوان یک مسلمان-صرفا محدود می شه به شناخت مسائلی کلی مثل "شناختن نام و صفات پیامبر و خداوند"؟با صرف همین چند نام و معرفی نامه-که بارها و بارها به گوشم خورده و چون در فضای جامعه ی اسلامی نفس می کشم،ابدا با آنها بیگانه نیستم-دین من رو به اعلا درجه تقویت میکنه؟آیا انتظار نمیره من به عنوان یک بچه مسلمان ،در مورد این مسائل کلی،به یقین رسیده باشم و حالا وقتم رو برای سایر جنبه های دین جامع اسلام بذارم؟مسائلی مثل شهید،ولایت،امامت،ایستادگی و پایداری،بیداری اسلامی و...؟قرار نیست که من مسلمان تا آخر عمر تمام تمرکزم بر اون مسائل کلی باشه-که هرچند ارزشمند ولی به هیچ وجه تمام دین اسلام نیستند-و از سایر مسائل دینم جا بمونم که؟؟قبول ندارید که مضامین مطرح شده در اشعار سامی یوسف،صرفا "معرفی نامه"ای از اسلامه-اون هم فقط بخشی از اسلام که سازگار با روحیه ی جهانیه و نه همه ی اسلام- و دقیقا به همین دلیله که آقای زمانی گفتند بیشتر به درد جامعه ای می خوره که با این مفاهیم نا آشنا باشه؟؟
مفاهیم سامی یوسف ،رسالتش "شناساندن "اسلامه. به نظر شما "صرف معرفی و شناساندن برخی مسائل کلی اسلام"تو جامعه ی اسلامی هم اندازه ی جامعه ی غربی تاثیر گذاره؟؟؟بله من مسلمان هم برای کارهای سامی یوسف ارزش و احترام زیادی قایلم،ولی به نظر شما نباید اسلام شناسی من در اون حد رشد کرده باشه که سراغ چهار مفهوم و جنبه ی دیگه ی دینم هم برم؟؟؟به نظر شما آثار سامی یوسف،"جامعیت دین اسلام" رو دربر داره که من مسلمان رو به حد اعلا،ارضا کنه؟؟؟
دقیقا به همین دلیله که آقای زمانی گفتند کارهای سامی یوسف"برای جامعه ی مسلمان"سطحی است.چون تمامیت اسلام رو با تمام جوانبش،با تمام حب و بغضش،نشون نمیده و ابدا نماینده ی "تامی"از تفکر اسلامی نیست.این موضوع ،ارزش کارای سامی یوسف رو زیر سوال نمی بره،چرا که همین کلی گویی در جوامع غربی اتفاقا خیلی هم تاثیرگذاره و آقای زمانی هم اینوگفتند .بحث فقط بر سر اینه که این مسائل،در کشور مسلمان،به همون کاربرد کشورهای غربی نیست.چرا که مسلمان دنبال "تمامیت "دینشه با تمام ارزش ها و اعتقاداتش در کنار هم،نه فقط پرداختن به" یک سری مسائل دینی محدود بدون توجه به سایر جنبه ها"
تصویری که سامی یوسف از کاراش ارائه می کنه،برای محیط غربی "نمود زیبای رحمت اسلامی"و بسیار تاثیر گذاره،ولی نمی تونه همون تاثیر رو در جامعه ی اسلامی هم داشته باشه؛ و در کشور مسلمان،پرداختن به یک سری کلیات واضحه و تصویر ناقصی از دین نشون میده...این زیر سوال بردن سامی یوسف نیست.کاربرد تام نداشتن مفاهیمش در "کشور اسلامی"اه،گرچه اون مفاهیم در یک کشور غربی میتونه مثمر ثمر باشه.
تمام بحث آقای زمانی هم برسر اینه که :خواننده ی ارزشی که برای "جامعه ی اسلامی"میخونه،الگوبرداری اش متفاوته با خواننده ی ارزشی که برای"جامعه ی غربی "میخونه.چرا که رسالت کار در این دو حوزه اساسا متفاوته...اینجا ،تفاوت ارزش دو خواننده مطرح نیست...تفاوت بر سر "عمق ارزش های فریاد زده در اشعار "این دو خواننده است...همین
درضمن،عذر می خوام ولی من فکر می کنم این نظرات شماست که درمورد آقای اصفهانی ،کمی "احساس محور"میشه،چرا که نه ذیل این صفحه و نه ذیل صفحه ی "امام رضا"اساسا صحبتی در مورد آقای اصفهانی نبود و اصلا طرف حساب ما ایشون نبود،ولی شما مدام از ایشون اسم می برید وبه نوعی انتظار دارید ما هم حق رو با معیار ایشون بسنجیم.یک نمونه اش هم اینجا: محمد اصفهانی به خودش اجازه نداده از سامی یوسف انتقاد کنه ...
بنده برای آقای اصفهانی ارزش و احترام زیادی قائلم و ایشون رو از هنرمندایی می دونم که حقیقتا دغدغه ی دین و ارزش دارند.ولی بنا به دلایلی که دارم ،به عنوان اولین خواننده ی محبوبم ترجیح میدم آقای زمانی رو انتخاب کنم،نه ایشون.دلایلی هم برای این موضوع دارم ولی چون این مطلب اساسا ارتباطی به ایشون نداره و نمی خوام بحث به بیراهه بره،دلیلی برای لیست کردن دلایلم برای شما نمی بینم.در پست"امام رضا"هم شما فرمودید چرا همین حمایت ها رو از آقای اصفهانی نکردید که پاسخ روشنه ،چون گمان نمی کنم حجم توهین و سنگ انداختن ها و تهمت و افتراها و اهانت هایی که به ایشون شده،یک هزارم آقای زمانی هم باشه و این هم اساسا به دلیل سبک صریح تر آقای زمانیه که سلیقه ی من در بسیاری موارد،این سبک رو بیشتر می پسنده.با این حال بحث ،اصلا خلاصه در آقای زمانی نیست و طبیعتا دراین زمینه ها،هرجا توهینی به اصول و عقاید باشه،بنده موظف به واکنش هستم
در هرصورت اگه در مورد احساسی نظر دادن شما،اظهار نظر بنده اشتباه باشه،بسیار مایلم پاسخی بشنوم که من رو از نظرم برگردونه،چرا که در این ایام عزیز،ابدا دوست ندارم تهمتی به کسی بزنم.
امیدوارم جوابام به حد کافی قانع کننده بوده باشه...التماس دعا

2.191.155.139
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 22:54
ايمان ناشری

سلام خانم مهرداد
ممنون از لطفتتون ..
کس که درست صجبت میکنه و به دیگران احترام میذاره و آداب حرف زدن رو. رعایت میکنه فی الواقع به خودش و خانواده خودش احترام گذاشته و بعد به مخاطب ..
من وظیفه خودم میدونم که چنین صحبت کنم ..
ولی ببینید خواهر بزرگوار شما حرفهای حامد زمانی رو تفسیر کردید امیدوارم واقعا منظورشون همین باشه ..
شما همین الان تو لابه لای حرفهاتون جواب خودتون رو دادید گفتید کارهای حامد زمانی تو جامعه اسلامی و کارهای سامی یوسف تو جامعه غرب کارکرد داره ..
من هنوزم که هنوزه میگم ارزش کار سامی یوسف هزار براب ر بالاتر از حامد زمانیه ..

با یه مثال ساده شروع کنم مسلما قهرمان المپیک خیلی قدر و منزلتش بالاتر از یه قهرمان شهرستان یا استان هستش ..
به نظرم همین قیاس کردن سامی یوسف با حامد زمانی قیاس مع الفارق هستش که یک چهره بین المللی رو با یک خواننده د اخلی( که بخدا قسم از روی غرض نمگم که در حال حاضر ایشون تو داخل درجه 2 هستند)مقایسه میکنید ..
خواهر بزرگوار من احساس میکنم شما معلم قران یا خلاصه تو کار تعالیم دینی هم باشید بینی و بین الله از شما میپرسم شما اگه یک انسان فاسدی رو که ذر ه ای از نور خدا تو وجودش نیست رو به راه راست هدایت کنید لذت وجودیش برا شما باقی میمونه یا بالفرض یک انسانی رو که تو نمازش کهالت میکنه یا یک خانمی رو که بالفرض حجابش رو رعایت نمیکنه ..
اگرم بالفرض کارهای سامی یوسف تو بطن جامعه اسلامی برا انسانهای شریفی مثل شما شاید زیاد قابل قبول نباشه شایذد ترانه ها و و عملکردهاش تو یک جوامعی که مسلمان رو به یک دید تروریست و جنایتکار نه العیاذبالله بزرگترین پیشوایان ما رو به نگاه غضب الود مینگرن حتی بارها با ساختن فیلمها و سریالها علنا دین مبین اسلام رو کوبوندند یک ادمی مثل سامی یوسفی که به کلیت دین اسلام میپردازه و نور محمد مصطفی رو به دنیا نشون میده ارزشش بی نهایت باشه
به نظرم اصلا درست نیست که این انتقادرو ازش کنیم حرفهاش تو بطن جامعه مسلمان کارایی نداره ..
خوب ایشون دارن توی یک بعد دیگه خییییییییییییییییلی وسعیتر تو کل دنیا نه فقط تو جامعه مسلمان نورانیت دین مبین اسلام و چهره نورانی محمد مصطفی رو نشون میدند ..
اصلا این حرف اقای زمانی اگه درست هم باشه که از کارهای سامی یوسف انتقاد کرده چون تو جامعه مسلمان کارایی نداره درست نیست چون ارزشش کاریش تو یک جامعه ای هستش که بویی از خدا و بصیرت نبردند درست دنباله رو کار پیامبران الهی که تو جوامع فساد ذات باری تعالی رو به مردم نشون میدادند ..
واما در خصوص ققنوس اوای ایران زمین دکتر محمد مهدی واعظی اصفهانی
خواهر بزرگوار اول دکتر اصفهانی هیچ نیازی به تعریف و تمجید من ناچیز نداره ..
چون مسلما هدیه خودش رو از خداوند سالهای پیش گرفته که کار مشترک با خوانندگان بزرگ دنیا رو رد کرده چون قرار بود تو کلیپشون شیشه مشروب نشون بدند ..
محمد اصفهانی تنها خواننده درجه 1 بود که تو ماجرای توهین به حضرت محمد ص غم غفلت رو خوند و اون پیام ماندگار رو گذاشت و پیامش حتی تو کشو.رهای خارجی بر سر زبونها افتاد ..
من تو اون پست از نام دکتر یاد کردم چون خواننده ای بوده که به شدت تو ماجرای توهین به ساحت مقدس امام هادی و حضرت محمد عکس العمل نشون داد و اونجا کسی به این موضوع اشاره نکرد و بعضی از دوستان اشاره کردند که (فقط ) حامد زمانی بوده که عکس العمل نشون داده ..
سوای این وقتی یک خواننده درجه 1 یک حرفی رو میزنه ارزش کاریش خیلی بالاتر از یک خواننده جوونه که شاید به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته باشه ..
در ض

151.245.117.146
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 22:57
ايمان ناشری

در ضمن اقای دکتر یک بار کار سامی یوسف رو بازخوانی کرده و چون مث ایشون کار الهی میکنه من ایشون رو با سامی یوسف قیاس کردم .
و اینکه اگه حامد زمانی بتونه به جایگاه دکتر اصفهانی برسه بعد از دین دفاع بکنه ارزشش خیلی بالاتره تا الانی که به نظرم شماها و دوستان دارید دربارش یه خورده اغراق میکنید

موفق و موید باشید در لیالی قدر ما رو هم دعا کنید

151.245.117.146
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 18:26
ايمان ناشری

سلامی دوباره ...عذر خواهی بنده رو. در خصو ص عدم ر عایت اصول دستور و انشا فارسی بپذیرید
متاسفانه به دلیل کم بودن وقت و از روی عجله تو بعضی جاها جملات درهم و برهم نوشته شده ..
امیدوارم بتونید از منطوق کلامم مفهوم درست رو استنباط بکنید

151.245.92.87
جمعه 11 مرداد 1392 - 08:56
م مهراد

(این سومین و آخرین کامنت از سه کامنت است)حرف پایانی بنده با شما :برادر عزیز،این قسمت عرایضم ،نه اثبات چیزی است و نه بحث و استدلال و برهان.این قسمت پایانی را صرفا به عنوان توصیه ای صمیمانه از خواهر کوچک ترتان پذیرا باشید.مطمئن باشید از وقتم می گذرم و این مسئله را با شما در میان می گذارم ،تنها به این دلیل که برای شعور بالایتان احترام قائلم و معتقدم ظرفیت پذیرایی از حق را دارید؛ والا ،برخی دوستان تا بحدی بی منطقی خود را نشان داده اند که اصلا حاضر به صحبت و هم کلام شدن با آنها نیستم،چه برسد به توصیه های این چنینی.
اگر این مساله را به شما متذکر می شوم ،برای این است که شما را خودی می دانم و حیفم می آید اگر اشتباهی ولو کوچک می بینم،یادآوری نکنم.این را می گویم چون مطلعم که در کلیات ،هیچ مشکلی با آقای زمانی و ایدئولوژی و جریان ایشان ندارید و چه بسا در بسیاری موارد ،موافقت و تحسین خود را هم از شخص ایشان اعلام کرده اید .این را می گویم مبادا خدایی نکرده ناخواسته با عملکردتان،موجب شوید کسانی که اساسا با آرمان و ایدئولوژی آقای زمانی و یا بالاتر از آن،با آرمان های نظام مشکل دارند،شما را صرف این مخالفت جزیی تان ،مصادره به مطلوب کنند.
ضمن اینکه به دلیل احترامی که برای شخص شما قائلم،قلبا دوست نداشتم این تذکر را در فضای مجازی با این وسعت به شما بدهم و تمایلم بر این بود ،اگر عیبی می بینم به طور خصوصی عرض کنم.ولی متاسفانه در این سایت امکان پیام خصوصی یا وجود ندارد،یا بنده از آن مطلع نیستم.والا به جای طرح این مساله در ملاعام،با ذکر پیام خصوصی خدمتتان می گفتم.
ببینید آقای ناشری ،بنده سابق بر این هم بارها متذکر شدم در "حسن نیت"شما و "عدم غرضمندی" تان،شکی ندارم.پس مساله اینجا اساسا بر نیت شما نیست،بلکه بر "ظاهر عمل"و "صورت عملکرد شما در این بحث" و نتایج آن است.
برادر گرامی،بنده معتقدم شما علی رغم نیت خیرتان برای دفاع بجا،در اجرای آن بطور کامل موفق عمل نکرده اید.گرچه نیت شما مقدس بوده،ولی از نظر من، ظاهر دفاع شما از سامی یوسف و انتقاد از آقای زمانی،کمی جنبه ی افراط و تفریط به خود گرفته.مثال می زنم تا روشن تر شود:بنده از کامنت قبلی تان در "شهر باران" و "امام رضا"این را دریافتم که به طور کلی از موافقان آقای زمانی هستید و در کلیات مشکلی با ایشان ندارید.طبیعتا بنده هم انتظار دارم وقتی در این page شاهد مصاحبه ای طولانی از آقای زمانی هستیم (که به ابعاد بسیار گوناگونی ازایشان،از اثر امام رضا گرفته تا سبک هنری،از فعالیت حرفه ای گرفته تا عقاید و آرمان های شخصی و واکنش های مختلف کاری-مثل واکنش به هتاکی به امام مظلوم –و ...می پردازد)و شما تنها با یک جمله از ایشان مشکل دارید و باقی نظرات ایشان را قبول دارید و تایید می کنید،حجم کامنت ها ی موافق و مخالفتان هم از این قاعده تبعیت کند.
طبیعتا شما اگر در اکثریت کارها،موافق آقای زمانی باشید،تعداد کامنت های موافقتان هم باید این را نشان دهد.در حالیکه اصل کامنت موافقتان،تنها خلاصه در کامنت اول بود و سایر کامنت ها،همگی بر ضد آقای زمانی بود.اگر به اصل ایدئولوژی شما بازگردیم،متوجه می شویم که شاید در انبوه جملات گفته شده ی آقای زمانی با 99 درصد آنها موافق باشید و تنها قسمت مخالفتتان ،جمله ی آقای زمانی به سامی یوسف است.ولی برادر گرامی،آیا سیر کامنت های شما هم از این قاعده تبعیت می کند؟؟
کاری به منطقی یا غیر منطقی بودن انتقادتان به آقای زمانی ندارم.ولی آیا این،از انصاف بدور نیست که فقط با یک جمله از جملات آقای زمانی مشکل داشته باشید و با سایر جملات ایشان موافق،ولی همان یک جمله ی مخالف را آنقدر bold و برجسته کنید که اصل ایدئولوژی شما،به عنوان حامی آقای زمانی زیر سوال برود؟؟آیا همین یک جمله ی مخالف،باید باعث شود که چندین و چند کامنت بر ضد طرفداران آقای زمانی بنویسید وفقط یک کامنت را به طور خاص به حمایت از آقای زمانی اختصاص دهید،در حالیکه عملا با بخش اعظم جملات و عملکردهای ایشان موافق و همسویید؟؟؟آیا این همه مخالفت و مانور دادن بر همان یک جمله ی مخالف،باعث نمی شود که اصل نظر شما -که هم سو با حامد زمانی است- گم شود؟؟آیا بی توجهی به آن همه جمله ی موافق ایدئولوژی تان در مصاحبه ی آقای زمانی،و در کنارش آن همه توضیح و تفسیر نسبت به تنها یک جمله ی مخالف،این تفکر را در مخاطب بیرونی القا نمی کند که شما از مخالفان آقای زمانی هستید ،نه از موافقانش؟؟گمان نمی کنید این همه قلم فرسایی ،تنها برای یک جمله ی مخالف،آن هم در شرایطی که به دلیل نزدیکی با دیدگاه تان،آن همه دلیل برای حمایت از آقای زمانی دذارید،تصویر معکوسی از شما و ایدئولوژی تان به مخاطب می دهد و شما را ناخواسته در جرگه ی کسانی قرار می دهد که اساسا با ایدئولوژی تان مخالفند؟؟!!!
درست است،شما بارها در کامنت هایتان گفته اید که قصد تخریب آقای زمانی را ندارید و این تذکر خود نشان می دهد دغدغه ی دین دارید که کسی را بیهوده تخریب نکنید.ولی برادر من ،شما هدفت تخریب نبوده،ولی آیا نتیجه ی کارت هم تخریب نیست؟؟گمان نمی کنید افراط شما در مخالفت با همان یک جمله ،در قالب کامنت های گوناگون ،تا بحدی است که این جمله ی شما را که "قصد تخریب ندارید"عملا بی تاثیر می کند؟؟
اشتباه نکنید ،بنده درحسن نیت شما شکی ندارم،بحثم بر" اجرای نادرست این نیت حسنه" است.گمان نمی کنید به جای کمی هم پرداختن به قسمت هایی از مصاحبه که با آن موافق هستید ،بیش از حد بر همان یک جمله ی مخالف زوم کرده اید؟؟
اگر حرف بنده را باور ندارید،خواهشمندم یک بار،با نهایت انصاف،تمامی کامنت های خود را از اول تا آخر ،مجددا بخوانید .ببینید چند کامنت در حمایت از آقای زمانی نوشته اید و چند تا در مخالفت با ایشان.در حالیکه من و شما، هردو می دانیم که موارد موافقت شما با آقای زمانی به مراتب بیشتر از موارد مخالفت است،ولی متاسفانه این حقیقت به هیچ عنوان در سیر کامنت های این بارتان نمود نداشته و به نوعی ناهمسوست. تاکید شما بر نظرات موافقتان با آقای زمانی-با وجود کثرت شان-بیش از حد کم رنگ نیست؟؟؟ و بالعکس،آیا تاکید شما در برجسته سازی نظر مخالفتان بیش از حد پررنگ نیست؟؟؟نظر واقعی شما را، من و شما می دانیم. هرکسی نمی داند.من و شما می دانیم ،که کامنت های سابق شما را هم در مطلب امام رضا و شهر باران دیده ایم و متوجه شده ایم که در کلیات ،موافق آقای زمانی و از حامیان ایشان هستید.ولی مخاطب تازه وارد،نمی داند.او از روی همین کامنت ها،درباره ی شما قضاوت می کند و بعید است حوصله کند به کامنت شهربارانی که ارجاعش داده اید،رجوع کند و نظر واقعی شما را ،تمام و کمال در مورد آقای زمانی بفهمد-که عمدتا نظر موافق است-او با همین چند جمله ی این page درباره ی شما قضاوت می کند و شما را حامی یا مخالف می داند.آیا زیاده روی تان در نقد آقای زمانی،در حالیکه موضع درونی تان نسبت به ایشان در مجموع مثبت است-باعث نمی شود در چشم مخاطب تازه وارد،به جای دوست ، دشمن ما تلقی شوید و به نوعی گل به خودی بزنید؟؟
