برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از آلبوم «کولی عشق» با صدای «شهرام شکوهی» برگزار شد؛
شهرام شکوهی: نمی دانم چرا نسل جدید تا این حد عصبانی است...
موسیقی ما – نشست خبری آلبوم «کولی عشق» با صدای «شهرام شکوهی» صبح روز سه شنبه اول بهمن ماه و همزمان با توزیع سراسری این اثر در دفتر شرکت «هنر اول» برگزار شد. مهندس «مرتضی دلیری» به عنوان تهیه کننده اثر ، «علی بحرینی» ، «امیرحسین کاشانیان» ، «میلاد ترابی» و «حسین حاج بیگی» مدیر فروش شرکت هنر اول نیز به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. مشروح این نشست خبری را می خوانید:

*«کولی عشق» در ادامه «مدارا» است
شهرام شکوهی در ابتدای این نشست گفت: «این دومین آلبوم بنده است که پروسه تولید آن از حدود شش ماه پس از انتشار آلبوم «مدارا» آغاز شد. سعی کردیم که آلبوم «کولی عشق» در امتداد آلبوم قبلی باشد و شاخصه های آن را حفظ کند. همچنین تلاش ما بر این بود که سازبندی و تنظیم ها به روزتر باشد و تغییراتی داشته باشیم ولی در صل ادامه مدارا است. تمامی ملودی ها از ساخته های خودم است و «میلاد ترابی» و «امیرحسین کاشانیان» وظیفه تنظیم قطعات را بر عهده داشته اند.»
«امیرحسین کاشانیان» در مورد تنظیم های آلبوم کولی عشق خاطرنشان کرد: «سعی کردیم تنظیم ها نسبت به آلبوم قبل خاص تر باشد و سازهای سنتی را به آثار اضافه کردیم و فضای اسپانیش یا «فلامنکو» کمی بیشتر شده است.» شکوهی در بحث ترانه های آلبوم کولی عشق افزود: «من کم و بیش در عرصه ترانه تلاشی می کنم و اگر با همراهی دوستان نباشد خیلی به ثمر نخواهد نشست. آقای علی بحرینی نقش زیادی داشتند و حتی در ترانه هایی که من سروده ام نیز کمک کردند. خانم ها «مهدیه عرب» و «مهلا سلیمانی» هم به جمع ترانه سراها اضافه شدند و امیدوارم که در مجموع نسبت به ترانه های مدارا رضایت بیشتری ایجاد شود.»
 شکوهی همچنین خاطرنشان کرد: « انتقاد پذیری متاسفانه یک مقدار در ما ضعیف است و شما اگر وارد مقوله اجتماعی می شوید باید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا مثلا به کسی برنخورد. ترانه هایی مثل لیلی و مجنون یا «اسیری» این بود که یک نگاه دیگری به مقوله عشق و دوست داشتن و زندگی داشت. من همیشه گفته ام که گاهی هم امکان دارد که مجنون جای لیلی باشد و این ظلم برگردد. در این آلبوم دنبال یک خط داستانی نرفتم که داستانی را روایت کنم. همان ترک «از ماست که بر ماست» حدیث وضعیت الان موسیقی و گله ای است که از خودم و همکارانم دارم.
حسین حاج بیگی مدیر فروش شرکت هنر اول هم در این نشست گفت: «آلبوم آقای شکوهی هشتمین آلبومی است که در زمینه موسیقی منتشر می کنیم و انشالله تا پایان سال دو آلبوم دیگر را نیز ارائه می کنیم. بعد از آلبوم پرفروش مدارا این دومین همکاری ما با آقای شکوهی است و خیلی از این بابت خوشحال هستیم. در زمان توزیع آلبوم مدارا ایشان به عنوان یک خواننده کمتر مطرح بودند ولی همه ما این اعتقاد را داشتیم که ایشان توانایی قرارگرفتن در جمع خوانندگان شاخص را دارد.»

