برنامه یاد بعضی نفرات
 
پيكر خاطره پروانه از مقابل تالار وحدت تشييع شد
با حضور مسؤولان موسيقي؛
پيكر خاطره پروانه از مقابل تالار وحدت تشييع شد
موسیقی ما -  پيكر خاطره پروانه رديف‌دان موسيقي ايراني صبح امروز با حضور احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد از مقابل تالار وحدت تشييع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده شد. 
در اين مراسم كه با حضور محمد سريررئيس هيات مديره خانه موسيقي، عباس سجادي مدير موسسه نغمه شهر ، افليا پرتو، نسرين ناصحي،‌حسين دهلوي، فريدون شهبازيان، داود گنجه‌اي، انوشيروان روحاني، بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي ، محمد حسين احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد و تني چند از هنرمندان موسيقي برگزار شد، محمد سرير گفت:خاطره پروانه با عشق زندگي كرد با عشق خواند و تا آخرين لحظات زندگي موسيقي را عاشقانه دنبال كرد و من متاسفم كه امروز ارتباط و شناخت درستي ميان نسل امروز و هنرمندان نسل او وجود ندارد.
وي ادامه داد: ما به عنوان مسئولين موسيقي تنها با برگزاري چند مراسم تقدير شناخت كافي از اين هنرمندان براي نسل‌هاي بعد ايجاد نمي‌كنيم.
رئيس هيأت مديره خانه موسيقي ادامه داد:پروانه به خاطر پايبندي كه به موسيقي ملي و رديف دستگاهي داشت نتوانست آثار زيادي را منتشر كند و هم اكنون وظيفه خانه موسيقي است كه اين آثار پراكنده او را در حوزه موسيقي و همچنين نويسندگي جمع‌آوري كند و در موزه موسيقي در يك غرفه اختصاصي آنها را به نمايش درآورد كه البته هم اكنون كارهاي مربوط به اين موضوع در حال انجام است.
در ادامه اين مراسم افليا پرتو نوازنده پيانو و سرپرست گروه ياران گفت:پروانه فقط متعلق به ما بانوان نبود بلكه او يك هنرمند بين‌المللي محسوب مي‌شد و با رفتنش بخشي از فرهنگ و موسيقي ايراني را دفن كرد.
وي ادامه داد: امسال قرار بود در قالب كنسرتي كه در جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر داشتيم تجليلي از اين خواننده بزرگ به عمل آوريم اما متاسفانه به ايشان نگفتيم و او بدون اطلاع از اين موضوع دار فاني را وداع گفت.
بعد از صحبت‌هاي پرتو، عباس خوش‌دل آهنگساز گفت: رنگ و وسعت كار او با همه فرق مي‌كرد و با توجه به شناختي كه از گوشه‌ها و رديف‌هاي موسيقي داشت نسبت به خوانندگان هم عصر خودش متفاوت مي‌خواند.
اين آهنگساز اظهار داشت:من در سال 50 دو قطعه مناجات و قسم براي صداي او ساخته بودم كه او نيز با نهايت الگوسازي آنها را اجرا كرد اما چون امكان ضبط صدايش وجود نداشت خودش پيشنهاد اجراي اين دو قطعه را با صداي مرد داد كه بنده نيز اين كار را تنظيم و با عليرضا افتخاري اجرا كردم اما هميشه در لا به لاي اين دو قطعه دنبال صداي وي مي‌گشتم.
در پايان اين مراسم، پسر خاطره پروانه به بيان خاطراتي از زندگي مادرش پرداخت و سپس پيكر اين موسيقدان با خواندن غزلي از قيصر امين‌پور توسط عباس سجادي تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع و به خاك سپرده شد. خاطره پروانه 16 آبان بر اثر ايست قلبي درگذشت.
منبع: 
ایسنا / فارس
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پيكر خاطره پروانه از مقابل تالار وحدت تشييع شد | موسیقی ما