چون می دانم دغدغه ی دین دارید عرض می کنم.می دانم که "تهمت نزدن "برایتان مهم است می گویم:
بنده هنوز هم معتقدم آقای زمانی جمله ای در پایین آوردن شان سامی یوسف نگفتند و انتقاد ایشان،بجا بود؛ولی برفرض هم که شما با این جمله ی آقای زمانی در ارتباط با سامی یوسف مخالف بودید و نه با نظر من و نه نظر سایر دوستان موضعتان عوض نمی شد،آیا بهتر نبود انتقاد خود از آقای زمانی و شبهه ای که در ذهنتان –دال بر خودبزرگ بینی ایشان-به وجود آمده، ،مستقیما به خود ایشان می گفتید و عیب ایشان را-به جای طرح ابتدایی در سایتی با این وسعت و مانور دادن بر آن و تاکید فراوان- در ابتدا به خودشان تذکر می دادید؟؟
بحمد الله،،به سبب تواضع آقای زمانی در ارتباط با هواداران، راه ارتباط با ایشان تابحدی باز است که به راحتی می توانید در سایت ها و وبلاگ های مرتبط با ایشان ،انتقاد و اعتراض کنید و مطمئن هم باشید که به گوششان میرسد و شخصا پاسخ گو هستند.آیا بهتر نبود این مساله را -اگر به زعمتان اشتباه بود و عیب، و با نظرات من و امثال من هم قانع نشدید-به طور خصوصی با ایشان در میان می گذاشتید و پس از اینکه مطمئن می شدید ،در این سایت با این وسعت مطرح می کردید وتا به این حد بر آن مانور می دادید؟؟
توجه کنید،شما در ابتدا فرمودید "این حرف حامد زمانی درمورد سامی یوسف درست نبود" و "به نظرم حامد زمانی در مورد سامی یوسف کم لطفی کرد"
به نظر من تا به این جا،هیچ خرده ای بر شما نیست و نظرتتان صرفا انتقاد است و قابل احترام.ولی متاسفانه ،شما به همین انتقاد صرف اکتفا نکردید و ناخواسته دست به قضاوت هم زدید:"فکر می کنم حامد زمانی دچار خودبزرگ بینی شده"
اینجا دیگر حرف شما،صرف یک انتقاد نیست،یک قضاوت بدون سند و مدرک است،یک اتهام است،به نوعی تهمت و افترا محسوب می شود.والله برادر من ،این را به شما می گویم چون میدانم دغدغه ی دین دارید و همین حد اشتباه هم برایتان مهم است،والا از افرادی که برایشان تهمت بی اهمیت است که انتظاری ندارم.رای شما به خودبزرگ بینی و غرور آقای زمانی ،همان طور که خودتان هم اشاره کرده اید،مساله ای نیست که به آن مطمئن باشید .به همین دلیل ناخواسته،و صد البته ناخواسته،تهمت زده اید.
در نفی خودبزرگ بینی آقای زمانی ،همین بس که به گمانم تنها خواننده ای هستند که اقدام به ساخت وبلاگی کرده اند که در آن مستقیما با هواداران در ارتباط هستند و نظرات کاربران را تک به تک تایید می کنند و به بسیاری شخصا پاسخ می دهند.آن هم در این ایام پرمشغله،چه از لحاظ کاری که حقیقتا این روزها پرکار هستند و چه از لحاظ تحصیلی که به گمانم، خود را برای آزمون دکترا آماده می کنند.حقیقتا احترام به مخاطب تا به این حد،با خود بزرگ بینی در تضاد آشکار نیست؟؟
در هرصورت اگر هم شما به این قضیه شک می کردید،بهتر نبود این مساله را ابتدا با خود آقای زمانی در وبلاگشان در میان می گذاشتید و از صحت و سقم آن مطمئن می شدید و در این فضای سرشار از توهین و تمسخر و تهمت و افترا،به آن دامن نمی زدید؟؟شما خود شاهد هستید که در هر صفحه ی مربوط به آقای زمانی-به دلیل جنس کار ایشان که به نوعی مبارزه با ناهنجاری های رایج است و طبیعتا نباید هم به مزاق عده ای خوش بیاید-تا چه حد شاهد سیل توهین و تمسخر و بی انصافی و هجمه های بی منطق علیه ایشان هستیم.شما خود شاهد هستید که قشر مخالف من و شما،تا چه حد نسبت به آقای زمانی و آرمان هایشان گارد می گیرند و به هر قیمتی - ار تهمت و افترا گرفته تا زبان تحقیر و تمسخر و ادبیات"هو کشیدن-سعی در پایین آوردن ایشان دارند.شما که خود شاهید ایشان چه بایکوت ها و سانسورهایی را که تحمل نمی کنند،تنها به این دلیل که صدای گم شده ی نسلی هستند که تا به امروز صدایشان در موسیقی چندان به جایی نمی رسید.شما که خود شاهد و ناظر بر موج اتهام و هجمه های بی ربط و بی اساس به ایشان هستید.آیا نباید بیشتر مراقب باشید که ناخواسته،به این مخالفان ،مجال موج سواری بیشتر ندهید و صرفا از روی غفلت،خدایی نکرده،عرصه را برای عده ای جهت هجمه و افترای بیشتر بازتر نکنید؟؟
هریک از ما ،چه من و شما و سایر طرفداران آقای زمانی ،چه حتی دوستانی که مخالف آقای زمانی،ولی موافق با اصول اساسی نظام و رهبری اند،همه و همه نماینده ی یک تفکریم.آیا نباید حواسمان باشد که خود واقعی مان را بهتر معرفی کنیم، مبادا هر آنکس که به بهانه ی مخالفت با آقای زمانی مخالفتش با نظام را در سایت علنی می کند،نه تنها به ما و تفکرمان پی نبرد،بلکه بدتر،ما را هم از خود بداند و ناخواسته باعث شویم یک یار به یارهای قشر مخالف اضافه شود؟؟
اشتباه نکنید آقای ناشری،بنده به هیچ عنوان منظورم این نیست که شما حق انتقاد از آقای زمانی را ندارید.
کاملا منطقی و قابل پذیرش است که آن برداشت مثبتی را که من و سایر دوستان نسبت به آن جمله داشتیم ،شما نداشته باشید و نسبت به آن جمله ی آقای زمانی انتقاد و اعتراض داشته باشید –چه بسا ایراد هم در من بوده که نتوانستم دفاعیه ی بحقی داشته باشم که شما را قانع کند و در رساندن منظور خود،ناموفق عمل کرده ام.شما کاملا حق دارید برخلاف ما،نسبت به این اظهار نظر آقای زمانی دید مثبتی نداشته باشید و به این جمله ی ایشان نسبت به سامی یوسف،انتقاد کنید .بنده این را حق طبیعی شما می دانم که با قسمتی از جملات آقای زمانی موافق باشید و با قسمتی مخالف.دلیلی هم ندارد صرف اینکه طرفدار هستید،لزوما در تعرف و تمجید سخن بگویید و انتقادی نداشته باشید.این انتقاد و مخالفت،حق مسلم شماست.ولی تاکید بنده بر این است که این مخالفت ،تا آنجایی حق شماست که از موضع "اعتدال"خارج نشود و تصویر نادرستی از شما به عنوان یک مخالف،در حالیکه بنا به گفته ی خودتان،در غالب مسائل موافق آقای زمانی هستید،به دست ندهد.
این مساله را انکار نمی کنم که یکی دوجا،برخی از دوستان در حق شما کمی کم لطفی کرده اند،ولی شما هم باور بفرمایید که انتقاد شما،در مواردی از "انتقاد صرف"خارج شده و حمایت شما از سامی یوسف،برخی مواقع از چاشنی "تندروی"بی نصیب نبوده است.به همین دلیل است که برخی دوستان ادعا کردند که شما عملا دارید با حمایت بیش از حد از سامی یوسف،آن هم در فضایی که همه و همه بسیج شده اند که علیه آقای زمانی بتازند،ناخودآگاه شان آقای زمانی را پایین می آورید.باور بفرمایید بنده بر حسن نیت شما یقین دارم،هم چنان که بر ادب و نزاکت شما گواهی دادم و برای منطق و حقیقت جویی تان احترام قائلم .بحث من این است که شما"ناخواسته "به این جو دامن زدید.
اگر دقت کنید متوجه می شوید بسیاری از مخالفینی که اینجا نظر داده اند اساسا مشکلشان با این حرف آقای زمانی درمورد سامی یوسف نیست؛بسیاری از آنها اختلافشان با آقای زمانی، ریشه ای تر از این چیزهاست.غالبا با آرمان ها و ایدئولوژی و گفتمان آقای زمانی مشکل دارند و برخی شان هم-کلی عرض می کنم و اشاره ی خاص ندارم- که اساسا با نظام و رهبری مشکل دارند و شخص حامد زمانی برایشان بهانه ای است برای تاختن به نظام.این مساله چیز تازه ای هم نیست و در پست امام رضا هم شاهدش بودیم.
بهتر نیست وقتی کسانی می آیند و انتقاداتشان از آقای زمانی،سر از "ستاد آقای جلیلی و قالیباف"،"حمایت شجریان از مردم"" زیر سوال بردن حکم ارتداد مراجع در اسلام""اعتراض از عدم آزادی بیان در جامعه "یا بدتر و بی اخلاق تر از آن،"هتاکی و عدم رعایت بدیهی ترین اصول اخلاقی در ادبیات ،حتی در صحبت با یک خانم"سر در می آورد،شما به جای مانور دادن بر انتقادی نه چندان حاد،بیشتر انرژی تان را صرف هم سویی با ما و پاسخ گویی به نظرات مخالف این چنینی کنید؟(بار دیگر تاکید می کنم اشاره ام کلی بود،منظورم این نیست که دوستانی که این نظرات را داشته اند،همگی مخالف رهبری و نظام بوده اند!!)
برادر بزرگوار،آقای ناشری،در میان خانم های هم سو با عقاید بنده ،خانمی بود که لحن صحبتش کمی از حالت متعارف خارج شده بود و شما به او تذکر دادید که این لحن صحبت کردن درست نیست.بنده هم ادبیات ایشان را تایید نمی کنم، ولی حداقل انتظار بنده این بود که شما ،همان اندازه که نسبت به ادبیات نوشتاری آن خانم حساسیت نشان دادید،نسبت به سیل عظیم هتاکی ها و بی حرمتی ها و تهمت ها و تمسخرهای قشر مخالف ما هم حساسیت و واکنش نشان میدادید.مسلما خود شما هم اقرار می کنید که حرفهای آن خواهر،اگر هم نسنجیده،در برابر موج عظیم تمسخرهای بی ادبانه ی دوستان ،مثل قطره در برابر دریاست!!بهتر نبود شما به آن دریا هم توجه کافی می کردید و واکنش نشان میدادید؟
یا مثال دیگرش درباب واکنشی که داشتید به کسی که گفته بود چرا سنگ کسی را به سینه می زنیدکه اهل سنت است؟
قبلا هم عرض کردم مجددا عرض می کنم چون مساله ی مهمی است،بنده هم در زمینه ی لزوم اتحاد شیعه و سنی کاملا با شما هم عقیده ام و هرگونه اظهار نظر منفی دوستان را نسبت به برادران هم وطن اهل سنت،به شدت نفی می کنم .عمیقا معتقدم برادران اهل سنت ما،قابل احترام هستند و نه تن دلیلی برای خصومت با آنها ندارم،که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از هر عامل برهم زننده ی تفرقه بینمان هم به شدت اجتناب می کنم.ولی برادر من،همین صحبت خواهرمان را ،گرچه نادرست،کمی بالاتر،یک فرد دیگری هم دوباره مطرح کرده بود.آن هم در ابعاد بسیار وسیع تر و با نمودی به مراتب بدتر.کمی بالاتر آقایی کل مساله ی فلسطین را زیر سوال برده بود،تنها به این دلیل که مردمش سنی اند!!!!!!آنجا هم،نه تنها به برادران اهل سنت توهین شده بود،که به همین بهانه، دفاع از فلسطین هم متهم شده بود!!!بنده انتظار داشتم همان گونه و با همان شدت که از این خواهرمان انتقاد کردید –که صد البته انتقادتان در مورد شیعه و سنی،کاملا بحا بود-از فردی که این مساله را با آب و تاب بیشتری،چند خط بالاتر مجددا مطرح کرده بود هم انتقاد می کردید که متاسفانه محقق نشد.
باور بفرمایید برادر گرامی،مجددا تاکید می کنم :خوب می دانم که شما،کاملا ناخواسته این عمل را انجام داده اید.ایراد من ،تنها به "ظاهر و نمود و نتیجه ی سو" عمل شماست،نه خدای نکرده زیر سوال بردن نیت شخصی شما که برای من بسیار قابل احترام است.
یا در جای دیگری ،آقای امین دفاعیه ای را در مورد سامی یوسف نوشته و شما آن را تمام و کمال تایید کرده اید.از سیر کلی فرمایش آقای امین،این چنین بر می آید که ایشان هم مثل شما،علی رغم مخالفت، فرد منطقی و ماخوذ به ادبی باشند و سعی شان بر حقیقت جویی باشد.اما در نقد حرفهای ایشان به حد کافی صحبت کرده ام که "آقای زمانی منکر ارزش های کارهای سامی یوسف نشد،بلکه بحثش"عدم الگو برداری از سامی یوسف"به سبب "تفاوت جنس کاری "بود و بس..."
در این مورد، سابق بر این، در حد مثنوی هفتاد من کاغذ قلم فرسایی کرده ام و قصدم از پیش کشیدن موضوع این جا ،چیز دیگری است.اگر دقت کنید سیر حرفهای آقای امین در دفاع از سامی یوسف،گرچه در ابتدا منطقی است ولی نهایتا رنگ و بوی تعصب می گیرد.عرض کردم که به نظرم ایشان هم مثل شما منطقی می آیند ،ولی متاسفانه در آخر کامنت شان ،شاهد اظهار نظری هستم که با چاشنی تعصب همراه است،نگاه کنید:
"براي غزه که به فرموده آقا مهم ترين مسئله ي جهان اسلام است هيچ اثري از هيچ خواننده اي در ايران توليد نشد، اما سامي يوسف برايشان خواند و همه دنيا شنيدند...
براي حرکت بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال افريقا که به فرموده ي آقا امتداد حرکت انقلاب اسلامي و مقدمه ي حکومت عزتمند جهاني اسلام است هيچ اثري از هيچ خواننده اي در ايران توليد نشد...
اما سامي يوسف برايشان خواند و همه دنيا شنيدن"
این،از نظر شما متعصبانه نیست؟؟احترام آقای امین محفوظ ،ولی آیا ایشان واقعا آثار بیشماری که در ایران ،درمورد مساله ی غزه و فلسطین تولید شد، نشنیده اند؟اتفاقا در مورد مساله ی فلسطین،جالب است که نه تنها آقای زمانی ترانه ی "قدس"را خواند،بلکه شاهد آثاری فاخر چون "فلسطین" چاوشی،"امیر تاجیک،"کشتی صلح"فرزاد فرزین و ...از سایر خواننده ها هم بودیم.حتی تا آنجایی که بنده اطلاع دارم خوانندگان زیر زمینی ما هم در این زمینه اثر دارند و مثلا یاس،آهنگی در این ارتباط خوانده است.
آقای امین تلاششان بر انصاف و دور نشدن از حقیقت بود،ولی ناخودآگاه، خود به تعصب دچار شده اند.چطور است که –نه فقط کار آقای زمانی-بلکه این همه اثر تولید داخلی را درمورد مساله ی فلسطین نمی بینند و با صراحت اعلام می کنند: هيچ اثري از هيچ خواننده اي در ايران توليد نشد؟؟؟؟
یا در مورد مساله ی بیداری اسلامی،آقای زمانی، آهنگ دوزبانه ی "حماسه ی بی تاب"را دقیقا برای بیداری اسلامی و زنان مقاومت خوانده اند.حتی اگر آقای امین این آهنگ را نشنیده باشند،انتظار می رفت جانب انصاف را رعایت کنند و بدون اطلاع کافی ،حکم صادر نکنند که :هيچ اثري از هيچ خواننده اي در ايران توليد نشد...
برای من هم به عنوان یک طرفدار،کاری ندارد که دست بگذارم روی مسائل جهانی که آقای زمانی،به گمانم تنها خواننده ای باشد که از آنها خوانده است.مسائلی مثل یازده سپتامبر که ترانه ی "مکر شیطان"به آن تعلق دارد ،یا مساله ای مثل "حجاب و عفاف"که در ترانه ی "زیبایی عشق"به آن پرداخته شده .برای من هم کاری ندارد بر این مسائل زوم کنم و با صراحت بگویم که مثلا "در حادثه ی مهم یازده سپتامبر فقط آقای زمانی واکنش نشان داد و نه هیچ خواننده ی دیگری"ولی این کار را نمی کنم،چرا که اولا علم قطعی ندارم .ثانیا تلاشم بر این است که هدف وسیله ام را توجیه نکند و چون برای هر دو شخص سامی یوسف و حامد زمانی احترام وافری قائلم،ان شالله حواسم هست که تحسین یکی ،به قیمت تخرب دیگری تمام نشود...
ولی متاسفانه شما،این چند جمله ی متعصبانه ی آقای امین را نادیده گرفید و از کل متن ایشان ،به عنوان دقیق و شفاف یاد کردید.اگرچه به نظر، مواضع کلی آقای امین هم، هم جهت با من و سایر دوستان است.ولی اشتباه واضح ایشان در این چند جمله ی آخر ،امری انکار نشدنی است و بنده انتظار داشتم که شما،نادرستی این جملات را هم در کنار سایر حرفهای آقا امین ،در نظر داشته باشید.انتظاری که متاسفانه برآورده نشد.
بحث را ببندم برادر من،به اندازه ی کافی سرتان را به درد آورده ام!مختصر گلایه ی بنده را صمیمانه و خواهرانه بپذیرید.نه خدایی نکرده،از موضع بالا.مجددا تاکید میکنم برای شخص شما و اعتقاداتتان،هم چنین ادب و نزاکت فراوان و منطق تان،احترام زیادی قائلم و قصدم به هیچ عنوان ناراحتی شخص شریف شما نیست.یقین هم دارم که نیت شما جز خیر نبوده و تنها گلایه ام در مصداق و ظاهر عمل بود.والله قسم آنقدر خودم را گناه کار و روسیاه میدانم که اگر بنا به شماردن کارنامه ی اعمال باشد ،احتمالا خود از همه سیاه جامه تر باشم.هرگز خود را نه بالاتر از شما می دانم و نه هیچ کدام از حاضرین ،چه برسد به اینکه در جایگاه قضاوت بنشینم و بخواهم خدایی نکرده از موضع بالا و با لحن تند و دستوری،به دوستان امر و نهی کنم.فلذا انتقاد بنده را فقط در جایگاه یک خواهر کوچک تر پذیرا باشید،نه خدای نکرده بیانیه ای برای اثبات برتری و حقانیت خودم.
با تمالم اینها و با تمام سعی ای که داشتم،محتمل است به خطا رفته باشم و در مورد شما،جانب انصاف را آن چنان که باید رعایت نکرده باشم.اگر جایی ناخواسته توهینی صورت گرفت و بی احترامی شد ،باور کنید که تعمدی نبوده و بر من ببخشید.
در این ایام و لیالی عزیز،ما را هم از دعای خیر خود محروم نکنید
بسیار ممنون و سپاسگزار از اینکه تا به اینجای کامنت ملال آور بنده را مطالعه کردید!!!!
التماس دعا،موفق باشید...