*درگذشت مرحوم «همایون خرم» حسرت بزرگی بر دل من گذاشت
شهرام شکوهی در مورد آشنایی خود با آواز و موسیقی ایرانی و مرحوم «همایون خرم» گفت: « من متولد سال 52 هستم و آن زمان که می خواستیم به سراغ موسیقی برویم آموزشگاه موسیقی وجود نداشت و حمل ساز در خیابان به نوعی دردسر ایجاد می کرد. ما بین تمام این موارد دیدیم که آواز از سایر بخش های موسیقی کم خرج تر و کم دردسرتر است. در سال 71 خدمت استاد «حاتم عسگری» درس آواز را یاد گرفتم و حدود سه سال ردیف آوازی کار کردم ولی از آن دایره بسته ای که به نظر من موسیقی سنتی در آن قرار داشت خیلی راضی نبودم. شاید نظر من غلط باشد ولی شما در این موسیقی فقط شعر عوض می کنید. من ادعایی ندارم و به دنبال سبک درست کردن نبوده و نیستم. اصولا مدعی سبک شدن یک بار حقوقی دارد! تلاش کردم با همان علم کمی که از موسیقی دارم مدلی را درست کنم که مردم ایران دوست داشته باشند. موسیقی اسپانیش غربی به نظر می رسد ولی حقیقتا تم شرقی در موسیقی غربی بسیار قوی است زیرا ساز گیتار از ایران رفته است. موسیقی فلامنکو هم مثل موسیقی ایران دستگاهی است و قرابت زیادی دارند. من تا حدودی به موسیقی ایرانی آشنایی داشتم و امیرحسین کاشانیان هم به موسیقی فلامنکو تسلط داشت. این دو مورد را ترکیب کردیم و خدا را شکر نتیجه بدی را به دنبال نداشته است. درگذشت استاد «همایون خرم» یک حسرت بزرگ بر دل من گذاشت. مرحوم همایون خرم به من قول دادند که در این آلبوم دو ملودی از او داشته باشیم و واقعا لطف داشتند. اگر این اتفاق رخ می داد و ملودی های او را استفاده می کردیم ، فکر می کنم تا سالها جاودان می شد زیرا آقای خرم معمولا موسیقی پاپ کار نمی کردند. همین درک حضور استاد و اینکه ما را تا حدودی تایید فرمودند برای من باعث افتخار بود.»

*تمام فشار سالن کنسرت و حواشی آن روی ما است
خواننده آلبوم کولی عشق در پاسخ به سوالی مبنی بر فقدان دغدغه خواننده ها نسبت به خود موسیقی و سهل انگاری آنها گفت: « در جامعه خودمان از بین هفتاد میلیون ایرانی ، مثلا بیست خواننده پاپ داریم که در تمام جوامع این بیست نفر جزو طبقه الیت محسوب می شوند و تفاوت هایی دارند. در ایران پول سازترین خواننده های پاپ که در رده «آ» قرار دارند در حد یک فوتبالیست درجه سه با مسائل مالی برخورد دارند. این افراد از هنر و ذوق و حتی سلامتی خود مثل من و «فرزاد فرزین» و «مرتضی پاشایی» می گذارند. از سوی دیگر تمام فشار سالن کنسرت و حواشی آن روی ما است و باید محدودیت های ما را در حیطه برگزاری کنسرت در نظر بگیرید. الان در تهران یک سالن استاندارد کنسرت پاپ نداریم و شهرستانها هم جای خود دارد. چند روز قبل از سوی مخاطبی که به یکی از کنسرت های شهرستان من آمده بودند ایمیلی دریافت کردم که گفته بودند شما برای درآمد بیشتر ، بیش از ظرفیت بلیت فروختید. فکر می کنند وقتی تهیه کننده بیش از دو برابر ظرفیت سالن بلیت می فروشد تقصیر ما است. یا یک کنسرت به دلیل نظر شورای تامین استان لغو می شود و تهیه کننده پول مردم را عودت نمی دهد و در شبکه های اجتماعی من را متهم می کردند.»

علی بحرینی در ادامه این بحث گفت: «قسمت عمده سوالاتی که مطرح کردید را باید از مسئولین ارشاد یا سالن ها پرسید. سالن تقریبا استاندارد برج میلاد چرا باید قربانی عدم حمایت جوانان تهران از آقای «قالیباف» در انتخابات شود؟ قطعا اگر آقای قالیباف توفیقی در انتخابات ریاست جمهوری داشت خود ایشان توصیه می کردند که درب این سالن به روی موسیقی پاپ باز باشد. برج میلاد با هزینه بیت المال ساخته شده است و سالها است که منت آن بر سر این مردم گذاشته می شود و الان پذیرای مخاطبان پاپ نیست. 

مرتضی دلیری هم در ادامه افزود: «به عنوان مثال برای اصفهان درخواست های زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت داشتیم و حتی قراردادهایی هم بود ولی مسئولین ارشاد اصفهان می گویند که شما حق خواندن در این استان را ندارید. متاسفانه این تنگ نظری ها هم در استانها وجود دارد.»

* تو و «فرزاد فرزین» مشکل مجوز پیدا کرده اید؟!
مرتضی دلیری در مورد یکی از حواشی چند وقت اخیر شهرام شکوهی گفت: «ما چند روز پیش در قوچان کنسرت داشتیم و مجبور بودیم که به این شهر برویم و پس از برنامه برگردیم. آقای شکوهی اصرار داشتند که حتما به زیارت «امام رضا»(ع) برویم و در ساعت سه بامداد به زیارت رفتیم. یک عکس از ایشان در حرم امام رضا(ع) منتشر شد که حرف های زیادی را به دنبال داشت. یک هنرمند هیچ تفاوتی با سایر مردم ندارد و همان رفتار و اعتقادات و منش را دارد. به زیارت رفتن یک هنرمند کار بزرگی نیست ولی او می خواهد بگوید که من هم مثل دیگران اعتقاداتی دارم ولی همین مساله با انتقاد رو به رو می شود.»

