برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره محل بروز خلاقیت هاست
خواجه‌نوري؛ جشنواره، عرصه‌ معرفي چهره‌هاي جوان است
جشنواره محل بروز خلاقیت هاست
موسیقی ما- بنابراین گزارش و به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر، داريوش خواجه نوري افزود: هرچند كه جشنواره موسيقي همه ساله به صورتهاي مختلفي برگزار شده و چهره‌هاي جديدي را معرفي مي‌كند، اما امكانات و شرايط بعد از جشنواره بايد به گونه اي براي اين برگزيدگان و چهره‌هاي برتر باشد كه بتوانند توانايي‌ها و خلاقيتهاي خود را به خوبي به اجرا بگذارند.
اين آهنگساز با بيان برخي مشكلات در عرصه موسيقي كشور، فراهم شدن برگزاري كنسرت و حمايت‌هاي مادي و معنوي از تهيه آلبوم برگزيدگان جشنواره و كساني كه به دنبال ارائه كارهاي جديد مبتني بر نياز موسيقي روز جامعه هستند را از جمله ضرورت‌هاي بخش موسيقي كشور برشمرد.
خواجه نوري با بيان اينكه جشنواره موسيقي فجر تنها يك بار در سال برگزار مي‌شود، افزود: در اين جشنواره با وجود اشتياق زياد علاقمندان به موسيقي، تعداد محدودي از مردم مي‌توانند از برنامه‌ها و اجراهاي مختلف استفاده كنند از اين رو بايد به نوعي زمينه‌اي فراهم شود تا مردم در سراسر كشور بتوانند از اين برنامه‌ها به صورت‌هاي مختلف بهره‌مند شوند.
به گفته وي، تلويزيون به عنوان يك بخش بسيار تاثيرگذار در عرصه موسيقي كشور، مي‌تواند در كنار اين جشنواره‌ها، با فراهم ساختن شرايط مناسب، فضا را براي ارائه توانمندي گروه‌هاي موسيقي فراهم كند چرا كه در غير اين صورت ايده‌ها و كارهاي جديد فعالان موسيقي كه به طور حرفه‌اي در اين بخش فعاليت مي‌كنند به حاشيه رانده شده و فراموش خواهد شد.
اين آهنگساز، با تأكيد بر اين كه بدون فراهم شدن اين شرايط، تاثيرات و تلاش‌هاي برگزاركنندگان جشنواره موسيقي در پاسخ به نياز مخاطبان و فعالان موسيقي، كمرنگ خواهد شد، افزود: جشنواره موسيقي فجر همانند باران تازه‌اي است كه در يك مدت گلهاي زيبايي را به مخاطبان و علاقمندان نشان مي‌دهد اما بعد از اين جشنواره، اين گل‌ها فرصتي براي عرضه پيدا نمي‌كنند.
وي همچنين حضور گروه‌هاي موسيقي با سابقه در كنار علاقمندان موسيقي جواني كه در اين رقابت‌ها شركت مي‌كنند را نوعي تعامل در جهت اميد به آينده داران موسيقي كشور دانست.
خواجه نوري تاكيد كرد: دولت با تعيين بودجه لازم بايد از گروه‌ها و علاقمندان جوان موسيقي حمايت كند ضمن آن كه عرصه را براي كساني كه به طور زيرزميني به موسيقي كشور ضربه مي‌زنند، محدود كند.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره محل بروز خلاقیت هاست | موسیقی ما