2.191.92.117
جمعه 11 مرداد 1392 - 20:45
م مهراد

موسیقی ما بنده در انتها 3 کامنت به کامنت هام اضافه کردم،.ولی متاسفانه شاهد این هستم که دوتاش تایید نشده و فقط سومیش روتایید کردید.یک کامنتی رو هم که ذیل یکی نظر یکی از دوستان گذاشته بودم نمایش داده نشده.این که شما سایر کامنت های بنده رو تایید نکردید و فقط سومین کامنت رو تایید کردید،نظم منطقی حرفام رو از بین می بره.کلام من تو اون کامنت های تایید نشده هم مثل کلام همیشگی ام و از کوچک ترین توهین ها هم خالی بود.واقعا درک نمی کنم چرا سایر نظرات بنده تایید نشده ،لطفا برای اثبات بی طرفی تون،سایر کامنت های بنده رو هم تایید کنید.

2.191.91.101
شنبه 12 مرداد 1392 - 13:35
م مهراد

سلامی دوباره آقای ناشری
ممنون که وقت گذاشتید
جواب من به شما در سه کامنت خلاصه شده که در صورت تایید، در ادامه می بینید و هرکدام به موضوع مجزایی می پردازد.برای دوستانی که ارجاعشان دادم به این کامنت ها،در نقد حرفهای شما و آقای امین نسبت به آقای زمانی،و البته وقت یا حوصله ی خواندن کامنت های طولانی را ندارند،خواندن کامنت دوم هم تقریبا کفایت می کند و اصل دلایل من در پافشاری بر دفاع از آقای زمانی،در کامنت دوم ذکر شده.می توانند فقط کامنت دوم را بخوانند.
این هم اولین کامنت از این سه کامنت است:
اول اینکه بابت تاخیردرپاسخ گویی ،عذرخواهی می کنم.مشغله ی درسی بنده حقیقتا کمرشکن است و همین الان هم که دارم این را می نویسم،در فرجه ی امتحان هستم!!خیلی فرصت ندارم مانند سایر دوستان، به سایت سر بزنم و تا بحال همه ی کامنت ها را با دقت نخوانده ام.اگر هم در این شرایط، برای پاسخ دهی به شما وقت می گذارم،برای این است که،با توجه به شخصیت شخیص شما، به نتیجه امید دارم.والا بارها و بارها در همین صفحه، اظهار فضل ها و افاضاتی از برخی دوستان دیده ام که تا بحدی سطحی است و بی اثر،که بیش از آنکه شان مخالفان را اثبات کند،پایین می آورد.کامنت هایبی که اگر بیکار هم بودم،پاسخ دهی به آنها ،مضحک بود!
چقدر دوست داشتم بیش از این با شما به بحث می نشستم و با توجه به اشتراک اساسی گفتمان مان،حداقل در اصول،سعی در قانع کردنتان می داشتم.ولی متاسفانه ضیق وقت خیلی به من اجازه ی مانور نمی دهد.احتمالا نتوانم بیش از این ،دنباله رو بحث باشم.ان شاالله بتوانم نظر شما را بعد از کامنتم بخوانم .ولی اگر هم فرصت نکردم مجددا به سایت بیایم و نظر شما را –دال بر ثبوت یا تغییر عقیده پس از خواندن کامنتم -متوجه شوم،پیشاپیش عذرخواهی می کنم.
بنده در کامنت قبلی ام هم ذکر کردم که از سیرغالب کامنت های شما این طور برداشت می شود که تمام سعی تان بر خارج نشدن از محدوده ی ادب و وقار است.هم چنان هم بر حرف خود هستم،چرا که سیر کلی کامنت های شما،گرچه بعضا حاوی نظراتی بوده که با نظر بنده تفاوت آشکاری دارد،ولی از لحاظ "ادبیات نوشتاری" و انتخاب کلمات،حالت استهزا و تمسخر به خود نگرفته و گرچه در مواردی مخالف بنده نظر داده اید،ولی در همان نظردهی هم، تا حد زیادی شان قلم را حفظ کرده اید و این،به نوبه ی خود قابل احترام است.
ولی برادر بزرگوار،خواهش بنده بر این است که از حرفهای بنده سوبرداشت نشود،درست است که بنده عمیقا معتقدم که شما انسان به غایت مودب و آشنا به اصول نزاکت هستید و از طرفی ،گوشتان را بر کلام حق بنسته اید و"سعی تان" بر این است که" لجاجتی "بر ناحق نداشته باشید و از روی انصاف قضاوت کنید.بنده تاکید دارم که "سعی تان"بر این است.این موضوع –"تلاش و تکاپوی" شما را می رساند در یافتن سخن حق-که خود به غایت ارزشمند است،ولی "همه چیز"نیست...
بنده معتقدم شما "تلاشتان" بر پیروی از حق است،ولی ابدا نگفته ام که از نظرم،این تلاش صد درصد محقق شده است. از نظر من، شما علاوه بر رعایت ادب نوشتاری،اصراری بر باطل و عدم تبعیت از حق،ندارید و دلیلتان برای اصرار برموضعی ،این است که گمان می کنید این موضع حق است.مانند برخی دوستان به غایت بی اخلاق سایت نیستید که با علم به ناحق بودن موضوعی ،هم چنان غرضمند از آن دفاع کنند،تنها به این دلیل که اساسا جرئت ابراز حقیقت را ندارند و می ترسند بهشان انگ"کم آوردن" زده شود."تلاش"شما برای "بی غرض بودن و از روی حق سخن گفتن"برای بنده مسجل است.
ولی برادر من ،منظور من این نبود که معتقدم شما در تلاش برای حق گویی،صد درصد درست عمل کرده اید.منظور من ،تایید روحیه ی ادب و احترام و از طرفی حقیقت جویی شما بود.ولی این را هم نگفتم که لزوما هر آنچه که گفته اید،حق است و منصفانه؛این را هم نگفتم که از نظرم،حرف شما کاملا منطقی است و ایرادی در آن نمی بینم.تحسین من ،برای "باز بودن ذهن شما برای پذیرفتن حق "بود،نه تاییدی بر همه ی حرفها و جهت گیری هایتان.کما اینکه احتمال دارد خود بنده در جایی،تمام تلاشم بر این بوده که از صرف"حق"دفاع کنم و به بیراهه نروم،ولی بعدها که نتایج کارم را بررسی کرده ام،متوجه شدم که ناخواسته و بدون غرض به ترویج سخن نادرست و باطلی دامن زده ام و بدون اینکه نیت بدی داشته باشم،در تقویت موج اشتباه عده ای بی تاثیر نبوده ام و راه را ناخواسته برای موج سواری عده ای سودجو و غرضمند باز کرده ام.
ابتدائا این نکته را بگویم که بنده ابدا خود را "وحی منزل"نمی دانم و محتمل است بنده هم جایی به خطا رفته باشم،ولی این حق طبیعی را هم به بنده بدهید که وقتی به نظرم آمد در سیر صحبت های شما خطایی وجود دارد،نسبت به آن بی تفاوت نباشم.اتفاقا باید بگویم که بنده نسبت به جملات شما، در مقایسه با سایر افراد مخالف،حساسیت به مراتب بیشتری دارم.چرا که شما برخلاف سایر مخالفین،در بسیاری موارد با ما مشترک هستید.
اگر حرف یا سخنی را با معیار های دینی ام بسنجم و به نظرم بیاید که اشتباه بوده است،اگر این اشتباه از جانب فردی باشد که در اصول با بنده مشترک است،به مراتب بیشتر حساسیت نشان می دهم و ناراحت می شوم ،تا وقتی که آن جمله ی غلط ، از آن کسی باشد که عقایدش زمین تا آسمان با من متفاوت است.چرا که اولا،به اصلاح آن اشتباه، در فرد اول امید بیشتری دارم.ثانیا و مهمتر از آن:تاثیری که اشتباه یک فرد هم مسلک من، در قشرمخالف می گذارد،به مراتب بیشتر است از تاثیری که هم فکر خودش می گذارد.اگر یک فرد مخالف ایدئولوژی من و شما،به دوستش مطلب اشتباهی را ترویج دهد،تاثیرش خیلی کمتر است از اینکه شما،این اشتباه را بکنید و آن خطا را به فرد مخالف بگویید.چرا که من و شما،علی رغم اختلافاتمان ،زیر یک پرچمیم و فرد مخالف ،خواه ناخواه هردو ما را در یک مسلک می بیندد و هرجمله ی مخالفی که از شما،به گوش قشر مخالف می رسد،تنها پیامش فروپاشی ما به عنوان یک ایدئولوژی واحد است.اشتباه شما به عنوان کسی که در بسیاری موارد با من و هم فکرانم مشترک هستید،تاثیری که بر حزب مخالف می گذارد،به مراتب بیشتر است از تاثیری که اعضای قشر مخالف بر خود می گذارند.از طرفی امیدی هم که به اصلاح اشتباه یک فرد موافق می رود،طبعا به مراتب بیشتر است از تغییر ایدئولوژی یک مخالف.
به همین دلیل بنده تاکید دارم: اینکه شما برخلاف سایر مخالفان ،با ما اشتراکات زیادی دارید،نه تنها موجب نمی شود بنده مخالفت و اختلاف نظر شما را نادیده بگیرم ،بلکه اتفاقا نسبت به آن حساسیت بیشتری دارم و این مخالفت ،برایم پررنگ تر است تا مخالفت یک مخالف بذات!بنابراین،اگر گمان کنم مخالفت شما در موردی چندان منطقی نیست،اگر جایی ناهمسویی بین نظر شما و خودم ببینم،تلاشم برای قانع کردن و برگرداندن نظر شما به مراتب بیشتر است.دقیقا به همین دلیل است که در این ایام پرمشغله ی زندگی،برای تغییر دیدگاه شما ،قلم فرسایی می کنم.چرا که اساسا،از نظرم، شما ارزش این بحث را دارید.
پس ازاین مقدمه ی طولانی،اصل عرایض بنده:
اول از همه یک توضیح کوتاه را خدمتتان عرض کنم من باب این جمله ی شما: "بيني و بين الله قسم شما بعد صحبتهاي زيبا و بدون نقص امين عزيز ديگه چيزي نداشتيد بگيد چز بازي با کلمات و متلک و سفسطه کاري و توهين همين حتي با احاديث ائمه و پيامبر !!!!"
در ارتباط با حرفهای آقای امین و آن قسمتی از حرفهایشان که مورد نقد بنده است،بعدا صحبت می کنم.عجالتا در ارتباط با جمله ی شما:
رشته ی تحصیلی بنده،اساسا ارتباط چندانی با دین ندارد.ولی بنده به سبب نزدیکی ذهن خود،سابقه ی خانوادگی و همچنین علاقه وافر،در کنار مطالعات دینی،مطالعات فلسفی هم داشته ام.در مورد اصول منطق و فلسفه و نحوه ی بیان و استدلال ،بی اطلاع نیستم و نسبت به تکنیک های سفسطه و مغلطه و بازی با کلمات و به حاشیه کشاندن بحث،بیگانه نیستم. اتفاقا چون قبل از ورودم به وادی بحث های اعتقادی به طور حجدی،کاملا از این موضوع مطلع بودم که :بسیارند کسانی که با مغلطه کردن،سعی دارند نظر خود را به زور به کرسی بنشانند!!!و چون از خطر این سفسطه ها اطلاع داشتم ،خوب می دانستم قبل از ورود جدی به عرصه ی نقد،باید با این فنون و تکنیک هایی که سفسطه را استدلال منطقی جا می زنند،به خوبی آشنا بود تا با آنها مقابله کرد.همه ی اینها را گفتم برای باور اینکه اگر اینجا کامنتی می گذارم و نظر مخالفی می دهم،هم در نقد آقای امین و هم نقد شما و سایر دوستان ،از روی سفسطه و تلاش برای به کرسی نشاندن نظرم،به هر قیمتی نیست.چرا که آن قدر بی سواد نیستم که اصول مغلطه و بازی با کلمات را نشناسم، و طببیعتا پس از آشنایی با اصول سفسطه،آن قدر برایم بی ارزش،غیر منطقی ،تنفربرانگیز و غیر اخلاقی جلوه می کنند که اخلاق حکم می کند از آنها دوری کنم.
واضحا،متلک و توهینی هم در کلام بنده نبوده و ان شاالله از این پس هم نخواهد بود.
فلذا انتظار دارم بعد از اتمام توضیحات بنده،اگر هم نظرتتان موافق من نشده و کماکان مخالف هستید،لااقل واژه ی بهتری نسبت به "بازی با کلمات و سفسطه "برای توصیف نوشته ام انتخاب کنید.
و اما دلایل بنده در نقد شما:
اول از همه،این نکته را متذکر شوم که بنده به شدت به سیر مصاحبه و ترتیب و چیدمان سوالات و روح کلی که در روند طراحی سوالات مصاحبه وجود دارد،اعتراض دارم.قصدم زیر سوال بردن نیت مصاحبه کننده نیست.چه بسا نیت بدی نداشته باشد یا اساسا،مسئول این چیدمان کس دیگری باشد.ولی آنچه مشخص است این است که،خواسته یا ناخواسته، واضحا در روند مصاحبه جهت دار عمل کرده و سیر سوالاتش،به جای اینکه بیشتر به اصول موسیقیایی حرفه ی آقای زمانی بپردازد،کاملا برنامه ریزی شده مسیر مصاحبه را به حاشیه کشانده.سوای عقبه ی آقای زمانی،این روزها ایشان بیشتربه به خاطر دو تیتراژی که برای ماه رمضان خوانده اند بر سر زبان ها هستند و منطقا این مصاحبه هم، طبق تیتر اصلی اش قرار بود به اثر امام رضا بپردازد ولاغیر.ولی به جای چیدمان سوال موسیقیایی یا حداقل مرتبط با فضای کاری این روزهای آقای زمانی،شاهد این هستیم که سیر سوالات مصاحبه از جای دیگری سر در می آورد و به واکاوی و کالبدشکافی حرکت یکی دوسال پیش ایشان می پردازد و بخش زیادی از مصاحبه، بجای اینکه ،طبق وعده ی تیتر آن، توضیح درباره ی اثر امام رضا باشد،به مسائلی بعضا بی ربط پرداخته و با شیوه های ظریف ژورنالیستی سعی در برجسته تر کردن آنها هم داشته!!!
قصد اتهام، آن هم در این ماه عزیز را ندارم.ولی به نظر بنده،هر نگاه بی طرفی سریع این را متوجه می شود که گویا خود مصاحبه کننده،بیش از اینکه به آثار این روزهای آقای زمانی،علی الخصوص اثر امام رضا توجه کند،چندان بی علاقه به جنجالی و حاشیه ای کردن فضا نبوده و سیر کلی سوالات و توالی مصاحبه،به خوبی نشان می دهد بیش از اینکه به پاسخ خواننده و مداح توجه شود،تلاش برای تولید یک مصاحبه ی "جنجالی و مخاطب محور" است.متاسفانه شاهد این فنون نه چندان جالب ژورنالیستی و حرکات نه چندان بی طرف،حتی در تیتر بندی مصاحبه هم هستیم.بنده واقعا متوجه نمی شوم چطور وقتی سوال مصاحبه کننده درمورد سامی یوسف اساسا چیز دیگری بوده-تقلید یا عدم تقلید آقای زمانی از سامی یوسف،و نه نظر آقای زمانی درباره ی آثار سامی یوسف-و آن همه صحبتی که آقای زمانی درباره ی ابعاد مختلف آثار سامی یوسف کردند،باید شاهد این تیتر جنجالی باشیم که"آثار سامی یوسف سطحی است"!!!
اصل صحبت آقای زمانی و فوکوس ایشان تنها بر این بود که الگویشان در ورود به این وادی سامی یوسف نبوده ،چرا که کار هر دو ،گرچه ارزشمند،ولی در دو حیطه ی متفاوت است.ایشان حتی کار سامی یوسف را از لحاظ تکنیکی تحسین هم کردند و صریحا اعلام کردند آثار سامی یوسف در جامعه ی غربی مفید و مثمر ثمر است و معارف دینی را بیدار می کند.پس چرا باید شاهد تیتری باشیم که بجای جامعیت داشتن ودربرداشتن روح کلی حرف های آقای زمانی،فقط به یک جمله پرداخته و آن را bold کرده باشد؟؟طراحان صفحه ی مصاحبه، در خوش بینانه ترین حالت ممکن،حتی زحمت این را به خود نداده اند که تیتری بزنند که"کلیت" حرفهای آقای زمانی را درباره ی "محتوای آثار سامی یوسف"پوشش دهد.اینکه آقلای زمانی اشاره داشتند،کارهای سامی یوسف"از دیدگاه بچه مسلمان پای منبر رفته"سطحی است،نه اینکه ذاتا سطح پایین است.
طبیعی است که با این تیتر نه چندان بی طرفانه و سیر کلی صحبت ها،باید هم انتظار داشته باشیم دوستانی بیایند و صرف خواند تیتر ،بدون توجه به متن اصلی مصاحبه و حرفهای آقای زمانی قضاوت کنند و فقط با خواندن تیتر آن هم به صورت سطحی،به آقای زمانی بتازند و ایشان را بی انصافانه بکوبند.ولی برادر گرامی،با شناختی که بنده از منطق و حق جویی شما دارم،واقعا انتظار ندارم ناخواسته به این جرگه ی بیگانه بپیوندید و بدون خواندن دقیق متن مصاحبه،در مورد این حرف آقای زمانی اظهار نظر کنید، و بدتر از آن ،به ایشان اتهام خودبزرگ بینی بزنید.
اول اینکه برخلاف نظر شما،بنده شدیدا اصرار دارم که آنچه در توضیح دلایل آقای زمانی آوردم،حداقل در کامنت اولم،به هیچ عنوان"بسط و تفضیل بیش از حد"،"تفسیر به رای" یا "برداشت خود از حرفهای آقای زمانی "نبود.بلکه دقیقا"عین جملات آقای زمانی"بود.اتفاقا انتقادم هم به دوستان مخالف این نیست که چرا "برداشت"اشتباه می کنند،بکه این است که چرا"عین متن مصاحبه"را درست نمی خوانند یا چرا به "تک تک حرفهای آقای زمانی"توجه کافی ندارند.راستش را بخواهید بنده فکر می کردم حرفهای آقای زمانی آن قدر واضح بیان شده که صرف"دقیق خواندن"آن برای فهم منظور ایشان اکتفا می کند و حرفهای آقای زمانی را آنقدر شفاف می دانستم که نیازی به تفسیر آن چنانی نباشد و شاید با وجود مصاحبه ی واضح ایشان، انتظار نظر مخالف را ،حداقل در این بعد زیاد ،نداشتم.ولی پس از خواندن نظرات مخالف،متوجه شدم که گویا دوستان از همین جملات هم منظور اشتباهی را برداشت کرده اند و به همین دلیل بود که مجبور به تفسیر شدم؛ والا همین الان هم تاکیدم بر این است که مرجع تفاسیر من،فقط و فقط"متن صریح آقای زمانی بود"،نه ذره ای کمتر و نه ذره ای بیشتر.هنوز هم معتقدم ،تنها و تنها با مراجعه به "متن صریح مصاحبه و عین صحبت های آقای زمانی "می توان پی برد که ایشان به هیچ عنوان در مصاحبه سامی یوسف را تخریب نکردند.از نظر من،همان متن صریح چند خطی برای ارجاع کفایت می کند و توضیح من،صرفا برای روشن شدن مو ضوع بود،آن هم بعد از آنکه متوجه شدم برخی دوستان سوبرداشت کرده اند؛ و البته توضیح بنده هم فقط براساس همان متن اصلی مصاحبه بود،نه برداشت شخصی خودم با توجه به عقبه ی آقای زمانی یا نیت خوانی منظور ایشان یا تفسیر به احسن.
علی رغم سیر بد سوالات مطرح شده،واقعا فکر می کنم سیر پاسخ های آقای زمانی به حد کافی واضح است که انتقاد ایشان در مصاحبه ،نه انتقاد به ذات کارهای سامی یوسف است و نه حتی ذره ای کم کردن ارزش معنوی کارهای او،چه برسد به تخریب.
فلذا ابدا توصیه نمی کنم توضیحات و تفسیرهای بنده را مجددا مطالعه کنید تا شاید تصمیمتان عوض شود،تنها خواهشم از شما و توصیه ی خواهرانه ام این است که"عین متن"آقای زمانی و "متن صریح مصاحبه ی ایشان"را ،این بار کمی با دقت بیشتر مطالعه بفرمایید و بعد تصمیم گیری کنید.همین و بس.
اینها را که گفتم ،در ارتباط با این جملات شما بود:" حرفهاي اقاي زماني در خصوص سامي يوسف کاملا مشخص بود ..
يک بچه 5 ساله هم متوجه ميشد ..من دوستم اقا امين عزيز و بقيه دوستان کاملا موضوع رو شفاف سازي کردند که نيازي به صحبت دوباره نيست .."
"خواهر بزرگوار مردم چشم و گوششون باز شده دفعه قبل هم گفتم شماها با اين دفاعيات بي اساس فقط داريد خودتون و حامد زماني رو زير سوال ميبريد
پس به خاطر خودتون هم که شده تمومش کنيد"
"اين حرف حامد زماني کاملا اشتباه بود که فقط و فقط چون از هنرمند محبوبتون بت درست کرديد و بت پرستش شديد نخواستيد اين حرفو قبول کنيد"
و همچنین پاسخی که به اولین کامنت بنده دادید:"کاملا مشخص بود منظور زمانی چی بود...لطفا احساسی نظر ندید..."
کاملا متوجه هستم که این جملات شما غرضمند نیست و آن را به هیچ عنوان توهین و هتاکی تلقی نمی کنم.ولی تمایل دارم این را هم متوجه باشید که اگر جملات آقای زمانی برای من که حقیقتا سعی می کنم دور از انصاف نظر ندهم،واقعا"توهین مشخص" بود،در دفاع از آن، سیاهه تنظیم نمی کردم.
اتفاقا از نظر بنده و سایر دوستان هم حرف های آقای زمانی "کاملا مشخص "بود،ولی نه در توهین به سامی یوسف،بلکه در توضیح برای الگو برنداشتن از سامی یوسف ، و اتفاقا ما هم درست مثل شما اعتقاد داریم که متن مصاحبه کاملا واضح و خود گویای همه چیز است،ولی نه در حمایت از حرف شما،بلکه برعکس.کاملا مشخص و مبرهن است که انتقاد آقای زمانی در مصاحبه،فقط و فقط به "میزان تاثیراشعار سامی یوسف در جامعه ی اسلامی "تعلق گرفته،نه هیچ کدام از نیات بد و انتقادهای غیر منصفانه از سامی یوسف یا خودبزرگ بینی.
این که از یک مطلب واحد،من و شما به نتیجه ای تا به این حد متفاوت می رسیم و هردو هم برهان خود را "مشخص و واضح" می دانیم،خود بحث دیگری است.گرچه میل قلبی من با توجه به استدلالاتی که در دفاع از آقای زمانی ارائه دادم، بر این بود که شما مجاب شوید.گرچه عمیقا احساس می کردم آنقدر درارتباط با دلیل آقای زمانی از به کار بردن کلمه ی "سطحی " توضیح داده ام که دوستان واقعا قانع شوند،با این وجود باز هم دور از انتظار نبود که در رساندن منظور خود موفق عمل نکرده باشم و شما ،همچنان بر نظر قبلی خود پافشاری کنید که :آقای زمانی در حق سامی یوسف کم لطفی کرده اند.ولی حقیقتا انتظارنداشتم با آن همه شرح و تفصیل بنده،باز هم شما دلایل خود را، دال بر کم لطفی آقای زمانی ،تا بحدی "واضح و مشخص"بدانید که هرکه با این نظر مخالف باشد،دفاعیه اش را بی اساس ،متعصبانه،دال بر بت ساختن و نظر احساسی بخوانید.صد البته شاید کوتاهی از من بوده که نتوانسته ام دفاعیه ی خوبی ارائه بدهم و منظورم را بدرستی و تمام و کمال منتقل کنم؛ولی حقیقتا انتظار داشتم،بعد از آنهمه بحث،حداقل در صحت دیدگاه خود "شک "کنید،نه اینکه آن را آنقدر قاطع و یقینی بدانید که اعلام کنید"حتی بچه ی 5 ساله هم می فهمد که نظر ما درست است "یا اینکه تلویحا با جمله ی "مردم چشم و گوششون باز شده"،ما را چشم و گوش بسته بخوانید.
برادر بزرگوار،بنده برای شما،به سبب منشتان احترام زیادی قائلم.منظورم ازبیان این جمله ها،این نبود که چیزی به دل گرفتم.ابدا.صرفا بر این نکته تاکید دارم که اگر به زعم شما،نظرات و دلایلتان مستدل است،از نظر من هم دلایلم برای نفی حرف شما،کاملا منطقی و مستدل است.اگر شما مدعی هستید که 1000 علامت سوال دیگر هم گذاشته شود باز هم حرفتان منطقی است،بنده هم معتقدم هزاربار دیگر هم حرف هایتان را تکرار کنید بنده نظرم منطقی است.اگر شما معتقدید شفاف سازی کردید،بنده هم به زعم خودم، تا توانستم شفاف سازی کردم که نشان دهم حرف شما درست نیست. پس دلیلی ندارد اینجا کسی حرف خود را آنقدر قاطع بداند که حکم کند حتی بچه ی 5 ساله هم می فهمد که او درست می گوید.همین...
ضمن اینکه در جایی هم، از ادامه ی بحث و اصرار بر دفاع از آقای زمانی و به درازا کشیدن مطلب،از جانب ما، اعتراض کردید.برادر گرامی،از بسیاری از دوستان مخالف انتظار چندانی ندارم،ولی از شما،چون بی نصیب از نعمت انصافتان نمی دانم،می خواهم با وجدانی بیدار قضاوت کنید:
از نظر شما اگر سایر دوستان به غایت با اخلاق،تا به این حد بحث را به حاشیه نمی کشاندند و به بهانه ی یک مصاحبه ی معمولی،از هر دری ابراز فضل نمی کردند و به بهانه ی بالا بردن سامی یوسف،آقای زمانی را مورد هجمه های این چنینی قرار نمی دادند،باز هم شما شاهد این حجم کثیر کامنت ها و دفاعیه ها از ما بودید؟؟جالب است که برخی دوستان ادعا می کنند ما اینجا هیئت مذهبی راه انداخته ایم ،ولی این خودشان هستند که به بهانه ی یک مصاحبه ی موسیقیایی،اسم آقای جلیلی را وسط می کشند و پشت پرده ی دفاع از نتیجه ی انتخابات، اختلافات انتخاباتی شان را با تخریب ایدئولوژی ما، روی دایره می ریزند!!!بنده به هیچ وجه لحن تندی را که یکی از دوستان نسبت به آقای شریف داشتند،تایید نمی کنم (آخه تو چی میدونی موسیقی ارزشی یعنی چی؟)و آن را امری ناپسند می دانم.ولی بهتر است امثال آقای شریفی هم به جای ژست مظلوم نمایی گرفتن،کمی هم به فکر عواقب تهمت خود باشند.بهتر است امثال ایشان،به جای مانور مظلوم واقع شدن،کمی هم به این فکر باشند که: همان طور که خودشان صرف گوینده ی یک نظر تند و غیر منصفانه را به صاحب همین روزها می سپارند،آقای زمانی هم می تواند ایشان را با آن همه تهمت و افترایی که در کمال ناجوانمردی به خص آقای زمانی زدند،؛به صاحب همین روزها بسپارد.
اگر کلاه انصافتان را قاضی کنید بدون شک خواهید فهمید مقصربه درازا کشیده شدن بحث،دوستانی هستند که حنجره های بی تابشان ،عقده های سیاسی شان را در یک سایت موسیقیایی خالی می کند،نه من و امثال من،که در یک سایت با رسالت موسیقی،از موسیقی ارزشی حرف می زنیم ولاغیر؛ و تا مجبور به پاسخ گویی نشده ایم،سکوت اختیار می کنیم.

2.191.157.99
شنبه 12 مرداد 1392 - 13:42
م مهراد

(این دومین کامنت از 3 کامنت است و در واقع نقد اصلی من به حرفهای شما و آقای امین،در کامنت هایم در نظرات پایینی هم دوستان را به همین کامنت ارجاع دادم.امیدوارم بتوانم در حد سواد ناقص خود،در رفع این شبهه کمکی کرده باشم)
و اما جواب اصلی شما و دلیل تاکیدم بر اینکه حرفهای آقای زمانی ،کم لطفی به سامی یوسف نیست.خواهشمندم این قسمت را با دقتی مضاعف مطالعه بفرمایید چون جان مایه ی انتقاد من به شما و سایر دوستان مخالف همین قسمت است:
شما فرمودید برهان های زیادی آوردید و دلایل زیادی را متذکر شدید.ولی بنده تمامی کامنت های شما را که به دقت خواندم،همه اش شرح و تفصیل یک جمله بود و خلاصه می شد در این کلام که"ارزش کارهای آقای سامی یوسف زیاد است".تمام کارهایی را هم که آقای "امین"گفتند،بنده اگر هم نشنیده باشم ،متنشان را خوانده ام -اساسا تا درباره ی موضوعی اطلاع نداشته باشم،قضاوت نمی کنم- و همه ی حرفهای ایشان هم خلاصه در "ارزشمند بودن کار آقای سامی یوسف"بود و بس.خود شما هم متذکر شدید که دلایل شما و آقای امین،هرچقدر هم که طولانی و بسیط باشد ،همه خلاصه در "ارزش کارهای سامی یوسف"است ولاغیر.
شما دلیلی برای رد حرف بنده، دال بر "جامع نبودن کارهای سامی یوسف در جامعه ی اسلامی"، و "متفاوت بودن عرصه ی کاری ایشان با آقای زمانی"نیاوردید که هیچ،بعضا این حرفهای بنده را تایید هم کردید. فلذا گمان می کنم در این زمینه ها با بنده موافق باشید و اصل فرمایشتان ،تنها در این خلاصه شود که" کارهای سامی یوسف به غایت ارزشمند است".حرف آقای امین هم در همین خلاصه می شد.فکر نمی کنم ،نه شما و نه آقای امین،به مطلبی ورای این موضوع پرداخته باشید و اصل تاکیدنتان ،تنها بر "ارزش آثار سامی یوسف"بود.غیر از این است؟
بنده در متن قبلی ام هم به طور کامل ثابت کردم که این صحبت شما،نه تنها منافاتی با مصاحبه ی آقای زمانی ندارد،بلکه عملا مهر تاییدی هم بر حرفهای ایشان هست.بحث آقای زمانی و انتقادش از آثار سامی یوسف،اساسا مربوط به "ارزش کارهای سامی یوسف"نمی شود،بلکه اصولا آقای زمانی به مبحثی کاملا متفاوت پرداخته اند که گویا شما تمام و کمال متوجه نشدید و متاسفانه،من و هم فکرانم هم در رساندن آن به شما،چندان موفق نبوده ایم.همین مساله باعث شده که شما،نسبت به اصل صحبت آقای زمانی –که اتفاقا بسیار هم منطقی است-بی تفاوت باشید و به راحتی از آن گذر کنید،و صرف برداشت خود را نسبت به حرفهای ایشان،تا به این حد بسط و گسترش دهید.غافل از اینکه آنچه شما به آن می پردازید،نه تنها نقدی بر مصاحبه نیست،که تاییدی هم بر آن هست.
ان شاالله که بتوانم در این کامنت این مطلب را به شما اثبات کنم:
برای دور نشدن بحث از روند منطقی ،اجازه بدهید قدم به قدم پیش برویم.بگذارید از اینجا شروع کنیم:یک بار دیگر سوال خبرنگار از آقای زمانی را مرور کنید:
"عده ای معتقدند که کارهای سامی یوسف را به نوعی باید تاثیر پذیری از سامی یوسف دانست. حامد،خودت چه فکر می کنی؟آیا الگوی تو سامی یوسف بوده است؟"
از خود شما می پرسم.مگر غیر از این بود که سوال خبرنگار"الگوپذیری یا عدم الگوپذیری"آقای زمانی از سامی یوسف بود؟آیا خبرنگار چیز بیشتری را پرسید و نظر آقای زمانی را درباره ی "شخص سامی یوسف"،"ذات کارهای او"،"ارزش آثارش" و"نقد سامی یوسف"جویا شد؟؟یا صرفا سوال درباره ی این بودکه "شخص حامد زمانی از سامی یوسف تقلید و الگوبرداری می کند یا خیر"؟؟
می بینید که سوال اول خبرنگار صرفا خلاصه در "الگوبرداری آقای زمانی از سامی یوسف"بود ولاغیر.نه ذره ای بیشتر از این.پس منطقا باید در نظر بگیریم،هر جوابی هم که به این سوال داده می شود،فقط و فقط در راستای توضیح"الگو برداری یا عدم الگوبرداری"است،نه "توصیف ذات و شخصیت سامی یوسف و نقد کلی آثار ایشان و یا زیر سوال بردن ارزش کار ایشان".آقای زمانی هم دقیقا "فقط به سوال"پاسخ دادند که "الگو برداری نکرده اند"(روی اصل سوال که "الگوبرداشتن یا برنداشتن" است ،تاکید دارم.اصل صحبت من حول این کلمه است و خواهشا به آن توجه کنید).طبیعی است که وقتی ایشان می گویند از سامی یوسف الگو نگرفته اند،باید دلیلش را هم توضیح بدهند.هر آنچه هم که در ادامه گفتند،"دلایلشان برای عدم الگو برداری" بود،نه کم لطفی یا انتقاد شدید اللحن از سامی یوسف.ایشان گفتند که الگوی کارشان سامی یوسف نبود و دلیلشان را هم در ادامه گفتند:)به این قسمت از عرایض بنده هم توجه بفرمایید،اصل انتقاد من از شما،درعدم توجه به همین بخش است –که اتفاقا جان مایه ی مصاحبه هم هست)
ایشان گفتند که "من از سامی یوسف تقلید نمی کنم،چون حیطه ی کاری من و سامی یوسف متفاوت است"،همین و بس،اصل صحبت ایشان بر "تفاوت"جنس کار ایشان با سامی یوسف بود که دلیلی است بر تبعیت نکردن آقای زمانی از وی...
اساس بحث بنده و مانورم هم بر همین یک کلمه است:"تفاوت" و لاغیر...
اصلا و ابدا بحث آقای زمانی بر این نیست که "کار من ارزشمند تر است یا کار سامی یوسف"،"اجر معنوی اثر من نزد خدا بیشتر است یا سامی یوسف"،"زحمتی که من برای اسلام کشیده ام بیشتر است یا سامی یوسف"،"قدر و منزلت شخص من بالاتر است یا سامی یوسف"و موارد مشابه دیگر.شما فرمودید اینکه آقای زمانی خود را با سامی یوسف قیاس کرده اند،قیاسی مع الفارق است.بنده هم عرض می کنم اتفاقا آقای زمانی نه تنها خود را با سامی یوسف قیاس نکرده اند،بلکه دقیقا برعکس،به اصل "تفاوت "خود با سامی یوسف پرداخته اند و بر آن فوکوس داده اند.
شما و آقای امین،جملات زیادی آوردید در قدر و منزلت آثار سامی یوسف،که همگی بدون شک مورد تاکید من هم هست.ولی اصرار من بر اینکه شما متن مصاحبه را دقیق نخوانده اید و مخالفتم با شما ،به این دلیل است که: اساسا،صحبت های آقای زمانی حول تایید یا تکذیب ارزش کارهای سامی یوسف نیست.ارزش کارهای سامی یوسف و اجر معنوی آنها و زحمتی که برای اسلام کشیده،همه و همه به جای خود محفوظ ،ولی بحث این است که این مصاحبه،اساسا نقد "ارزش کارهای سامی یوسف نیست"،بلکه جان مایه ی کلام ایشان"تفاوت کارهای سامی یوسف"است.(به فرق دو کلمه ی "ارزش" و "تفاوت"توجه کنید)
کاملا واضح است که ایشان به هیچ وجه منکر ارزش و اجر معنوی کارهای سامی یوسف نشدند،نه جایی ارزش کار خود را بالاتر نشان دادند و نه جایی ارزش کار سامی یوسف را،نه جایی گفتند اجر معنوی من بالاتر است نه جایی گفتند اجر معنوی سامی یوسف،نه جایی گفتند من زحمت بیشتری برای ترویج اسلام کشیده ام،نه جایی گفتند سامی یوسف
اصل حرف ایشان،تنها خلاصه در یک جمله است"نوع کار من و سامی یوسف متفاوت است،پس من از او الگو برداری نکرده ام "همین و بس...حرف ایشان فقط "تفاوت "است و لاغیر.ایشان اتفاقا ابراز کرده اند که کارهای سامی یوسف، هم از لحاظ تکنیکی قوی است و هم در جامعه ی غربی، ارزشمند و مفید.این مساله در مصاحبه ی ایشان آمده و قابل انکار نیست.بحث ایشان تنها خلاصه دریک کلام است:"کار سامی یوسف و من،هر دو ارزشمند است،منتها کار ارزشی من،کاربردش در جامعه ی مسلمان بیشتر است و کار ارزشی سامی یوسف،کاربردش در جامعه ی غربی .به همین دلیل جنس کار و ادبیات گفتاری ما با هم متفاوت است فلذا او الگوی من نیست"
منصفانه قضاوت کنید برادر،این که نوشتم،عین جمله ی آقای زمانی نیست؟؟این تفسیر من است یا "متن صریح مصاحبه"؟؟
بار قبل هم خدمتتان عرض کردم،ما مامور به فال زنی و نیت خوانی افراد نبوده و نیستیم ،که این خود مصداق بارز تهمت است.قرار نیست من بگویم منظور قلبی و درونی و دلی و روحانی!!!آقای زمانی از این جمله چه بوده و بر اساس آن حکم صادر کنم.قرار است معیار من برای قضاوت ،خود جمله ای باشد که پیش رویم حاضر می بینم.مگر آنچه من نوشتم و در انتهای عرایضم به آن رسیدم،چیزی جز "اصل صحبت های آقای زمانی"بود؟؟آیا از روی تعصب و غرض،چیزی به آن اضافه کردم؟؟آیا حرف آقای زمانی –که تنها خلاصه می شود در "تفاوت جنس کاری "ایشان و سامی یوسف-به این معناست که ایشان،ارزش معنوی کارهای سامی یوسف را انکار کردند و خود را بالاتر دانستند؟؟آیا صرف اینکه آقای زمانی گفته حیطه ی کار من متفاوت است،یعنی اینکه می خواسته بگوید اجرکارمن بالاتر است و زحمتی که کشیده ام بیشتر؟؟؟آیا صرف تفاوت دو چیز،دلیلی می شود بر اینکه یکی ارزشمند است و دیگری از درجه ی اعتبار ساقط؟؟آیا نمی شود دو اثر،از دو جنس متفاوت باشند،ولی هردو ارزشمند باشند،لیکن یکی در جایی ارزش داشته باشد و دیگری در جای دیگر؟؟؟
مثال بنده صرفا مثال است و دنبال تعیین مصداق و تناظر یک به یک نیستم،در مثل هم که مناقشه نیست.فرض کنید یک نفر در دین،در وادی تفسیر قرآن فعالیت می کند و دیگری در وادی"تالیف رساله" که دو موضوع اساسا متفاوت اند.به نظر شما، این "تفاوت" دلیل نمی شود برای اینکه مالف رساله از مفسر قرآن تبعیت نکند؟؟آیا این به معنای این است که مالف رساله،ارزش های مفسر قرآن را انکار کرده است؟؟
یا مثلا در مورد دو بزرگی که یکی در عرصه ی علم کلام فعالیت دارد و دیگری فلسفه.به نظرشما منطقی است که دومی از اولی تبعیت کند و الگوبرداری؟؟؟آیا اگر الگوبرداری نکند،ارزش های نفر اول را زیر سوال برده؟؟