شهرام شکوهی در ادامه افزود: «هنرمندان تافته جدابافته نیستند ولی باید حرمت آنها حفظ شود. گاهی اوقات بداخلاقی هایی در جامعه می بینم که خودم حیرت زده می شوم و نمی دانم چرا اینقدر نسل جدید عصبانی است؟ در مورد همان عکس هم برای من نوشتند و گفتند که تو و فرزاد فرزین مشکل مجوز پیدا کرده اید؟!».
گفتنی ست «انگیزه» ، «از ماست که بر ماست» ، «خیال کن» ، «حسرت شیرین» ، «عاشقان» و «بخند میخوامت» و... برخی از دوازده قطعه آلبوم کولی عشق هستند که از سوی شرکت هنر اول و در تیراژ سیصد هزار نسخه روانه بازار شده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1392 - 17:58

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 22:02

مبارکه.
دوستان آلبوم رو بخرین.
به هنر و هنرمند احترام بذارین٬چون اگه هنرمند نباشه٬موسیقی و هنر هم نیست.
این حرف واقعا عالیه!کاری ندارم که اینو کی گفته.

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 22:26

توی سبک فلامنکو و اسپانیش کسی به گردش هم نمی رسه.

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 22:53

کنسرت در قوچان محشر بوددددددددددد
البومش عالیه ...............واقعا شهرام شکوهی تکه

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 23:55

هر چند در گذشت استاد خرم ، حسرت بزرگی است ، اما این آلبوم حاوی قطعات بسیار زیبایی مثل توبه شکستم ، عاشقان ، جان خسته......

هست که حتما محبوب و ماندگار خواهند بود.از زحمات آقای شکوهی متشکریم.

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 01:24

کسایی که خیلی زود معروف می شن خیلی زود هم از یاد می رن .
شهرام شکوهی خیلی زود به قله رسید مسلما زیاد نمی تونه تو اوج باشه .
آلبومشم گوش دادم از دوازده تا دو سه تاش خوبه بقیشون یه جور تکرارین .
منتظر محسن چاووشی می مونییم تا ببینیم اون چی کار می کنه .

جمعه 4 بهمن 1392 - 10:59
شادي شهابي

خير اينطور نيست
اقاي شكوهي هرروز محبوبتر وموفق تر ميشن

5.52.15.206
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 01:25

آقا تبریک
من که دوس دارم آهنگارو...مامانمم که دیگه از من بدتر طرفدار آقای شکوهیه..
موفق باشین آقای شکوهی.

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 02:25

چی بگم والا شنیدم آلبوم رو :جیپسی کینگه ایرانی !! واسه کار اول این فضا خوب بود اما..... بعضی ها حفظ استایل و به قول معروف امضاء کار را با تکرار مکررات اشتباه میگیرند. درسته یه هنرمند مخصوصا خواننده رو با یه استایل خاص باید شناخت که حتی از وسط موزیک که یه تیکه گوش کردی حدس بزنی خواننده کیه و حتی آهنگساز اما این امر خودش چندین شاخه داره که مسلما تکرار مکررات جزو اونها نیست یه نگاه به کارهای مرتضی پاشایی بیندازید استایل در تمامی قطعات بخصوص آخرین قطعات وی کاملا حفظ شده اما نمیتوانید بگویید شبیه فلان کار هست و هر کدام حال و هوای تازه ای دارد. بنظر من بهترین کار آقای شکوهی آلبوم مدارا بوده هست و حتی در آینده خواهد بود زیرا تا جایی که از ایشان مطلعم ایشان چندین سال فقط میشنیدن و میدیند کار ظبط میکردند اما میخواستند قدرتمند در این عرصه پا بگذارند و من حس میکنم مثل حمید عسکری که دیگه نتونست موفقیت کما1 رو بدست بیاره و به قول خودش هرچی تو این چند سال داشته تو آلبومه اول زور خودشو زده و همه رو رو کرده آقای شکوهی هم همینطوره و تو آلبومه اول زور خودشو زده و الان دیگه چیزی تو آستینش نداره گرچه قلبا دوست دارم این خواننده آلبومش بفروشه چون میدونم مثل محسن یگانه با صفر شروع کرده و خیلی جاها دلشو شکستند خیلی جاها در حقش بی مهری شده مثل برنامه نکس پرشین استار مسابقه یه رسانه خارجی و..... اما ایشون کم نیاورد و ادامه داد.موفق باشید

