برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای «چهارفصل» در تالار وحدت
با رهبري «مروژان سيمونيان»؛
اجرای «چهارفصل» در تالار وحدت
موسیقی ما- ارکستر زهي پارسيان به سرپرستي مازيار ظهيرالديني، در نخستين اجراي پاييزي خود با نواختن «رومنس» براي ارکستر زهي از ساخته‌هاي ژان سيبليوس که اثري کوتاه و غنايي است اجراي خود را آغاز کرد.

در ادامه «سمفوني شماره 2» فليکس مندلسون نواخته شد. اين سمفوني در دو دوره توسط مندلسون نوشته شده است. دوره نخست مربوط به سال‌هاي 1821 تا 1823 (از 12 تا 14 سالگي) او مي‌شود که 12 سمفوني براي ارکستر زهي است و دوره دوم مربوط به سال‌هاي 1824 تا 1842 است که او در اين مدت پنج سمفوني براي ارکستر کامل نوشت.

گروه زهي پارسيان با اجراي 45 دقيقه‌اي اين دو قطعه بعد از استراحتي کوتاه و با حضور خاچيک و زارميک بابائيان ، نواختن «چهار فصل » اثر جاودانه آنتونيوني ويوالدي را آغاز کرد.

اين اثر جاودانه مجموعه‌اي از چهار کنسرتو براي ويولن است که در سال 1723 توسط اين موسيقيدان ايتاليايي نگارش يافته است. هريک از کنسرتوها از سه موومان تشکيل شده و بافت هر يک از آنها مختلف و ويژگي

هر فصل به خوبي در آن نمايان است. البته براي هريک از اين کنسرتوها ،قصيده‌اي هم نوشته شده که نويسنده آنها ناشناس است و برخي معتقدند که نويسنده اين قصيده‌ها هم ويوالدي است.

«چهار فصل» ويوالدي با همراهي ارکستر زهي و سوليستي ويولن خاچيک بابائيان و هارپيکورد زارميک بابائيان به مدت 45 دقيقه اجرا و با استقبال حاضران روبرو شد. به طوريکه به تشويق تماشاگران، گروه دو قطعه‌ي ديگر را هم اجرا کرد.

بنابرابن گزارش، ارکستر زهي پارسيان امشب، دومين و آخرين شب از کنسرت فصل پاييزش را در تالار وحدت اجرا مي‌کند.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای «چهارفصل» در تالار وحدت | موسیقی ما