بحث آقای زمانی هم بر همین نکته است،ایشان صراحتا گفته اند:کار من و سامی یوسف،هر دو ارزشی ولی در عین حال از دو جنس متفاوت است،چرا که ارزش کار سامی یوسف،بیشتر در کشورهای غربی است و ارزش کار من،در کشورهای اسلامی.همین موضوع دلیلی است که الگوی من،او نباشد.
ببینید؛اینجا بحث آقای زمانی اصلا این نیست که ارزش کدام بالاتر است.بحث بر سر این است که هرکدام،کاربردش در یک جاست.کلام سامی یوسف ،از آنجا که کلی است و وارد جزییات نمی شود و تنها بعد "رحمت"اسلام را مورد تاکید قرار می دهد،برای جامعه ی غرب دلنشین است،اما جامعه ی اسلامی که با این مسائل به خوبی آشناست،وجود خواننده ای با آثار پرداخته به" صرف کلیات اسلام و صرف جنبه ی رحمت اسلام" و تاحدودی بی توجه به بعد"اقتدار اسلامی"،گرچه ارزشمند است ولی چندان نیازهایش را ارضا نمی کند.این جامعه نیازمند خواننده ای است که در آثارش ،از آن کلیات که بارها تکرار شده گذر کرده باشد و به سایر جنبه های دین هم بپردازد و "کل اسلام" را محوریت قرار دهد،نه فقط بعد مهربانی.کل اسلام را مبنا قرار دهد،نه فقط بعدی را که بنا به مصلحت های خوانندگی برای غرب،نیاز بیشتری برای پرداختن بهشان هست.
دلایل آقای زمانی برای تفاوت جنس کاری ایشان و سامی یوسف را،هم خودشان مطرح کردند و هم من به آن سابقا اشاره داشتم،محض باز شدن بیشتر موضوع،کلیاتی را مجددا عرض می کنم:
ببینید،کارهای خوانندگان ارزشی جوامع غربی،غالبا نسبت به خوانندگان ارزشی جوامع اسلامی،با محافظه کاری بیشتری همراه است و نیز، صرف پرداختن به کلیات و عدم ورود به خط قرمزها و "عدم عرضه ی تمامیت یک ارزش به مخاطب، از ترس پس زده شدن آن ارزش".
خواننده ی جامعه ی غربی اولا به همه ی جنبه های ارزشی اسلام نمی پردازد،چرا که برای مخاطب غربی ناآشنا با اسلام،احتمال زیادی وجود دارد که بیان کل مطلب به صورت یکجا،موجب شود آن ارزش را به کلی انکار کند .از طرفی خواننده ی جوامع غربی،همان گلچینی از ارزش ها را هم که می خواهد بیان کند،در هزار لطایف الحیل و استعاره و کنایه و ایهام می پیچد ،تا رکی کلامش ،باعث این نشود که مخاطب آن را رد کند.این عملکرد،"برای کار در آن جامعه ی غربی"نه تنها غیر مفید نیست،بلکه بسیار ارزشمند هم هست،ولی "فقط برای آن جامعه ی غربی".
جامعه ی مسلمان و آشنا به وحی،تشنه ی "کل مطالب دین و پرداختن به همه ی جنبه های دین مبین اسلام" است و نه فقط ابعادی از آن،از طرفی جامعه ی صریح اسلامی،استعاره و ایهام نمی خواهد ،و دوست دارد اگر بناست مطلبی دینی بر او عرضه شود،در بسیاری موارد رک و بی پرده باشد .حداقل جامعه ی شیعی،همین گونه است.محافظه کارانه و در نهان و لفافه صحبت کردن ،مال وقتی است که بیم آن باشد مخاطب مفاهیم را نپذیرد و در برابر آنها گارد بگیرد-و اتفاقا در این وقت ها چنین زبانی بسیار هم پسندیده است.ولی در جامعه ای که در آن همه مسلمان اند و با این مفاهیم آشنا،و در برابر آنها مقاومت نمی کنند،دیگر دلیلی ندارد آن مفاهیم در قالب پنهانی و با رویکرد لفافه گفته شوند.این جاست که اتفاقا،رک و بی پرده گفتن مفاهیم در ماندگاری آنها بیشتر موثر واقع می شود و این ،لحن حماسی و آمیخته با اقتدار است که "روح اقتدارو جلال "را در مردم بیدار می کند و حس تکلیف برای عمل به آن مفاهیم را در آنها زنده می کند.
از طرفی هم جامعه ی مسلمان نیازمند آشنایی با "تمام اسلام" است،نه فقط ابعادی از آن.بنده با دوستانی که از بیخ و بن با وجود بعد "شدت"در اسلام در کنار بعد "رحمت"مخالفند،هیچ بحثی ندارم.چرا که آنقدر دلیل و برهان در کامنت های فبلی ام آورده ام که برای گوش های شنوا،اگرواقعا شنوا باشند،کافی باشد که در اسلام،رحمت و شدت لازم و ملزوم یکدیگرند.مهربانی و اقتدار در کنار هم لازم اند،جاذبه و دافعه با هم معنا می شوند.اگر بنا باشد بگوییم در اسلام فقط و فقط مهربانی است که تعریف شده ،و خدا روحیه ی اقتدار و غیرت و واکنش و ایستادگی و شدید العمل بودن ما در مواقعی را ، بیهوده آفریده،با عرض معذرت مسلک مان" اسلام" نیست،مسلک "سیب زمینی"است.اگر بناست ما فقط و فقط مهربانی خدا را ببینیم و اقتدارش را نه،به "عدالت خداوندی"شک کرده ایم...
بنده بحثم با شماست، که با منطقی که در شخصتان سراغ دارم،بعید می دانم در این زمینه مخالف من فکر کنید که در اسلام "شدت و رحمت "،هر دو تعریف شده اند.پس روی صحبتم هم با شماست.از نظر شما کسی که بیشتر تمرکزش بر روحیه ی رحمت اسلام است و به بعد دیگرش زیاد نمی پردازد،هرچقدر هم که ارزشمند کار کرده باشد و مفید،هرچقدر هم که کارش اجر داشته باشد،آیا تصویری از "تمام دین من"را در اختیارم قرار داده؟آیا بنده نیازی به درک "اقتدار و صلابت"در اسلام ندارم؟اصلا از این هم گذشته،بنده اهمیت مسائل ارزشمندی مثل توحید،پیامبر اکرم،وحدت و بعد مهربانی -که در واقع پایه و اصول دین من را تشکیل می دهند-انکار نمی کنم ، ولی آیا وقت آن نرسیده که بنده به سایر مسائل دینم هم بپردازم؟دین من ابعاد دیگری هم دارد که مغفول مانده،ابعادی مثل ایستادگی در برابر ستم بلاد کفر،از ظلمی که در فلسطین و میانمار و بحرین جریان دارد-که از انصاف نگذریم سامی یوسف در این مورد هم واکنش نشان داد-تا تحریم هایی که به کشور خودم روانه می شود،یا مسائلی مثل شهدای 8 سال دفاع کشورم، شهدای هسته ای ما یا مسائلی مثل بیان صریح ولایت مداری و رهبری در اشعار،یا مسائلی مثل حجاب و عفاف .مسائلی که آقای زمانی به زیبایی درباره شان واکنش نشان داد.
والله قسم، ابدا قصد توهین به هیچ کدام از عزیزان اهل سنت مان را ندارم و به شدت به وحدت شیعه و سنی معتقدم و برای هم وطنان اهل سنت ،احترام زیادی قائلم.فلذا خواهشمندم از حرفم سوبرداشتی علیه عزیزان هم وطن اهل سنت صورت نگیرد:
بنده به عنوان یک شیعه ،نیازمند پرداختن به بعد عظیمی از دینم تحت عنوان امامت هستم که در ابعاد جهانی مغفول مانده،پرداختن به مسائلی مثل مظلومیت سید الشهدا،امام علی(ع) ،حضرت زهرا(س)،امام هادی(ع)،و حضرت ولی عصر(عج) و...
تمامی این مسائل در آثار آقای زمانی وجود دارد و به همین دلیل است که بنده تاکید دارم ایشان تلاششان بر این است که "بعد کامل تری "از اسلام به من ارائه دهند نسبت به سامی یوسف.نه اینکه خدایی نکرده کار سامی یوسف را بی ارزش بدانم،چه بسا همان کار در جامعه ی غرب،مناسب و اصلا الزامی باشد .ولی سوال این است که آیا در جامعه ی ایرانی هم ،به همان اندازه اثر دارد که در جامعه ی غربی؟؟
تاکید من فقط بر این"بومی سازی"است و اینکه رسالت خواننده ی غرب،اصولا با خواننده ی کشور مسلمان متفاوت است،فلذا دلیلی ندارد خواننده ی کشور مسلمان از خواننده ی کشور الگوبرداری کند.منظور آقای زمانی هم از سطحی ،همین است که این مفاهیم،به همه ی ابعاد دین و همه ی ابعاد مورد دغدغه در کشوری اسلامی نپرداخته و به همین دلیل سطحی است.آقای زمانی این سطحی بودن را در جوامع غربی انتقاد نکردند و حتی لازم هم دانستند.این را، از این جمله ی ایشان هم می توان برداشت کرد:" کارهای سامی یوسف به درد جامعه ای مثل جوامع غربی می خورد که معارفی شبیه معارف دینی ما در آنجا کمتر به چشم میخورد و به نوعی روحیه اسلام طلبی مسلمانان را ارضا می کند"
این نشان می دهد که آقای زمانی معتقدند پرداختن سطحی به دین،در جوامع غربی نه تنها نکوهیده نیست،بلکه پسندیده هم هست و به نوعی مزیت هم محسوب می شود.چرا که اساسا قرار نیست برای یک فرد ناآشنا به اسلام ،کل مطلب یک جا گفته شود و به نوعی به اسلام هراسی دامن زده شود.ولی همین بیان سطحی،در کشوری مثل ایران ،همان تاثیر غرب را ندارد .در کشور اسلامی،این پرداختن به "کل دین به عنوان یک واحد"و نیز "بیان صریح تر" است که امتیاز است . همین"تفاوت"باعث می شود که الگوی آقای زمانی،سامی یوسف نباشد.
مثالی می زنم تا مساله روشن تر شود،باز هم تاکید می کنم که قصدم ابدا تناظر یک به یک نیست:همه می دانیم که در حقیقت،چیزی به اسم"ادیان"وجود ندارد و آنچه پیامبران الهی عرضه کرده اند،حقیقت واحد و در واقع دین واحدی بوده که طی قرون و اعصار،متناسب با نیاز و ظرفیت مردم هر دوره،به صور مختلف عرضه شده.در اصل آنچه حضرت نوح آورده،نسبت به آنچه پیامبر عظیم الشان آورده،تفاوتی وجود ندارد و اصل و روح و بن مایه ی همه ی ادیان حقیقی-نه فرقه های ساختگی یا صورت تحریف شده ی ادیان-یکی است.ولی همه می دانیم که آنچه حضرت نوح(ع)از این حقیقت واحد عرضه کرد،به مراتب متفاوت بود با آنچه حضرت ابراهیم عرضه کرد یا حضرت موسی،عیسی و..وصد البته در ظاهر و فرعیات و احکام،زمین تا آسمان متفاوت با آنچه پیامبر اکرم(ص)عرضه کرد.همه ی ما می دانیم که آنچه حضرت نوح از اسلام و دین خدا بر مردمش عرضه کرد،تنها خلاصه می شد در کلیات اسلام آن هم به صورت بسیار اجمالی.دین آن زمان، تنها خلاصه در باورهایی مثل توحید و نبوت بود ولاغیر.دین زمان حضرت نوح ،از تقریبا تمامی احکام و تکالیف دینی بی بهره بود و در آن صرفا به گزیده ای بسیار مختصر از اصل دین پرداخته شده بود و بسیاری از جنبه های اسلام نادیده گرفته شده بود.در این دین اصل تکیه بر توحید است و مثلا به مسائلی مثل ظلم گریزی،امامت،حجاب و عفاف ،جزییات تکالیف دینی و نماز و روزه و جهاد و ...چندان پرداخته نمی شود. ولی به مرور زمان که پیش می رویم،شاهد دینی هستیم که پیامبر به پیامبر، کامل تر و عمیق تر می شود و به آن پر و بال داده می شود و از مسائل سطحی عبور کرده و به کنه و عمق دین می پردازد.این تکامل ادامه می یابد تا در زمان پیامبر(ص)، شاهد صورت کامل و بی نقص دین اسلام هستیم که در آن، از کلی ترین مسائل مثل توحید سخن گفته می شود تا ریز به ریز جزییات و تکالیف و احکام دینی و آداب ربوبیت و بندگی.هم چنین به مسائل عمیقی مثل امامت و ولایت پرداخته می شود که سابق بر این مطرح نبودند.بدون شک وقتی ما به عنوان یک مسلمان،به دین خود نگاه می کنیم و آن را با دین زمان حضرت نوح و ابراهیم قیاس می کنیم،به این نتیجه می رسیم که تعالیم آن زمان،در مقایسه با اسلام بسیار سطحی است.ولی آیا این ،به این معناست که دین آن زمان را جزیی از اسلام نمی دانیم؟؟؟آیا این سطحی دانستن،به این معناست که خدایی نکرده،ارزش پیامبران اولوالعزمی مثل حضرت نوح و حضرت ابراهیم را زیر سوال برده ایم؟؟آیا این به این معناست که معتقدیم نعوذ بالله کار حضرت نوح و ابراهیم -که توضیح و تشریح سطحی اسلام بوده-بی اجر و از اعتبار ساقط است؟؟؟
ابدا،ما آیین زمان حضرت نوح و ابراهیم را سطحی می دانیم.ولی اتفاقا معتقدیم که دین در آن زمان برای پذیرش،می بایست هم که سطحی بیان می شد.چرا که مردم زمان حضرت نوح ،ظرفیت پذیرش کامل دین اسلام رانداشتند. این بیان سطحی دین،در زمان حضرت نوح و ابراهیم، نه تنها ناپسند نیست بلکه مزیت هم هست .چرا که دین برای پذیرش در هر دوره ای ،نیازمند آن است که با توان و ظرفیت مردم آن دوره همخوان باشد،و چون مردم آن دوره،این ظرفیت را به طور کامل نداشتند،اتفاقا نیاز بود که دین به طور سطحی به آنها عرضه شود.
ولی سوال اینجاست که آیا مردم زمان پیامبر هم باید از همین "دین سطحی زمان نوح و ابراهیم"تبعیت کنند؟؟؟خیر ،چون ظرفیت وجودی شان در حد مردم زمان نوح و ابراهیم نیست.چون توانشان حالا در این حد شده که "کل دین با تمام جامعیت اش"به آنها عرضه شود،نه صرف"کلیات و پوسته ی دین".به همین دلیل است که مفاهیم آن زمان را سطحی و خود را لایق تبعیت از "دین کامل"میدانند،در عین حال که به هیچ عنوان هم ارزش والای "آن دین در آن زمان" و اجر معنوی وافر"پیامبران آن دین "را انکار نمی کنند.
فکر می کنم مثالم به حد کافی روشن کننده بود و بیش از این نیاز به بسط و تفسیر نمی بینم...

برادر ارجمند آقای ناشری،لازم می دانم مطلبی را خدمتتان عرض کنم که هم برای شما و هم آقای "امین"روشن شود که آقای زمانی ،اصولا فردی نیستند که به دلایل شخصی حتی اختلاف سیاسی و ایدئولوژیکی با یک نفر،کلیت اثر او را زیر سوال ببرند .
ایشان در مورد نقد یک اثر،با انصاف درباره ی "خود آن اثر"نظر می دهند و اگر هم اختلاف نظری با خواننده ی اثر دارند،آن را در قضاوت اثر دخالت نمی دهند.این را عرض می کنم که باور کنید دلیل این صحبت آقای زمانی،کم لطفی نسبت به سامی یوسف نیست:
چند وقت پیش ،در مورد خواندن ربنا و ربنایی که خوانده بودند،از ایشان سوال شد.جواب ایشان هم این بود:"ربنای استاد شجریان ماندگار است و بنده قصد ندارم جایگزینی بر آن ارائه دهم"
در پست امام رضا هم ذیل همین جواب،مطالبی را عرض کردم،اینجا تقریبا عین جملاتم را کپی می کنم!!:
با توجه به اینکه گفتمان آقاتی زمانی به گفتمان من و امثال من نزدیک است،میتوانم تقریبا با اطمینان بگویم که ایشان هم دل خوشی از شجریان ندارند؛ولی با این وجود، ایشان گفته اند"ربنای استاد شجریان ماندگار است"
این موضوع ،به خوبی گواه این است که ایشان برای نظر درباب کیفیت یک اثر ،منصفانه قضاوت می کنند و به صاحب اثر و شخصیت و منش و باطن و...او کاری ندارند و اگر بنا به نظردادن باب یک اثر هنری باشد،ایشان منصف تر از آنند که به جای نقد اثر،عقده گشایی سیاسی کنند و مشکلات خود با صاحب اثر را در تصمیم گیری دخیل نمایند.
ایشان علی رغم اینکه دل خوشی از شجریان ندارند،آن قدر جرئت و جسارت و انصاف دارند که پای نقد اثر که می رسد ،فقط "اثر"را نقد کنند ،نه "پدیدآورنده ی آن"، فقط درباره ی "کیفیت اثر"نظر بدهند ولاغیر،اگر اثری به زعمشان "ماندگار"است،ابایی ندارند که به "ماندگاری "آن اقرار کنند،حتی اگر خواننده ی آن اثر ،کسی باشد که علیه اعتقادات و خط قرمزهایشان حرف زده باشد و به همین سبب،دید مثبتی به او نداشته باشند .
و این، مصداق حقیقی این حدیث زیبای امیر المومنین است که خودشان هم در مصاحبه گفته اند:"انظر الی ماقال،ولاتنظر الی من قال" مهم نیست چه کسی حرفی را می گوید،تو توجه کن "چی" می گوید،به خود حرف توجه کن،حرف حساب برایت حرف حساب باشد از دهان هرکس که می خواهد دربیاید.جرئت داشته باش اگر اثری" خوب" است،"خوب "بخوانیش ،ولو خواننده اش منفور و دشمن تو باشد.به جای نقد یک اثر،خصومت هایت را با خواننده ی آن اثر،عقده گشایی نکن و...
آیا وقتی ایشان ،درباره ی اثری از خواننده ای که مخالف خط قرمزهایشان حرف زده،تا به این حد منصفانه نظر می دهند،می توان باور کرد که درباره ی سامی یوسف،که اساسا خصومتی با او ندارند و اصطکاکی نیست،بی انصاف و مغرضانه نظردهند؟؟؟؟

یک مطلب دیگر هم در مورد کار سامی یوسف عرض می کنم و این بحث تا ثریا را به پایان می برم،ضمن اینکه مطمئن هستم آنقدر منطقی هستید که مثل برخی دوستان معاند،با این حرف ها بنده را متهم به "اسلام فاشیستی" و زورگویی نکنید!!:
کارهای سامی یوسف و لحن مهربانانه و کلا دیدی که از دین به عنوان منبع رحمت و مهربانی ارائه می دهد،گرچه به نوبه ی خود بسیار ارزشمند است.ولی باید بپذیریم که در شرایط کنونی جامعه ی جهانی –که به غایت پیچیده است و ضد اسلامی-کافی نیست.
همه می دانیم که اصل اسلام،نه بر یکسان عمل کردن در همه ی شرایط ،بلکه بر تشخیص وظیفه درهر موقعیت بخصوص و عمل بر طبق آن است.یک زمان این عمل،با عطوفت ممکن می شود یک زمان با خشونت.یک موقع است که حداقل روزنه ی امید ،هنوز در انسان زنده است که رقیب و دشمنش جای بازگشت دارد و رفتارش از روی غرض نبوده ،اینجاست که هم چنان توصیه به مهربانی و نرمش می شود.ولی یک جای دیگر هم هست که نباید آن را نادیده بگیریم،جایی که دشمن ما،شمشیر از رو بسته و قرار نیست عوض شود و تمام تلاشش بر کوباندن و نابودی و له کردن و سر بریدن آرمان و مقدسات ماست.آیا اینجا هم ما باید همان رویه ی سابق-نرمش-را بر عهده بگیریم؟؟؟آیا این جا هم باید با مهربانی دست بر سر دشمن بکشیم و از او خواهش کنیم دست از دشمنی بردارد؟؟؟آیا دین ما،اینجا هم به ما اجازه نمی دهد که سکوت خود را بشکنیم ؟؟آیا اصراردین ،هم چنان بر مهربانی سابق است؟؟؟
خیر برادر گرانقدر،اینجاست که این شعر مصداق پیدا می کند:
" اشک کباب موجب طغیان آتش است"
این جاست که سکوت من،عرضه را بر مخالف معاند باز می گذارد که با قوای بیشتر بر من بتازد.اینجاست که سازش من،دست و پای مرا بیش از پیش در برابر او می بندد و مرا حقیرتر می کند.اینجاست که مهربانی کردن من،این تصور را در چشم دشمن پدید می آورد که ازآرمان هایم کوتاه آمده ام و حاضر به عقب نشینی هستم ،پس چه بهتر که دفعه ی بعد،نیرومندتر بر من بتازد و آرمان هایم را به تاراج ببرد.این جاست که عطوفت من،به دشمن چراغ سبز می دهد که"ای دشمن ،من خط قرمزی ندارم،بیا و به هر آنچه من دارم توهین کن و برو،من هم چنان به تو لبخند می زنم".این جاست که روی خوش نشان دادن من،مژده است به دشمن برای اینکه اعتقادات من،منطقه ی امن اوست و به راحتی می تواند در آن ویراژ بدهد.نتیجه این می شود که تا چشم باز کرده ام،دشمن تا یک قدمی من آمده و همسایه ی دیوار به دیوار من شده و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم.دریغ از آرمان و عقاید و دفاعی...
این ها را گفتم که روشن شود هرهنری،مبنی بر نرم گفتن و رد شدن نیست.هر نحله و تفکری،"حرف گوش کن نیست"که با بحث مهربانانه و لبخند و هنر من و شما اصلاح شود،هر گروهی پای مذاکره بیا نیست.چرا که مذاکره با عده ای، همان قدر مضحک است که مذاکره با شیطان!!!،اینها را گفتم که هر اشتباهی قرار نیست با دست روی سر کشیدن و نوازش حل شود.اینها را گفتم تا روشن شود وقتی امام عزیز ،حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر می کند،از روی "دید خشن به دین"نیست،بلکه اگر بنا باشد با مرگ یک نفر،یک جامعه نجات یابد،منطقا ،نجات سعادت آن جامعه مقدم است.
والله بنده و سایر هم فکرانم همگی خوب می دانیم که جایگاه رحمت و عطوفت و موضع نرم در اسلام، تا چه حد بالاست.والله ما هم می دانیم که اسلام ،تا جایی که ممکن است دستور خشونت نمی دهد و یک مسلمان هم در صحبت ها و بحث هایش ،در ابتدا فرض را بر اصلاح پذیری فرد مقابل می گذارد و سعی در بحث احسن و نیکو دارد.والله من هم،چه در این سایت و چه در جامعه ،هروقت با فرد مخالفی بحث می کنم،تا آنجایی که ممکن است از موضع مهربانی و عطوفت وارد می شوم و اگر ببینم کسی با دین و نظام من سر دشمنی دارد،آن را از جهالت می دانم نه غرض.والله من هم دین اسلام را بیشتر دین رحمت می بینم تا دین شدت.ولی هیچ یک ازاینها مانع این نمی شود که از بعد دیگر دینم –که اقتدار و ایستادگی است- غافل شوم.
متاسفانه ما مدام از فواید مهربانی و نرمش و سازش می گوییم و معتقدیم حرف صریح،لحن قاطع و بیان شفاف،مقتدر و حماسی، جایی در هنر ندارد.چرا که اساسا از فواید این لحن و آثار آن بی اطلاعیم.
واقعیت این است که حرکات نرم و قدم به قدم و محافظه کارانه،شاید برای تثبیت یک ایدئولوژی طی زمان،یا شناساندن یک ارزش به مردمی که با آن بیگانه اند،موفق تر از سبک تند و بی پرده باشد.ولی در پیشبرد حرکات مقطعی و ضربتی یک جامعه ،ناموفق است.سبک نرم و محافظه کارانه نمی تواند در تشویق مردم برای"انقلاب علیه ظلم"،"جنبش ضد ستمکاران" و سایر حرکات این چنینی که اتفاقا برای جامعه لازم هم هستند ،موفق عمل کند.
احیای روحیه ی حماسی و بیدار کردن غرور،اقتدار و عزت خفته ی مسلمانان ،نیازمند لحنی است که از این صلابت و قاطعیت بهره مند باشد،نه زبان عطوفت و مهربانی.بسیج کردن عده ای برای شوریدن علیه ظلم و استکبار و کفر،نیازمند احیای روحیه ی مبارزه طلبی است که تنها در آثار صریح و بی پرده ی هنری نمود دارد.من نوعی، تا شور انقلاب را در خود زنده نکنم و روحیه ی اقتدار و ظلم ستیزی ام بیدار نشود،نخواهم توانست علیه حاکم ستمگری مثل مبارک یا آل سعود یا رژیم منحوس صهیونیستی بایستم.من نیاز به آهنگی دارم که رکی و بی پردگی و صراحت بیانش ،تا بحدی باشد که در من هم حس مبارزه طلبی را القا کند.شاید هم فلسفه ی آهنگ رپ اساسا همین است و چه بسا در مواردی،حرکت های قاطع ،بیشتر از سایر آهنگ ها در پیشبرد انقلاب های مسلمانان و حرکت های این چنینی موثر بوده اند.
والله قسم برای "آثار سامی یوسف "ارزش و احترام زیادی قائلم و قصدم انکار کارهای ارزشمندی که در این زمینه کرده نیست.چه بسا زحمتی که او برای پیشبرد اسلام کشیده،یک هزارمش را هم من و امثال من نکشیده ایم.منکر تاثیر این همه زحمت هم نیستم.چه بسا ایشان در بهبود دید جامعه ی غرب نسبت به اسلام بسیار تاثیر گذار بوده باشند و اگر کارهای این چنینی ارائه نمی شد،دید جامعه ی غرب نسبت به اسلام،به مراتب بدتر وخشن تر بود. از آنجا که همه ی آهنگ های او را هم نشنیده ام نمی توانم ادعا کنم که تمامی آهنگ هایش از این حس بی پروایی و اقتدار و مبارزه طلبی خالی است.ولی آنچه که واضح است ،این است که روح کلی آثار او،دال بر نشان دادن "چهره ی مهربانانه ی اسلام"است و این"همه ی اسلام"نیست.
با تمام تاثیر مثبتی که او بر جامعه ی غرب گذاشته ،ولی بنده معتقدم نتیجه ی کارش،اصلاح صد در صدی نبوده.برای حرفم هم دلیل دارم:
اگر سبک سامی یوسف در غرب صد در صد موفق می بود و بالاترین تاثیر را می گذاشت،شاهد این همه موج اسلام ستیزی و قرآن سوزی و هتاکی به پیامبر اکرم و ائمه ی بزرگوار و ظلمی که جای جای جهان علیه مسلمانان می شود ،نبودیم.اگر قرار بود این سبک،تمامی دیدگاه ها و حرکات را اصلاح کند،دیگر در گوشه ای از جهان،اسلامی به تمسخر گرفته نمی شد،قرآنی به آتش زده نمی شد ،کاریکاتوری کشیده نمی شد،اهانتی به ناموس شیعیان انجام نمی شد،مادری در برابر چشم کودکش گلوله باران نمی شد،کسی به جرم برگزاری مراسم نیمه ی شعبان،وحشیانه به شهادت نمی رسید،مسلمانی به جرم"اسلام"سر بریده نمی شد،روسری از سر کسی کشیده نمی شد،فردی به سبب حجاب،مجبور به ترک تحصیل نمی شد،یا بدتر ازآن در برابر چشم همسرش ،با وجود بارداری قطعه قطعه نمی شد...
اگر بنا بود فقط و فقط مهربانی و نرمش اسلام جواب دهد-همان مهربانی که در آثار سامی یوسف متجلی است- این همه بلا سر مسلمانان نمی آمد.ایراد هم اصلا و ابدا از سامی یوسف نیست.ایراد از "نقص ایدئولوژی تماما سازش "است.اتفاقا کار سامی یوسف شایسته ی تقدیر هم هست که قدمی در راستای رفع اسلام هراسی برداشته .ولی بحث این است که مساله پیچیده تر از این هاست که با خنده ی همیشگی ما حل شود.این گره محکم تر از آنست که همیشه با دست باز شود.دشمن، گاهی دشمن تر از این چیزهاست...گره اش را فقط با دندان می شود باز کرد...
اینجاست که وجود حنجره ای با صلابت تر از سامی یوسف احساس می شود،نه برای اینکه کار سامی یوسف بی ارزش است،بلکه چون رسالت سامی یوسف،پرداختن به "شور انقلابی " نیست.رسالتش،"شناساندن رحمت اسلامی به غرب" است و برای "زنده کردن روح انقلاب"،حنجره ی دوم کارسازتر است...

