برنامه یاد بعضی نفرات
 
مسابقه ساز و آواز و تصنیف هزار صدا در نیاوران برگزار می‌شود؛
کار‌شناسی حسین پرنیا، فاضل جمشیدی و ناصر فیض در برنامه هزار صدا
موسیقی ما - دور جدید برنامه هزارصدای موسیقی اصیل ایرانی، از شنبه ۲۶ مهرماه در در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این برنامه که چهارمین برنامه از بخش سنتی هزارصداست، از خرداد ماه امسال در فرهنگسرای ارسباران آغاز و سه دوره آن در این فرهنگسرا برگزار شد و بنابر برنامه تازه، از این پس چهارمین شنبه هرماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در اولین برنامه سری جدید این برنامه، حسین پرنیا، به عنوان کار‌شناس آهنگسازی و نوازندگی، فاضل جمشیدی به عنوان کار‌شناس خوانندگی و ناصر فیض به عنوان کار‌شناس ترانه و شعر به نقد بررسی آثار گروه‌های موسیقی ایرانی که در این مسابقه شرکت دارند پرداخته و در پایان نفر برگزیده را انتخاب خواهند کرد. جمشیدی و پرنیا پیش از این همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه اجرای کنسرت و تولید آهنگ داشته‌اند و از معروف‌ترین کارهای مشترکشان قطعه «بی‌بی‌جون» است. از کارهای برجسته حسین پرنیا آلبوم «گلپونه‌ها» با صدای مرحوم ایرج بسطامی‌ست و فاضل جمشیدی هم سال‌ها خوانندگی در ارکس‌تر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی را در کارنامه دارد. ناصر فیض هم از شعرای مطرح امروز است و سال‌ها عضویت در شوراهای شعر و موسیقی صداوسیما و ارشاد را در کارنامه خود دارد و در مقام ترانه‌سرا و شاعر هم کارهای بسیاری از ایشان توسط خوانندگان مطرح اجرا و منتشر شده است.

 در این برنامه همچنین بامداد فلاحتی با همراهی و نوازندگی بهزاد خدارحمی به عنوان خواننده مه‌مان قطعاتی را اجرا خواهد کرد. این برنامه علاوه بر این و مطابق با روال گذشته میان برنامه‌هایی خواهد داشت که به فراخود مناسبت‌های مهرماه انتخاب و اجرا می‌شوند. بنابر اعلام مدیر این برنامه، یکی از میان برنامه‌هایی که برای روز شنبه ۲۶ مهر ماه تدارک دیده شده، اجرای یکی از شاگردان استاد غلامعلی پورعطایی به مناسبت درگذشت این استاد برجسته موسیقی خراسان است. همچنین فیلمی از اجرای آهنگ مشهور گلپونه‌ها توسط زنده‌یاد ایرج بسطامی در کنسرتی با سرپرستی حسین پرنیا پخش خواهد شد.

این برنامه استثنائا از ساعت ۱۶ آغاز شده و فقط تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در آن علاوه بر نظرسنجی کار‌شناسی برای انتخاب بهترین گروه، نظرسنجی مردمی نیز انجام خواهد شد تا در ‌‌نهایت نفر برگزیده به دور نهایی آنکه در پایان سال برگزار خواهد شد راه یابد.

مسابقه خوانندگی هزارصدا برنامه‌ای است که از سال گذشته ابتدا در ژانر موسیقی پاپ آغاز شد و امسال در هر دو بخش پاپ و موسیقی دستگاهی ایران در فرهنگسرای نیاوران برگزار و مطابق با اعلام روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، بخش پاپ آن دومین و بخش اصیل آنچهارمین شنبه هرماه برگزار می‌شود و مدیریت و اجرای آن به عهده روزنامه نگار موسیقی آرش نصیری‌ست. بنابر اعلام نصیری از برخی از بزرگان موسیقی آوازی ایران دعوت شده است که به عنوان مه‌مان تماشاگر هنرنمایی جوانان آینده آواز ایرانی باشند.

ورود عموم علاقمندان موسیقی به این برنامه آزاد است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کار‌شناسی حسین پرنیا، فاضل جمشیدی و ناصر فیض در برنامه هزار صدا | موسیقی ما