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 11:13
سام

با نظرتون موافقم
به جز مرتضى پاشايى كه ايشون ديگه تكرار در تكرارن

192.151.243.59
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 08:32

امید وارم آلبومش در حد مدارا و حتی قوی تر باشه به چاپ دوم هم برسه

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 10:21

فقظ میتونم بگم از شهرام شکوهی بعد آلبوم مدارا فقط کار عاشقان قشنگ بود تو این آلبوم هم من از کار توبه شکستم خوشم اومد خیلی قشنگ بود،ولی این آلبوم در حد آقای شکوهی نبود ، من از رو تعصب اینو نمیگم ایشون رو هم دوس دارم

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 11:21

صدا و کاراشو دوست ندارم.ولی به هوادارش تبریک میگم و براش ارزوی موفقیت دارم

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 11:46

واقعا عالی بود مخصوصا قطعات انگیزه،از ما بعیده،از ماست که بر ماست

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 12:54

آلبوم شاد وقشنگیه

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 13:08

خواهشا اسمی از چاووشی نیارین خواهش می کنم.

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 20:05
قیماخ

کسی آورده مگه؟؟

151.247.68.47
جمعه 4 بهمن 1392 - 11:32
danesh jamshidi

:)
فک کنم با این کامنتت بچه های پیگیر و بیدار کردی!

5.238.15.195
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 13:44

كار ضعيف شنيدن نداره لطفا به گوش هاتون عادت بديد موزيك خوب و محتوايي رو بشنوه

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 20:32
mahsan sadeghi

اره دیگه!با گوش دادن به البوم کولی عشق داریم همین کارو میکنیم

37.255.72.56
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 15:14

خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم به ایشون مجوز تو اصفهان نمیدن...اخه چرا؟
پس چجوری به بهنام صفوی وسالار عقیلی و خواجه امیری دادن...بابا ما اصفهانی ها بی صبرانه منتظریم!
راجع به البوم هم که باید بگم خارق العاده بود و خیلی هم بهتر از مدارا بود با اینکه استایل قبلی خودش رو حفظ کرده بود.تبریک میگم

یکشنبه 15 تیر 1393 - 21:46
fateme 98

سلام مهسان جان من هم خیلی خیلی ناراحتم که مشهد اجازه برگزاری کنسرت نمیده
(واقعا ما طرفداران شهرام شکوهی بازم منتظریم) ....باز شاید فرجی بشه دوباره کنسرت استاد شکوهی برم

مشهد و اصفحان شورش دراوردن

91.98.79.58
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 15:44

آقای شکوهی نسل جوان (که خودمم جزوشم) حرف مفت زیاد میزنه، شما نباید خودت رو ناراحت کنی.
همه خودشون رو استاد انواع هنرها میدونن و به خودشون اجازه میدن با یک کلمه که نشون از فقدان دانش اون هاست زحمات شبانه روزی یک هنرمند رو توصیف کنن، اما این ها نباید هنرمندای مارو ناراحت کنه.
هنوز آلبوم رو گوش ندادم اما تا الان فیدبک ها عالی بوده.

پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 12:02
حمید ناظری(هواداران سامان جلیلی)

کاملا موافقم به نظر من باید یک ماه البوم رو شنید و بعد در مورد خوب و بد بودنش صحبت کنیم
حمید(هواداران سامان جلیلی)

89.165.67.145
پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 20:17
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

هوادار کی؟ سامان جلیلی؟ وای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

2.147.88.50
پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 11:27

از طرف هواداران سامان جلیلی به اقای شهرام شکوهی و هواداران ایشون تبریک میگم
امیدوارم همیشه موفق باشید .

پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 14:37

این آلبوم پر از انرژی مثبته... ممنون آقای شکوهی. خسته نباشید

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 07:16

البوم قبلیشون خیلی بهتر بود
این البوم واقعا بد بود مخصوصا ترک های 6 و 8 یا ترنس ...
که اصلا بهشون نمیخورد ...

جمعه 25 بهمن 1392 - 16:58

اصلا آلبوم خوبی نبود.تنظیماش خیلی ضعیف بود.صدای سارای الکتریک وتنظیمات آقای ترابی اینقد زیاد بود که صدای خواننده به زور فابل شنیدن بود.
با این تنظیم و آهنگ آدم بیشتر سر درد میگیره تا آرامش
با آلبوم مدارا قابل قیاس نبود.
کاش هنرمندای ما میدونستن که راز موفقیت و ماندگاری استفاده ار سازای واقعی و دوری از تنظیمان شلوغ و الکتریکه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرام شکوهی: نمی دانم چرا نسل جدید تا این حد عصبانی است... | موسیقی ما