برنامه یاد بعضی نفرات
 
برنامه کامل نمایش مستند" شش قرن و شش سال"در اکران؛
شجریان بر پرده سینماها
موسیقی ما - اکران فیلم مستند «شش قرن و شش سال» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب از ۱۳مهرماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.

مجتبی میرتهماسب درباره اکران عمومی این مستند اعتقاد دارد: «از سال‌ها پیش، از کاربرد شیوه‌ی «سود در زمان تولید فیلم» پرهیز کرده‌ و با سرمایه‌ی شخصی خودم فیلم ساخته‌ام. بنابراین همه‌ی تلاشم این بوده تا فیلم‌هایم را به مرحله‌ی پخش و نمایش برسانم و از این طریق، شرایط ساخت فیلم بعدی‌ام را فراهم کنم.» او با اشاره به نمایش عمومی این مستند گفت: «به عقیده‌ی من اگر فیلم مستند خوب عرضه شود، این، تماشاگران و مخاطبان خواهند بود که سرمایه‌ی فیلم و فیلم‌های بعدی سازنده‌ی آن را تامین خواهند کرد. در چنین شرایطی استقبال مخاطبان و تماشاگران، و رفتن آن‌ها به سینما‌ها برای دیدن این نوع فیلم‌ها می‌تواند حیات سینمای مستند ایران را رقم بزند.»

در خلاصه موضوع این مستند آمده است: «گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین موسیقی‌دان، نظریه‌پرداز، نویسنده و شاعرِ ششصد سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند. این گروه پس از شش سال کنکاش و تلاش و تمرین موفق می‌شود آثاری که قرن‌ها پیش از ایران به ترکیه نقل مکان کرده بودند را برای اولین بار ضبط و منتشر کند. در این فیلم پا به پای این موسیقیدان‌ها شاهد کشف دوباره‌ی ملودی‌ها، ریتم‌ها و فرم‌های فراموش‌شده‌ی موسیقی ایران خواهیم بود. آثاری ناشنیده که ریشه‌های موسیقی ایرانی را تا شش قرن به عقب می‌برد و عمیق‌تر می‌-کند.» برخی از عوامل مستند «شش قرن و شش سال» عبارتند از: پژوهش، نگارش و کارگردانی: مجتبی میرتهماسب، تدوین صدا و تصویر: ژیلا ایپکچی، تصویربرداران: مجتبی میرتهماسب، ارسطو گیوی، صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و ترکیب صدا‌ها: امیرحسین قاسمی، عکس: امیر نیکنام پیرزاد، علی‌اکبر شیرژیان و با حضور گروه عبدالقادر مراغی: استاد محمدرضا درویشی، همایون شجریان، نگار بوبان، ساناز نخجوانی، علی صمدپور، سیروس جمالی، آرش شهریاری، سیامک جهانگیری، بهزاد میرزایی، سامر حبیبی، احسان ذبیحی‌فر و استاد محمدرضا شجریان و... سرمایه‌گذاران: مجتبی میرتهماسب، محسن صمدبیک، تهیه‌کننده: مجتبی میرتهماسب.

مستند «شش قرن و شش سال» سال گذشته سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و در جشن مستقل مستند شانزدهمین جشن خانه سینما جایزه بهترین صدا را دریافت نمود.

این مستند در روز چهارشنبه 16مهر ،از ساعت 17در موزه سینما و از ساعت 21در خانه هنرمندان نمایش داده می شود. در روز پنج شنبه 17مهر ،از ساعت 14این مستند در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

این مستند درروزجمعه هیچ نمایشی نخواهد داشت ولی درروزشنبه از ساعت 16در خانه هنرمندان به نمایش در می آید.
منبع: 
دریافتی
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1393 - 02:05

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 17 مهر 1393 - 14:12

ولی من دیدم که چهارشنبه در سینما کوروش و جمعه در سینما آزادی هم نمایش دارد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شجریان بر پرده سینماها | موسیقی ما