برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای کنسرت « بازگشت»؛
بازگشت خواجه‌نوری‌ها با دست پر
موسیقی ما - برادران خواجه نوری بعداز هشت سال دوری از عرصه موسیقی به صحنه بازگشتند و با دوشب اجرا در تالار وحدت اعلام حضوری دوباره کردند. کنسرت دوشنبه و سه شنبه شب پاپ و فلامنکو برادران خواجه نوری و استاد هادی منتظری به سرپرستی محمدعلی خواجه نوری و با حضور علاقه مندان به این موسیقی در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این کنسرت طبق اعلام قبلی، ارکستر «بازگشت» اجرای اولین قطعه با عنوان «باتو، بی‌تو» بدون حضور هادی منتظری، به استقبال بخش اول این کنسرت رفت.

این قطعه از آلبوم «پنجره» داریوش خواجه نوری با شعری از نیما مقدم انتخاب شده که آهنگسازی آن را محمدعلی خواجه نوری انجام داده است. در این قطعه گروه کر حضور پررنگی داشت که در همنشینی با ساز‌ها به خوبی به اجرای یک قطعه خوب منجر شد.

سپس قطعه اینسترو منتال «باران» به آهنگسازی داریوش خواجه نوری از آلبوم افق به اجرا در آمد و پس از آن «ساز بارون» از ساخته‌های وی بر روی ترانه‌ای از شیوا مقدم اجرا شد.

در ادامه کنسرت بازگشت در بخش اول ارکس‌تر به اجرای «قطعه مرغ» زخمی از ساخته‌های نسبتا جدید داریوش خواجه نوری پرداخت. مرغ زخمی از آلبوم افق بر روی شعری از افشین سرفراز بود که با صدای وی به اجرا در آمد. استاد هادی منتظری در این بخش از کنسرت ارکس‌تر را با کمانچه خود همراهی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سپس قطعات «آبی» (بی‌کلام) از آلبوم افق «پرنده» از آلبوم افق با شعری از افشین سرفراز و رقص کولی ۱ اجرا شدند که با استقبال خوبی همراه شدند. بخش اول این کنسرت با «رقص کولی» یک به پایان رسید که آهنگسازی آن را محمد علی خواجه نوری انجام داده بود و یکی از قطعات بی‌کلام و ریتمیک این کنسرت بود.

پس از استراحتی نیم ساعته بخش دوم کنسرت با اجرای «دنیای رنگی» آغاز شد. این قطعه نیز یکی از قطعات قدیمی بود و از آلبوم «پنجره» انتخاب شده بود. قطعه کلبه که شعر آن توسط خود خواجه نوری سروده شده بود اجرای بعدی در کنسرت بودکه با صدای او برگزار شد. در ادامه «رقص کولی ۱» به اجرا در آمد که پس از آن هادی منتظری قطعه «افق» با شعر خود و آهنگ مشترکش بامحمدعلی خواجه نوری را به اجرا در آورد. هادی منتظری خوانندگی این قطعه را به عهده داشت و توانست جو کنسرت را با اجرای خود عوض کند. صدای هادی منتظری و شیوایی کلامش در اجرای این قطعه تاثیر بسزایی داشت به طوری که همه مخاطبان را به وجد آورد و انتظار می‌رفت پس از آن قطعات با صدای وی شنیده شود.

در ادامه «حکومت نظامی» ساخته «تئودراکیس» توسط گروه اجرا شد، یک قطعه در همراهی کر با گیتار و سازهایی که در خدمت گروه بودند اما پایه قطعه بر روی گیتار و سوپرانو بود.

 «مرغ پنهان» از آلبوم «کلبه» به آهنگسازی محمد علی بر روی شعری از سهراب سپهریر و در ادامه تکنوازی وی کنسرت را از یکنواختی در آورد و سپس «رقص آتش» رفت تا چهره دیگری به کنسرت ببخشد.

در پایان نیز یکی از ساخته‌های فیلیپ جانلی به نام «رومبا» که از قطعات آلبوم «افق» است به اجرا در آمد.
 
  • حواشی:
*از نکات بارز این کنسرت حضور گروه کر پس از سال‌ها بود. داریوش خواجه نوری با توجه به این موضوع یکی از حرفه‌ای‌ترین گروه‌های کر را برای این اجرا چیده بود که در راس آن‌ها کیانا کیارس قرار داشت. در این زمینه فروغ فضلی، سحر می‌رهاشمی و مارال گشتی فرد گروه را همراهی می‌کردند.

*نوازندگی استاد هادی منتظری یکی از دلنشین‌ترین بخش‌های این کنسرت بود ضمن اینکه صدای او نیز توانست بسیار مورد توجه حضار قرار بگیرد. صدایی که بر روی یکی از قطعه‌های ساخته خودش اجرا شد.

*سالار عقیلی و استاد ایرج خواجه امیری میهمانان این کنسرت بودند که پس از بخش اول سالن را ترک کردند.

*شرکت سامسونگ اسپانسری این کنسرت را به عهده داشت و در طول اجرا از زنگ ویژه این برند که رنگ آبی است استفاده شده بود. این رنگ تضادی در علاقه تیمی داریوش خواجه ایجاد کرده بود به طوری که برخی از رسانه‌ها با تی‌تر کنسرت آبی از طرفدار تیم قرمز به استقبال آن رفته بودند.

*سازبندی در اجرای این کنسرت یکی از نکات بارز آن بود. گیتار، کمانچه، کنترباس، پیانو، ساکسیفون، پرکاشن، درام، گیتار الکتریک و کی بورد سازهای این کنسرت بودند.

*این کنسرت در سبک پاپ-فلامنکو برگزار شد ودر بخشی از آن موسیقی فیوژن موج می‌زد.

* در طول برنامه داریوش خواجه نوری از حضور گروه خود و موسیقی سبک و سیاقشان و همین طور آشنایی با استاد هادی منتظری توضیحاتی برای مخاطبان ارائه کرد.

*این کنسرت در روزهای ۱۱ و ۱۲ خردادماه نیز در تالار وحدت مجددا به اجرا در خواهد آمد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 06:11

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 20:03

میشه چن تا از کارهاشون رو که سبک فلامینکو داره رو معرفی کنید یا لینکشو بزارید.مرسی

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 22:09

نوازنده درام عاشور از کرج دمش گرم پرچم موزیک کرج بالاست..

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 01:18

سلام

ممنون از سایتتون

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:00

اجرای بسیار خوبی بود
جای آنها که نیامدند خالی
اجرای خرداد و از دست ندید

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:10

اجرا استاد منتظری عالی بود

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:18

برای علاقه مندان گیتار یک کلاس آموزشی خوب بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازگشت خواجه‌نوری‌ها با دست پر | موسیقی ما