2.191.157.99
شنبه 12 مرداد 1392 - 20:54
م مهراد

ممنون موسیقی ما،ولی طوری سه تا کامنت آخرم رو تایید کردی که ترتیبشون بهم خورده!!!کامنت سومم رو اول گذاشتی!!!ترتیب 3 کامنت من به این ترتیبه:کامنتی رو که دوم تایید کردید(سلامی دوباره آقای ناشری)در واقع اولین کامنت منه!!کامنت پایینی اش ،دومین کامنت من و اصل جواب من ،و اون کامنتی رو هم که اول تایید کردید،در واقع سومین و آخرین کامنت بنده است!!!ابتدای هر کامنت هم گفتم که چندمین کامنته!!!ترتیبشون که بهم خورد،نظمشون رو هم بهم ریخت!!!در هر صورت ممنون

2.191.94.17
سه شنبه 9 مهر 1392 - 20:00
ارش

مریم خانوم مشخصه که شما اصلا کارهای سامی یوسف رو نشنیدید.وگرنه نمیگفتید مضامین تکسهایی که ایشون استفاده میکنند سطحیه.توصیه میکنم اگه زبانتون خوب نیست حتما موزیکهای سامی یوسف رو با زیرنویس ملاحضه کنید.اونوقت حتما نظرتون تغییر خواهد کرد.در ضمن اقای حامد زمانی اصلا در حد و اندازه ای نیستن که بخواهند درباره ی پدر موسیقی راک مقدس فکر کنند!چه رسد به اینکه بخواهند اظهار نظر کنند

151.244.152.24
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:37

من این مصاحبه رو در مجله ی همشهری جوان خوندم حالا چطور موسیقی ما منبع رو زده اختصاصی؟ در مورد حامد زمانی هم باید بگم ایشون چون در موسیقی و هنر توانایی ندارن و نمیتونن با موزیک و صدا و هنر خودشون مردم رو جذب کنن و میان مردم شناخته بشن رو اوردن به مسائل سیاسی و اظهار نظر های جنجالی تا بلکه از این طریق شناخته بشن.اینکه ما برای کسی جایزه تعیین کنیم تا به قتل رسونده بشه دور از انسانیته.اما در مورد اقای هلالی هم باید بگم ایشون میتونه از چاوشی کبیر خوشش بیاد ولی مطمئنم محسن خان علاقه ای به اقای هلالی و اثارش نداره.

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 09:20
sina musavi

شما علم غیب داری راجع به نیت افراد نظر میدی؟
یا خیلی باهوشی؟
شایدم........

2.190.30.254
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 11:48
زهرا سادات حسینی

اونوقت این انسانیته که به ارزشهای ما وبه امام شیعه توهین کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تلفیق هنر وسیاست هم خودش یه هنره که هرکسی نداره و البته شجاعت هم لازم داره.خیلی از موزیسین هاوخواننده های معروف جهان کارهای سیاسی ارائه دادن ولی فقط تو ایرانه که این کارو قبیح میدونن .

2.191.22.163
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:58

سلام
حامدجان آهنگ هات خیلی خوبن لطفا با آقای هلالی دوباره همکاری داشته باشین

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:14

دوستان منتقدحامدزمانی خواننده انقلابی و ارزشی !تورو بخدا اگرمسلمون هستید اگرشیعه هستید که حتما هستید ،یه ک.چولو تونظردادنهاتون منصف باشیدو جانب عدالت ومردانگی رو رعایت کنید یه شناخت نسبی به طرفتون پیداکنید بعد داوری کنید نظرهرکسی براخودش محترمه کسی ازشمانخواسته حامدزمانی رو بپذیرید اما انقدرم ناجوانمردانه بهش نتازید /حامدزمانی انقلابی ما تحصیلکرده است باسواده مؤمنه متعهده خواهشا دوباره مصاحبشو بادقت بخوونیدشاید دستتون بیاد یه خواننده باشعور و باسواد و پخته طرف حسابتونه مشکل سکا باحامد سرسیاسی بودنشه؟ بابا مسلمون جماعت بایدسیاسی باشه باید نسبت به دین وبه جامعش درد داشته باشه ماها که میریم زیر بیرق امام حسین سینه میزنیم و افتخارمون اینه که سیاه کوش وسینه زن امام حسینیم باید پشت این سینه زدنها واشک ریختنامون معرفت داشته باشیم یانه ؟ امام حسینم سیاسی بود بعله سیاست ماعین دیانت ماست این که حرف حامدزمانی نیست که زودی جبهه میگیریم این حرف امام حسینه حرف امامانمونه وگرنه شیعه بی بصیرت بی درد که شیعه نیست مترسکه ...یاشایدم مشکل شما بخاظرموضعیه که زمانی ارزشی خوون درمقابل ...یعنی میخواهیدبگیدشماها وقتی شنیدید این ملعون به امام معصوممون جسارت کرد شما خون غیرت تو رگهاتون به جوش نیومد؟یعنی اینطوری بوده ؟ بابا کدوم خواننده تواین مملکت اسلامی به اندازه زمانی انقلابی ازطرف رسانه ها بایکوت شده؟فلان خواننده کم سوادی که حتی صدای خوشی هم نداره .تاچندوقت پیش ممنوع التصویر بود حالاشده سوگلی همه شبکه های تلویزیونی اونوقت.....توروخداانصافتون کجارفته؟؟این بایدافتخارباشه برامون که مملکت مابعدمدتها یه خواننده باسواد مذهبی وفاداربه مردم و مملکت و دینش به خودش دیده بعدمامیاییم چشمامونو میبندیم وفقط طرف و میبندیم به رگبار؟؟/ نبایدبهش فرصت بدیم؟سوادکه داره تعهدم داره صدای خوشم داره خب به نسبت خیلبها تجربه کمی داره جوونه خب ! بهش فرصت بدیم تا تکنیک کارشم قویترکنه تجربه بدست بیاره .. خداوکیلی منم علوم سیاسی خووندم اما سوادسیاسی وبارعلمی حامدزمانی انقلابی ما فوق العاده است خالااگرکشورهای دیگه همچین خواننده ای داشتن میذاشتن روسرشون حلواحلواش میکردن اونوقت ما یه همچین دسته گلی رو چون ازش حوشمون نمیاد میذاریم زیر پامون لهش میکنیم اگر اراجیف صدمن یه غازمیخووندو جنگولک بازی درمیاورد و میرفت اونوردنیا وبرعلیه خودمون میخووند وبرای هیچ کدوممون پشیزی قایل نبود میشدحضرت استاد و ماهم میشدیم خاک کف پاش " بخدا ازنعمت امثال حامدزمانی برخورداربودن لیاقت میخواد... خدایا به کجا داریم میریم ؟؟؟؟؟

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:34

شماکه به جواب سؤالهاخندیدی!جای تعجب نداره ازبس که جوایهای دم دستی سطحی از این وآن شنیدی گوش دلت توان شنیدن جوابهای نغز و عالمانه و عمیق و نداره !!! غیرازاین بود تعجب داشت !!! وشماکه گفتی حامدزمانی طرفداران اندک داره...اولاچه بسا کم که به بسیاری غلبه کردند ثانیا کم بودن به فعداد اما فهیم بودن بصیربودن و دیندار بودن قطعا می چربه به بسیار بودن بی همه اینهاکه نام بردم بعلاوه مقلد ودنباله روی صرف بودن ......لطفادوتانظرمن دو هم تأیید کنید .......

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:41

اینا چی میگن؟؟؟ به قاتل 10 میلیون میدم یعنی چی؟؟؟ سامی یوسف کاراش سطحیه؟؟؟ اقای عزیز . سامی یوسف درباره صلح و زیبایی و لطافت دین و پیامبران و خدا میگه نه از کشت و کشتار و انتقام.کسی که یه ذره خلق و خوی هنری داشته باشه حرف از خشونت نمیزنه.

پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 10:54
زهرا سادات حسینی

منم صدهزار تومان میذارم روش! اینم معنیش! نه شوخیه نه بچه بازیه نه جوگیر شدم.

2.191.25.133
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 12:16
کوثر-ج

شما تو رو خدا حرف از احساس و هنر نزنید آقا سعید که اگه کسی یه ذره از هنر چیزی سرش بشه اینطوری به بقیه توهین نمیکنه!!!!!

37.254.44.18
MK
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 07:14

کارای حامد زمانی عااااااالین!!!!!!!!!!!!!!!!!
به همچین خواننده بااخلاق و مذهبی ای افتخار میکنیم.

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 08:05

بنده ابتدائا به عنوان کسی که سالها دست در موسیقی داشته، ثانیا به عنوان یک ایرانی مسلمان و شیعه و ثالثا به عنوان دکتر روانشناس و کسی که سالها وقت خودش رو در روانشناسی نوشتار گذرانده باید خدمت آن چند نفری که با آقای زمانی مشکل دارند عرض کنم که چرا با کسی که به هر دلیلی دارد حرف از اعتقادات شما میزند سر دشمنی دارید؟ مگر شما مسلمان و شیعه نیستید؟ مگر شما ایرانی نیستید؟ حمایت از یک هنرمند ایرانی شیعه اصالت دارد یا یک غیر ایرانی سنی؟ همه ی اینها و بعضی از جملات را که بررسی میکردم (چون علم به آن دارم میگویم) وگرنه خودم را زبان روزه مدیون خلق الله نمیکردم... باید عرض کنم که در کلام اکثر مخالفان آقای زمانی چیزی جز حسادت یافت نکردم و برای اثبات حقانیت آقای زمانی همین بس ( به چشم دیده ام) که خانواده های شهدا و جانبازان همیشه دعا گوی شما هستند و نیز با آهنگ زیبایی عشق شما دختر من که سالها حجاب اسلامی را کنار گذاشته بود دوباره به آن بازگشت و من تا عمر دارم مدیون شما هستم و به صداقت راه و صدای شما ایمان دارم... این نظر را تایید کنید تا شاید ذره ای از دینم به آقای زمانی را ادا کرده باشم...

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 09:42

تمامه کامنتهای درج شده از یک قالب گفتاری پیروی می کنه و با ید گریه کرد به حال و روز این روزای موسیقی که تو این فضا غوطه ور مشکوک مصموم و سیاسی زده و با ز هم تو هین به هنرمند والا مقام برای بزرگ کردن خود .
هنر تجلی روح انسانیت هستش نه غرق غرور منیت شدن و توهین به هنرمند والامقامی هم چون سامی یوسف لطفا هیت عزادارن متوسل به حامد زمانی پاسخ ندهید و به سینه زنی و سینه دریدن مداح مورد نظر ادامه دهید . هروز فریادبزنید خواننده خوب موزیک پاپ یعنی بچه هیتی سیاسی هنری نما مظلوم حامد مظلوم و غیر از این حرام ست .

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 17:33
فاطمه

چرا جواب ندیم؟تا هرکی هرچی دلش میخواد بگه.ما متوسلیم اما متوسلین اهل بیت(ع)،این موسیقی واقعا گریه داره چون هرکی از راه میرسه هر چرت و پرتی که سر زبونش میاد میخونه بعدم اسم خودش میذاره خواننده،بعد وقتی کسی مثل آقای زمانی میاد و حرف از حق میزنه و بدون ترس حرفش رو رک میزنه از هرجایی میکوبنش.ضمنا بخاطر اینکه همه ی ما طرفداران آقای زمانی فکرمون،هدفمون و راهمون یکیه گفتارمون هم یکیه،جای خوشحالی داره که همه از حرف های ما یک برداشت رو دارن و این نشون از اتحاد ما در هر زمینه ای داره.بعدشم آقای زمانی کی به سامی یوسف توهین کرد،شما یا گفته ی آقای زمانی رو با دقت نخوندی یا معنی توهین رو نمیدونی!!! آره برای ما بچه مذهبی ها خواننده خوب موزیک پاپ یعنی بچه هیئتی سیاسی هنری یعنی حامد زمانی،مشکلی هست؟ آقای زمانی مظلوم هستن،قضاوت با شما! تا الان کی به اندازه آقای زمانی مورد هجمه و تهمت و توهین قرار گرفته؟یه کم به خودتون بیاید!!انصاف هم بد نیست!!ضمنا طرفداران آقای زمانی هیچوقت ایشون رو تنها نمیذارن و در هر شرایطی از ایشون حمایت میکنن و هیچ زمانی کم نمیارن و جوابگوی هر مخالفی هستن...دوستان،پرچم هنوز بالاست...پس ادامه میدیم...سکوت جایز نیست
موسیقی ما لطفا تایید کن بالاخره هر توهینی جواب داره

2.185.67.252
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 10:35

جالبه پنج تا کاربرن نفری ده تا نظر گذاشتن این اقا رو بزرگش کنن!
ماهم هم هر چی میگیم تلیید نمیشه
اخه موزیک محترم ما امثال منی که سه چار سال پایه ثابت سایتتم به امسال زهرا 22 و امثالهم میفروشی؟!!

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 13:47
sina musavi

تعریف بزرگی ازنظر ما کامنت زیاد نیست این فقط تعریف توئه از بزرگی
شماهم به تابیر خودت میخواستی نظر نذاری تا سلطان ما بزرگ نشه

2.190.30.254
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:36
معمر

آقای جمشیدی اگه افرادی مثه شما مته به خشخاش نذارن و حرف حق رو بپذیرن ماهم برا جواب دادن مرض نداریم هی کامنت بذاریم.ایشون هم بزرگ هستن نیازی به بزرگ کردن ما ندارن.خداست که هر کیو بخواد بزرگ وعزیز میکنه وهرکی رو هم که نخواد کله پا!پارتی آقای زمانی اهل بیت اند که قسم میخورم اگه لغزش تو کارشون باشه حمایت نمیکنن وکما اینکه تا الان ما وآقای زمانی هر چی داریم به برکت این 14 پشتوانه ی محکمیست که داریم...

5.202.24.200
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:17
کوثر-ج

آقای زمانی خودشون بزرگن نیازی نداره ما بزرگش کنیم!!!
بعدم چه ربطی به پایه ثابت بودن داره آخه...حرف که منطقی نباشه تاییدم نمیشه

37.254.29.88
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 10:41
danesh jamshidi

اینجا سایت موسیقیه نه سیاست خاورمیانه..این اقام خواننده ی درجه بیستمم نیست

2.190.11.184
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 12:31

واقعا برای همه کسانی که یکطرفه به قاضی رفتن متاسفم،مجبورتون کردن وقتی کسی رو نمیشناسید درموردش قضاوت کنید،بترسید از روزی که آه آقای زمانی گریبان گیرتون بشه،خدا نمیگذره،از مسخره کردن ایشون و عقاید ایشون که عقاید ما هم هست چی عایدتون میشه،جز اینکه دلشون رو بشکنید و اون دنیا در محضر خدا روسیاه و در برابر مولا علی(ع)شرمنده باشید،اصلا فکر کردید بابت این همه تهمت اون هم تو این شب های عزیز چطور اون دنیا باید جواب خدارو بدید.طرفدار ایشون نیستید که نباشید چرا بهشون توهین میکنید؟الحمدالله انقدر طرفدار دارن که در هر شرایطی از ایشون حمایت کنن،ضمنا با چهار تا نظر مخالف ایشون طرفدارانشون رو از دست نمیدن،لطفا طرز تفکرتون رو اصلاح کنید و از خدا بخواید که بابت این همه تهمت ناروا شمارو ببخشه،ازآقای زمانی خجالت بکشید که با وجود این همه تهمت و توهین همه رو بخشیدن."خدایا!برادر مارو از چشم بد و نیت بد حفظش کن،کمکش کن تا تو این راه موفق باشه و ثابت قدم"

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 13:51

سلام به موسیقی ما من چندتا نظر مودبانه در جواب مخالفان آقای زمانی دادم

خواهش میکنم تائید بفرماید

این نظر مهم نیست تائید بشه یا نشه اون نظرا رو تائید بفرمایید

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:30

فقط سلطان رضاصادقی

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 15:47

عشق است رضا صادقی محسن چاووشی عبدرضا هلالی اسلام میرزایی

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 16:54

حاج رضا خیلی باهات حال کردم
کل محاحبت یه طرف این جملت یه طرف:جا دارد یادی کنم از مرحوم «سید جواد ذاکر» که واقعا مظلوم بود. مردم نشناخته و متعصبانه موضع گرفتند و او را تخریب کردند.
خیلی بامعرفتی
آقای زمانی هم که صداش حرف نداره وشعرای سیاسیش هم که خیلی قشنگه
عاشق محسن چاوشی هم هستم
کلا مصاحبتون فوق العادس

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:50

حس فوق العاده ایه که بالاخره میتونیم به داشتن یک خواننده ی مذهبی هم بینمون افتخار کنیم.ای کاش اشخاص سرشناس دیگه ای هم که دم از دیانت میزنن،مثل ایشون،صریح و شفاف اعتقادات قلبی شونو اعلام می کردند...کسایی مثل سید علی ضیاء که مخاطب برخی نوشته هاش معلوم نیس دقیقا کیه... .

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:52

برادران و خواهران عزیز! اولا که ما تعدادمان کم نیست. می توانید به سایت های ایشون مراجعه کنید که متوجه این امر بشوید. دوستان عزیز! طرفداران آقای زمانی قبل از این که طرفدار شخص ایشون باشند طرفدار راه و هدفشون هستند. ما تا آخر پشت هر کسی که ارزش ها و اعتقاداتش براش مهم باشه هستیم. قصد بزرگ کردن هیچ کسی رو هم نداریم. اگر کسی هنری داره باید آن را خرج دین و اعتقاداتش کنه! این وظیفه ی هر کسی است! وظیفه ای که خیلی ها فراموشش کرده اند...ما به خاطر همین وظیفه شناسی آقای زمانی را انسانی شجاع و ارزشمند می دانیم. به خاطر همین که علی رغم این همه طعنه و بی انصافی به راه خودشان ادامه می دهند. این حرف های غیر منصفانه و از روی غرض یا نا آگاهی برروی آقای زمانی و امثال ایشان تاثیری ندارد چون هدفشان چیز دیگری است... هدف ایشون این نیست که به هر قیمتی رضایت همه را به دست بیاورند! ملاک رضایت کس دیگری است...
شعار نمی دهیم! خیلی محکم میگوییم ما و امثال آقای زمانی تا جایی که می دانیم حرفمان و راهمان حق است با قدم های محکم به پیش می رویم و از هیچ طعنه و تهدید ی هم ترسی نداریم. هدف و راه ما آن قدر مهم است که چنین برخورد ها و صحبت های غیر منصفانه ای هیچ خللی به آن وارد نمی کند. این راه باید هم مخالف داشته باشد... که اگر نداشت باید به درستی آن شک می کردیم. فقط یک چیز... شما را به خدا قسم حتی اگر از کسی متنفر هم هستید کمی انصاف داشته باشید. کمی قبل از صحبت کردن فکر کنید که دارید چه می گویید... قبل از صحبت کردن اطلاعاتتان را بالا ببرید که خدای نکرده یک روز شرمنده و پشیمان نشوید...

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:29

سلام....اگه خدا بخواد کسی رو بالا ببره زمین و زمان هم که نخوان میبره و برعکس هم اگه خدا بخواد کسی رو پایین بیاره همه عالمم که تلاش کنن ببرنش بالا...مثال این حرف اقای زمانی حتی اگه من هم نباشه همه ی اون کسایی که به وجود خاریجیشو ن شک دارید نباشن یه خدائی هست که این روزا بدجوری اصرار به بودن اقا حامد داره...خدائی که دوسش داره و عزیزش کرده و کاری کرده که خارر بشه تو چشم دشمناش...پرچم اقای زمانی همیشه بالاست...دوستان یا علی که پرچم بالاست...نحن صامدون حتی آخر نفس

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:42

آقای سعید 23 ومهدی :اولا کسی رو که کاملا نمیشناسیدش زود قضاوت نکنید درموردشون دوما ایشون ی شبه اومدند و ی شبه هم از صحنه میرند کنار ؟؟تو راست میگی شما از کجا میدونید ایشون عقبه دینی ندارند ؟؟؟ی جوری صحبت میکنید که انگار کاملا ایشونو میشناسید ...متنهای شعرشون رو ب دقت گوش بدید ببینید چی میگند نه اینکه باخودتون بگید ی چیزی خونده او رفته..عین بعضی خواننده ها نیستند جمع نمیبندم ب قول بچه ها تو حموم خوندند از صداشون خوششون اومده روز بعد رفتند خواننده شدند چرتو پرت بی سرو ته خوندند..آقای مهدی ایشون دنبال کسی نرفتند و به دستو پاشون نیفتادند که بگند تورو خدا تو ستادهاتون آهنگای منو پخش کنید خودشون پخش کردند ی جور حرف میزنید انگار میدونید تو مملکت چی میگذره از ما بیشتر که نمیدونید میدونید؟؟؟مااینقدر راهم که شما فکرمیکنید عقب مونده هم نیستیم ب روزیم همه آهنگای خواننده های داخلو که هیچ خارج از کشورو هم اسمشونو و هم آهنگاشونو ترجمه میکنیم تا ببینیم چی خوندند چی میگین ..حالا یکی پیداشده که ازسردرگمی ها نسل خودشو داره نجات میده باهاش ضد شدید!!اصلامهم نیست که چی میگید درمورد ایشون یا چی فکرمیکنید....خداانشاالله همه رو هدایت کنه....

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:46

آقای جمشیدی ما کسی رو بزرگش نکردیم ....همچین میگید پایه ثابت سایت که انگار مااصلا اینجا نمیومدیم قبلا اینجا چرا میومدیم ولی یا کامنت نمیذاشتیم یاهم میذاشتیم ولی اسم رو نمیزدیم اولین باره....سایتو خریدی یا قواله کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:48

آقای علیرضا ایشون از خوانندگی هیچی نمیدونند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 19:58

واقعا آقا سینا خدا آقای زمانی رو حفظش کنه..........نمیتونند پیشرفتشونو ببینند واقعا که.........

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:04

آقای شریف ی جوری میگید سامی یوسف 100% شیعه که انگاری آقای زمانی شیعه نیستتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:09

احترام نگه دارید ,,,,تند نرید,,,زود قضاوت نکنید,,,,جوگیرهم نشید خواهشششششششششششششا

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:11

هرجوردارید فکر میکنید بکنید ما اینجا نیومدیم مخالفای آقای زمانی رو جذبشون کنیم ...خودتون برید در موردشون تحقیق کنید

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 21:25

ملودی آهنگ دنیا دیگه مثه تو نداره وحید بنیامین بهادری واقع مال کیه؟
...........................................................................................

حا ج آقا هلالی،
کاش در این موضوع روشنگری دوباره کنین :
در مصاحبه ئی از شما بعد از انتشار آلبوم 85 (خواننده به قول خودش آماتور حرفه ای )به اسم بنیامین بهادری در باره یه آهنگ به اسم (دنیا دیگه مثه تو نداره) اش مدعی شد ملودی آن رو سر کلاس دانشگاهش ساخته!!!درحالیکه وقتیکه ازشما درباره شباهت زیاد یکی از نوحه هاتون با این ملودی و آهنگ پرسیدند که کی از کی برداشته،شما گفتید که این نوحه شما بوده و اون زمان که شما خوندید این آدم یعنی وحید بهادری که ( به بنیامین تغییر نام داده)، بچه هیئتی اونجا بوده .خلاصه اینکه صراحتا گفتین که این نوحه شماست .(یعنی کف رفته).با توجه به اینکه این اهنگ تو آلبوم 85 معروف شد و این خواننده خیلی مدعی نبوغش در مورد این اهنگ شد ه حتی تا امروز^واقعا لازمه شما حقیقت رو واسه همگان روشن کنین.
التماس دعا

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 17:41
سیمااشوب پاییز

1 بنیامین هیچ وقت ادعایی در مورد نبوغش نکرده
2 زمانی که بنیامین هنوز خواننده نشده بود برای مداح های زیادی هم چون اقای هلالی وحسن خلج و....تصنیف می ساخته و...فرم مداحی هاشون می ساخته می تونید از خوده همین مداح ها هم بپرسید
3بنیامین برداشتی از مداحی اقای هلالی نکرده بلکه اقای هلالی این کارو کرده یعنی بنیامین براش ساخته می تونید از خوده اقای هلالی هم بپرسید
4 سریع به بنیامین تهمت نزنید

78.46.179.178
شنبه 12 مرداد 1392 - 01:32
jahan

توصیه هایی جدی به استارهای خود انگاشت ازلی موسیقی!!!
----------------------------------------------------

خوب به وحید بهادری عزیز هم پیشنهاد میشه به جای استخدام چند نفر در محیط وب جهت انتشار-غیر مستقیم ادعاهای ایشون به عنوان طرفدار* خودشون با اسم خودشون مستقیم وارد گود بش!!!.این مثلا ایرادی داره؟!خیلی بهتره چون این ترفندها قدیمی شده و همه کل داستانو می دونن و فقط بی اعتمادی بیشتر دامن زده میشه.
اگه من یا من نوعی می خواستم اظهارات وحید بهادری رو باور کنم که از آقای هلالی سوال نمی کردم و وقتی سوال کردم به این معناست که به اظهارات و-بهادری که قبلا در مصاحبه هاش هم مسلسل وار ارائه شده و اکنون از طریق و زیان چند نفر اشاعه میده بی اعتمادم.این نشون میده من دنبال اصل ماجرا و حقیقت قضیه هستم نه ادعاهای واهی.
این یه پیشنهاد کلی بود و فقط مربوط به این مورد نیست.البته به نفع خودشونه وگرنه همه میدونن.
و پیشنهاد دیگه به وحید بهادری اگر ایشون چنان که ادعاشو داره در جهت اشاعه هنر جانفشانی می کنه و موسیقی واقعا اولویت اولشه. نباید از رقیب بترسه یا رقیب کشی کنه.طرفدارانش یا گماشته هاش نباید مرتبا و مکرارا به دنبال تخریب رقبای واقعی یا فرضی ایشون باشن.برای هنردوستان واقعی موسیقی مثل مشعل المپیک هست هدف به مقصد رسیدن مشعله.مشعل دست به دست میشه.نمیشه به زور و تزویر مشعل را به دست اورد و تک نفره به مقصد رسوند!!!میشه آقای و-بهادری؟!ا
گه هوای نفس نباشه"من" مطرح نیست.این یک جوک است که کسی فکر کنه موسیقی یک سوپرمن داره و اونم خودش یک نفره !!!

184.95.40.131
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 21:54

ببینیدماطرفدارای حامدزمانی مذهبیمون اومدیم اینجا ازخواننده انقلابیمون حمایت کنیم به هیچ حواننده ای هم توهین نکردیم اماظاهرا عالیجنابان مخالف چیزی ازمنطق وگفتمان نرم نه شنیدند نه خوندند نه بلدند فقط اومدن اینجاعقده هاشون و بریزن رو دایره و برن...یعنی اینطوری خالی میشید؟سبک میشید؟یعنی حامدزمانبی انقدر سدبزرگی درمقابل شما که انقدر به تکاپو افتادید؟پس الحمدالله معلومه داداش حامد ما درست زده به هدف" درجواب اون هموطن سطحی نگری که انقدر بی نزاکت نظرداده " راما" ....شماهمیشه چشم بسته غیب میگی؟خب معلومه که ماحامیان حامدزمانی گفتمانمون مشترکه چون یلخی فکرنمی کنیم یلخی حرف نمیزنیم لاخی عمل نمی کنیم هدف داریم نمیاییم بدون اطلاعات و از روی غرص ومرض عقده هامونو سر یه جوون مومن بی ادعاخالی کنیم وفکرکنیم عجب کارمهمی کردیم!!!!!! بعله ما یه هدف واحدیم چون به حدا واهل بیت وصلیم ..... و اتفاقا آره اینو خوب اومدی ماهیأت متوسلینیم اما نه به زعم شما متوسل به حامدزمانی...ما وحامدزمانی ارزشیمون هیأت متوسلین به اهل بیت هستیم وشاکرخداییم ....حامدزمانی انقلابی ماهم خدا بهش عزت داده خدا هم به اوج می رسوندش ...مامیریم توهیأت اهل بیتمون با مداحی حامد زمانیمون شماهم برید تو کنسرتهای آنچنانیتون .... آنچنان باشید....... شرط میبندم هیچ کدوم شماکه سامی یوسف و علم کردید خود تونم ذره ای سامی یوسف و قبولش ندارید............ موسیعی ما لطفا این نظرم هم تاییدکن به هرحال باید ازتهمتهایی که زده میشه تبری بجوییم

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 00:56

اصلاحیه
.........

در مصاحبه ئی بعد از انتشار آلبوم 85 (خواننده به قول خودش آماتور حرفه ای )به اسم بنیامین بهادری در باره یه آهنگ به اسم (دنیا دیگه مثه تو نداره) اش مدعی شد ملودی آن رو سر کلاس دانشگاهش ساخته!!!درحالیکه وقتیکه ازشما در مصاحبه ئی درباره شباهت زیاد یکی از نوحه هاتون با این ملودی و آهنگ پرسیدند که کی از کی برداشته...........................

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 04:55

خداروشکر مثل بقیه مصاحبه های اقای زمانی رک وراست بود وبدون ابهام
من در عجبم از این نظرای مخالف! اقای زمانی درموردتمام اهداف و نظراتشون نسبت به سامی یوسف و.... به وضوح توضیح دادن بازم اینا میان برداشت خودشونومیگن! گمون نمیکنم مصاحبه رو بادقت خونده باشن....
تازه اقای ارجمند شماکه میگی خواننده باید مردمی باشه دقیقا اقای زمانی خواننده مردمی هستن ولی مردم که فقط شمانیستین فک کنم ماهاهم مردم باشیم والبته حامی اقای زمانی

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 11:22

بچه ها با اينا بحث نكنين
اينا هر وقت حامد زماني مي خونه تازه يادشون مي افته طرفدار موسيقي اند
تمام استدلالاشونم سياسيه تا هنري
اينا همونان كه همه چيزو سياسي مي بينن

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 17:39

سلام
با حرفاتون و نظراتون مشکلی ندارم اما یه جاشو نمیشه چیزی نگفت ......
اونجا که بحث آقای سیامک رادمنش ( سامی یوسف ) میاد وسط .
آقای زمانی گفتن که سامی یوسف سطحی کار میکنه و به درد همون جا میخوره ......
آقای زمانی ، یه سوال !!!
شمایی که اینجا هستید ، چه دوایی واسه دردای دین شدید ؟ آیا تونستید با آهنگاتون حرف دل یه بچه شیعه رو بزنید ؟ مگه همه مشکلات ما انقلاب و امام و سیاسته ؟
شما خواننده ای رو نقد میکنید که داره کار درست رو میکنه ؟
آهنگهای مذهبی سامی ، سرشار از حس ناب خداجوییه که آدمو به سیر و سلوک میبره
آهنگهایی مثل :
Wherever you are - Healing - Asma Allah - Dryer Land - Ala Bi Dhikrika - Hasbi Rabbi - ..........
آهنگهایی که به تمجید پیامبر ( ص ) میپردازه مثل :
You Came To Me - Muhammad - Ya Rasullala - ..........
اینها کارهای ارزشی ایشون

شما میگید کارها سطحی هستن ..........
کارهای سیاسی سامی رو گوش ندادین ؟ کارهایی که از اسلام واقعی دفاع کرد رو گوش ندادین ؟
کارهایی که به دفاع از موج بیداری اسلامی پرداخت رو گوش ندادین ؟
In Every Tear He Is There
امسال نزدیک به 3000نفر در شهرما ( اهواز ) وهابی شدند ، وهابیت که خطر بزرگی واسه دین اسلام هست رو نمیبینین ؟
آهنگ In Every Tear He Is There :
با این آهنگ باعث شد به مردم زلزله دیده در جهان کمکهای بزرگ بشه .........
آهنگ Its Game :
با این آهنگ دربرابر اهانت به صاحت مقدس پیامبر(ص) واکنش نشون داد ....
آهنگ I'm Your Hope :
با این آهنگ که در زمان شروع انقلاب مردمی مصر بیرون آمد ، مردم رو به انقلاب و مقاومت دعوت کرد .
آهنگ Hear Your Call :
دعوت جهان برای کمک به سیل زدگان در پاکستان
آهنگ Forgotten Promises :
دعوت جهان برای کمک به ستم دیده ها و گرسنه های آفریقا
آهنگ Try Not To Cry :
مقابله با اسرائیل ملعون و حمایت از مردم فلسطین
آهنگ My Ummah :
دعوت مسلمانان برای اتحاد و ابراز نگرانی از دوری فرقه های مسلمان از هم

این آقا بارها در برابر کارهای کثیف و پلید وهابیون واکنش نشون داد
مثل :
1.با بیانیه ای خواستار جلوگیری از تخریب حرم ها و اماکن مذهبی مربوط به اهل بیت ( ع ) شد .
2.با ویدئویی 10 دقیقه که اخیرا در صفحه فیس بوک خود پخش کرد ، این مطلب رو بیان کرد که به مردم سوریه کمک کنین و از ستمی که به آنها وارد میشد ابراز نگرانی کرد و توقف آنرا خواست .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آقای زمانی این کارها سطحی ان ؟
به نظر من شما فقط کار خودتونو جالب میبینین !!!!
این آقا در همه ی زمینه های اسلام داره کارهای مفید میده بیرون اما شما چی ؟
شما اسلام رو فقط سیاست ایران و انقلاب میبینین ؟
چرا توی ایران ، کاری برای نفرت از وهابیت پخش نمیشه ؟
چرا توی ایران ، کاری برای مقابله با وهابیت پخش نمیشه ؟
پیامبر و اهل بیت رو چرای توی موزیکا نمیارید ؟
چرا سنت پیامبر و اهل بیت و آداب و روشهای قرآنی رو توی کارها نمیارید ؟
یا نمیارید یا خیلی کم میارید ............

دیگه حرفی نمیمونه ، ممنون میشم که مطلب منو کامل بخونین و برداشت منصفانه کنین

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 20:23
ايمان ناشری

ممنون از توضیحاتتون امین عزیز
متاسفانه اقای زمانی اصلا حرف درستی نزدند ...
هنوزم میگم بخدا قسم اگه 3 الی 4 تا خواننده مث سامی یوسف تو دنیا بودند خیلی بیشتر میتونستند چهره مخدوش دین رافت و مهربانی رو تو دنیا از بین ببرند ..
ایشون انقدر کارشون ارزشمنده که واقعا نمیشه کاراش رو وصف کرد و فقط هدیش رو بایدتو ابد االدین قیامت از خداوند متعال دریافت کنه
تو بالا میخواستم بگم ترسیدم به خواهر بزرگوار خانم مهراد تو هینی بشه ولی بعد اینکه کامنت شما رو خوندم نمیتونم نگم متاسفانه حامد زمانی خود بزرگ بین شده و فروتنی رو از پیشوایان دین ما یاد بگیره خوبه که ارزش یک انسان بزرگی که تمام لحظات زندگی خودش ر و صرف دین کرده به راحتی زیر سوال ببره ..
اگرچه برا خودش هم خیلی ارزش قائلم و امیدورام برا رسیدن به هدفش موفق و سربلند باشه ..
ولی ازین حرفش نمیتونم براحتی بگذرم

151.245.123.13
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:42
Khaab Abad

موافقم

109.110.184.136
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 23:16
فهیمه طاهرپور

دوستانی که به خاطر سامی یوسف به اقای زمانی هجمه می کنن خوب اون قسمت رو بخونن بعد جو بدن. منظور از سطحی بودن ایدئولوژی سامی یوسف بود نه کارهاش. اینکه خواننده هایی که تو ایران زندگی می کنند الگوشون برای کار دینی خواننده ای باشه که تو غرب زندگی می کنه اشکال داره. هرکس باید با توجه به مقتضیاتش به دینش خدمت کنه و همه این افراد هم باید خوشحال باشن که کشای دیگه ای هم این کار رو می کنن نه مثل بعضی ها که نمی دونن چی بگن دکتر اصفهانی رو چماق می کنن برای کوبیدن زمانی. دکتر هم از افتخارات هنر متعهد ایران اسلامیه هیچ تناقضی هم بین دوست داشتن کارهای این دو نفر وجود نداره من که خودم کارهای هر دو رو خیلی دوست دارم.

2.181.71.236
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 03:18
ریحانه.ق

آقای زمانی پیامبر و ائمه رو توی موزیک نمیارن؟؟؟ با اینکه دوستان دیگه بارها از آثار ایشون نام بردن اما بازم مث اینکه لازمه تکرار بشه!!!اصلا انگار شماها که میاین مخالفت میکنین همه کارای ایشونا نشنیدید؟؟؟؟؟
آهنگای "شبیه تو ، حضرت مهتاب" برای حضرت زهرا/حضرت ماه امام هادی/زینت آسمون امام حسین/امام رضا
دو تا کاربرای امام علی وشبای قدر/مکرشیطان که درباره واقعه 11سپتامبر وهمه ی مسلمونا بود/حماسه بیتاب درباره زنان و بیداری اسلامی/قدس/زیبایی عشق درباره حجاب که یکی از ارزشهای مهم اسلامیه و متاسفانه کمتر به اون توجه میشه و کسی تا به حال تو آثارش نداشته وحالا یه جوون باغیرت اومده و از حجاب خونده / درضمن شما چه انتظاری دارید؟؟؟صبر کنید مگه قراره ایشون دیگه نخونن ؟؟؟عجله نکنید ایشالا درآینده نزدیک به امیدخدا آثاربیشتر و بهتری هم در زمینه های مختلف ارزشی و مذهبی ارائه میدن !!!
واما درباره کارای انقلابی ایشون باید بگم مگه ما چند تا خواننده اینجوری با این مضامین داریم؟؟؟
باید برای این انقلاب بیشتر از اینا خونده بشه !!!این همه آهنگ وخواننده با مضامین کم ارزش همه جارو گرفتن اون وقت باید یه خواننده متعهد و انقلابی این همه اونم تو کشور و بین هم وطنا و هم کیشای خودش مورد هجمه قراربگیره!!!!!!!!!!واقعا ....

188.159.65.19
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 14:59
ايمان ناشری

سلام ..نه خیر خانم فهمیمه
تو کامنت بالا خواهر بزرگوار خانم مهراد فرمودند که من اداب رو رعایت میکنم پس همین جا مثل بقیه اقایون عکس العمل نشون نمیدوم و زبان هتاکی رو باز نمیکنم و جواب حرف شما رو که فکر میکنم ناشی از سن کم شما باشه نمیدم و به هم چنین به دلیل این که خانم هستید و حرمت خانمها رو نگه داشتن از وظایف هر مسلمونی هستش

خواهشا فرافکنی نکن و عمل خودت رو به دیگران تسری ندید ..من این همه دلیل برهان برا بزرگی سامی یوسف آوردم اونوقت نمیدونم چی دارم میگم ؟؟؟؟ خواهر بزرگوار راهت بگو که نفهم هستم ...
بخدا قسم میخورم به هیچ وجه هم قصدم کوبوندن حامد زمانی نیست ..
شما میتونید تو پست شهر باران کامنت منو بخونید ..

متاسفانه این شماها هستید که متعصابانه دارید از ایشون حمایت میکنید ..
خواهر بزرگوار گل ان است که خود ببوید
من یه نصیحت برادرانه بهتون میکنم این جور دفاع کردنهای شما از حامد زمانی هم خیلی تعجب اوره هم خودش رو داره زیر سوال میبره ..

..
فقط یه مطلبی رو بهتون یاداوری میکنم تو دین ما از زبان معصوم ما گفته شده کسی که به یک چیزی علاقه وافری داشته باشه خداوند اون را با همون محشور میکنه حتی اگه اون سنگ باشه مواظب باشید خداوند شما رو تو فردای قیامت با حامد زمانی محشور نکنه کاری کنید خداوند شما رو با ائمه اطهار ما محشور میکنه ..
میدونم قسم خوردن کراهت داره ولی من بخدا قسم به هیچ وجه حرفام از روی غرض ورزی نیست و با دلیل و برهان از سامی یوسف انتقاد کردم و از امین عزیز هم تشکر میکنم که کاملا بدون هیچ نقصی جوابم رو تکمیل کردند
من خودم اول ماجرا به شهاب گفتم سامی یوسف رو یه بهانه ای قرار نده تا زمانی رو بکوبونی اگرچه حرفهای شهاب در خصوص سامی یوسف درست و بود کار خوبی کرد که چراغ رو روشن کرد اونوقت محمد اصفهانی رو بهانه ای قرار دام برا کوبوندن حامد زمانی ؟؟؟؟

151.245.111.18
i
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 18:00

دکترها نه دکتران
دکتر واژه خارجی هست که با ان جمع بسته نمیشه .
اولین بار هست میشنوم میگن دکتران!!!

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:38
SHAHIN RASA

حالا مشکل همه اینجا همین ان و ها بود؟

2.190.16.82
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 18:52

من از همه مخالفان این جوون تازه راه پیدا کرده به موسیقی میخوام که به مخالفت خودشون پایان بدن!!! آخه طرفدارای ایشونو که نتونستیم قانع کنیم پس بیخودی باعث تکرار اسمش تو فضای مجازی نشیم که اینجور خواننده ها شهرت خودشونو از تکرارهای اینجوری بدست اووردن...آخه ای جماعت! یکم تو صدای این جوون خورد بشید...ایشون اصلا صداش مخصوصه مداحیه نه موسیقی!
در پایان اعلام میکنم من یکی متحول شدم...! دیگه صدای علیرضا قربانی-سالار عقیلی-دکتر محمداصفهانی-احسان خواجه امیری-محسن یگانه-مازیار فلاحی...رو گوش نمیکنم و دربست میچسبم به آقای حامد زمانی.....................!

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:31
حدیث کریمی

سسسسسعییید،دادااااااش!!!!!!!!!!!!!!!!!! ماموافقای داداش حامدمون ،هم خواجه امیری گوش می دیم هم قربانی هم یگانه......اما بی نزاکت نیستیم ادب داریم......خوشششگل حرف می زنیم ...قشنگ رفتار می کنیم ... شماهم خواهشا مردونگی کن هرچی گوش میدی بده ..فقط کارای حامدزمانی انقلابی ما رو گوش نده باریک الله............... حامدزمانی انقدرشنونده کار درست داره که شماتوش گمی.... اصلا بابا خودش صدبارگفته هرشنونده و مخاطبی رو نمیخواااااد...... مامخلص حامدزمانیمونم هستیم تا ابد..... بعدشم حامدزمانی انقدرمشهور هست که مخالفه ومنفقداش این جوری به تکاپو افتادن که به زعم خودشون راه حنجره این جوون مؤمن و ببندند .... زهی خیال باطل !!!!!!!!!!!! حنجره حامدزمانی خواننده انقلابی و ارزشی و مؤمن الهیست خاموش نمیشه.....متبرک باد صدا وحنجره ای که خرج اعتقادات پاک میشه ..... دمت گرم پاینده باشی حامد زمانی باغیرت.....موزیک ما تأییدکن لطفا ...این فصای مجازی بی طرفه ..پس تأیید ....

91.98.199.146
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:37
SHAHIN RASA

داخل این همه کامنت موافق کسی نگفت صدای هیچ کس دیگه ای رو گوش ندید و برید فقط صدای آقای حامد زمانی رو گوش بدید!!!!!! الکی جو ندید لطفا اقای سعید 23ساله
هر خواننده ای طرفدارای خاص خودش رو داره

این بی ادبیه شما بری زیر کامنتهای طرفدارای یه خواننده نظر بزاری بگی من یکی متحول شدم...! دیگه صدای فلان خواننده ها رو گوش نمیدم و دربست میچسبم به اونی که شما دارید طرفداری میکنید.....................! واقعا بی ادبیه حالا چه طرفدارای حامد زمانی چه بقیه خوانندهها
در ضمن این جوون 8 ساله که کار موسیقی پاپ رو شروع کرده و کلی جا واسه پیشرفت داره.
صداشون خیلی هم عااااااااااااااااااااااااااالیه .
هر سلیقه ای یه صدای رو میپسنده پس دلیلی نداره زور بزنید تا طرفدارای آقای زمانی رو قانع کنید.

از صداشون خوشت نمیاد گووووش نکن مگه مجبورت کردن آقا
چرا زور میزنید طرفدارای یه خواننده رو به زور به سمت سلیقه خودتون بکشید...هر کس یه سلیقه ای داره

دوس نداری گوش نده

به سلامت

سایت محترم موسیقی ما لطفا نظر من رو تائید بفرماید

چون همه حرفم این بود که هر کس از هر صدای خوشش میاد بره همونو گوش کنه کسی مجبورتون نکرده آهنگای اقای زمانی رو دانلود کنید

2.190.16.82
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 03:17
الیاس منصوری

با سلام
آقا سعید؟ مشکل شما با گنده شدن کسی که داره از دین و انقلاب و شهدا میخونید چیه؟؟؟ حالا با هر وسیله و تریبونی؟ اولا که شما راجع به نیت افراد نمیتونید قضاوت کنید! ثانیا وقتی مفاهیمی که ایشون تو کاراشون دارن برای هر شیعه وایرانی ای که واقعا درد دین و کشورش رو داره مقدسه! مخالفت با اینکارها نشونه ی مخالفت با این مفاهیمه...چون شما خدا نیستید که قضاوت کنید راجع به نیت افراد؟ چطور میتونید منکر اشکهایی که پای این آهنگها ریخته شده بشید که من بشخصه شاهد اونا بودم و دعاهای خانواده های شهدا که باز هم من به واسطه ی شغلم شاهدش بودم... آیا مشکل شما با اینهاست؟؟؟

5.52.133.251
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 15:12
ايمان ناشری

خواهشا جوابیه منو تو قسمت خانم فهیمه بخونید ..
اتفاقا شماها هم دارید از دایره ادب و نزاکت خارج میشید ...
مث اینکه جو توهین اقایون به شما هم تاثیر گذار بوده
همین جور نوشتن های شما سسسسعید داااااش اصلا یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟
درسته یک خانم اینجوری صحبت کنه چون داره از حامد زمانی حمایت میکنه ؟؟!!!
منی که کاملا اداب رو رعایت کردم و با منطق صحبت کردم رو دارید میکوبونید پس اقایون دیگه حق دارند با شماها بد صحبت میکنند ؟؟؟؟
باز هم میگم شما با این جور حمایت کردنها ی متعصبانه فقط دارید خودتون رو زیر سوال میبرید
از صمیم قلبم ارزو میکنم حامد زمانی تو راهش موفق و سربلند و باشه باز هم چشمهای ما رو بارونی کنه و شوق پرواز رو در ما زنده کنه ..
امیدوارم باز هم قطعاتی مثل قطعه امام رضا که خانوادم رو هم گله مند کرد که چرا انقدر این تراک رو گوش میدوم رو بخونه..
فقط امیدوارم بدونه چی داره میگه از یه کسی مث سامی یوسف که واقعا زحمات بی نظیری برا اسلام کشیده انتقاد الکی نکنه
و از همه مهمتر و باز هم از همه مهمتر امیدوارم طرفدارای خاصی نداشته باشه که بیشتر خودش رو زیر سوال ببرند و حرمت خودش رو بشکونند ..
من اسم نمیبرم توهینی خدای نکرده به خواهران معمر و مهراد و ...نشه ..

151.245.111.18
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 19:01
فاطمه

آقای ناشری برادرمحترم باورکنیدهیچکس قصدکوبیدن شخصیت مؤدب ومنطقی شمارونداره،من شخصا"برای جنابعالی احترام ویژه ای قائلم چون هم به دینتون ارادت داریدهم ازعقل ومنطق بهره فراوان دارید وهم شخصیت برجسته ومؤدبی دارید.کاش وایکاش مخالفای آقای زمانی هم مثل شمابودندوباتخریبهای بی ادبانه وبی رحمانه شون اینطوری بعضی ازطرفدارهای آقای زمانی روعصبانی نمی کردندکه ادبیات گفتاری شون تغییرکنه.ولی برادربزرگوارمن قبول کنیدشماهم برداشت احساسی ازنظرآقای زمانی نسبت به سامی یوسف کردید.درمورداینکه فرمودیدحامدزمانی خودبزرگ بین شده،باشناختی که ازشخصیت ایشون براساس حرفهاونوع ارتباط برقرارکردنشون باطرفداراشون واحترام ایشون به نظرات طرفداراشون پیداکردم بهتون اطمینان می دم آقای زمانی به هیچ وجه به این صفت غیراخلاقی گرفتارنشده،البته تاامروز،ازفردای آدمهاهیچکس خبرنداره.مطمئن باشیداگه ایشون آلوده به این خصلت بشندهمون خدایی که برای اینهمه طرفدارعزیزش کرده ،ذلیلش خواهدکرد.نمی دونم تاحالابه سایت شخصی ایشون مراجعه کردیدیاخیر،به نظرشمایه آدم خودبزرگ بین باطرفدارهاش اینطوری ارتباط برقرارمی کنه؟

5.52.232.216
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 19:39
حدیث کریمی

جناب ناشری لطفا مغلطه نفرماییدخیلی جالبه که آقایون هرچه دوست دارندمیگن وهرچه تهمت "نسبت میدند و بعد داعیه ادب ونزاکت هم دارند... ما جریان خاصی نیستیم کاملامشخصه دغدغه دین داریم ....البته اصراری نیست دوستان متوجه باشند ...... چون دقیقا همین طیف مخالف که انقدر ناجوانمردانه داره جریان اعتقادی ما رو موردهجمه قرار میده کاملا داره از یک نحله مشششخصی جانبداری میکنه ..به کاربردن لفظ سعید داداش هم مشکلی نیست که شمارو به زحمت انداخته برای نوشتن این مطلب ...ای کاش درمقابل کسانی که برعلبه مقدسات ما کمر راست کردن و بی شرم وخجالت از خدا واهل بیت بنیاتهای دینی مارو نشانه گرفتند و اعتقادات مذهبی دخترمتدینی رو که داره خالصانه از ارزشهای دینی خودش دفاع میکنه درکمال کوته بینی به باداستهزاء میگیرن هم چنین موضعی گرفته میشد شماهم جناب ازسامی یوسف حمایت کنید هیچکدوم از دوستان دراین موزد به شما خرده نگرفتندونه به هیچ کدوم از خواننده های مورد علاقه آقایان بی احترامی نکردند این درصورتیه که آقایان مخالف فقظ بر ما تاختند وهمه باورهای مارو در نهایت بی نزاکتی به باد استهزاء گرفتند گویا ما مذهب دیگه ای داریم و آقایان از مرام ومسلک دیگه ای هستند...... ماهم نهایت ادب و احترام رو به جا آوردیم .. شماهم مرحمت کنید بینش دینی خودتون رو در همه ابعاد خرج کنید .........نه فقط جایی که نفعتون ایجاب میکنه ...

91.98.185.128
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 20:11
حدیث کریمی

جناب ناشری این مطلب رو گوشزدکنم به جنابتون که شماخودتون به طرز وحشتناکی بسیار متعصبانه دارید ازسامی یوسف دفاع میکنید گویا که ایشون ناموس دین ماهستند ...بعد بنده به شخصه اصلا باشماصحبتی نداشتم که بخوام بکوبونمتون ...من زیرکامنت آقای شهاب چوابیه ای برای ایشون نوشتم..شمابه همه تعمیم نده .. واین دوستان وینده اگه کمی دقت بفرمایین زیرکامنت سعیدخان جوابیه دادیم حالا نمی دونم شما چرا دخالت میکنی و میخواهی بجث رو به حاشیه بکشونی خواهش میکنم دیگه این بحث رو تمومش کنید..

91.98.185.128
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:48

آقای حامد زمانی واقا صدای بی نظیری دارن
مصاحبه خیلی خوبی بود

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 04:42

موزیک ما؟چرادیگه نظرات مادیگه تاییدنمیشه؟چرامخالفین که انقدر بی احترامی میکنن واصول دینی ما رو زیرسوال میبرن انقدر راحت نطراتشون رو ثبت میکنین اما نظرماکه حامی حامدزمانی هستیم وازاعتقادات دینیمون دفاع میکنیم رو تاییدوثبت نمیکنید؟این انصافه؟مامنتظریم نطراتمون ثبت بشه....پس لطفا تاییدبکنید.....

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 11:12

هم دوستاي آقاي زماني شناخته شدن هم دشمناش!آقا اصلا ماحاضريم براي حامد عزيز جون بديم!تاکورشود هرآنکس که نتواند ديد!شماکه ميگيد آقاي سامي يوسف تقيه کرده درست ميگي آخه هرکسي مثل شيرمرد مايعني اقاحامدگل جرات نداره اعتقاداتشو جاربزنه!ما تومکتب شيعه از مولامون علي يادت گرفتيم شيرباشيم!درضمن ائمه در ابراز عقايدهيچوقت تقيه نکردن!

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 11:44

دکترشريعتي ميگه درروزگارجهل شعور خود جرم است!آقاي زماني نبايدتعجب کنيم اگه بعضي ها مارو مجرم ميدونن!

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:04

آقای حامد زمانی من به شخصه همیشه عاشق شما بودم و هستم

موفق باشید

آرزو دارم هر روزت بهتر از دیروزت باشه

زنده باد حاااااااااااااااااااااااااااااااااامد زمااااااااااااااااااااانی

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:07

قطعا تاريخ درساي بزرگي براي ماداره!وجالبه که امام علي وقتي ابوذر تبعيدميشه خطاب به اون ميگه:ابوذر، اين گروه حاکم ازتو وحرکتت به دليل به خطرافتادن منافعشان ترسيدندولي توبردينت وبرآرمانت وازدست دادن وسازش کردنطراصول آن بيمناک بودي.پس بگذار مرداردنيادردست آنهاباشد!پست ومقام وپول مال خودشان!ابوذر!توآرمانت راحفظ کن،تومسيرزندگاني انساني ات رابياب.آه...که چقدرنيازمندنصايح توبودند وتوچقدرازمتاعي که ازتو دريغ ميکردندبي نياز هستي!فرداي تاريخ مشخص ميشودکه چه کسي واقعا ازمشي خودسودبرده وچه کسي بايددرحسرت پيروزي تاريخي که نصيب آن ديگري شده جان بکند!ابوذر!اي يارپايدار من!اي مردسازش ناپذير!بدان اگرشرايط درجريان مبارزه چنان سخت شود که درتمام آسمانهاوزمين دربازي به روي يک بنده واقعي خدا نباشد.چنانچه اوپايدارباشدوپاکباخته به راه خود ادامه دهد.بدون شک درهاي گشايش وپيروزي برويش بازميشود.جزحق باتوانس نميگيرد وجز باطل ازتو وحشت نميکند!اگرتو دردنياي آنهاسهيم ميشدي ودر غارت توده هاباآنهاشريک ميشدي وازاين سفره نعمت وقدرت مهمي براي خودت کنارميگذاشتي حتماتورا دوست ميداشتند ديگرهيچ خطري ازجانب آنهاتوراتهديد نميکرد!و چقدر جالبه که اين نامه گويانامه اي است براي ابوذرهاي تمام دورانها!حامدجان!پس محکم پاي اعتقاداتت بايست

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:10

قطعا تاريخ درساي بزرگي براي ماداره!وجالبه که امام علي وقتي ابوذر تبعيدميشه خطاب به اون ميگه:ابوذر، اين گروه حاکم ازتو وحرکتت به دليل به خطرافتادن منافعشان ترسيدندولي توبردينت وبرآرمانت وازدست دادن وسازش کردنطراصول آن بيمناک بودي.پس بگذار مرداردنيادردست آنهاباشد!پست ومقام وپول مال خودشان!ابوذر!توآرمانت راحفظ کن،تومسيرزندگاني انساني ات رابياب.آه...که چقدرنيازمندنصايح توبودند وتوچقدرازمتاعي که ازتو دريغ ميکردندبي نياز هستي!فرداي تاريخ مشخص ميشودکه چه کسي واقعا ازمشي خودسودبرده وچه کسي بايددرحسرت پيروزي تاريخي که نصيب آن ديگري شده جان بکند!ابوذر!اي يارپايدار من!اي مردسازش ناپذير!بدان اگرشرايط درجريان مبارزه چنان سخت شود که درتمام آسمانهاوزمين دربازي به روي يک بنده واقعي خدا نباشد.چنانچه اوپايدارباشدوپاکباخته به راه خود ادامه دهد.بدون شک درهاي گشايش وپيروزي برويش بازميشود.جزحق باتوانس نميگيرد وجز باطل ازتو وحشت نميکند!اگرتو دردنياي آنهاسهيم ميشدي ودر غارت توده هاباآنهاشريک ميشدي وازاين سفره نعمت وقدرت مهمي براي خودت کنارميگذاشتي حتماتورا دوست ميداشتند ديگرهيچ خطري ازجانب آنهاتوراتهديد نميکرد!و چقدر جالبه که اين نامه گويانامه اي است براي ابوذرهاي تمام دورانها!حامدجان!پس محکم پاي اعتقاداتت بايست

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:20

دوستانی که در مورد نظر حامد زمانی در مورد سامی یوسف جبهه گیری کردند لطفا نظرات و برداشت شخصی خودتون رو از طرف حامد زمانی اعلام نکنید.

چون ایشون هیچ توهینی نکردن و نظر شخصی خودشون رو با کلی احترام گفتن

حتی گفتن کارای سامی یوسف از نظر تکنیکی خیلی قویه

و برای جامعه غرب خیلی خوبه

لطفا الکی جو ندیییییییییییییییییییییییییییییید

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:29

روی خطابم فقط آقای ایمان ناشری هستند

آقای ناشری لطفا اینقدر متعصبانه در برابر سامی یوسف جبهه نگیرید
مگه آقای زمانی چی گفتن؟؟؟؟؟
متن مصاحبه رو بدون تعصب بخونید
تازه ایشون گفتند که کارای سامی یوسف از نظر تکنیکی خیلی قویه
همچنین گفتند که کاراشون خیلی به درد جوامع غربی میخوره
از نظر آقای زمانی هم که دلیل منطقیه به نظر شخص من اینکه گفتن کارها از نظر حامد زمانی سطحیه دلیل آوردن و دلیلشون این بود که ایشون از کارای سامی یوسف تقلید نکردن چون سامی یوسف خیلی سیاست مسلمونهای شیعه رو وارد آهنگاشون نکردن

مگه خدای نکرده ایشون گفتند که سامی یوسف کارهاش بی ارزشه که شما میگید ایشون انقدر کارشون ارزشمنده که واقعا نمیشه کاراش رو وصف کرد و فقط هدیش رو بایدتو ابد االدین قیامت از خداوند متعال دریافت کنه
مگه آقای زمانی گفتن که کارهای سامی یوسف در پیشگاه خدا اجر نداره و فقط کارای من ارزش داره که اینطوری گارد گرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زنده باد اقای حامد زمانی و آقای سامی یوسف

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:38
ايمان ناشری

شاهین عزیز من دیگه حوصله بحث ها و حرفهای تکراری رو ندارم ..
هر کسی میتونه به اندازه خودش از صحبتهای من مفاهیم درست رو استنباط میکنه ..
اینجا رینگ خونین نیست که بخوام در برابر کسی گارد بگیرم ..
دیگه هم حوصله متلک شنیدن و بحث کردن با مذکر و مونث رو ندارم ...من نمیخوام خدای نکرده کنترل رو از دست بدم و مث بقیه اقایون جور دیگه جواب مخاطب رو بدم و بعد خودم پشیمون بشم پس دیگه ادامه نمیدم ..
چون به هیچ وجه منطقی نیستند ..
حرفهای اقای زمانی در خصوص سامی یوسف کاملا مشخص بود ..
یک بچه 5 ساله هم متوجه میشد ..من دوستم اقا امین عزیز و بقیه دوستان کاملا موضوع رو شفاف سازی کردند که نیازی به صحبت دوباره نیست ..

شما 1000 تا علامت تعجب دیگه هم بذاری مختاری هر جور خودت میخوای فکر کنی دوست عزیز..

151.245.88.18
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 14:47

ظاهرا طرفدارای این جوون جز مغلطه چیز دیگه ای بلد نیستن...! آخه جماعت اکثر کارای این جوون سیاسیه! چرا میچسبونیدش به دین؟؟؟ خوندن از فلسطین و غزه خوندن از دین نیست...خوندن از سیاسته...! اینکه ما از غزه و فلسطین به عنوان سپری برای حفظ کشور استفاده میکنیم یک رویه ی سیاسیه.بله اونها هم مسلمان هستن اما سنی هستن و بحث وحدت رو هم همه ی مراجع دینی تایید نکردن! بابا جماعت! همینا بوندن که خلیفشون درو کوبید تو پهلوی دردانه ی پیغمبر! همینا بودن که علی(ع) رو بیست وسه سال خونه نشین کردن! اینا سنی ناصبی هستن.اینا با منو تو شیعه عناد دارن...یکم چشماتونو باز کنید!شمایی که طرفدار ایشون هستی ممکنه از خانواده های عزیز شهدا باشی...من دست شما و همه شهیدان رو میبوسم و اعتقاد دارم اونها برای حفظ دین و ناموسشون جنگیدند.الانم اگه کشوری به خاک کشورم تجاوز کنه من خودم از کسانی هستم که داوطلبانه میرمو میجنگم.برای حفظ خاکم.حفظ دینم.حفظ ناموسم...ممکنه شمایی که از خانواده شهدا هستی نظرت خلاف نظر من باشه اما قبول کن که خیلی از خانواده های شهدا هم همنظر با من هستن...! من چهار سال تموم یکی از سختترین رشته های دانشگاهی رو نخوندم که بیام اینجا به کسی توهین کنم! اما از رشته ام یاد گرفتم که در درجه اول برای بیداری خودم و بعد برای بیداری دیگران تلاش کنم...میخواد در زمینه ی درسی باشه میخواد در زمینه دینی و اعتقادی...عزیزان من! موسیقی هدف نیست وسیله ست...وسیله ای برای زدن ""حرفهای خوب""! برای گفتن از ""عشق"".نه برای خون و خونریزی و جنگ و درگیری و آتش و تانک و توپ و مسلسل...!!! یکی از دوستان اشاره ای داشتن به حضور این جوون در مراسم انتخاباتی دوتا از کاندیدا و اسم اون کاندیدا رو هم گفته بود...ظاهرا اینجور که پیداست این جوون علاقه مند به حزب اصولگراست..من با این حزب و طرفدارانشون مشکلی ندارم اما فکر میکنم این کارشم مثل تندروی هایی که در آثار خودش داره باعث محبوبیتش که نمیشه هیچ باعث میشه روز به روز به تعداد مخالفانش اضافه بشه.چون بهرحال هر جریان یا حزبی یک سری مخالف هم داره...آرزوی موفقیت و پیروزی برای همه دوستان.التماس دعا

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:44
آرش احمدی

سلام داداش سعید

اولا جواب سوالتون داده شده ((سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست))

دوما((ما و اهل تسنن برادر هستیم و در برابر دشمنان اسلام باید با هم متحد باشیم نه اینکه .....))

در ضمن به فرضم که اصلا فلسطینی ها سنی هم نبودند اصلا جدای از دین انسان که هستند .یک ظالم داره به مظلوم ستم میکنه کجای دین ما گفته ساکت بشینیم.............

شما هم باید بدونی که گاهی وقتا جنگ لازمه دفاع لازمه و دین ما فقط و فقط دین مصالحه و عشق و دوستی نیست

دلیلش هم جنگ امام حسین
جنگ امام علی
پس برای بیداری مسلمونا و آدمایی که فکر میکنن فقط باید از عشق و دوستی خوند باید از دفاع کردن و غرور ملی و دینی هم خوند و همچنین از عشق و دوستی

امام علی (ع) هم جاذبه داشتن و هم دافعه

باید خون حماسی همیشه در رگهامون جریان داشته باشه .

باید تو شعرا و اهنگامون این ارزش ها رو بیاریم

در ضمن آقای زمانی اومدن حرفشون رو بزنن دنبال طرفدار نیستن

یا علی برادرم
خیلی التماس دعاااااااا

2.190.25.195
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 20:26
حدیث کریمی

خب آخه جناب سعید شماوقتی بدیهی ترین اصل مسلم فقه شیعه رو که میگه سیاست ماعین دیانت ماست رو نمیخواهی متوجه بشی خب واقعلنمی تونی بپذیری غزه فلسظین میانمار سوریه مصر وهرجا که انسانی بخاطر شیعه بودن بطورخاص / ومسلمون بودن به طور عام / سرش بریده میشه درزندانها انواع شکنجه ها وهتک حرمتها رو تحمل میکنه فرزندانش یه بدترین شکل ممکن به قتل که نه"به شهادت میرسن و به ناموسش هتک حرمت میشه و حتی اجازه برگزاری مناسک مذهبی رو نداره ....اینا همه یعنی دین.. یعنی خودخود دین ..وقتی حضرت علی به دفاع اززنی یهودی که خلخال ازپاش کشیده میشه برمیخیزه یعنی ما نباید به حمایت ازهم کیشانمون غیرتمون به جوش بیاد؟بصیرت دینیمون رو بالاببریم کمی ... و اینطور درمعابل هم قرارنگیریم.....

91.98.185.128
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 13:09
سعید23 ساله

اول
اینکه سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست درست اما نه سیاست فعلی...
دوم
اینکه ما با اهل تسنن برادریم میشه همون "وحدت" که بنده عرض کردم همه مراجع وحدت رو تایید نمیکنن...
سوم
فلسطینیان سنی هستند اونم از نوع ناصبی...یعنی با حضرت علی(ع) دشمنی سرسختی دارن و هرچیم سرشون میاد از همین دشمنیه که سرشون میاد! من واقعا متاسفم...!!! بمبگذاری هایی که تو این روزا داره توی عراق میشه هر روز حدود 200 ""شیعه"" رو به کام مرگ میکشونه...توی سوریه حدود 200 ""شیعه"" رو قتل عام عمومی میکنن اونوقت شما صحبت از فلسطینی سنی ناصبی میکنید...؟!!!

212.86.69.91
جمعه 11 مرداد 1392 - 06:19
حدیث کریمی

من هم عرض کردم مصر فلسطین و "هرجای دیگه " که انسانی به جرم مسلمان بودن به طورعام و " شیعه بودن به طور خاص"......یعنی تأکیدبنده هم برمذهب تشیع داشتن بود......و هرجای دنیا"قطع به یقین عراق و سوریه رو شامل میشه وحتی شیعیان بحرین که شرایطی به مراتب سخت تر از شیعیان عراق دارند.....جالا اگر به دلبل فراموشی سهوا فراموش کردم نام این کشورها روبیارم دلیل برنادیده گرفتن شیعیان مظلوم این کشورها نیست....

91.98.162.92
جمعه 11 مرداد 1392 - 16:10
آرش احمدی

رسول خدا فرمود: «مَنْ سَمِعَ رجلاً ینادی یاللمسلمین فَلْمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛(3) کسی که بشنود مرد مظلومی از مسلمانان کمک می‌خواهد، ولی او را یاری نکند، مسلمان نیست».
آقا سعید رسول خدا نگفتند اگر صدای مسلمانی را شنیدید که به او ظلم شده بود ایشون فرمودند که ((مرد مظلومی)) نه مرد مسلمان شیعه.

2.190.30.53
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:41
سعید 23ساله

بنده هم جواب شمارو ندادم خانوم حدیث کریمی...!!! شما لطف کن زیر کامنتهای من کامنت نذار...!

5.250.68.18
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 16:46

چرا نظرات من تاييدنميشه!!!!

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:05

اومدي ازسامي يوسف دفاع کني حرف آقاي زماني روتاييد کردي!خودتونم قبول داريدسامي يوسف فقط به پوسته دين پرداخته نه هسته اش!براي همينه که بعضي هاانتظاردارن آقاي زماني اداب وضوگرفتن روهم تو ترانه هاش بياره!و اين نشون ميده که اين جماعت که سنگ 1سني روبه سينه ميزنن عوام هستن!ودنبال چيزي هستن که قد فهم وشعورشون وبه اندازه برداشت خودشون ازدين باشه!

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 18:46
ايمان ناشری

نمیخواستم بحث رو ادامه بدم ولی سکوت در برابر این حرفهای ....شما جایز نیست
خانم الهام خودتون رو واقعا در جایگاهی میدونید که حدیثی بخونید تا اون رو مبنای توهین دیگر ان قرار بدید جاهل و....
شاید اون حدیث مصداق خود شما باشه خانم ؟؟؟ شاید امام علی و حضرت عیسی اون حدیث رو برای خود شما گفته باشه ..
عذر میخوام اینجوری رک صحبت میکنم ولی شماها دیگه کم مونده به خاطر حامد زمانی حکم اعدام ما رو هم صادر کنید ..
خداوند قضاوت کننده انسانهاست نه شما خانم الهام تو فکر میکنی کی هستی ؟؟؟
تو رو جون هر پهلوو نه فکر بکن بعد حرف بزن ..
فکر میکنی کی هستید که اینقدر پر مدعا و بی پروایانه صحبت میکنی ؟؟؟ ؟؟؟
مطمئنی فهم و شعور خودتون از دین خیلی زیاده ؟؟
چه جوری به خودت اجازه میدی درباره دیگران اینجوری قضاوت کنی ..
نکنه صاحب علم لدنی هستید و از غیب خبر دارید یا فال گیر هستی ؟؟؟
.. سنگ سنی ؟؟؟
یه جوری حرف میزنی انگار داری درباره قاتل امام علی صحبت میکنی ؟؟؟
همه سنی ها بدن و ما شیعیان همه کامل .و سالم ؟؟
صحبتهای امام خمینی وایت الله خامننه ای در خصوص برادری سنی و شیعه نشنیدید؟؟
بینی و بین الله قسم شما بعد صحبتهای زیبا و بدون نقص امین عزیز دیگه چیزی نداشتید بگید چز بازی با کلمات و متلک و سفسطه کاری و توهین همین حتی با احادیث ائمه و پیامبر !!!!
خواهر بزرگوار مردم چشم و گوششون باز شده دفعه قبل هم گفتم شماها با این دفاعیات بی اساس فقط دارید خودتون و حامد زمانی رو زیر سوال میبرید

پس به خاطر خودتون هم که شده تمومش کنید
من و دوستان دیگه از سامی یوسف حمایت کردیم چون هزاران برابر بالاتر از زمانی و امثالش در راستای اهداف دین مبین اسلام و محمد مصطفی ص تو دنیا خانم تو دنیا نه فقط تو داخل قدم برداشته و بالاترین تاثیر رو تو دنیای موسیقی جهان گذاشته وخواهد گذاشت ..و این حرف حامد زمانی کاملا اشتباه بود که فقط و فقط چون از هنرمند محبوبتون بت درست کردید و بت پرستش شدید نخواستید این حرفو قبول کنید
خداوند منو ببخشه که این همه قسم خوردم از حامد زمانی خوشم میاد و نمیخوام تخریبش کنم ..
ایا واقعا حامد زمانی انقدر بزرگه که شما به خودتون اجازه میدید به خاطر اون بقیه رو جاهل خطاب کنید و یه کسی رو همه وجودش رو صرف اسلام و دین کرده به حالت تحقیر یک سنی خطاب کنید ؟؟
واقعا از خدا نمیترسی ؟؟؟؟
باز هم میگم شماها و امثال شماها فکر میکنید کی هستید ؟؟؟
خودتو بیشتر معرفی کن شما رو بشناسیم ..
بخخدا خیلی دلم میخواد بدونم یه کسی که اینجوری بی پروایانه دین یک جماعت رو زیر سوال میبره کیه و چه تحصیلاتی داره
یا فکر میکیند حامد زمانی کی هستش ؟؟؟
خواهشا این نیرو و قوای جوونی خودتون رو برا دفاع از اصول اولیه اسلام و حفظ ارزشهای اسلام مثل حجاب خانمها که
هر روز داره کتر میشه بکار ببریبد
من قبلا فکر میکردم طرفدارای فلان خواننده متعصب و با مغلطه از خواننده محبوبشون حمایت میکنند ولی الان وقتی این کامنتهای واقعا از روی تعصب و حتی بی اساس رو که به جاهای نامناسب کشیده میشه رو میخونم میبینم شماها رکوردارترینشون هستید ..

151.245.88.18
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 12:30
ايمان ناشری

شرمنده مثل اینکه من هم تند رفتم ..
عذر خواهی میکنم اول هم گفتم نمیخواستم بحث به اینجا کشیده بشه
چرا احترام همدیگه رو نگه نمیداریم تا کار به اینجا کشیده بشه ..

151.245.78.34
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:08

انسانها2دسته اند:آنهاکه بيدارند درتاريکي وآنهاکه خوابند در روشنايي

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 19:57
حدیث کریمی

کاملا درست میفرمایید الهام جان ..... العاقل ویکفی بالاشاره ..... متاسفانه عالیجنابهای منتقد آقای زمانی رو دستاویزی قرار دادند برای هجمه به ارزشهای دینی ما و آقای سامی یوسف هم شده پرچم اعتقادات آقایان... وچنان موضع حق طلبانه میگیرن که گویی ما از بلاد کفر آمدیم ..ودردآوره که اینها چشمانشون رو به روی شاهین نجفی بستند .... سامی یوسف رو تابوی خودشون کردند.. مبانی دینی رو به سخره گرفتند و به ظیف منتقدخودشون رو که میخوان درفضای بیطرفی و آزاد راجع به مسایل مهم به بحث بنشینند رو به انواع توهینها و تهمتها می نوازند و بازهم همه اینها براشون کافی نیست ......

91.98.185.128
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:24

حضرت عيسي:مريض راشفا ميدهم ومرده رازنده ميکنم!اما براي جاهل تانخواهد کاري نميشودکرد!!!

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 23:40

سلامی دوباره
باید یه مطلب رو بگم ..........
شیعه و سنی بودن سامی یوسف مشخص نیست ولی من یه حدس میزنم که شیعه هستش ، که درصد حدس من خیلی بالاست، من اینو از صحبت هاش و مطالبش که توی صفحات مجازی خودش گذاشت فهمیدم :
1. سامی یوسف با گذاشتن لینک خبر روزنامه ایندیپندنت با عنوان " مدینه : ال سعود تاریخ اسلام را با بولدوزر تخریب می کند . (تزجمه گزارش در سایت پارسینه ) در تویتر نوشت :
Truly lost for words. Heartbreaking. http://www.independent.co.uk/news
واقعا کلمه ای نمی توان یافت .اندوه بار "
سامی در برابر آل صعود و وهابیت و سنی ها بارها ایستاد

2.پخش موزیک im your hope برای انقلاب مصر

3.پخش ویدئویی برای کمک به سوریه و اعتراض به وهابیون تروریست

4.به گزارش پارسینه، خبرگزاری فارس
سامی در این گفتگو، از روزهای بی‌اعتقادی و سردرگمی و در ‌‌نهایت ایمان قلبی‌اش به دین اسلام و نقش موثر خانواده «شیخ راشد الغنوشی» رهبر مسلمان تونس در این مسیر می‌گوید.
اومی‌گوید
: «سرانجام زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشتم، خانواده «شیخ راشد الغنوشی» (یکی از رهبران اسلامی تونس) با ما همسایه شدند و پسرش نیز با من هم‌مدرسه‌ای شد. از آن به بعد من و او صبح با هم به مدرسه می‌رفتیم و بعدازظهر‌ها نیز در خانه ما به بحث و گفت‌وگو درباره مذهب، سیاست و تاریخ می‌‌پرداختیم.» او در پایان این مصاحبه، به همکاری خود با پسر الغنوشی تأسیس یک مؤسسه برای ضبط و پخش ترانه‌های اسلامی اشاره می‌کند.
این مصاحبه در واقع مربوط به سال ۲۰۰۴ میلادی است و دلیل احتمالی ترجمه و بازنشر آن پس از هشت سال توسط فارس‌نیوز، ارتباط آن با «راشد الغنوشی» (رهبر انقلابیون تونس) است.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
اما پسر راشد الغنوشی کیست؟
«براء الغنوشی» که در رسانه‌ها به نام «براء الخریجی» (Bara Al-Kheriji) معروف است پسر ارشد راشد الغنوشی است که در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت Awakening Records را در بریتانیا به منظور ضبط و پخش آثار صوتی-تصویری اسلامی تأسیس کرده است.
سامی یوسف با همکاری این مؤسسه، دو آلبوم اولیهٔ خود را با نام‌های «المعلم» و «أمت من» منتشر کرد که شهرت فراگیر وی را در پی داشت. این همکاری تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت.
در ابتدای سال ۲۰۰۹، شرکت Awakening بدون اطلاع و هماهنگی سامی، تعدادی از آهنگ‌های تمرینی و تأییدنشدهٔ وی را در یک آلبوم با نام Without You منتشر کرد. این کار با اعتراض سامی یوسف مواجه شد و منجر به جدایی‌اش از این گروه شد.
اما شنیده‌های خبرنگار پارسینه حکایت از آن دارد که این جدایی، دلیل جدی‌تری دارد. یکی از دوستان سامی‌ یوسف در گفتگو با پارسینه اعلام کرد که :
«براء الخریجی» دارای گرایش‌های محکم (ضد ایرانی و ضد شیعی) است و دلیل اصلی فاصله گرفتن سامی از وی، اختلاف بر سر همین مواضع است.
سامی یوسف ایرانی الاصل اگرچه برای جلوگیری از (ایجاد اختلاف بین هوادارانش) ، هیچ‌گاه مذهب خود را علنی نکرده است، اما برخی اوقات در نوشته‌هایش گرایش شیعی خود را آشکار ساخته است.
به‌طور مثال، وی در روز عاشورا، در (صفحهٔ توییتر) خود پیامی حاوی اشاره به وقایع و تسلیت این روز منتشر کرد.

لینک یادداشت :
twitter.com/samiyusuf/statuses/143810868172439555

متن یادداشت :
A blessed, yet, historically tragic day tomorrow. Take time to reflect. Blessings and #love to you all. Good night. S
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
درضمن سامی یوسف خیلی خیلی ولایت مدار هست
ولایت مداری را از سامی یوسف بیاموزیم ............

1.برای غزه که به فرموده آقا مهم ترین مسئله ی جهان اسلام است هیچ اثری از هیچ خواننده ای در ایران تولید نشد...
اما سامی یوسف برایشان خواند٬و همه دنیا شنیدند...
----------
2.برای سیل سهمگین پاکستان که به فرموده آقا فوری ترین مسئله ی جهان اسلام بود هیچ اثری از هیچ خواننده ای در ایران تولید نشد...
اما سامی یوسف برایشان خواند٬ و همه دنیا شنیدند...
---------
3.برای حرکت بیداری اسلامی در خاور میانه و شمال افریقا که به فرموده ی آقا امتداد حرکت انقلاب اسلامی و مقدمه ی حکومت عزتمند جهانی اسلام است هیچ اثری از هیچ خواننده ای در ایران تولید نشد...
اما سامی یوسف برایشان خواند٬ و همه دنیا شنیدند...

جمعه 11 مرداد 1392 - 01:25
معمر

سلام جناب امین فقط چند تا شبهه از سامی یوسف می ماند که ذهن من وامثال من رو خیلی مشغول کرده و این است که اگر سامی یوسف 100%شیعه هست که غلط نکنم آقای شریف فرمودند پس
1چرا نماز را با دست بسته میخواند؟
2نحوه ی وضو گرفتن ایشون چرا مغایر با شیعیان است؟
3چرا در کنسرت ویمبلی پشت سرشون اسامی عمر وعثمان رو آوردند؟این نکته را هم متذکر شوم که اگر بحث وحدت وتقیه است مسلما تبلیغ بدون هیچ اضطراری تقیه محسوب نمیشود!
4وهمچنین شما که پیگیر کارای ایشون هستین پس باید بدونید که ایشون در یکی از مصاحبه هاشون به مذهب شافعی اشاره کردند!
5بحث هم خوانی ایشون با مسعود کرتیس پس چیست در آهنگ "burdah"؟(اگر موسیقی ما تایید کنه اینم لینک دانلود آهنگhttp://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://injadownload.persian...
(مسعود کرتیس:مولای صلی و سلم دائما ابدا/علی حبیبک خیر الخلق کلهم
ثم الرضا عن ابي بكرٍ و عن عمرٍ/و عن عليٍ و عن عثمان ذالكرمٍ
مولای صلی و سلم دائما ابدا/علی حبیبک خیر الخلق کلهم
يا رب بالمصطفي بلغ مقاصدنا/و اغفر لنا ما مضى يا واسع الكرم
سامی یوسف:مولی یا صل و سلم /یا سیدی یا سیدی
به اسم اسلام ناب!!!!!)
6 هم خوانی با خواننده زن مالزیایی،بازیگر سینما و خواننده!
واینکه اگر اینقدر سامی یوسف به ایران عرق ملی داره پس چرا در مصاحبه ای که در دوبی داشت با شبکه 3 گفت:"خیلی دوست دارم در ایران کنسرتی داشته باشم اما به شدت درگیر ساخت البومم هستم" و بعد از اون مصاحبه برنامه هایی از قبیل:1کنسرت وسخنرانی سامی یوسف در دوبی و2کنسرت در منچستر 3 تور 5 روزه به آفزیقای جنوبی 4سخنرانی در دفاع از غزه در ترکیه 5 مصاحبه باریزخان در شبکه الجزیره... رو داشتند اما سفر به ایران جز برنامه های ایشون نبود؟ایشون به راحتی میتواند به ایران سفر کند همونطور که به کشور های دیگر مسافرت کرده و برنامه اجرا می کند!
و اینکه بی بی سی که چش دیدن مسلمونا رو نداره چرا اینقدر در تکاپوی معرفی سامی یوسف به عنوان ستاره ی خوانندگی در جهان اسلام است؟پس قریب به این مضمونی که امام(ره)دارند چیست اینکه اگر دیدید که دشمن برای شما کف میزند بدانید راه را غلط رفته اید...
این رو هم دوباره تکرار میکنم که "ولا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان مسئولا:وهرگز بر آنچه علم واطمینان نداری دنبال مکن که چشم وگوش ودلها همه مسئولند...واین شامل نه تنها شما بلکه شامل همه ی ماهایی که همینجور بی هوا وارد یه مقوله ای میشیم که به آن علم نداریم وشما از آثار آقای زمانی در خصوص بیداری اسلامی ناآگاهید ومکررا باید عرض شود که ایشون هم در راستای گفته مقام معظم رهبری کارایی چون حماسه بی تاب در مورد زنان وبیداری اسلامی وهمچنین مکر شیطان در خصوص مسلمانان مستضعف به دو زبان فارسی وعربی دارند وکار قدس ایشون در خصوص مسئله ی فلسطین است... وبماند کارای دیگه ای که مربوط به فضای مذهبی وسیاسی داخلی ایران است ودوستان در اینجا به اونها به قدر کافی اشاره کردند ولی فی المثل:حضرت ماه در پاسخ به هتاکی فرد مغرض و مرتد،حضرت مهتاب وشبیه تو در وصف حضرت مادر،زینت آسمون در وصف امام حسین(ع)و...کارای سیاسی زیادی مثه شناسنامه،بی نیاز،فریاد فردا،تحریم... واینکه این بدیهیست تا زمانیکه مسائل مطرح روز در کشور در قالب هنر آقای زمانی به منسه ظهور نرسه برا بقیه مسائلی که در حاشیه هستن وقت کمتری صرف میکنند...

46.249.120.2
جمعه 11 مرداد 1392 - 01:26
معمر

موسیقی ما لطفا تایید بفرمایید بی کم و کاست.این شبهات باید رفع شود!!

46.249.120.2
جمعه 11 مرداد 1392 - 09:04
م مهراد

آقای امین و آقای ناشری،بنده در پاسخ به شبهه ی شما،سه کامنت دیگر به دو کامنت قبلی ام اضافه کردم و هر سه را ذیل کامنت اول خودم آوردم.کمی مرور گر را بالا ببرید مشاهده خواهید کرد.سه کامنتی که من به دو کامنت قبلی ام اضافه کرده ام،هرسه خطاب به آقای ناشری و در پاسخ به ایشان است.ولی دومین کامنت از این سه کامنت،به نقد حرف و شبهه ی شما و کلا همه ی مخالفان هم می پردازد.پس از تمامی دوستان مخالف ،علی الخصوص شما و آقای ناشری می خواهم برای نقد دیدگاهتان و رفع این شبهه ،دومین کامنت از این سه کامنت را که در پاسخ به سوال شماست،در بالا مطالعه بفرمایید.

2.191.92.117
جمعه 11 مرداد 1392 - 20:34
ايمان ناشری

سلام بله خانم مهراد دل نوشته هاتون رو واو به واو خوندم ..
و با تمام وجود انتقاداتتون رو قبول میکنم ..
باز هم از خواهر بزرگوار خانم الهام عذر خواهی میکنم و امیدوارم من رو ببخشند که باهاشون تند صحبت کردم
در خصوص اون دوستانی هم که هدفی غیر از انتقاد دارند و توهینی به شخص یا اشخاصی کردند هم ارزوی خیر میکنم و امیدوارم به ارزشش وجودیشون پی ببرن و بدونن که تحقیر و تمسخر اون هم علیه اعتقادات مسلمونها گناهی نا بخشودنی در در گاه حق تعالی است من هیچ ادعایی ندارم برا خودشون میگم که جوون پاک ایرانی هستند و تحت تاثیر قرار گرفتند

یار مردان خدا باش که در کشتی نوح
هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را
انشالله هممون یار اسمونی ها باشیم برا دل خودمون هم که شده یار اونا باشیم

151.245.92.18
شنبه 12 مرداد 1392 - 21:10
م مهراد

بسیار ممنون و متشکر از سعه ی صدرتون آقای ناشری...
کاش همیشه فضاهای بحث ما ،با منطق امثال شما پیش می رفت و همه ی منتقدین ،دیدشون به وسعت شما بود...
البته من در جواب به شما سه کامنت جدید گذاشتم که موسیقی ما یکی شون رو تایید کرد و دو کامنت بعدی ام با فاصله تایید شدند.اصل صحبتم هم تو کامنت دوم بود که متاسفانه بار اول تایید نشد...نمی دونم شما اون رو هم خوندید یا نه...ولی باور بفرمایید قصد بنده از نوشتن این کامنت ها،این نیست که خدایی نکرده بخوام وقتی رو از شما برادر ارجمند تلف کنم.به دیده ی "تلاش برای اثبات حق"به اونها نگاه کنید...بسیار ممنون و متشکر
در ضمن من اون موقع که اون کامنت ها رو می نوشتم اطلاع نداشتم که بحث عملا خوابیده و بعدا مطلع شدم...والا به هیچ عنوان قصدم زنده کردن بحثی که عملا تموم شده است،نبود.
واقعا ممنون که در کمال طمانینه،وقت گذاشتید و کامنت بالابلند بنده رو. خوندید...این احترام شما به منتقدتون،درک بالاتون رو می رسونه
التماس دعا...موفق باشید

2.191.94.17
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 05:07

موسیقی راهدفدارکنید
بعضی ازموسیقی دان های سنتی اصیل وریشه دارگاهی میگویند که" موسیقی قبل ازانقلاب دچارابتذال شده بودولی دردوران انقلاب ان ابتذال ازبین رفت"من این رانمی خواهم بگویم.من تقسیم دیگری رامیخواهم مطرح کنم چون تنها به اینکه ان ابتذال هاازبین برود قانع نیستم.بلکه میگویم درهمین موسیقی غیرمبتذل سنتی عالمانه همشماوظیفه داریدجهت گیری درست ایجادکنید.توقع من ازشماهدف دارکردن موسیقی است.به دنبال مسائلی چنین درموسیقی باشید موسیقی بایددراین جهت برود.صداوسیماموظف ترین و مسئول ترین مرکزی برای این کاراست.اینکه ازصداوسیمااسم میبرم بدین معنانیست که وزارت ارشادرافراموش کنیم.وزارت ارشادهم جزوموظف ترین هاست.اماشماجزومعتهدترین وموظف ترین هاهستید.پس به سراغ این کاربرویدازسخنان امام خامنه ای برای کسب اطلاعات بیشترازسخنان حضرت اقادرباب موسیقی ومنبع همین کامنت به لینک زیرمراجعه کنید(قابل توجه اوناییکه میگن بچه مذهبی هاروچه به موسیقی)
موسیقی مامردانگی وعدالت رورعایت کن باگذاشتن این کامنت وکامنتم درموردبند۱نغمه خانم
اگه بدون کارتون بی غرض نیست بزارشون ....؟؟؟؟

پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 06:04

موزیک ما؟؟؟؟ سلام .....چرانظر من وثبت نمیکنید؟ نظرات دیروزم رو که یکی درمیون ثبت کردید خب اشکال نداره....امانظرات دیشبم رو تایید بفرمایید دیگه...من ازشماتشکرکردم که اصول بی ظرفی رو دارید رعایت میکنید اما شما الان داری.حذفش میکنید این درست نیست خب وقتی به ما بی احترامی میشه وتهمت زده میشه ماباید سکوت اختیارکنیم ؟؟نباید دفاع کنیم ؟؟ این جناب ناشر دخالت بیجا در نظری که به او مربوط نمبشه داشته و بی احترامی هم کرده من پاسخش رو دادم وبایدتاییدبشه.. ویکی دوتانظردیگه .. پس تایید لطفا........

پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 10:48

ای بابا! این اقای ناشری از خودموننا! فقط تو یه موردهایی اختلاف نظر داریم .خدای نکرده دشمن که نیستن یا از ش ن که دفاع نکردن! ان شاء الله درست میشه...

پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 18:30
ايمان ناشری

ممنون از لطفتون خانم حسینی ..
بخدا من هم نمیخواستم با خانم الهام اینجوری صحبت کنم
ولی وقتی همه رو جاهل خطاب کرد بدون هیچ قیدی دیگه نتونستم خودم رو کنترل کنم ..
سامی یوسف رو راحت با لفظ تحقیر خطاب کرد
من عضو سایت نشدم که تفریحات خودمو تو سایت بگذرونم اگه نگاهی به شناسنامه من بندازین فقط تو موردهای خاص و پست دکتر اصفهانی کامنت میذارم ..
من 25 سال سن دارم وکیل پایه یکم دارم ارشد میخونم اصالت خانوادگی دارم به همین روزای عزیز قسم اصلا کسی نیستم که توهین کردن به یک دختر رو افتخار بدونم ..با توهین کردن اون اقایون نسبت به خانمها کاملا مشکل دارم و کارشون رو واقعا ناپسند میدونم ..
ولی خداوکیلی خانم الهام هم اصلا رعایت نکردند و راحت حرفشون رو زدند ..
بالا تو جواب شاهین گفتم نمیخوام مث بقیه اقایون حرفی بزنم که اخرش خودم پشیمون بشم متاسفانه این اتفاق افتاد همین جا از خانم الهام و خانم حدیث طلب حلالیت میکنم البته امیدوارم خودشون هم به اشتباه خودشون پی ببرند ..
از موسیقی ما هم خواهش میکنم جوابیه من به خانم الهام رو حذف کنند البته امیدوارم ایشون هم کلمه جاهل و یک سنی رو درباره سامی یوسف هم حذف کنند چون اصلا حرف درستی نبود ..

151.245.116.156
جمعه 11 مرداد 1392 - 07:04
حدبث کریمی

سلام آقای ناشر، تواین جور مباحث جدی که به چالش کشیده میشه خب معمولا طرفین مباحثه بخاطرجدی بودن مبحث ودرمواردی غلبه هیجانات جوانی ممکنه کمی تندروی بکنن ... اینکه شمادرمباحثاتتون جانب ادب رو رعایت فرمودید برکسی پوشیده نیست برادرم... باورکنیدکه ماهم برای هتک حرمت یا بی نزاکتی اینجانیومدیم ماسعیمون براین بود درفضایی محترمانه و مودبانه ابرازعقیده کنیم اماقبول کنیدکه بعضی از آقایان وخانمهای منتقد آقای زمانی بسیارتندروی کردند و یه شخصیت بنده و دوستانم توهین کردند ما به عنوان حامیان آقای حامدزمانی ارزشی دانقلابی به هیچ وجه قصدهوچی گری و بی احترامی به طیف مخالف رو نداریم برادر بزرگوار آقای ناشری حامدزمانی حنجره اعتقادات وارزشهای ماست وبرامون بسیارقابل اجترام اما ....تابوی مانیست .خودش هم به این موضوع واقفه و ماهم همیشه به خودایشون یادآوری میکنیم که تا زمانی از آقاحامدحمایت خواهیم کرد که برهمین خط و اساس و اعتقاد حرکت کنن که انشاء الله هم چنین خواهدبود پس ما در وهله اول از اعتقادات وارزشهابی که حامدزمانی انقلابی به دوش میکشه وفریاد میزنه و دغدغه ماهم هست جمایت وجانبداری میکنیم وبعد از شخص خودآقای زمانی که بواسطه این اعتقادات ، ارزشمند وقابل تقدیره و خود آقای زمانی همیشه تاکیدش به طرفدارانش اینه که درهرشرایطی در مواجهه بامنتقدان سعه صدرداشته باشیم و با ادله وبرهان و استدلال و درنهایت ادب وآرامش با دوستان منتقد مباحثه کنیم ....و اینو شماهم باوربفرمایید که بنده ودوستانم هم تحصیلکرده هستیم وصدالبته از خانواده هایی نجیب و اصیل پدرانی شریف و مادرانی پاکدامن وباتقوا.....همه ما با همه اختلاف نظرها هموطن ،هم کیش وهم مسلکیم و عقل دینی و ملی حکم میکنه همه درکنارهم باشیم ، نه روبه روی هم.......

91.98.162.92
جمعه 11 مرداد 1392 - 12:04
ايمان ناشری

سلام ..بله خانم کریمی حرفاتون رو تصدیق میکنم
ایشالله همه ادما این درک رو داشته باشن که احترام گذاشتن به هم در وهله اول فی الواقع احترام کذاشتن به خود و خانواده خود هست..
بله از صحبت کردن شما میشه پی به بزرگی شما و خانوادنون برد
در پناه خدا سربلند باشید ..

151.245.101.110
جمعه 11 مرداد 1392 - 16:00
آرش احمدی

خدا رو شکر ختم به خیر شد

2.190.30.53
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 17:43

سلام.ازهمه ي دوستان عزيز خواهش ميكنم فقط براي چند لحظه بدون هيچ گونه جبهه گيري خاصي وباآرامش كامل به اين فكركنيم كه ماسرچي داريم انقدر باهم بحث ميكنيم؟!!
گيركردن تو اين مسائل جزئي باعث ميشه هدف اصليمون روگم كنيم.مطمئنم همه ي دوستاني كه تواين بحث شركت كردن با هم هم عقيده ن وهدف اصليشون يكيه ترويج حق.حالا چه فرقي ميكنه اززبان حامد زماني باشه يا سامي يوسف يا هرآدم ديگه اي!ميگن به گفته نگاه كن نه به گوينده!حالا دونستن اينكه سامي يوسف شيعه ست يا سني چه اهميتي داره!بياين ازعقيده ي مشتركمون دفاع كنيم هم از گفته هاي سامي يوسف هم ازجوون خوب مملكتمون آقاي زماني كه مطمئنا راهي كه انتخاب كردن راه درستيه وخلا موسيقي ارزشي وانقلابي روپركرده..پس خواهشاديگه اين بحثا رابيخودي كش دارنكنيم.ممنون.

جمعه 11 مرداد 1392 - 00:44
ايمان ناشری

ممنون از زبان زیبا و رساتون خانم فریده .
حرفاتون به اندازه دریا ارزشمند و زیبا بود ..
ماهاییی که خودمون رو مجنون یه لیلی میدونیم ..
ماهایی که عاشق اسم پاک خدا و 14 معصوم هستیم ..
ماهایی از بی رحمی دنیا دنبال یه پناهگاه مطمئن میگردیم ..
چرا نباید با هم متحد بشیم ؟؟ چرا نباید از موضوعات کوچیک گذشت کنیم و همدیگه ر و ببخشیم تا به هدف اصلیمون با یه دید وسیع نگاه کنیم
خود هم نمیخواستم بحث به اینجا کشیده بشه
باعث دلخوری خواهران بشه

151.245.66.137
جمعه 11 مرداد 1392 - 14:51
فريده

ممنون ازشمابرادرخوبم كه درك ميكنيد واشتباهتون رو ميپذيريد.البته اشتباه نبود يه بحثي بود كه حالا يه خورده بيخودي كشش داده بودين.ممنون ازهمه ي خواهران وبرادران خوبي كه ازاين به بعد به جاي اين مسائل كوچيك وپريدن به همديگه ,براي رسيدن به هدفشون متحد ميشن.

85.185.65.89
شنبه 12 مرداد 1392 - 20:58
م مهراد

جالبه آقای ناشری!من نتونستم به موقع به سایت سر بزنم و در جریان این نبودم که بحث عملا تموم شده!واسه همین در جواب شما و آقای امین 3 کامنت به کامنتام اضافه کردم که پایین کامنت اولم آوردمشون!اون کامنت ها رو خطاب به شما نوشتم.یهو اومدم تو سایت دیدم بحث جمع و جور شده و دعوا خوابیده!!!در هر صورت خدا رو شکر که بخیر گذشت

2.191.94.17
جمعه 11 مرداد 1392 - 04:54

من اگه روزي 3 ساعت هلالي گوش نكنم شب خوابم نمي بره

اگه مسابقه ي مشاعره ي شعراش برگزار بشه شك نكنيد پارسا برندس!

شنبه 12 مرداد 1392 - 02:28

امام علی(ع) فرمودند:"کار برادرت را حمل بر صحت کن و هر سخنی که از برادرت می شنوی در حالی که برایش توجیه خوبی میابی،بد توجیه مکن." (تحف العقول،ص 368)
امام صادق(ع):"هر گاه موئمنی برادرش را متهم کند و گمان بد به وی برد،ایمان از دلش زدوده شود چنانکه نمک در آب حل می شود." (الکافی،ج2،ص361)
امام باقر(ع):"برادر مسلمانت را دوست بدار،پشتیبان او باش چنان که او پشتیبان توست.درغیابش آبروی او را حفظ کن."مشکاة الانوار،ص181)
منبع:مفاتیح الحیات ص290

شنبه 12 مرداد 1392 - 17:50

خیلی عالی بود ...شفاف و بی ریا... ما به یه همچین آدمای نترسی مثل حامد زمانی احتیاج داریم....

شنبه 12 مرداد 1392 - 17:51

خیلی عالی بود ...شفاف و بی ریا... ما به یه همچین آدمای نترسی مثل حامد زمانی احتیاج داریم....

شنبه 12 مرداد 1392 - 20:59

جالبه آقای ناشری!من نتونستم به موقع به سایت سر بزنم و در جریان این نبودم که بحث عملا تموم شده!واسه همین در جواب شما و آقای امین 3 کامنت به کامنتام اضافه کردم که پایین کامنت اولم آوردمشون!اون کامنت ها رو خطاب به شما نوشتم.یهو اومدم تو سایت دیدم بحث جمع و جور شده و دعوا خوابیده!!!در هر صورت خدا رو شکر که بخیر گذشت

شنبه 12 مرداد 1392 - 21:46
ايمان ناشری

خواهش میکنم کامنتها رو خوندم ..حرفاتون پرمایه بود ..
بله خدا رو شکر
ارزوی موفقیت سربلندی برا همه جوونهای ایرانی

151.245.101.199
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 00:07

آقای زمانی ماشاالله خیلی جوون هستن و کلی جا برا پیشرفت دارن

انشاالله که همیشه موفق باشه .صدای خیلی خوبی داره

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 13:30

یه نظر سنجی بزارین ببینین طرفدارای شر اعظم چقدر هستن

یکشنبه 10 فروردین 1393 - 10:10

به نظرم آقای زمانی خیلی تکراری وکلیشه ای حرف زدن.برای موسیقی پاپ متاسفم که چنین خواننده هایی رو به خودش می بینه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی دکتران دینی گفتند آن خواننده رپ مرتد است، یعنی او باید بمیرد | موسیقی ما